Sezóna 2009/2010 v pohledu fanouška Realu Madrid
Je za námi sezóna, která byla v očích nejen všech "madridistů" plná mohutných očekávání. Do nejvyššího křesla klubu usedl staronový prezident, který přivedl ta nejzvučnější jména fotbalového světa. Cristiano Ronaldo, Kaká, Benzema a spol. vedeni trenérem Manuelem Pellegrinim, to měla být záruka úspěchu a "stroj na tituly".
Alespoň takhle si to představoval člověk, který vnímá fotbalové dění trochu z jiného úhlu pohledu než "jeho" hráči, trenéři a všichni, kteří pracují přímo na hřišti na tom, aby splnili sen mnoha milionů fanoušků královského klubu po celém světě. Pan Florentino Pérez, veleúspěšný stavební magnát, podnikatel a také současný prezident fotbalového kolosu zvaného Real Madrid. Co se tedy přesně stalo v této sezóně? Začal bych slibovaným útokem na všechny tři soutěže, ostatně jako každý rok.
Soutěž Copa del Rey a jeden z nejvíce ostudných výkonů tohoto klubu v historii proti třetiligovému soupeři a následné vypadnutí. Jakže se to mohlo stát? Jednoduše. Chuť, pohyb a touha po vítězství byla v prvním zápase na hřišti Alcorcónu mocnější než údajná kvalita. Výsledek 4:0 byl opravdovým šokem pro celý fotbalový svět. Odveta slibovala tuhý boj a z řad hvězdného klubu se ozýval křik po pomstě. Výsledkem byla bezzubá a téměř vyrovnaná hra na stadionu Santiaga Bernabeua, který se nejspíš po závěrečném hvizdu za stavu 1:0 pro domácí zavrtěl v hrobě (budiž tomuto velikánu nejen tohoto klubu země lehká). Nezúčastněný člověk by si řekl, že Real svého soupeře podcenil a nasadil "béčkovou" sestavu. Podcenění na samotném hřišti se dozajista konalo, ale jen sami posuďte hráče jako Benzema, Kaká, Higuaín, Van der Vaart, Albiol, Pepe, Lassana Diarra, Guti, Raúl či Van Nistelrooy. To jsou jména, která by měla na třetiligový tým lehce stačit. Bohužel, fotbaloví Bohové byli proti a tým dostal první vážné varování.
Liga mistrů vzhledem k mnoha okolnostem, jakými jsou historie klubu, prokletí zvané osmifinále či místo konání finále této soutěže právě na domovském stadionu Santiaga Bernabeua, byla hlavním cílem klubu. Los očekávaného osmifinále nám po varování v základních skupinách, které našim řadám nabídlo milánské AC, přisoudil starý známý a nepříjemný Olympique Lyon. To, co mnozí považovali za banální překážku v cestě za "finálovým Madridem", se stalo noční můrou. První zápas se hrál na francouzské půdě a téměř celý se nesl v duchu převahy domácích, která vyústila v jediný gól zápasu. Do odvety sebevědomí všech členů milionového týmu opět hýřilo do všech stran a vzduchem se nesla slova o vytouženém postupu. Bohužel slibovaný výkon vydržel jen první poločas a Lyon svým týmovým výkonem vymazal ve třech poločasech z dvojzápasu hvězdami nabitý tým Realu a zaslouženě postoupil po celkovém skóre 2:1. Ronaldo a Kaká byli téměř neviditelní a v Madridu zavládlo opět velké zklamání.
To španělská Primera División byla mnohem zapletenější a bojovalo se až do závěrečného kola. Real Madrid nedokázal v přímém kontaktu s Barcelonou na hřišti uhrát ani jeden bodík ze dvou hraných utkání a zejména výkony nejdražšího hráče světa Cristiana Ronalda následně držely Real Madrid v naději na zisk 32. titulu v historii klubu až do konce soutěže. I když titul skončil nakonec v rukou hráčů Barcelony, kteří jsou mnohými odborníky považováni za současný nejlepší tým světa, málokdo považuje počínání si Realu Madrid v této soutěži za propadák. Nasbírání historických 96 bodů a překročení stogólové hranice v počtu gólů za sezónu to jen potvrzuje.
Nyní už víme, že realita byla trochu jiná, než si jí pan Pérez maloval a nejen evropské, ale i španělské týmy zvučných jmen, stejně jako i zdánlivě slabší týmy ze Španělska dokázaly tento stroj zastavit. Proč? Je to kvůli mizerné formě Benzemy? Kvůli zranění a slabé formě Kaká? Kvůli nesehranosti nového týmu? Kvůli trenérovi, který by měl být odvolán, jelikož nesplnil očekávání? Nebo jen prostě kvůli tomu, že existovaly lepší a kompaktnější týmy, než hvězdami nabitý Real Madrid? Možná od každého trochu, co říkáte?
Každopádně, ať už je příčina v čemkoliv, žádné peníze na světě úspěch nezaručí. Vždyť se jedná o fotbal, o hru, kde rozhodují chyby lidí (ano, i hráči na takové úrovni a hrající za takové peníze jsou přece jenom lidi, stejně jako trenéři, kteří opravdu nemají křišťálovou kouli a v neposlední řadě rozhodčí, kteří to mají nejen zrychlením dnešní hry, ale také obrovským tlakem fotbalové veřejnosti, každým rokem těžší a těžší), ale také vteřiny, počasí či malá nerovnost na hřišti. Těch faktorů podílejících se na hranici mezi úspěchem a neúspěchem je opravdu mnoho a jak jistě víme, tato hranice je sakramentsky úzká. A že by tohle všechno dokázal změnit jen ten sice mocný, ale mnohdy naprosto bezcenný, prostředek zvaný "peníze"?
Bohužel dle spekulací s blížícím se koncem evropských soutěží se bude nejspíš pohádka o milionových nákupech opakovat, tentokrát zasáhne možná i trenérský post, což dříve nebývalo zvykem. Čísla jako padesát milionů eur v rámci pořízení trenéra, ať už jakkoliv kvalitního, jsou pro člověka, který pamatuje fotbal ze století minulého, takřka jako ze snu. A já se ptám, kdeže jsou ty řeči o koncepční práci a dlouhodobém projektu, který zahrnuje trenéra Manuela Pellegriniho bez ohledu na to, jak dopadne tato sezóna? Je to s panem José Mourinhem opravdu výmysl médií? Přijdou další megahvězdy, které budou mít za úkol přenést Real Madrid přes prokletí osmifinále Ligy mistrů? Nechme se překvapit.
A jaký je vůbec můj názor na otázku řešení momentální situace? Hlavní je si zachovat chladnou hlavu a s ní zhodnotit celou sezónu. Fakt, že se našly lepší týmy, než hvězdný Real Madrid, musíme vzít takový, jaký je. Tohle je krása fotbalu, kde nikdy není nic předem dáno. Nutností je dle mého pohledu ponechat si trenéra, který s týmem celou sezónu pracoval a který jej tedy dobře zná. Dlouhé roky jsme my, fanouškové madridského velkoklubu, volali po okulahodící hře a ustálení herních výkonů týmu, což se současnému trenérovi za pouhý rok práce prakticky s novým týmem povedlo. Hodit veškerou vinu za neúspěchy na trenéra i přesto, že spáchal několik chyb (jak později sám přiznal), jak je v tomto klubu zvykem nejen posledních let, by bylo nejen ztrátou dalšího roku v budování nového týmu, tedy krokem zpět, ale i kydání si na svou vlastní hlavu v podání našeho vedení. Dalším mylným krokem by bylo opět mnohamilionové bezmyšlenkovité utrácení, jak tomu bylo v případě tzv. "prvních galácticos", přeplácení hráčských smluv a vytváření dusivé atmosféry v šatně. Vhodné doplnění kádru na těch místech, kde tým v průběhu sezóny "nejvíc tlačila pata", by mělo postačit. A samozřejmě práce, práce a zase práce.
A jak vidíte situaci v klubu vy?
Alespoň takhle si to představoval člověk, který vnímá fotbalové dění trochu z jiného úhlu pohledu než "jeho" hráči, trenéři a všichni, kteří pracují přímo na hřišti na tom, aby splnili sen mnoha milionů fanoušků královského klubu po celém světě. Pan Florentino Pérez, veleúspěšný stavební magnát, podnikatel a také současný prezident fotbalového kolosu zvaného Real Madrid. Co se tedy přesně stalo v této sezóně? Začal bych slibovaným útokem na všechny tři soutěže, ostatně jako každý rok.
Soutěž Copa del Rey a jeden z nejvíce ostudných výkonů tohoto klubu v historii proti třetiligovému soupeři a následné vypadnutí. Jakže se to mohlo stát? Jednoduše. Chuť, pohyb a touha po vítězství byla v prvním zápase na hřišti Alcorcónu mocnější než údajná kvalita. Výsledek 4:0 byl opravdovým šokem pro celý fotbalový svět. Odveta slibovala tuhý boj a z řad hvězdného klubu se ozýval křik po pomstě. Výsledkem byla bezzubá a téměř vyrovnaná hra na stadionu Santiaga Bernabeua, který se nejspíš po závěrečném hvizdu za stavu 1:0 pro domácí zavrtěl v hrobě (budiž tomuto velikánu nejen tohoto klubu země lehká). Nezúčastněný člověk by si řekl, že Real svého soupeře podcenil a nasadil "béčkovou" sestavu. Podcenění na samotném hřišti se dozajista konalo, ale jen sami posuďte hráče jako Benzema, Kaká, Higuaín, Van der Vaart, Albiol, Pepe, Lassana Diarra, Guti, Raúl či Van Nistelrooy. To jsou jména, která by měla na třetiligový tým lehce stačit. Bohužel, fotbaloví Bohové byli proti a tým dostal první vážné varování.
Liga mistrů vzhledem k mnoha okolnostem, jakými jsou historie klubu, prokletí zvané osmifinále či místo konání finále této soutěže právě na domovském stadionu Santiaga Bernabeua, byla hlavním cílem klubu. Los očekávaného osmifinále nám po varování v základních skupinách, které našim řadám nabídlo milánské AC, přisoudil starý známý a nepříjemný Olympique Lyon. To, co mnozí považovali za banální překážku v cestě za "finálovým Madridem", se stalo noční můrou. První zápas se hrál na francouzské půdě a téměř celý se nesl v duchu převahy domácích, která vyústila v jediný gól zápasu. Do odvety sebevědomí všech členů milionového týmu opět hýřilo do všech stran a vzduchem se nesla slova o vytouženém postupu. Bohužel slibovaný výkon vydržel jen první poločas a Lyon svým týmovým výkonem vymazal ve třech poločasech z dvojzápasu hvězdami nabitý tým Realu a zaslouženě postoupil po celkovém skóre 2:1. Ronaldo a Kaká byli téměř neviditelní a v Madridu zavládlo opět velké zklamání.
To španělská Primera División byla mnohem zapletenější a bojovalo se až do závěrečného kola. Real Madrid nedokázal v přímém kontaktu s Barcelonou na hřišti uhrát ani jeden bodík ze dvou hraných utkání a zejména výkony nejdražšího hráče světa Cristiana Ronalda následně držely Real Madrid v naději na zisk 32. titulu v historii klubu až do konce soutěže. I když titul skončil nakonec v rukou hráčů Barcelony, kteří jsou mnohými odborníky považováni za současný nejlepší tým světa, málokdo považuje počínání si Realu Madrid v této soutěži za propadák. Nasbírání historických 96 bodů a překročení stogólové hranice v počtu gólů za sezónu to jen potvrzuje.
Nyní už víme, že realita byla trochu jiná, než si jí pan Pérez maloval a nejen evropské, ale i španělské týmy zvučných jmen, stejně jako i zdánlivě slabší týmy ze Španělska dokázaly tento stroj zastavit. Proč? Je to kvůli mizerné formě Benzemy? Kvůli zranění a slabé formě Kaká? Kvůli nesehranosti nového týmu? Kvůli trenérovi, který by měl být odvolán, jelikož nesplnil očekávání? Nebo jen prostě kvůli tomu, že existovaly lepší a kompaktnější týmy, než hvězdami nabitý Real Madrid? Možná od každého trochu, co říkáte?
Každopádně, ať už je příčina v čemkoliv, žádné peníze na světě úspěch nezaručí. Vždyť se jedná o fotbal, o hru, kde rozhodují chyby lidí (ano, i hráči na takové úrovni a hrající za takové peníze jsou přece jenom lidi, stejně jako trenéři, kteří opravdu nemají křišťálovou kouli a v neposlední řadě rozhodčí, kteří to mají nejen zrychlením dnešní hry, ale také obrovským tlakem fotbalové veřejnosti, každým rokem těžší a těžší), ale také vteřiny, počasí či malá nerovnost na hřišti. Těch faktorů podílejících se na hranici mezi úspěchem a neúspěchem je opravdu mnoho a jak jistě víme, tato hranice je sakramentsky úzká. A že by tohle všechno dokázal změnit jen ten sice mocný, ale mnohdy naprosto bezcenný, prostředek zvaný "peníze"?
Bohužel dle spekulací s blížícím se koncem evropských soutěží se bude nejspíš pohádka o milionových nákupech opakovat, tentokrát zasáhne možná i trenérský post, což dříve nebývalo zvykem. Čísla jako padesát milionů eur v rámci pořízení trenéra, ať už jakkoliv kvalitního, jsou pro člověka, který pamatuje fotbal ze století minulého, takřka jako ze snu. A já se ptám, kdeže jsou ty řeči o koncepční práci a dlouhodobém projektu, který zahrnuje trenéra Manuela Pellegriniho bez ohledu na to, jak dopadne tato sezóna? Je to s panem José Mourinhem opravdu výmysl médií? Přijdou další megahvězdy, které budou mít za úkol přenést Real Madrid přes prokletí osmifinále Ligy mistrů? Nechme se překvapit.
A jaký je vůbec můj názor na otázku řešení momentální situace? Hlavní je si zachovat chladnou hlavu a s ní zhodnotit celou sezónu. Fakt, že se našly lepší týmy, než hvězdný Real Madrid, musíme vzít takový, jaký je. Tohle je krása fotbalu, kde nikdy není nic předem dáno. Nutností je dle mého pohledu ponechat si trenéra, který s týmem celou sezónu pracoval a který jej tedy dobře zná. Dlouhé roky jsme my, fanouškové madridského velkoklubu, volali po okulahodící hře a ustálení herních výkonů týmu, což se současnému trenérovi za pouhý rok práce prakticky s novým týmem povedlo. Hodit veškerou vinu za neúspěchy na trenéra i přesto, že spáchal několik chyb (jak později sám přiznal), jak je v tomto klubu zvykem nejen posledních let, by bylo nejen ztrátou dalšího roku v budování nového týmu, tedy krokem zpět, ale i kydání si na svou vlastní hlavu v podání našeho vedení. Dalším mylným krokem by bylo opět mnohamilionové bezmyšlenkovité utrácení, jak tomu bylo v případě tzv. "prvních galácticos", přeplácení hráčských smluv a vytváření dusivé atmosféry v šatně. Vhodné doplnění kádru na těch místech, kde tým v průběhu sezóny "nejvíc tlačila pata", by mělo postačit. A samozřejmě práce, práce a zase práce.
A jak vidíte situaci v klubu vy?
Komentáře (223)
Přidat komentářBarca je stejne lepsi.....BARCELONA 4EVER
Jj Přesně poslední článek to vystihuje, jako fanoušek Realu si myslím že by jsme měli postupovat stejně jako ti pardón zasraní Katalánci, stálá osa týmu minimální nákupy,pouze do vhodných pozic,věřím že Manuel zůstane a příští rok nakopeme Barceloněš prdel!!!
HALLA MADRID!!!
ja davam Pellemu minimalnu sancu na zotrvanie
najradsej by som bol keby k nam prisiel minuly rok Jose a nie Manuel, teraz sa mi zda blbost ho vyhadzovat ked s tymom pracoval celu sezonu
mně se strašně líbí, jak se tady vydáváš za obrovkého fanouška Realu a přitom se zmůžeš jenom na nadávky na adresu Barcelony a ani nevíš, že je HALA MADRID, ne HALLA MADRID
musim souhlasim s Kilym nadavky jsou mimo a pise se HALA
a co jako že stejná osa. mají aspoň úspěchu oproti nějakému jenom KOMERČNÍMU týmu
jedinej kdo nakope prdel nekomu bude barca realu :)) protoze ma real v obrane bandu plasanu
a ronaldo to sam neuhraje ..
inak vyzera Real s Pepem a bez tak drz usta
Moron je zpět...
blbci se najdou vsude
trapny šašo
za peníze si člověk uspěchy ještě nekoupí..
uvidime pristi sezonu v Barce
povedal fanusik tymu, ktory minul 3 dni po konci sezony 40 mega za Villu
to je ironia...
ale kostra tymu zustane na odchovance, ne jak v realu
ale krome Henryho by měl odejít i Zlatan, jinak máme druhy galaktikos ve španělsku
a odchodom Villu sa zase o nieco zvacsila priepast medzi FCB, RM a zvyskom ligy, eset ked odide Mata a silva tak Vale...adios
Begiristain chce zachovat oba...
nasa blbost je ta ze sem odchovancov predali
ale naštvou mě jestli si ponechaji Ibru, když už koupily toho Villu
s tema odchovancema uz je to ohrany...zacinate byt stejna pakaz jak Real...
to vis ze jo Sami
čím?že sme kúpili jedného útočníka, keďže Henry odchádza do USA?
uz se to tu resilo tolikrat...vlastni rozumny fandove to chapu,ze Villa da se rict zbytecny...a drivejsi prichody se resily taky...neni to jen o jednom utocnikovi...
ja to chápem, i keď si nemyslím že Villov príchod je zbytočný..ale pýtam sa prečo začíname byť rovnaký ako Real?za to že nakupujeme hráčov?a v tomto prípade ide skôr o Laportu a jeho odchod z pozície prezidenta, čiže sa ten prestup dá chápať rôzne
rikam to z pohledu zvenci...jak fans Barcy delaji z klubu neco vic...a pritom se chovaji stejne jak Real,s rozdilem,ze Barce vyrostla (dokazali vychovat) skvelou generaci vlastnich hracu...mozna slovo pakáž bylo silny
nekteri fanousci Barcy me zacli stvat,tak jsem ted ostrejsi
Ale jeden z důvodů, proč letos Barcelona uspěla je právě týmový duch, který je vytvořen odchovanci a prostředím. Takže jsi byl úplně mimo.
dost tam zohrala aj zohratost tymu
my mame fungl novu ofenzivu
Taky, samozřejmě. Ale i ta sehranost je důsledek té práce.
a ja snad pisu neco jinyho? vsak rikam,ze jim vyrostli vysoce kvalitni odchovanci...
Ale úspěchy si rozhodně za peníze nekoupila.
mno,tak za hrace davaji taky dost a velky prachy...jak rikam,kvalitni odchovanci delaji svoje,takze utracet tak extremne jak Real nemusi...jen rikam,ze nevybocujou z rady co se tyka spravy klubu,nakupujou taky a za velky prachy
vystihol si to krasne aj zamna
so vsetkym suhlasim
40 mega za villu sa ti zda vela?, mne vobec nie, ked bezema stal kolko stal ked ibra stal 70 tak villa je hodny aspon 100
Benzema stal 35 a prichadzal tak ako Villa s nalepkou kanoniera
ked zoberes v uvahu este ich vek, tak tu nemas co porovnavat...Villa ma rovnaku sancu neuspiet ako Karim...s tym rozdielom ze Karim ma este more casuu, ved ma len 22 rokov
s tým,že Karim prišiel z "iba" francuzskej ligy a Villa uz je na Primera division zvyknutý
preco porovnavas ligy? porovnaj Lyon a Valenciu
podla mna je villa lepsi ako bezema, asmozrejme ze sa nemusi presadit, ale predpoklady na presadenie ma vacsie ako benzema a ma ich aj vacsie ako zlatan, preto som ho ja uz pred rokom chcel do barcelony, bohuzial prisiel zlatan, co uz, toto mozme povazovat za chybu (i ked keby da 50 golov tak by to chyba nebola, ale to by ani asi dnes neprichadzal villa), no kupit villu za chybu nepokladam, je to podla mna dobre, ale az cas ukaze kto z nas bude mat pravdu
ja nehovorim ze to bola chyba
tak to je dost blbe porovnavat Karima po neuspesnej sezone v Reale a Davida ktory prakticky tahal nadpriemerny tym ako je valencia a kde bol hviezdou
porovnaj Karima z Lyonu
porovnávam porovnávam,tento raz je ten rozdiel menší ale furt u mna vyhráva Villa
o to nejde, bavili sme sa o cene 35 mil €
stale sa ti zda prehnana?
jaaaj
5 mega hore dole no
to nic neni
nie v pohode, islo mi len o to ze David ma rovnaku sancu zaziarit alebo zhasnut jak sviecka ako ju mal aj Karim
cize to na zaciatku sezony nebol predrazeny nakup ako reagoval Samuel Etoo
to moze hocikto
tuto sezonu kraloval messi nabuducu sezonu sa nemusí dostat do zostavy
to nikdy nevieš
to je zase extremny priklad ale pochopili sme sa
a to je hlavné nie?
tak tak
ale s tým Henrym vám to nejak nevyšlo....dosť sa pokazil v Barcelone
ted vazne: nebyt par kiksu v sezone, tak fotbal jste hrali krasny...a meli jste proste smulu v klicovych okamzicich...muzete doufat ze se vam vase hvezdy pres pauzu sehraji a pristi sezonu budete treba hrat lepsi fotbal a mozna se v lize mistru konecne dostane dal nez do osmifinale a treba vyhrajete i tu ligu...
Pellegrini má být prý dnes v 17:00 oficiálně vyhozen z pozice trenéra. Co jsem dnes četl.
o 17:00 sa to bude prerokovavat....cize s najvacsou pravdepodobnostou pojde prec ako hovoris
Pellegrini, respektive hráči nezvládli 4 klíčové zápasy sezony (2x Barca, 2x Lyon), ale to může být úděl nesehranosti týmu, či jiných vlivů. Hra týmu se mi ve většině zápasů líbila, a pokud se tým doplní jen vhodně odchovanci, nebo mladými hráči, kteří chtějí něco dokázat, může přiští sezona být lepší než ta letošní. Jsem velkým fanouškem Jose Mourinha, ale opravdu ho do Realu nechci, chci dát šanci Manuelovi, aby dokázal, že má na to trénovat Real Madrid.
Lepší byt muže pouze v tom, že bude nějaka trofej.
,,Jsem velkým fanouškem Jose Mourinha, ale opravdu ho do Realu nechci, chci dát šanci Manuelovi, aby dokázal, že má na to trénovat Real Madrid. "
Díky
OT: PRIMAVERA ČTVRTFINÁLE - MILAN vs. SAMPDORIA
0:2, dobry den
ani Pazzo by těm vašim smrádkům nepomoh...
povime si po zapase.
je to kde sledovat?
těžko říct, Primaveru téměř nechytám..., až následný highlighty. hraje se 2.6.
Hala R9! Hala Madrid!
Jsem fanouškem Barcelony, ale dost mě překvapilo že Real na ní ztratil pouze jeden zápas. Barca má podle mě kvalitnější tým a hlavně byl narozdíl od Realu sehranej. Jedinej problém vidim v brzkym vypadnutí z LM. Ale kvůli tomu odvolávat trenéra Pellegriniho se mi zdá jako nesmysl.Spíš by mu měli dát ještě minimálně jeden rok na nějakou koncepční práci a posílit záložní řadu. A ne nesmyslně utrácet.
Hlavně bez Mourinha v příští sezoně...
ale mlc..
tak za prve ty stale omilane penize uz jsou trapne...s tema penezma je to vazne prehnany ale nadavky od barcelonistu kteri pred tremi sezonami privedli hrace za mnohem mnohem vic nez za naseho Van der Vaarta (jenom Dani Alves stal 45 milionu eur ne li vic)...obdivuju a zavidim barcelone praci s odchovanci a mladezi obdivuju jejich skveleho trenera a nejlepsiho zaloznika sveta Xaviho - ale vadi mi to neustale remcani na penize
za druhe na tema trener: ja jsem pro aby zustal Pellegrini kdyt za hru sou odpovedni hlavne hraci on odvedl velky kus prace Mourinha a verim ze by uspel ale stejne jsem radsi pro koncepcni praci...jako fanouska me nahodou druhe misto potesilo ten Alcaron k tomu se radsi nevyjadrovat a LM dopadla stejně jako poslední roky
a za treti palec nahoru pro R9 napsal to dobre
za prve:
za druhe: (mam zmiesane pocity)
za tretie:
dekuji
a za 4. naval kilo bůčku
za 5. vyhul mi ho
Docela příjemný počteníčko a pěkné shrnutí letošní sezóny. S čím bych si ale dovolil nesouhlasit, je "okulahodící hra a ustálení výkonů". Pod taktovkou Pelleho nepřišlo dle mého prakricky žádný herní zlepšení, žadný "svůj" styl Real nepraktikuje. Ke konci sezóny rozhodovaly jenom individuální výkony a né výkon mužstva. Nepřehráváme soupeře celých 90 minut, ve hře jsou prostě kritické nedostatky. Doma, kde jsme prohráli jen s Barcou jsme několikrát prohrávali, sice poté zápas otočili, ale tohle se nesmí stávat. My musíme dirigovat tempo a styl hry, né se přizpůsobovat ostatním soupeřům...přinejmenším neustálé nasazování dvou DM proti slabším soupeřům byl pro mě vrchol - potřebujeme snad prolomit soupeřovu obranu a né se bránit. Cristiano je kapitola sama pro sebe, nemít jeho, v titul jsme nemuseli ani doufat. Pro mě byla hra Los Merengues zklamáním, nemůžu si pomoci. Koncepční práce v Realu pěkně dlouho nehraje žádný prim, a tak nic jiného než odvolání Pelleho nečekám. I já jsem toho názoru...pár důvodů - zhnusila se mi hra Realu, jeho střídání jsou asi nejstupidnější, co sem kdy viděl, neustálý cpaní Ramose na CB i když měl dva další stopery zdravý, to samé platí u Marcela na LB, mohl dát větší šance hráčům z Castilly a ukončil bych to jeho neustálýma výrokama o "krásné hře" Realu v zápasech, kdy to byla prostě hrůza a děs. HALA MADRID, uvidíme příští rok, jak se to všechno vyvrbí. A ještě gratulace Blaugranas, jejich tým je prostě z jiné planety a jestli s tím něco neuděláme, nevyhrajeme žádnou trofej dalších iks let...
Mám to i na realmadridcf.cz, ale tam asi nikdo nechodí
ale chodime
vcelku suhlas
Čemu se řehtáš alois?
jeho střídání jsou asi nejstupidnější, co sem kdy viděl, neustálý cpaní Ramose na CB i když měl dva další stopery zdravý
O jeho střídání se doufám bavit nemusíme, podle mě je to jeho slabost. A jestli jsem tě rozesmál tím Ramosem...on si má prostě zvyknout na RB a né nějaký pendlování mezi stoperem a pravým bekem. Navíc Garay, který byl letošní sezónu daleko lepší jako Albiol si těch pár zápasů odseděl na lavičce a stopeři byli Albiol - Ramos - pro mě nepochopitelně.
Dobry, my se neshodneme na ničem, nebudeme to řešit.
Viz odpověď na příspěvek X-bano-X v čase 20:35 hod. Takové malé vysvětlení, jak sjem to myslel.
Chce to jenom čas a už žádné nakupování megahvězd za stovky milionů a rozhodně si nechat trenéra, aspoň se uvidí jestli se Perez poučil, ale osobně si myslím, že ne.
chyba bola jedine ten Pelle.. aj ked je pravda ze vela inych moznosti uz nemali..
já netvrdím, že je Pellegrini ten pravý trenér, ale už mě sere, že rok co rok méme jiného kouče, mělo by se jim dát více času
co tak moznost angazovat Mourinha a toho si nechat na dlhsiu dobu?
podla mna by sa mu aj tak nikam inam moc nechcelo
Mourinho se k nám nehodí i když o jeho kvalitách není pochyb
preco by sa k nam nehodil? snad nenarazas zase na temu "Jose a jeho defenzivna hra"
a na co jiného
Pellegriny mal celu sezonu na to aby dokazal s tymom nieco urobit, nesklamala ma druha priecka ale vyradenie z CdR tretoligistom a vypadnutie v osemfinale LM...a tych chyb pri stiredani...no nehajme to radsej tak...je zbytocne o tom debatovat ked uz aj ty urcite tusis ze Jose pride
ano pravděpodobně přijde, splní misi a zase půjde dál
Mourinho je trenér pro jeden tým tak na dva roky, upřímně si nedovedu představit, že by měl v Realu strávit tři nebo dokonce čtyři sezony
To já zas jo a hodně se mi ta představa líbí.
je pravda, že fanouškům Barcelony by se za tři roky působení Mourinha u kormidla Realu moc líbil pohled na tým, který je rozložený a hráčům se nelíbí způsob trénování Mourinha
hraci, ktori pod nim hrali ho vsetci chvalia.. tak neviem na co narazas..
rpeco by odchadzal?? co myslis ze bude jeho dalsim cielom? vyhrat GL? ked sa dostane do realu tak uz tak lahko odtial neodide, uz len kvoli svojmu charakteru...vie ze RM je historicky najuspesnejsie muzstvo a on bude s nim chciet ziskavat trofeje stale dokolecka...toto je amximu v trenerskej kariere, nic vyssie sa uz dosiahnut neda
teraz ho citujem*
ještě nevyhrál MS
dalším cílem bude portugalská repre, pak nevim, snad návrat do Anglie, ale třeba já bych se vůbec nedivil, kdyby s trénováním skončil tak za šest let, protože už ho to nebaví a nemá motivaci. On je typem vítězného trenéra a Real k trofejím dovede, ale problém bude v tom, že je to egoista. Nedávno tady ten názor někdo napsal a já s ním souhlasím - hráčům dříve nebo později začne docházet to, že on je ze světel nedostává kvůli tomu, aby se mohli soustředit na zápasy, ale kvůli tomu, že prostě vidět musí být hlavně Mourinho. Třeba Ronaldovi si myslím, že tohle začne vadit poměrně brzy
tak to uz ideme do hlbky, o takychto veciach sa neda diskutovat pretoze hovorime o RM a tam je len jeden kohut na smetisku....Perez...Ronaldo bol podla vsetkych tiez egoista a namyslenec a pozri ako sa v Reale zmenil...je to novy clovek
Ronaldo se změnil a podle mě z velké části díky tomu, jak se s ním zacházelo. Překvapil mě a hrál moc dobře, ale jeden rok není všechno. Ne vždycky se mu bude dařit a uvidíme, jak se bude chovat ve chvíli, kdy si někdo dovolí ho kritizovat, kdy mu to nepůjde a někdo si dovolí o něm pochybovat. Je v Realu Madrid, tedy nejslavnějším klubu na světě, ten tlak tam vždycky bude obrovský. Real třeba letos dvakrát prohrál s Barcelonou a spíše se tady dočtu, že je to chyba Pellegriniho, než to, že se Ronaldo ani v jednom zápase neprosadil gólově (nechci hodnotit jeho výkony, první Clasico jsem neviděl a druhé jsem sice viděl, ale přes půllitr)
k tomu prvnímu Clasicu nastoupil po zranění a v tu chvíli se dá těžko čekat, že někdo hned bude nejlepší na hřišti, toť k jeho dobru
ja som ho ani neobvinoval....a ked sme uz u toho - jeden hrac nemoze tahat cely tym, tieto vyhovorky nemam rad ani vtedy ked sa jedna o moju srdcovku
keby neangazoval Pellegriniho ale Mourinha uz vetdy tak by som bol za, ja neviem mne tam Manuel nejako nesedi
ani neviem ci chcem aby odisiel alebo zostal
Já bych bral rovněž žádný zemětřesení nedělal, Pelle je inteligentní kouč a já věřím, že se ze svých chyb dokáže poučit, proto bych mu dal šanci i na další sezonu. Doplnil bych jen nějakého hráče do obrany, někde se spekulovalo o našem zájmu o Evru, to by byla samozřejmě posila jako hrom, ale spokojil bych se i s méně zvučným jménem. A pak bych ještě uvitál někoho na levé křídlo, ideálně Davida Silvu (já vím, to už by netopýry asi jeblo
)...
Pak by to mohlo vypadat třeba takhle (zleva):
Casillas - Evra
(Arbeola)Pepe, Albiol (Garay),Ramos - Xabi, Lass - Silva, Kaká(Vaart),Ronaldo - Higuain (Benzema)
Evra je věrnej svýmu týmu a chce vyhrávat trofeje a ty trofeje by se mu v Realu nedopřavali
Real
MU
dle mého ještě jednoho stopera protože je tam jedinej kterej je dobrej a to he Pepe, typoval bych to na Vidiče nebo někoho podobného
Vidič taky ne
muzu se zeptat kolik tam mate odchovancu do pitche
Cassilas, Arbeola, Guti, Raul, Rubén de la Red, Marcos Alonso
Raúl není náš odchovanec
Raul González Blanco je v týmu od 1992 to mu bylo 14 takže je to náš odchovanec
ale přišel k nám z mládežnického týmu Atlética
jenže tam nic nenahrál, takže se teoreticky dá považovat za našeho odchovance
podle téhle logiky se ale dá třeba Mata považovat za odchovance Valencie, protože v Realu toho taky moc nenahrál
jo v realu a nic, ale za b-tým hrál dost, a to stačí brát ho jako odchovance
teda takhle to beru já
dobře, já ti to neberu, ale jenom se nad tím zkus zamyslet jinak - Atlético ho na vrcholový fotbal připravovalo nějakých osm let, ale je to odchovanec Realu, protože ho Real ve čtrnácti přetáhl a staral se o něj tři roky?
dobrá, přemluvils mě
dobře, tak to vezmeme takhle jo?? nechci se hádat, ale v tomto případě neni třeba Iniesta odchovanec Barcelony ale Albacete
já se taky nechci hádat. Přiznám se, že nevim, jaká je přesně minulost Iniesty, ale pokud začínal v Albacete a strávil tam více let, než v Barceloně předtím, než začal nastupovat za áčko, tak ho třeba já taky nebudu považovat za odchovance Barcelony
Raul hral v Atletiku nejake 3 roky..
Iniesta - Ml. Kluby
1994-1996 Albacete
1996-2001 Barcelona
tak tohle ti stačí??
no, alespoň strávil v Barceloně o tři roky víc než v Albacete, fanoušci Barcelony ho označují za odchovance, ale asi by nebylo na škodu někdy připomenout, že začínal v Albacete. I když v tom věku okolo deseti let je to hodně o sledování talentů v okolí, v případě velkoklubů po celé zemi. Pamatuju si, jak to fungovalo v době, kdy bylo deset mně, v létě vždycky Pardubice postahovaly nadějný kluky z okolí, kteří museli dostat šanci, v kabině byl strašněj kolotoč. I když to nejlepší asi není na místě, nejlepší stáhl vždycky Hradec, k nám šla druhá třída talentů
sak aj Raula povazuju za odchovanca.. viz dole... a inak Puyol, Pedro a Busquets prislo do Barcy v 17tich.. Jeffren v 16
*prisli
neměl bys to hledat na wikipedii
mata je odchovanec ovideda hlavne
no to není moc pestrý výběr, Casillas ok, Arbeloa se do prvního týmu dostal pořádnou oklikou, Guti je na odchodu, Raúla za odchovance Realu považují jenom někteří jeho fanoušci, De la Red je bohužel mimo hru a Marcos Alonso se na hřiště moc nedostává
Ale na druhou stranu kdyby se počítali odchovanci, kteří hrají za jiný klub, tak by Real asi nenašel konkurenci
Někteří? Myslím si, že ho tak bere většina...
při vzpomínce na někdejší diskuze o tom, čí odchovanec je Raúl, uznávám, že většina v tomhle případě sedí daleko víc
ked Raul neni odchovanec, tak to su neni ani Puyol, Busquets, Pedro alebo Iniesta..
puyol nastupoval v mládežnických klube barcelony, takže je jejich odchovanec
Pobla de Segur je mladeznicky tym Barcy ?
aha, já myslel že puyol je v barce od malička
, tak nic
a keby to berieme podla tej kilyho logiky tak su neni ani Messi a Jeffren
Iniesta přišel do Barcy ve 12 letech.
a Raula povazuju v klube za odchovanca.. ked robili napriklad oficialne foto a mali sa fotit odchovanci tak tam boli Granero, Guti, Raul, Iker, Arbeloa a Adán
Rubén letos nehrál vubec a kdo ví jak na tom bude, Marcos Alonso odehrál asi 5 minut, to už tam stejně tak mužeš přidat Mosqueru, Juanfrana a další... ale chybí ti tam Granero
Realu chybí trpělivost. Pokud znovu vyměníme trenéra, tak budeme opět tam kde před rokem. Na čase je konečně pracovat koncepčně. Žádný velký změny v kádru, jak píše R9, potřeba je pouze doplnění.
Když Realu nedokázal pracovat koncepčně několik let nazpátek, tak pochybuju, že zrovna tento rok jim blikne, aby tu změnu udělali....i když, někdy se to stát musí.
pěkný článek
, ten by si měli přečíst v madridu, jinak, z vedení Realu mi přijde jedinej normální Valdano, ten si chtěl Pelleho nechat, ale perez řekl ne, tak ne
. A ve sportu jsem četl že se Real chystá nabídnout 30Mil. euro za S. Gerrarda
Co treba zlepsit? V prvom rade treba vymenit trenera, ktory nezvladol klucove zapasy a jeho niektore striedania a takticke varianty boli katastrofalne. Niekto ako Mourinho je presne ten typ, ktory moze uzemnit madridske megahviezdy a spravit z nich team, ktory bude vyhravat trofeje tak, ako kedysi.
V dalsom rade k posilam: jednoznacne treba LB, k Pepemu razantnejsieho stopera, ocakavam aj kvalitnejsie posilnenie stredu pola a na lave kridlo asi Silvu. 4 posily stacia maximalne.
Hlavně miluju ty keci kolem toho jak má Barca odchovance a Real ne. Pokud vím tak v Barce je Valdés Pique Puyol Xavi Inesta Busquest Messi Pedro a Krkič. a v Realu Casillas Arbeloa Marcelo Guti Granero Raul což takovej rozdíl neni oproti ostatním týmům.
namiesto Marcela tam ma byt Adan
Mercelo se takyy dá považovat za odchovance v Realu vyrůstal
nedá a nevyrůstal, real ho koupil z Fluminense, kde začínal jakomalej capart a po jedné vydařené sezoně v Flu. šel do Španělska
tohle je ještě vylepšenej případ, díky němuž bych mohl považovat Matu za našeho odchovance
fandíš Vale??
jj
Tím pádem Messi něni odchovanec Barci mi chceš říct?
taky nwn jestli brát messiho jako odchovance, ale asi jo že??
Ne tím pádem taky ne Barca ho musela kupovat. Ale tím pádem by jsi neměl pomalu nikoho odchovancem většinou ti hráči přišli jako malí kluci z jiného týmu
nehodlám řešit Messiho, jenom mi hlava nebere to, jak může někdo považovat za odchovance hráče, který přijde za celkem slušný peníz ve chvíli, kdy mu je osmnáct a půl roku a počítá se s ním hned do prvního týmu
To nechápe nikdo =D ale moc se to řeší mě je uplně jedno kolik lidí je odchovanců a kolik ne jen to tady každej píše jak Barca má svoje odchovance.
Messi je odchovanec kedze presiel min.2 mladeznickymi vybermi barcelony. Bez Barcelony by uz v tomto veku nehral v ziadnom profesionalnom klube kedze by mu to jeho vyska nedovolovala.
Messi přišel ve 13 letech do Barcy, není o čem.
Aj Higuain, mozna bych tam zaradil i Dudka, ale tak to si nejsem moc jistej
Higuain - River Plate
Dudek - Górnik II Knurów
taketo si nevedel?..
Zdá se mi to a vandertom si z vás řádnou chvíli dělá srandu nebo ne?
Nechapem ako je mozne, ze vela fanusikov chce odvolanie. To mame taku kratku pamat? Akoby nebolo vsetkym jasne, ze hlavny problem Realu je nestabilita. Kolko rokov to uz trva? 10???!
Manuel je trener, ktory uz vo vela kluboch dokazal, ze ma vsetky kvality potrebne na zvladnutie timu. Ku hracom je maximalne spravodlivy (staci sa pozriet, ze posadil Raula co neurobil ani Capello aj ked tu sezonu nehral dobre, Granero hral ked sa mu darilo ked nie nie, najma sa nesral ani s Lassom a Benzemom, ci Riquelmem), inteligentny, sympatak (vsetci hraci stoja za nim snad okrem Lassa), a propaguje hru zalozenu na spanielskej timovosti. Presne to co sa od Realu ocakava a co sa hviezdicky potrebuju naucit. A taka hra sa rok od roka zlepsuje pocas budovania muzstva a timu o tom niet pochyb. A nikto uvazuje nad vyhodenim. Iste da sa mu vycitat par veci. Ale to je dovod na nahradenie a dokonca Murinhom??!!
Arogantnym, defenzivne ladenym saskom? To si musia robit ti co ho chcu srandu. Nespochybnujem ze je to velky trener, co dokaze priniest uspechy takmer okamzite, no do REALU MADRID? Ludia uz nevedia co to znamena to slovo
No snad Valdano Pereza presvedci to je posledna moznost, ale neda sa tomu moc verit
Nechci nic říkat ale Lass byl jedním z nejlepších a on tam začal ke konci dávat Gaga kterej hrál dobře tak nanejvíš 3 zápasy i to je moc. A nechápu proč každej tvrdíte že Murinho je defenzivní? Koukejte se taky někdy na zápasy a ne na jeden za rok.
asi tak
Bol, potom si zacal stazovat, ze nehraje na mieste kde ma jeho vykony isli k vode. Tak to to asi moc nesledujes. A prave preto tam zacal davat Gaga. Lass je prakticky isto na odchode, jednoducho je to povaha na pohladanie staci si pozriet jeho karieru. A Murinho? Si robis srandu? V taliansku to mozu nazyvat aj superofenziva, kazdy vsak vie co to znamena. A s tym jednoducho co predstavuje Real sa to jednoducho nezhoduje. Skoda reci
na odchode neni Lass, ale Pelle..
No já myslím, že to nesleduje vůbec, viz výše s tím Marcosem Alonsem
.
Lass s ním měl problém
?? ani nevim
Prej ano i Mamo Diara ale můžeš něčemu věřit když nevíš jak to je
tak asi sa neco stalo ked zrazu prestal hravat.. ale kto vie jako to presne bolo
Verejne sa stazoval, a potom isli jeho vykony k vode. Co viac ti treba vediet?
co presne povedal?
A ako to mam vediet? Ale stazoval sa ze hraje na kraji. Povedal to na tlacovke. Potom este hral par zapasov, vykony nula. Jasna lavica. No a je pravda, ze Jose ho moze zachranit
jeden kreten u nas mozno zastane a jeden pride. Tomu sa hovori krasny zaciatok leta.
skor jeden odide, pride poriadny trener a zostane nase najlepsie DM
Tebe koncepcia, charakter a sudnost nic nevravia. Ale to nie je nic nove. Ztrapnujes tu Real na tejto stranke uz pekne dlho, je dobre ze uz nedavas take dristy ako niekedy, ale este musis prejist dlhu cestu k normalizmu. Vela stastia v tom ti prajem
ako vidim tak to tak vidia aj viaceri
.. a sudnost chyba asi tebe ked si za ten rok nezbadal ze na to Pelle nema
... uz mam dost. Co som chcel to som povedal. Snad sa nad tym ti, ktorym to patrilo (napriklad aj tebe) zamyslia. S tebou sa bavit nebudem. Zhrniem to:
Novy trener, hmm uz ani neviem kolky, to bude za to megauspesne obdobie 7 ci 8 rokov -
Murinho v Reale
až tak jo??
Jako již tradičně s názorem zemaaka bezvýhradně souhlasím.
Každopádně i já se před měsícem zabýval myšlenkou Mourinha na pozici našeho trenéra (stejně jako zabýváním se dalších nesmyslných věcí) a hodně jsem Pellegriniho kritizoval. Ale přemýšlením a vývojem pohledu na věc jsem názor měnil a měním pořád (o tom přemýšlení je) a bylo to zapříčiněno zejména důvody, které jsi vyjmenoval v prvním odstavci.
Pěkný článek
REAL prý chce Gerrarda za 30Mil. euro
je to pravda
ale druha vec je ta ze Gerrardov prestup je asi tak realny ako to ze mimozemstania vratia Elvisa
Co je pravda? Že Real chce typického hráče pro anglickou ligu, že chce hráče, který by zablokoval místo pro Kaká, že chce hráče, kterého by neměl kam postavit a že chce hráče, který by za 30 milionů nikdy neodešel? Vždyť ani 5ti letý kluk ví, že je to blbost.
nejde o penize ale o to že real o něj má zájem, a nikdy nevíš kdy a kdo odejde, becks byl taky v MU nejlepším hráčem a odešel, vim odešel v mladším věku než je teď gerrard, ale gerrard chce vyhrávat trofeje a v současném realu má větší šanci než v současném Liverpoolu
Becks je ale úplně něco jiného. Je to utopie.
Hmmm nechcem byt hnidopich, clanok sa mi velmi pacil az pokial som nezasiel na posledny odstavec a vzapeti si nepozrel meno autora. Ten posledny odstavec je presne taka blbina aku tu zvykne R9 vypisovat do diskusie pravidelne. Aka okulahodiaca hra?Aka tvar?Nakopnut na Ronalda a cakat co vymysli je nejaka koncepcia? Sory ale to je fakt vela
Poslední odstavec jsem měl původně v plánu vůbec nepsat, protože jsem to enchtěl pojat jako nějaké řešení situace, ale jen jako shrnutí sezóny. Nakonec jsem si to neodpustil a hodně jsem ten odstavec osekal. Bylo by to na delší povídání a nechtěl jsem, aby byl článek příliš dlouhý a taky už mi docházely síly. Raději jsem se měl na něj vykašlat.
Okulahodící hru jsme požadovali, ustálení výkonů také. Z ČÁSTI se to povedlo, je pravdou, že v tom článku to mohlo vypadat jako jen zásluha trenéra, což si nemyslím. Z heldiska minulých sezón ta hra byla jako nebe a dudy, je to dáno obměnou kádru, přítomností Xabiho i prací trenéra. První polovina sezóny se mi velice líbila, hráli jsme pohledný fotbal s ovládáním průběhu zápasu. Pak ke konci sezóny šla hra do háje, Ronaldo začínal přebírat zodpovědnost na sebe a zbytek týmu to dle mého názoru přijal nepochopitelně za své a s tím faktem se smířil. Možná i docházely síly, to už není v moci vědění fanoušků. Každopádně v jistých mezích si za svým posledním odstavcem stojím.
Presiel som si to este raz a musim sa ospravedlnit za trosku ostrejsie slova. Ako som uz pisal clanok sa mi paci a aj posledny odstavec je ok az na tu okulahodiacu hru a tvar. To mi pride ako dost silne kafe, kedze to bolo vsetko stale o tom istom a to individualne schopnosti Ronalda. Drzal vas nad vodou dlho predlho ale to nemusi trvat vecne. A ja v tom koncepciu nevidim ziadnu. Castu nemohucnost trenera nieco spravit s hrou vytrhaval az Ronaldo svojimi golmi v poslednej 15 minutovke......
Takze zaprvw asi souhlas s nazorem, ze Murinho je sebestredny a zalezi s nazorem kdy to zacne dochazet i hracum tymu. Jinak k Ramosovi budu asi projevovat antipatie, ikdyz pominu loket v Classicu a protezovani v obrane. Co se tyce odchovancu, je to cim dal vic tom, ze hrac prijde do klubu jeste pred ''nabytim obcanstvi'' a pote stravi v klubu cely zivot, ne se zde narodi ci pobliz. (Iniesta, Messi, Raul x Totti)
*ten druhej ''nazorem je tam nevic
BARCAAAAAAAAAAAAAAA
Bravo, R9
Sme prostě sehranější
Důležité pro Barcu je, že už v mládežnických týmech se hraje stejným stylem jako v ačku (díky Cruijffovi) takže zařazení hráčů do prvního týmu je mnohem jednoduší, hráči si rozumí a rychleji se sehrajou...
Proto jsme ted lepší a uspěšnější...
Už se těším na další sezonu bude to opět hodně zajímavé, snad se zvednou i ostatní týmy...
Visca el Barca...
Hrát se 7 podchvoanci v základu to se jen tka nevidí
Nevím kde se tam vzala ta poslední věta
Ale je to tak
máš pravdu, to se jen tak nevidí
vsak ono se to zmeni...pekne si to uzivejte...my v MU muzeme uz jen smutne koukat
dobrý článek
sem rád že real zase nemá trofej,jen tak dále,ti frajírci na to nemají
sem rád že real zase nemá trofej,jen tak dále,ti frajírci na to nemají
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele