TEAMGEIST - DALŠÍ KULATÝ NESMYSL
V roce 2002 byla na MS oficiálním míčem Fevernova, na EURO 2004 se představila "stříbrná koule" Roteiro. Ani jeden z těchto míčů si nezískal mezi hráči a hlavně brankáři velkou oblibu. 9. prosince byl na losování XVIII. Mistrovství světa v Lipsku představen další míč z řady Adidas - Teamgeist. V češtině Týmový duch.
S míčem Adidas se poprvé hrálo na MS 1970 v Mexiku. Od té doby uplynulo mnoho času, míče se stále vyvíjely, až do roku 2004 byly opatřeny švy. ME 2004 se poprvé hrálo s bezešvým míčem. Byl kritizován za to, že je vyroben ze stejného materiálu jako kopačky a při vyšších teplotách se o něj hráči zadrhávali. Jak se zdá, německý gigant se ze svých chyb poučil a na Olympijských hrách v Řecku se už hrálo s míčem Pelias, který má stejnou barvu jako Teamgeist, tedy bíločernou.
Týmový duch je opět tepelně lepený, švy byste na něm tedy hledali marně. "Název Teamgeist vychází z nejdůležitějšího aspektu každého mužstva, které by chtělo 9. července v Berlíně zvednout nad hlavu trofej pro mistra světa. Onou vlastností je Týmový duch." Tak zní oficiální vysvětlení neobvyklého názvu.
Míč je vyveden ve zlato-černo-bílé kombinaci. Černá a bílá znázorňuje barvy německého mužstva, které vyhrálo MS 1974 na domácí půdě (tehdy jako NSR). Zlatá symbolizuje barvu trofeje určené pro světové šampióny. Balony by měly lépe vyhovovat techničtějším hráčům. "Jeho letové vlastnosti jsou lepší než u ostatních míčů. Je měkčí, takže je i lépe ovladatelný. Přesně tohle preferují jihoamerické týmy," řekl Herbert Hainer z Adidasu. Konstrukce je revoluční především tím, že má 14 plošek, díky čemuž se snižuje počet dotykových bodů o 60 procent.
Nový míč je už desátým kulatým nesmyslem, který bude mít na světovém šampionátu premiéru. Primátem se může pyšnit míč Tellstar, toho posléze následovaly Chile, Tango, Tango Espaňa, Azteca, Etrusco, Questra, Tricolore a Fevernova.
Známá německá firma očekává, že se Teamgeistu povede lépe, co se prodejnosti týče, než jeho předchůdcům. Fevernovy se prodalo za čtyři roky od svého představení necelých šest miliónů kusů. "Kovové koule" Roteiro něco přes šest miliónů. Týmového ducha by mělo podle odhadů zmizet s pultů obchodů asi deset milionů kusů.
S míčem Adidas se poprvé hrálo na MS 1970 v Mexiku. Od té doby uplynulo mnoho času, míče se stále vyvíjely, až do roku 2004 byly opatřeny švy. ME 2004 se poprvé hrálo s bezešvým míčem. Byl kritizován za to, že je vyroben ze stejného materiálu jako kopačky a při vyšších teplotách se o něj hráči zadrhávali. Jak se zdá, německý gigant se ze svých chyb poučil a na Olympijských hrách v Řecku se už hrálo s míčem Pelias, který má stejnou barvu jako Teamgeist, tedy bíločernou.
Týmový duch je opět tepelně lepený, švy byste na něm tedy hledali marně. "Název Teamgeist vychází z nejdůležitějšího aspektu každého mužstva, které by chtělo 9. července v Berlíně zvednout nad hlavu trofej pro mistra světa. Onou vlastností je Týmový duch." Tak zní oficiální vysvětlení neobvyklého názvu.
Míč je vyveden ve zlato-černo-bílé kombinaci. Černá a bílá znázorňuje barvy německého mužstva, které vyhrálo MS 1974 na domácí půdě (tehdy jako NSR). Zlatá symbolizuje barvu trofeje určené pro světové šampióny. Balony by měly lépe vyhovovat techničtějším hráčům. "Jeho letové vlastnosti jsou lepší než u ostatních míčů. Je měkčí, takže je i lépe ovladatelný. Přesně tohle preferují jihoamerické týmy," řekl Herbert Hainer z Adidasu. Konstrukce je revoluční především tím, že má 14 plošek, díky čemuž se snižuje počet dotykových bodů o 60 procent.
Nový míč je už desátým kulatým nesmyslem, který bude mít na světovém šampionátu premiéru. Primátem se může pyšnit míč Tellstar, toho posléze následovaly Chile, Tango, Tango Espaňa, Azteca, Etrusco, Questra, Tricolore a Fevernova.
Známá německá firma očekává, že se Teamgeistu povede lépe, co se prodejnosti týče, než jeho předchůdcům. Fevernovy se prodalo za čtyři roky od svého představení necelých šest miliónů kusů. "Kovové koule" Roteiro něco přes šest miliónů. Týmového ducha by mělo podle odhadů zmizet s pultů obchodů asi deset milionů kusů.
Komentáře (18)
Přidat komentářdobry balon,dobre mistrovstvi
S tím souhlasím.
Kdyz maj poradny nohy tak na mici tolik nezalezi.
Tyhle míče vymejšlej, aby se týmy co propadnou mohli na co vymlouvat. Už slyšim Vízka jak mektá něco, že naši chlapci nebyli zvyklí na tento míč a proto dostali od Brazilců pět fíků.
Moc se mi nelíbí...nejlepší míč je podle mě ten Nike Total 90, ovšem velký akce se hrajou jenom s Adidasem, poněvadž s tim maj smlouvu
K sepsání článku mě přivedl právě tento míč - dneska mi přišel
nejlepsi je mic s kterym se hraje liga mistru
nechci nic řikat ale LM se hraje s Adidas TEAMGEIST ORIGINAL MATCHBALL
Ten Total 90 je dost dobrej míč s tim by se mnělo hrát ale když už z Adidasem ta s tim FINALEM
mě to připadá jako "kulatý smysl"
Tenhle balon jsem mel uz v rukach a mysim,ze s tymhle balonem budou padat pekne goly.Je to pro ty techniky jako je Ronaldinho.
Desingeři si moc nevyhráli....
Mě se libí. Má takové klasické barvy - to hráčům vyhovuje.
Zapomněl jsem se zaregistrovat.
ja nevim ale chcou za nej dost na to ze je to jen mic tak 3000 bych nedal staci mi replika :D stejne jsem golman takze mic nepotrebuju :) zato rukavice radim jen loto a navlhcit a jsou jak lepidli nekecam
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele