Videoderby bylo reklamou na fotbal. Zavinila kolaps Sparty kondice, nebo koučovy přehmaty?
Šest gólů, šokující zvrat z 0:3 na 3:3. Velkolepá šou videorozhodčího, zasněžené hřiště. Kromě červené karty snad derby pražských S nechybělo vůbec nic. Po zápase se mluví o chybějící kondici sparťanů, ale i chybných tazích kouče Hapala, který nejdřív takticky zaexceloval a vzápětí všechno znegoval. A samozřejmě se mluví o videu. Proč není všude a jestli je liga neregulérní.
V pořadí 289. derby mezi Spartou a Slavií bylo od začátku velkolepou jízdou.
Sparťanský Pavel Hapal vsadil na rozestavení 4-4-2 a dokonale mu tento tah vyšel. Jeho protějšek Jindřich Trpišovský sice po zápase tvrdil, že přesně na to (s rozdílem, že Stanciu bude vlevo a Plavšič vpravo) svůj tým chystal, ale vidět to nebylo.
Především nejdražší hráč ligy Stanciu měl na pravé straně spoustu volného prostoru a doslova exceloval. Byl u všech gólů, které Sparta vstřelila, ať už platily nebo ne. Plavšič nehezky větral Frydrycha a napadající Lafata s Kadlecem úspěšně narušovali sešívanou rozehrávku.
Zato Slavii nefungovalo skoro nic. Dosud jistý brankář Kolář chyboval minimálně u dvou, spíše ale u všech třech gólů, což převahu Sparty v prvním dějství možná až příliš zvýraznilo.
Kouč Trpišovský vzal propadák v první půli sympaticky na sebe s tím, že se "netrefil do sestavy." Nejspíš mířil hlavně na zkušeného Dannyho. Jeho výkon dost možná definitivně rozhodl o tom, že další budoucnost Slavie už se bude plánovat bez něj.
I následkem výměny Dannyho za bojovnějšího Jakuba Hromadu přišla po přestávce sparťanská apokalypsa. Můžeme se jen domnívat, jestli to bylo špatnou kondiční připraveností, kterou čerstvý šéf sparťanské lavičky Hapal několikrát popřel.
Statistiky ale hovoří jasně, Sparta má ve druhých poločasech problémy. Potřetí z pěti jarních zápasů Letenští přišli ve druhé půli o svůj náskok. A ve všech pěti druhých poločasech zřetelně uvadali. Není náhodou, že i o tom mluvil kouč Trpišovský, který prý předpokládal, že čas bude hrát ve prospěch Slavie a po změně stran budou mít sešívaní navrch.
Samozřejmě to může být psychickou nepohodou, za kterou Hapal současné potíže Sparty vidí. Jistě, Sparta je kvůli masivním investicím po dalších a dalších nezdarech vcelku logicky pod tlakem. Ale jak podotkl jiný sparťan Václav Kadlec, většina borců v současném kádru už nepatří do kategorie vyjukaných zajíců. Naopak má leccos odehráno a při náskoku 3:0 by ani v derby neměla mít problém.
Hapalovi nevyšla střídání
Ke zkáze po přestávce ale přispěl i sám Hapal. Jak skvěle připravil tým na první půli, tak mu po změně stran nepovedenými tahy minimálně nepomohl, i když by se dalo říct, že spíš přitížil.
Nevěřím tomu, že by o pauze nastolil, že teď už se bude hrát jen na údržbu, že bude stačit zacouvat před vlastní vápno, přestat napadat a míče jen odkopávat. I když právě tak hra Sparty vypadala poté, co se Slavia po návratu ze šaten znatelně zlepšila, vypojila ze hry Kangu i Stancia a začala stupňovat svůj tlak.
Hapal na to dlouho nereagoval a nakonec ho k akci přiměl až Stochův gól naděje na 3:1. Teprve pak šel ze hřiště David Lafata, který nejpozději od 60. minuty už sotva "pletl nohama".
Osudovou se ale ukázala být hlavně změna rozestavení, kterou Hapal přichystal. Rozhodl se přejít na 4-2-3-1 a posílit střed hřiště Michalem Sáčkem. Borcem, který na jaře zatím neodehrál ani minutu a rozhodně nepatří mezi soubojové typy, kterým by zasněžený terén vyhovoval. Výsledkem bylo, že ve středu hřiště Sparta o míč přicházela vytrvale dál. A na hrotu beznadějně osamocený Václav Kadlec už si jen zaběhal bez míče.
Vyšťaveného ho v 82. minutě vystřídal Josef Šural, další fotbalista, který měl na jaře v kolonce minut před derby čistou nulu.
Krátce poté gól Deliho po standardce na 3:2 slávisty definitivně vrátil do hry a ve sparťanských hlavách musel začít hlodat ne červíček, ale celá červí kolonie. Ztratit další zápas stejným způsobem, navíc derby, navíc z vedení 3:0... Tady už se není co divit, že strach o výsledek přece jen přišel.
Snad proto poslal Hapal na závěrečné minuty do hry Michala Kadlece. Veterán, o jehož ligové výkonnosti však mezi fanoušky už delší dobu panují oprávněné pochybnosti, ovšem žádné uklidnění nepřinesl.
A tak v nastavení hrubku vyrobil Ondřej Zahustel, který místo aby odhlavičkoval míč z pokutového území, jej pouze vrátil do ohně a dál už to znáte. Štetinův faul, video, penalta, 3:3.
Video: Lepší něco, než nic
Apropos video. Debaty o prospěšnosti VAR, neboli video asistenta rozhodčího, se rozjely už po prvním poločase, kdy hlavnímu arbitrovi Pavlu Královcovi radil hned čtyřikrát. Nejeden komentář zněl v tom smyslu, že zastavování a kontroly je příliš, že taková "videohra" nikoho nebaví a podobně.
Je jasné, že stále ještě zánovní systém má mouchy, které je třeba vychytat. Jak správně hru přerušit, jak co nejrychleji rozhodnout, nebo třeba i to, jak správně situaci vysvětlit divákům na stadionu i u televize. Tím vším je potřeba se zabývat.
Co by ale rozhodně nemělo zapadnout, je fakt, že video pomohlo hlavnímu rozhodčímu VŽDY k tomu, aby rozhodl podle pravidel a napravil případné špatné rozhodnutí. To je z mého pohledu to zdaleka nejdůležitější.
Jen si představte, co by se dělo, kdyby na derby VAR nebyl. Výčet vypadá úplně hrůzostrašně: Sparta by skórovala z nesprávně nařízené penalty, případně by dala gól, který by neměl platit kvůli ofsajdu. Stejnou branku by si připsala i Slavia, ale zato by nejspíš nekopala penaltu v poslední minutě.
Samozřejmě, že zápas by se nejspíš už po prvním chybném verdiktu vyvíjel jinak. Ale buďme rádi, že video na derby k dispozici bylo. Jinak bychom téměř jistě četli zase, jak je možné, že v 21. století ještě technika sudím nepomáhá a hlavního Královce s asistenty by, tentokrát už se stoprocentní jistotou, čekal lynč.
Oprávněnou námitkou je, že VAR není dostupný na všech ligových stadionech. Jistěže by bylo lepší, kdyby to tak bylo. Na druhou stranu rozumím i tomu, že projekt je zatím dost nákladný a drtivá většina prvoligových klubů si každou investici rozmyslí spíš třikrát než dvakrát. Do budoucna by LFA (Ligová fotbalová asociace) měla mít zajištění stejných podmínek pro všechny rozhodně jako jednu z priorit.
Současně ale tvrdím, že nyní je lepší aspoň jeden zápas z kola s videopomocníkem než žádný. A docela tu sedí analogie s tenisem. Ani na nejslavnějším Wimbledonu není "jestřábí oko" na všech kurtech a Federer, Djokovič nebo Nadal ho zkrátka mají na svých zápasech častěji.
Že by kvůli tomu byl celý turnaj, potažmo naše fotbalová liga neregulérní? Nesouhlasím. Naopak. Alespoň jeden zápas v každém kole je spravedlivější než v minulosti, protože existuje možnost napravit případný omyl.
Teď jen aby do budoucna takových duelů přibývalo.
V pořadí 289. derby mezi Spartou a Slavií bylo od začátku velkolepou jízdou.
Sparťanský Pavel Hapal vsadil na rozestavení 4-4-2 a dokonale mu tento tah vyšel. Jeho protějšek Jindřich Trpišovský sice po zápase tvrdil, že přesně na to (s rozdílem, že Stanciu bude vlevo a Plavšič vpravo) svůj tým chystal, ale vidět to nebylo.
Především nejdražší hráč ligy Stanciu měl na pravé straně spoustu volného prostoru a doslova exceloval. Byl u všech gólů, které Sparta vstřelila, ať už platily nebo ne. Plavšič nehezky větral Frydrycha a napadající Lafata s Kadlecem úspěšně narušovali sešívanou rozehrávku.
Zato Slavii nefungovalo skoro nic. Dosud jistý brankář Kolář chyboval minimálně u dvou, spíše ale u všech třech gólů, což převahu Sparty v prvním dějství možná až příliš zvýraznilo.
Kouč Trpišovský vzal propadák v první půli sympaticky na sebe s tím, že se "netrefil do sestavy." Nejspíš mířil hlavně na zkušeného Dannyho. Jeho výkon dost možná definitivně rozhodl o tom, že další budoucnost Slavie už se bude plánovat bez něj.
Jarní soutěžní zápasy Slavie (6 zápasů, 540 min):
— CSFOTBAL (@fotbal_cs) March 18, 2018
Danny na hřišti - 263 min., bilance Slavie při jeho pobytu na hřišti: 1-2-2, skóre 3:4
Danny mimo hřiště - 277 min., bilance: 4-1-1, skóre 9:1
I následkem výměny Dannyho za bojovnějšího Jakuba Hromadu přišla po přestávce sparťanská apokalypsa. Můžeme se jen domnívat, jestli to bylo špatnou kondiční připraveností, kterou čerstvý šéf sparťanské lavičky Hapal několikrát popřel.
Statistiky ale hovoří jasně, Sparta má ve druhých poločasech problémy. Potřetí z pěti jarních zápasů Letenští přišli ve druhé půli o svůj náskok. A ve všech pěti druhých poločasech zřetelně uvadali. Není náhodou, že i o tom mluvil kouč Trpišovský, který prý předpokládal, že čas bude hrát ve prospěch Slavie a po změně stran budou mít sešívaní navrch.
Samozřejmě to může být psychickou nepohodou, za kterou Hapal současné potíže Sparty vidí. Jistě, Sparta je kvůli masivním investicím po dalších a dalších nezdarech vcelku logicky pod tlakem. Ale jak podotkl jiný sparťan Václav Kadlec, většina borců v současném kádru už nepatří do kategorie vyjukaných zajíců. Naopak má leccos odehráno a při náskoku 3:0 by ani v derby neměla mít problém.
Poslední ligový zápas, ve kterém Sparta doma ztratila třígólový náskok, se hrál před téměř 50 lety (12.5.1968). Ve 22. kole sezony 1967/68 vedla Sparta nad Trnavou ještě v 77. minutě 3:0, zápas skončil 3:3. Utkání se tehdy hrálo v Edenu.
— CSFOTBAL (@fotbal_cs) March 17, 2018
Hapalovi nevyšla střídání
Ke zkáze po přestávce ale přispěl i sám Hapal. Jak skvěle připravil tým na první půli, tak mu po změně stran nepovedenými tahy minimálně nepomohl, i když by se dalo říct, že spíš přitížil.
Nevěřím tomu, že by o pauze nastolil, že teď už se bude hrát jen na údržbu, že bude stačit zacouvat před vlastní vápno, přestat napadat a míče jen odkopávat. I když právě tak hra Sparty vypadala poté, co se Slavia po návratu ze šaten znatelně zlepšila, vypojila ze hry Kangu i Stancia a začala stupňovat svůj tlak.
Hapal na to dlouho nereagoval a nakonec ho k akci přiměl až Stochův gól naděje na 3:1. Teprve pak šel ze hřiště David Lafata, který nejpozději od 60. minuty už sotva "pletl nohama".
Osudovou se ale ukázala být hlavně změna rozestavení, kterou Hapal přichystal. Rozhodl se přejít na 4-2-3-1 a posílit střed hřiště Michalem Sáčkem. Borcem, který na jaře zatím neodehrál ani minutu a rozhodně nepatří mezi soubojové typy, kterým by zasněžený terén vyhovoval. Výsledkem bylo, že ve středu hřiště Sparta o míč přicházela vytrvale dál. A na hrotu beznadějně osamocený Václav Kadlec už si jen zaběhal bez míče.
Rozdílné poločasy Sparty a Slavie z pohledu střel a držení míče. #derby #instat pic.twitter.com/i28Vnh9qPa
— Pavel Janega (@pjanega) March 18, 2018
Vyšťaveného ho v 82. minutě vystřídal Josef Šural, další fotbalista, který měl na jaře v kolonce minut před derby čistou nulu.
Krátce poté gól Deliho po standardce na 3:2 slávisty definitivně vrátil do hry a ve sparťanských hlavách musel začít hlodat ne červíček, ale celá červí kolonie. Ztratit další zápas stejným způsobem, navíc derby, navíc z vedení 3:0... Tady už se není co divit, že strach o výsledek přece jen přišel.
Snad proto poslal Hapal na závěrečné minuty do hry Michala Kadlece. Veterán, o jehož ligové výkonnosti však mezi fanoušky už delší dobu panují oprávněné pochybnosti, ovšem žádné uklidnění nepřinesl.
A tak v nastavení hrubku vyrobil Ondřej Zahustel, který místo aby odhlavičkoval míč z pokutového území, jej pouze vrátil do ohně a dál už to znáte. Štetinův faul, video, penalta, 3:3.
Video: Lepší něco, než nic
Apropos video. Debaty o prospěšnosti VAR, neboli video asistenta rozhodčího, se rozjely už po prvním poločase, kdy hlavnímu arbitrovi Pavlu Královcovi radil hned čtyřikrát. Nejeden komentář zněl v tom smyslu, že zastavování a kontroly je příliš, že taková "videohra" nikoho nebaví a podobně.
Je jasné, že stále ještě zánovní systém má mouchy, které je třeba vychytat. Jak správně hru přerušit, jak co nejrychleji rozhodnout, nebo třeba i to, jak správně situaci vysvětlit divákům na stadionu i u televize. Tím vším je potřeba se zabývat.
Co by ale rozhodně nemělo zapadnout, je fakt, že video pomohlo hlavnímu rozhodčímu VŽDY k tomu, aby rozhodl podle pravidel a napravil případné špatné rozhodnutí. To je z mého pohledu to zdaleka nejdůležitější.
Jen si představte, co by se dělo, kdyby na derby VAR nebyl. Výčet vypadá úplně hrůzostrašně: Sparta by skórovala z nesprávně nařízené penalty, případně by dala gól, který by neměl platit kvůli ofsajdu. Stejnou branku by si připsala i Slavia, ale zato by nejspíš nekopala penaltu v poslední minutě.
Samozřejmě, že zápas by se nejspíš už po prvním chybném verdiktu vyvíjel jinak. Ale buďme rádi, že video na derby k dispozici bylo. Jinak bychom téměř jistě četli zase, jak je možné, že v 21. století ještě technika sudím nepomáhá a hlavního Královce s asistenty by, tentokrát už se stoprocentní jistotou, čekal lynč.
Oprávněnou námitkou je, že VAR není dostupný na všech ligových stadionech. Jistěže by bylo lepší, kdyby to tak bylo. Na druhou stranu rozumím i tomu, že projekt je zatím dost nákladný a drtivá většina prvoligových klubů si každou investici rozmyslí spíš třikrát než dvakrát. Do budoucna by LFA (Ligová fotbalová asociace) měla mít zajištění stejných podmínek pro všechny rozhodně jako jednu z priorit.
Současně ale tvrdím, že nyní je lepší aspoň jeden zápas z kola s videopomocníkem než žádný. A docela tu sedí analogie s tenisem. Ani na nejslavnějším Wimbledonu není "jestřábí oko" na všech kurtech a Federer, Djokovič nebo Nadal ho zkrátka mají na svých zápasech častěji.
Že by kvůli tomu byl celý turnaj, potažmo naše fotbalová liga neregulérní? Nesouhlasím. Naopak. Alespoň jeden zápas v každém kole je spravedlivější než v minulosti, protože existuje možnost napravit případný omyl.
Teď jen aby do budoucna takových duelů přibývalo.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Královec podle komise rozhodčích udělal v derby dvě chyby
20.03.2018, 18:22
Největší zklamání a nejhorší zápas v životě, řekl o derby Kadlec
18.03.2018, 11:48
Kolář posadil Spartu na koně a pak děkoval spoluhráčům
18.03.2018, 09:32
Derby čtyřikrát ovlivnilo video, Hapal dva výroky zpochybnil
17.03.2018, 23:22
Je to jako vítězství, řekl Škoda po smazání třígólové ztráty
17.03.2018, 21:56
Věděl jsem, že to bude penalta, řekl po derby Štetina
17.03.2018, 21:04
Sparta Praha - Slavia Praha 3:3
17.03.2018, 20:06
Komentáře (224)
Přidat komentářVideo = komedie
Tohle je fotbal a ne hokej, zachvili by se mohlo zacit hrat s pukem
Jojo, ani Lavi by z toho nebyl nadšenej. Teď bude muset chodit na fotbal a nebude vědět předem, kdo vyhraje
Ale Lavimu to je šumák, to byl ukrajinskej fotbalovej máfo.
Podle této logiky by se teda ragby mělo hrát taky s pukem?
Proč sem cpeš ragby?
Používá video
To sem pochopil, ale to používá každej druhej sport ,,,
A každý druhý sport se snad hraje s pukem?
Protože by se od něj fotbal mohl učit.
Šikmá plocha (slippery slope)
Tvrdí bez důkazů, že určité rozhodnutí nutně povede k sérii dalších, a ve svém důsledku způsobí celý řetěz neblahých následků. Základem klamu je opět falešné dilema.
/// Když povolíme volné pobíhání psů po parcích, lidé si je budou bez košíků brát i do autobusů a za chvíli i na palubu letadel, a od toho už je jen krůček k tomu, aby pokousali pilota a způsobili leteckou katastrofu. ////
Tento typ klamu je třeba odlišovat od důkazu sporem (reductio ad absurdum), kdy se dokazuje nesprávnost protivníkova tvrzení tím, že se ukáže, že skutečně vede k nesmyslným či nepřijatelným důsledkům. Rozdíl je v tom, že u důkazu sporem jde o důsledky, které z oponentova tvrzení skutečně nutně vyplývají, zatímco u argumentu šikmou plochou jde o důsledky, k nimž by navrhované rozhodnutí mohlo, ale nemuselo vést. Důkaz sporem je na rozdíl od argumentu šikmou plochou zcela legitimní metodou dokazování.
No ty ses dobrej demagog, pokousali pilota. Co tam mas dal
Napsal to jasne, chapal by to i duty parez. Spis ty tu jen trolujes
chápání textu 0/10
Ne. Je to nesmyslne napsany, kdyz budu slovickarit, tak pise o volnym pobihani psu a najednou uz nemaj ani kosiky, aha... Stupidni priklad uved. A neboj se, chapu dobre
Ve tvé hlavě to jasné je, to je nám flagrantní. My máme srandu spíše z toho, jak seš blbej!
https://imgur.com/gallery/BTatL71
Jn
Hele a neni to v tom příspěvku, na kterej reaguje, náhodou úplně to samý? Píše o videu ve fotbale a najednou už hrajou s pukem, aha...
Václave, radši pořádně hraj a nebreč pořád.
BAN
Tak chápu, že v klubu kde byli zvyklí, že když to nejde sportovně, tak pomůže rozhodčí se to teď jako komedie může jevit, že v rovných podmínkách již není Sparta nejlepší! Nicméně zbytek fotbalového národa je potěšen, pokrok převálcuje všechny nepoctivce!
Kdyby bylo video od začátku roku, tak má Sparta o několik bodů víc a naopak např. Plzeň o několik bodů míň. Takže Sparta na tom rozhodně bita nebude.
I když nám to paradoxně ublížilo, tak já sem pro. Byl jsem tam a díky tomu to byl zážitek jak hovado.... Hlavně ať je video na Plzni a bude vše olrajt ...
Spíš očekávám, že se slavnej předseda sudích vyjádří k naprosto zoufalému výkonu pomezních.
To video prostě minimálně u nás potřeba je, kolik udělal ten sudí v derby přehmatů? Tak 4, ne? To je prostě šílenost
Chápu penaltu. Ikdyž stál 2 metry u toho,ale budiž. Ovšem ty offsidy, naprosto jasné situace. Ta ruka neruka ve vápně, no měl pomoct pomezní, pokud stál v rovině s vápnem tak to musel vidět líp než hlavní. No prostě zoufalost všichni a to je Královec prý nej u nás
na návštěvě?
Co?
Já přehlédl to "nej" , myslel jsem, že jsi ho zapomněl napsat na konci, když tam nemáš tečku.
Bez videa by byli rozhodčí za úplné blbce, úplně to zkazili, by bez něj uznali 2 neregulérní goly, neodpískali jasnou penaltu a nařídili penaltu místo přímáku
Kamaráde, měl by se vyjádřit i k zoufalému výkonu hlavního sudího Královce !!!!
To taky
Videostop
nikde jsem se nedozvěděl, jestli vzal sudí na konci mikrovlnou troubu firmy Moulinex nebo jen body do příštího kola
příští kolo by měl odpočívat
tak snad to bude Rosák tolerovat
ten prý teď hraje otce Furata nebo jak se to píše
jj hraje
Není to na tom Wimbledonu tak, že je jestřábí oko na centrkurtu, kde ti nejlepší obyčejně hrají, max. na dvojce či trojce? V lize žádný centrplac není, tu ta analogie moc nesedí.
podle mě neni jen na centr kurtu, ale ještě na jednom, dvou kurtech vedlejších... ale jistý si nejsem
Ano, takto to píšu.
pardon, já jsem dneska úplně mimo
Ti nejlepší jsou mnohem častěji v televizi. Téměř každé kolo je vybrán do televize zápas Sparty, Slavie a nebo Plzně.
Takže není centrplac, ale centrtýmy za kterými běhá televize s kamerami.
U všech televizních to ale není, chápu derby.
Samozřejmě že v lize centr plac je.
Tak ale zase v tenise se hraje trošku jiným systémem, kdy špatné posouzení outu nemusí nijak ovlivnit zápas. I když samozřejmě při důležitém breaku či v tie breaku to může ovlivnit zápas hodně.
Nicméně ve fotbale, kde hromada zápasů končí o jeden gól, je ta potřeba posouzení gólových situací videorozhodčím daleko vyšší. A samozřejmě cokoliv, co omezí simulace, je vítáno. Ve volejbale je třeba nepřímý efekt videa, že se hráči častěji přiznávají, jelikož ví, že se to na videu stejně ukáže.
Každopádně, jestli jsou tu stále gurmáni, co jim víc záleží na plynulosti fotbalu, než na tom, aby se hrálo fair play, tak na to asi argument není.
Podle mě ta analogie sedí, nejde o to kde video je, ale o to který hráči/týmy ho na svých zápasech mají častěji. Nejlepší hráči hrajou nejčastěji na velkých kurtech, proto maji nejčastěji jestřába. Totéž tady, největší týmy jsou nejčastěji v televizních zápasech, proto maji nejčastěji video.
Ale taky to není ve všech TV zápasech.
Tak si tam místo "v televizních zápasech" dosaď "v zápasech vysílaných na O2". Analogie s tenisem bude i tak sedět.
Tohle není tenis. Pokud nebude video na všech stadionech, tak je liga neregulérní. A v O2 logicky dávají nejvíc Spartu, protože je nejvíce sledovaná. Z té velké trojky nejméně Plzeň. A prostě není možné aby jeden tým měl video skoro na každém zápase a jeden tým skoro na žádném ještě, když oba bojují o titul. Navíc ještě když mají Plzeň poslední roky rozhodčí rádi.
Video je proste dobra vec, ale musi byt bud vsude nebo nikde
Hapal Scastny ven. Heyckes na palubu. Je to jednoduchy
Dotaz: Už se stalo v české lize, že by v průběhu sezóny přišel místo jiného trenéra nový trenér a byl pak ještě v téže sezóně odvolán ? ...tak něják počítám, že určitě ano, protože mohl přijít třeba po 5. kole co vyhodili toho předešlého. Spíš mě tedy zajímá jestli je nějákej rekord ...třeba 3, 4 zápasy ...nevíte někdo ?
Rekord budou držet ti, co třeba jako asistenti zaskakovali, popř. trenéři, co se na jedno utkání přesunul z kanceláře.
já právě myslel nově příchozí trenér (od někud) ...ty z vlastních zdrojů. Takže jakoby né přímo rekord oficiálně ...ale jen prostě nějákej příklad kdy byl nějákej vyhozen rychle, i když přišel po někom
V tom případě mě napadá Kotrba s Csaplárem, když tak před 3 lety skončili na začátku jara v Liberci.
a přišli někdy na podzim jo ?
Střídali Slováka v zimní pauze a brzy se pakovali.
dík
3 zápasy vydrželi
Holoubek možná?
jo ten mě taky napadl... ale byl z vlastních zdrojů a ani neměl licenci ...toho jsem tam tak něják nepočítal ..i když to tak jakoby je
V tom případě Požár?
ten byl taky z vlastních zdrojů ...to bych mohl pak říct i Bečka v Plzni. Viz. jak píšu Puskasovi
Takhle z hlavy tipuju, že tam natuty bude Půlpiťák, dost možná i hodně nahoře v tom počtu zápasů
Rekord prvního nebo druhého trenéra? Baník před několika lety vyhodil už po prvním kole Karola Marka a po něm to vzal Malura, který mužstvo vedl dalších 20 kol, než ho jako třetí v pořadí vystřídal Látal.
Legendární:
https://www.sport.cz/fotbal/synot-liga/clanek/630389-liberec-povede-trenerske-duo-kotrba-csaplar.html
http://sport.eurozpravy.cz/fotbal/115074-trenerske-duo-kotrba-csaplar-v-liberci-po-trech-porazkach-skoncilo-nastupuje-vavruska/
Neexistuje jediný důvod proč nemít video, sporné situace jsou vyřešené během pár sekund a zápasy jsou spravedlivé
Jeden tu je - nejsem toho příznivec, ale je mi jasné, že to komise při schvalování nevezme v potaz.
ale proč nejsi? Nemyslím to špatně, jen mě zajímá názor
Jsem prostě konzervativní staromilec. Ten lidský faktor, byt omylný, je mi milejší než technické vymoženosti a potřeba všechno vyřešit. Stejně jako se mi třeba nelibí různé odpočty ve skocích na lyžích. Na druhou stranu uznávám, že to může pomoct, ale přesto mám u toho takový pocit odcizení.
Dost zpátečnický pohled. Stačí pochopit, o co se dneska ve sportu hraje. Lítak tam takový prachy a takový prestiž, že je prostě potřeba, aby to bylo co nejvíce spravdlivé.
*Lítaj
*Létají
*Volně poletují
Jen lidský faktor by asi byl ok. Jenomže v těch zápasech funguje i "kapřík faktor" který roste přímo úměrně s důležitostí konkrétního zápasu.
Jenže v dnešní době, kdy fotbal zabírají desítky kamer, opakovačky se zpomalují, zastavují, kreslí se do nich tužkama a každý hned vidí, jak ta situace vypadala a kde potažmo rozhodčí chybovali už to asi nejde nechávat jen na lidském faktoru. Technika jde dopředu, ale na hřišti samotném jakoby se zastavil čas. Všichni ví, že se stala chyba, jen rozhodčí nemá možnost tu svou napravit a v době, kdy je i na ně vyvíjen obrovský tlak je dobře, že budou mít pomůcku, aby zápas odřídili bez chyb. Já myslím, že fotbal nemusí být o rozporech a hádání se ohledně toho, že ten vyhrál jen díky gólu z ofsajdu apod...
Já respektuji, že se to zavádí, jen mi to prostě osobně nevoní. Toť vše.
::thumbsup:
*spravedlivější
Jako čekal sem že pod Hapalem to nemůže bejt horší než pod stračatelou, ale zatím změna žádná, nesmyslný výmluvy, hra strašidelná. připosranost,,, Ten Trpišovský měl aspoň koule, aby se fanouškům omluvil, kdežto tenhle sašek hledá zase chyby všude jinde jen ne u sebe,,, Hapale, to co ste předvedli ve druhý půli, to je neomluvitelný, neuvěřitelný a kdo ví co ještě, hlavně že zápas roku,,, To nechce psychologa, to chce spíš psychiatra už,,,
A co jako čekáš? Že za 2 zápasy napraví všechny chyby, který ital udělal? To potrvá ještě dlouho
O cem to mluvis? Napriklad styl vyjadrovani, vymluv, atd ma vetsi nez ital. To neni vubec o tom jak dlouho tam je. Dalsi vec sou hraci co nasazuje, ale co, nebudu se tu dohadovat. Ja v sobotu videl nejtragictejsi polocas Sparty v zivote!
Na jednu stranu super, že bude vše opravdu podle pravidel, na stranu druhou se bojím toho, že hrozně ubyde takových těch bezprostředních emocí.
To ubyde urcite. Divat se na bandu hysterickejch kokotu, jak se behem tri sekund nakupi kolem rozhodciho a dalsi tri minuty na nej rvou, ve mne vyvolava nejednu bezprostredni emoci. Ty by ubejt mohly
presne to uplne nenavidim...jeste signalizace autu a offsidu zvednutou rucickou by se mohla nejak poresit
Pane rozhodci, pane rozhodci, on stal v ofsajdu. Kokoti.
Mě strašně baví, když se míč v chumlu odehraje do autu a sedm hráčů z obou týmů zvedne ruce. To jim to není blbý? Občas se třeba hádají i hráči, co jsou od situace 30+ metrů daleko, to už se smíchy válím po podlaze.
Jde spis o ty goly... Vem si, ze da Sparta viteznej gol v derby v 95. minute a hraci ani fanousci nebudou bezprostredne slavit... Ale cekat minitu nez to rozhoci prezkouma (a prezkoumavat se bude skoro vsechno, aby to bylo spravedlivy). Pak se na pulce poplacaji po zadech a je to, jede se dal.
Udela to fotbal spravedlivejsi? Ano.
Udela to fotbal lepsi? Nemyslim si.
tohle je narozdil od vsec tech zbleptu tady validni argument, ale nebojim se toho, ze to tak dopadne :)
A co je důležitější? Aby bylo vše pokud možno spravedlivé (furt tam ale budou situace, kde to bude subjektivní rozhodnutí lidí u videa, třeba u faulů), nebo aby se náhodou někdo neradoval předčasně? Navíc už teď se často stává, že se hráči minutu radují a pak hlavní dostane hlášku od pomezního a odvolá to. Kolik už jsem viděl takových, co běželo až k divákům a pak to neplatilo
Posledni tri odstavce:
Prece nejde srovnavat Wimbledon, kde se hraje vzrazovacim zpusobem, s dlouhodobou tabulkou. Jak k tomu prijde tym ze sestupoveho pasma, kterej zariznou, a jeho konkurentu opravi chybny verdikt s tymem hrajici pred kamerami O2 o pohary? Video je spravna volba, ale v soucasnem formatu dela ligu opravdu neregulerni.
Zase tento nesprávný argument. Proč vycházíš z toho, že tým, kterej nebude hrát pod kamerami, bude automaticky poškozený? Navíc video může konkurenta pod kamerou stejně tak obrat o gól, který by bez vide platil.
Vychází z něj proto, že video se zavádí, aby pomáhalo, takže tam, kde není, nepomůže, a tím poškodí.
Musí se vycházet z toho, že rozhodčí by neměl dělat chyby a věříme jim. A jelikož není v možnostech člověka vše vidět v reálu, pomáhá video. Pomáhá - nedělá nic špatného.
Toto se stalo u nás v sobotu.
ja to videl vecer
(na dementni odpoved, dementni odpoved)
Dementního na tom není nic, je to reakce poškozené strany a z této pozice jsem to psal. Někdo, koho se to přímo netýká a není v tom zainteresován, to logicky vidí úplně jinak, a vysmívá se.
No, a kdybyste meli video na zapase s Karvinou, tak nemate ani bod. Takze vas to neposkozuje ani trochu a muze vam to bejt uplne ukradeny.
Hovoříme od okamžiku, kdy je video zaváděno pravidelně.
to je marny
aspoň v něčem se shodnem
Pointa, ktera ti unika, je, ze ted vam video "ublizilo", priste vam pomuze, a tak nejak neodvratne se oboji bude dit zhruba stejne casto. Cry me a Ostravice.
Hele fakt je to marný.
Jakobych řekl, že mě poškozuje, že někdo má výkonější telefon, než já
za tu 1. větu
Posledni 3 odstavce: ?
Jako souhlas že jen na vybrané zápasy je to na hovno. Ale nesouhlasím, že to dělá ligu neregulérní. Spíš to dělá některé zápasy (a bohužel tím pádem obecně zápasy týmů z vyšších míst v tabulce) spravedlivější.
Souhlasim s tim, ze to dela souboj o pohary spravedlivejsi. Jde o to, ze to muze poskodit tymy z boje o zachranu. Obecne jsem za zavedeni videa rad, ale vadi mi neuplny zpusob.
Jo jo. Beru. Já vidím sklenku z půlky naplněnou, ty z půlky prázdnou.
Může je to poškodit, ale úplně stejně jim to může i pomoct. Pravděpodobnost, že video zruší tvůj neregulérní gól, a tim tě poškodí, je totiž úplně stejná, jako že zruší gól soupeře a tim ti pomůže...
Tak ta pravděpodobnost (tím, že lepší tým bude mít, předpokládám více šancí a bude v zápase dominantnější) posuzování sporných situací ve stejném počtu jak u "slabých", tak u "silných" stejná není. "Silnější"bude mít nejspíše více příležitostí využití videa a opticky to může na spoustu lidí působit, tak že jim video pomáhá více. Ale takhle bych se v tom ani nepatlal, chápu jak to myslíš, jen ta pravděpodobnost stejná být logicky ani nemůže, když oba týmy nehrají totožně.
Nejde přece o počet posuzovaných situací, ale o to, jestli video situaci posoudí pro tebe nebo proti tobě.
"Silnější bude mít nejspíše více příležitostí využití videa a opticky to může na spoustu lidí působit, tak že jim video pomáhá více." - tohle by platilo, kdyby využití videa znamenalo, že ti to pomůže. Jenže to přece neplatí, video ti někdy pomůže a někdy uškodí, takže celkovej počet posuzovaných situací nemá vliv na to, jestli ti video v součtu pomůže nebo uškodí...
Představ si to na příkladu Plzně, na kterou se tu pořád zvrací jak se jí pomáhá, jak se jí pískaji penalty a pouští ofsajdy. Když bude mít víc využití videa, tak by jí to podle týhle logiky mělo pomoct, ale pokud platí to, že se jí teď pomáhá, tak to přece bude přesně naopak, video jí uškodí...
Šlo mi jen o to, že vzhledem k tomu, že neznáš počet těch situací, tak můžeš jen dost obecně odvozovat tu pravděpodobnost. Stejně tak, se u Plzně může ukázat, že se jí tolik věcí nepouštělo a vzhledem k tomu, že by případně "těžila" z přítomnosti videa (právě tak, že by video bylo důkazem toho, že se jí nepřipískává), tak hněv proti ní nebude menší Prostě až moc lidí se k videu obrací jako na nějakou mantru, která vše vyřeší.
A nemůže jim to video taky pomoct?
A co když to bude obráceně? Tj. tým bojující o záchranu vyhraje bez kamer a bez chyby. Jeho konkurent, který na tom byl před posledním líp, si vysimuluje na konci penaltu. Když nebude v TV, penalta zůstane a dle tebe se simulující tým regulérně zachrání. A naopak bude-li v TV, tak penaltu rozhodčí odvolá a simulující tým dle tebe neregulérně sestoupí ...
Plus jak trochu poukazoval Hapal, rozhodčí se zaměří pouze na jeden moment a to, že vedle někoho drží stejnou intenzitou ani kontrolovat nebude, protože se na to nebude zaměřovat.
To je taky picovina
Jak k tomu prijde tym ze sestupovyho pasma, kterej nezariznou, a jeho konkurentum opravi video verdikt, rozhodci proti nim piskne penaltu a prohrajou? Najednou to ten prvni tym nema tak blby, co? Sance, ze nastane jeden, nebo druhej scenar, je uplne stejna. S tymama ze spicky tabulky budou taky oba ty tymy hrat stejne casto. Cetto pls.
Přesně to je jako kdyby učitelka sebrala taháky ve třídě jen jedný řadě
blbost
když opíšeš písemku z taháku, tak ti to může uškodit?
Ne. Je to jakoby zkontrolovala jestli někteří žáci nemají taháky.
ta analogie by mohl byt spravna, jen kdyby se ty rady stridaly a jeste v tech tahacich byly obcas takove bludy, ze by te to stalo dobrou znamku...
V první půlce hrála sparta nad plán a Slavia naopak hrála mizerně. Důvodem bylo dobře vs špatně zvolená taktika, tak i rozdílný přístup hráčů.
V druhé půlce se sparta herně vrátila do normálu letošní sezony, Trpišovský správně zareagoval na situaci, Hapal naopak udělal nesmyslná střídání + Slavia se výrazně herně zvedla.
Počet nutnosti přezkoumání u videa je zarážející, ale neměl by být jedním z argumentů odpůrců videa. Zarážející je, že "elitního" českého sudího a jeho asistenty musí čtyřikrát opravit technika.
co mel Kralovec udelat lip?
Vidět ruku před vápnem a Štětinův faul.
Oboji udelal uplne spravne, ruku zapiskal (a pak se na videu kouknul, jestli byla venku nebo uvnitr, ze prve zahlasil penaltu je uplne jedno), Stetinuv faul nechal dohrat situaci a pak hru vratil, presne jak to rozhodci s videem udelat ma. Co dal?
Já bych teda radši, kdyby to viděl rovnou a hra by se pak tak nekouskovala.
Ja bych byl radsi, kdyby Sparta vyhrala o deset golu (relevance myho a tvyho prohlaseni je cca stejna).
Já tam teda vidím docela podstatný rozdíl. Ty chceš aby vyhrála sparta, on chce aby vyhrál kdokoliv ale férově.
tvl
To jsou ale vtípky.
Není, nevím, co tu zkoušíš, ale vidím, že to nemá cenu.
spíš to nemá cenu s tebou... evidentně si myslíš, že rozhodčí je nějakej robot, kterej nemůže udělat sebemenší chybu. Video regulérnosti toho zápasu pomohlo a pomohlo i rozhodčím. V tom mžiku to nemůže někdy rozhodnout 100% správně. A myslím, že je jedno kolikrát elitní rozhodčí technika opraví nebo jim pomůže, hlavně že za pomoci techniky rozhodnou správně...
Rozhodnout správně bez použití videa nebo alespoň rozhodnout správně a jít si to ověřit na videu.
tak to jo
Tak když by rozhodl správně, proč by běžel k videu?
Aby si to ještě ověřil?
to si pak muze kontrolovat kazde rozhodnuti. podle me by mel byt samostatny videorozhodci, ktery by mu mohl rict "to si udelal blbe oprav to". navic by se tim snizila i doba rozhodovani nez tam dobehne anez mu doandavaji hraci, navic by nebyl pod takovym tlakem,ale pekne v klidu. vzdyt maji ty vysilacky nekolik let, tak by to mohl i zkonzultovat s hlavnim jestli to videl dobre nebo ne...
a treba by i mohl rict do mikrofonu proc a jak rozhodl, jako to maj v tom rugby, at maji jasno i na stadionu
Všechno vidět na hřišti asi
Vyhodnocovat jasný situace sám a dobře? Vždyť kdyby tam to video nebylo, tak on čtyřikrát rozhodně špatně.
*dvakrat. Nebo mu fakt chces pricitat, co mu mavne asistent?
a napadlo te, ze kdyby tam to video nebylo, tak piska uplne jinak?
Jak jako jinak? Neměl by snad vždycky pískat podle svého nejlepšího vědomí a svědomí?
Právě že napadlo a na to taky narážím. Rozhodčí se nemůže schovávat za video, je tam od toho, aby takové situace vyhodnocoval co nejlépe.
Přesně toto bude největší úskalí. Změnit hodnocení rozhodčích v případech, kdy video k dispozici bude a kdy ne. Bez ohledu na tento konkrétní zápas se prostě práce rozhodčích bude lišit. Např. pomezní klidně budou při videorozhodčím pouštět - z jejich pohledu - metrové offsidy, co kdyby třeba náhodou něco přehlédli. Odvolat gol po neodmávaném offside totiž půjde, na rozdíl od situace, kdy by byla akce chybně zastavena pro domnělý offside.
Proti tomu by šlo bojovat tím, že by měl každý tým za zápas třeba tři možnosti využít videorozhodčího. Video by se pak používalo jen na popud týmů a ne pokaždé, kdy o to požádá rozhodčí. Poté, co již mužstvo vyčerpá své možnosti, zůstane na rozhodčí stejný tlak jako když se hraje bez videa.
To není moc velký posun. To bude celkem 6x challenge + možnost opakované, když bude oprávněná a bude to vypadat úplně stejně. Protože u penalt a offsidů to budou týmy chtít pořád. Navíc to paradoxně v některých situacích bude spíše zdržovat. Např. nějaký souboj ve vápně, bude se normálně hrát, postižený hráč nahlasí oprávněnému zástupci (kapitán, trenér?), že byl faulován, aby se udělal přezkum. Takže třeba po 2-3 minutách se budou k tomu vracet.
...
Jediná rozumná varianta se mi jeví lajnoví rozhodčí AI, tj. počítač bude real-time vyhodnocovat situace, zda je / není offside a dávat pokyn hlavnímu.
To číslo byl jen příklad, kdy se to snížilo třeba na dvě, tak by již týmy začaly kalkulovat, jestli jim stojí za to vzít si challenge nyní nebo si ji raději nechat na později.
Za to poslední palec, ale to bude trvat ještě mnoho let...první musí přece být test na tom Kontinentálním poháru a až tak za dva roky se to dostane do předních lig. Nehledě na to, že to bude stát nějakou tu zlatku. Už vidím Ústí s tímhle systémem v hodnotě Městského stadionu.
Ten AI rozhodčí by byla věc nejrozumnější.
Proč to omezovat počtem? Video se zavádí proto, aby se dosáhlo v zápase co největší spravedlnosti. Pokud to bude potřeba 10x, udělá se to desetkrát. Pokud 0x, nebude video v zápase použito vůbec. Ale nedává logiku, aby to bylo na počet. Leda že by chtěl trenér přezkoumat, zda někde na půlce soupeř nedal hráči nenápadný loket, nebo něco. Ale situace okolo vápna a uvnitř vápna se musí posuzovat bez omezení.
Nekteri to mate dost pomatene, tak jeste jednou.Pritomnost videa = vetsi ferovost.Nepritomnost videa=zustava stejny stav veci, ale rozhodne to neznamena, ze tohle nekoho poskozuje.Stejne jako doposud jedine, co muze tymy poskodit, jsou chyby sudich, ale te ten fakt, ze tam to video neni.
Ma nekdo predstavu, na kolik vyjde ten Var poridit? Od nakupu technoligie, uvedeni do provozu, jak to prevazi, kolik je na to potreba lidi atd. Dekuji
Z článku vyplývá že u Trpiše to bude mít Danny už těžký. To snad Hapal už přišel o jeden zápas dříve na to, že Ben není vhodný pro kolektivní sporty.
Video všude a bez výjimek.... Celá liga ovlivněná!!!
Chápu, že to z ekonomických a technologických důvodů nejde všude hned.. ale pokud to mají na Spartě a na Slavii, tak je hodně divný a směšný, že v Plzni ne. Jednak jsou ty tři týmy na tom ekonomicky nejlíp a druhak jsou to i historicky největší adepti na titul. Ať to klidně mají jako poslední v Jihlavě.. ale aby se tomu tak vyhýbala Plzeň je zajímavý..
A víš, že video je pouze v případě že je zápas vysílán na o2? To že si o2 vybírá zápasy Sparty nebo Slavie za to Plzeň nemůže
pokud hraje Slavie doma, tak vždy O2 vysílá přímý přenos
nauc se aspon cist pls
Je to marný, je to marný, je to marný.
Já mám pravdu, vy ne!
Tak v Plzni má asi O2 špatnej signál.
Plzeň nikoho nezajímá.
Ano takový obrat se často nestává.Naposled se to Spartě přihodilo,jak je ve článku napsáno před skoro 50 lety.Zrovna nedávno jsem si prohlížel časopisy Kopaná-hokej a je o to v čísle 20 (17.05 1968).Tak jenom doplním Sparta-Trnava 3:3 (1:0) góly za Spartu 38.Jurkanin 46.Mašek 48.vlastní Jarábek za Trnavu 77.Dobiáš 82. a 85, 2x Švec.Hrálo se v Edenu,kde bylo 42 000 diváků!!Těch 42 000 tam bylo jen proto,že víc se jich tam nevešlo. Pro představu lístky na Spartu tehdy stály.Tribuna sezení 13,-Kčs,stání za 7,-Kčs.Zlevněné tedy studenti,důchodci,vojáci za 4,-.
Potvrzeno: Šéf CEFC Jie Ťien-ming je v Číně vyšetřován pro porušení zákona. Odejde z čela firmy.
Tak ho našli?
zavedením videa jsou čárový rozhodčí zbyteční pro posuzování ofsidů? Může docházet k situacím kdy čárový rozhodčí chybně odmává ofside a hlavní rozhodčí zastaví hru. Paradoxně video napomáhá k neuznání neregulérních golů a goly, které by mohli padnout přehlíží.Proto by měl video rozhodčí úplně nahradit rozhodčí čárové co se rýče posuzování ofsidových situací.
To je hloupost a hned ze dvou duvodu. K zadnejm takovejm situacim dochazet nemuze, protoze VAR prichazi do hry jen v momente kdyz padne gol nebo kdyz se rozhoduje o penalte nebo kdyz se rozhoduje o cerveny karte. To znamena, ze takovej ofsajd se bude kontrolovat jen v momente kdyz padne gol. A tam chybny odmavani nevadi, protoze VAR to zkontroluje a gol proste spravne uzna nebo ne. Druha (a jeste vetsi) blbost je to, ze argumentujes nejakou hypotetickou veci, ktera realne nenastala ("goly, ktere by mohly padnout").
představte si že by mohl jít hráč sám na golmana, ale pomezní nesprávně zamává ofside. V tu chvíli se akce přeruší a když VAR označí situaci za chybně posouzenou tak co se bude dít? Nebude se dít nic. Akce byla zastavena a míč se uvede opětovně do hry, ale tým, který útočil ztratí výhodu
Tak jeste jednou: "VAR prichazi do hry jen v momente kdyz padne gol nebo kdyz se rozhoduje o penalte nebo kdyz se rozhoduje o cerveny karte."
V situaci, kdy jde hrac sam na golmana a pomezni zvedne (nespravne) praporek se VAR vubec nebude vyuzivat. Kapis?
Už jo, díky za objasnění.
Ale pořád to znamená že video bude goly ve většině případů regulovat
Ale když pomezní zvedne praporek, tak rozhodčí pískat nemusí ne? Čistě teoreticky může v této situaci akci nechat dohrát a když z ní padne gól, tak se to posoudí na videu a uvidí se, jestli byl ofsajd...
http://fcb.cz/clanek.asp?id=Banik-podal-protest-7391 já tam prostě toho Diopa v offsidu vidím, ten levý obránce stojí ve světlém pruhu trávníku ale Diop v tom tmavém. nebo vidím špatně?
Taky to tak vidím
Je tam jasně, ale jestli to netečoval tak regulérní gól golmanovi nijak zvlášť nestíní je daleko od něj. Ale jinak je vidět, jak si to Banící zastavili jak se jim to hodí. V prvním případě ještě před kopem ve druhém naopak po něm.
No to.ano, ale oni píšou že není v offsidu vůbec. No to je jedno. Tenhle zápas to nerozhodl a akorát ze sebe děláme šašky
Už jsem to sem psal.
VAR je nový a zatím drahý (proto je zatím navázaný pouze na přenosy O2 a ta nebude vysílat zápasy hluchého se slepým).Na facebooku někdo napsal - musíme přestat uvažovat tak, že rozhodčí chtějí poškodit někoho úmyslně. A pokud to tak je, tak to řešit, ale VAR za to nemůže. VAR má, jako každá novinka, své mouchy. Buďme trpěliví, začátky něčeho nového jsou vždy těžké.
A já dodávám, zakazovat novou pokrokovou technologii jenom proto, že zatím není dostupná všem je hodně zpátečnické (něco jako rozbíjení strojů, které "kradli" práci lidem na začátku průmyslové revoluce).
"OT": Hrad: Jie Ťien-ming je v Číně vyšetřován, ze CEFC odejde
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/hrad-jie-tien-ming-je-v-cine-vysetrovan-ze-cefc-odejde/1599676
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele