Ronald De Boer otevřeně oroduje za zimní termín MS v Kataru

12.10.2012, 09:42
Aktuality
Před časem výrazně dopomohl exotickému Kataru k právu uspořádat mistrovství světa 2022, teď se Ronald De Boer opatrně řadí k jednomu táboru četných kritiků, který pro tento lehce speciální šampionát navrhuje zimní termín. Nizozemská legenda už prý příslušným autoritám poradila, aby vyšly Platinimu vstříc...

"Samozřejmě, že jsme počítali s létem. Ale jakmile se vynoří tolik pochybovačů, musíte hledat jiné možnosti. A já už od začátku říkal: Proč ne?" dušuje se jeden ze slavných fotbalových bratrů v rozhovoru pro Fox Sports. Podle něj Platiniho plán reorganizovat evropské fotbalové pořádky kvůli výjimečnému zimnímu termínu MS vůbec není špatný.

"Teď o tom každý mluví. Tím za sebou má první krok," komentuje aktuální situaci Ronald De Boer. Zároveň ale dodává, že Katařané na další stupínek sami nepostoupí. Mluvčí organizačního výboru Nasser Al-Khater se už ostatně vyjádřil v tom smyslu, že prvotní iniciativa a formální návrh změny obvyklého termínu musí vzejít ze strany FIFA. Ta přitom očekává to samé od Arabů.

Přesto De Boer, jenž v Kataru končil svou aktivní kariéru, stále věří, že všechny strany ve finále dospějí k obecně prospěšné shodě. Z takového posunu termínu by totiž dle ikony Ajaxu či Rangers mistrovství světa těžilo mimo jiné i po herní stránce.

"Turnaj jako světový šampionát jenom uvítá hráče, kteří nejsou vyčerpaní po dlouhé sezoně. V zimě jsou ještě všichni dobře nastavení a fyzicky připravení, dostanou ze sebe to nejlepší," míní De Boer, podle něhož by se nutně nemělo lpět na zaběhlých pořádcích.

Autor: Tomáš Daníček / msn.foxsports.com

Související články

Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Jihoamerické země chtějí MS se 48 týmy už v Kataru
12.04.2018, 19:57
Katarští pořadatelé otevřeli první stadion pro MS 2022
20.05.2017, 12:58
Fanoušci by mohli na MS v Kataru bydlet jako beduíni
23.03.2016, 08:56
Katar prý nezlepšil podmínky dělníků pracujících na přípravě MS
01.12.2015, 17:40
Španělská liga žaluje FIFA kvůli MS v Kataru 2022
28.06.2015, 16:36
V Kataru staví stadiony na MS 2022, první bude hotový příští rok
23.01.2015, 16:24
Zástupci klubů chtějí hrát MS 2022 v dubnu a v květnu
30.10.2014, 11:40
Podle člena výkonného výboru FIFA šampionát v Kataru nebude
22.09.2014, 21:07
FIFA přidělila MS 2022 Kataru i přes velká bezpečnostní rizika
15.06.2014, 16:30
Šéf afrického fotbalu popřel nařčení z korupce při volbě MS
03.06.2014, 18:50
Bin Hammám opět čelí obvinění z korupce při volbě hostitele MS
01.06.2014, 20:00
Katar pro mistrovství světa možná postaví jen osm stadionů
22.04.2014, 18:50
Hlasování o pořadateli MS 2022 prý ovlivnily úplatky
18.03.2014, 16:32
Blatter označil pracovní podmínky v Kataru za nepřijatelné
21.11.2013, 08:06
FIS vyzvala ke společnému boji proti zimnímu MS 2022 ve fotbale
04.11.2013, 10:55
Platini chce katarské MS 2022 až v lednu, Blatter před Vánoci
29.08.2013, 14:43
Předseda anglického fotbalu chce, aby se MS 2022 nekonalo v létě
10.08.2013, 12:49
MS v Kataru na osmi stadionech?
03.05.2013, 16:56
Blatter: Přeložení MS 2022 by mohl iniciovat jen Katar
21.03.2013, 20:13
Platini podporuje myšlenku zimního mistrovství světa v Kataru
25.09.2012, 18:46
Stadiony pro MS v Kataru nemusí mít podle architektů klimatizaci
08.11.2011, 20:23
V Kataru na třetiny, radí odborník
06.07.2011, 22:03
FIFA vyslechne člověka s údajnými důkazy o korupci Kataru
19.05.2011, 15:06
Šampionát v Kataru nebude přesunut do zimních měsíců
07.02.2011, 14:04
Wilmots: Rusko je politická a Katar ekonomická volba
03.12.2010, 13:02
V Anglii i USA vládne zklamání, země viní FIFA z podjatosti
02.12.2010, 22:16
Mistrovství světa uspořádá v roce 2018 Rusko, čtyři roky nato Katar
02.12.2010, 17:33
Katar slibuje chladnější léto, pokud získá mistrovství světa
24.11.2009, 11:44

Komentáře (44)

Přidat komentář
Stiksxx

Ty voe celej Frank.

Reagovat
REPLIKATOR

Zimní termín je lepší než letní

Reagovat
smazaný uživatel

muslimsky kolaborant.....ptfuuj

Reagovat
Hasselbaink

odkdy je De Boer muslim?

Reagovat
smazaný uživatel

Já jsem zatím nezaregistroval, že by někdo řekl nějaký pořádný důvod proti zimnímu termínu.

Reagovat
smazaný uživatel

Argument? Co třeba ten, že MS v Alpském lyžování se taky nejezdí v Červenci.. Snad má Evropa poslední kapku hrdosti a nebude si diktovat podmínky kdy a kde má hrát svůj sport od nějakého turbana co sedí v písku na louži ropy!

Reagovat
smazaný uživatel

Pelťák, tvoje argumenty sú na úrovni malého chlapca / chcel som to napísať slušne /

Alpské lyžovanie? porovnávaš jablká a hrušky. Brať hrdosť na úkor zdravého rozumu? No ja ti neviem. Skús pohľadať koľko je v lete v Katari stupňov.

Aby sme v tom mali jasno, ja usporiadanie MS v Katare považujem za výsmech, ale dá sa to tam urobiť fakt len v zime. Pre ligové súťaže je to dosť nevýhodné, ale fanúšik si bude moct vychutnať šampionát s hráčmi v top forme, na konci sezóny to už fakt nie je ono, hlavne hráči z PL toho majú po sezóne už plné zuby.

Reagovat
smazaný uživatel

Hlavne by se musely vsechny evropsky souteze zastavit na neco kolem mesice, dovedes si to predstavit v pl? V dusledku to znevyhodni top tymy, ktery maji nejvic reprezentantu, protoze se 75 a vic % kadru rozprchne a pak nebudou mit cas na pripravu...

Reagovat
fantomas

Na přípravu čeho? Naopak ten letní blok budou mít k dispozici kompletní, což bude příjemná změna. V zimě maj nějakou přípravu na slovo vzatou jen srandaligy typu GL..

Reagovat
Puskas

Třeba takto - zastavit soutěž v plném běhu tak na šest týdnů, rozhodit tím koncepci, nevím, to nevidím jako šťastné. Navíc po skončení MS nemůžeš začít hned jak v NHL, i tam budeš potřebovat nejméně týden na dva najetí do starých kolejí. Měli na to myslet dříve, zástupci evr. tátů hlasovali s tím, že hlasují pro běžný termín, těžko by zvedli ruku pro Katar v případě vědomí zimního.

Reagovat
fantomas

Však na to myslej deset let dopředu.

Reagovat
Puskas

Nene, je fér přijít s tím, že je tu horko, tak se bude hrát v zimě, ne krákat o klimatizovaných stadionech a mazat med kolum hub - ne huby, ale hub. Kdyby to odhlasovali s tím, že to bude v zimě, ok, nesouhlasím, ale beru, je to transparentní. Tady z toho vzniknou takové tahanice a takový lobbing, jaký tam dosud nebyl. Přitom zbytečné...

Reagovat
Pokahontas

Souhlas,mělo se to říct na začátku,problém byl možná v tom,že tenhle ,,drobný detail" v tu chvíli zřejmě téměř nikoho nenapadl(což je na pováženou).Poučení pro příště-nepodceňovat klima pořadatelské země!

Nicméně nyní je již o pořadateli rozhodnuto a tak nezbývá než zabránit tomu hrát v extrému-a je dobře že se to řeší aspoň teď,s dostatečným předstihem.Zimní termín,pokud by se týkal pouze a výhradně tohoto konkrétního výjimečného mistrovství,mi přijde jako nejlepší řešení.

Zasáhlo by to některé nejsilnější ligy,co hrajou přes zimu,ale to se dá řešit-začít výjimečně o týden dřív+skončit výjimečně o týden dýl+3 z odložených kol odehrát středa-neděle-středa v březnovém jindy repre termínu(který po MS patrně nebude mít smysl,bude už po turnaji a kvalifikace se rozjíždí až na podzim),místo by se nejspíš našlo i pro příp.další vložená kola atd.-možnosti jsou.

Reagovat
smazaný uživatel

Ja si myslím, že o tom ,,súdruhovia" vedeli veľmi dobre /Platini nie je hlupák/ ale báli sa, že by im to neprešlo...

Reagovat
smazaný uživatel

Katar zaplatil dobre...

Reagovat
smazaný uživatel

Furt jenom příprava, příprava, příprava... Na co se pořád mají připravovat? Týmy se tomu dopředu přizpůsobí, určitě se ligy nerozjedou hned den po finále, takže i na nějaké tréninky bude času dost. V některých jiných sportech se taková mistrovství taky hrají během sezony a není s tím problém. Třeba házená mě tak napadá a určitě jich nebude málo. Jediné čemu rozumím, je jak psal Puskas o tom odhlasování mistrovství v letním termínu, kdy se kecalo o klimatizovaných stadionech atd.

Reagovat
smazaný uživatel

A jinak se tady nemluví o trvalé změně, ale o změně během jedné jediné sezony.

Reagovat
fantomas

Reagovat
smazaný uživatel

hele... uvedu příklad... řekněme, že by se hrálo třeba celý leden. Týmy se musí sejít tak 14 dní před mistrovstvím , aby mohli zahrát třeba dva přáteláky, vyzkoušet nové tváře apod. Pak taky by asi hned nenaskočili po turnaji do ligových bojů. To je přerušení ligy na měsíc a půl třeba. V české lize to tolik nevadí, ale například v Premier League to znamená přesunutí klidně sedmi ligových zápasů, hraje se finále Capital One Cupu, FA Cup startuje... A také si musíš uvědomit to zatížení. Nehraje se jednou týdně, ale třeba jednou za 4 dny... Pro starší hráče, co jsou oporami týmu to znamená obří zátěž a únava u nich po turnaji ustoupí pomaleji. Samozřejmě ne každý se dostane do finále, ale přece nebudou hráči finalistů takhle znevýhodňovaní pro své klubové povinnosti. Po MS/ME dávají kluby hráčům volno navíc, tady by to moc nešlo... A kdy by skončila liga? Zhruba tehdy, kdy by měla začít letní příprava většiny týmů... Pro tebe to třeba moc neznamená, řekneš si, že jsou to hráči, co berou miliony a tak to vydrží jeden rok, ale lidské možnosti jsou omezené a tohle by jen celkově pravděpodobně zvýšilo počet zraněných hráčů... Já jsem proti... Vždy to bylo v létě, Katar o tom věděl, sliboval hory doly, tak ať se s tím poperou a připlatí za chládek...

Reagovat
smazaný uživatel

tem klubum budou muset zavrit hubu prachama, tem nejvetsim zarucej treba misto v lize mistru na dalsi rok atd.

kdyby se ti to zdalo jako sci-fi, tak si predstav ms ve fotbale v kataru v prosinci...

Reagovat
smazaný uživatel

to, co píšeš je hloupost... by se bouřily menší týmy... navíc nejde jen o ligu mistrů, ale i o tituly a fanoušky, kterým by se to nelíbilo... a prvně jsem měl napsáno v prosinci, ale vybral jsem si pak leden a myslím, že je to úplně fuk pro ten můj příklad...

Reagovat
smazaný uživatel

Zaprvé je docela zbytečné hodnotit, co ještě není. Zadruhé je na řešení spousta času, stejně tak budou mít kluby spoustu času se na to připravit. Ale s tím posunem sedmi kol nebo cos to tam psal. Proč by to byl pro hráče problém? Počet zápasů se nezvýší, odehraje se stejná porce a navíc, zápasy co čtyři dny se v Anglii i jinde hrají i dnes a hráči to zvládají. Akorát se ten časový úsek kolem mistrovství světa přesune do zimy. Na konci sezony tak asi bude kratší pauza, za to v jejím prostředku jedna pauza přibude.

Reagovat
smazaný uživatel

To je něco úplně jiného. Závěr sezony je na zápasy chudší a po MS hráči mají určitou dobu pauzu. V Anglii jsou někdy zápasy častější, ale spíš je výjimkou když se hraje uprostřed týdne. Navíc týmy své hráče často šetří proti slabším soupeřům atd... Na MS? 3 zápasy ve skupinách a spousta týmů bude chtít do každého zápasu dát své nejlepší hráče. Navíc týmům se určitě moc bude líbit, když v rozjeté sezóně se hráči třeba na měsíc a půl rozutečou... Je to prostě hloupost. Současný model funguje skvěle, tak proč ho měnit... V současnosti je na konci sezony málo zápasů a je třeba minimálně čas tří týdnů do startu turnaje (nepočítám finalisty ligy mistrů, kteří se k týmu připojí později) a další čas po turnaji na regeneraci (třeba i měsíc)...

Reagovat
smazaný uživatel

Ke zdi s ním!

Reagovat
smazaný uživatel

Kacíř, upalte ho.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
CHONG

Měli poslat celý Katar do prdele a mohl být klid.

Reagovat
smazaný uživatel

Mistrovství světa ve fotbale má být VRCHOL čtyřletého období. Má to být turnaj, kde ze sebe hráči vyždímají poslední zbytky sil. Takový turnaj nemůže být v půlce sezony. Spousta hráčů dře jako kůň, aby se na MS dostala. Ok, půlka sezony, dostal se na MS, třeba ho dokonce i vyhraje a motivace pro zbytek sezony klesne. U něj, i spoustě dalších hráčů. Ne každý tým bojuje o první místo v lize a LM, tak proč makat na 100%, vrchol sezony jsem zažil už před týdnem, tak o co jde?

Nevím, jakou měl Katar v pořádání MS konkurenci, ale tenhle výběr mi nepříjde moc rozumný. Ano, mají hromadu peněz, ale pokud vím, tak jen něco přes 1,5milionů obyvatel. Co bude s těmi stadiony pak? Jak to bude s ubytováním fanoušků atd., protože strach z Islámu každým dalším rokem v Evropě stoupá, co teprve za deset let? Měl by Katar vůbec nějakou šanci se dostat na MS? Jako vím, peníze hýbou světem atd. ale Katar jako pořadatel MS mi nepříjde zrovna nejrozumnější a to ani nemluvím o Kataru, jako pořadateli MS v zimním termínu.

Reagovat
smazaný uživatel

az na ten islam a ubytovani

Reagovat
smazaný uživatel

Já bych to moc nepřehlížel. Za deset let to bude o dost vyhrocenější a spousta lidí nepřijede jen kvůli tomu. To, že Islám nebude mít za deset rok 1312, ale 1322, moc lidí neuklídní

Tak a konec i Islámu, jinak tady bude pořádná diskuze

Reagovat
smazaný uživatel

v dobe kdy evropsky slepice litaj do abu dhabi nakupovat kabelky /zensky se vyradej v dutyfree a chlapi na fotbale, idealni rodinna dovolena/...

Reagovat
smazaný uživatel

Tak Abu Dhabi a Dubai ještě jedou, ale Katar je oproti nim vesnice. Vždyť Abu Dhabi má stejně obyvatel jako Katar, ale je mnohem krásnější. MS v UAE klidně, tam by to ještě šlo, ale Qatar nemá nic, tam by se jelo vyloženě jen za fotbalem a možnost ukamenování je tam větší než v UAE

Reagovat
smazaný uživatel

Tak to by hráčům měla klesat motivace furt, hlavně teda v sezoně následující po mistrovství. Nebo třeba v takové sezoně v zimě, kdy je jasné i to, že nebude mít žádný titul. Hráči makají pořád stejně a v půlce sezony nejsou tak unavení jak na jejím konci.

Reagovat
smazaný uživatel

hm tak si predstav vrchol ctyrletyho reprezentacniho cyklu v pulce ligovy sezony /jestli pochybujes ze ms je vrchol kariery 99% fotbalistu, tak nevim..../

Reagovat
smazaný uživatel

A z čeho jsi poznal, že o něčem takovém pochybuju? Kde jsem to napsal? To už jsi druhý tady, který mi do úst vkládá něco, co jsem neřekl.

Jinak vrchol bude o půl roku dřív no. Hráč se na to připraví a po mistrovství se zas začne soustředit na klub. Tyhle důvody jsou přesně ty malichernosti, které slyším všude okolo jako argumenty proti zimnímu termínu.

Reagovat
smazaný uživatel

aha asi sem te nepochopil, zdalo se mi, ze myslis ze hracum po vrcholu sezony neklesne motivace, tak to se omlouvam.

jelikoz to bude "moje" 10. ms tak je mi to celkem jedno, uz na to minuly sem moc nekoukal i kvuli vuvuzelam...

ale argumenty proti sou snad uplne kristalovy, neni zadnej rozumnej duvod proc se to hraje tam, kde se to hraje. pro posunovani terminu uz vubec ne. /mimochodem v zime uvidim vic zapasu, protoze na hory nejezdim a vic se nudim, nez zacatkem leta/

Reagovat
smazaný uživatel

neni to jedno kdy to bude ?stejnak budem na to čumět doma v teple tak jako tak

Reagovat
smazaný uživatel

No, v roce 2022 můžeme očekávat sledování MS na Disney Channel. ČT to všechno nějak uniká.

A já bych i jel, ale ne do Kataru.

Reagovat
smazaný uživatel

nejsmutnější je že to nedostala anglie měli by to dostávat tradičtější země líbyla by se mi autralie, ale proč né mexico nebo skandinavie ... i rusko bych pochopil ... nebo at to udělá čína ale katar ??? mají vůbec reprezantaci ??? i kanadu bych pochopil snáz ... a i ta blbá dubaj by byla lepší tam aspon je civilizace ... ale katar je jen poušt ... to snad raději indii ...

Reagovat
smazaný uživatel

Dávat MS kdesi do pouště . Kam ten svět spěje

Reagovat
smazaný uživatel

Souhlas , jiné země sa o to snažíja dluho dělaju proto první poslední ,např Anglie navíc by to byla jistota co sa týče organizace a oni to daju do Kataru .

Reagovat
smazaný uživatel

Katar má náhodou hodně co nabídnout. Třeba bazén u hotelu s klimatizovanými pokoji v Dauha. Dále pak Národní muzeum, které projdete za pět minut, když se u všeho na chvilku zastavíte. Nesmíme zapomenout ani na zábavní park, Alladinovo království, největší turistické lákadlo Kataru, kterému s přehledem natrhne prdel i Kravařský Odpust.

Reagovat
smazaný uživatel

To je sice pěkné, ale i tak Katar rozhodně není žádná veliká fotbalová bašta. V Anglii by to třeba bylo o něčem jiném.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele