Snad si spolu zahrajeme fotbal v nebi, vzkázal Pelé Maradonovi
Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Stadion Neapole už nese jméno zesnulého Maradony
04.12.2020, 19:05
Pelé o Maradonovi: Byl jsi génius, který okouzlil svět
04.12.2020, 11:42
V Argentině přejmenovali ligovou soutěž na Maradonův pohár
29.11.2020, 15:58
V Evropě se vzpomínalo na Maradonu
28.11.2020, 22:17
Gattuso slíbil, že se Neapol pokusí získat pro Maradonu trofej
27.11.2020, 14:09
Argentinci se loučí s Maradonou, pohřben bude už dnes
26.11.2020, 23:40
Plný stadion čekal na Maradonu dvě hodiny před zápasem, řekl Rada
26.11.2020, 15:59
Neapol truchlí kvůli Maradonově smrti, pojmenuje po něm stadion
26.11.2020, 11:57
Villas-Boas vyzval FIFA, ať z fotbalu vyřadí Maradonovu desítku
26.11.2020, 10:53
Zemřel idol Diego Maradona, v 60 letech podlehl infarktu
25.11.2020, 20:02
Milovaný i nenáviděný Maradona proslul umem i skandály
25.11.2020, 18:22
Komentáře (73)
Přidat komentářPatrí do štvorice najlepších futbalistov všetkých čias.
Messi C.Ronaldo Pelé Maradona
Pepi Bican by CR7 zavřel do skříně....
Kolikrát jsi ho viděl hrát?
dyť je to milý
Záleží jestli by i kdyby byl nyní mladý, obstál proti tvrdším obranám. Ale co se čísel týká, zřejmě střílel více gólů než CR7. Ale v české lize, takže je těžké srovnávat. To samé Pelé, nebyl nikdy prověřen kvalitní evropskou soutěží. Hrál však přátelský zápas například proti Realu Madrid. Určitě hrál interkontinentální pohár proti evropským velkoklubům.
Zajimavy, ze jen ofenzivni hraci.
Coz me privadi na myslenku, ze Maradonuv vykon na MS je oznacovan jako nejlepsi v historii, přitom ze svyho postu byl (snad stejně tak?) uplne genialni Cannavaro.
Ale toho nikdy nikdo nezmínil.
Takhle jsem o tom nikdy nepremyslel,ale neco na tom bude...na druhou stranu proste vetsinu lidi zajima,kdo goly dava...jen tu nejakou mensinu,co se diva na fotbal komplexneji,dostane do transu i nejaky povedeny skluz obrance,obranny zakrok,atd...a vzdy je vyzdvihovano nejvic to,co je pro vetsinu to nejzajimavejsi....jinak s Cannavarem souhlas,nejsem italofil,ale jeho individualni vykon na MS 2006 byl opravdu genialni
Já to chápu, ale přijde mi s podivem, že ani "odborná" fotbalová veřejnost nikdy nezmíní žádnýho defenzivního hráče.
V tomhle směru je pro mě vnímání fotbalu hrozně povrchní
Na tom ale není přece nic zvláštního.
Pro mě třeba jo.
Já si třeba myslím, že ti ofenzivní hráči jsou jednoduše lepší fotbalisti než ti defenzivní. Obecně jejich hra obsahuje to nejzábavnější na fotbale. Defenzivní hráč má prostě ničit hru soupeře a blokovat ty krásné momenty. A vždycky je lehčí bořit než tvořit.
Tak to je myslim dost velka blbost,co si rekl,ze je lehci branit a ofenzinejsi fotbaliste jsou lepsi.Souhlasim s tim,ze ocima sirsi verejnosti je proste prijemnejsi,se koukat na finalni prihravky a goly...ale ze by melo byt braneni jen pro horsi hrace?Vysvetluj to treba ve valkach,kde se dana armada brani...dle me naopak ofenziva je daleko snazsi,nezkazis,nic se nedeje.Obrance zkazi,nasledky jsou vice na ocich,v podobe obrzeneho golu nebo kdyz to prezenu,prohrane valky...
*pardon,zkazis,nic se nedeje
Tohle se třeba obecně říká, ale poslední dobou si nejsem úplně jistej, jestli to tak je.
Defenzivní hráč vždycky až reaguje, teoreticky ho ten útočící může vodit, zmást, oklamat, on tahá za nitky a ten defenzivní je vždy vlastně "o krok" pozadu.
Když si představím, že jsem obránce a mám bránit Neymara, Messiho, nebo třeba šutéra Lewu, brr...
A když se podíváš, jak často komicky působí i obránci ve velkoklubech - Arsenal, to byla dlouho klasika... dlouho Chelsea..., kolikrát vidíš výsměch na Maguirea, Varana....
Kdykoliv obránce něco zkazí, je všem k smíchu, naproti tomu útočníci při zahozený šanci, nad tím skoro každej mávne rukou.
Ale, tím, že i obránci ve velkoklubech mají kolikrát velký problémy, jsem chtěl prostě jen říct, že zřejmě není tak jednoduchý být dobrej - ok, ne obránce - defenzivní hráč.
Zatímco ofenzivním hráčům v poslední době nastavili laťu Messi a CR a od TOP hráčů už čekáš pomalu kolem 30 golů za sezonu.
Jo ale tobě teoreticky stačí udělat faul, ukopnout míč do řiti někam a je konec. Ten ofenzivní hráč tě musí nějak obejít, něco právě vymyslet, vytvořit šanci atd. A když útočník nedá gól v jasné šanci tak je taky totálně pro smích a všude jsou videa potom jak netrefil prázdnou bránu.
A samozřejmě není jednoduchý být obránce. Ale nepotřebuješ k tomu takové technické fotbalové dovednosti jako ofenzivní hráči.
Teoreticky - ale takový obránce samozřejmě nikdo kdovíjak oceňovat nebude a na nejvyšší úrovni je už dnes samozřejmě skoro nevidíš.
Ale ti nejlepší, na nejvyšší úrovni, si nemůžou dovolit dělat faul za faulem a jen tak se zbavovat míče odkopem.
Někdy to ani tak nejde jinak, ale už ten balon odebrat je často při individuálních schopnostech útočících hráčů prostě strašně těžký.
Ale ani ti nejlepší obránci na světě se technikou nerovnají ani nějakému širšímu okruhu top útočníků, natož pak tomu úplnému vrcholu. Nebo kolik by jsi vyjmenoval obránců, kteří se svojí technikou vyrovnají top útočníkům? Marcelo(Paradoxem je, že i on je extrémně ofenzivní obránce, který byl za svou kariéru ceněn právě proto, jak dokázal útočit.) a kdo dál? A i historicky by jsi našel relativně málo příkladů.
Alves
lenze ten ofenzivny hrac ma na to miliardu pokusov, ked mu to nevyjde ide znova a znova a znova dokial sa mu to nepodari. takze ide proste pokus omyl. zatial co obranca musi byt permanentne v strehu a pod tlakom aby nespravil chybu, musi spravne vyhodnotit situaciu a precitat protihraca. ti najlepsi stoperi sucasnosti prave nie su nejaki drevaci co len odkopavaju loptu, naopak su o krok pred utocnikom. ved sa hovori ze dobry stoper ani nejde do tacklu pretoze nemusi. zatial co ofenzivny hrac vyhodnocuje viacmenje iba to ako prejst cez protihraca, defenzivny musi vnimat celu situaciu a vidiet co sa stane ked spravi toto, toto alebo toto...
a poveda ze obranca nepotrebuje take technicke vlastnosti. well kopec sucasnych ofenzivnych hracov su len sprinteri alebo sila. hlavne mi pride ze ofenzivneho hraca zuzujes na technicke kridlo a defenzivneho len na stoperov s dvomi metrami....
Tu sa to da velmi lahko vysvetlit. Maj dva týmy. V jednom bude Messi a priemerny stoper slovenskej ligy a v druhom priemerny utocnik slovenskej ligy a Cannavaro. Kto si myslis ze vyhra? Utocnik ma na dianie hry ovela vacsi impact, preto su aj najlepsie platení.
Tak tenhle případ je samozřejmě kravina.
Ano, důraznej stoper ti asi nezahraje špílmachra, Messi ti zase nezahraje stopera, protože ho tam každej zválcuje.
Messi nebude branit on je utocnik ved ma v time priemerneho stopera. Ide o to ze priemerny utocnik by sa presadil cez oriemerneho stopera menejkrat ako messi cez cannavara. Ta pridana hodnota kreativity vzdy vyhra
Vždyt ale o to pravé jde, to se ti snaží naznačit, že impact utociciho hráče je větší než obráncův..
To je pro mě - možná pro tebe ne diskutabilní.
Útočník má impakt v tom, že je nebezpečnej a čekají se od něj body.
Stoper má impakt v rámci svého postu - může povyhrávat souboje, řídit obranu... pak je přidaná hodnota, kdy může přidat i nějakou ofenzivní nadstavbu, vyvézt daleko míč, zakládat nebezpečný akce, třeba i dát gól, ze standardky, jedno jak.
Ale nějaká ofenziva ve hře samotný je pro defenzivního hráče těžko proveditelná. Je daná nějaká taktika, nesmí se chybovat.
Útočník si může dovolit a kazit celej zápas, když pak toho gola dá. Stoper ne, protože by zkazil týmu zápas.
V tomhle to srovnání není spravedlivý.
Ale jo, mně je to jedno a nemám problém s tvrzením, že ofenzivní hráči jsou prostě lepší fotbalisti - ono přirozeně, už v mládeži jsou šikovnější kluci stavěný spíš dopředu....
Ale nelíbí se mi řeči, že bránit je vlastně o dost jednodušší. Jak jsem psal, i dnešní fotbal nám ukazuje, že to tak úplně není a spolehlivých a kvalitních obránců nenajdeš moc - a přesto jsou často hodně nedoceněný.
Co mě nasralo u Cannavara, když vyhrál zlatej míč - pak hrál Real v LM s Lyonem, Carew mu tam udělal kličku a Aulas začal plácat "jak mohl mít zlatý míč, podívejte, co s ním teď vyved náš John Carew".
Ale být to obráceně, být Carew držitel ZM, a v nějakým zápase třeba netrefil 2x prázdnou kasu, nikdo tohle neřekne, řekne se no tak dá jiný, zase mu to tam začne padat, bla bla.
To vnímání výkonů v rámci postů mi prostě přijde neadekvátní.
Ak by to tak bolo tak ver mi, ze aj trh by sa tak upravil najdrahsi hraci by neboli utocnici. Na utocnikov je vyvijany ovela vacsi tlak lebo oni musia strelit gol. Najvacsie psychologicke dopady ak sa im nedari maju prave utočnici. Griezmann nestreli patkrat po sebe gol a je problem kdezto u stopera aj ked sa mu az tak nedari to tak necitit, lebo ten podiel na hru ako taku nemaju az tak ako utocnici.
Nepodceňuj průměrné stopery slovenské ligy.
Cannavaro měl super MS, škoda že to tehdá nedotáh k vítězství i Baresi v 94 - to byl podobně heroickej defenzivní výkon
Baresiho výkon ve finále byl pro mě ještě jinej level,ikdyž on toho kvůli zranění na MS moc neodehrál.
Třeba Lahm byl pro mě genius z těch, které jsem zažil po celou jejich karieru. Cannavarovi podle mě ani nepatří do ruky zlatý míč.
Já nevím s tím Cannavarem, v lize jsem ho nesledoval samozřejmě, ale na tom MS byl prostě boží...
A jo, Lahm byl skvělej
V rámci M to je pravda no. Já mam absolutního favorita mezi obránci na MS Cafu 2002, kde se přesně ukazuje jak na něj lidi zapomínají protože tam byl Ronaldo, Rivaldo a Ronaldinho.
Tak on i Dani Alves byl frajer...
Jen k němu absolutně nechovám sympatie
Lahm se bejku taky dostal na třech MS do nejlepší jedenáctky. Další fantastickej byl thuram,zambrotta. Já osobně Cannavaro neřadíme na úroveň Nesty,Baresiho a Maldiniho.
Jestli bude mafián v nebi s takovým člověkem, jako je Pelé, narozdíl od kriminálníka Maradony, jde o dobrého člověka, který jde příkladem, pak jsem čínský bůh srandy v tureckém nebi.
tak určitě s Bestem a Cruyffem
Jak teď asi vypadá základní sestava tamního "A-týmu"?
Lev Jašin - Carlos Alberto Torres, Bobby Moore, Djalma Santos - George Best, Diego Maradona, Johan Cruyff, Garrincha - Eusébio, Ferenc Puskás, Alfredo Di Stéfano.
Pozičně to asi úplně nesedí, ale líp to dohromady nedám... a určitě jsem někoho zapomněl. Hlavně v obráncích se moc neorientuju.
Nechci kazit Pelému dojem, ani znevažovat situaci, ale silně pochybuji, že by se s Maradonou potkal v Nebi
Nrkaz to křesťanům prosimtě
Taky me tohle napadlo,behem zivota daneho jedince,ktery ma i slabsi stranky a ruzne zavislosti ci neresti,se ve spojitosti s nim mluvi vzdy o pekle.Ale jakmile zemre,uz tak nejak bez premysleni je razeny do nebe....o mrtvych jen v dobrem
Prej stačí se těsné před smrtí vyzpovídat a litovat svých hříchů.
Je to komplikovanější, mnoho křesťanských církví to má jinak. Nicméně pro mě jako křesťana to rozhodne přece jenom Bůh. Ani my tady a ani kdokoli jiný na světě.
Myslíš, že o tom rozhoduje u každého zvlášť nebo má na to udělanej skript? Jenže by to mohl mít řešené jako tinder apod., hodnej/zlobivej.
Skript. Předpokládám, ež velmi individuálně a hlavně je to na nás.
Není lítost jako lítost.
fotbal těžko, ale lajničku dáte určitě
Říkalo se že se neměli moc rádi. Každopádně jediný kdo byl na Peleho úrovni je CR7 a Diego.
Slabý i na tebe
Je to naprostá pravda. Možná ještě tlustý Ronaldo a Pepi Bican. Ale jasný Messi opravdu ne.
Tím, žes Messiho zmínil, z X možných jmen, ikdyž ho nikdo nepředhazoval, jsi vlastně potvrdil, že tam samozřejmě patří.
sám ses odkopal, jde vidět, jak ti leží v krku a jak se snažíš trollovat... ale chápu, je těžký patřit mezi hatery, kterejm už nikdo nenaslouchá
Běž trollit na emimino.cz. Ty ludry s laktační psychózou ti to možná sežerou.
Trollit? Já tu říkám pravdu ale vy se chováte jak příslušníci VB. Pak tu nemá půlka národa volit ANO. Ale aspoň jste se odhalili vy zrádci národa.
Diego Costa?
Top derby: Boca-River, Celtic-Rangers, Nebe-Peklo
Pravice-Levice
Společně s VARem v křemíkovém nebi
a blb na čt řekne, že Pelé doufá, že si BRZY zahrajou v nebi
Jestli bude mafián v nebi s Pelém, který narozdíl od tohoto kriminálníka, je dobrý člověk, který jde příkladem, pak jsem čínský bůh srandy v tureckém nebi.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele