Žhavé vývozní artikly z francouzských trávníků (19)
Po Lucasi Dignem přichází v našem seriálu o francouzských talentech na řadu vítěz čtenářského hlasování o nejzajímavějšího stopera Samuel Umtiti. Tento lyonský univerzál se po trochu vachrlatých začátcích ve velkém fotbale rychle oklepal a dnes už platí za jednu z opor ambiciózního týmu.
Samuel Umtiti (Olympique Lyon)
Věk: 20 let (14.11.1993)
Pozice: stoper / levý bek
Smlouva: do 30.06.2017
Odhadovaná cena: 7-12 milionů Eur
Když Samuel Umtiti počátkem minulého léta zvedal nad hlavu pohár pro mistra světa v kategorii U-20, byl to pořádný zlom - jeho profesionální počátky v dresu Lyonu totiž měly k ideálu hodně, hodně daleko. Vytrvalost, obrovská vůle na sobě pracovat a zejména neoddiskutovatelný talent však sympatickému obránci pomohly během pouhých dvou let urazit velký kus cesty, na jejímž konci podle všeho stojí dokořán otevřené dveře ke slávě. Tedy minimálně v očích těch, kteří dokáží ocenit jeho schopnosti, na první pohled takřka neviditelné. Ale nepředbíhejme..
Ačkoliv se Umtiti narodil v Yaoundé, hlavním městě Kamerunu, jeho fotbalová kariéra je od počátků spjata s lyonským Olympique. Do tamní akademie nastoupil v sedmi letech a v roce 2009 už debutoval v dresu reprezentační sedmnáctky; od té doby prošel všemi věkovými úrovněmi, ve zlatém tureckém výběru byl součástí stoperské dvojice s Kurtem Zoumou, a momentálně je na soupisce U-21. V trikotu Les Gones měl však jeho start k optimální situaci daleko - Lyon se na jaře 2012 potýkal s obrovskými problémy v obranných řadách, takže tehdy osmnáctiletý univerzál přeskočil "oťukávací" období a vpadnul rovnýma noha přímo do základní sestavy.
Tato nezáviděníhodná pozice a obrovská zodpovědnost mladému borci pochopitelně svazovaly nohy, ale pořádná letní příprava nakonec udělala své a do sezony 2012/13 už nastoupil úplně jiný Umtiti, vyzrálejší a sebevědomější. První rok a půl své profesionální kariéry zaskakoval ve středu obrany i na jejím levém kraji, letos se však Lyonu podařilo nalevo angažovat zkušeného harcovníka Henriho Bédima, což šikovnému odchovanci určilo pevnou pozici stopera. Je to skutečně raketový vzestup - od Umtitiho debutu uplynulo jen něco málo přes dva roky, ale po celou tu dobu tvoří pevnou součást lyonské defenzivní vozby. Jeho největším konkurentem v boji o startovní jedenáctku tak zůstává zlobivý stehenní sval, který se za uplynulý rok připomněl už třikrát (a je otázkou, jestli je takto rychlý přechod pro další vývoj mladého těla zrovna ideální).
Na rozdíl od řady moderních defenzivních univerzálů je Umtiti prakticky nepoužitelný v útočné činnosti, dosud nezaznamenal jedinou asistenci a těch pár gólů z jeho strany padlo spíše souhrou náhod než po nějaké technické parádě. Je proto ironické, že se řadě fanoušků při vyslovení jeho jména vybaví v první řadě nádherný volej z utkání loňské Evropské ligy proti Tottenhamu; gól to byl bezesporu famózní (jak dosvědčuje video na konci článku), ale Umtitiho přednosti leží úplně jinde.
Pokud bychom měli hru levonohého fotbalisty charakterizovat jedním slovem, bude to obezřetnost. Kamerunský rodák působí dojmem, jako by pro něj soupeřova polovina hřiště ani neexistovala; brání si svěřené území, nepolevuje v soustředění a vůbec nejraději stínuje svého útočníka a drží se ho jako klíště. Pokud Lyon potřebuje nasadit muže na osobní obranu, je Umtiti ideální volbou - od svěřeného hráče se nehne ani o píď, což mu získává velké množství bodů při standardních situacích. Tyto jeho atributy však skvěle vynikají i při zónovém bránění; většinu zápasu se drží vzadu, hlídá poslední linii, nevybíhá a k smrti nerad riskuje.
Je takřka nemožné nachytat Umtitiho mimo předepsané postavení, a jeho přítomnost tak dává ostatním volnější ruku při útočení s tím, že kdyby šlo do tuhého, mladý stoper nebezpečí takřka jistě uhasí. Během své krátké kariéry se stihnul stát mistrem v čistém odebírání míče, jeho zákroky bývají chirurgicky přesné a načasované na ideální okamžik. Je-li potřeba zklidnit situaci a odklidit míč, na Umtitiho jednoduché, účelné řešení se lze spolehnout takřka vždy. Díky svému "vyčkávacímu" stylu hry se příliš nepouští ani do pressingu, naopak nechává útočníky hrát až do chvíle, kdy je potřeba zasáhnout; pak jedná. Díky jeho silné, atletické postavě a přemýšlivému, trpělivému stylu hry je nesmírně těžké přes něj přejít..
..pokud tedy nejde o příliš zbrklou situaci. Jednou z Umtitiho slabin, jak si bolestivě uvědomil každý, kdo ho viděl v jeho počátcích, je tendence zmatkovat pod tlakem; i proto si raději hlídá své místo hluboko v poli, až téměř před brankářem. Aby byla jeho hra stoprocentně účinná, potřebuje mít absolutní přehled a kontrolu nad situací; v řešení krizových okamžiků má stále ještě rezervy (ačkoliv letos je na něm v tomto ohledu vidět výrazné zlepšení). Příjemným bonusem je pak více než slušná hra hlavou - Umtitiho výška je sice pouhých 181 centimetrů, ale disponuje perfektním výskokem, což z něj ve spojení s už zmíněným citem pro načasování dělá jistotu ve vzdušných duelech.
Vůbec největší jeho slabinou, na jejímž odstranění sice lyonský odchovanec pracuje, ale zřejmě nikdy to nedotáhne na elitní úroveň, je hra s míčem. Dává to smysl - pokud Umtiti hraje dobře, poznáte to tak, že kromě odebírání míčů útočníkům, jimž se podařilo probít se až k němu, není v zápase prakticky vidět. Dokonce i na levém beku zůstává stoprocentně defenzivním hráčem; útočit po lajně nemůže, protože mu naprosto chybí jemný cit pro techniku. Jeho přihrávky mají charakter posouvání míče na nejbližšího kolegu, a pokud to není možné, létají jeho pasy často pouze nazdařbůh dopředu. S balonem na kopačkách je navíc poměrně pomalý, což vysílá jasný signál: od kreativity je na hřišti zbylých 9 hráčů, Umtitiho úkolem je zajistit, aby vzadu vše šlapalo jako hodinky. Jeho herní vývoj naznačuje, že kráčí správným směrem.
Samuel Umtiti (Olympique Lyon)
Věk: 20 let (14.11.1993)
Pozice: stoper / levý bek
Smlouva: do 30.06.2017
Odhadovaná cena: 7-12 milionů Eur
Když Samuel Umtiti počátkem minulého léta zvedal nad hlavu pohár pro mistra světa v kategorii U-20, byl to pořádný zlom - jeho profesionální počátky v dresu Lyonu totiž měly k ideálu hodně, hodně daleko. Vytrvalost, obrovská vůle na sobě pracovat a zejména neoddiskutovatelný talent však sympatickému obránci pomohly během pouhých dvou let urazit velký kus cesty, na jejímž konci podle všeho stojí dokořán otevřené dveře ke slávě. Tedy minimálně v očích těch, kteří dokáží ocenit jeho schopnosti, na první pohled takřka neviditelné. Ale nepředbíhejme..
Ačkoliv se Umtiti narodil v Yaoundé, hlavním městě Kamerunu, jeho fotbalová kariéra je od počátků spjata s lyonským Olympique. Do tamní akademie nastoupil v sedmi letech a v roce 2009 už debutoval v dresu reprezentační sedmnáctky; od té doby prošel všemi věkovými úrovněmi, ve zlatém tureckém výběru byl součástí stoperské dvojice s Kurtem Zoumou, a momentálně je na soupisce U-21. V trikotu Les Gones měl však jeho start k optimální situaci daleko - Lyon se na jaře 2012 potýkal s obrovskými problémy v obranných řadách, takže tehdy osmnáctiletý univerzál přeskočil "oťukávací" období a vpadnul rovnýma noha přímo do základní sestavy.
Tato nezáviděníhodná pozice a obrovská zodpovědnost mladému borci pochopitelně svazovaly nohy, ale pořádná letní příprava nakonec udělala své a do sezony 2012/13 už nastoupil úplně jiný Umtiti, vyzrálejší a sebevědomější. První rok a půl své profesionální kariéry zaskakoval ve středu obrany i na jejím levém kraji, letos se však Lyonu podařilo nalevo angažovat zkušeného harcovníka Henriho Bédima, což šikovnému odchovanci určilo pevnou pozici stopera. Je to skutečně raketový vzestup - od Umtitiho debutu uplynulo jen něco málo přes dva roky, ale po celou tu dobu tvoří pevnou součást lyonské defenzivní vozby. Jeho největším konkurentem v boji o startovní jedenáctku tak zůstává zlobivý stehenní sval, který se za uplynulý rok připomněl už třikrát (a je otázkou, jestli je takto rychlý přechod pro další vývoj mladého těla zrovna ideální).
Na rozdíl od řady moderních defenzivních univerzálů je Umtiti prakticky nepoužitelný v útočné činnosti, dosud nezaznamenal jedinou asistenci a těch pár gólů z jeho strany padlo spíše souhrou náhod než po nějaké technické parádě. Je proto ironické, že se řadě fanoušků při vyslovení jeho jména vybaví v první řadě nádherný volej z utkání loňské Evropské ligy proti Tottenhamu; gól to byl bezesporu famózní (jak dosvědčuje video na konci článku), ale Umtitiho přednosti leží úplně jinde.
Pokud bychom měli hru levonohého fotbalisty charakterizovat jedním slovem, bude to obezřetnost. Kamerunský rodák působí dojmem, jako by pro něj soupeřova polovina hřiště ani neexistovala; brání si svěřené území, nepolevuje v soustředění a vůbec nejraději stínuje svého útočníka a drží se ho jako klíště. Pokud Lyon potřebuje nasadit muže na osobní obranu, je Umtiti ideální volbou - od svěřeného hráče se nehne ani o píď, což mu získává velké množství bodů při standardních situacích. Tyto jeho atributy však skvěle vynikají i při zónovém bránění; většinu zápasu se drží vzadu, hlídá poslední linii, nevybíhá a k smrti nerad riskuje.
Je takřka nemožné nachytat Umtitiho mimo předepsané postavení, a jeho přítomnost tak dává ostatním volnější ruku při útočení s tím, že kdyby šlo do tuhého, mladý stoper nebezpečí takřka jistě uhasí. Během své krátké kariéry se stihnul stát mistrem v čistém odebírání míče, jeho zákroky bývají chirurgicky přesné a načasované na ideální okamžik. Je-li potřeba zklidnit situaci a odklidit míč, na Umtitiho jednoduché, účelné řešení se lze spolehnout takřka vždy. Díky svému "vyčkávacímu" stylu hry se příliš nepouští ani do pressingu, naopak nechává útočníky hrát až do chvíle, kdy je potřeba zasáhnout; pak jedná. Díky jeho silné, atletické postavě a přemýšlivému, trpělivému stylu hry je nesmírně těžké přes něj přejít..
..pokud tedy nejde o příliš zbrklou situaci. Jednou z Umtitiho slabin, jak si bolestivě uvědomil každý, kdo ho viděl v jeho počátcích, je tendence zmatkovat pod tlakem; i proto si raději hlídá své místo hluboko v poli, až téměř před brankářem. Aby byla jeho hra stoprocentně účinná, potřebuje mít absolutní přehled a kontrolu nad situací; v řešení krizových okamžiků má stále ještě rezervy (ačkoliv letos je na něm v tomto ohledu vidět výrazné zlepšení). Příjemným bonusem je pak více než slušná hra hlavou - Umtitiho výška je sice pouhých 181 centimetrů, ale disponuje perfektním výskokem, což z něj ve spojení s už zmíněným citem pro načasování dělá jistotu ve vzdušných duelech.
Vůbec největší jeho slabinou, na jejímž odstranění sice lyonský odchovanec pracuje, ale zřejmě nikdy to nedotáhne na elitní úroveň, je hra s míčem. Dává to smysl - pokud Umtiti hraje dobře, poznáte to tak, že kromě odebírání míčů útočníkům, jimž se podařilo probít se až k němu, není v zápase prakticky vidět. Dokonce i na levém beku zůstává stoprocentně defenzivním hráčem; útočit po lajně nemůže, protože mu naprosto chybí jemný cit pro techniku. Jeho přihrávky mají charakter posouvání míče na nejbližšího kolegu, a pokud to není možné, létají jeho pasy často pouze nazdařbůh dopředu. S balonem na kopačkách je navíc poměrně pomalý, což vysílá jasný signál: od kreativity je na hřišti zbylých 9 hráčů, Umtitiho úkolem je zajistit, aby vzadu vše šlapalo jako hodinky. Jeho herní vývoj naznačuje, že kráčí správným směrem.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Žhavé vývozní artikly z francouzských trávníků (21)
24.02.2014, 21:32
Žhavé vývozní artikly z francouzských trávníků (20)
13.02.2014, 21:00
Žhavé vývozní artikly z francouzských trávníků (18)
21.01.2014, 22:31
Žhavé vývozní artikly z francouzských trávníků (17)
17.11.2013, 18:11
Žhavé vývozní artikly z francouzských trávníků (16)
10.11.2013, 12:00
Komentáře (76)
Přidat komentářvýbornej hráč
Jeden z najkrajších gólov za posledné roky
Fandím ti Samuel, máš na to stať sa top hráčom
Pro všechny, co hlasují v anketě: Fakt máte vždycky zájem si v téhle rubrice číst v podstatě jen potvrzení vašich názorů, když hlasujete pro hráče, kteří jsou z daného výběru nejvíce provaření a většina lidí je zná? Konkrétně tady...existuje fakt někdo, kdo nezná Gonalonse?
Já jsem hlasoval pro Gueyého, to je podle mě přesně materiál pro tuto rubriku.
Tak Gonalons v lete prestupuje, pokud neprestoupi zitra. Pak se tady vyroji lidi co L1 nesledujou a bude je zajimat, co je zac..
Beru to i z hlediska, že zrovna on má pár repre startů a hlavně je jako součást Lyonu pravidelně vidět v evropských pohárech, tím pádem je oproti těm ostatním známý i mimo Ligue 1 fanbase.
Ale hlas lidu, hlas boží...co nadělám
Nj, asi kazdy vi ze Gonalons je CM, ze je kreativni a ze bude nejspis dost dobry, ale to je tak vsechno.. Ja tyhle zakladni veci taky vim o vetsine hracu z velkych lig, ale kdybys po me chtel prednosti, slabiny a nejaky konkretnejsi veci, tak nereknu nic, protoze nesleduju detailne vsechno. Lidi ze SA se tu tusim ptali i na Reveillereho :)
Jinak Gueye je skvely, ale pokud bychom tam pridali jeste vek (jemu uz je tusim 24), tak jasny Bakayoko, ten si to letos fakt dava.
Rennes jsem letos stihl snad jednou, a to zrovna nehrál...ale slyším na něj dobré ohlasy, pro mě druhá volba z toho výběru.
Ja si je parkrat na podzim pustil, protoze me zajimalo, co to tam Montanier vymejsli.. chytil jsem treba ten zapas, jak vyhrali 5:0 v Toulouse
Já se rozhodoval mezi Mendym a Imbulou, nakonec vyhrál Imbula. Jinak Lyon tu má nejvíc příznivců, tak se dá čekat, že budou hlasovat pro svoje koně
To je ještě větší blbina, podle mě . Taky nechci Imbulu, a právě proto, že Marseille fandím a jeho tím pádem sleduju.
Já právě ty Om antikristy nemůžu ani cítit, takže jej nasledovaného nemám, ale chtěl jsem poznat nepřítele
Však tohle chápu, myslel jsem to v obecné rovině, proč by měli fanoušci určitého týmu chtít číst o "svém" hráči, když na něj koukají při zápasech a znají ho.
to máš pravdu a souhlasím, jen jsem nemyslel ty echt fanoušky Lyonu, kterých je pár (Langi, kristofyk, Les Gones+pár dalších), ale takové ty fanoušky co je jim Lyon sympatický, ale co sledují L1 z rychlíku a maximálně si přečtou souhrn kola
Nechte me aspon dojet to az do konce, ted jsou CM/DM, potom ofenzivni zaloznici, pak kridla, pak hroti a pak skonci tenhle cyklus a jestli se mi bude chtit a bude poptavka po dalsich pokracovanich, tak uz si zase budu vybirat sam
šak v klidu, kdybych moc chtěl, tak si ho nasleduju/načtu, jen jsem chtěl ukázat další možnost, proč lidi hlasují jak hlasují. Jinak s tebou souhlasím, článek se jmenuje žhavé vývozní artikly, a vzhledem k tomu, že se Gonalons nejspíš brzo popakuje, je jasné, že se o něj zajímá fandové potenciálních kupců nejvíce. Kdyby měl např. Bakayoko jít do Barci, tak to vyhraje on.
ja naopak maximuse chci tuplem, protoze me zajima detailni analyza nekoho "nestranneho"
Ja nejsem nestranny, ja mam Gonalonse hrozne rad, dokonce jsem ho hajil pred tvym brblanim, kdyz byl cerstve v zakladu a neslo mu to
tak tehdy me sralo, ze byl priserne nevyrovnany a hodne nedisciplinovany, o tom vic je pro me neuveritelne, jak je na tom z tohoto pohledu nyni, o jeho talentu me v zivote nenapadlo pochybovat kazd. nevadi, i nestrannou detailni analyzu si prectu moc rad, treba az ted po precteni mi u umtitiho doslo, jak moc je zatazeny
Umtiti hraje fakt zodpovedne, kdyz se na nej zameris. Mozna to ani nebyl jeho zamer, ale to prvni jaro v zakladu, kdy v kazdem zapase nabil souperi do tri tutovek, ho prinutilo prehodnotit priority
To s tím Umtitim je pravda, na Lyon se snažím koukat jak jen to jde a ta jeho zataženost mi nikde nedošla.
tohle si podle me clovek neuvedomi, pokud se nad tim fakt vylozene nezamysli a nezameri se na to... veliky palec domingovu prehledu
naopak bude dobre, kdyz domingo o gonalonsovi napise celistvou analyzu, aspon tu pak nebudou vyskakovat borci z italske sekce, kteri o nem slysi prvne a divi se, ze aulas neprijal nabidku 13 mega
17
prvni nabidka byla 13, 17 byla az vylepsena
Aulas hovoril o 17, 13 boli len spekulacie medii, inak De Laurentiis povedal ze najprv sa opytal kolko ziadate a potom poslal tolko kolko ste si pytali, to vzdy jednate takto spinavo?
kecy o spinavostech si nech do italsky sekce, diky
tak je to tak v tomto pripade, normalne som sa opytal, lebo je to spinavost podla mna
proste aulas nakonec usoudil, ze ho prodat nechce, protoze bysme ho zrejme nemohli ted v zime adekvatne nahradit a posralo by nam to jarni cast, to je podle tebe spinavost, ze si neco promysli a zmeni nazor?
tak to nie, len ked s tym najprv suhlasis a druha strana splni vsetky tvoje poziadavky tak to trocha spinavost je, to musis uznat, mohol to povedat aj hned a hotovo, to neber ako utok alebo nieco take, byt fanusikom Lyonu tak som rad za taketo rozhodnutie, btw som zvedavy kde napokon Gonalons skonci, je nejaka sanca ze ho udrzite aj v lete?
v lete na 99% odejde jinak samozrejme chapu, ze treba tebe jako fandu neapole mohl aulas nasrat, ale proste mozna hralo roli i to, ze si sedl s hracem, s ostatnimi cleny vedeni a prehodnotil nazor, do toho uz nevidim, samozrejme jsem rad, ze zustane aspon na jaro
Tak ono by stačilo, kdyby prostě Gonalons v té nabídce nebyl pro příště bych doporučoval jiný výběh hráčů do ankety - Gonalons a Imbula out
nech lidi si vybrat, co chteji, ne co chces ty paneboze
No ale však 58% Gonalonse nechce, což je většina, jestli se nepletu
to je prekroucene, ne ze nechce, ale 58% ma jineho favorita
nicmene: nejvic procent chce gonalonse, cili je naprosto jasne, koho chce nejvic lidi a i kdyby ses posral, tak nemuzes rict, ze to je spatne, protoze je to svobodna volba, a ty nemas co rikat, koho by lidi meli chtit a koho ne
No měl bych ještě potrénovat práci se Silou..
Je tam jediný bílý.
Ja ho neznam...
7-12 mega eur ? To je za hubičku, Moyesi, podepis ho, zkusit ho můžem.
Uprimne, tyhle castky jsou fakt takovy strely od voka, nevim ani proc je tam davam
podle transfermarktu má cenu 8, takže jsi to trefil
ty vole, domingo, ty se vůbec neumíš prodat. To nemůžeš napsat, že tyhle částky zjišťuješ dlouhým zamyšleným pohledem z okna, musíš napsat něco jako: po pečlivé analýze mnoha faktorů, analýze trhu a zdlouhavých výpočtech jsem dospěl k částce 8,12 mil. Euro, plus mínus padesát centů
7 - 12 milionů eur? To je hodně velkej ústřel...
Jen bych chtěl poznamenat, že moc nechápu lidi, kteří hlasují v té anketě. Čím je zajímavý takový Gonalons, desetkrát profláklý hráč, kterého většina fandů zná skrz naskrz? Raději bych si přečetl o někom, kdo až tak známý není...(koneckonců to byl taky, jestli se nemýlím, původní záměr autora, když začal s těmito články)
aha vidím, že už se to tady řeší
spis bys mohl pochopit, ze skrz naskrz ho znaji vicemene jen fandove francouzske sekce a stejne bych rekl, ze spis jen fandove lyonu a pak treba domingo s godwinsonem, nicmene tenhle clanek neni urceny primarne pro fandy L1 - ja taky neznam hodne spickovych hracu z nemecke ligy a rad bych si o nich precetl, i kdyz treba fanda bundesligy zna nazpamet jejich prednosti a slabiny
Jde mi jen o to, že když se podíváš na nějaké předchozí díly, tak se tam objevovali hráči jako Origi, Rabiot, Zouma, Kurzawa, Veretout, Boly, Calvet atd, čili hráči, kteří v době vydání článku byli prakticky neznámí pro širší fotbalové publikum, dokonce třeba i druholigoví...až v posledních 3 dílech se to změnilo s hráči jako Gonalons, Umtiti nebo Digne. Mám prostě z minulosti zafixovaný, že tato rubrika slouží k tomu, aby nás seznámila s potenciálními star, takže mi sem Gonalons nebo Imbula prostě nepasují
Když to přeženu, tak kdyby byla podobná sekce v bundezlize, tak já bych si taky rád přečetl o Lassogovi, kterého tam všichni fanoušci bundezligy znají nazpaměť, ale pro mě, jakožto bundesligou nepolíbeného, je to v podstatě neznámý hráč. Pořád víc by mě zajímal Lassoga, než nějaký patnáctiletý turek hrající v Braunschweigu, který tam hraje půl sezony.
..to je pokazdy dokola. Tak naposledy:
Jsou prakticky tri moznosti, jak to pojmout.
a) psat o zajimavych, mene znamych hracich, u nichz je potencial, ze si je vyhlidne treba Marseille, Lyon, ASSE nebo nejaky prumerny klub v Anglii nebo Italii. To je treba Mendy nebo Bakayoko. Pro fanousky L1 a takove ty uber-divaky, kteri maji radi co nejsirsi prehled po cele Evrope, je to idealni, ale sance, ze se ten hrac za par let ocitne treba v Juve nebo Chelsea, je minimalni.
b) psat o hracich, u nichz je prakticky jistota, ze brzy pujdou ven a ze o ne bude zajem bud primo v TOP klubech, nebo alespon klubech sirsi spicky (Gonalons). Ty fanousci L1 samozrejme znaji vyborne, uber-divaci nejspis taky, ale fanousci klubu, kterych se ten potencialni prestup tyka, uz ne. Pak sem chodi ptat se desetkrat na tu stejnou otazku, takze misto toho staci zadat do vyhledavace Gonalons (Zouma, Nkoulou atd.) a vyjede clanek. Navic to bude mit nejvyssi ctenost
c) psat o takovych tech teen talentech, u kterych se zatim neda odhadovat, kde skonci, protoze maji vsechno pred sebou (doporucuju sledovat treba Zanu Alleeho). Tady je problem v tom, ze by to byly de facto opsany statistiky z transfermarktu a k tomu 1, 2 vlastni poznamky, protoze tihle borci ligu vetsinou nehrajou pravidelne, casto nastupujou na par minut a z toho pak poznas hovno. Proto nebyl treba mezi stoperama Sarr nebo Polomat.
Zkusil jsem uz vsechny tri pristupy. Ten prvni byl treba Corgnet - vyborny, sikovny hrac, ktery ted hraje v ASSE, maximalne prestoupi do Marseille nebo nejake Aston Villy, a to je vse. Ten druhy je treba tajhle Umtiti nebo ten Zouma. Ten treti byl napriklad Raphael Calvet, toho casu kapitan zlate francouzske sedmnactky a juniorky Auxerre. Ten ted kope treti anglickou ligu v Brentfordu, takze asi tak.
Puvodni zamer uz si ani nepamatuju, proste je to takhle a univerzalne spravne reseni neexistuje
No pokud je to takhle..já jen, jak píšu výš - z původních článků před rokem jsem měl jiný pocit, takže mě tedkom celkem překvapuje, že se objevují samé již dorostlé (nebo odrostlé) hvězdy .) Na druhou stranu je třeba si uvědomit, domingo, že pokud to chceš pojmout všemi třemi směry, potom spolu nemůžeš dát do výběru Gonalonse (2), Bakayoka (1) a z trojky mě ted narychlo nikdo nenapadá, protože lidi si vždycky vyberou tu dvojku .))
Spis naopak, ne? Dat tam jednoho, dva "proflakle" a zbytek z te druhe kategorie.
Hele, zatim to takhle bylo trikrat a fakt znamy hrac vyhral jenom jednou, Digne. Z golmanu si lidi zvolili Areolu, kteryho jsem pak musel jeste studovat, pac jsem pocital s Ruffierem, no a Umtiti sice neni nejak neznamy, ale za "favorita" jsem bral N'Kouloua, ktereho taky uz chtela pulka Evropy.
Ted cekam, kdo jeste stihne prestoupit :)
podle me to delas spravne, pokud vyhraje gonalons, znamena to, ze proste zajima vic lidi nez nekdo jiny, a to je asi tvuj zamer - podat lidem analyzu o tom, kdo je nejvic zajima a o kterem se chteji nejvic dozvedet
Aspoň nám dává na výběr i Francouze a ne jenom přistěhovalce. Za to palec pro dominga navíc
Jn, akorat teda Lyon mi pekne leze na nervy, v kazde rade ma nejakyho talenta a je mi jasny, ze bud ho tam zahrnu a fanousci si ho vyklikaji a ja pak budu furt dokola psat o Lyonu, nebo ho tam nezahrnu a fanousci budou brblat, proc tam neni.
Mimochodem tohle je ctvrty mistr sveta v rade, v dalsim dile ta serie konci.
Možná Gonalons na poslední chvíli, s nikým dalším bych moc nepočítal nechci, aby to vypadalo, že si necením Tvé práce, právě naopak i zdejší sekce L1, která je jednoznačně nejlepší, ze všech lig, částečně může za to, že preferuju právě francouzský fotbal a na "žhavé vývozní artikly" se vždycky velice těším Doufám, že potom uděláš speciál se všemi hráči Rennais Bakayoko, když teda ted nevyhraje, Costil, Houtoundji, Allée, Doucouré což by nemusel být vůbec špatný nápad, dělat takové rozbory podle týmů .))do toho bych aji šel, kdyby o mě redakce ef měla zájem xD
Jo, to me uz taky napadlo, natuknout ty slavny akademie, popsat trochu jejich historii a jak jsou na tom ted. Treba minimalne u Auxerre, Lyonu nebo cely skoly z Clairefontaine by to mohlo byt zajimavy cteni. Problem je v tom, ze abych neco takovyho mohl zpracovat stylem "z tehle akademie by vas mohlo zajimat techto 10 hracu, z tamte zase tamhletech 10" atd., musel by mi nekdo zacit platit za studovani zapasu, protoze vsechny ty kluky fakt neznam
s lyonem bych ti mohl pomoct
(ale zas je pravda, ze vylozene ty 18-lety a mladsi kluky taky neznam, ty ani neni kde sledovat)
Ty nesleduješ ani áčko, když ti nepošlu stream
tak kdyz mam pristi den test nebo dokonce zkousku, tak vetsinou ne, jinak se snazim
Omg, já třeba Gonalonse znám jen podle jména, ale jako hráče vůbec, a rád bych se o něm něco dozvěděl, to je snad takový problém ?
Jenom k te Umtitiho zatazenosti - vim, ze to neni nejak extra smerodatny, ale tady jsou dve jeho heat maps z domacich zapasu proti nejakym lemram.
Letosni Evian (CB) - http://oi59.tinypic.com/o6xs38.jpg
Lonske Nancy (LB) - http://oi57.tinypic.com/idstbs.jpg
On fakt dopredu nechodi, reknes mu "hlidej" a nehne se z mista.
to jasne dokresluje, ze s nim do budoucna nelze pocitat na kraj, maximalne pokud bude potreba tu stranu ucpat, protoze treba bedimova podpora utoku je naprosto diametralne odlisna a treba pro lyon i dost dulezita pri absenci kridelnich zalozniku a jasne to vysvetluje samuelova vlastni slova, proc to ma nejradsi na stoperu
No vsak jo, jenom reaguju na to, jak jste se nahore divili :)
Prosím Tě, odkat bereš ty statistiky??
tyhle jsou zrovna ze soccernetu
je to frajer !!! diky jeho golu jsem tehdy zjistil ze existuje, ale
má neustále těžce znuděný výraz
když se soustředí jenom na obranu, tak se nediv
ako je na tom obraniak tuto sezonu?vraj uz by mal byt zajtra nas,neviem teda kde sme na neho zobrali prachy,snad bude ozajstna posila a nie nejaky vecne zraneny pokemon
OT: vím, že je to ve videích a díky za to, tomu kdo to tam dal, ale prostě http://www.youtube.com/watch?v=cbvdzQ7uVPc Śvédsko, Zlatan, Volvo
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele