Vzhůru na Euro: Čtyři podceňované týmy, které se vyplatí sledovat

31.03.2015, 23:56
Názory a komentáře
Kvalifikační boje na Euro 2016 jsou přesně v polovině, a už nyní je prakticky jisté, že kromě obvyklého okruhu favoritů se na akci představí i několik týmů "druhého" či "třetího" sledu. Vybrali jsme čtveřici kandidátů, na něž není od věci se podrobněji zaměřit..

Jde o výběry, kterým výrazně pomohlo rozšíření kontinentálního turnaje z dosavadních 16 účastníků na 24; nově se tedy na Euru představí téměř polovina všech evropských výběrů, což otevřelo kvalifikační dvířka i reprezentacím, jež jinak často končívaly těsně pod čarou. Tyto týmy mají v Evropě poměrně silné jméno, solidní historické výsledky, kvalitní kádr, a se změnou turnajového formátu se tak rázem staly spolufavority na nově uvolněných 8 pozic. Příklady zahrnují třeba Polsko, Rumunsko nebo Švédsko. Tradiční velmoci jako Španělsko, Německo či Itálie naopak klopýtají o něco častěji než obvykle, což je ovšem možné přičíst tomu, že si to zkrátka mohou dovolit - jejich týmy jsou přeci jen příliš silné na to, aby se o postup musely reálně obávat, a stačí-li ve skupině skončit na druhém místě, nemusí být motivace štědře placených hvězd vždy stoprocentní.

Pak je tu ale ještě třetí skupina týmů, od nichž se i přes rozšíření šampionátu čekalo maximálně barážové umístění, leč jejich výsledky v první polovině kvalifikace dovolují doufat v přímý postup a barážovou příčku mění z "příjemného bonusu" na realistický cíl. Týmy jako..





obrázek


RAKOUSKO: Bleskové úvody a ofenzivní filozofie

Rakušané hráli ve vývoji evropského fotbalu naprosto zásadní úlohu: na počátku 20. století byla Vídeň (spolu s Prahou a Budapeští) centrem takzvané dunajské školy, v jejímž prostředí byl prakticky vynalezen koncept ofenzivního tvůrce hry. Do té doby měl fotbalový útočník za úkol fungovat čistě jako gólové "kladivo", nástup legendárního "Mozarta" Matthiase Sindelara a hvězdného rakouského týmu z 30. let však započal dlouhý proces, který následně přes osobu kouče Ernsta Happela vykrystalizoval v Nizozemsku do podoby totálního fotbalu. Historický vliv Rakušanů na fotbalové dějiny je tudíž mnohem významnější, než by napovídal pohled na seznam získaných trofejí.

Na Euro se reprezentanti našich jižních sousedů dostali pouze jednou, v roce 2008 jako pořadatelé; tehdy skončili už v základní skupině, podařilo se jim ale překvapit atraktivním kombinačním fotbalem, a nová generace (postavená kolem semifinalistů MS do 20 let z roku 2007) už tuto filozofii plně převzala za svou. Rakušané tedy opět vyznávají tytéž hodnoty jako před téměř sto lety: že fotbal má být v první řadě zábava, a že klíčem k úspěšnému útoku je nesobecká spolupráce mezi forvardy. Švýcarský kouč Marcel Koller spoléhá na rozestavení 4-2-3-1 s Davidem Alabou (coby největší hvězdou týmu) uprostřed zálohy; jeho pozice je tak důležitým "startovním bodem" celé pohyblivé ofenzivní fáze, v níž se jinak potkávají borci jako Martin Harnik, Zlatko Junuzovic a Marko Arnautovic. Na hrotu je jedničkou téměř dvoumetrový habán Marc Janko, náhradníka mu dělá Rubin Okotie. Pohled na základní sestavu napovídá, že tento tým spojuje s lety minulými ještě jedna věc - mohutné spoléhání na přistěhovalecké potomky (u reprezentace, jejíž historii psali borci jako Sindelar, Pepi Bican nebo Josef Uridil, se ostatně ani není čemu divit).

Jankova hra zády k bráně dotváří celkový profil rakouského útoku, který si v tomto složení dokáže perfektně vyhovět - všech šest vyjmenovaných borců (Alaba, Harnik, Junuzovic, Arnautovic, Janko a Okotie) už má v kvalifikaci na kontě minimálně jeden "kanadský bod", tedy gól či asistenci. Při poslední výhře 5:0 na půdě sousedního Lichtenštejnska měli Junuzovic, Arnautovic a Janko statistiku 1+1, Harnik s Alabou pak dodali zbývající dva zásahy. Rakouský tým je tak efektivně rozdělen na dvě poloviny - s výjimkou kapitána a levého beka Fuchse už nikdo z defenzivní pětice do brankových statistik nepromluvil. (Jejím vysvědčením budiž pouze dva inkasované góly a tři čistá konta.)

Koller navíc evidentně nevěří na nějaké vyčkávání a trpělivou bitvu o strategický střed pole; jeho svěřenci mají v této kvalifikaci ve zvyku zakousnout se do soupeře ihned po výkopu, a tato taktika jim zatím přináší úspěchy. Pouze při domácí výhře s Ruskem (1:0) otevíral Okotie skóre až po změně stran, jinak Rakušané poprvé zavěsili postupně v sedmé, dvanácté, čtyřiadvacáté a čtrnácté minutě (z toho dvakrát z penalty, a to ještě tradiční exekutor Alaba proti Lichtenštejnsku další desítku zahodil). Bylo by nesmírně zajímavé sledovat, jestli by tento přístup - tedy "zničit" soupeře už v první půlhodině - nesl ovoce i v kvalitnější konkurenci na Euru.


Šance na postup: 75%

Tabulka
 TýmZVRPSB
1.Rakousko541010:213
2.Švédsko52307:39
3.Rusko41216:35
4.Černá Hora41213:25
5.Lichtenštejnsko51131:114
6.Moldavsko50142:81


Rakušané trůní se 13 body suverénně v čele skupiny G, na druhé Švédy mají náskok 4 bodů a na Rusy s Černohorci dokonce 8 (ačkoliv o výsledku jejich vzájemného zápasu bude ještě administrativně rozhodnuto). Na druhou stranu nesmíme zapomínat na to, že všichni tři reální soupeři v boji o postup už mají zápas ve Vídni za sebou, takže Alabu a spol. čekají tři těžké venkovní odvety. Očekávané domácí výhry nad outsidery z Moldavska a Lichtenštejnska by Rakušanům každopádně zajistily zisk přinejmenším 19 bodů, což by minimálně na baráž mělo stačit.


Současná optimální sestava: Almer - Klein, Dragovic, Hinteregger, Fuchs - Baumgartlinger, Alaba - Harnik, Junuzovic, Arnautovic - Janko





obrázek


WALES: Taktická flexibilita a opory ve formě

Wales je po Anglii a Skotsku třetí nejstarší fotbalovou reprezentací na světě - pokud se kvalifikuje na Euro, může celý turnaj pojmout jako oslavu 140. výročí svého prvního zápasu. Přesto však jediným jeho zářezem na nejvyšší úrovni zůstává účast na mistrovství světa 1958 ve Švédsku, vybojovaná za podivných okolností, a následné čtvrtfinálové vypadnutí v historickém zápase s Brazílií (1:0) - tehdy sedmnáctiletý Pelé v něm totiž otevřel svůj reprezentační střelecký účet. John Charles či Ivor Allchurch tak atmosféru velkého turnaje okusili, jejich nástupci však už nikdy. Nepovedlo se to ani v 80. a 90. letech Ianu Rushovi s Markem Hughesem, ani později Garymu Speedovi, Craigu Bellamymu či Ryanu Giggsovi. Nejblíže na Euro měli Velšané v roce 2004, prohráli však v baráži s Ruskem..

..a pamětníci této kvalifikace se určitě letos odmítají předem radovat, ačkoliv dosavadní výsledky jsou velice dobré. Tehdy to totiž po polovině odehraných bojů rovněž vypadalo, že Wales na turnaj prakticky jistě postoupí. Nyní, po více než deseti letech "temna", jsou Draci opět ve formě - Bellamyho s Giggsem nahradily nové opory, Gareth Bale a Aaron Ramsey, a sen o premiérové účasti mezi evropskou smetánkou se dost dobře může stát realitou. Necelých tři a půl roku po tragické smrti tehdejšího kouče Garyho Speeda, který si vzal život v listopadu 2011, se Velšanům konečně podařilo setřást ze sebe viditelný psychický blok.

Bale s Ramseym byli klíčovými postavami při nesmírně důležité víkendové výhře v Izraeli (3:0), a zejména u prvního jmenovaného to vypadalo, jako by si v reprezentačním dresu toužil spravit chuť po nepovedených výkonech v Realu Madrid. Bale sám vstřelil dvě branky a na vítěznou Ramseyho trefu asistoval, čímž se jeho kvalifikační statistika vyšvihla na úctyhodné číslo 4+2; dvě trefy zaznamenal z přímých kopů, a na výsledku se podílel při každé ze tří velšských výher (proti Bosně a v Belgii uhráli Draci remízy 0:0). Můžeme sice (oprávněně) namítat, že španělská liga rychlonohému křídelníkovi nesedí, nezapomínejme však, jak se do Madridu vůbec dostal - jeho talent zkrátka nikam nezmizel, pouze vyniká v jiném prostředí.

K nějakým taktickým stereotypům má přitom současný Wales hodně daleko; kouč Chris Coleman naopak v této kvalifikaci platí za jednoho z nejtvárnějších stratégů, už jen proto, že v pěti odehraných zápasech použil hned pět různých rozestavení. Na úvod v Andoře (2:1) zvolil klasické 4-2-3-1 s Balem na pravém křídle a Ramseym na podhrotu, proti Bosně (0:0) však Ramsey nehrál, takže z Daviese udělal kouč třetího stopera a na levého beka postavil Taylora. Výsledkem bylo jakési 5-3-1-1, kde Bale zastával roli volného podhrota pod Simonem Churchem. Systém s pěti zadáky použil Coleman i v Izraeli, tentokrát však jeden ze středních záložníků (Ramsey) doplnil madridskou hvězdu na podhrotu, takže defenzivnější úlohy zůstaly pouze na Ledleyovi s Allenem. Proti Kypru (2:1) doplňovali Balea z křídel Robson-Kanu a Williams, v Belgii zase Draci hráli v přímočarém 4-3-3 se zálohou Ramsey, Ledley, Allen a Balem na levém křídle, přičemž Robson-Kanu se přesunul na hrot.


Šance na postup: 60%

Tabulka
 TýmZVRPSB
1.Belgie532013:111
2.Wales53207:211
3.Izrael53029:69
4.Kypr52039:106
5.Bosna a Hercegovina51225:65
6.Andorra50052:200


Bosenský tým má na kontě sice pouze 5 bodů, o 6 méně než Wales, nicméně dá se očekávat jeho vzestup; s ohledem na udržení přímé postupové příčky tak budou nejspíše právě Džeko a spol. velšským soupeřem číslo jedna. Z domácích zápasů proti Belgii, Izraeli a Andoře musí Colemanův tým vydolovat alespoň šest bodů, a potom by mu už mohla stačit jediná venkovní výhra (spíše na Kypru než v Bosně). Alespoň baráž by měl vybojovat bez problémů, na Izrael má náskok dva body, vzájemný venkovní zápas jasně ovládl a navíc disponuje výrazně lepším skóre.


Současná optimální sestava: Hennessey - Gunter, Chester, Williams, Davies, Taylor - Ledley, Allen - Ramsey, Bale - Robson-Kanu (Church)





obrázek


SKOTSKO: Rozpomínání na tradici a postupné útoky

Ostrovním týmům se v této kvalifikaci zatím celkově daří výtečně, zatímco však Severní Irové (a Irové) spoléhají na tradiční bojovnost a zarputilost a Angličany je nutno přece jen počítat do okruhu nejužších favoritů (minimálně na postup), Wales a zejména Skotsko skutečně překvapují nejen výsledky. U Skotů je rozdíl mezi očekávanými nákopy a následnou realitou letos opravdu markantní, i když v tomto bodě by bylo dobré připomenout, že pokud má některá z britských reprezentací pověst schopných techniků, jsou to právě 'The Tartan Terriers' - stačí vzpomenout na anekdotický příběh prvního mezinárodního utkání v dějinách, v němž skotský výběr v roce 1872 zaskočil favorizované Angličany tím, že si hráči mezi sebou přihrávali. V Albionu se v té době hrálo výhradně stylem "předkopni a běž".

Současný tým Gordona Strachana tuto tradici s úspěchem oživuje. V úvodním kvalifikačním zápase v Německu (1:2) sice Skotové ještě zůstávali v defenzivě - na půdě čerstvých mistrů světa, kteří ani nepostavili klasickou "devítku", šlo o jediný možný scénář - od následujícího duelu s Gruzií však začali hrát nátlakový fotbal založený na držení míče a vysokém množství přihrávek. V těchto dvou statistikách předčili jak Gruzii, Irsko a Gibraltar (doma), tak i Polsko ve Varšavě. Právě duel s Poláky (2:2) naprosto jasně ukázal, co vlastně Strachan chce hrát: Skotsko mělo vyšší držení míče, úspěšnost jeho přihrávek se vyšplhala na 92,1% (celkem 457 pokusů), domácí však z brejků zaznamenali více než dvojnásobný počet střeleckých příležitostí. To jsou statistiky, které si normálně asociujeme spíše se španělskou školou než s bojovníky z britského severu.

Proti outsiderovi z Gibraltaru (6:1) si pak borci v tmavěmodrém vyměnili míč hned při 562 příležitostech (z 621 pokusů), a polovina jejich střel byla výsledkem kombinace minimálně tří hráčů. Domácí výhra nad Irskem (1:0) se zase zrodila díky nakrátko rozehranému rohu Shauna Maloneyho, jemuž při náběhu do vápna vrátili míč postupně Anya s Brownem, načež on sám zakončil akci gólovou střelou; Steven Naismith, který v tomto zápase nastoupil jako stažený útočník pod Stevenem Fletcherem, pak podobnými sériemi narážeček připravil další dvě střelecké příležitosti pro Mulgrewa s Martinem. Celkový počet úspěšných přihrávek z těchto čtyř utkání? 1689.

Strachan sice spoléhá na klasické "ostrovní" rozestavení 4-4-2, jeho ofenzivní čtveřice - tedy křídelnící Ikechi Anya se Shaunem Maloneym a forvardi Naismith a Fletcher - však má primárně za úkol navzájem si vyměňovat míč, podnikat postupné útoky a snažit se v soupeřově obraně objevovat vznikající skulinky, namísto prostého spoléhání na rychlé náběhy a centry do vápna. A přestože dosavadní průběh kvalifikace ukazuje, že tento přístup může fungovat, Skotové chtějí svoji vizi dotáhnout až do konce. "Vyhráli jsme proto, že jsme měli lepší hráče," podotkl po demolici Gibraltaru asistent trenéra Martin McGhee, "ne proto, že bychom hráli krásný kombinační fotbal, jak bylo naším cílem. Gordon (Strachan) chce diváky bavit, chce, aby si naši hru užívali. Statický defenzivní přístup není nic pro nás." Fletcher v tomto zápase zaznamenal první skotský hattrick od roku 1969, a sám přiznal, že se mu nesmírně ulevilo - do té doby měl totiž příliš práce se zapojováním do mezihry, než aby si mohl dovolit soustředit se na vlastní statistiky.


Šance na postup: 50%

Tabulka
 TýmZVRPSB
1.Polsko532016:311
2.Skotsko531111:510
3.Německo53119:410
4.Irsko522111:48
5.Gruzie51044:93
6.Gibraltar50051:270


Skotové mají tu nevýhodu, že z jejich skupiny mohou reálně postoupit hned čtyři týmy - německý krach je přitom prakticky utopií, takže Černý Petr zbyde buď na ně, Iry nebo Poláky. Nejhorší vyhlídky má Irsko, a to nejen pouze kvůli počtu bodů, ale také vzhledem k herní kvalitě. Strachanův výběr nyní čekají těžké venkovní zkoušky v Dublinu a Tbilisi, následované domácími duely proti Německu a Polsku; sedm bodů z těchto zápasů by s největší pravděpodobností znamenalo minimálně baráž s velice slušnou šancí na zisk některého z prvních dvou míst. Poláci a Němci však zůstávají papírovými favority.


Současná optimální sestava: Marshall - Hutton, Hanley, Martin, Whittaker - Anya, Brown, Mulgrew (Morrison), Maloney - Naismith, Fletcher





obrázek


ALBÁNIE: Dřímající potenciál a mimořádná efektivita

Je nesmírně lákavé představovat si, jak vysoko by tento tým mohl hrát, kdyby se všichni albánští rodáci rozhodli reprezentovat zemi svého původu - v rudém dresu by se rázem proháněli Xherdan Shaqiri s Granitem Xhakou (hrající za Švýcarsko), Adnan Januzaj (Belgie), Shkodran Mustafi (Německo) nebo třeba Shefki Kuqi (Finsko). Současná švýcarská záloha dokonce může být složena výhradně z etnických Albánců, pokud by pod trojzubcem Shaqiri, Xhaka, Mehmedi nastoupili Blerin Džemaili a Valon Behrami. Místo toho jsou Shqiponjat stále jedním z outsiderů nejen v Evropě, ale i přímo na Balkáně, a na svou první účast na velkém turnaji čekají dodnes. Blížící se Euro tak představuje jedinečnou šanci přepsat dějiny.

Pod italským koučem Gianni De Biasim zažívá Albánie postupný vzestup, který kulminoval v létě 2013 vystoupáním na historicky nejvyšší příčku v žebříčku FIFA (37.). De Biasi vede tým už čtvrtým rokem, a ačkoliv v jeho současné jedenáctce chybí hvězdy evropského formátu, nelze pochybovat o tom, že tito hráči mají talent - koneckonců většina z nich si na živobytí vydělává ve Švýcarsku nebo v Itálii. Legionáři ze země helvétského kříže si po úvodním zápase probíhajícího kvalifikačního cyklu, šokující výhře 1:0 v Portugalsku, možná vzpomněli na utkání Švýcarů se Španěly na mistrovství světa 2010.

Jestliže totiž výše představené týmy spoléhají v první řadě na ofenzivní složku hry, u Albánie je tomu přesně naopak - De Biasi je cynickým pragmatikem a nedělá mu žádné problémy naordinovat svým svěřencům takřka destruktivní taktiku. Proti Dánsku a Srbsku dokonce obsadil kraje zálohy ve svém oblíbeném systému 4-1-4-1 defenzivně laděným duem Andi Lila - Emir Lenjani, uprostřed hřiště pravidelně nastupuje obránce Taulant Xhaka, a počet ofenzivních hráčů tak variuje mezi jedním a dvěma - podle toho, jestli osamoceného hrotového útočníka zrovna doplňuje některé z klasických křídel (Roshi či Gashi). Takto sestavený tým vůbec neumí přehrávat soupeře, jak se ukázalo v domácím duelu s Arménií (jedním z nejtypičtěji brejkových výběrů Evropy), který nakonec musely rozhodnout dva centry do vápna následované dvěma gólovými hlavičkami. Pokud ale může zůstávat v hlubokém bloku a trpělivě absorbovat soupeřův tlak, je nesmírně efektivní.

Pro De Biasiho je velmi důležitý neustálý pohyb a aktivní pressing na vlastní polovině, a nutno dodat, že mohutně zesílená obrana Albánců funguje - ve čtyřech utkáních inkasovala pouze jednou, nepočítáme-li vlastní gól Mavraje proti Arménii (a kontumovanou prohru 0:3 se Srbskem). Zápas v Portugalsku vlastně nabídl vyhrocenou verzi typického albánského fotbalu: všichni tři střední záložníci zaujali pozice hluboko pod stopery, portugalská křídla zdvojovali beci ve spolupráci se krajními záložníky, a mezi Balajem na hrotu a zbytkem týmu tak zela obrovská propast, kterou se podařilo překonat pouze jednou - načež tato jediná střela také celý zápas rozhodla. Proti Dánsku (1:1) šlo o tentýž příběh: držení míče méně než 40%, jedna rána na branku, jeden gól. Vydolovat proti favoritům skupiny čtyři body z šesti možných už je slušný počin, nehledě na to, jakým způsobem toho Albánie dosáhla.


Šance na postup: 30%

Tabulka
 TýmZVRPSB
1.Portugalsko43014:29
2.Dánsko42116:47
3.Albánie42114:57
4.Srbsko41126:61
5.Arménie40133:61
Bodové odečty
Srbsko-3za nedohrané utkání Srbsko - Albánie


Díky šalamounskému řešení nedohraného utkání se Srbskem (z něhož ani jeden tým nezískal žádné body) se mezi třetím a čtvrtým místem rozestírá šestibodová propast, a Albánci jsou na té lepší straně. Od Arménie nejspíš už žádné nebezpečí nehrozí, klíčem k postupu (alespoň do baráže) proto bude porazit doma Srby - v takovém případě už by muselo dojít k mimořádné shodě náhod, aby se pořadí obou balkánských rivalů ještě prohodilo. Nejpravděpodobnějším scénářem je postup do baráže, a tam bude Albánie automaticky outsiderem; nezapomínejme však na to, že její styl fotbalu je jako dělaný proti silnějším celkům, a to ještě ideálně venku.


Současná optimální sestava: Berisha - Hysaj, Mavraj, Cana, Agolli - Kukeli - Roshi (Lila), Abrashi, Xhaka, Lenjani - Gashi (Balaj)





Zdroje: uefa.com, transfermarkt.com, espn.co.uk, bbc.com, albanianfootballforum.com
Zdroje obrázků: fifa.com, football365.com, heraldscotland.com, footballmatchpreviews.com

Autor: Dominik Zezula

Komentáře (243)

Přidat komentář
smazaný uživatel

Wales a Rakousko přímý postup , Skotsko baráž, Albánie baráž(byť jim to vůbec nepřeju)

Reagovat
patrikhm

Skotsko ani Albánie hrát baráž nebudou!!

Reagovat
smazaný uživatel

Doufám že Řecko nepostoupí

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Nevim co na nich vidíš

Reagovat
ACSeRw!n

ty toho nevis jeste dost

Reagovat
adalbertus

Reagovat
dextroza_m

to by se musel stát zázrak.

Reagovat
smazaný uživatel

Pri ich šťastí im stačí 5 víťazstiev skóre 5:0 a sú tam

Reagovat
johnik

Reagovat
smazaný uživatel

Do MS 2014 jsem je taky upřímně nesnášel, ale loni se mi hodně líbili a trochu jsem na ně změnil názor

Reagovat
smazaný uživatel

Na MS skore 2:4 a ty dva goly v 1 zápase a jeste kopat spornou penaltu v posledni zapase 90+3

Reagovat
smazaný uživatel

Štěstí je polovina úspěchu, právě se mi líbíla ta bojovnost do poslední minuty proti Slonům a Kostarice. A musím říct, že hráči jako Karagounis, Manolas, Sokratis nebo Samaras se mi hodně líbí.

Reagovat
smazaný uživatel

No štěstí ale oni maji štěstí už pár let v kuse a kdyz štěstí nestačí pomůže rozhodci.Ale hrát na0:0 nebo 1:0

Reagovat
smazaný uživatel

Řecko na MS

Reagovat
ACSeRw!n

ty mas seriozni problem chlapce

Reagovat
smazaný uživatel

Viděl si je ??

Co na nich vidíš?

Reagovat
ACSeRw!n

mam dojem, ze sem to uz nekde vysvetloval.. nezajima me jakej fotbal hrajou. mam je rad a fandim jim z jinych duvodu

Reagovat
smazaný uživatel

OK tak jim fandi ale pro me to je nejhorsi repre

Reagovat
ACSeRw!n

v poradku

Reagovat
johnik

Reagovat
smazaný uživatel

to je na každým já osobně nesnáším Rusáky nebo Turky

Reagovat
ACSeRw!n

tak to sme na tom stejne

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Já proti Řecku nic nemám, ale takové idioty jako Ty naprosto nesnáším.

Miluji fotbal takový jaký je. Útočný fotbal je sice krásný, ale ne všude jej jde praktikovat. Důležité je, aby trenér poznal charaktery hráčů, a dokázal určit správnou taktiku, hráčům dát správné role. Když potom pozoruji třeba i obranný fotbal, který je úspěšný, považuji ho za stejně krásný, jako útočný, protože vidím, kolik práce to hráčům i realizačnímu týmu dalo, protože vidím tu herní inteligenci, tu správně zvolenou taktiku, zaměřím se na jejich způsob hraní, a tu (skoro) dokonalost si naprosto užívám.

Ale k tomu, abys dokázal obdivovat i obranný fotbal potřebuješ už určitou inteligenci, a tu Ty nemáš, proto si nezaslouží, abys plně okusil kouzlo této krásné hry, fotbalu!

Reagovat
smazaný uživatel

Říka fanda Korejcu

Reagovat
smazaný uživatel

Doufal jsem že máš pro ty svoje antipatie alespon nějaký argument. Boužel, místo argumentace se snažíš odvést téma jinam.

Reagovat
smazaný uživatel

Co bych na to měl argumentovat? Ty máš rád obranný styl já ho nesnáším

Reagovat
smazaný uživatel

argument: ,,čo to znamená´´

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
johnik

Reagovat
Leo Rekordman

Reagovat
oli9

Reagovat
smazaný uživatel

to nehrozí - naštěstí

Reagovat
smazaný uživatel

Scotland

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
ACSeRw!n

Albanie a Izrael postup

Reagovat
smazaný uživatel

A spolu pak ve skupině ať je sranda

Reagovat
ACSeRw!n

jj a Chorvatsko to ma taky dobre rozjety

Reagovat
smazaný uživatel

držím walesu

Reagovat
Azazelo RD

Slušnej gangbang.

Reagovat
Kovi81

Fakt silene lakava představa, ze by za nejvetsi evropskou spinu hrali tak kvalitní hráči jako Shaqiri, Xhaka nebo Mustafi

Reagovat
ACSeRw!n

nebejt valky na Balkane, tak by repre jako Rakousko, Svedsko, Svycarsko apod byly totalne v prdeli..

Reagovat
Kovi81

Jj to jo, ale nic to nemění na tom, ze čím víc je Albánie v prdeli, tím líp.

Reagovat
smazaný uživatel

Ale či to bude lepšie, to neviem

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
arsavin

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
smazaný uživatel

Škoda já bych ten článek ještě rozšířil o Island který taky není třeba sledovat. Při jejich výsledcích by to mohl být taky přímý postup. Pokud pokud vyhrají všechny domácí zápasy tak si myslím že jim neunikne.

No a zajímavá je skupina F. Jasně nejméně atraktivní skupina, kde ať postoupí kdokoliv bude podle mě na šampionátu jenom do počtu. Tam su zvědaví jestli to ukopou s Rumunama severní Irové nebo Maďaři. Jinak co se týče Řeků je hodně překvapením jejich pozice v tabulce. Myslím ale že pokud zaberou můžou jít do baráže v pohodě. Nereálné to není při pohledu na výsledky.

Reagovat
smazaný uživatel

Řecko bude poslední

Reagovat
ACSeRw!n

rekove zase na posledni chvili postoupi. to bych se nebal

Reagovat
smazaný uživatel

Dat 1 gol z 5 zapasu a chtit postup no ale jako vzdy maji nejlehčí moznou skupinu

Reagovat
smazaný uživatel

Tak já to nechci ani si to nepřeju ale jak píše kolega, Řekové jsou takové haluze že tu baráž si ukopou další dva zápasy hrají s Faerama a Finama a při výhrách 1:0 jsou opět ve hře.

Reagovat
frankiefcb

Upřímně bych se rád dozvěděl i něco více o Sev. Irsku, Islandu, Maďarsku nebo Izreali, kteří taky bojují o postup a mají reálné šance.

Reagovat
smazaný uživatel

Madarsko má nového trénera, ktorý je tiež trénerom Herthy Berlín. Nemajú bohvieakých hráčov, takže stavia hlavne na dôraznej defenzíve.

Reagovat
ACSeRw!n

tak snad postoupite

Reagovat
cink

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

My áno, o tom nepochybuj

Reagovat
smazaný uživatel

Nechápem prečo si myslíte že ked poviete ze sme Madari že nás tým urazíte. Je snad Madarsko nejaká krajina v Afrike alebo Azii?

Reagovat
ACSeRw!n

ty ses mozna vyjimka, ale vetsinu tvejch prehnane nacionalistickejch (pritom nemaji duvod) a vybusnejch spoluobcanu to vzdycky nasere a hned je ohen na strese..

Reagovat
smazaný uživatel

Lenže väčšina Slovákov nemá potrebu označovať Čechy za Nemecké sudety, kdežto na druhej strane Česi majú potrebu maďarov spomínať vždy. Ako keby sme boli na to neviem ako hrdý, že sme boli nasilu súčasťou Uhorska...

Reagovat
ACSeRw!n

koukam, ze duvod proc se to zminuje ti jeste nedosel. to je dobre

Reagovat
mayday

Slovák nemá potřebu označovat Čechy za sudeťáky, protože v Česku se německy nemluví. Za to na jižním Slovensku mluví maďarsky pomalu každej, nedávno jsem tama jel a v Dunajské na benzince bylo asi 20 lidí a slovensky nemluvil nikdo. Češi potom rádi Slováky dráždí tady tím, i já sám to někdy sem tam využiju, ale rozhodně ne ve stylu, že bych se tím snažil nějakýho Slováka nasrat.

Reagovat
smazaný uživatel

Nehovori, pretoze sa vam potomkov Nemcov podarilo asimilovat, ale podstatnym faktom je to, ze Madari su etnicky vymrety narod, vacsina tych "madarskych Slovakov" hovoriacich mo madarsky ma predkov Slovakov a hned niekolko... Samotni Madari aj Ukrajncov, Rusinov, Srbov alebo Rakusanovž Germanov atd... staci sa pozriet na priezviska ich futbalistov, napr. Hajnal je rusinske meno, Liptak slovenske a nehovoriac o dalsich pomadarcenych menach.. taktiez madarsky jazyk, zhruba 70%madarskych slov nepochadza zo staromadarciny, ale hlavne z latincny a jazyka vtedajsich Slovanov (kt.ich ucili hospodarstvu) a Germanov.

Reagovat
mayday

Ano, to nikdo nepopírá, ale holt je strašně jednoduchý se do Slováků skrz ten maďarskej jih strefovat, ani se to nemusí myslet špatně, ale jako fór to využívá moc lidí a nikdo nad tím takhle nepřemýšlí. Jih Slovenska je maďarskej, tak je třeba ty narážky vzít s nadhledem My Moravácí jsme pro pražáčky a čecháčky taky póvl, křupani apod, to se holt musí člověk zasmát a je to

Reagovat
adalbertus

co si nato říct, máš ode mne titul, komediant roku ', váž si ho můj zlatý debilný

Reagovat
smazaný uživatel

Pravda ti ako madarovi nevonia, ze

Reagovat
adalbertus

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

ak pod pojmom asimilovat myslis, ze ich hrdinski cesi ktori celu vojnu drzali hubu krok a makali ako fretky na nemeckych zbraniach 5 dni pred koncom vojny vzali vidli a hybaj sa hrat na odbojarov a rabovat nemecke pohranicie tak ano...

no v skratke 3 miliony nemcov proste vyhnali a teraz sa kurevsky cuduju ze sa do tych opustenych oblasti natlacili cigani...ale tak samozrejme na budu vraviet ze nacionalisti pretoze sme si ako jedina stredoeuropska krajina zachovali mensiny a aktivne ich podporujeme (madari, rusini)

Reagovat
smazaný uživatel

Cesi su obrovski sovinisti...

Reagovat
fenixLFC

bohuzial

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
mayday

No tvl... co za války dělali Slováci? Plně se asimilovali pod záštitou Slovenského štátu pod křídla nacistů... Tak tady prosím tě nepiš nic o českým odboji, když o něm víš hovno, jinak bys nemohl toto v životě napsat.

Reagovat
smazaný uživatel

Urcite nie... keby si cital dlhodobo moje prispevky, vies, ze nie, ale nemam cas sa rozpisovat a dohladavat info,v relevantných knihách...

Reagovat
smazaný uživatel

Vzhľadom na minulosť je dosť pochopiteľné, že tam ľudia hovoria viac po maďarsky než po slovensky, hlavne medzi sebou. Vo východnej časti Slovenskej republiky sú napríklad oblasti, kde sa hovorí rusínsky, lebo tam žijú Rusíni a taktiež nás Slovákov nikto neoznačuje za zakarpatských Ukrajincov, že áno .

Holt, označovať Slovákov za Maďarov zo strany Čechov je primitívny spôsob ,,podjebávania", hlavne od takých, čo nepoznajú históriu slovenského národa. Mňa to z miery nevyvedie, akurát sa len pousmejem nad inteligenciou daného jedinca.

Čo sa týka tej Moravy, tak u nás je to to isté so Záhorím.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
vladis271

Je to horšie. Madarsky sa hovorí dokonca v Nitre.

Reagovat
I am Mancunian

veru, uz to prislo z Trnavy

Reagovat
smazaný uživatel

#lacneVladoveVtipky

Reagovat
smazaný uživatel

A za toto platí americká ambasáda, za takýto shit

Reagovat
Kily

bude vědět domingo, ale u Islandu dost možná sehrálo roli to, že je to náš soupeř a na podzim se o něm napsalo a namluvilo dost především před tím zápasem v Plzni, takže by to nemuselo představovat úplně nové informace

Reagovat
frankiefcb

Tak už jen to Maďarsko, Sev. Irsko a Izreal.

Reagovat
ACSeRw!n

a Slovensko

Reagovat
smazaný uživatel

Nesúhlasím, Rumuni majú veľký potenciál a minimálne oni budú mať šancu na turnaji niečo uhrať. Druhé postupové miesto vidím na Írov, majú domáce mače s Maďarmi a Grékmi, čo ich stavia do lepšej pozície, než keby mali hrať rozhodujúce zápasy vonku. Maďari out v baráži, slabý tím.

Reagovat
mayday

Jenže v té baráži budou až na jednu dvě vyjímky v podobě třeba Nizozemců týmy maďarské úrovně, takže v klidu můžou udělat postup. Přiznám se, že radši Maďary než Severní Irsko.

Reagovat
MySch017

Slovensko šance na postup 90%

Reagovat
smazaný uživatel

100%

Reagovat
dextroza_m

a naše nezmíní? My jsme podceňovaný tým, který hraje tužku, taky by nás měli zmínit

Reagovat
smazaný uživatel

Na tomto fóre teda Česi podceňovaní vôbec nie sú...

Reagovat
smazaný uživatel

Tam jde spis o to, ze z historického hlediska jsou podcenovane. My máme přece jenom nějaký ten úspěch už za sebou

Reagovat
smazaný uživatel

Tak jde o týmy, které nemají historické úspěchy že.. My jsme na EURO od roku 96 nechyběli

Reagovat
smazaný uživatel

Vyzvednul bych předevšim Severní Irsko. I když jejich skupina neni kdovíjak nabitá, pořád se pro mě zatim jedná o největší překvapení kvalifikace.

Reagovat
domingo

Jj, ale ten tym neni vlastne nicim zajimavej, proste jsou nahecovani no.

Reagovat
veikko

Soupeři navíc hrají tužku. A Lafferty se nějak rozstřílel, i když je to dřevák.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Víc takových článků

Reagovat
Setwo

Reagovat
Mr.Mike

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
veikko

Proč ještě mají Skoti vůbec nároďák, když nechtějí být samostatní?

Reagovat
ACSeRw!n

ti co chodi na fotbal samostatni byt chteji

Reagovat
domingo

V UK ma narodak uplne kazdej - Anglie, Skotsko, Wales, NIR, Man, Jersey, Guernsey, Alderney, Anglesey, Wight, Shetlandy, Hebridy, Orkneje, Craggy Island..

Reagovat
veikko

Jo, to vím (čtu tyhle vaše články). Je to jen takové lehké pousmání nad tím, kde končí a začíná národní hrdost, když nejde o prachy, že?

Reagovat
domingo

Tak jsou soucasti kralovstvi, ktere jim umoznuje bit se v klidu do prsou bez nejakych represi, ekonomicky je to taky vyhodny, tak co :)

Reagovat
ACSeRw!n

opravdu stupidni nazor..

Reagovat
veikko

Od tebe je to pochvala.

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
Aris1914

Škoda Craggy Islandu. Jak skončil Jack Hackett, tak už to není ono.

Reagovat
frankiefcb

55 % nechce být samostatná. Těch 45 % určitě moc menšinou nejsou.

Reagovat
arsavin

Podle nových průzkumů zase chtějí:). Je to tak cca vyrovnaný

Reagovat
smazaný uživatel

Momentálne by som ako postupové tímy označil : Česko, Island, Holandsko (ale netrúfnem si povedať, v akom poradí a ktorý tím postúpi skrz 3.miesto, resp.baráž), Belgicko, Wales, Slovensko, Španielsko, Nemecko, Poľsko,Škótsko, Anglicko, Švajčiarsko, Rumunsko, Severné Írsko, Rakúsko, Rusko, Švédsko, Chorvátsko, Taliansko, Portugalsko, Dánsko, Ukrajinu a Slovinsko.

Reagovat
smazaný uživatel

Jediná reálna zmena sa mi zdá vo vymenení Ruska/Švédska za Bosnu, ak Džekovci riadne zaberú.

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
smazaný uživatel

4?????? těch týmů je tam "milion" které se tam dostanou a při starém formátu by tam nikdy nebyly

Reagovat
TOM HORAK

zatím se to moc neobjevuje, ale na postup bude stačit uhrát (v jakékoli skupině celkových 19 bodů, protože to by mělo podle propočtů stačit na případnou nejlepší bilanci pro tým ze třetího místa. Takže například Slovenskou je už opravdu na 90 procent na EURU, naši tak na 70 procent. Pokud mrknem na nelepší týmy ze třetích míst při minulých kvaldách, tak by to tak mělo vycházet

Reagovat
domingo

Je to vysoce pravdepodobny, zas na velkejch turnajich taky staci k postupu uhrat 6 bodu, krome pripadu, kdy nestaci

Reagovat
TOM HORAK

samozřejmě nelze vyloučit nějakou totální haluz a dva vynikající týmy na třetích místech, ale je to velice nepravděpodobné...tu hranici doposud dosáhl snad jen jeden tým. Ale stát se může všechno

Reagovat
domingo

V ty rakousky a nemecky skupine muzou pomerne v klidu oba treti tymy udelat 19 bodu. Ale jinak jasne ze mas pravdu.

Reagovat
TOM HORAK

to si nemyslím, postupně teď budou narážet na sebe víc a někteří začnou více ztrácet. Díval jsem se na minulé kvalifikace a tam ty třetí týmy většinou končili max na 15-17 bodech. Necháme se překvapit, ale vidím to nadějně...porazit doma Kazachy a venku Lotyše nebo někoho jiného doma a jsme tam...třeba jsem ale velkej optimist

Reagovat
TOM HORAK

Domingo, ty jsi v poho, tvá Francie tam je už teď

Reagovat
aurelio

Táto kvalifikácia je zatiaľ skvelá. Fajn výsledky sympatických tímov, množstvo pútavých zápasov, rozdelenie do troch hracích dní, 24 postupujúcich. Ešte aj baráž bude celkom zaujímavá, lebo niektorým silnejším tímom sa nedarí a je možné, že si to medzi sebou rozdajú práve v baráži.

Natipoval by som to nejako takto:

A: Island, Česko (Holandsko)

B: Belgicko, Wales (Bosna)

C: Španielsko, Slovensko (Ukrajina)

D: Nemecko, Poľsko (Škótsko)

E: Anglicko, Švajčiarsko (Slovinsko)

F: Rumunsko, Maďarsko (Severné Írsko)

G: Rakúsko, Švédsko (Rusko)

H: Chorvátsko, Taliansko (Nórsko)

I: Dánsko, Portugalsko (Albánsko)

Z 1. miesta medzi tretími asi Holandsko a potom cez baráž snáď Ukrajina, Škótsko, Nórsko a Slovinsko.

Reagovat
smazaný uživatel

Radšej Bosna než Nóri, ten tím by reálne nemal na turnaji žiadnu šancu.

Reagovat
aurelio

Ja som mal Bosnu rád, v tej skupine s nami a Grékmi hrali dokonalý futbal, ale na MS sa mi zhnusili, sú to len ďalší uplakanci, ktorí mali historickú generáciu hráčov a nedokázali ju využiť. Pôvodne som tam mal napísaných Rusov, ale aj keď mám ich futbal rád, tak nechcem, aby svoju účasť na ME zneužívali na politickú propagandu.

Nórsko bude asi naozaj slabé, ale som na nich veľmi zvedavý, boli by podľa mňa minimálne takým oživením ako trebárs Íri na MS 2002, Rumuni na ME 2008, či Slovensko na MS 2010.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak oživení sa ten turnaj nepochybne dočká viacerých - bude viac tímov, kvalifikujú sa i tie, čo sa bežne na šampionáty nedostávajú. Nóri mi ale prídu naozaj slabí, veď s Chorvátmi to bol doslova debakel.

Reagovat
aurelio

Ten zápas som nevidel, budem ti musieť veriť. Ale aj takí Severní Íri majú slabý tím, Wales až na 3-4 hráčov v podstate tiež. Ten počet 24 tímov bohužiaľ bude znamenať aj to, že sa tam dostanú niektoré tímy zrelé na debakel. Tak som si vybral radšej také, čo sú mi niečím sympatické, hoci uznávam, že spomínaní Bosna a Rusko by tam určite namútili viac vody.

Reagovat
smazaný uživatel

Áno, to je pravda. Ak by sa tam Welšania a Íri dostali, s najväčšou pravdepodobnosťou by patrili k outsiderom, to isté by sa dalo povedať o Maďaroch, Slovincoch, možno o Švédoch, ktorí sú teraz žalostní. Ale v také oživenia ja osobne budem dúfať v Rakúšanov, Island, Škótov, našich futbalistov...tiež Rumuni by sa po dlhom čase mohli predstaviť a niečo ukázať.

Reagovat
aurelio

Švédi sú síce v útlme, ale tím, kde hrá Zlatan nebude nikdy nudný. Ani na posledných ME neboli do počtu. V zápasoch kvalifikácie hral veľmi dobre Zengin, uvidíme kto sa k nemu pridá.

Našim tiež celkom verím. Neviem ako to teraz vyzerá zo zaradením do košov, ale ak by tá víťazná šnúra pokračovala, mali by sme byť minimálne v druhom koši a po dobrom žrebe by z toho mohol byť aj postup (momentálne vidím na postupových pozíciách minimálne 10 horších tímov ako máme my).

Reagovat
ACSeRw!n

chybi ti tam Recko no

Reagovat
aurelio

máš pravdu, aj Argentína

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
frankiefcb

ti remizují na faerech v červnu a jsou v háji. Na druhou stranu bych neodepisoval Finy. klidně ty Maďary doma můžou dát.

Reagovat
aurelio

Táto skupina je deformovaná tým, že Grécko ťahané z prvého koša je v obrovskej kríze. Každopádne bol by som rád, keby sa z nej tak rýchlo nevyhrabalo a na ME by sa dostali dva neokukané tímy. Rumuni to zvládnu, ale ako to dopadne medzi trojicou Maďarsko, Fínsko, Severné Írsko je na tipovanie veľmi ťažké. Fíni nepredviedli v Žiline v prípraváku nič a Maďari tiež nemajú ničím výnimočný tím, ale tipujem, že z Írov opadne eufória a dojdú len do baráže.

Reagovat
smazaný uživatel

Íri vyhrali v Maďarsku i v Grécku, takže teraz s oboma tímami budú hrať doma - to by mohlo zavážiť .Osobne si myslím, že ten postup ukopú.

Reagovat
božský John

Nevim, ty tymy z ostrovu mi prijdou takovy nudny, uplne o hovne. Rakusaci hrajou moc pekne, maj sympatickej tym a albanci jsou strasny uz jenom protoze jsou albanci

Reagovat
smazaný uživatel

taky mi přijdou ostrovani totálně nudný, hlavně všichni na jedno brdo..

Reagovat
božský John

Reagovat
domingo

Proto jsem vybral Skoty, pac hrajou jinak nez ostatni, ty brdo.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak se asi fakt zvedli no.

Reagovat
ACSeRw!n

na ostrovech je to samej drevak

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
CubONE

Reagovat
veikko

Albánci jsou v pohodě, mají tam ultralevné pivo, které se dá pít.

Reagovat
domingo

Jinak jsem si teda tipnul vysledky zbyvajicich zapasu a vychazi mi to takhle

A: Nizozemsko 20 b, Cesko 19 (Island 19)

B: Belgie 24, Wales 19 (Bosna 17)

C: Spanelsko 25, Slovensko 25 (Ukrajina 18)

D: Nemecko 23, Skotsko 21 (Polsko 19)

E: Anglie 28, Svycarsko 20 (Slovinsko 18)

F: Rumunsko 21, Severni Irsko 18 (Recko 15, stejne jako Madarsko)

G: Svedsko 22, Rakousko 21 (Rusko 18) - pocitam s kontumaci zapasu s MON pro Rusy

H: Chorvatsko 26, Italie 23 (Norsko 16)

I: Portugalsko 16, Dansko 14 (Albanie 10)

Island nebo Polsko primo ze 3. mista.

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
domingo

Prohodil jsem Polsko a Skotsko

Reagovat
smazaný uživatel

No žeby Gréci vyhrali v Rumunsku...to nepovažujem za veľmi pravdepodobné.

Reagovat
domingo

Nemusi, muzou vyhrat vsechno ostatni (na coz proste kvalitativne maji, jde o to, jestli s nima Markarian neco udela) a v Rumunsku plichtit a jsou na 15 bodech..

Reagovat
smazaný uživatel

Aha, vlastne...bol som v tom, že Gréci sú na nule

Reagovat
božský John

Tipujes vyhru proti Kazachum a pak remizy s lotysema, islandanama a turkama?

Reagovat
domingo

Bud takhle, nebo prohru na Islandu a plichtu v Nizozemsku, to uz nevim, acko jsem jako jediny hned smazal

Reagovat
božský John

Je to osemetny no. Kdybysme tedka ty Lotyse porazili, tak nemusime nic resit a je to

Jinak furt cekam, kdy Islandu vyprcha to nadseni a pujdou trosku dolu, ale oni ackoli to nejsou zadny hvezdy, tak ten system maj postavenej fakt dobre a vyhravaj....jinak, proc neveris Polakum? Jako ne ze by mi byli nejak extra sympaticky, byl bych moc rad, kdyby vylitli, ale prijdou mi silnejsi nez Skoti (nekoukal jsem na los teda)

Reagovat
domingo

Verim, pisu hned pod tim puvodnim postem, ze jsem je prohodil omylem se Skotama. Ti uz to uhrajou, maji silnej tym..

Reagovat
božský John

Sorry, to jsem si nevsim

Reagovat
aurelio

Nemal by v tom prípade Island lepšie vzájomné zápasy? Alebo sa tento raz ráta skóre? ... kto sa v tom má vyznať.

Reagovat
aurelio

Aha, pardon, neuvedomil som si, že ste napokon vyhrali ... nič som nepovedal

Reagovat
domingo

Ted by me ale fakt zajimalo, jak jsem vytvoril ty body v acku - dve plichty s Lotysema a Turkama mi prijdou jako pitomost, cili jsem se to z tech jednicek a dvojek asi blbe spocital tam by sedelo 21 spis.

Reagovat
božský John

Tak nam tech 19 vychazi. +3 body za Kazachstan doma, +1 Island +1 Lotyssko +1 Turecko +0 Nizozemi = 19, otazkou je, co ty sotatni tymy, to se mi nechce pocitat

Reagovat
domingo

Nizozemci jedna plichta nekde, zbytek vyhry = 20, Island prohry v Nizozemsku a Turecku a jedno domaci klopytnuti (s nama) = 19.

Reagovat
smazaný uživatel

Zase se z toho tradičně špatnýho Března nepodělat. Naši z těch 5 zápasů budou mít rozhodně alespoň 9 bodů.

Reagovat
TOM HORAK

Dobrá práce Domingo, ohledně postupujících to vidím úplně stejně...a schválně jsem zvědavej na ty bilance na třetích místech...pak to rozeberem. Ze třetího bych to nejvíc přál tomu Skotsku

Reagovat
mayday

Škoda Srbů, podle jmen kvalita je, ale realita je už roky dost mizerná.

Reagovat
mayday

Jinak ve formátu se šesti skupinama asi těžko očekávat nějakou skupinu smrti... a když jedna vyjde těžká, zbytek bude o ničem, nevyrovnanej. Nevím, Euro se 16 týmama je nejlepší formát, co se atraktivity týče.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

nechapem ze maju 1 bod

Reagovat
mayday

Hlavně mají málo bodů už několik kvalifikací po sobě, srbskej fotbal je v naprostých sračkách.

Reagovat
smazaný uživatel

Cekal jsem, ze clanek bude o Slovensku a Islandu

Reagovat
smazaný uživatel

Hennessey - Gunter, Chester, Williams, Davies, Taylor - Ledley, Allen - Ramsey, Bale - Robson-Kanu (Church)

Ani se Walesu nedivím, že tak šlape, když jejich optimální sestava čítá 12 hráčů

Reagovat
domingo

Robson-Kanu je jeden hrac

Reagovat
smazaný uživatel

Ajajaj

Reagovat
smazaný uživatel

jak pocitam tak počítam furt len 11 ich tam je

Reagovat
smazaný uživatel
Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Rarášek

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Dominik tam musel vopchat to Albansko

Reagovat
vladis271

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
NuFc23

O Slovensku ceski bratia nenapisu :)

Reagovat
ACSeRw!n

vasi bratia sou rumuni

Reagovat
stas87

To skor tvoji,ked fandis Sparte.

Reagovat
Darren Fletcher

Reagovat
ACSeRw!n

wow. jenom minutu trvalo, nez to nekdo napsal, gratulace

Reagovat
domingo

Tak Slovaky ma detailne nasledovany pulka fora..

Reagovat
domingo

Navic CR ani Slovensko nezapada do toho vyberu tymu, ktery bud na velky akci jeste nebyly, nebo byly naposledy nekdy v praveku.. krome techhle ctyr to splnuje uz jenom Severni Irsko (nezajimavy), Norsko (nezajimavy) a pripravenej jsem mel i Izrael, kterej si to ale v breznu podelal a z ty vyhodny pozice vypadl.

Reagovat
smazaný uživatel

Nechápem čo robí Izrael v kvalifikácii na majstrovstvá EURÓPY! !!

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

protože ste už postoupili, tak to nemá smysl

Reagovat
smazaný uživatel

OT:

Hodila by se mi pomoc! Jaká? Celkem snadná. A o co že jde?

Ve FIFĚ 2015 nutně potřebuju sestavit tým jen s culíkatýma hráčema. Takže typu Davids, Caicedo, Lara Croft apod.

Čim víc jmen mi sem hodíte, tim líp.

Díky všem.

Reagovat
ACSeRw!n
Reagovat
Spasitel

Rooney, Skrtel či Hazard

Reagovat
aurelio

Andy Carroll, Martin Demichelis, Zlatan Ibrahimović, Royston Drenthe ... ale futbalista je z nich iba Zlatan

Reagovat
veikko

Lukáš Vácha, Pinto (na jiného brankáře s culíkem si nevzpomenu kromě Seamana, a ani u Pinta si nejsem jistý, jestli ještě chytá)

Reagovat
CubONE

Dado Pršo

Reagovat
smazaný uživatel

Jiráček má ve fifě culík

Reagovat
smazaný uživatel

si je vytvoř

Reagovat
smazaný uživatel

Petit

Reagovat
TOM HORAK

Ilhan mansiz:))

Reagovat
smazaný uživatel

Ricardo Rodriguez a Andrea Balzaretti

Reagovat
smazaný uživatel
Reagovat
smazaný uživatel

Akorát problém je Camoranesi, ten ukončil kariéru myslím

Reagovat
db18

Rakousko

Albánie

Reagovat
mimi_united

Janko Kozák zatiaľ úplne s prehľadom

Dajte nám súpera

Reagovat
smazaný uživatel

Prodám dva VIP lístky na PSG vs Barcelona čtvrtfinále LM, pro info piště email na jeronimo69@seznam.cz

Reagovat
smazaný uživatel

Rakúsko

Wales

Škotsko

Albánsko (bolo by to oživenie,ale je to moslimská krajina a hrá sa vo Francúzsku,takže tam je strach z bezpečnosti.)

Btw.Dúfam že postúpi Island,to by bolo skvelé...

Reagovat
bayern987

Reagovat
ronaldik

Jen ne albánský špíny!!!

Reagovat
vanGomm

Další rozšíření EURA na 24 je podle mého názoru už moc.Budou stejné problémy,jako když bylo na MS také 24 týmů.Těch 16 bylo pro EURO tak akorát.Vlastně místo 6 členných skupin a maratónu (10 zápasů+baráž).Stačilo prakticky vylosovat dvojice nasazený-nenasazený a vítěz na EURO.

Reagovat
fenixLFC

tak to rozsiria na 32 aby neboli problemy

Reagovat
vanGomm

Tak to už by postupovali ze skupin 3-4 týmy Pak by ta kval.ztácela definitivně smysl.Už nyní tam vlastně postoupí polovina týmů Evropy.To na kvalitě turnaje nepřidá.Všichni stejně víme,že týmy jako Gibraltar,Andorra,San Marino atp. se na EURO dostanou jedině tehdy,když by to rozšířili na 64.Tedy 54+ 10 dalších jako třeba B týmy Anglie,Itálie,Španělska atd.Když porovnám MS 32 a EURO 24 je to nepoměr.Jak říkám těch 16 měli ponechat.

Reagovat
Darren Fletcher

ponechat 16

Reagovat
Darren Fletcher

a tiez by som bol za to, aby najslabsie timy (andorra, gibraltar, faerske a pod.) hrali kvalifikaciu spolu, nieco ako predkvalifikaciu a iba jej vitaz by mohol ist do kvalifikacie s ostatnymi. usetrili by sa sily, naklady a zbytocne zapasy pre velke timy a zaroven tito by si schuti zahrali proti seberovnym, kym teraz sa vlastne spolu vobec nestretavaju,lebo su vzdy v poslednom kosi

Reagovat
vanGomm

Přesně tak.tohle já říkám už dávno.hrát 2.předkola.Mohlo by to vypadat třeba takto.Evropa má 54 týmů.Zachovat 9.skupin,ale pouze po 4.týmech.S tím,že by do každé byly tři nasazené týmy tj 1-27 tým.Týmy 28-36 tedy 9 by byly nasazené ve 2.předkole.V tom 1.před. by hrály týmy 37-54 tj 9 dvojiček.Uvedu příklad jedné z dvojic 1.před. San Marino-Gruzie a vítěz by se utkal ve 2.předkole s nasazeným Skotskem a tento vítěz by dopnil skupinu na čtyřčlenný počet atp.Něco podobné je i v LM a myslím,že to funguje dobře.

Reagovat
domingo

A cemu by to prospelo?

Reagovat
Darren Fletcher

vacsej atraktivite vsetkych zapasov

Reagovat
domingo

Neni to v kvalifikaci jedno?

Reagovat
Darren Fletcher

co ja viem, vyssia atraktivita je vzdy a vsade lepsia, nez nizsia atraktivita :)

Reagovat
domingo

Tak ale pro ty amatery z techhle malejch zemi je to neuveritelnej svatek, postavit se proti elitnim svetovym tymum - skoro bych rekl, ze pro prumernyho zednika hrajiciho v obrane San Marina je vetsi motivaci nastoupit na jednom hristi se semifinalistama MS a dostat debakl, nez valcit dvakrat za 2 roky proti Andorre jen kvuli moznymu posunu z 205. na 203. misto zebricku FIFA.

Reagovat
Atlético de Madrid

Pak by byly ty skupiny narocnejsi, coz ale taky nutne nemusi byt dobre. Jednak by se tim dost zmensila pravdepodobnost, ze se na ME probojuje nejaky slabsi tym a druhak by tem vzajemnym zapasum prikladaly vetsi duraz ty silne tymy. Pak by sice byla kvalifikace vice atraktivni, ale slabe tymy by si zahraly jeden soutezni zapas za dva roky, zatimco u silnych tymu by s tim vetsim nasazenim vzrostl i pocet zranenych, byly by pretezovany opory, byl by tam mensi prostor experimentovat a tak. V kvalde je to zbytecny, kdyz se z evropskyho pohledu hraje nejaky turnaj plny napinavych bitev skoro kazde leto (EURO - Konfederacni pohar - MS)..

Reagovat
vanGomm

Tymy jako Gibraltar,Andorra,San Marino a další jsou co si budem povídat ve skupině pouze do počtu a dobré tak na to,aby se překonávaly rekordy ve výši skóre.Hrát ve skupině místo 10 zápasů jen 6 za 2 roky.To by zas taková zátěž nebyla spíše naopak.A co brání těm tzv.malým se utkat v kal.s velkýma?No přece postoupit z předkola.Bylo by to stejné jako v LM,kde každý rok si i ty malé zahrají s velkýma.Příkladů si může najít každý sám dost.

Reagovat
vanGomm

Bilance kvalifikací MS 2010,EURO 2012,MS 2014 + EURO 2016

0 1 34 2:171 San Marino

0 0 35 3:114 Andorra

Nevím co se na tomto může někomu líbit?A to jak jedné,tak i té druhé straně.Navíc bud ty silné týmy nastupují v pozměněné sestavě,nebo se na to za určitého stavu stejně vykašlou.Nebo se stane obojí.Neříkám,že je to pravidlem,ale děje se to.Ať tak,nebo tak stejně se ty zápasy pak dohrávají pouze z povinnosti.Já bych byl jednoznačně pro předkolo,tak jak funguje LM.

Reagovat
Atlético de Madrid

No, ty male tymy by prave musely porazit dva vyrazne silnejsi soupere, aby se vubec dostaly mezi ty opravdu nejsilnejsi. Coz je prakticky vyloucene vzhledem k tomu, ze maji problem vstrelit gol i stejne silnym tymum. Ten soucasny system mi prijde mnohem ferovejsi. Podle tvyho systemu by si takove San Marino nikdy s zadnym z tech top 30 týmů nikdy nezahralo.. Naopak hrat tenhle system nikomu neskodi - ty silnejsi tymy jsou rady, ze nemusi hrat vsechny zapasy kvalifikace naplno a maji tri body "zadarmo", mensi tymy si zahrajou proti slavnym hracum, domaci fanousek ma velkej zazitek a venkovni fanousek si muze uzit, ze si jeho tym zastrili.

Reagovat
Darren Fletcher

no ale nezastriela si, lebo nemeckych 13:0, ktore by realne mali byt beznym vysledkom, sa nedeju. silne timy tie zapasy odchodia a pri 3:0 uz koncia, mozno este nahradnici doklepnu jeden gol

Reagovat
vanGomm

Tak jako vše je věc názoru.Podle toho mého by model LM byl lepší než ten současný systém.Koho muže bavi hrát a hlavně koukat na fotbal co končí npř 8:0.Věřím,že pokud by favorité potřebovali,tak ty výsledky budou běžně dvouciferné.Na zápas kval,na MS 2006 Andorra-Česká rep. přišlo 800 lídí.Na podobné představení chodí převážně ti co(omlouvám se za výraz)jsou příznivci masochismu.To je podobné,jako kdyby do profesionálních ligových soutěží přifařily dva týmy amatérů,kde by hráči chodili do normální práce (pošťáci,zedníci,popeláři atp.).To by si nikdo nedovolil.Tady to ovšem nikomu nevadí.

Reagovat
fenixLFC

tak snad sa tam nedostanu rusi, albanci a portugalci, nech je to fajn sampionat

Reagovat
smazaný uživatel

Wales

Reagovat
smazaný uživatel

Môj tip na postupujúcich:

A-skupina: Česko, Holandsko, Island

B-skupina: Belgicko, Wales

C-skupina: Slovensko, Španielsko

D-skupina: Poľsko, Škótsko

E-skupina: Anglicko, Švajčiarsko, baráž Slovinsko

F-skupina: Rumunsko, Severné Írsko, baráž Grécko

G-skupina: Rakúsko, Švédsko, baráž Rusko

H-skupina: Taliansko, Chorvátsko, baráž Bulharsko

I-skupina: Portugalsko, Dánsko

+Francúzsko

Gréci budú mať ako už byva zvykom šťastie a v barazi vyradia uradujucich majstrov sveta Nemcov a Rusi postúpia cez Ukrajinu lebo vyhrajú kontumacne kvôli vytrznostiam.

Reagovat
smazaný uživatel

No, Poliaci, Škóti a Íri by museli v tomto roku mať doslova zlaté obdobie futbalu, aby Nemcom zvýšilo len tretie miesto...

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele