Ruský zápisník XI. aneb Jejda Mané, Poláci to Sabalyli

25.06.2018, 10:59
Názory a komentáře
Po slušném představení na Euru před dvěma roky se letos Poláci se stejným koučem a veskrze stejnými tahouny vrátili ke své staré mizérii ze světových šampionátů a už po dvou matných výkonech to v Rusku mohou balit. Kolumbijci si naopak ukázkově spravili chuť, přičemž velkolepě úřadovali i Angličané...

Ještě, než se pustíme do rozboru všech tří utkání, dovolte mi připomenout podstatu jednoho z pilířů tohoto formátu Ruského zápisníku: tabulek se třemi výraznými postavami každého utkání.

Uvnitř hned zkraje najdete nejlepšího hráče daného zápasu dle statistického serveru WhoScored.com. Důvod zrovna jeho využití je nasnadě: tamější databázi považujeme za nejkomplexnější, a tedy i zpravidla nejlépe vypovídající o reálných výkonech.

Abyste potom nemuseli na onu stránku sami chodit, vypíchli jsme pro vás právě ty statistické kolonky, které k fotbalistovu ocenění symbolickou hvězdičkou patrně nejvíce přispěly.

Dále už následují čistě naše volby hrdinů i odpadlíků, přičemž jsme si soukromě dali za úkol nikdy se s WhoScored nekřížit a vybrat pro vás tím pádem co možná nejvíce aktérů.





1) Tahle Anglie má konečně co nabídnout.. Zatím je tedy pravdou, že na šampionátu nepotkala žádného těžšího soupeře, konečně se však zdá, že má její hra nějaký řád a smysl. To se o předešlých vystoupeních ostrovního celku na mundialech totiž úplně říct nedalo.

Gareth Southgate svým svěřencům parádně ušil na míru rozestavení a současné 3-5-2 Anglii funguje opravdu velmi dobře. Díky křídelním obráncům si Albion udržuje dostatečnou šířku, přičemž takový Trippier je se svými centry velmi nebezpečnou zbraní. Otázkou trochu zůstává, jak je na tom defenzivní organizace mužstva, jelikož tu ani jeden ze soupeřů pořádně neohrozil. To nám naplno rozkryje zřejmě až duel s Belgií.

Klíčovým aspektem dosavadního úspěchu je však parádní souhra ofenzivního čtyřlístku v podobě Kane, Sterling, Lingaard, Loftus Cheek (v prvním utkání Dele Alli). Jejich pohyb obrany soupeřů zatím nedokáží správně číst, v podání Anglie funguje skvěle naprosto banální mechanismus, na který však spousta jiných reprezentací postrádá hráče ochotné podnikat řadu náběhů vpřed. Střední záložníci čekají na pohyb jednoho ze svých útočníků - jakmile si ten seběhne do hloubky pole, okamžitě vyrazí opačným směrem a snaží se využít vzniklé mezery; střední obránce totiž hrotové hráče těsně následuje. Není tedy divu, že Anglie spíše než rychlou kombinací po zemi hrozí právě opakujícími se balóny za obranu. Jistě, jak ukázala třeba branka Lingarda, hoši Garetha Southgata si to umí ťuknout i na malém prostoru, jejich hlavní přednosti ale leží jinde.

2) Panama stejně jako Tunisko vůbec nezvládla bránění standardních situací. Inkasovala z nich dvě branky, po další pak byla odpískána penalta, ze které přidal Kane pátou branku. Přitom právě první zápas ve skupině mohl panamským fotbalistům posloužit jako perfektní studijní materiál, zdá se však, že si jej hráči vůbec nenastudovali.

Na inkasovaných brankách se dají krásně demonstrovat slabiny osobního bránění standardních situací. Soupeř totiž s takovou obranou může za určitých okolností velmi efektivně manipulovat - většina nabíhajících hráčů může atakovat jistý prostor, balón však následně zamíří úplně jinam, kde vznikne souboj 1 na 1. Útočící hráči se mohou uvolnit také díky vzájemné spolupráci - například za pomocí basketbalového bloku, jako bylo k vidění při úvodní brance Stonese.

Vyzdvihnout je však třeba i práci realizačního týmu Anglie, který se standardním situacím jistě intenzivně věnoval - výsledkem je, že mají hráči Albionu připraveno hned několik nebezpečných variant. Ať už se jedná o centr na bližší tyč se snahou jej prodloužit na zadní, kde hřiště zavírá nabíhající útočník, či jde balón naopak na značku penalty, zatímco většina ofenzivních hráčů nabíhá na přední tyč, vždy platí, že obrana hostí musí vyhlásit stupeň nejvyšší pohotovosti. A když už nejde o kop rohový, vytáhnou Angličané nějakou tu kulišárnu třeba i při rozehrávce obyčejného volného přímého kopu - tak, jak jsme mohli sledovat při čtvrté brance. A závěrem se ještě sluší vyzdvihnout kopací techniku Trippiera, který zatím od rohového praporku do vápna posílá jeden nebezpečný míč za druhým.

3) Možná to pro někoho bude překvapivé zjištění, avšak Anglie v neděli přepsala i nějaký ten historický rekord. Výsledek 6:1 pro ni představuje historicky vůbec nejvyšší vítězství na světovém šampionátu (doposud se jednalo o třígolové vítězství nad Dánskem z roku 2002), zároveň také v jednom zápase nastřílela nejvyšší počet branek (doposud její maximum na MS představovaly čtyři kousky). Sám Harry Kane se svým třígolovým zápisem dostal do elitní společnosti pánů Hursta a Linekera, kteří za Albion na světové scéně také zaznamenali hattrick.

Na závěr je ještě třeba říci, že oproti úvodnímu klání Angličané výrazně zlepšili efektivitu. Zatímco proti Tunisku si svěřenci Garetha Southgatea metrikou očekávaných branek vytvořili šance na rovné 3 góly, v duelu s Panamou si vyjma penalt vypracovali příležitosti na přesně jeden přesný zářez. Proti Tunisku však síť rozvlnili jen dvakrát, proti Panamě mimo penalt hned třikrát, což vypovídá o tom, že v zakončení si ofenzivní hráči Albionu tentokráte počínali o dost svědomitěji - a tento trend budou muset udržet i v budoucnu, jelikož ve vyřazovacích bojích si již velké kvantum šancí pravděpodobně nevytvoří.

(vs)





1) Japonsko - Senegal, to byla oslava fotbalu ve všech směrech. Hráči na obou stranách projevovali ofenzivní smýšlení, často na úkor bránění, což většině diváků rozhodně voní. Snad je to i povahou obou mužstev, ale zatímco v určitých klíčových momentech ve vlastní šestnáctce působili Afričané i Asiati trošku zmateně, u vápna soupeře si počínali obratně, efektivně a technicky skvěle.

Skoro celých 90 minut se v Jekatěrinburgu hrálo nahoru-dolů, moderní fotbal podpořili i aktivní krajní obránci, o nichž se zmíním v dalším bodě. Oba celky se ujaly navzájem pasujících rolí - tedy pokud chceme hovořit o nějakém ideálním scénáři atraktivního fotbalu. Senegal byl obecně dominantnějším týmem, který těžil z kvality ofenzivního trojzubce a silných krajů. Japonsko naproti tomu zapnulo vždy v momentě, kdy inkasovalo a začalo mu téct do bot. Dokonalá rovnováha.

Zmínit bych se rozhodně chtěl i o fair-play, jež k oběma týmům patří od začátku turnaje. Celý svět obletěly obrázky fanoušků Senegalu a Japonska na stadionu, kterak po utkání uklízí odpadky ve vlastním sektoru. Včera se utkaly na place jejich hráči a ono to dává smysl. Kromě šibala Nianga se všichni fotbalisté chovali dokonale gentlemansky, nikdo se nevztekal, nikdo neprotestoval, i tvrdší souboje skončily podáním rukou bez zbytečných ublížených grimas, neřkuli válením se po zemi. Vrcholem byla situace v závěru, kdy se zraněný Niang skácel k zemi a Japonci sami od sebe obratem zakopli míč, aby soupeř mohl vystřídat. Tohle na světovém šampionátu prostě vidět chceme!

2) Utkání na poměry letošního turnaje zaujalo i znamenitou ofenzivní hrou krajních beků. Při skládání sestavy kola do naší tradiční kostky bylo v prvním i druhém kole velmi problematické určit nejlepší individuality na krajích obrany. Zatímco v ofenzivě nebo uprostřed pole se to skvělými výkony jen hemží, zadáci se drží zpátky. Nagatomo, Wagué a především Sabaly však včera směrem do útoku zazářili a zase trošku probarvili šedivé místo turnajové mozaiky.

Jak jsem už vidno i z grafiky výše, nejvíce se mi zamlouval levý bek Senegalu Youssouf Sabaly. V defenzivě byl velmi pečlivý, neprohrál žádný důležitý souboj a nezapletl se ani k jednomu z dvou gólů Japonska. Naopak měl prsty v těch senegalských - před první brankou střílel do Kawashimy a od Maného se nakonec míč odrazil do sítě. Potom se Zidanovkou ve vápně uvolnil a přes Nianga věnoval gól pro změnu pravému obránci Moussovi Waguemu.

Ten se dopředu taky nežinýroval, přesnou trefu doprovodil řadou průniků a centrů - v defenzivě však jistý nebyl a u prvního gólu Japonců si nepočínal zrovna ideálně. A jsme zase u toho, byl to totiž levý obránce Japonska Yuto Nagatomo, který si zpracoval dlouhý míč mezi dva Senegalce a nahrál Inuimu na krásný zásah. Krajní obránci a jejich ofenzivní choutky jsou symbolem poslední dokončené fotbalové revoluce a je moc dobře, že jsme se dočkali prvotřídní ukázky jejich snažení.

3) Japonsko okouzlilo inteligentním fotbalem, aby ovšem mohli pomýšlet na postup třeba až do čtvrtfinále, musí být ještě trošku živelnější. Byl to totiž Senegal, kdo většinu duelu diktoval tempo hry a byl to rovněž Senegal, kdo musel svými nedostatky umožnit soupeři dostat se zpátky do zápasu.

Po zápase s Kolumbií byl výkon Japonců velkým otazníkem, poněvadž hrát celý duel přesilovku je trošku něco jiného. Svěřenci Akiry Nišina se silovějším soupeřem nechávali přetlačit, zároveň si ale od úvodu udržovali takovou nenápadnou převahu uprostřed pole. Především kapitán Hasebe tam často opanoval a využíval taktických nedostatků západoafrického protivníka.

Senegal totiž často střídal dvě nepoužitelné verze bránění: tu stáhl záložní linii až k obráncům, čímž celý blok zasunul příliš nízko; tu naopak nechával mezi liniemi až příliš velký prostor, kam Hasebe a spol. vděčně posílali přihrávky. Typickou ukázkou byl gól na 2:2, kdy se fotbalisté ze země vycházejícího slunce dostali do nebezpečného prostoru až příliš snadno.

Opakem herní inteligence Japonců bylo v závěru zápasu chování senegalských fotbalistů. Ti totiž v naprostém rozporu s chytrostí chvílemi ve dvou i ve třech běhali za Japoncem s míčem jako slepí koně a vznikala tak volná místa pro další Asiaty. Těm tak stačilo vyměňovat si míče a sledovat, jak se soupeř vyčerpává.

(mu)





1) Tohle byl svým způsobem první vyřazovací zápas turnaje. Když na úvod skupinové fáze zaznamenáte prohru, prostor pro další zaváhání je minimální a pro Polsko i Kolumbii již šlo o všechno. Po úvodním opatrném vstupu do utkání však rychlejší a hladovější Jihoameričané začali mít čím dál víc navrch a zaslouženě s přehledem zvítězili.

Oba trenéři po nezdarech s Japonskem, resp. Senegalem sáhli k řadě změn v sestavě, ovšem úspěch slavil jen a pouze José Pekerman. Yerry Mina se mu za vloženou důvěru odměnil výtečným defenzivním výkonem okořeněným vítězným gólem a útočná čtveřice posílená o Jamese Rodrígueze bavila diváky celý zápas. Tentokráte již ze strany Los Cafeteros žádný defenzivní zkrat nepřišel a podle toho to na trávníku vypadalo.

Vedle brilantního Jamese, jehož přihrávka na třetí gól je vážným adeptem na nejlepší asistenci turnaje, a neúnavných Cuadrada s Quinterem si čestnou zmínku zaslouží také Falcao. Dvaatřicetiletý forvard je na svém vůbec prvním mistrovství světa a hlad po úspěchu z něj vyloženě čiší. V neděli odvedl na hrotu práci aspoň za dva nebo za tři, zvládal udržet míč navzdory polské přesile a svůj premiérový gól na šampionátu vstřelil s neobyčejnou lehkostí.

Tohle je ta Kolumbie, kterou jsme před mistrovstvím čekali, a po všemožných spekulacích v podání Anglie s Belgií ohledně teoretické výhodnosti druhého místa by možná bylo pro oba zúčastněné záhodno se Kolumbijcům s obrovskou fanouškovskou podporou v osmifinále raději vyhnout...

2) Poláci jsou jedním z největších zklamání turnaje. Jestliže polská média po prohraném duelu se Senegalem hovořila o katastrofě, musela nyní úporně hledat nové, ještě třeskutější superlativy. Dva bídné výkony, dvě porážky a okamžité vyřazení, takhle hladký průběh čekal opravdu málokdo.

V přípravě i celé kvalifikaci přitom Polsko svým fotbalem bavilo a sám Robert Lewandowski nasázel víc branek než leckterý národní tým dohromady. Defenziva však nefungovala podle představ, kvůli čemuž kouč Nawalka ve snaze o její zpevnění sáhl k odlišnému hernímu přístupu s hlubším blokem a přímočařejší mezihrou, což se nakonec hrubě vymstilo. Možná zde hrálo roli i zranění tahouna obrany Glika, na každý pád ale polská ofenziva byla rázem v troskách, frustrovaný Lewa si musel z nedostatku podpory sbíhat pro míče až na vlastní polovinu a bylo úplně jedno, zda nastoupili veteráni Grosicki s Błaszczykowskim, anebo Kownacki s Goralskim.

Při pohledu na polské trápení vyvstává otázka, proč si podobný styl hry nevyzkoušeli už během letní přípravy. Soupeři v přátelských zápasech byli povětšinou vybráni správně, neboť Nigérie, Korea i Chile se vyznačují obdobně hyperaktivním herním stylem, jenže k těmto zápasům Poláci přistoupili lidově řečeno na férovku. Výsledkem byly dvě divoké přestřelky, v nichž se náš severní soused vždy nejprve ujal dvoubrankového vedení, jež následně ztratil. Na MS si o podobných gólových hodech mohli Lewa a spol. jen nechat zdát.

3) David Ospina je snad nejcitlivějším fotbalistou na světě. Ale vážně, kam se hrabe Neymar? Kolumbijský brankář si už dávno na klubové úrovni vysloužil pověst hráče, který se s bolestivou grimasou ve tváři nechá ošetřit takřka v každém zápase, ovšem v neděli Ospina překonal veškerá očekávání i znalých fanoušků Arsenalu, kde v posledních letech působí. Tři odlišná "zranění" během devadesáti minut jsou pro Kolumbijskou jedničku dost možná kariérním rekordem, ale neříkejme hop, světový šampionát je teprve v polovině.

Abychom ovšem Ospinovi nekřivdili, musíme jedním dechem také ocenit jeho spolehlivý výkon. Poláci se sice zápasem protrápili, ale o to nepříjemnější pro kolumbijského gólmana byly ojedinělé výpady typu samostatného úniku Roberta Lewandowského. V minulých zápasech se Ospina hrubek nevyvaroval, tentokráte však svůj tým s nožem na krku beze zbytku podržel.

(mk)

Autor: Víťa Srp, Marek Ustohal, Martin Kantor

Související články

Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Ruský zápisník XXV. aneb Oslavy na Avenue des Champs-Élysées
16.07.2018, 08:46
Ruský zápisník XXIV. aneb Harry, jdem do baráku
15.07.2018, 09:19
Ruský zápisník XXIII. aneb Mandža si čvachtá
12.07.2018, 14:22
Ruský zápisník XXII. aneb Ani umTitiho Belgii do finále neprotlačil
11.07.2018, 12:51
Ruský zápisník XXI. aneb Livin‘ la Vida Luka
08.07.2018, 14:24
Ruský zápisník XX. aneb Brazilci zapomněli na Kevina
07.07.2018, 13:09
Mundial v cílové rovince: O co se čtvrtfinalisté opírají, a co je může zradit? (2/2)
05.07.2018, 18:02
Mundial v cílové rovince: O co se čtvrtfinalisté opírají, a co je může zradit? (1/2)
04.07.2018, 20:23
Ruský zápisník XIX. aneb Penalty? Yes, we Kane
04.07.2018, 13:53
Ruský zápisník XVIII. aneb Chybami se člověk Yamaguchi
03.07.2018, 13:05
Ruský zápisník XVII. aneb Tiki takajedeme domů
02.07.2018, 11:37
Ruský zápisník XVI. aneb Nemusí pršet, stačí, když Mbappe
01.07.2018, 12:30
Ruský zápisník XV. aneb Senegal při rohu nevěděl, která Kolumbie
29.06.2018, 14:30
Ruský zápisník XIV. aneb Nablýskaný Rolls Reus předjela i Löwná Kia
28.06.2018, 12:36
Ruský zápisník XIII. aneb Postup s tRojou štěstí
27.06.2018, 11:08
Ruský zápisník XII. aneb Sklíčené Ta Re Mi Fa Sol La Si Do
26.06.2018, 13:09
Ruský zápisník X. aneb Sudí se chyb nevyVARoval, má jich plnou Kroosnu
24.06.2018, 11:56
Ruský zápisník IX. aneb Fágní Brazilci a švýcarský X faktor
23.06.2018, 13:05
Ruský zápisník VIII. aneb VýLuka na trase Argentinců do osmifinále
22.06.2018, 11:39
Ruský zápisník VII. aneb Španělé jednou íránou vycostili houževnatého soka
21.06.2018, 10:26
Ruský zápisník VI. aneb Sama hvězda naději nevykřeSalah
20.06.2018, 11:20
Ruský zápisník V. aneb Princ Harry do toho praštil
19.06.2018, 11:34
Ruský zápisník IV. aneb Khedíra v plánech neyvětších favoritů
18.06.2018, 10:20
Ruský zápisník III. aneb Menší tahouni, než jsMessi mysleli
17.06.2018, 14:24
Ruský zápisník II. aneb Nacho obrana, na krize máte Crise
16.06.2018, 12:55
Ruský zápisník I. aneb Saúdská Al-Ergie na Golovina
15.06.2018, 09:01

Komentáře (216)

Přidat komentář
Fridgiee

Konečně jeden nadpis fakt

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
fantomas

Panama Papers, England Stones

Reagovat
smazaný uživatel

Vsak to by znamenalo, ze Panama porazila Anglii (kamen-nuzky-papir). A jeste k tomu je to vlastne v anglicke verzi "rock", ne "stone".

Reagovat
fantomas

Ještě víc se v tom popitvej prosim.

Reagovat
smazaný uživatel

To dostanu, když se projednou snažim nebejt zlej hned od prvního příspěvku. Měl jsem ti prostě napsat, že je to sračka, no.

Reagovat
fantomas

Reagovat
Counter

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Counter

´Dobrý rozbor

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
smazaný uživatel

Senegal Je muze zastavit snad jen rozkol v kabine. Uz tak z nich mam dojem, ze si Mane mysli, ze je ustredni hvezda a trochu zarli na Nianga. Jak se vam vubec zatim libi Mane? za me nicmoc zatim, ale ja jsem neobjektivni, protoze strasne zeru Nianga a snazim se sledovat Sarra s Waguem..

Reagovat
mayday

Tak zastavit, včera neporazili Japonsko. Já si teda myslím, že první opravdu lepší tým si na nich smlsne, jestli to nebude už Kolumbie. Niang je slušná bestie no.

Reagovat
smazaný uživatel

Budou zapas od zapasu lepsi, tomu verim. Vcera mohli dokonce rupnout, objektivne byli Japonci i bliz vyhre (brevno), ale herne vypadaji Senegalci velmi dobre. Ja si je tady hypuju uz delsi dobu, moc v tom mym puvodnim prispevku nehledej logiku S Niangem souhlas, jen je trochu problemovej a neumi byt konzistentne tak dobrej, jak by mohl byt. Je problemovej, neni to profik a trochu sobecek, ale je zrozenej presne pro takovyhle turnaje

Reagovat
mayday

Uvidíme, já obecně určit víc fandím niggas od rovníku než třeba Arabáčům, co se týká Afriky. Každopádně pokud je nevymlaskne Kolumbie, tak OF Belgie nebo Anglie, a to bude samozřejmě oříšek. Proti Belgii bych jim nevěřil skoro vůbec, proti Anglii částečně i jo. Uvidíme, jak dopadne zatím skupina.

Reagovat
smazaný uživatel

Kdyby sli dal Kolumbijci nebo na ukor Senegalu samurajove, tak mi to taky nebude vadit, v tehle skupine bych pral postup vsem. I tem Polakum, do kterych jsem vkladal urcity nadeje Ten pavouk je brutalni, na te Belgii skonci kdokoli z tehle grupy, s Anglii souhlas, ale ti mi pripadnou letos konecne pripraveni neco dokazat (ale vime nooo)

Reagovat
TheTopFootbaler

Kolumbie - Belgie by byl parádní zápas, tam bych to přál oběma.

Reagovat
mayday

Anglani zatím hráli s bídáky, mně ten tým přijde málo zkušenej, nedovedu si moc představit, až budou prohrávat a poteče jim do bot, co se bude dít. Očekávám spíš zmar. Uvidíme proti Belgii.

Reagovat
Kucka

Reagovat
smazaný uživatel

Ty nadpisy už jsou trochu na sílu. Jak to je o tom opakovaném vtipu?

Reagovat
fantomas

Žádnej titulek se zatim neopakoval.

Reagovat
LAĎA_Z_MADRIDU

Matrix drží.

Reagovat
ttopi

Reagovat
REPLIKATOR

Reagovat
smazaný uživatel

Ježíš nevím co to furt dokola řešíte. Takové problémy bych chtěl mít.. Přečtu si to, líbí se mi to, tak se pousměju, nelíbí se mi to, tak se neusměju a jdu si přečíst článek... Jsem rád, že autor to bere s nadhledem a pokračuje v tom i přes zbytečné komentáře..

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
diastan

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Je to trapny a na seriozni stranku o fotbale se takovy nadpisy nehodi, at jde autor psat clanky pro extra.cz tam s tim udela diru do sveta, tady ne.

Reagovat
kylo ren

Máš pravdu

Reagovat
smazaný uživatel

nemáš pravdu

Reagovat
smazaný uživatel

Podle toho taky ten svět vypadá, zvlášť v Česku a na Slovensku, tím jak jsi ****** seriózní. Místo toho abys bral vše s nadhledem. Jak se říká když nejde o život tak jde o h*vno..kezby se tím řídili všichni

Reagovat
Spalovač šancí

Seriózní a fotbal. Vždyť je to protimluv už že samotné podstaty fotbalu a sportu obecně.

Reagovat
smazaný uživatel

Škoda mluvit, takovým lidem se musí stát nějaká šílená životní tragédie a na týden si uvědomí o čem život je...po 2 tydnech zase začnou řešit nadpisy na nějaké stránce, kde vlastně ani chodit nemusí. Nechápu kde se v lidech bere ta zlost a to řešení takových *icovin:-)

Reagovat
Rakoid

Reagovat
Tommy the Gunner

Tak proc treba misto tech tvych kecu nenapises svuj clanek se svym titulkem? Tohle je typicka ceska mentalita, vsechno kritizovat, ale nic nedelat

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
smazaný uživatel

Na extra.cz by to čtenáři nepochopili...

Reagovat
Cobra

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Cipinho

Reagovat
Masi

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Mates_Matesović

Reagovat
Taiger

Typičtí čecháčci, furt řeší nesmysly, aby měli co na práci.

Reagovat
protiproudu

Reagovat
Free_player

Reagovat
Rakoid

Reagovat
Tommy the Gunner

Reagovat
mayday

Taky nechápu

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
MySch017

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Hokaido

Tenhle příspěvek a reakce na něj jsou pěkným ukazatelem, že většina s tím nemá problém, ale jako u všeho je prostě opozice daleko více vidět a slyšet.

A přitom i tomu se dá jednosuše vyhnout - stačí na ně nereagovat a ono je to přestane bavit.

Reagovat
TheTopFootbaler

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
pawelFCB

Reagovat
TopinB

Reagovat
Kluivert9

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
REPLIKATOR

Reagovat
Y.N.W.A

tyto komentáře už jsou trochu na sílu. Jak je to o těch idiotech?

Reagovat
REPLIKATOR

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
kaaspis

Lingard mi dělá radost

Reagovat
kylo ren

Dno nadpisu zase posunuto

Reagovat
n4

Mne tydlety nadpisy hrozne vytaceji. Horsi je jen, když se o fotbalistech mluví ve středním rodě: Brazilské křídlo začalo turnaj mezi náhradníky, proti Kostarice nastoupilo na druhý poločas a podalo velmi dobrý výkon, kterým si řeklo o místo v základní sestavě.

Reagovat
Puskas

Podmět je ve středním rodě, shoda přísudku s podmětem.

Reagovat
n4

Já vím, ze to je gramaticky správně. Problém je ale v tom, ze podmet by měl byt v mužském rodě, když píšu o fotbalistovi. Vyléčit se to dá snadno - na začátek napsat brazilský kridelnik. Pak se to mnohem lip čte a chápe. Po travniku nebehaji žádná křídla nebo kuřata ale hráči a fotbalisti.

Reagovat
Cobra

a slepice...

Reagovat
Herry31

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
fantomas

Reagovat
n4

tvůj argument mě nepřesvědčil. Si ty 2 věty porovnej.

Reagovat
ZB 07

To jsou problémy...

Reagovat
n4

Tak on to není problém, jenom námět na zlepšení a názor čtenáře.

Ale víš jak, tady ví každý všechno nejlíp. Tak snad se to křídlo vážně nezranilo aby ještě někdy běhalo.

Reagovat
Puskas

A co třeba "opora, hvězda týmu" skórovala aj.?

Reagovat
n4

Vždycky se to dá napsat tak, abys fotbalistu nepopisoval v ženském a středním rodě. Např. Opora týmu dvakrát skorovala a připravila i další šance, než byla sama vyloučena.. VS. Opora týmu Paul Pogba dvakrát skóroval a připravil i další šance, než byl sám vyloučen.

Je to asi věc názoru, mně je bližší ta druhá varianta.

Reagovat
Azazelo RD

Anebo to genderově modifikovat na oporák a hvězďák.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
Kucka

Reagovat
TheTopFootbaler

Pokud potřebuješ zdůraznit, že oporou týmu je Paul Pogba, použiješ druhou variantu. Pokud o Paulu Pogbovi píšeš už předtím a nyní jej znovu zmiňuješ, použiješ první variantu.

Reagovat
n4

Imho je v češtině spousta možností, jak to vyjádřit beze změny rodu. Za mě bych hledal možnosti jak se vyvarovat spojení "křídlo spadlo a zlomilo si nohu." Ale chápu že je to subjektivní. Tím, že v ty citovaný vete je to asi 5x, tak mě to hrozně bilo do očí.

Reagovat
TheTopFootbaler

Samozřejmě je těch možností víc a cílem každého novináře by měla být tak velká pestrost, aby to nevypadalo blbě. Klidně bych tuhle variantu použil po vystřílení všech ostatních.

Reagovat
n4

Může bejt

Reagovat
smazaný uživatel

A pak si vezmi, že někdo napíše "hvězda" a to už jsou z fotbalistů ženský... to jsi z toho pak úplně v prdeli, ne? :D

Reagovat
Counter

Souhlas, že když už je to hodně rozvitá věta, tak ten střední rod (nebo ženský po úvodním pojmenování "hvězda" apod.) vypadá divně. Ale pořád je to prkotina

Reagovat
Tommy the Gunner

Dalsi twl

Reagovat
n4

Další co twl? Další člověk co má jiný názor než ty?

Reagovat
Y.N.W.A

ne, to není o názorech, to je o hledání a řešení hovadin, který nikoho nikam neposunou... máš úplně zbytečnej koment, kterej není o názoru - jasně psát si můžeš co chceš, ale nediv se shodnejm reakcím, když napíše kravinu... je to úplně normální čeština, oživuje i text, kdy nsmusíš psát furt ve stejném rodě, když píšeš o tý samý věci... že tě to jebe neznamená, že se budou přepisovat učebnice

Reagovat
n4

Pro tebe je to možná kravina, pro mě je to jemná jazyková nuance se kterou se nejčastěji setkávám tady v sekci aktuality.

Pokud se chceš posouvat v internetových diskuzích, měl by ses probrat. A diskutovat s tebou na téma zbytečných komentu nehodlám. Pa

Reagovat
Y.N.W.A

ne, v internetových diskuzích se posouvat nehodlám ...věřím, že je časem zrušej, protože když v nich někdo začne řešit vážný věci, je to na palici, beru to jen jako zdroj humoru... a prosimtě, neříkej, že se se shodou podmětu a přísudku setkáváš jen tu v sekci aktuality ..co třeba "u lavice dítě stálo, z plna hrdla křičelo"... tak bys Erbena opravil, že by to měl bejt chlapeček nebo holčička, nebo třeba nějaký brazilský křídlo? ...vzpamatuj se

Reagovat
n4

Kamaráde, u lavice stálo dítě. Tam je střední rod úplně v pořádku. Ty jsi úplně minul můj point.

Reagovat
TheTopFootbaler

Naprosto.

Reagovat
TheTopFootbaler

Rozhodně to názor je, zase to kroť. Je to diskuzní sekce a něco se tu řešit musí. A já si s ním klidně rád o takových stylistických oříšcích pokecám.

Reagovat
smazaný uživatel

Vlastně vám i závidim, že máte tak fádní a obyčejné životy, že se každý den dokážete naštvat kvůli nadpisu/titulku na zábavné stránce o fotbalu a horlivě o tom diskutovat. To se musí žít hned jednodušeji, když je toto jedincem bráno jako velký problém.

Reagovat
n4

Nemůžeš si to tak brát. Je pondělí, každý to ventiluje jinak. Když je to věcná poznámka, není na tom nic špatného. Jak se říká feedback je dar.

Reagovat
Stan Smith

Taky nechápu proč se tolika lidem otvírá kudla v kapse u zábavnejch slovních hříček

Reagovat
smazaný uživatel

Ono komentovat neci nazor na titulky take nesvedci o uplne skvelem a neobycejnem zivote pokud to beru tvou logikou. Nemluve o tom, ze v diskusi pod clankem se prekvapive diskutuje o clanku a zabere to par minut takze jestli soudis neci zivot podle toho... Ty asi 24 hodin denne vytvaris nejake uzasne uzitecne hodnoty

Reagovat
Benfica

Reagovat
smazaný uživatel

Vlastně ti závidím, že máš tak fádní a obyčejný život, že se dokážeš naštvat kvůli lidem debatujícím o nadpisu/titulku na zábavné stránce o fotbalu a napsat o tom zbytečně dlouhej komentář. To se musí žít hned jednodušeji, když je toto tebou bráno jako velký problém.

Reagovat
Phillipinho

Ja na to tady cumim jak blazen, proc lidi resi slovni hricky

Reagovat
patas92

Nadpis fajn, ale nebyl by spíš vhodnější k vzájemnému zápasu Polska a Senegalu?

Reagovat
mayday

Titulek, titulek kurva!!! Už si to zapamatujte!!!

Reagovat
TheTopFootbaler

Obojí lze požít.

Reagovat
TheTopFootbaler

*použít

Reagovat
Zephyr

Článek opět vynikající, tady můžu jen smeknout a poděkovat. Ale ty nadpisy...

Reagovat
smazaný uživatel

Článek i nadpis top tentokrát! :)

Reagovat
johnik

Nadpis

Reagovat
smazaný uživatel

Jéžismarjá, nadpisy snad píšou malé děcka. Vždyť to není vůbec vtipné. To je do nebe volající, jak je to psané na sílu. Tohle není žádný bulvár, ale odborný web. Vzpamatujte se. ( )

Reagovat
kaaspis

Pochop, každý není takový Petr Novotný

Reagovat
smazaný uživatel

*odporný web

Reagovat
TheTopFootbaler

*odporný owny

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
protiproudu

Odborný xD neli skoro oborový! Je to úplný průmysl. Továrna na sny!

Reagovat
Acquanni

Už jen díky kvalitě místních diskuzí je odvážné napsat, že je to tady odborný web

Reagovat
spider_8

Odborný web

Reagovat
Atlético de Madrid

Ja mel vzdycky za to, ze ty nadpisy jsou mysleny jako metahumor pro mistni komunitu a trapny jsou zamerne, protoze v tom spociva ta metahumornost.

Reagovat
smazaný uživatel

co znamena "metahumor"? ptam se seriozne, ctu/slysim to prvne

Reagovat
Puskas

Humor vyvolávající metastáze.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Atlético de Madrid

Že to sami nemyslí vážně a dělalí si z toho sami srandu :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Self-referential_humor

Reagovat
fantomas

Reagovat
fantomas

Ani by mě popravdě nenapadlo, že by to někdo bral nějak jinak. Ale tady se to holt od prvního dne přirovnává k bulvárnímu čemusi, a už se to veze. Ale dokud to leckoho pobaví a spouští to občas zábavný vlákna v diskuzi s návrhy diskutérů, stojí nám to za to.

Reagovat
Puskas

Já jsem taky překvapen, kolik lidí to bere smrtelně vážně.

Reagovat
frankiefcb

Reagovat
Atlético de Madrid

Mne prijde, ze to bud clovek z kontextuchape nebo ne. A tem, kteri to nechapou, proste nepomuzes...

Reagovat
smazaný uživatel

Nenechte se tím odradit

Reagovat
Hokaido

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
fenixLFC

zomri

Reagovat
smazaný uživatel

Ať "zemřou" ti, na které jsem narážel.

Reagovat
smazaný uživatel

A nejsou to ti, co píší nadpisy, články.

Reagovat
John Obi Mikel

Tak sem nelez, když se ti to nelíbí. BOŽE, TO JSOU DNES LIDI.

Reagovat
smazaný uživatel

Mě se to líbí. Tohle je ironická zveličená narážka na místní šašky, co to furt hejtují, viz smajl. Má chyba, měl jsem to napsat jinak.

Reagovat
John Obi Mikel

Aha, tak to potom jo. Takhle to vypadá, že jsi jedním z nich a ani smajlík to nezachránil

Reagovat
REPLIKATOR

BAN

Reagovat
Cipinho

Se vsichni z tech nadpisu poserte. Uz jenom kvuli tomu bych v tom pokracoval. Eurofotbal

Reagovat
ZB 07

Za mě teda nejlepší z Kolumbijců Quintero, parádní výkon se vším všudy.

Reagovat
fantomas

Taky sem ho všem z redakce cpal. Radost pohledět na jeho kolmice.

Reagovat
smazaný uživatel

ta kolmice na Falcaa byla od nej nebo Jamese? Jinak Quintero vcera opravdu skvelej..

Reagovat
ZB 07

Od Quintera

Reagovat
fantomas

Od něj

Reagovat
smazaný uživatel

Tenhle nadpis je největší traparna.

Reagovat
Y.N.W.A

ne nadpis, ale komentář

Reagovat
Usty

ne kára, ale kancelář

Reagovat
smazaný uživatel

Kolumbie nachytala Poláky v Nabalkách

Reagovat
smazaný uživatel

Nebo v Nawałkách, ale stejně sranda jak hovado.

Reagovat
smazaný uživatel

<názor na nadpis>

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Taiger

Předpokládám, že ten nadpis nedělal Counter, páč je hodně vtipnej.

Reagovat
Usty

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
Counter

Reagovat
Frantszek

Autor mě vykradl

:

Frantszek20.06.2018 11:40#

Polsko zaváhalo a pomalu Sabaly na cestu domu

Píšu trestní oznámení

K fotbalu. Co to Polsko jako hrálo?

To bylo jak Argentina proti Chorvatsku. Bez nápadu, taktiky....James si tam z nich dělal už trošku moc srandu a taky by se mu to nemuselo vyplatit. Kdyby byl někdo z Poláků už hodně frustrovanej, mohl mu utrhnout nohy.

Reagovat
Frantszek

S touhle hrou naopak věřím Kolumbii na hodně dobré umístění. Stopeři hodně dobře. Lewandovski nebude mít dobrý spánek. Na čem tak může spát, když má modřiny všude.

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
Kang & Kodos

Hm, osvěta ohledně toho, že to je TITULEK a ne nadpis, tady dostává slušně na prdel

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
Counter

Reagovat
smazaný uživatel

Mne sa páči, ako sa tu všetci hrajú na mediológov, mudrujú , čo a ako má byť, ale nevedia rozlíšiť pojmy nadpis a titulok a zjavne ani neovládajú, čím sa vyznačujú bulvárne titulky.

Reagovat
Free_player

Poláci to Sabalyli

Reagovat
Pony Slaystation

Kane známka 9,77 Nevim nevim, 2 penalty + náhodnej odraz. Na hru měli daleko větší vliv jiní hráči

Reagovat
ttopi

Dobrý. Tak jsme zjistili, že ho nemáš rád a může se hrát dál.

Reagovat
Pony Slaystation

Naopak, obdivuju, jak ten tlak kapitána Albionu zvládá a že zachová i chladnou hlavu při penaltách, což se Angličákům moc nedařilo. Ale ta známka je prostě mimo. Třeba Falcao s Jamesem by si IMO zasloužili vyšší hodnocení než Kane.

Reagovat
mimi_united

Anglicko tuším hľadá svoju novú marketingovú hviezdu a vyzerá to že si vybrali práve Kanea

Reagovat
Y.N.W.A

tak to už dva roky na zpět bych řek

Reagovat
Counter

Asi nepředvedl nic, čím by si tu známku mohl zkazit.

Reagovat
smazaný uživatel

Nadpisy sú Člákňnky k MS

Reagovat
Thab

Fanta OT - funguje automatický střídání na konci kola? V sestavě mi straší Hummels, kterej nenastoupil, na lavičce jako prvního 9b Trippiera a pořád se mi nenahodil, tak jsem trochu nervní

Reagovat
Counter

Tohle směřuj pod fantačlánky, vychází pravidelně a najdeš je všechny na hlavní stránce v tom modrém boxíku napravo.

Jinak odpověď na tohle - automatická střídání fungují jen tehdy, pokud jsi celé kolo neudělal ani jedno manuální.

Reagovat
smazaný uživatel

90% komentářů o nadpisu.

Reagovat
Azazelo RD

Tak tyhle články snad nikdo nečte, ne? Jen titulek a hurá diskutovat.

Reagovat
Y.N.W.A

...prostě geniální tah od eurofotbalu - ta čtenost, ten feedback, těch komentů, těch kliků... já dřív myslel, že to dokážou jen nahý ženský, ale stejně dobrý jsou i titulky na ef

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
Counter

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
Acrocephalus

Přidám koment, který se nadpisu netýká (potlesk ): Poláci překvapili, čekal jsem od nich postup do vyřazovacích bojů. Rozhodně z trojlístku Česko - Slovensko - Polsko je řadím mezi ty nejlepší. Proč se jen těm středoevropanům na turnajích vůbec nedaří...

Reagovat
Y.N.W.A

...protože na to nemáme... když má někdo z nás veleúspěšnou generaci, tak se dostane na MS jednou za dvacet let a tam se to ne vždy může povést... Balkánci to naopak zvládli (Rumunsko, Chorvatsko, Bulharsko).. ale geografický odlišnosti bych v tom nehledal - prostě Poláci to projebali se Senegalem, my s Ghanou a Slováci to náhdou ještě slušně zvládli

Reagovat
Ligter

hele, vážně, on je mezi pojmem ''titulek'' a ''nadpis'' nějaký výrazný významový rozdíl nebo je to prostě už jen v diskuzích takový running-joke? klidně bych i uvítal odkaz na relevantní článek o týhle problematice, protože v životě mě, do začátku tohohle MS, nenapadlo to rozlišovat

Reagovat
smazaný uživatel

No treba v HTML syntaxi jsou nadpis a titulek odlisny veci a maj i odlisny tagy.

Reagovat
Ligter

ok, to beru, já to spíš řešil skrze češtinářské hledisko

Reagovat
smazaný uživatel

Jako podle me v tom rozdil neni. Akorat v novinarsky hantyrce se tomu asi ma rikat titulek? Nevim.

Reagovat
smazaný uživatel

<title>Ruský zápisník XI. aneb Jejda Mané, Poláci to Sabalyli - EuroFotbal.cz</title>

<h2 class="lab big">Ruský zápisník XI. aneb Jejda Mané, Poláci to Sabalyli</h2>

I podle HTML jsou obě možnosti správně

Reagovat
smazaný uživatel

Tak zrovna tady jo (taky jsem na to koukal ), ale obecne tam je, mezi tema tagama, co se tyce hlavne SEO celkem rozdil.

Reagovat
smazaný uživatel

Z hlediska webové terminologie:

Nadpis je to, co je velkým písmem napsáno nad textem článku.

Titulek je to, co se zobrazuje v horní části webového prohlížeče (na liště záložek/karet).

Reagovat
smazaný uživatel

On ten nadpis nemusí být jenom nad textem, žejo. Když se článek člení třeba na kapitoly, může mít jeden článek několik nadpisů (a dokonce několik úrovní nadpisů), ale jenom jeden titulek.

Reagovat
smazaný uživatel

Těm "nadpisům několika úrovní", o kterých hovoříš, se říká mezititulky.

Reagovat
smazaný uživatel

Ve webové terminologii, pokud vím, ne.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

To nevím, v médiích se menším titulkům, které vkládáš do článku, aby byl článek pro čtenáře přehlednější, říká mezititulky.

Reagovat
smazaný uživatel

Věcně v tom ohromný rozdíl asi není, ale titulek je zkrátka ustálené pojmenování, které se používá v mediální branži. "Názvu" článku, ať už v novinách či na webu, se zkrátka říká titulek. Asi znáš pojem "palcové titulky", "palcové nadpisy" jsi asi neslyšel :) Nadpis se používá pro nějaké poznámky v sešitě atd., ale u mediálních výstupů je prostě titulek.

Reagovat
C-M@ster

http://www.eurofotbal.cz/clanky/rusky-zapisnik-ii-aneb-nacho-obrana-na-krize-mate-crise-401298/#post10353876

Piky rád říká titulek a chce to vnutit i ostatním. Možná je to spíš o pocitu, já to třeba vnímám tak, že to, co má tenhle článek navrchu je spíš nadpis... ale kdyby tam byla třeba citace "Zasloužili jsme si víc bodů, tuší Messi" cítil bych, že toto je spíš titulek... ale stejně bych tomu říkal nadpis...

Reagovat
fenixLFC

nic nevnucuje, proste sa to nazyva titulok

Reagovat
Counter

V zásadě obojí označuje to samé, akorát u novinových článků (v tomhle případě webových článků) se zkrátka zásadně používá "titulek" jakožto ta úvodní větička nahoře. Nadpis pak v takovém článku může být u jednotlivých kapitol nebo jej lze použít jako označení titulu knihy anebo třeba textů na okně, dveřích, mincích apod.

Reagovat
Ligter

dííky tobě i všem nad tebou za info, přesně tohle jsem potřeboval vědět

Reagovat
smazaný uživatel

Vtipné, že všichni chytráci, kteří kritizují titulky, je chybně nazývají nadpisy

Reagovat
smazaný uživatel

titulky je nazývá jenom pár joudů, kteří neví, že na webové stránce je to nadpis

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
PhilipS

Chtěl jsem si taky zabrblat, kde, že to sakra jsme, ale "Jejda Mané" mě vlastně docela baví

Reagovat
PhilipS

Tvle "kde, že"? Jsem napsal jak polodement

Reagovat
Y.N.W.A

že jo

Reagovat
smazaný uživatel

Krom snad jednoho, mi prisly vsechny bud mily, usmevny nebo trefny. Teda trefny jsou vzdy, to je vlastne jejich ucel do nich naroubovat nejakou "zkomoleninu", zalezi jak to kdo vnima. Ale to se tu opakuje kazdej turnaj, ze nekdo brbla..

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
TheTopFootbaler

Text nad článkem

Místo Amrabata bych zařadil spíše Cuadrada, ale jinak vesměs souhlas.

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
smazaný uživatel

Pár slov k Anglii. Včera to bylo pěkné představení, ale z tohohle jednoho zápasu bych závěry nedělal. Narazili na soupeře, který absolutně neumí bránit standartní situace, což je nejsilnější zbraň Albionu, takhle jim to v play off nikdo neusnadní.

Reagovat
smazaný uživatel

Tvle ale už ať se autor za ty nadpisy propleskne, to je hrozná křeč!!!

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele