Qatar Foundation nejspíš v Barceloně dostane zelenou

14.09.2011, 20:04
Aktuality
Barcelona se zřejmě definitivně rozhodla pro budoucnost s arabskou pomocnou rukou. Zbavení se takového finančního zdroje, jaký pro posledního vítěze Ligy mistrů i španělské ligy představuje Qatar Foundation, by prý pro ni byl moc velký luxus. Definitivní rozhodnutí nicméně padne až 24. září...

V ten den by totiž vedení Barcelony mělo s Araby podepsat pětiletou smlouvu, která by jí zaručila celkový přísun zhruba 164 milionů eur. Katalánci už přitom od začátku sezony jméno svého sponzora na dresech nosí, dříve se však začalo proslýchat, že by vedení mohlo spolupráci s Katařani předčasně ukončit.

Hlavním argumentem proti Qatar Foundation mělo být odvolávání se na 112letou tradici bez výdělečné reklamy na dresech. Vysoce postavený člen barcelonského vedení teď ovšem naznačil, že se klub ze své pozice na něco takového těžko může ohlížet.

Katalánský gigant by totiž dle seriózního deníku The Washington Post už měl dlužit přes 360 milionů eur, přičemž loni prodělal asi 12,7 milionů. Letos by však s katarskou společností v zádech konečně mohl po letech finančního strádání prosperovat. Očekával by se zisk až 30 milionů eur.

"Náš dluh je stále až moc velký na to, abychom si mohli být jisti, že sami můžeme určovat běh budoucnosti. Nemůžeme bankám dlužit tolik peněz a zároveň potřebujeme více vydělávat," obhajuje volbu, která se teď zdá být nejpravděpodobnějším východiskem, Javier Faus, viceprezident španělského kolosu. "Provedli jsme úsporná opatření zaměřená na růst klubu a sražení dluhu, ale stále se nacházíme v choulostivé situaci."

Barcelona, 21násobný mistr Španělska, už od roku 2006 vystavuje na dresech jméno organizace UNICEF, které takto ročně přináší něco kolem milionu a půl eur. Letos však kvůli započnutí spolupráce s Qatar Foundation, jež nabízí podobně orientované služby, Katalánci Dětský fond OSN "odsunuli" do zadní části trikotů.

Autor: Tomáš Daníček / washingtonpost.com

Komentáře (196)

Přidat komentář
smazaný uživatel

To bude kopec sranda diskusia

Reagovat
smazaný uživatel

spolehni se!

Reagovat
Swarley

i Barcelona musí jít s dobou šílených peněz a jako už ve většině případů jde prostě tradice do prd-le...

Reagovat
smazaný uživatel

bohužel....

Reagovat
Kily

my jsme si s Barcelonou letos role prohodili, oni budou mít reklamu a my za to první dvě, tři nebo čtyři kola budeme držet krok s Realem

Reagovat
DreamTeam

Reagovat
madridcan

to si delil slovo do druheho riadku?

Reagovat
Swarley

ne, ale jsem narozdíl od mnohým uživatelů aspoň tak slušný, že tam lupnu pomlčku

Reagovat
smazaný uživatel

za velke peniaze dodrbali dresy

Reagovat
smazaný uživatel

dobre dela pouze hlupak by odmitl takove penize

Reagovat
smazaný uživatel

přesně, nějaká tradice v dnešní době už nikoho nezajímá (pokud jde o fotbal)

Reagovat
fantomas

Ono zkuste číst článek, třeba by vám došlo, že to Barca nedělá jen tak z prdele, ale že to vážně potřebuje. Holt v dnešnim světě už bez sponzora fungovat nemůžeš, a pak už je docela jedno, jestli zrovna klub s takovou strukturou zaštiťujou Katařani, Kamerunci nebo Eskymáci...

Reagovat
smazaný uživatel

sak dobre ale drey su riadne dosrate

Reagovat
smazaný uživatel

Co říct. Je to smutný. Asi by to taky nedělali kdyby nemuseli.

Reagovat
smazaný uživatel

víc než jen klub...to jo

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
homeles8

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

?

Reagovat
smazaný uživatel

no jenom pak nerad slyšívám to víc než jen klub většina fanoušků barcelony se totiž oháněla právě tímhle - (ne)spojením barcy a 112 letou historií bez výdělečné reklamy

Reagovat
smazaný uživatel

To bude asi tym, ze ludia to 'mes que un club' pouzivaju tak ako sa im to hodi. Ci na jednej alebo druhej strane, ale ok, rozumiem.

Reagovat
smazaný uživatel

v tom používání s tebou souhlasím ale v tuhle chvíli sem si to nemohl odpustit.

Reagovat
Infi

Napiš e-maila, ať to heslo zruší

Reagovat
smazaný uživatel

jen ať ho používaj jenom mi to teď přijde úsměvný

Reagovat
smazaný uživatel

Jestli si myslíš, že heslo "víc než jen klub" má Barca jen podle toho, jestli má nebo nemá sponzora na dresu, tak jsi hlupák.

Reagovat
smazaný uživatel

s Qatar Foundation ci bez, aj tak budu stale najlepsi

Reagovat
smazaný uživatel

muze za to real madrid to on nas dostal tam kde sme ted

Reagovat
smazaný uživatel

jistě stejně jako za všechno ostatní za všechno může real

Reagovat
Filipow

Co to meleš?

Reagovat
smazaný uživatel

vsechno to zacalo vis kde synu franca

Reagovat
smazaný uživatel

Možná na tom má maličkou zásluhu, ale on fakt není ten, kdo z velký části za ty naše velký dluhy může

Reagovat
Filipow

Já jsem fanoušek Barcelony, ale takovou kravinu bych z huby v životě nevypustili.

Sakra, jak já se stydím za tu naplaveninu, co přišla v letech 09,11.. jeden je větší blbec, než druhý..

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Kokesh

Reagovat
Kily

hele, nepsal jsi, že máš dynamickou IP?

Reagovat
smazaný uživatel

Psal. A taky bych jí mít měl. Jinou, než jsem měl vždycky, mám určitě. Plus i dynamická by měla být. Což se dá lehko prokázat

Reagovat
FUnk

vsak je misto na qatar a unicef ve predu....tak at to tam namackaji

Reagovat
vocasisko

Když už to na tom drese je, tak ať to tam zůstane, byla by to jen zbytečná šaškárna to zase zrušit a za rok by přišel Rossel s tím, že si tam dáme jinou katarskou sra*ku. A ty peníze jsou samozřejmě luxusní a doufám, že když už Rossel porušil tradici, tak každoročně klesne dluh aspoň o 30 mega.

Reagovat
smazaný uživatel

jojo peníze nad tradici

Reagovat
vocasisko

Jednou to přijít muselo. Pokud chceme držet krok s top kluby, musíme hospodařit i s velkým rozpočtem.

Reagovat
smazaný uživatel

No tak vy s ním samozřejmě hospodaříte,akorát jsou to všechno (téměř) úvěry.

Reagovat
smazaný uživatel

koukam mas tu samy inteligentni komenty - ty jsi moc chytrosti asi nepobral

Reagovat
Kily

však nedávno tady taky psal, jak diskuze díky spoustě blbů stojí za hovno, tak se rozhodl je vylepšit

Reagovat
smazaný uživatel

jenom si rejpám tak jako to dělá vocasisko všude nic víc nic míň.

Reagovat
smazaný uživatel

a mimochodem kde sem to psal netopýre? osvěž mi paměť

Reagovat
Kily

netuším, jenom si občas na něco vzpomenu, ale nedělám si přesné zápisky ohledně podobných věcí u lidí, co tu diskuze kurví záměrně, jsou na to hrdí a omlouvají to tím, že to někdo jiný dělá taky...

Reagovat
smazaný uživatel

jistě, já jsem to největší zlo a kurvím diskuze bravo. Tak si ty poznámky radši začni dělat budeš mít aspoň lepší přehled.

Reagovat
Kily

to jsem nikde nenapsal a když si můj komentář přečteš ještě jednou, tak zjistíš, že tam něco podobného opravdu není. Od největšího zla jsou zde jiní experti, ne ty jakožto někdo, kdo se tady stavuje spíše sporadicky a napíše jenom pár příspěvků. Každopádně do téhle diskuze jsi cosi naslintal vědomě, což jsi koneckonců i sám přiznal a hned jsi upozornil, že se chováš jako někdo, komu se tady směješ (mimochodem kde je pak rozdíl ve vašem chování? Vždyť se přece chováte naprosto stejně? Není ti trapné chovat se jako někdo, kým tady opovrhuješ? ).

prošel jsem pár diskuzí a nenašel nikde příspěvek, na který jsem původně narážel, dost možná padl za oběť kompletnímu vyčištění nějaké diskuze, kde byla míra stupidity spousty lidí už na neúnosné hranici a po jejich smazání jsem smazáním na to navazujících příspěvků zadupával do země něco, na čem mohla být vybudována další stupidní vlákna. Nebo jsem si tě s někým spletl (i když jsem si byl opravdu jistý, že jsi ten příspěvek psal ty), samozřejmě buď jak buď, moje nařčení je nepodložení a pochopitelně se ti za něj omluvím, každopádně se zamysli nad tím prvním odstavcem

Reagovat
smazaný uživatel

né máš pravdu mě jen nebaví to neustálé plácání desítek lidí kteří tu chodí jen proto aby si třeba plivli na real každopádně máš pravdu že teď sem se zachoval jako jeden z nich a plivnul sem příspěvek který byl naprosto zbytečný

je to spíš takovou mírou frustrace že mám občas nutkání tady svojí zlobu ventilovat a plácnout nějakou hovadinu ale věř že sem tady od dob kyslíka a čtu co se dá někdy se zapojím do konfliktu s jiřím nebo dalšíma ale jinak nejsem z těch co by tu každou chvíli něco vyblili

nemusíš se omlouvat přiznávám svojí chybu a je možný že sem si někde postěžoval to už si nevzpomínám...a trapné to bezpochyby je ale už mě ty věčné hádky nebaví a donutí mě k takoýmu bezduchýmu rejpnutí jenom nechci abys mě měl zafixovanýho jako někoho kdo si stěžuje a pak sám zbytečně vyvolává hádky (i když tentokrát to tak opravdu bylo )

Reagovat
Kily

přesně v takovou odpověď jsem doufal je vidět, že odhadnout lidi někdy není tak složité. A zafixovat si někoho takhle jenom kvůli několika příspěvkům v jedné diskuzi? To by bylo hodně krátkozraké (tohle slovo tady včera padlo a v tu chvíli bylo poměrně trefné)

Reagovat
smazaný uživatel

a navíc se to slovo hodí pro netopýra

Reagovat
Hristo Stoichkov

Aspoň o 30 mega? Opravdu to není tak jednoduché, jak si představuješ...

Reagovat
vocasisko

no tak 30 mega by měl být zisk z té reklamy ne? tak teoreticky by se měl o tu částku ten dluh zmenšovat

Reagovat
smazaný uživatel

takze barcelona velbloudari?

Reagovat
Filip12

kdyby radši šli do sympatičtějšího klubu ► Real přesto věřim že Josého filozofie dovede real na trůn

Reagovat
smazaný uživatel

Jsem rád, že to je zrovna tahle organizace a že to není nějaká sázkovka, nebo něco podobného.. Do profilu Barcelony to tak zapadá.

Reagovat
Kenneth

Tak hlavně že zase rýpeme do Realu co.?!

Reagovat
smazaný uživatel

To není rýpanec.. Real nemá takovou tradici, takže ani nemusí cítit nějakou morální povinnost. Ale koukám, že tvá paranoia začíná být trochu chronická.

Reagovat
Kenneth

Co je na sázkovce špatnýho?

Reagovat
smazaný uživatel

To myslíš vážně jo? To seš fakt tak zaslepenej, nebo to děláš naschvál?

Reagovat
Kenneth

No tak povídej.

Reagovat
smazaný uživatel

Ach jo. Zrovna s tebou se o tom bavit Barcelona na dresu nikdy nic neměla, byla to tradice, kterou dodržovala kvůli vlastní hrdosti a zapadalo to do charakteru, že je to "národní" klub a ne jen kapitalistická společnost.. Proto je lepší, že tam má prospěšnou, charitativní a nijak neprofitující organizaci než aby tam byla sázkovka, která profituje na lidech..

Reagovat
Kenneth

A těch 170 mil eur vzali kde ty charito?

Reagovat
smazaný uživatel

Máš pravdu, proč bych s tebou měl diskutovat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Qatar_Foundation

Reagovat
fantomas

No sice je to víceméně charita, ale vydělávat přece nějak musí.

Reagovat
smazaný uživatel

Čerpá peníze od šejka a jelikož investuje především do vzdělání, tak je možný, že dostává peníze z patentů.. Ale jako organizace neprofituje, všechno obratem investuje do charit, škol atd.

Reagovat
smazaný uživatel

A zili stastne az do smrti, amen.

Reagovat
Kenneth

Reagovat
fantomas

Ok, v tom případě je vlastně Barca sponzorovaná šejkem a ne charitativní organizací. Hned to zní hůř, co?

Reagovat
smazaný uživatel

No, nezní.. Nevím proč slovo šejk je braný nějak špatně.. Když má někdo takhle prospěšnou organizaci, do které vkládá tolik vlastních peněz, tak ať je to třeba Mongol, nebo Papuánec. Stejně dělá dobrou věc. Oni chtějí prostě ukázat, že Arabové nejsou jen teroristi, ale že to jsou normální lidé, kteří se snaží dělat dobré věci.. (No a zlepšením právě té současného "špatného" obrazu emírů a šejků, potažmo Arabů pak budou mít snadnější přechod do západního obchodního světa)

Reagovat
fantomas

No já na šejky taky neuplatňuju žádný předsudky. Jenom většině lidí by to hůř každopádně znělo. A teď by mě docela zajímalo, jak se teda stavíš k Abramovičovi, když třeba úžasně zrekonstruoval zpustošenou Čukotku.

Reagovat
smazaný uživatel

K Abramovičovi? Úplně stejně jako k jiným lidem, kteří svoje peníze dosáhli takhle nečistě, nebo zlodějinou.

Reagovat
fantomas

Reagovat
vodka

no tady má ale marty pravdu... koho zajímá, jak zloděj použije nakradené prachy? pořád je zloděj.

Reagovat
fantomas

Stejně je to omezenej pohled. Jak asi získal šejky ty peníze? Zas je zdědil po rodičích nebo jen těžil z nerostnýho bohatství, taky si je poctivě nevydělal.

Reagovat
smazaný uživatel

Těžil z nerostnýho bohatství, nebo si je vyhráli ve válce.. atd. Jenže třeba ve středověku, starověku.. V úplně jiné době. Navíc jeho předci. Tady Abramovič přepadával vlaky, podplácel soudy, znásobil svoje jmění kamarádšofty s Putinem.. atd.

Reagovat
vodka

hlavně s Jelcinem...

Reagovat
smazaný uživatel

Jj, máš pravdu..

Reagovat
vodka

no, jak se to vezme, šejkové těží z historie, kdy si získali výsadní postavení ve své zemi, nemám popravdě takové znalosti, abych posoudil, jestli se jako hovada chovali, nebo nechovali. U Abramoviče to vím 100%...

Reagovat
fantomas

Tak ono je jasný, že je Abramovič větší zvíře, ale ta podobnost tam prostě je.

Reagovat
smazaný uživatel

v čem? To jako peníze, které si nevyděláš poctivou prací, jsou všechny špinavé? Co kdyby někdo ty prachy vyhrál? Podle tvé logiky je vlastně ukradl ...

Reagovat
fantomas

No stovky lidí tady při Mubarakově nástupu k ManCity poukazovali na to, že si je nevydělal poctivě a sou teda svym způsobem špinavé. Z toho vycházim.

Reagovat
smazaný uživatel

vycházej z toho, co si myslíš sám, ne na co poukazovaly stovky lidí ...

Já šejky nijak neobhajuju. Jsou to až sprostě bohatí lidé, kteří často nevědí, co roupama dělat, ale odmítám číst jakékoliv srovnání s tím zlodějem z Čukotky.

Reagovat
vodka

tak nějak, je beru jako zbohatlíky, kteří ale v rámci možností prasárny nedělali... sice ty peníze nevydělali svojima schopnostma, to je fakt, narozdíl od toho ruského žida, ale vadí mi to mnhoem, mnohem míň..

Reagovat
vodka

nemyslím si, rozhodně ty peníze nenakradli, nebo aby zase nepřiběhl Arbiter, nevyužili šikovně mezer v zákoně...

Reagovat
smazaný uživatel

Jen tak na odlehčení mimo podstatu diskuze - letos jsem měl jeden velmi výživný semestr se známým arabistou, který nás každou přednášku káral za slovo "šejk" .. Správně to má být "šejch", šejk je mléčný nápoj a nic jiného Jen mě to tak napadlo, když to tady vidím téměř v každém odstavci.. nyní se nenechte rušit

Reagovat
smazaný uživatel

Takže zdědit = ukrást? Proboha ...

Reagovat
fantomas

To že sem řek?

Reagovat
smazaný uživatel

undefinedfantomas

undefined14.09.2011 21:44

Stejně je to omezenej pohled. Jak asi získal šejky ty peníze? Zas je zdědil po rodičích nebo jen těžil z nerostnýho bohatství, taky si je poctivě nevydělal.

[reagovat]

fantomas

undefined14.09.2011 21:52

Tak ono je jasný, že je Abramovič větší zvíře, ale ta podobnost tam prostě je.

[reagovat]

Ano, poukazuješ na to, že tam ta podobnost je.

Reagovat
fantomas

Podobnost, ne stejnost, proboha.

Reagovat
smazaný uživatel

dobře tedy. Takže kdo peníze zdědí je PODOBNÝ sígr, jako ten, kdo je ukradne?

Reagovat
fantomas

Fakt to hloupě překrucuješ a hledáš v tom nějakou senzaci. Samozřejmě že je to horší...

Reagovat
smazaný uživatel

já nic nepřekrucuju. Tys diskusi začal zavádět do temných uliček. Já to jen vedu zpět.

Reagovat
fantomas

Ok, když myslíš.

Reagovat
fantomas

Tak to je pěkná blbost, že je Qatar Foundation nijak neprofitující...

Reagovat
Kokesh

Kdyby Barca dostala podobnou nabídku třeba od Bwinu a né od nějaké "nejčistší organizace", tak na ni kývne taky. Rozhodly prostě peníze, né to, od koho je dostanou...zapadá do sebe tak velký kulový!

Reagovat
Kenneth

A on tu bude vykládat něco o morální povinnosti, k smíchu.

Reagovat
smazaný uživatel

Opravdu? Proč se tedy nevzaly finančně výnosnější nabídky?

Reagovat
RickNash

ticho tam! uvádíš Kennetha do rozpaků!

Reagovat
Rssa

"Kdyby"...vaříš z vody

Reagovat
Kokesh

Já vím, Barca by vlastně nic tak hnusnýho, jako je sponzorování od sázkovek nikdy nevzala...je to prostě nadklub se vším všudy.

Reagovat
RickNash

Kdyby měla babička čuráka, byl byl to dědeček.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak jak, už jsi oslavil zranění Iniesty?

Ale k tématu - podle Sandrových slov by sázkovku na dres nenašil. Takže si strč svoje chytrý kecy za klobouk. Nikdo na ně není zvědavej.

Reagovat
Kenneth

¨Takže je radši když ho dotuje šejk.

Reagovat
smazaný uživatel

jsi jednoduchej. Nechápeš spojitosti.

Jen se zeptám. Jak se ti líbí, že vás DOTUJE společnost, která se podílí na rozvratu rodin, ničí životy a nejspíš se i spolupodílí na několika sebevraždách?

Zni to hnusně, co?

Reagovat
Kenneth

Ta společnost lidi nenutí sázet.

Reagovat
smazaný uživatel

To drogový dealer většinou taky ne.

Reagovat
Kokesh

Tak tohle už je směšný...

Reagovat
Kokesh

Co to tady blekotáš Jiříku? Nikde jsem neoslavoval někoho zranění, nevím kde jsi to vytáhl. Napíšu něco a ty si pořád meleš svoje a svoje...

Reagovat
smazaný uživatel

Alespoň to. Sandro tvrdí, že hodně vybíral. Sázkovku a podobné život ničící organizace, ať si podporují ostatní kluby a pakluby.

Reagovat
smazaný uživatel

to snad ani nemůžeš myslet vážně, že sázkovky ničí životy

Reagovat
smazaný uživatel

jistěže myslím

Reagovat
smazaný uživatel

a neničej si ty životy náhodou sami lidé?

Reagovat
smazaný uživatel

samozřejmě, ale sázkovky jim dávají šanci si je ničit.

S drogama je to to samé - špatní jsou dodavatelé, ne konzumenti.

Reagovat
fantomas

Zrovna v tomhle případě sou teda z mý perspektivy špatní oba. Jen jeden o něco víc.

Reagovat
smazaný uživatel

špatní jsou oba, ale zákon jde jen proti jednomu

Reagovat
fantomas

Ano, lze odpovědět i čistě pragmaticky.

Reagovat
smazaný uživatel

ale vždyť mají stejnou možnost sázet i nesázet...a pokud je na tom někdo závislý, tak si stejně najde někoho, s kým se bude o něco sázet..

Reagovat
Lemond Laws

Stejně si myslim, že to je jenom nějaká pračka...

Reagovat
homeles8

Reagovat
smazaný uživatel

Bayern araby nikdy potřebovat nebude

Reagovat
smazaný uživatel

Co je Filipe, měl jsi narozeniny?

Reagovat
vocasisko

jasně, Filip je takovej českej Benjamin Button

Reagovat
Filipow

A tuhle postavu si udělal kdo? Přiznejte se..

Reagovat
smazaný uživatel

To je furt keců o dluhu MU a přitom Barca už je skoro na stejném

Reagovat
smazaný uživatel

Takže proč se tady nenadává na Barcu jako na City nebo PSG či Machačkalu??? Dresy mají teda nejhorší za dobu co žiju minimálně... Chápu že peněz je potřeba, ale proč zrovna tahle společnost? Asi je ale chyba ve mě, mám averzi na ten arabský svět...

Reagovat
smazaný uživatel

Asi ano.

Reagovat
smazaný uživatel

barcu niekto kúpil? som si nevšimol. ináč to ani nieje možné, ale to ty určite vieš...

Reagovat
vodka

100. proti hajzlíkom typu Řebíčka a Abramoviče...

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

a pro kretény jako jsi ty a lidi z barcy, které sponzoruje společnost spojována s teroristickýma organizacema já myslím, že Abramovič je zlatý proti tomuhle... minoLFC tady pod tím to vystihl

Reagovat
smazaný uživatel

dobra diskusia, barcelonský šejci sú suprrrr, manchestracký fuj

Reagovat
smazaný uživatel

Jak vidím, tak většina diskutujících ani nezná rozdíl mezi vlastníkem a sponzorem.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak není se čemu divit, debilů sem chodí požehaně.

Reagovat
smazaný uživatel

ty si toho zivy predstavitel

Reagovat
smazaný uživatel

Potrefená husa se vždy ozve

Reagovat
smazaný uživatel

presne toto ma napadlo, keď som si túto diskusiu prebehol. Porovnávať šejkov a Abramoviča s týmto sponzorom je naozaj smiešne.

Reagovat
fantomas

Ale prosim tě, to se zaběhlo někam úplně jinam. A jestli se porovnával šejk s Abramovičem, tak ne tenhle.

Reagovat
vodka

oba to jsou subjekty, ktere dotuji kluby, neni to tak uplne odveci...

Reagovat
alcantara

S "minimalnym" rozdielom, Arab v City urobi s klubom, co uzna za vhodne a ma ho ako detsku hracku, zatial co my sme boli v pozicii, ked sme si vyberali z viacerych moznosti a nemaju na nas ziadny vplyv. Je to ale tazky krok vedla, to kazdopadne.

Reagovat
fantomas

"Arab v City urobi s klubom, co uzna za vhodne a ma ho ako detsku hracku" - to je blbost. Doteď tam o téměř všech věcech, které měly na vnitřek klubu bezprostřední dopad, rozhodoval Garry Cook. Po jeho rezignaci bůhví, co bude, ale beztak si tam Mubarak dosadí někoho, kdo bude klubu o něco blíž (a ne loutku!)...

Reagovat
alcantara

Ke to raz Araba prestane bavit, tak tam mozu nasadit aj Chucka Norrisa, zavisiet od dobrej vole jedneho muza je grc a dufam, ze sa toho v Barcelone v zivote nedozijem.

Reagovat
fantomas

No, to si zase seběhl z cesty.

Reagovat
vodka

jasně, ale tam nahoře je snad zřejmé, že se odbočilo od toho prvního tématu, ne?

Reagovat
alcantara

Iba som to prebehol, na zaklade MIgueliho prispevku som myslel, ze niekto dava financovanie City a Barcelony na rovnaku uroven, co je nezmysel.

Reagovat
smazaný uživatel

hanzi111

14.09.2011 21:41

Takže proč se tady nenadává na Barcu jako na City nebo PSG či Machačkalu??? Dresy mají teda nejhorší za dobu co žiju minimálně... Chápu že peněz je potřeba, ale proč zrovna tahle společnost? Asi je ale chyba ve mě, mám averzi na ten arabský svět...

Reagovat
smazaný uživatel

QF platí za reklamu na dresu, kterou má drtivá většina klubů. Tím chceš říct, že drtivá většina klubů je DOTOVANÁ? Někdo tam má sázkovku, někdo pojišťovnu, někdo výrobce autr, někdo telekomunikační firmy ...

Reagovat
smazaný uživatel

a jen abych to dopověděl. Ty firmy to nedělají pro modré oči majitelů klubů, ale je to biznis. Tvrdej obchod. Ty firmy za tím vidí reklamu pro svů firmy. Je to i o prestiži. Čím prominentnější a lepší lub, tím samozřejmě víc prestiže ta reklama na dresu má, a o to víc se za něj platí.

QF platí takové nehorázné prachy, protože prostě dostal místo na dresu toho v tuhle chvíli nejprestižnějšího klubu. A navíc je to první firma, co tohle místo dobyla. Vždy už se bude o QF mluvit jako o prvním subjektu, který získal místo na dresu do té doby nedobytné Barcelony. To je ohromná prestiž a zviditelnění QF.

Reagovat
Filipow

U nás ve vsi měl fotbalový tým sponzora nějakýho vyrobce kondomů. To byl zajímavej sponzor.

Reagovat
smazaný uživatel

hmm vyhravaju vsetko co sa da a napriek tomu strata za minuly rok 12,7 mil eur?

To co maju za platy ti hraci?

Reagovat
smazaný uživatel

pokiaľ sa nerozumieš do financií tak tu neblaboc blbosti.

Reagovat
smazaný uživatel

Prosim ta zasvet ma do problematiky pan mudry dokonaly Jozko.

Vyhry=prijmy zo vstupneho,z TV,z reklamy,z Ligy majstrov,od sponzorov.

Ako je mozne ze bola strata?

Reagovat
smazaný uživatel

To není o platech hráčů.

Reagovat
fantomas

A o čem? Taky se rád poučim (beze špetky jízlivosti)..

Reagovat
smazaný uživatel

Když budu vycházet z výročních zpráv, tak problém není ve fotbale, tedy rozhodně ne v prvním týmu. Ten svoje náklady bohatě pokrývá a ještě dotuje mládež a ostatní sportovní sekce. Jedná se hlavně o basketbal a házenou, na které "padlo" v prvních dvou letech Guardiolovy éry téměř 60 miliónů. Tyto částky je snaha redukovat, ale není to zrovna moc populární téma (úplné zrušení některých sekcí s sebou neslo slušnou vlny kritiky), a tak se o něm moc nemluví a moc informací nemám.

Kdyby tě zajímala konkrétní čísla, tak výroční zprávy jsou volně na webu (http://www.fcbarcelona.cat/web/english/club/club_avui/altres_serveis/sala_premsa/desc_arxius/memoria.html), tabulku pro sezonu 08/09 najdeš na straně 201, pro 09/10 na straně 159.

Reagovat
fantomas

Já neumim ani zbla španělsky, takže sem z toho 09/10 moc nevyčet. Každopádně mi uplně nedošlo, že vlastně nejde jen o fotbalovej tým, to mi pro začátek stačí. A v tom ročníku 08/09 to první tým fakt příkladně válcoval. Zejtra si zkusim něco víc vyhledat v angličtině.

Reagovat
smazaný uživatel

Co jsem to tak projel, tak ty kolonky odpovídají, takže by neměl být se porovnáním s tou anglickou verzí vyznat i v té španělské. Ze zvědavosti jsem mrknul i do starších ročníků a ztráty mimofotbalových sekcí rostou obrovským tempem, zatímco fotbal si s přehledem drží svoje zisky kolem 50 miliónů.

Reagovat
smazaný uživatel

*takže by neměl být problém se vyznat... ach jo, už radši letim spát

Reagovat
Hristo Stoichkov

http://www.totalbarca.com/2011/analysis/fc-barcelona-economic-situation-june-8-2011/

Spousta zajímavých informací, porovnání ostatních sekcí s evropskou špičkou. Fotbal opravdu není problém, z mého pohledu není dobré držet krok ve všech sportech (házená, basket, futsal...) s nejlepšími týmy. Nikdy nebudeme moci soupeřit s Řeky v basketu (kdo ví, jak na tom teď budou) či Němci v házené, mají mnohem vyšší divácké zázemí. Fotbal je výkladní skříní. Čím dříve si to uvědomíme, tím lépe. Dluhy se musí snížit už z toho důvodu, že budeme potřebovat úvěr na rekonstrukci Palau Blaugrana.

Reagovat
fantomas

Dík.

Reagovat
smazaný uživatel

tohle je průser těchto firem (klubů), které mají velké portfolio činností. Když to není stritně odděleno, tak jeden úsek (závod) může dotovat úseky druhé. Sice jsem byl prvně proti tomu, ale teď už s tím souhlasím. Ty nejvíce ztrátová chapadla se musí buď celá useknout nebo restrukturalizovat a omezit.

Lidi tady vidí ztrátu FCB, ale už jim nedochází, že fotbalová sekce za to nemůže a dotuje ostatní sekce.

Ale jestli Sandro něco umí, to jsou finance a úspory. V tomhle mu věřím.

Reagovat
smazaný uživatel

pamatuju jak jsem se jednou učitelky na účetnictví zeptal jestli neví něco bližšího o nákladech a výnosech fotbalových klubů a jestli může být nějaký klub sám od sebe výdělečný právní subjekt a ona mě tak zprasila že už sem po tom raději nikdy nepídil ale tentokrát by mě to taky zajímalo, mohl by to tady někdo pořádně objasnit ale je jasná že určitě víc než třetinu celkových nákladů budou platy

Reagovat
alcantara

"Katalánský gigant by totiž dle seriózního deníku The Washington Post už měl dlužit přes 360 milionů eur"

Tato veta je zaujimava, nedavno tu kazdy nonstop omielal 500 mega dlh, momentalne je to UZ 360 mega, to si nejak odporuje, co poviete, miestni odbornici?

Reagovat
smazaný uživatel

hrubý dlh 2010- 532, 2011-483; čistý dlh 2010- 431, 2011- 364

aký je rozdiel medzi hrubým a čistým odomňa nechci vedieť. akurát to je vysvetlenie prečo sa raz spomína tak druhý krát tak. ale ako vidíš dlh či taký alebo onaký sa solídne znížil. aj keď sme tento rok skončili v strate, to neznamená, že dlh sa navýšil, práve naopak.

Reagovat
alcantara

Tie cisla su mi zname, len je to narazka na urcitu skupinu, ludi, ktora si nevie odpustit neustale navazanie sa do Barcelony. Cisty dlh je ocisteny od pohladavok pripadne urokov.

Reagovat
smazaný uživatel

ty čísla kolísají. Nejspíš jde o algoritmus výpočtu. Jak kdo jak kdy, jak co do toho počítá.

Mě by spíš zajímala struktura toho dluhu. Teda spíš struktura dluhů všech klubů

Reagovat
alcantara

Mne to tiez velmi nesedi, minule som sa aj S Brianom o tom bavil. Za minulu sezonu by sme mali byt este stratovi a zaroven by sa nam podarilo znizit dlh, co tvrdil aj Faus na jednej tlacovke, zaujimave.

Reagovat
smazaný uživatel

tak splácanie dlhu sa počíta do výdavkov... keby sme tak rapídne neznížili dlh tak sme v pluse.

Reagovat
smazaný uživatel

splátky dluhu se do nákladů nepočítají.

Reagovat
smazaný uživatel

ale důležité je jedno - naproti všem škarohlídům a i se 40timegovejma nákupama ten dluh klesá.

Reagovat
smazaný uživatel

kopirky

Reagovat
smazaný uživatel

jsme dobří. Ušetřit tolik jen na kopírkách ...

Reagovat
smazaný uživatel

Třeba mě osobně se reklama na dresu líbí a nevadí mi, když je dres jen čistej, je to takový divný.

Samozřejmě to nesmí bejt jako Jablonec, kterej jich má na dresu snad 8, to je hnus, ale jedno logo nemůže uškodit

Reagovat
smazaný uživatel

otázka vkusu. Mě se dres bez loga líbil hrozně moc, ale popravdě - zvykám si. Už mi to tak nevadí.

Reagovat
Hristo Stoichkov

Přesně tak, od doby Unicefu už to za moc nestálo, takhle z toho budou alespoň finance.

Reagovat
blaugrana

Za toto nemôže Sandra nikto kritizovať. Robí to v záujme klubu a aj keď ten nápis na drese nie je moc pekný, tak je stále krajší ako predstava bankrotu. Navyše, dres je len taká čerešnička, podstatná je predvádzaná hra, a keď tá bude oku lahodiaca, tak nech hrajú aj v igelitoch.

Reagovat
j_mrazik

Co takhle prodat Messiho do Ruska za 150mio?

Reagovat
blaugrana

A Dona s Xavim do City za 140mio, Alvesa za 40 do Machačkaly, Villu za 40 do Chelsea, Fabsa vrátiť Arsenalu.

Reagovat
smazaný uživatel

Ten dlh je teda obrovský čistý alebo očistený. Odkiaľ berú že skončia s + 30 mil. To si vytiahli z prsta? Minulý rok vyhrala Barca všetko a mala stratu 12,7 mil. To začnú predávať a prestanú nakupovať, urobia 10 zápasov v Ázii, a ešte vyhrajú všetko? Silne pochybujem, že sa im to podarí.

Reagovat
blaugrana

Minulý rok nemali dotáciu od Quatar Foundation.

Reagovat
p-e-t-k-o

a bude na dres Qatar Foundation?

Reagovat
exse

Nevidím v tom problém, odmítnout takové peníze, navíc v jejich finanční situaci by byla hloupost. Bohužel problém vidím v jiné věci a to že nejlepší klub na světě, jehož tým tvoří tak z 80% odchovanci, má největší stadion a fanoušci mu sami přispívají a přesto nedokáže být v plusu, tohle mi prostě hlava nebere.

Reagovat
fantomas

Řeší se to jen o chlup výš.

Reagovat
exse

Ale já to chci řešit tady!!!

Reagovat
fantomas

Reagovat
alcantara

Stadion mame sice najvacsi, ale prijmy zo zapasov mame v porovnani s ostatnymi velkoklubmi doslova zalostne. Suvisi to s business miestami, ktorych mame niekolnonoasobne menej ako ine velkokluby, aj preto sme na tom v tomto smere biedne, hoci mame najvacsi stadion v Europe. Na televiznych pravach vynasame najviac zo vsetkych, sponzorske prijmy su zhruba na urovni ostatnych, takze je jasne, kde musime pridat.

Reagovat
herbage

Měl bych spíš jinou otzáku. Neví někdo, proč o víkendu něměli na dresech sponzora Atlético, Valencia, Villarreal i Sevilla? To je jako nikdo nechce sponzorovat?

Reagovat
Kily

no odpověděl sis sám, ne že by vyloženě nikdo nechtěl sponzorovat, ale nechce sponzorovat nikdo, kdo je ochoten vytáhnout nějakou slušnější sumu, u nás skončil Unibet

Reagovat
herbage

ale tak třeba Atleti měli drahně let Kiu, Sevilla měla nějaký bet či co a Villarreal snad nějakou cestovní kancelář či co. Ale vy třeba hrajete LM, to se docela divímm, že vám nikdo nenabídnul lepší peníze. Alespoň nejste tak komerční, jako ten ošklivý Real a hnusná Barcelona

Reagovat
Kily

no to je ale hodně slabá útěcha ono se něco sežene, otázkou je za kolik a v tom případě to snad nebude tak nepěkné, jako unibet, na který jsem si nikdy pořádně nezvykl

Reagovat
Rssa

Je pravda, že dresy např. Atletica konečně vypadají jako normální dres a ne ten hnus s Kio na kozách

Reagovat
Hristo Stoichkov

Tak sponzora na dresu nemá skoro polovina týmů, Španělsko je ve velké krizi.

Reagovat
Xavi

Tak když jim tam dávají kauzule jakože, když se příjde na nevěru někdterého z hráčů, tak klub dostane bonus 200 000 euro a když to ten hráč přizná, tak 500 000 euro, tak kde jsme.

Reagovat
Hristo Stoichkov

Reagovat
alcantara

Reagovat
Xavi

Konkrétně Ashley Madison.

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele