Není teplo, nejsou góly aneb Události 20. kola FORTUNA:LIGY

08.02.2022, 18:42
Názory a komentáře
Úvodní kolo jarní části FORTUNA:LIGY nabídlo dva odložené duely ze dvou různých důvodů. Pardubice se Slováckem nehrály kvůli výskytu střevní virózy v jejich řadách, Zlín zase před utkáním s Libercem skolil koronavirus.

A že by zbylé zápasy co do atraktivity něco divákům vynahradily, to se říci nedá. Zajímavé utkání bylo k vidění při pětigólové přestřelce mezi Mladou Boleslaví a vítězným Baníkem, naopak ve střetu Českých Budějovic se Spartou svítily na tabuli dvě nuly.

Ve všech ostatních duelech rozhodl jeden jediný gól. Slavia kvůli němu prohrála doma s Karvinou, Plzeňští pro změnu přehráli Hradec Králové. Důležité chvíle zvládly Jablonec i Teplice - zelenobílí zdolali Sigmu, skláři Bohemku.

Zápas kola


Mladá Boleslav - Baník Ostrava

Jediné gólovější utkání se odehrálo v Mladé Boleslavi, kde šli hosté z Ostravy brzy do vedení zásluhou Kuzmanoviće. Nedlouho poté navyšoval z penalty Klíma, kontaktní gól ale ještě před pauzou vsítil Hlavatý. Po Klímově druhém zásahu dokázal z pokutového kopu už jen korigovat Ewerton, na vyrovnání se domácí nezmohli.



Gól kola


1. Miloš Kratochvíl (Jablonec)

I z nevelkého množství gólů jde vybrat několik pohledných. Miloši Kratochvílovi se povedl po Pilařově sklepnutí volej, Chorý perfektní hlavičkou poslal míč do šibenice a Kuzmanović zakončoval skvělou Ekpaiovu akci.



2. Tomáš Chorý (Viktoria Plzeň)



3. Nemanja Kuzmanović (Baník Ostrava)



Jedenáctka kola





Brankář - Pavol Bajza (Karviná)

Jednou sice zaváhal v rozehrávce, to vše ale spoluhráčům vynahradil sedmi zákroky a čistým kontem proti Slavii. V první půli zneškodnil Lingrův pokus, po hodině hry vychytal i Ševčíka. Znovu se blýsknul při závaru po rohovém kopu a Holešově hlavičce z malého vápna.

Pravý obránce - Benjamin Čolić (Dynamo České Budějovice)

V bezbrankovém zápase měl na svědomí asi nejvíce vytvořených šancí. A to zejména ze standardních situací - možná nejnebezpečnější byla ta v samotném závěru, kdy bosenský bek našel hlavičkujícího van Burena.

Střední obránce - Tomáš Vondrášek (Teplice)

Nejenže v pro Teplice veledůležitém utkání udržel čisté konto a několikrát rozjel slibné akce. Vondrášek se zároveň stal i jediným střelcem utkání proti Bohemce, když se dostal k Fortelného sraženému centru a poslal míč mimo dosah gólmana.

Levý obránce - Jan Sýkora (Viktoria Plzeň)

V osmadvacáté minutě si připsal asistenci na jediný zásah nejen Viktorky, ale vůbec celého zápasu. Bucha mu ze standardky přiťuknul balón a Sýkora přesně našel hlavu skórujícího Chorého. Spoluhráčům nabídl řadu dalších centrů, ty však zůstaly nevyužité.

Pravý záložník - Ubong Ekpai (Baník Ostrava)

V novém angažmá se uvedl výborně, tedy zejména v prvním poločase. Hned ve čtvrté minutě obešel bránícího hráče a odcentroval na skórujícího Kuzmanoviće, po dvaceti minutách hry pak pro svůj tým vybojoval pokutový kop.

Střední záložník - Nemanja Kuzmanović (Baník Ostrava)

Jak již bylo zmíněno v odstavci o Ekpaiovi, srbský záložník velmi brzy poslal Baník do vedení. I ve zbytku utkání si ve středu pole počínal velmi dobře a napomohl k vítězství slezského celku, které jim pojistilo pátou pozici.

Střední záložník - Miloš Kratochvíl (Jablonec)

V závěru prvního poločasu předvedl výbornou spolupráci s novou posilou Silným, jeho zajímavou střelu zblokoval Beneš. Nedlouho po příchodu zpět na hřiště se dostal k míči ve vápně a skvělým volejem jej poslal do sítě.

Levý záložník - Václav Pilař (Jablonec)

Po dvaceti minutách hry rozjel skvělým průnikem slibnou akci, která rezultovala zákrokem obránce na poslední chvíli. Nakonec se zapsal i do statistik, neboť to byl právě Pilař, kdo hlavičkou vrátil balón na přesného Kratochvíla.

Útočník - Jiří Klíma (Baník Ostrava)

Po čtvrtině utkání se ujal exekuce pokutového kopu, který s naprostým přehledem proměnil do protipohybu brankáře. Nedlouho po návratu ze šaten se dostal k míči poté, co jej Svozil vrátil po Fleišmanově centru do nebezpečného prostoru. Ani tentokrát se nemýlil.

Útočník - Tomáš Chorý (Viktoria Plzeň)

Sám vybojoval přímý kop, po jehož rozehrání se v chumlu hráčů vyšplhal nejvýše a hlavičkoval mimo dosah brankáře. Zanedlouho rozvlnil síť podruhé, to mu ovšem trefa po konzultaci s VAR nebyla uznána pro předcházející faul.

Útočník - Rafiu Durosinmi (Karviná)

Na hřiště přišel až po poločasové přestávce, pro obranu Slavie ovšem stihnul být velkým nebezpečím. Nejprve hlavičkou prověřil přesouvajícího se Mandouse, v sedmdesáté minutě pak přesně zakončil rychlý protiútok a jedinou brankou rozhodl o úspěchu Karviné.

Nemělo by vám uniknout


Asi jen jednu chybu udělal v utkání proti Slavii Pavol Bajza. Jeho špatná rozehrávka vedla k pokutovému kopu pro Slavii. Čas 1:55.


Mrzet to ale Slezany nakonec nemuselo, neboť Peter Olayinka napálil jen břevno. Čas 2:13.


Obrovskou příležitost spálil i plzeňský Šulc, který při cestě sám na gólmana nechal míč za sebou. Čas 3:01.


Bohemka v Teplicích prohrála i kvůli spálené obrovské šanci Tomáše Necida, jenž netrefil prázdnou bránu.


Zachyceno na sociálních sítích


Škoda, že kromě Karviné nedává góly i Budějovicím.


Pak by tanky nebyly v průběžné tabulce až za klackem.


A představte si, že v noci normální lidi spí, ale noční hlídač hlídá!


Co si dneska ta LFA nedovolí, dávat tresty za červené karty.


Uvidíme na našich trávnících českou verzi Rooneyho?


VAR v akci


Tomáš Chorý v krátkém sledu dvakrát rozvlnil síť, druhá trefa ovšem neplatila, jelikož urostlý útočník předtím odstrčil bránícího hráče. Čas 1:41.


Hned dvakrát musel videoasistent opravovat hlavního rozhodčího v Mladé Boleslavi. Tomu nejprve unikl Douděrův faul na Ekpaie. Čas 0:55.


Ve druhé půli Pavel Orel přehlédl i Fleišmanův zákrok na Filu. Čas 2:53,


Zatímco jinde VAR naděloval penalty, Mojmíru Chytilovi sebral radost z gólu. Ten totiž neplatil po předcházejícím faulu.


Změny v tabulce


Na první místo se vyšplhala Plzeň, která plně využila zaváhání Slavie. Sparta se sice sešívaným přiblížila, její ztráta na první místo ovšem narostla. Baník a Slovácko jsou sice relativně daleko, ale Letenští se i před nimi musí mít na pozoru.

Had tvořící se od šestého místa níže se trochu natáhnul, na druhou stranu postupně pokračuje až k příčce patnácté. Peloton vedou se shodným počtem bodů Mladá Boleslav a České Budějovice. Těsně za nimi je po sérii nedobrých výsledků Hradec, o krůček za ním najdeme Liberec a desítku uzavírá Olomouc.

Na Hanáky se po dohrávce může dotáhnout Zlín, jenž má aktuálně stejně bodů jako Jablonec. V blízkosti za nimi najdeme i v Ďolíčku sídlící duo Bohemians, Pardubice, jimž už dýchají na záda Teplice. Karviná je i přes premiérovou výhru jasně poslední.

Tabulka
 TýmZVRPSB
1.Viktoria Plzeň20162237:1350
2.Slavia Praha20153251:1548
3.Sparta Praha20144246:2246
4.Baník Ostrava20116344:2739
5.1. FC Slovácko19123438:2239
6.FK Mladá Boleslav20821031:3126
7.Dynamo České Budějovice2075826:3026
8.FC Hradec Králové2067724:2725
9.Slovan Liberec1973917:2524
10.Sigma Olomouc2057831:2922
11.Fastav Zlín19541023:3719
12.FK Jablonec2047915:3419
13.Bohemians Praha 190520531227:4518
14.FK Pardubice19451024:4117
15.FK Teplice20421420:3714
16.MFK Karviná20151417:368

Autor: Martin Vejdělek

Komentáře (155)

Přidat komentář
ratusek

pořád se ta videa pouští automaticky

Reagovat
kilobyte

Reagovat
REPLIKATOR

V prohlížeči - nastavení webu - automatické přehrávání - blokovat.

Reagovat
Petr325

Jesli používáš Chrome, tak zkus plugin AutoplayStopper

Reagovat
wwwx

To byla přísná penalta, když měl Ekpai kebuly pod úrovní pasu.

Reagovat
wwwx

kubuli

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
bobis21

Pokusil jsem se co nejpřesněji zastavit tady ve videu (přehrávač isportu na to není úplně skvělý), ale řekl bych že spíš přibližně na úrovni pasu, takže hraniční situace.

https://i.ibb.co/HX21qvS/V-st-i-ek.png

Reagovat
kilobyte

Kdyby ho takhle kopnul třeba do nohy, tak by to bylo taky na penaltu. Takže i kdyby měl hlavu na zemi, tak by to měla být jasná penalta. Prostě tam byl pozdě.

Reagovat
REPLIKATOR

Reagovat
PlackaSKS

v případě, že dal hlavu pod pas a šel tam takhle, tak ale taky spáchal přestupek proti pravidlům, ne?

Reagovat
kilobyte

To je pravda. Na to jsem zapomněl. Ale Ekpai neměl hlavu pod úrovní pasu.

Reagovat
PlackaSKS

já si to pustil jen jednou a fakt nevim. pokud neměl, tak neni co řešit a jasná

Reagovat
wwwx

Ale nohou tam nešel, šel tam hlavou. Nemůžeš hrát hlavou pod úrovní pasu soupeře, když ten chce zahrát regulérním způsobem míč, protože mu tím bráníš ve hře. Jedná se o přestupek - nebezpečnou hru vůči vlastní osobě (Výklad k pravidlu 12, odstavec 22). Že tam tu hlavu strčil o zlomek vteřiny dřív, je podle mě irelevantní a nemůže se divit, že ho Douděra nakouřil, tu hlavu tam vůbec neměl mít. Penaltu bych nepískl, ale chápu, že je to hraniční.

Reagovat
kilobyte

Ok, to beru. Ale hranice pasu je od začátku vnitřní strany stehna. Jestli se to bere jako s míčem, že musí být celým objemem pod úrovní, tak nebyl určitě. Jestli se bere jakýkoliv přesah, tak to bylo na hranici.

Reagovat
wwwx

Počkej, pas je nad bokama zhruba v úrovni pupku.

Reagovat
wwwx

Ty definice v těch pravidlech naštěstí nejsou, protože když jsou, akorát z toho vzniká ještě větší zmatek jako např. u pravidla o hraní rukou. Jen ať rozhodčí rozhoduje podle sebe, od toho tam je. Když nechal hru plynout, neměl už do toho VAR vstupovat. Je to rozhodnutí ovlivňukjící zápas, ale chyba nakonec asi ne. Jak říkám, byla přísná. Doufám, že si na to chachaři vzpomenou, až zas bude nějaké hraniční rozhodnutí proti nim.

Reagovat
smazaný uživatel

Jednoznačně souhlas Někteří zdejší experti si myslí, že když máš hlavu pod úrovní pasu, tak Te beztrestně můžou kopat do hlavy

Reagovat
žrout

Myslím si, že tahle situace by byla proti Ekpaiovi pouze v případě, kdyby tam byl soupeř včas a zahrál čistě míč a při tom souboji by Ekpai přišel k úrazu hlavy třeba při kontaktu s kopačkou/kolenem/holení... Pak je to jeho problém a hrál proti pravidlům, soupeř je z obliga. Samotné hraní hlavou kdekoli není proti pravidlům, ať už ji máš nízko, jak chceš. To by pak nemohl být uznán gól třeba "rybičkou" atd. Byly různé kuriózní góly, kdy hráč ležel na zemi a dorazil to do branky hlavou a ten gól nebyl proti pravidlům

Reagovat
PlackaSKS

dementi dostali správně, jen za znásilnění má být víc.

Reagovat
bobis21

Reagovat
kilobyte

Dementi to jsou, ale 5-7 je docela dost. 2 roky by je z toho možná vyléčilo. Ale předpokládám, že jim možná nepomohlo, že oni to berou jako normální věc a vlastně nic neprovedli.

Reagovat
HorajzmAmmann

Reagovat
smazaný uživatel

Minimální sazba byla 5 let

Reagovat
bobis21

Dostat doslova nejnižší možný trest a ještě si stěžovat že to je moc je fakt nepochopitelné

Reagovat
PlackaSKS

jak píše hašan pode mnou... a s tim co píšeš souhlasim taky. fakt, že jim to přijde jako normální věc pro mě znamená, že mezi lidma nemají co dělat. budto se ponaučí nebo se tam brzy vrátí. snad mezitim nestihnou nikomu nic udělat, bezmozci.

Reagovat
Salfovic

Ten soudce sem evidentě chodí.

Reagovat
kilobyte

Jakože jim dal tak velký tresty, aby nezasrávali každou diskuzi Baníkem?

Reagovat
smazaný uživatel

Organizovaná loupež, v kuklách zatarasili a přepadli vozidlo, hrozilo jim 5 až 12 let, tak za mě trest naprosto ok . Argumentace typu "a co znásilnění nebo úchylové nebo nikomu se nic nestalo" je úplně mimo. Hold si kluci chtěli zablbnout, tak si teď budou blbnout za katrem.

Reagovat
HorajzmAmmann

to není argumentace to je prostě fakt, taky bych byl nasraný dostat za přepadení 6 let když vím, že na druhé straně ČR dostal týpek za znásilnění 3 roky a týpek co chtěl šukat žákyně podmínku...

Ten týpek z "v síti" je pro společnost daleko větší dno a odpad a v takové společnosti žit nechci.

Reagovat
smazaný uživatel

O těch trestních věcech nevíš vůbec nic, četl jsi tak max. titulek v novinách a teď srovnáváš jablka a hrušky, tak nazdar a ahoj

Reagovat
HorajzmAmmann

zkus mi to nějak vysvětlit... díky.

Reagovat
Puskas

Už když to tehdy vzniklo, tak kámoška pracující na Krajském soudu říkala to samé, co on - organizovaná záležitost s napadením, hrozí jim vysoké pálky.

Reagovat
HorajzmAmmann

Že to je organizovaná záležitost neznamená, že by za to měl člověk dostat 3x více než frajer co znásilnil holku... Máma dělá třeba do ochrany zvířat, frajer co stahoval kočky z kůže, měl jich doma snad 15 mrtvých všude možně dostal podmínku. A za půl roku se zjistilo, že to dělá znova akorát v jiné části ČR. Takový člověk by podle mého basu zasloužil.

Nikomu asi nevadí ty tresty chacharů, ale osobně mi vadí, že za daleko větší zvěrstva se dostává podmínka. TTa skupina napáchala daleko menší zvěrstvo než ten jedinec.

Reagovat
Puskas

Provinili se proti paragrafu, který je tu citován níže, jakkoli nevznikla nějaká újma na zdraví či životě; to, že za mnohem horší přečiny jsou tresty nízké, je jiná věc a nemnělo by se to brát při rozhodování v potaz.

Reagovat
HorajzmAmmann

to, že za mnohem horší přečiny jsou tresty nízké, je jiná věc a nemnělo by se to brát při rozhodování v potaz.

-> to ale neznamená, že to lidem nemusí vadit. Nebo jo?

Reagovat
bobis21

No ale pak teda směřuj kritiku správným směrem.

Není tedy problém, že oni dostali moc. Problém je že za ty jiné činy jsou nízké tresty (což tady myslím v případě znásilnění nebo týrání zvířat bude většina souhlasit).

Reagovat
HorajzmAmmann

vždyť to ale píšu celou dobu...

A tohle vadí všem, proto ty srovnávačky.

Kdyby úchyl dostal 10 let a za znásilnění dostal 15 let tak nikdo neřekne ani slovo. Každému ale vadí, že ty tresty jsou takhle nastavené a proto jsou z toho tyhle články...

Reagovat
bobis21

Ale ten článek je právě absurdní. Pokud má potřebu článek o nízkých trestech za znásilnění napsat až tehdy, kdy někdo dostane trest za organizovanou loupež, opravdu to spíše vyzní jako že spíš obhajuje to druhé. Kdyby z něj úplně vynechal jakoukoliv zmínku o těch dementech, mohl mít krásný článek. Takhle to zní jen jako obhajoba loupeže.

Reagovat
Puskas

Otázka je, jestli by to napsal, kdyby nešlo o fanoušky.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
HorajzmAmmann

2 půlka je naprosto trefná

Reagovat
smazaný uživatel

Navíc každý trestný čin je jinej, proto tam je v trestním zákoníku vždy sazba od - do. Pak takovýhle řeči o nízkých / vysokých trestech je fakt plácání do větru

Reagovat
PlackaSKS

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
Nihilister

Reagovat
naheCZ

Reagovat
20DollarsInMyPocket

Reagovat
Shevchenko

Reagovat
mistr129

Reagovat
Puskas

Nemnělo jsem napsal??? O jéj. Však o tom normálně diskutujeme, neříkám Ti, že Ti to nemá vadit.

Reagovat
smazaný uživatel

Vadit je ok, ale s tímhle trestem to prostě nemá nic společnýho. Jak se říká, tady pláčeš na špatném hrobu

Reagovat
HorajzmAmmann

o tom srovnávání těch trestů ten článek ale taky byl...

Reagovat
PlackaSKS

s tim, že chtěl snižovat tresty těm retardům. reálně se ale podle mě mají zvýšit tresty na druhé straně. nevim jestli takhle si to myslel nebo si chtěl snižovat tresty jim?

Reagovat
mistr129

Reagovat
HorajzmAmmann

ne ne, rozhodně zvýšit ty ostatní tresty. O to mi jde hlavně

Reagovat
PlackaSKS

tak jsem to pochopil na začátku dobře, pak už sem si z další části diskuze tak jistý nebyl. v tom případě myslim, že se tady snad všichni zatím shodneme

Reagovat
Puskas

Reagovat
HorajzmAmmann

jako teoreticky mi třeba 7 let za ty chachary příjde hodně. Každopádně pořád to snesu více než ty nízké tresty ostatních. Dle mého třeba 2-3 roky ok, uděláš to znovu tak pak klidně 25 to mi je jedno. Ale asi u těch 7 let hrajou roli i jiné faktory než jenom čistě to přepadení. V tomto má samozřejmě MartinHašek pravdu. Ale to už až tak moc neřeším. V 1. řadě jsem hlavně znechucený z těch ostatních....

Reagovat
PlackaSKS

jako rodič s "výškou" těch ostatních souhlasit snad ani nemůžu.. u nás je to nastavení zcestné

Reagovat
mistr129

Reagovat
Pablos

já se neshodnu Mně teda příjde hrozný ty malé tresty za ty znásilnění apod. Ale příjde mi i tohle hrozně necitlivě posouzeno ...narvat to do toho organizovaného zločinu, pfff ...to je moc, resp. není je to tak jak to má být podle paragrafů, ale já se ptám, jestli je to vážně dobrý postupovat takhle ,,roboticky" striktně. Byla to ,,klukovina" byla... bylo to za hranou chování bylo, je to nebezpečné do budoucnosti, že je napraví jen kriminál ? Rozhodně NE. Náhrada škody, omluva, podmínky. Tohle mi příjde zbytečně moc a bez nějakého smyslu.

Jediné co tedy ale nevím, jestli je přepadli s nožema v ruce (či prostě se zbraněma) ale to jsem se nedočetl.

Reagovat
HanzBP

Přesně, nechápu jak někdo může tu výši trestu obhajovat. Vážně by se mělo rozlišovat mezi pár vlajkama a tím, když někdo udělá banku. Nebezpečnost těch kluků pro běžnou společnost je naprosto nulová.

Reagovat
mistr129

Jakože když tě 17 lidí zastaví a vykrade ti auto, tak to není nebezpečný jo?

Reagovat
HanzBP

Byla to akce mezi hooligans. Běžného člověka asi budou těžko zastavovat, nemyslíš?

Reagovat
Puskas

Děje se to, nejen v autě. Ale bez ohledu na to, mezi kým to bylo, někdo to nahlásil, šetřilo se to a padl rozsudek. Běžný postup.

Reagovat
Pablos

Právě no... běžný postup... ono bude běžné, že za ukradení Májky se bude chodit do chládku.

Reagovat
PlackaSKS

ukradení majky je tradice, která se s tímhle nedá porovnávat. asi jako by si chtěl unos nevěsty pasovat na prostituci v německu... organizovaně zastavili auto, které vykradli pod pohrůžkou násilí, možná za použití zbraní. snaha legalizovat chování těhle dementů a pasování je na úroven staronárodních tradic mi přijde naprosto absurdní

Reagovat
Puskas

Reagovat
Pablos

Ale já to přeci nesrovnávám... to bych byl úplnej vůl Teď se bavím o běžném postupu v rámci zákonů ...dle zákonů samozřejmě ukradení májky je zločin na veřejném majetku, výtržnost.

Reagovat
mistr129

No očividně ale poničili i majetek nějakého nehooligans že jo.. a nemyslím si, že by běžný člověk nikdy o nic nepřišel.

Reagovat
Pablos

Opravdu musí sedět v base, aby se ponaučili a nebyli pro lidi nebezpeční ? Opravdu je kriminál super věc na převýchovu člověka a musíme je nutně zavírat ? A už jen to jak to píšeš, vykrade ti auto...je schválně zase to bez úsudku, ale striktně bez nějakého zamyšlení, jestli ony takové šály zase nebudou srovnatelný s notebookem, autorádiem apod.

Reagovat
Pablos

Jinak ještě chci podotknout, že tyhle vypatlance nesnáším a vůbec se jich nezastávám... prostě mi to příjde jako ,,kluvina" za hranou ...takže tresty ano, pokuty, odškodnění ...všechno možný, ale organizovaná trestná činnost a do chládku na 5 let (zkaženej celej život), to se ve mě něják pere teda.

Reagovat
mistr129

No jestli jsem to dobře pochopil, tak se mohli dotknout na podmínce a pokutě ne? Co oni nechtěli, ale nevím jestli to tak bylo. Jinak pokud jsou dosud netrestaní a budou se chovat jako lidi, tak jsou cca za rok a půl venku, což už mi tedy přijde v pohodě. Kdyby to bylo těch 5 let bez ohledu na jejich chování, tak bych to za přísný bral, takhle mi to přijde ok.

Reagovat
Pablos

Tak je fakt, že se vyjadřuju k tomu co tu bylo nasdíleno... nijak dál jsem se o to nezajímal, takže uznávám, že do nějaké vyloženě na úrovni konverzace jsem se nepřipravil. Spíš takovej prvotní pocit co to ve mě vyvolalo jsem sdílel no.

Reagovat
mistr129

To já taky ne, jen jak píšu, pokud to byli normální lidi, kteří udělali chybu, tak jsou za 20 měsíců venku.

Reagovat
Pablos

No ale představ si je sám na sobě.. těch 20měsíců ...v jakém prostředí, jací lidé, někdo tě tam vojede a celkově prostě pro slušného člověka naopak teda docela asi duševní újma... nebo ? Já si to teda nedokážu moc představit (spíš ani nechci), asi bych se úplně sesypal, všechno v prdeli najednou (nedej bože doslova).

Reagovat
mistr129

Samozřejmě že bych to nechtěl, ale já taky nepřepadávám auta, že jo.

Aby bylo jasno, nemám nic proti tomu, když si hooligans mezi sebou dělají všemožné nesmysly.. ale když už jsou u toho, tak si musí zkrátka dávat pozor, aby se to jakkoliv nedotklo někoho jiného.

A holt jednak majitel auta zcela pochopitelně řešil jeho poničení, jednak tady (naštěstí) nemám výjimky ze zákona pro jednotlivé skupiny lidí typu fotbaloví fanoušci, tudíž je za mě ten trest pochopitelný.

Reagovat
Pablos

No já taky nepřepadávám Ale jo já to chápu všechno, že dle zákona to takhle všechno sedí a je ten trest pochopitelný ...jen mi to přišlo, ale zbytečný takhle moc. Ale tak to už nemá cenu na další probírání.... už bych to ukončil, jen se prostě neshodnu ve všem.. shodnu se s tím, že to jsou debilové jenom.

Reagovat
dtaire

No tak když nechtěli přijmout dohodu, tak holt dle paragrafů.

Reagovat
kilobyte

Kočičí kůže se dříve normálně vykupovaly.

Reagovat
HorajzmAmmann

dříve se dělo věcí...

Reagovat
bobis21

Já fakt nevím co je tady na vysvěltení, pokud se jim prokázalo že to spáchali, nemohli méně než 5 let dostat.

Trestní zákoník (40/2009 Sb.), § 173 Loupež

Kdo proti jinému užije násilí nebo pohrůžky bezprostředního násilí v úmyslu zmocnit se cizí věci, bude potrestán odnětím svobody na dvě léta až deset let.

Odnětím svobody na pět až dvanáct let bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny

Co z toho podle tebe nebylo splněno?

Reagovat
mistr129

Reagovat
Puskas

Obecně si někteří fanoušci myslí, že záležitosti mezi fandy by se neměly posuzovat podle trestně právních norem, asi to bude vnímat podobně.

Reagovat
Puskas

Tak ne, jak píše níže.

Reagovat
Salfovic

Takže když půjdeš do kotle Sparty a někdo ti tam sebere baníkovskou šálu, tak budeš chtít, aby šel pachatel bručet minimálně na dva roky?

Reagovat
HorajzmAmmann

Reagovat
Puskas

To vážně srovnáváš?

Reagovat
Salfovic

A proč by ne?

Reagovat
Puskas

Předně je tam ta plánovanost a organizovanost, na druhou stranu jak píše tady níže bobis, fanouškovský svět není vyjmut ze zákonů této země.

Reagovat
Salfovic

Ale splňuje to paragraf loupeže.

Reagovat
mistr129

Jednomu muzes předejít snadno, druhýmu ne.. taky když jsem byl s přítelkyni v Plzni v zimě, tak jsem tam šel se slavistickou čepici kolem stadionu a nebyla to žádná provokace

Reagovat
PlackaSKS

"Obecně si někteří fanoušci myslí, že záležitosti mezi fandy by se neměly posuzovat podle trestně právních norem, asi to bude vnímat podobně."

Reagovat
bobis21

A proč by ne? Co mu má sakra dávat právo okrádat někoho? Dokonce pod pohrůžkou násilí (nebo za skutečného použití násilí)?

Kdyby přesně tahle degenerace z fotbalu zmizela, bylo by to jen dobře. To nemůžeš normálně fandit svému klubu? Před zápasy na spartě běžně chodím s kolegy sparťany do hospody, to je tam mám podle tebe vyvléct z dresu a sebrat šály nebo co?

Reagovat
PlackaSKS

Reagovat
HorajzmAmmann

kdyby chachar dostal za krádež vlajky 10 let, za znásilnění bylo 15 let a za šukání nezletilých holek 15 let tak by ale takové halo kolem toho nebylo. Výše trestů u závažnějších činů je hlavní spouštěč toho rozruchu. Osobně jsem proti veškeré hools aktivitě pokud se nejedná o domluvenou bitku. Oficiální 3. poločas mi vážně nevadí, pokud s tím souhlasí všechny strany. Takže chápu jak to myslíš. Ale většině jde hlavně o to srovnávání... teda aspoň doufám a takhle jsem to rozhodně chápal.

Reagovat
bobis21

Když si chtějí rozbít huby, ať to klidně udělají (jen bych je teda pak nechal i případné náklady na zdravotní péči platit ze svého, na tohle fakt veřejné zdravotní pojištění není).

Ve chvíli kdy je do toho kdokoliv zapojen nedobrovolně, tak prostě normálně trestat. Fakt není normální někomu sebrat šálu když jde na fotbal

Reagovat
HorajzmAmmann

S tímhle souhlasím do posledního slova

Reagovat
mistr129

Reagovat
naheCZ

Reagovat
Registrujisejenproto

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
mistr129

Já tohle nechápu tím spíš, že u nás v okolí všichni fandí buď Spartě, nebo Slavii, a všude kam člověk přijde jsme takhle dohromady

Reagovat
smazaný uživatel

Na dva roky se bručet nechodí, když nemáš pestrou trestní minulost, do třech let se dávají podmínky obecně A ano, byla by to loupež jak vyšitá a věř mi, že v praxi se trestají i větší "klukoviny".

Reagovat
HorajzmAmmann

Však to je ale to co řeším. Ten zákon a tresty jsou prostě nastavené špatně...

Reagovat
lampas

Reagovat
Selänne

Trest v pořádku.

Reagovat
Salfovic

A jak se k tomu vyjádřily opavské oběti ?

Reagovat
thewall

Cituji z článku: "Původně bylo souzeno sedmnáct mužů. Dvanáct z nich na podzim uzavřelo se státním zástupcem dohodu o vině a trestu. Díky tomu vyvázli s podmíněnými tresty, pokutami a zákazy vstupu na stadiony."

Pokud těch zbývajících pět také mělo možnost dohody a nevyužili ji, tak buď jsou úplně blbí nebo si najali úplně blbé advokáty, kteří jim nebyli schopni vysvětlit, co bude pravděpodobně po odmíntnutí dohody následovat. Měli možnost z toho vyjít relativně velmi dobře. Odmítli a dostali sazby o kterých museli vědět, že je reálně můžou dostat.

O samotném nastavení trestních sazeb si můžeme myslet, co chceme, ale věděli předem, do jakého rizika jdou, když to nechají jít před soud.

Reagovat
smazaný uživatel

Ta bomba Karafiáta parádní

Reagovat
fabec1222
Reagovat
Frick

Reagovat
Pablos

tvl tak to je v prdeli... to tu fakt budou dvě diskuze

Reagovat
lichna.
Reagovat
božský John

Kratochvil mel dobrejch 5 minut po golu, jinak doslova ZAMRDAL uplne VSECHNO na co doprdele SAHNUL..ale uplne VSECHNO. Muze bejt bojovnej jak chce, ale kdyz neda KURVA jedinou presnou prihravku a POSERE kazdou akci, tak me to fakt nastve.

Pilar v sestave kola taky nema moc co delat, ale byl lepsi jak Malinak, kterej byl hroznej, ale tak ten potrebuje otevrenou obranu a ne busit do plnejch. Ono to moc o fotbale nebylo kdyz ma vzduch drzeni mice tak 70 %. Za nas se mi strasne libil Hubschmann, kterej byl uplne vsude a Kuba Martinec, kterej drzel defenzivu.

A jak jsem tu hejtil Silnyho, ze je skladnik z Lisne a pro nas na hovno, tak v prvnim zapase naprosto dominoval a byl zdaleka nejlepsi hrac Jablonce.

Reagovat
ondrasch77

ondrasch77

06.02.2022 03:17

#

Zápas nic moc, spíš boj. V druhé půlce jsme byli lepší. Je nutno si přiznat, že tři body jsou zlaté, protože Zelí vykopával míč dvakrát z prázdné brány a na konci trefila Sigma tyč. Na druhou stranu Sigmu podržel Stejskal, který chytil další střelu Kratochvíla a později Kadlece.

Škoda, že zbytečně předržoval míč Černák v druhé půli, když se 2x řítil ke kase hostů, šlo z toho vytěžit víc...

Kdo mě velmi mile překvapil, byl Silný, v druhé půlce si minimálně třikrát namazal na chleba Jemelku, což v porovnání represtoper vs. druholigový útočník vyznívá až neskutečně v jeho prospěch. První ligový start, věřím, že z něj bude druhý Vardy.

Reagovat
božský John

Jak Silny tak Venca Kadlec strasne silny na mici. To se mi moc libilo. Silny si tam se stoperama Sigmy delal co chtel. Pokyti mice mel dost dobry, jen prvni dotyk vaznul, to mu sebralo treba 1-2 goly. Ale chapu, ten teren byl dost tezkej, takze mu vubec nic nevycitam. Strasne me zaujala jeho sila v soubojich a pohyb.

Zapas takovej klasicky unorovej, ubojovanej - vetsina akci vzduchem. Jsem za tri body rad i kdyz jsem tam silene vymrznul

Reagovat
ondrasch77

Ta síla ze Silnýho fakt jen čiší..., Jemelka kolem něj lítal jak hadr na holi.

Já jsem v karanténě, tak jsem rád, že posunuli pohár.

Reagovat
ondrasch77

Kratochvíl byl sice docela marnej, ale Malina byl zoufale nejhorší, kdykoliv se k němu dokutálel míč, tak ho poslal soupeři. Hübschmann , ale na konci už moc nestíhal...

Reagovat
božský John

Nestihal, ale vzdy dobre stal. To jsou ty zkusenosti. V prvni puli tam mel asi dva nabehy za obranu, to jsem se divil, co se deje

V druhy puli pozicne skvelej, to se mi moc libilo.

Malina jak rikas...ale tam to je proste o tom, ze on potrebuje otevrenou obranu nebo aspon prostor pro to, aby se mohl rozbehnout. Ale Kratochvil me teda sere zdaleka nejvic. Pres nej chodi hrozne moc balonu a on jich 90 % zamrda

Reagovat
ondrasch77

Malina tam měl v druhý půli jeden takovej polobrejk do otevřený obrany a stejně ten balon odevzdal... On je akorát běžec, balon mu mockrát překáží. Navíc mi do otevřený obrany moc často hrát nebudeme. To bychom museli být schopni pravidelně dávat první gól.

S Kratochvílem nevím, někdy je fakt úplně hroznej, někdy se mi docela líbí. Nedá se mu upřít bojovnost a má solidní střelu. Oproti Houskovi alespoň sbírá čísla.

Reagovat
žrout

Nadpis á la American Pie: Wedding, potěšilo

Reagovat
Bex5

Nejsou kundy, neni tanec

Reagovat
žrout

Tak tak

Reagovat
ratusek

Reagovat
smazaný uživatel

No, když místní komentáře ohledně trestů pro fanoušky Baníku porovnám s veřejností, které to přijde úplně mimo (od hráčů Baníku přes známé osobnostni až po média - což je pro mě dost milé překvapení), tak mi to vážně utvrzuje v tom, že tady je to leckdy vážně jiný svět. Až zvraceny.

Reagovat
bobis21

"s veřejností" = s tvou sociální bublinou co? Protože naprostá většina lidí o tom nikdy ani neslyšela a nikdy ani neuslyší

Reagovat
smazaný uživatel

Jasne.

Proto už to řešil v podcastu Mádl s Bosakem, či teď Novotný s tím ze sportu, proto tuto problematiku ohledně velkých trestů s porovnáním s horšími delikty, kdy odsouzení dostali menší tresty sdíleli hráči Baníku na síti (Lasty, Kaloc a další) či se v tom angažuje i Sverky.

Pokud je to moje sociální bublina, tak jsem za to rád.

Reagovat
bobis21

Na tom že by měly být za některé jiné zločiny vyšší tresty se všichni shodli i tady, takže fakt nevím co se ti teda nelíbí. Četl jsi tu diskuzi vůbec, nebo jsi prostě přišel rozhodnutý hrát naštvaného?

Reagovat
smazaný uživatel

Shodli ste se jen tady.

Naopak širší veřejnosti napříč celým spektrem přijdou ty tresty oproti větším prohřeškum nepřiměřeně vysoké.

Naštěstí si to můžeš poslechnout či sám vidět. Uf.

Naštvaný nejsem, jen sem čekal, zda se mi potvrdí, že tady je to jiný svět, potvrdilo se. Skoro až hon na čarodějnice.

Tak snad, když se o to zajímá kde kdo, sníží naším klukům tresty a nenechá to vrchní soud jen tak :-)

Reagovat
John Obi Mikel

Přečti si ještě jednou co ti napsal Bobis

Reagovat
smazaný uživatel

Už sem se bál, že se zas do toho nebude motat hloupý žid, když se jedná o Baník, zvláště ty.. :-)

Reagovat
bobis21

Ale vždyť píšeš úplně to samé na čem je shoda i tady Evidentně je tedy pravda to co jsem říkal, vůbec jsi diskuzi nečetl a prostě jsi přišel rozhodnutý hrát nasraného.

Reagovat
Bakary3

Vzdyt to je v pohodě, jen tu potreboval zase nejaky tema "tridniho boje".

Kdyz se mu tu posledne zase nepovedly jeho nesmysly o nenavisti zde na ef mezi Banikovci a Slavisty, coz je pry treba si otevrene priznat, tak to ted zkousi zase jinak.

"Hloupy zide, shor, vsimej si Slavie a zde nediskutuj, zaujmi moznost, stockholmsky syndrom, spalovna Malesice"

(At uz na me nemusi reagovat, napsal jsem to za nej.)

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
smazaný uživatel

Vesnický Standa, no.

Reagovat
HanzBP

Ty ale píšeš, že by měly být tvrdší tresty za jiné zločiny. My zase tvrdíme, že 7 let za pár vlajek je prostě úlet a v tom se nás tady bohužel shodla menšina.

Reagovat
bobis21

Tam vůbec nejde o to, co se ukradne. I kdyby ve finále nevzali vůbec nic.

To za co mají trest je, že "proti jinému užije násilí nebo pohrůžky bezprostředního násilí v úmyslu zmocnit se cizí věci + to spáchá jako člen organizované skupiny".

Kolik bys za tohle dával, kdyby šli třeba vykrást banku? Protože ve finále udělali úplně to samé. Nebo chceš aby když jde o fotbal byly jiné zákony než když jde o cokoliv jiného?

Reagovat
HanzBP

Paragrafově to možná vyjde na stejno, ale to by v tom taláru mohla rovnou sedět cvičená, která není schopná rozlišovat všechny souvislosti. Měli by se brát v potaz všechny okolnosti a s nimi je ten trest prostě nesmysl.

Reagovat
bobis21

A to jaké okolnosti? Co z toho v uvozovkách teda nebylo splněno? Nikdo nedal jediný argument proč by se o loupež nejednalo.

Reagovat
HanzBP

Okolnosti, že se jednalo o akci hooligans x hooligans a šlo pouze o vlajky. Škodlivost pro běžnou společnost tam byla minimální.

Reagovat
bobis21

Když ono nic jako "běžná společnost" neexistuje.

A pokud teda říkáš že o loupež nešlo, o jaký čin podle tebe šlo? Nebo by to mělo být úplně beztrestné a prostě pro ně nemají platit zákony jako pro všechny ostatní?

Reagovat
HanzBP

Vždyť to nikdo nezpochybňuje. Tady se celou dobou řeší jen ta výše trestu.

Reagovat
bobis21

Ale oni právě dostali nejnižší jaký mohli Dostali doslova minimum za to co udělali. Méně dostat nemohli. Tak pokud souhlasíš, že se jednalo o loupež, méně než 5 let dostat nejde. Pak teda chceš snížit tresty za všechny loupeže

Reagovat
HanzBP

Já tedy za loupež vidím 2 roky, to spíš bude s tou organizovanou skupinou, což mě přijde taky dost přitažené za vlasy.

Reagovat
bobis21

Samozřejmě že tam byli jako organizovaná skupina. Chceš říct že se na to nijak nedomlouvali a čistě náhodou byli ve stejnou dobu na stejném místě?

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Ty tu píšeš, že jsou potřeba tvrdé tresty, pritom za horší zločiny jsou menší. Ale vidím, že už se ti zde snažil vysvětlit jiný uživatel, jaká by měla být optika trestu.

Snad jsi to pochopil.

Reagovat
bobis21

1. Nic takového tu nepíšu

2. Nikdo nebyl schopen napsat, jakým způsobem by mohli dostat nižší trest než dostali

3. Na tom že by za jiné zločiny měly být vyšší tresty se tady shodli všichni.

Pořád tvá kritika vůbec nedává smysl, protože si stěžuješ na něco, co nikdo ani neřekl.

Reagovat
smazaný uživatel

Takže to vysvětlení od jiného chachara, co se ti tu snažil vysvětlit pointu všeho, kdy ty mu reagujes, že je to organizovana skupina a trest je adekvátní, ne-li být vyšší tedy zde ani není, je to alternativní vesmír a vymyslim si?

Ale prosímte...

Uzavru to tím, že vrchní soud snad uzna, že tresty jsou prestrelene a udělí menší flastr. Více netřeba dodávat.

Reagovat
bobis21

Jenže zákon žádný nižší nedovoluje. Chápeš že oni méně dostat nemohli? Oni dostali minimum které bylo možné! Jakým způsobem chceš dojít k tomu, že dostanou méně než to zákonné minimum? Rovnou ti můžu říct, že ani žádný jiný soud nepůjde do toho, že by udělil trest který není v souladu se zákonem.

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele