Soudní dvůr EU by ve čtvrtek měl rozhodnout o budoucnosti superligy
Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Klopp nechce Superligu, navzdory tomu ale přivítal verdikt soudu
22.12.2023, 23:52
LFA znovu odsoudila Superligu. Český klubový fotbal by utrpěl, uvedla
22.12.2023, 19:44
Fousek: FAČR je proti Superlize od začátku, verdikt neznamená povolení projektu
21.12.2023, 18:58
Fantastická soutěž se dvěma kluby, reagoval na Superligu šéf UEFA Čeferin
21.12.2023, 16:29
Soudní dvůr EU: UEFA a FIFA blokováním superligy porušily evropské právo
21.12.2023, 14:58
Superliga má být pro 64 mužských a 32 ženských týmů, slibuje přenosy zdarma
21.12.2023, 13:38
Komentáře (49)
Přidat komentářUž zítra se dozvíme, kdo zaplatil víc.
Fandím klubom.
Fandim konkurencnimu prostredi.
Zo samotnej logiky veci by kluby mali vyhrať, súkromná organizácia nemôže obmedzovať vytváranie ďalších súkromných, o vylúčení to je vec iná, v tomto prípade skôr asi pôjde len o to, do akej miery budú musiet FIFA a UEFA prepisať svoje interné dokumenty.
Souhlasím. Problém by mohl být, že UEFA a FIFA nebudou chtít hráče hrající soutěže, které nezaštiťují (Superliga), ani v reprezentacích. A věřím, že třeba MS je pro hráče pořád velké lákadlo. To je ale, podle mne, jediná páka, kterou UEFA a FIFA mají, proti založení SL. A je to páka spíš na hráče, než na kluby.
1. UEFA ani FIFA nie sú súkromné organizácie.
2. nemajú ani vlastníka, ani vlastníkov
3. sú to organizácie jednotlivých národných zväzov, ani tie nie sú súkromné
4. ak by boli súkromné mohol by si ich niekto kúpiť, to sa nedá
ak chce vzniknúť nová organizácia v Európe tak nech vznika od najnižších štruktúr.. tj v každom štáte nech si zakladjú vlastne kluby a vlastné ligy.. jedine tak ten paškvil môže fungovať tak, aby UEFA nemohla nič robiť
Já bych si tak strašně moc přál aby pro jednou někdo s FIFOU a UEFOU pořádně vyjebal
Já v tom vlastně nevidím nic dobrýho... Co se ti na tom líbí?
Ta jebačka právě.
Někdy je nejlepší nechat věcem volný průběh. Měli si to tehdy založit, hrát si tu svou nejlepčejší ligu a bylo to. UEFA by je vypakovala z evropských soutěží a z národních lig, a bylo by. Za dva roky by kluby přišli s prosíkem zpátky a už by o tom dalších 50 let nikdo ani neuvažoval.
Nebo by to pořádně celosvětově prodali, z hráčů udělali chodící cinkátka a dneska by lítali do SA na pár zápasů a oni k nim. Samozřejmě by už byla první série na Netflixu.
Myslím, že by spíše přišli UEFA a FIFA s prosíkem. Proč myslíš, že tak vyváděli? Dostali strach, že přijdou o moc a peníze.
Si jenom vem, jak jim UEFA ustupuje v LM, aby o ně nepřišla. 16 ze 32 míst mají top4 ligy a to ještě přímé postupy do skupin. Teď to rozšířili o další 4 týmy. Z toho 2 místa budou pravidelně připadat někomu z top4.
Předpokládám, že jim brzo další místa přidají.
Koho by zajímal zápas já nevím Bayern vs Real v Arábii?
předpokládám, že více lidí, než zápasy LM se zbývajícími týmy
Nebo koho by zajimal zapas Bayern vs Real 6x do roka... taky si myslim, ze by to melo hype prvni mesice a potom by to slo dole. Me osobne by to nebavilo porad koukat ty stejne tymy jak hraji mezi sebou.
Proč 6x do roka? Tolikrát by spolu určitě nehráli. Myslíš, že nikoho nezajímá El clasico 4x ročně?
A co budou delat, kdyby to klaplo a eufa a fifa je vyradila z jejich lig atd... Si jako myslis, ze by se super liga hrala cely rok a ty tymy by spolu hrali jen 2x Hrali by spolu tolik zapasu, kolik by nejaky Arab zaplatil.
Tak původně mělo jít o 20 klubů. Kdyby spolu hráli 6x, tak by to bylo 114 zápasů. Opravdu si myslíš, že by hráli 114 zápasů ročně?
Ty ses fakt dement nebo ja nevim. Musis to brat doslova ? Myslenka byla takova, ze ted je super, kdyz se nekdo potka spolu v semifinale LM, ze to neni okoukane. Kdyz vznikne super liga, tak budou ty velike kluby hratz porad spolu nekolikrat do roka a bude to stat za hovno pro me. 100lidi100chuti. Mne by se to nelibilo.
Stejne to resime zbytecne, protoze zadna super liga nebude.
Tak ty tady pořád házíš nějaká čísla, aniž bys ses nad tím zamyslel a já jsem dement, protože jsem ti to spočítal, aby ses nad tím zamyslel?
Ty tady pořád operuješ s tím, jak lidi chtějí neokoukané zápasy. Jenže pak stejně nejvíc lidí kouká na LM, kde se často střetávají ty stejné týmy. A když se tam potkají rivalové z ligy (tím pádem spolu hrají 4-6 utkání za rok), tak se na to těší nejvíce.
Ano. 100 lidí 100 chutí. Ale to právě znamená to, že když se to nelíbí tobě, tak to neznamená, že se to nebude líbit většině.
SL asi jednou bude. Pokud se z PL nestane výrazně dominantní liga, nebo nevypukne 3. světová, tak globalizace světa ty kluby do SL donutí.
Jj, určitě by mezi sebou hráli 6x do roka...
Nikoho, aspoň ne v Evropě. V Arábii nebo jinde ve světě ale ano, a to by znamenalo prachy, a o to jediný tu jde. Je to stejný jako když se domlouvají ty letní Tour v USA, Indonésii apod..
Myslíš, že by tam nikdo nepřišel a ani v TV si to nikdo nepustil?
ja som bol zastancom superligy z toho dovodu aby si UEFA a FIFA nemohli stale diktovat tie svoje nezmysly, vytvarat sutaze ktore kazdeho len vysieraju a aby si kluby mohli urcovat, ci svojim hracom dovolia ist na reprezentacie, nie ze su do toho nuteni pod hrozbou pokut. zaroven som ale chcel aby nadalej zostali zachovane aj ligove sutaze. a hoci dovody preco by si mali svoje zalezitosti riadit kluby namiesto UEFA nadalej zostavaju, nevidim na vznik superligy z financeho hladiska dovod. realne to anglickych klubom nic moc neprinesie a chudobne ligy si len chcu odtrhnut z kolaca PL. superliga sa pomaly ale isto stava z PL a to je viac ako pozitivna sprava. idealnym vysledkom by tak bolo, aby UEFA niekto sekol poriadne po prstoch a kluby ziskali viac kompetencii. ale anglicke kluby nemaju dovod ist do superligy a priniest peniaze realu, barcelone a talianom
Naopak si myslím kdyby se to vytvořilo bez klubu z Anglie že jim to dodá ještě větší sílu , akorát tím skončí mezinarodni fotbal
bez anglicanov to nepojde, ved z 13 klubov malo byt hned 6 anglickych. a prave anglicania prinasaju najvacsie peniaze a najlepsich hracov, dominuju poradiu klubov atd. nikoho nebude zaujimat liga kde nahradis mancity, united, arsenal, chelsea a liverpool sevillou,AS, neapolom, san sebastianom aleob villarealom
Viac menej máš pravdu, ale unikla tu všetkým podstata toho článku, tu nejde o superligu ako takú a ani o to, či nakoniec ju niekto reálne spustí, tu ide o princíp voľného trhu, nemôže sukromník diktovať iným súkromníkom, že nemôžu si zaloźiť ďalšie spoločnosti, alebo vytvárať súkromné organizácie, združenia.
tak ja som ten clanok ani necital ale to co pises sa hovorilo uz vtedy
To ale není žádný soukromník, to je unie fotbalových asociací v rámci Evropy. Copak to někomu patří? Tam je nějaký jeden vládce, akcionář? Stejně tak vláda v UK, která pohrozila, že v případě SL hráčům nedá pracovní povolení. To je taky soukromník, který si něco takového nemůže dovolit?
Však ať se domluví ty kluby a založí si klidně Klub přátel fotbalu nebo jak si to nazvou, ale zároveň vypadnou z evropských a národních soutěží v rámci UEFA. Nikdo jim nic nezakazuje, jde jen o následky. A pokud evropské soutěže spadají pod UEFA, tak ta má přece právo se rozhodnout, jestli ty kluby budou hrát v evropských soutěží. To samé národní asociace daných zemí.
Nikdo klubům nezakazuje vystoupit ze struktur UEFA a hrát si vlastní soutěže. Kluby chtěly zůstat ve svých ligách, a tedy v UEFA, a zároveň si hrát další vlastní soutěž, která je s unií nekompatibilní a je proti jejím podmínkám.
Chápu tisíc důvodů proč do toho chtějí jít kluby mimo PL
Nechápu jediný důvod proč by do toho kluby z PL měli jit
to je velmi presne zhrnutie
Záleží na majitelích. Třeba Glazerum z United, kterým jde jen o generování peněz, by se to hodilo. Klub by generoval ještě větší příjmy a zároveň by jim nevadilo, kdyby se vůči nim otočilo zády ještě více fans z Anglie, protože SL by měla fanoušky po celém světě = peníze.
Zůstala by jim kontrola nad celým fotbalovým trhem. Ono přeci jen, pokud by se champions league rozpadne na anglii třeba s německo a na zbytek, tak pro Anglii to bude další pohár Mickeyho Mouse, ale pro celou jižní Evropu by to byl vlastní silný produkt se silnými historickými týmy. Narozdíl od Felixe si nemyslím, že by Real, Barca, Atletico, Juve, Inter, AC atd. doplněné o portugalské a další týmy nikoho nezajímaly.
lenze cielom realu barcelony a talianov je dostat viac penazi. a to bez anglicanov jednoducho nedokazu, nehovoriac o tom ze anglicani by im boli vyraznou konkurenciou. ved sama PL ma plus minus tolko ako spanieli s talianmi dokopy
Vzhledem k tomu, jakou čočku dostaly anglické kluby, je to stejně jedno.
A německé by do toho taky nešly.
Superliga byla už ve FIFA 2003.
Superliga je tu už od roku 1992... jmenuje se Premier League
To zas nie, superl8ga sa z nej stava az posledne roky
https://twitter.com/EUCourtPress/status/1737757098807554523?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1737757098807554523%7Ctwgr%5Eb7f82c8a742e92c7ecb41f6eef01a49af5e5186b%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.forcabarca.sk%2Fclanok%2F51673%2Fpozname-rozhodnutie-sudneho-dvora-europskej-unie-o-superlige
Evropský soudní dvůr dnes rozhodl, že pravidla FIFA a UEFA o nutnosti jejich svolení ke vzniku dalších fotbalových soutěží, jsou v rozporu s právem Evropské unie. Případné sankciování klubů považuje za zneužití dominantního postavení.
A22, the company backing the European Super League, have spoken out about the judgement, saying that the Uefa monopoly is over and football is free.
On Twitter/X, they posted: “We have won the #RightToCompete. The UEFA-monopoly is over. Football is FREE. Clubs are now free from the threat of sanction AND free to determine their own futures”, our CEO Bernd Reichart comments the CJEU decision.”
Superliga vyhrala
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele