Představení účastníků ME do 21 let - Česko
Mistrovství Evropy do 21 let hrané na českém území se kvapem blíží a úplným závěrem našeho osmidílného seriálu, který si dal za cíl trochu netradiční cestou představit jeho všechny účastníky, konečně dochází řada i na podceňovaný kolektiv vedený Jakubem Dovalilem...
Je možná podivné něco takového konstatovat ještě před začátkem turnaje, ale... Jakub Dovalil tímhle turnajovým vystoupením dospívá do cílové rovinky svého dlouhého sedmiletého působení u kormidla české jednadvacítky.
Ať už nyní holohlavý trenér udělá s Kalasem a spol. jakýkoliv výsledek, jeho setrvání by s nadšením nekvitoval snad už ani ten jeho největší obhájce. A ostatně, on sám si dříve jako cíl vytyčil nějakou tu klubovou štaci.
Dovalilův nejsilnější či nejoblíbenější ročník se na této úrovni loučil už roku 2011, o dvě léta později jeho Češi na malém Euru scházeli a nyní tak dochází k uzavření druhé větší kapitoly koučova působení u lvíčat.
S čestnými výjimkami v Trávníkovi a Takácsovi nikdo další nominovaný do příštího cyklu nezasáhne, a to by skutečně mělo znamenat ideální příležitost pro výměnu stráží a novou filozofii.
Podobně jako třeba Stuart Pearce u Anglie dospěl nyní Dovalil do stádia všeobecné nepopularity a statusu okolí brzdícího dinosaura (kterého v sobě svým zatvrzele negativním přístupem skutečně probouzí). Na senzační vyřazení Španělů v kategorii U17 (2006) nebo suverénní kvalifikaci o Euro 2011 se teď vzpomíná spíš jen s takovým povzdechem, že pod ním bylo, ale už jen těžko bude líp.
Jakkoliv nízké důvěře se nicméně tahle generace těší, neměli bychom zapomínat, že před čtyřmi lety na ME do 19 let jádro tohoto samého výběru vyválčilo stříbrné medaile, a že jde obecně o poctivý kolektiv bez jakýchkoliv egomaniaků a primadonek.
Navíc se sluší vytučnit, že na soupisce figurují pouze dva krajánci, takže tahle událost svým způsobem poskytuje ideální platformu pro oveření kvality naší domácí soutěže, která by na tom nakonec - tuším - nemusela být tak bídně, jak si mnozí představují...
Cesta na šampionát
Česká republika se pochopitelně jako pořadatelská země nijak nezapojila do kvalifikačního cyklu, což nevyhnutelně znamenalo přehršel Dovalilova experimentování a zkoušení mnoha variant na různých postech. Frýdek takhle procestoval pomalu celé hřiště a na palčivý post třetího středového záložníka vedle veskrze jistých Petráka se Zmrhalem jako by byl vypsán regulérní konkurz.
Ve finále tu máme víc otázek než odpovědí; a víc pochyb než nadějí. Dovalilův tým pořád nemá tvář, český přechod do útoku pořád nečítá žádné jasné vzorce, nemáme nic zautomatizovaného, a třebaže se konstantně ozývá kritika na preferovanou hru na takzvané "dlouhé míče", ani to se vlastně pořádně nekoná. Spíš jde o míče odevzdávané, protože ty dlouhé se nejprve musí na někoho hrát, a klasický hrotový útočník pro Dovalila už dlouho neexistuje.
Když nic jiného, alespoň po výsledkové stránce se něco mění k lepšímu. Po velešťastné porážce Portugalska, které hned čtyřikrát nastřelilo brankovou konstrukci, a tedy po slavnostním protržení delší černé série bez výhry, se lvíčata bezprostředně před šampionátem bez všech dospělých reprezentantů dvakrát vytáhla na Ukrajince (3:0, 2:1).
Bohužel, ačkoliv si třeba Jánoš s Frýdkem v generálce opatrně řekli o základ, a obecně po individuální stránce nešlo o nevydařené střetnutí, na šampionát nás zřejmě tolik nepřipravilo.
Ukrajina byla v Rakousku velice pasivní a nechtěla moc držet balon, což Čechy minimálně proti Němcům a Dánům nečeká ani zdaleka. Však i ta improvizovaná stoperská dvojice Brabec - Baránek nebyla náležitě prověřena. Navrch Dovalilův tým očividně Ukrajinu miluje a sehrál s ní už třetí duel během 12 měsíců, což znovu nějakou ostrou prověrku neevokuje.
Domácí základna
Tahle jednadvacítka disponuje silným sparťanským duchem, to musí být každému jasné hned na první pohled.
Mezi lvíčaty byste našli hned čtyři fotbalisty pocházející přímo z rudé části Prahy - tři z nich s poměrně důležitými rolemi v seniorské reprezentaci - a k tomuhle číslu by navíc bylo fér připočíst také početnou legii hostujících hráčů (Hybš, Jánoš, Přikryl), potažmo ještě začátkem dubna technicky letenského Skaláka (dnes už patřícího Boleslavi).
To dokupy znamená, že hned osm z celkového počtu 20 hráčů do pole má hodně co dočinění se Spartou - a to je vskutku málokdy vídaná statistika.
První Dovalilův výběr na malém Euru 2011 čítal osiřelého Václava Kadlece s marginální úlohou (tehdy 19letý forvard nastřádal jen 45 minut) a roku 2007 šlo potom o kvarteto Michal Kadlec, Libor Hušek, Daniel Kolář a hostující Jan Holenda.
Jen jedna generace pohromadě vyčnívajících mládežníků se sparťanské akademii s ohledem na zásobování českého výběru do 21 let vydařila ještě lépe než tenhle ročník 92 - a to shodou okolností zrovna ta, která se z velké části zasloužila o jediný triumf lvíčat v dějinách tohoto turnaje.
Před 13 lety Beránkův zlatý tým zcela zásadním způsobem podpírali útočník Michal Pospíšil (1979; pět startů a dvě semifinálové trefy včetně té vítězné), tvořivý záložník Lukáš Zelenka (1979; čtyři starty) a konečně i obránci Grygera s Hübschmanem (1980; oba čtyři starty).
Pouze Martin Horák (1980) a suverénně nejmladší člen kádru, 19letý Tomáš Jun (1983) si tenkrát sotva kopli, takže se ve výsledku dostáváme na stejný počet startérů, jaké lze v řadách sparťanů očekávat letos (v tomto případě čtyři ze čtyř).
Jediná významná odchylka spočívá snad leda v tom, že tenkrát rudá základna na ME vysílala rovněž rozdílového brankáře v Petru Čechovi. Jak jsou na tom tedy Pavlenka a Koubek s penaltami?
Tahoun týmu: Pavel Kadeřábek (Sparta Praha)
Pavel Kadeřábek jakožto pravý bek vchází do turnaje v roli nezpochybnitelné největší hvězdy kádru a také nejjistější sázky na letní přesun za lepším. (K tomu by vlastně ani nemusel potřebovat zazářit na Euru; jeho jednání s německým Hoffenheimem se už teď zdají být v pokročilé fázi.) A že přitom nejde o žádnou ofenzivní hvězdu nebo geniální mozek středu zálohy, to je možná lehce neortodoxní, zároveň ale taky žádná ostuda.
Do Česka teď koneckonců nezajíždí jediný lepší pravý bek, lépe řečeno se minimálně žádný z nich ani zdaleka nemůže pochlubit tak silnou pozicí v seniorské reprezentaci jako Kadeřábek (vlastně jen obě anglické volby na pravý kraj obranné linie, Jenkinson s Chambersem, alespoň už debutovali mezi dospělými), a to samo o sobě zkrátka nezní vůbec marně.
Jistě, můžete argumentovat chabou konkurencí konkrétně v českém prostředí, což bezesporu má něco do sebe, ale faktem zůstává, že Kadeřábek definuje moderního a zajímavého beka i z docela objektivního pohledu na věc.
Jeho výpady směrem dopředu jsou účelné a mnohdy smrtící - těch letošních sedm ligových ani omylem nepostihuje všechny nebezpečné akce, jichž se 23letý borec účastnil. Navíc Kadeřábek těží z nereálného fyzického fondu, je i skvostným spoluhráčem do kombinace (viz jeho jarní spolupráce s Kadlecem) a takřka vůbec za sebou nenechává díry; až je to u bývalého křídelníka skoro zarážející.
Sparťanská opora je jednoduše právoplatnou chloubou české kopané, kombinací dříče a regulérního talentu, do kterého se na první pohled zakoukal i nezávislý analytik Bleacher Reportu Sam Tighe. Nemá tedy smysl utápět se v nějakých depresivních úvahách o tom, zdali náhodou Kadeřábkův profil a suverénní triumf v anketě o hráče roku nejsou spíše vizitkou špatné české práce s mládeží, která není schopná generovat pořádné naděje operující výše na hřišti.
Ne, nejsou. Nikoho lepšího tu nemáme mimo jiné, ne-li hlavně proto, že jsme v Kadeřábkovi odhalili učiněný poklad.
Na prahu slávy: Václav Kadlec (Eintracht Frankfurt)
Letos v zimě Václav Kadlec zmáčkl pomyslné tlačítko 'restart', z Frankfurtu se vrátil na Letnou, a tam právě včas znovu rozkvetl. Jeho devět gólů ve 13 jarních ligových startech je pro českou reprezentaci ohromným příslibem - a tím větším příslibem, když si vezmeme, v nakolik horší formě do tohoto Eura vstupuje druhý žolík se zkušenostmi ze seniorské reprezentace, Ladislav Krejčí.
Odchovanec Bohemians měl původně fungovat buď na trequartistovi, nebo falešném pravém křídle, a podporovat Matěje Vydru. Předvádět své drzé výpady, rvát se v osobních soubojích, které tolik vyhledává, a nechávat za sebe čas od času mluvit i tu potlačenou kreativní duši.
Bohužel, při Vydrově vynucené absenci na Kadlece po návratu z listiny suspendovaných hráčů čeká skoro až nelidské penzum práce - bude muset tvořit, driblovat, zakončovat. Zaplaťánbůh, že aspoň na ten presink Dovalil tradičně neklade přílišný důraz, jinak by se Kadlec patrně utavil hned zkraje.
Proč je jinak zrovna Kadlec na prahu slávy, to asi nemá cenu zdůrazňovat: jeho kariéra se v Německu nečekaně zasekla a je potřeba ji urgentně nakopnout. Na lavičku Eintrachtu čerstvě opět usedá Armin Veh - tedy ten samý kouč, jenž na 23letého forvarda po slušném podzimu 2013 na jaře kompletně zanevřel - a tak není vyloučena ani Kadlecova hra o nové angažmá.
Stranou reflektorů: Jiří Skalák (Mladá Boleslav)
V posledních dnech se Jiří Skalák stranou reflektorů tak úplně nedržel, pravda. Jeho operované koleno bylo po tři týdny monitorováno víc než bedlivě a týmový lékař prakticky každým týdnem přidával 20 % na pravděpodobnosti Skalákova startu na turnaji - jako by snad mělo jít o matematickou úlohu na přímou úměru. Nejprve 50 na 50, pak 70 na 30 a nakonec 90 na 10... jinými slovy, Skalák zkrátka bude v pořádku.
Budeme-li předpokládat, že se okamžitě postaví do základu, nabízí se hned několik variant - buďto může hrát středem, pod útočníkem, přímo navrchu, nebo na familiérní pozici pravého křídelníka. Tak či onak ale bude pro tým bezesporu důležitý. Jeho odvaha vrhat se do soubojů tělo na tělo, ale i jeden na jednoho, trochu neestetická, leč dravá hra, a nakonec i nějaká ta dávka úskočnosti a šikovnosti při vyhrávání faulů - to všechno se bude speciálně při počáteční absenci Kadlece velmi hodit.
O Jiřím Skalákovi se díky zmíněnému kolenu a pravidelnému startování v Synot lize v zásadě ví moc dobře, přesto mi přijde, že si plno lidí neuvědomuje, jak moc je pro tenhle nikterak zvlášť talentovaný ansámbl důležitý. On sám neoplývá nadáním, které by vás pravidelně zvedalo ze židlí, ale přesně tak se stává ideálním tahounem téhle Dovalilovy eskadry.
Zapomínat by se navíc nemělo ani na Skalákovu práci směrem dozadu a jeho standardky, které se sice jevily být naprosto příšernými v přípravě proti Německu, ale takhle špatné a nefunkční to zkrátka nemůže být stále...
Jak jsem naťuknul už výše, český výběr kráčí do domácího turnaje s několika nevyřešenými posty, a v jejich výčtu můžeme začít rovnou od postu golmanské jedničky. Ten pro nás nikdy nebyl problematický - Čech, Vaclík a nakonec i Zlámal určili relativně vysoký standard. Tentokrát však Pavlenka s Koubkem nebudí přehnanou důvěru. Podzimní Pavlenka by byl jasnou věcí, takhle ale není vyloučena ani zelená pro dlouhodobě ‘utlačovaného’ Hradečáka Koubka - jak koneckonců naznačil sám Dovalil.
Další problém vyvstává při pohledu na stoperskou dvojici. Kalas do zahajovacího klání nenastoupí, protože je v trestu, posléze se nicméně o obnově jeho partnerství s Brabcem z úspěšného ME do 19 let nepochybuje - a to by se nemělo přecházet bez zdviženého obočí. Ani Brabec ani Kalas nejsou těmi správnými lídry a organizátory, nebudou vzadu nic moc klidnit a jako obvykle se zřejmě sem tam nechají unést svými obrannými zákroky. Osobně bych se tedy vůbec nedivil, kdyby Brabec fungoval lépe s Baránkem než později s Kalasem.
Kraje obrany soutěži příliš otevřené nejsou, jakkoliv o ten levý se de facto mohou ucházet hned tři hráči. Frýdek s Hanouskem ovšem případně najdou uplatnění i jinde na hřišti, což se bude týkat zřejmě hlavně (lepšího) univerzála z Liberce. Frýdkova obounohost a přirozená inteligence by mu dnes klidně mohly přihrát nečekaný start v zahajovací jedenáctce.
Co se středu zálohy týče, tam je to rovněž hrozivě nečitelné. Lehce nedoceněný Petrák to musí jistit a vedle něho se patrně postaví v rámci možností elegantní a z druhé vlny útoky dobře doplňující Zmrhal. Otázka ovšem zní: kdo k nim? Já osobně preferuji Trávníka jako někoho, kdo se tolik necpe až k vápnu soupeře a poctivým pohybem mezi oběma křídelními prostory nedává protivníkově defenzivní i záložní linii moc příležitostí ke správné konsolidaci.
Středopolař Slovácka sice není bůhvíjak kreativní variantou, ale zde bychom měli mít na paměti, že tvořivost stejně tak není žádnou silnou stránkou jeho konkurentů. Houska se nejlépe orientuje v těsných prostorách a všechny zřejmě poráží po technické stránce; Přikryl zase nabízí parádní drajv. Na nějakého vyloženého špílmachra si však nebude hrát ani jeden z nich, a proto je nasnadě střed jednoduše zatáhnout a zaměřit se na co největší zefektivnění křídel - kde přesně může Trávník svým laterálním pohybem prospívat nejsnáze.
Zajímavou variantou do středu pole zůstává přechodně jihlavský Adam Jánoš, kterému se obzvlášť vydařila generálka s Ukrajinou. Na kmenovém hráči Sparty je vidět, že se výborně orientuje v prostoru, nic mu netrvá přespříliš dlouho a jeho dalekonosné pozemní pasy na oba kraje mohou - opět - jedině podpořit českou křídelní hru, která je absolutní alfou a omegou našeho eventuálního úspěchu.
Co se útočného trojlístku týče, tam opravdu těžko říct. Skalák se porve a uplatní naprosto kdekoliv, Frýdek detto a Kliment vlastně stejně tak. Přikryl případně asi po většinu času nebude vidět, a pak buď zčistajasna vsítí branku (jako posledně v přípravě), nebo dál nebude vidět, a zápas zakončí dočista neviděn.
Velkou neznámou je potom pro diváka "21" jinak všem dobře známý Ladislav Krejčí. Jeho píle směrem dozadu jistě přijde vhod, jinak mu ale absence formy i klasické devítky na hrotu může řádně zkomplikovat život, ne-li postavit ho do situace, kdy jako seniorský reprezentant nebude mít mezi juniory ani základ jistý...
Tip na umístění: Konec ve skupině
Je možná podivné něco takového konstatovat ještě před začátkem turnaje, ale... Jakub Dovalil tímhle turnajovým vystoupením dospívá do cílové rovinky svého dlouhého sedmiletého působení u kormidla české jednadvacítky.
Ať už nyní holohlavý trenér udělá s Kalasem a spol. jakýkoliv výsledek, jeho setrvání by s nadšením nekvitoval snad už ani ten jeho největší obhájce. A ostatně, on sám si dříve jako cíl vytyčil nějakou tu klubovou štaci.
Dovalilův nejsilnější či nejoblíbenější ročník se na této úrovni loučil už roku 2011, o dvě léta později jeho Češi na malém Euru scházeli a nyní tak dochází k uzavření druhé větší kapitoly koučova působení u lvíčat.
S čestnými výjimkami v Trávníkovi a Takácsovi nikdo další nominovaný do příštího cyklu nezasáhne, a to by skutečně mělo znamenat ideální příležitost pro výměnu stráží a novou filozofii.
Podobně jako třeba Stuart Pearce u Anglie dospěl nyní Dovalil do stádia všeobecné nepopularity a statusu okolí brzdícího dinosaura (kterého v sobě svým zatvrzele negativním přístupem skutečně probouzí). Na senzační vyřazení Španělů v kategorii U17 (2006) nebo suverénní kvalifikaci o Euro 2011 se teď vzpomíná spíš jen s takovým povzdechem, že pod ním bylo, ale už jen těžko bude líp.
Jakkoliv nízké důvěře se nicméně tahle generace těší, neměli bychom zapomínat, že před čtyřmi lety na ME do 19 let jádro tohoto samého výběru vyválčilo stříbrné medaile, a že jde obecně o poctivý kolektiv bez jakýchkoliv egomaniaků a primadonek.
Navíc se sluší vytučnit, že na soupisce figurují pouze dva krajánci, takže tahle událost svým způsobem poskytuje ideální platformu pro oveření kvality naší domácí soutěže, která by na tom nakonec - tuším - nemusela být tak bídně, jak si mnozí představují...
Cesta na šampionát
Česká republika se pochopitelně jako pořadatelská země nijak nezapojila do kvalifikačního cyklu, což nevyhnutelně znamenalo přehršel Dovalilova experimentování a zkoušení mnoha variant na různých postech. Frýdek takhle procestoval pomalu celé hřiště a na palčivý post třetího středového záložníka vedle veskrze jistých Petráka se Zmrhalem jako by byl vypsán regulérní konkurz.
Ve finále tu máme víc otázek než odpovědí; a víc pochyb než nadějí. Dovalilův tým pořád nemá tvář, český přechod do útoku pořád nečítá žádné jasné vzorce, nemáme nic zautomatizovaného, a třebaže se konstantně ozývá kritika na preferovanou hru na takzvané "dlouhé míče", ani to se vlastně pořádně nekoná. Spíš jde o míče odevzdávané, protože ty dlouhé se nejprve musí na někoho hrát, a klasický hrotový útočník pro Dovalila už dlouho neexistuje.
Když nic jiného, alespoň po výsledkové stránce se něco mění k lepšímu. Po velešťastné porážce Portugalska, které hned čtyřikrát nastřelilo brankovou konstrukci, a tedy po slavnostním protržení delší černé série bez výhry, se lvíčata bezprostředně před šampionátem bez všech dospělých reprezentantů dvakrát vytáhla na Ukrajince (3:0, 2:1).
Bohužel, ačkoliv si třeba Jánoš s Frýdkem v generálce opatrně řekli o základ, a obecně po individuální stránce nešlo o nevydařené střetnutí, na šampionát nás zřejmě tolik nepřipravilo.
Ukrajina byla v Rakousku velice pasivní a nechtěla moc držet balon, což Čechy minimálně proti Němcům a Dánům nečeká ani zdaleka. Však i ta improvizovaná stoperská dvojice Brabec - Baránek nebyla náležitě prověřena. Navrch Dovalilův tým očividně Ukrajinu miluje a sehrál s ní už třetí duel během 12 měsíců, což znovu nějakou ostrou prověrku neevokuje.
Domácí základna
Tahle jednadvacítka disponuje silným sparťanským duchem, to musí být každému jasné hned na první pohled.
Mezi lvíčaty byste našli hned čtyři fotbalisty pocházející přímo z rudé části Prahy - tři z nich s poměrně důležitými rolemi v seniorské reprezentaci - a k tomuhle číslu by navíc bylo fér připočíst také početnou legii hostujících hráčů (Hybš, Jánoš, Přikryl), potažmo ještě začátkem dubna technicky letenského Skaláka (dnes už patřícího Boleslavi).
To dokupy znamená, že hned osm z celkového počtu 20 hráčů do pole má hodně co dočinění se Spartou - a to je vskutku málokdy vídaná statistika.
První Dovalilův výběr na malém Euru 2011 čítal osiřelého Václava Kadlece s marginální úlohou (tehdy 19letý forvard nastřádal jen 45 minut) a roku 2007 šlo potom o kvarteto Michal Kadlec, Libor Hušek, Daniel Kolář a hostující Jan Holenda.
Jen jedna generace pohromadě vyčnívajících mládežníků se sparťanské akademii s ohledem na zásobování českého výběru do 21 let vydařila ještě lépe než tenhle ročník 92 - a to shodou okolností zrovna ta, která se z velké části zasloužila o jediný triumf lvíčat v dějinách tohoto turnaje.
Před 13 lety Beránkův zlatý tým zcela zásadním způsobem podpírali útočník Michal Pospíšil (1979; pět startů a dvě semifinálové trefy včetně té vítězné), tvořivý záložník Lukáš Zelenka (1979; čtyři starty) a konečně i obránci Grygera s Hübschmanem (1980; oba čtyři starty).
Pouze Martin Horák (1980) a suverénně nejmladší člen kádru, 19letý Tomáš Jun (1983) si tenkrát sotva kopli, takže se ve výsledku dostáváme na stejný počet startérů, jaké lze v řadách sparťanů očekávat letos (v tomto případě čtyři ze čtyř).
Jediná významná odchylka spočívá snad leda v tom, že tenkrát rudá základna na ME vysílala rovněž rozdílového brankáře v Petru Čechovi. Jak jsou na tom tedy Pavlenka a Koubek s penaltami?
Tahoun týmu: Pavel Kadeřábek (Sparta Praha)
Pavel Kadeřábek jakožto pravý bek vchází do turnaje v roli nezpochybnitelné největší hvězdy kádru a také nejjistější sázky na letní přesun za lepším. (K tomu by vlastně ani nemusel potřebovat zazářit na Euru; jeho jednání s německým Hoffenheimem se už teď zdají být v pokročilé fázi.) A že přitom nejde o žádnou ofenzivní hvězdu nebo geniální mozek středu zálohy, to je možná lehce neortodoxní, zároveň ale taky žádná ostuda.
Do Česka teď koneckonců nezajíždí jediný lepší pravý bek, lépe řečeno se minimálně žádný z nich ani zdaleka nemůže pochlubit tak silnou pozicí v seniorské reprezentaci jako Kadeřábek (vlastně jen obě anglické volby na pravý kraj obranné linie, Jenkinson s Chambersem, alespoň už debutovali mezi dospělými), a to samo o sobě zkrátka nezní vůbec marně.
Jistě, můžete argumentovat chabou konkurencí konkrétně v českém prostředí, což bezesporu má něco do sebe, ale faktem zůstává, že Kadeřábek definuje moderního a zajímavého beka i z docela objektivního pohledu na věc.
Jeho výpady směrem dopředu jsou účelné a mnohdy smrtící - těch letošních sedm ligových ani omylem nepostihuje všechny nebezpečné akce, jichž se 23letý borec účastnil. Navíc Kadeřábek těží z nereálného fyzického fondu, je i skvostným spoluhráčem do kombinace (viz jeho jarní spolupráce s Kadlecem) a takřka vůbec za sebou nenechává díry; až je to u bývalého křídelníka skoro zarážející.
Sparťanská opora je jednoduše právoplatnou chloubou české kopané, kombinací dříče a regulérního talentu, do kterého se na první pohled zakoukal i nezávislý analytik Bleacher Reportu Sam Tighe. Nemá tedy smysl utápět se v nějakých depresivních úvahách o tom, zdali náhodou Kadeřábkův profil a suverénní triumf v anketě o hráče roku nejsou spíše vizitkou špatné české práce s mládeží, která není schopná generovat pořádné naděje operující výše na hřišti.
Ne, nejsou. Nikoho lepšího tu nemáme mimo jiné, ne-li hlavně proto, že jsme v Kadeřábkovi odhalili učiněný poklad.
Na prahu slávy: Václav Kadlec (Eintracht Frankfurt)
Letos v zimě Václav Kadlec zmáčkl pomyslné tlačítko 'restart', z Frankfurtu se vrátil na Letnou, a tam právě včas znovu rozkvetl. Jeho devět gólů ve 13 jarních ligových startech je pro českou reprezentaci ohromným příslibem - a tím větším příslibem, když si vezmeme, v nakolik horší formě do tohoto Eura vstupuje druhý žolík se zkušenostmi ze seniorské reprezentace, Ladislav Krejčí.
Odchovanec Bohemians měl původně fungovat buď na trequartistovi, nebo falešném pravém křídle, a podporovat Matěje Vydru. Předvádět své drzé výpady, rvát se v osobních soubojích, které tolik vyhledává, a nechávat za sebe čas od času mluvit i tu potlačenou kreativní duši.
Bohužel, při Vydrově vynucené absenci na Kadlece po návratu z listiny suspendovaných hráčů čeká skoro až nelidské penzum práce - bude muset tvořit, driblovat, zakončovat. Zaplaťánbůh, že aspoň na ten presink Dovalil tradičně neklade přílišný důraz, jinak by se Kadlec patrně utavil hned zkraje.
Proč je jinak zrovna Kadlec na prahu slávy, to asi nemá cenu zdůrazňovat: jeho kariéra se v Německu nečekaně zasekla a je potřeba ji urgentně nakopnout. Na lavičku Eintrachtu čerstvě opět usedá Armin Veh - tedy ten samý kouč, jenž na 23letého forvarda po slušném podzimu 2013 na jaře kompletně zanevřel - a tak není vyloučena ani Kadlecova hra o nové angažmá.
Stranou reflektorů: Jiří Skalák (Mladá Boleslav)
V posledních dnech se Jiří Skalák stranou reflektorů tak úplně nedržel, pravda. Jeho operované koleno bylo po tři týdny monitorováno víc než bedlivě a týmový lékař prakticky každým týdnem přidával 20 % na pravděpodobnosti Skalákova startu na turnaji - jako by snad mělo jít o matematickou úlohu na přímou úměru. Nejprve 50 na 50, pak 70 na 30 a nakonec 90 na 10... jinými slovy, Skalák zkrátka bude v pořádku.
Budeme-li předpokládat, že se okamžitě postaví do základu, nabízí se hned několik variant - buďto může hrát středem, pod útočníkem, přímo navrchu, nebo na familiérní pozici pravého křídelníka. Tak či onak ale bude pro tým bezesporu důležitý. Jeho odvaha vrhat se do soubojů tělo na tělo, ale i jeden na jednoho, trochu neestetická, leč dravá hra, a nakonec i nějaká ta dávka úskočnosti a šikovnosti při vyhrávání faulů - to všechno se bude speciálně při počáteční absenci Kadlece velmi hodit.
O Jiřím Skalákovi se díky zmíněnému kolenu a pravidelnému startování v Synot lize v zásadě ví moc dobře, přesto mi přijde, že si plno lidí neuvědomuje, jak moc je pro tenhle nikterak zvlášť talentovaný ansámbl důležitý. On sám neoplývá nadáním, které by vás pravidelně zvedalo ze židlí, ale přesně tak se stává ideálním tahounem téhle Dovalilovy eskadry.
Zapomínat by se navíc nemělo ani na Skalákovu práci směrem dozadu a jeho standardky, které se sice jevily být naprosto příšernými v přípravě proti Německu, ale takhle špatné a nefunkční to zkrátka nemůže být stále...
Jak jsem naťuknul už výše, český výběr kráčí do domácího turnaje s několika nevyřešenými posty, a v jejich výčtu můžeme začít rovnou od postu golmanské jedničky. Ten pro nás nikdy nebyl problematický - Čech, Vaclík a nakonec i Zlámal určili relativně vysoký standard. Tentokrát však Pavlenka s Koubkem nebudí přehnanou důvěru. Podzimní Pavlenka by byl jasnou věcí, takhle ale není vyloučena ani zelená pro dlouhodobě ‘utlačovaného’ Hradečáka Koubka - jak koneckonců naznačil sám Dovalil.
Další problém vyvstává při pohledu na stoperskou dvojici. Kalas do zahajovacího klání nenastoupí, protože je v trestu, posléze se nicméně o obnově jeho partnerství s Brabcem z úspěšného ME do 19 let nepochybuje - a to by se nemělo přecházet bez zdviženého obočí. Ani Brabec ani Kalas nejsou těmi správnými lídry a organizátory, nebudou vzadu nic moc klidnit a jako obvykle se zřejmě sem tam nechají unést svými obrannými zákroky. Osobně bych se tedy vůbec nedivil, kdyby Brabec fungoval lépe s Baránkem než později s Kalasem.
Kraje obrany soutěži příliš otevřené nejsou, jakkoliv o ten levý se de facto mohou ucházet hned tři hráči. Frýdek s Hanouskem ovšem případně najdou uplatnění i jinde na hřišti, což se bude týkat zřejmě hlavně (lepšího) univerzála z Liberce. Frýdkova obounohost a přirozená inteligence by mu dnes klidně mohly přihrát nečekaný start v zahajovací jedenáctce.
Co se středu zálohy týče, tam je to rovněž hrozivě nečitelné. Lehce nedoceněný Petrák to musí jistit a vedle něho se patrně postaví v rámci možností elegantní a z druhé vlny útoky dobře doplňující Zmrhal. Otázka ovšem zní: kdo k nim? Já osobně preferuji Trávníka jako někoho, kdo se tolik necpe až k vápnu soupeře a poctivým pohybem mezi oběma křídelními prostory nedává protivníkově defenzivní i záložní linii moc příležitostí ke správné konsolidaci.
Středopolař Slovácka sice není bůhvíjak kreativní variantou, ale zde bychom měli mít na paměti, že tvořivost stejně tak není žádnou silnou stránkou jeho konkurentů. Houska se nejlépe orientuje v těsných prostorách a všechny zřejmě poráží po technické stránce; Přikryl zase nabízí parádní drajv. Na nějakého vyloženého špílmachra si však nebude hrát ani jeden z nich, a proto je nasnadě střed jednoduše zatáhnout a zaměřit se na co největší zefektivnění křídel - kde přesně může Trávník svým laterálním pohybem prospívat nejsnáze.
Zajímavou variantou do středu pole zůstává přechodně jihlavský Adam Jánoš, kterému se obzvlášť vydařila generálka s Ukrajinou. Na kmenovém hráči Sparty je vidět, že se výborně orientuje v prostoru, nic mu netrvá přespříliš dlouho a jeho dalekonosné pozemní pasy na oba kraje mohou - opět - jedině podpořit českou křídelní hru, která je absolutní alfou a omegou našeho eventuálního úspěchu.
Co se útočného trojlístku týče, tam opravdu těžko říct. Skalák se porve a uplatní naprosto kdekoliv, Frýdek detto a Kliment vlastně stejně tak. Přikryl případně asi po většinu času nebude vidět, a pak buď zčistajasna vsítí branku (jako posledně v přípravě), nebo dál nebude vidět, a zápas zakončí dočista neviděn.
Velkou neznámou je potom pro diváka "21" jinak všem dobře známý Ladislav Krejčí. Jeho píle směrem dozadu jistě přijde vhod, jinak mu ale absence formy i klasické devítky na hrotu může řádně zkomplikovat život, ne-li postavit ho do situace, kdy jako seniorský reprezentant nebude mít mezi juniory ani základ jistý...
Tip na umístění: Konec ve skupině
Program zápasů - skupina A
17.06.2015
Praha
20.06.2015
Praha
23.06.2015
Praha
Konečná nominace
Datum nar.
26.08.1992
14.04.1992
14.09.1992
Datum nar.
26.06.1993
06.08.1992
02.06.1993
03.01.1993
05.05.1992
25.04.1992
15.05.1993
Datum nar.
24.03.1992
29.06.1993
20.07.1992
05.07.1992
12.02.1993
11.03.1992
04.07.1992
15.07.1996
17.05.1994
02.08.1993
Datum nar.
20.05.1992
01.09.1993
12.03.1992
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Představení účastníků ME do 21 let - Dánsko
16.06.2015, 22:26
Představení účastníků ME do 21 let - Německo
16.06.2015, 01:57
Představení účastníků ME do 21 let - Srbsko
15.06.2015, 17:08
Představení účastníků ME do 21 let - Portugalsko
15.06.2015, 12:27
Představení účastníků ME do 21 let - Itálie
14.06.2015, 22:36
Představení účastníků ME do 21 let - Švédsko
14.06.2015, 14:30
Představení účastníků ME do 21 let - Anglie
13.06.2015, 20:19
Komentáře (203)
Přidat komentářKlukům věřím, že budou bojovat a minimálně semifinále se podaří...
vůbec
OT: ako s tym 1.kosom? Porazili sme macedonsko a portugalci vcera talianov
http://sport.sme.sk/c/7859602/slovensku-asi-tesne-ujde-1-kos-v-zrebe-kvalifikacie-ms-2018.html
Uvidíme, či Chorvátom skontumujú ten zápas v Splite kvôli hákovém krížu na trávniku.
Pred nami je len Chorvátsko, má 1023 bodov, my 1016. Uvidíme koľko bodov Chorvátsko stratí, ak mu skontumujú remízu s Talianmi na prehru.
Dneska by se mi líbila sestava Pavlenka - Hybš, Brabec, Baránek, Kadeřábek - Frýdek (75 Krejčí), Zmrhal (60 Jánoš), Trávník, Petrák, Masopust - Skalák (70 Kliment)
Já mám ještě jedno nereálné přání, ať jde Frýdek do obrany a do zálohy Přikryl
Nejlepší taktika je naplánovat střídání už před zápasem.
A co Houska?
Ten je příliš technicky vyspělej fotbalista než aby skutečně hrál v nějaké české reprezentaci.
Druholigista, navíc Dovalil nedává moc ofenzivní hráče do středu zálohy..
Typická soupiska u čem Vlevo je vpravo a naopak
Krym patří Ukrajině !!
Krym je Rusko!!
Ještě nějaký vtip ?? Zatim si docela pobavil fando Putlera
Tak tohle vlákno bych tu nečekal.
Taky sem nečekal útok na suvereni stát
Je hezký, že máš pravdu, ale proč to proboha davas sem?
Proc ne ?
Už z principu bych to radši napsal na novinky, aby měli ty rudý tam o čem diskutovat a říct to, jaký jsi vůl, protože za to vlastně může USA
Tam mi doted nevyridili registraci... Přesne Američani zly zabrali Krym a hodili to na komouse
Nedávno tam někdo psal, že to je odveta za zabrání Aljašky
A nechcete tu raději řešit fotbal, nebo něco čemu aspoň trošku rozumíte?
Tak mi řekni jak to teda s krymem je ? Kdo zaútočil na Ukrajinu zabral Krym a sestřelil holandský letadlo
Zeptej se na iDnesu, tam ti řeknou co chceš slyšet. Tady je článek o EURO U21.
Jasný... misto aby si to přiznal tak to zakecavas
Na ukrajině byla občanská válka během které došlo putkovi, že teď je správný čas zaútočit na ukrajinu. Zatím se jim podarilo zmocnit pouze krymu očekával bych že se ruské hranice rozšíří až k dnepru
Debila ze sebe děláš akorát ty
Zatím nás tady bavíš akorát ty
Kladno bylo vždy rudé, viď trottle
Ano
Hlupákem ses stal ty, po tom co si napsal. Název Rudé Kladno nepochází kvůli komunistům, ale kvůli rudé záři na nebi, které vznikala vyléváním strusky na haldy.
Rusko patří Ukrajině!!
Kdo zná historii, tak ví, že Krym má tolik společného s Ukrajinou jako Podkarpatská Rus s Českou Republikou...
Tak jasný že vlastně celý Středozemí patří Římský risi a na Rusko má nárok Mongolsko
Takže to, že Krym patřil 200 let Rusku a jen 50 Ukrajině pro tebe nic neznamená? A to, že Krym od 90. let chtěl referenda o odtržení od Ukrajiny, protože Ukrajina Krym zničila ti taky asi nic neříká co? Místo Novy si raději přečti dějiny...
Ale je jaksi problém Ruska, ze podepsali nějakou smlouvu, kterou později nedodrzeli
Tak Krym byl puvodne tak 200 let Říma pak nejakej supaku a pak tak minimalne 500 let mongolu a pak osmansky rise. .. takže čekam kdy tam přijde někdo z Mongolska ze se tatarum ubližuje.. takhle to dela Putler
Vrať se na Novinky radši a už se sem nevracej
Udav se komousi
Kdo nejde s námi jde proti nám
Tak tak
Tak Krym Ukrajině patřil, zatímco Podkarpatská Rus Česku nikdy nepatřila, takže to srovnání opravdu nesedí, znalče.
Krym je Ukrajina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fuck Russia
Je mi jasné, že tady budu za Rusofila nebo komunistu, k čemuž mám tak daleko jako je to z Reykjavíku do Johannesburgu, ale nemám rád tyhle poulistické módní řeči. Co my v ČR víme o problmech na krymu,kromě toho co nám servírují zaujatá média. Tady jde o konkrétní lidi co tam žijí a to jsou z většiny Rusové, tak to dojdi říct jim tam, že se musí předělat na Ukrajince, proto, že ty si to přeješ.
1:3 Dánové mají kvalitnější tým a zabijáckýho útočníka, Cz nemá kvalitní tým a nemá ani útočníka. Kadlec hrát dnes nemůže.
dej do základu Frýdka, ať ho máme aspoň tu! svobodní lidé svobodného fóra..
Nemá chytat Koubek?
Nikdo neřek nic konkrétního, pokud vim.
Taky jsem četl, ale ČT uvádí Koubka, tak jsem myslel, ze už se něco ví
Dovalil rekl, ze vi kdo bude chytat, ale dozvime se to az pred zapasem .
jak jsi přišel na toho Zmrhala? to je jen taková dedukce nebo to víš?
Dedukce
Očekávaná dedukce, osobně si ale mylsím, že nastoupí na úrovni Trávníka a vzadu bude jen Petrák... jinak doufám, že nebude hrát Kalas.
To už je detail. Proti Dánum a Němcum stejně nakonec budou neustále utvářet dvojblok.
A Kalas hrát dneska nebude určitě kvůli trestu. Ale jo, taky bych ho nejradši nestavěl vůbec.
Z jakeho duvodu ? Jen me zajima proc . Jo v Boro skoncil brzo a od te doby nehral soutezni zapas , vyjimkou je priprava lvicat snad jen. Baranek se v Plzni chytl taky az na konci ne a to byla uz jistota titulu pokud si dobre vzpominam . Jsem cekal, ze prave souhra Brabce s Kalasem od 19 by mohla byt prisonem.
Podle mě to prostě neni žádnej zázrak no. Nevidim v něm lídra, oporu rozehrávky, cokoliv výrazně užitečnýho. Umí tak nějak všechno na ucházející úrovni, ale za nějaký terno ho nepovažuju. Baránek mi třeba přijde talentovanější z toho, co sem viděl.
tak nevím, jak to berete vy dva, ale za mě Zmrhal ne.. Ať hraje Jánoš..
Za Jánoše se zlobit nebudu. Cokoliv jinýho už ale na úkor Zmrhala neberu.
tak ona už tam ani jiná možnost není. leda ten Takacs, ale toho vůbec neznám
je to 50 na 50
Bude chytat Koubek si myslím podle jednoho včerejšího rozhovoru s Brabcem
Co řekl?
no ptal se ho jestli s ním jako kapitánem něco probírá trenér a on že jo ale že nejen s ním ale ještě s Kalasem a Koubkem
Tak Kalas taky hrát nebude
tak to asi tutovka. ČT ví..
za mě jen dobře.. příjde mi jistější..
Tak to ale neni moc překvapivý vzhledem k tomu, že Koubek tomu týmu ve velkym počtu zápasů kapitánoval.
tak s koubkem mohl probírat to, že hrát nebude, to je logické
Tohle bude brutální prozření, že ten tým je uplně v prdeli, včetně trenéra Postup ze skupiny ve společnosti Němců a Dánů je utopie
Prozření? Fakticky?
hele s kýmkoliv se bavím, tak věří našim na postup, v práci, doma atd. Dokonce i media mám pocit, že naším celkem věří, takhle jsem to myslel
Tak potom je EF asi nějakou skládkou pesimistů
tohle je brutální nahrávka na smeč, ale budu na vás hodnej, ty preview jste udělali moc hezky
Já taky věřím. Nebuď zaprděný pesimista a dánský patolízač. Jim dáme příděl
Já jim přeju hrozně moc, ale nevěřím jim, mně to přijde docela v pořádku naiž bych byl patolízač (bez ohledu na to, že se říká patolízal )
dokonce dost často slýcham, že máme na zlato..
Máme
zas z těch Dánů nedělejte kdoví co.. jako nepopírám jejich kvality. z některých hráčů jsem taky hotovej. ale pořád jsme domácí a ten tým špatnej není. navíc je to turnaj, takže parta je něco, co nemůžeš hodnotit ale přesto má velkej vliv..
já fandím a věřím v postup. i když mi není Dovalil taky zrovna sympatickej a měl by skončit, tak věřím, že on ten tým narušovat nebude a bude právě týmovost naší největší předností (ostatně jako vždy, když se našemu nároďáku něco podařilo) a to je pro mě dobře a pro FM fanoušky špatně no ..
škoda, že nejede Vydra a dnes nenastoupí Kadlec...
Přesně, neříkám že nejsou lepší než my, ale bez Okoreho a Erikssena taky nejsou Německo
souhlasím, ta týmovost je mi taky celkem sympatická, já měl ale namysli i (a chyba, že jsem to tak nepodal) takovou tu indviduální kvalitu, miliardu nakopnutých centrů, nulová invence směrem dopředu atd. Jako nechci nás nějak podcenovat, ale v tý dánský sestavě by se naších moc neuchytilo si myslím
Jinak bud fantomas nebo domingo, borci mohli byste třeba do diskuse v rychlosti jenom vypsat ty největší absence u každýho týmu? Máte to určitě takhle z placu v hlavě, já bych musel znova ty články celý načítat znova. Díky moc
Znám jen ty moje...
Dánsko - Cornelius, Okore, Andersen (?), Berggreen (?)
Anglie - Shaw
Srbsko - Kostić, Mitrović, Nastašić, Marković, Radoja, Stojiljković
Asi takle
to jsou dobrovolné absence?
Vypsal sem právě čistě jen ty nedobrovolný. Jinak by tam byli i Wilshere, Sterling - to se mi všecko projíždět nechtělo. :(
ok, jasně..
diky
Jsem si až teď všiml, že Kostic nehraje. Ty podrvaťáci z fantasy ho ani nevyřadí.
Německo: Orban (osobní důvody), Goretzka (po zranění ještě není v ideální kondici)
Götze, Draxler, Durm, Rüdiger (hlavně Antonio podle mě jet měl)
Götze nakonec Hrubesch ani nechtěl ne? (stejný případ jako Wilshere, Sterling atp.?) Orbana nakonec po přestupu nepustil klub, jinak by jel.
Kam šel Orban Nějak mi to uniklo
Za Selkem.
jojo vím... to jsou podle mě dobrovolné absence (kromě Draxlera, tam si nejsem jistý, že kdyby byl fit jestli by třeba nejel)
Ale s Rüdigerem souhlasím...
Snad ty Dány dneska rozbijou!
Pral bych si moc vyhru, ale pravdepodobnejsi mi prijde remiz dneska
palec za město Uherské Hradiště!
AK chcete vidieť viacej zápasov, tak JOJ plus kúpila vysielanie z tohto šampionátu.
Počkat, ČT něco nevysílá?
myslím že pujde o Slovensko, ČT dává všechno
Tak tak.
Velkej problém bude nasazení Zmrhala, který kromě toho že na tuhle úroveň nemá dostatečnou kvalitu, je i v nulové formě. Bohužel má místo v základu ve všech zápasech prakticky jisté.
Dál se bojím nasazení Frýdka jinam, než na levou obranu. Že tam může hrát je pravda, ale zdaleka né v takové kvalitě jak by bylo třeba.
Mám otázku. Laco Takács je oficiálne meno alebo prezývka?
Jméno
Přezdívka
https://cs.wikipedia.org/wiki/Laco_Tak%C3%A1cs
http://www.fkteplice.cz/A-tym/zpravy/19_02_14_ladislav_takacs_podepsal_profesionalni_smlouvu.html Jako neznámý byl taky Ladislav
http://nv.fotbal.cz/reprezentace/reprezentace-u-21/statistiky/viewstat3.asp?name=TakacsLadislav
Co je?
Překvapuje mne, že ta přezdívka takhle prosazuje...
...btw. kdy on naposledy hrál v obraně? Já ho vždy viděl jen v záloze, ale uefa a isport ho berou jako obránce...
To nevím. Většinou hraje defenzivního záložníka (v Teplicích alternativa za Ljevu).
Ako 6 ročný začal hrať vo Františkových Lázních. Tam sa mu do registračky napísali Laco Takács. To odvtedy s ním ide. Meno samozreme Ladislav. https://www.google.sk/search?q=laco+tak%C3%A1cs&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=L06BVefFMqToywO7jIGQAg
Ideální jedenáctka z dostupných hráčů by měla vypadat
---------------- Koubek-----------------
Kadeřábek- Brabec- Kalas- Hybš
-----Trávník--Jánoš- Houska-------
-------Kadlec-Skalák--Krejčí--------
Bohužel toho se od Dovalila určitě nedočkáme.
Krejčí místo Přikryla a nikde Petrak?
Forma Přikryla je otázka. Dal bych ho do prvního zápasu místo Kadlece a pak by se vidělo
Petrák není špatnej, ale já bych preferoval spíš Jánoše. Má lepší rozehrávku a je na tom líp technicky celkově.
Skalák je špatnej, uvidíš sám
Ani bych neřek. Sice je to nekopa, ale to zas vynahrazuje aktivitou a zravou agresivitou. Proto bych ho dal na hrot.
není to žádnej extra fotbalista.. ale zas se neztratí..
ale má obdivuhodnou bojovnost. zas na druhou stranu, doufám, že dnes nebude hrát na hrotu, protože to není jeho post. bude potřeba zprava.
dyt ma recht
A viděl jsi ho někdy hrát???
Bohužel na Němce a na Dány nemáme, jsou to asi 2 z 4 nej týmů co tu jsou. Stejně ale budu držet palce a snad se něco povede.
Naky Dany vyjebem jak nic. S Nemcema plichta, Jugose porazime jak nic. V semifinale nevim, ale taky vyhrajem a ve finale s Rajchem zas plichta a na pentle vyhrajem.
Jdu to vsadit a nechtěj abych to prohrál
"s Rajchem" - double facepalm
Proc pises double facepalm a za to das ty dva smajliky? To uz je ctvernej ne ?
třeba někdo neví, co je facepalm
Tak to je debil potom
i to je moznost
http://mustsharenews.com/wp-content/uploads/2015/03/Palm-Tree-Face-Picture.jpg
Se to nauč psát s Reichem
Rajchl chytat nebude, takže ti to nemůže vyjít.
Je tu nekdo z Uherskeho Hradiste? Premyslime ze by jsme zitra zkusili vyjet na Anglie Portugalsko. Na Ticketportalu mi rekli ze se na miste prodavat listky nebudou a je to beznadejne vyprodane. Tak ci nemate domaci nejake lepsi info :)
To už nic nebude
Jak ukazují dvacítky, nebo i Copa, je to turnaj a nějaké papírové předpoklady zase tolik neznamenají.
Koukám, že dvacítka Mali ma větší kvalitu než naše seniorska repre
Papírové předpoklady hovoří o tom, že Dánové jezdí do ČR hlavně chlastat za levno, tak snad se dnes (po "dánské noci") naplní do puntíku.
Dneska čekám: Koubek - Kadeřábek, Brabec, Baránek, Hybš - Petrák, Zmrhal - Přikryl, Frýdek, Krejčí - Skalák
Frýdka dost chválil, ten bude hrát. Krejčího bohužel neposadí, takže bud vpravo nebo ve středu. Přikryl zas dal v obou přátelácích gol, takže ho taky čekám, akorád možná prohozenýho se Skalákem. Pro další zápasy se uvidí. Hlavně neprohrát, at je nějaká šance na postup.
Preferovat Frýdka ve středu zálohy na místo Housky nebo Trávníka, to by byl dost velkej provar. Stačí že už tam hraje Zmrhal, prakticky by jsme přenechali střed hriště soupeři
Frýdek může i napravo, odehrál tam tu generálku a velmi slušně.
Nechápu ten pesimismus....
Taky nechápu, Dáni ani Srbové nejsou o nic kvalitnější. Jejich výhoda je jen to, že už mají za sebou těžké zápasy v baráži.
Srbové nejsou, Dánové zcela prokazatelně sou.
No to bych teda fakt neřek.
Tak tos je nejspíš moc nestudoval
Však dneska uvidíme
Jejich zápasy ve skupině bych zas nebral jako měřítko, kvalita Eura bude úplně někde jinde.
A co bereš jako měřítko u nás?
Jako tenhle zápas třeba uhaluzit můžem (i když by mě to fakt šokovalo), ale pro Dány třeba hovoří i to, že se ve většim množství prosazujou (a budou po "21" prosazovat) do dospělýho áčka, který neni o nic míň kvalitnější než to naše - spíš naopak.
To už vůbec není měřítko. V Dánsku jako v jiných fotbalově vyspělých zemích se dává přednost mladým hráčům, za to u nás je to přesně naopak, raděj se vezme třicátník než stejně kvalitní mladík. Však z týmu který byl před těmi čtyřmi lety bronzový nehrál v repre nikdo.
No, a nebylo to třeba proto, že prostě nebyli kvalitní? Však se ti kluci neprosadili ani v zahraničí povětšinou.
Jako je hezký odmítat měřítka, ale mě by zajímalo aspon jedno měřítko, podle kterýho Dánsko = Česko (pokud ne přímo <). Zatim sem ho z tebe nevypáčil.
Nebyli kvalitní a získali bronz, to mi moc nesedí. Že se naši neprosazují v zahrajičí je bohužel přímý důsledek toho co říkám. Zahraničí jde cestou mladých hráčů, zařazuje je do sestavy třeba od osumnáci a vychovává si je samo, byť tu kvalitu zatím zdaleka nemají. Když u nás se pořádně dá hráči šanci až třeba v dvaadvaceti, to už je pozdě na pořádný přestup ven.
Získali bronz sledoval si ten turnaj vůbec? Uhaluzili postup v závěru zápasu s Anglii a pak ve dvou klíčových zápasech nedali ani gól... ale jo, "získali bronz" zní moc pěkně.
a taky určitě uhaluzili postup z baráže přes silné řeky, a samozřejmě jasně uhaluzené první místo v kvalifikační skupině s Německem a prakticky dnešní Islandskou repre
Jo aha, tak ono když se nám to hodí, počítaj se do závěrečných turnajů i baráže a dlouhý kvalifikace. Heh
Tak jak to teda bylo?
Samozřejmě my jsme taky velká neznámá, ale ty hráče mám přece jen nasledované z ligy tak vím, jakou mají kvalitu. Proto nám docela věřím.
No.. a Dány nasledovaný z ligy předpokládám nemáš, takže. Ehm
Však říkám, že pořádné srovnání není. Dneska uvidíme
Posledni poradny srovnani bylo, kdyz si Cornelius s facem pres ksicht dva roky zpatky vytrel prdel s obranou naseho Acka.
No a? S obranou našeho Ačka vytřel i Vácha
Me to podcenovani naopak naplnuje optimismem. Pokud se tady hajpuje nejakej stat, tak zpravidla vylitne uz ve skupine a pokud se nam neveri, tak vetsinou vyhrajem. Takze za me dobry
Dáni budou výborný. Já je viděl chvíli v generálce se Švédskem, od 16. minuty hráli v 10 a i tak byli lepší. A to nebyli komplet ještě, i když Švédi asi taky ne. Bod bych bral.
http://www.livesport.cz/zapas/lKJjwimk/#prehled-zapasu
Aktuálně: Pavel Kadeřábek přestoupil do Hoffenheimu!
https://twitter.com/pjanega/status/611105272501825536
Kalas teda toho nareprezentoval v "A"
no a kadlec je na prahu slávy už taky nějaký ten pátek
Srbsko snad porazíme, s Dánama plichta s Německem se uvidí, jaká bude situace v tabulce
Tomas Holes mel jednoznacne bejt v nominaci misto Jugase
Stagnuje. Jugas taky zadny terno, ale Holes ten naskok za posledni rok promrdal...
hm, podla toho reportu to vyzera ze keby sa to neorganizuje v cesku, tak sa tam ani nedostanu...
taky ze ne
přes to už minulá U21 postavená na hráčích z té součastné neprošla na Euro jen kvůli Dovalilově debilitě
Pôvodne pred 1,5 až dvomi rokmi ste boli pre mna veľký favoriti. Teraz ked sa pozerám budete asi veľmi radi za postup. To keby srbi ešte došli v plnej sile. No čo češi bojujte a postúpte.
kde je Trávník? opravdu střed Zmrhal s Přikrylem? Nemám slov
Dovalil nepřekvapil
tvl to je zase průser s těma lístky a údajným vyprodáním... hlavně že jsem proti Srbům kupoval místa někde z prdele, protože většina kapacity byla rezervována pro různý bafunáře
tragédie obrovská. Snad to bude zítra v Olomouci lepší. A když ne, aspoň budu mít kam si sednout
nadávám na to od února, banda čuráků je to
co se těch lístků týká může za to i ta nízká cena, lidi neměli motivaci, když nemohli nebo se jim nechtělo se těch lístků zbavit
ne, ty lístky prostě nebyly v prodeji
A jak to je, to když jako přijdu na stadák tak ani pět minut před výkopem nemám šanci lístek dostat? To asi vůbec nepropadá co? Když už si zaplatili...
Strašně debilní systém.
leda cernej trh
To by tam teoreticky mohlo jet ve velkym ne? Ale zas při těch levných lístkách se mi za to nechce dávat 500... sem zhejčkanej.
nevim, jak to je na repre, ale treba na Letny mam svyho bezzubyho dealera kterej to pri techhle cenach vetsinou proda s prirazkou tak 100 - 150 korun. Nic tak strasnyho :)
200 pro ty plny stadiony...
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele