Před 60 lety zahynulo při leteckém neštěstí v Mnichově 23 lidí
Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.
Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Registrace nového uživatele
Komentáře (339)
Přidat komentářa po 60 rokoch od tejto tragedie vedie tento velkoklub trapny Mourinho, ktory z neho do par rokov urobi akurat priemerny klub ako urobil Arsenal Wenger. Man.Utd. mi pride ako jeden zo styroch velkoklubov, ktore si tento pojem zasluzia(Real, Barca, Juve, Man.Utd.) ale ked to pojde takto, tak dopadnu ako AC Milan. Skoda, pod Fergim to bol super tym na ktory sa dalo pozerat, hoc ste fandili talianom, spanielom...
este by som zabudol na Bayern Mnichov* ostatne muzstva tak skoro sa medzi tieto 5 asi nezaradia. Hate neriesim :*
Jsem rád a vážím si toho, že si se opravil
To vše poukazuje na to, jak byl SAF geniální. Mezi manažéry mu není a nebylo rovno
Matt Busby
A nikto sa mu na míle ani len nepriblíži.
provahal si prilezist drzet hubu. tohle vyuzit k dalsimu hejtu na neoblibeneho trenera...
uz si zabudol ako ste si kupovali tituly(JUVE)?
urobi priemerny tim? prosim?
To keby sa nestalo United by mal omnoho omnoho viac anglických aj európskych titulov,,,bol to najlepší a najmladší tím všetkých čias a Edvards bol ako Ronaldo natu dobu,,,mali titule 56 57 58 si isli pren len skoncili kvôli pádu 2 nasledujúcu sezónu po páde skoncili 2, uz toto značí ako silný tím to bol....Česť ich pamiatke, Busby vstal z popola tak ako aj United a ako 1 anglický tím dobili Európu silný príbeh a silný osud United Forever
Právě to, že pár let poté dokázali urvat PMEZ, z nich udělalo něco víc než jen legendu. Je ten mančaft obdařen něčím zvláštním, co přesahuje fotbal.
AC Torino to třeba nedokázalo, ač ve své době nemělo vůbec konkurenci.
No.. pár let, bylo to deset let, což už je docela dlouhá doba.
Jde o to, že se triumfu dočkali dva hráči z toho letadla + manažér. A pořád to bylo v době,k dy katastrofa baly ještě živá. A do toho fenomenální a charismatičtí hráči jako Best, Law, Stiles...
Samozřejmě, jen mi to přišlo trochu zavádějící. Ten Turín uvádíš proč? Měli taky nějakou nehodu, nebo prostě byli jen dominantní v Itálii v té době?
Neznáš Grande Torino a Valentina Mazzolu?
Ne
Tak to si najdi, je to hodně silný příběh i s čs. stopou.
Drsné.
btw. Puskase jsme tenkrat malem privedli, sam se i nabizel, ze pomuze klubu. Ale nebyli na nej penize a i Jimmy Murphy byl spis proti tomu, protoze to slo proti filosofii klubu jit cestou odchovancu doplnene nejlepsima hracema z ostrovu...
Hmm, to ani nevím.
ja se to taky docetl az tenhle tyden. prej jsme mu mohli ale dat tak maximalne 15-20 liber tydne. Real mu pak dal 800.
Jo a ted ctu, ze tam byl taky problem v tom, ze tenkrat cizinci nemohli hrat v Anglii. Tak by asi byl problem i s tim to nejak obejit.
Ne to bolo úplne inak po tragédii tí hráči sa sami ponúkali ze chcú ísť do United pomôcť, ale vedenie to neprijalo stým ze proste chcu ist sami a odznovu
Tak Trautmann taky mohl chytat v City, a to byl bývalý výsadkář, kterého Angláni za války zajali.
to byla asi trochu jina situace. nevim, jak to tenkrat fungovalo, asi by nejakou vyjimku dostal, ale bylo by to dost byrokracie.
Real im ho daval zadarmo Puskasa
Puskas v te dobe jeste nebyl v Realu tak prestan placat kraviny. Premyslelo se o tom v dobe, kdy jeste hral v Madarsku a chystal se prestoupit ven. I on nad tim uvazoval, ale nakonec sel do Realu.
Bylo tam nekolik duvodu: Penize, Jak jsem psal vejs, Murphy si tim nebyl uplne jistej, slo to proti logice klubu a pak i omezeni s cizincema, ktere by se taky muselo resit.
No kdyz Puskas prestoupil do Realu a tak aby se vesel do limitu cizincu, tak mu Bernabeu zaridil spanelske obcanstvi dokonce, pak hral za Spanely i na neoficialnim me 1960 ale se zbytkem souhlasim
nj, jenze Real mel tenkrat ve Sapnelsku pod Francem trochu jine postaveni no.
Pravda
Jj a nielen puskas sa ponukal ale aj iný a United chcel ísť sam svojou cestou a pomoc neprijali,,,a este to drbnute Fa zamietlo hrať nasledujúcu sezónu pmez
Tak to se teď musí otáčet v hrobě jak vodní kolo.
neznasam lietanie.. a nehovorte mi, ze ide o najbezpecnejsi sposob dopravy
Jde
mayday/letecke katastrofy, co idu v jednom kuse na prima cool a discovery mi asi moc nepomahaju zmenit moj nazor..
Tak se dívej na Šonku.
ale akoze velmi zaujimavy "porad"... ked si predstavis, ze 300 ludi zahuci len kvoli tomu, ze nejaky hmyz ucpal nejaku rurku ktora sluzila na prenos dat do kokpitu... je to celkom haluz
ide o najbezpecnejsi sposob dopravy
Nene. Nejbezpečnější je jít pěšky.
To ne. Může na tebe spadnout letadlo.
to by teda bola karma... zomriet pri leteckej nehode, pri ktorej si ani nesedel v osudnom lietadle
se santinim na palubě
to nie, ja by som bol pri svojom stasti urcite ten pesiak
bože
Jde
Jde, ale to stejně nezabrání tomu, abych při malé turbulenci málem rukou nerozdrtil opěrátko
Jak jsem letěl do Porta, tak se letadlo propadalo pravidelně dolů o pár metrů. Asi už to zažít nechci i když to je naprosto normální a letadla jsou na to stavěna.
jj mne sa to tiez stalo.. pekne hnusny pocit... to uz radsej gastrofibroskopiu...
A ten zákrok si zažil? Nic extra. hele
asi 2x... pre mna tiez pohodka... ale vela ludi na to nadava... a to som to zazil, este ked tie hadice boli hrube jak tie od pracky...
Jako já to zažil také 2x a neměl jsem z toho vůbec dobrej pocit. naštěstí jsem nezvracel, ale stejně.
Nedokážu si představit, kdyby to měli dělat bez toho "umrtvení"
mne nic neumrtvovali.. proste mi to doktorka napchala do huby a ja to zhltnul
No umrtvení...byl to takovej sprej. Netuším co to bylo zač, ale přišlo mi, že mi po tom natekli mandle atd...
u mna prvykrat celkom zle, som rycal ako jelen :D a druhykrat cista pohoda
jj clovek si zvykne
nie je to take hrozne ako sa tvrdi ale vazne sa chces na verejnosti vyhnut tvrdeniu ze ti enrobilo problem to polknut...
neviem, su veci, s ktorymi by som mal vacsi problem - co ja viem napichnutie miechy, nejake zasuvanie lekarskych nastrojov do mocovej rury, vytahovanie vody z kolena a pod... ale hentu hadicku som polkol jak malinu
netvrdim opak ked mi brali vodu z kolena, ktorou nakoniec bola ale krv tak to bolelo ovela viac
akurat mam problem s kolenom, tak nestras...
Voda/krev z kolena je uplne v pohode, kdyz nemas doktora vola
Hudler by nesouhlasil
aj Pali Demitra by asi vyjadril nesuhlasne stanovisko...
to bolo hnusné
nemyslel som to v zlom.... Pala som mal rad a vazil si ho... a pokial viem, ani on moc nemusel lietanie... ale bohuzial to patrilo k tej profesii ktoru vykonaval...
ale ona je to pravda .... nevím teda jak je na tom lodní doprava, ta na tom je možná podobně
No ve středomoří to poslední dobou není úplně bez nehod
ked na cln s kapacitou 50 ludi posadis 200, neviem, ci sa mozeme bavit o nehode
pod pojmem "lodní doprava" si spíš představuji nějaké normální legální přepravy (trajekty a další lodě kde přepravují osoby), ne narvání 200 lidí na člun pro 50 jak říká santini.
jj, predpokladam, ze aj lietadlo spadne rychlejsie, ked donho namiesto 250 ludi nasackujes 500
železniční je mnohem bezpečnější
Dokáž
http://www.cbc.ca/news/world/airline-safety-is-it-safer-to-fly-drive-or-take-the-train-1.1409337
nechce sa mi verit, ze tolko ludi pride priamo vo vlakoch o zivot za jeden rok v ramci EU. Nie su do zeleznicnych nehod zahrnuti aj samovrahovia?
Mně to přijde docela OK číslo, protože je dost možné, že se tam počítají i střety s chodci.
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/pocet-mrtvych-na-zeleznicnich-prejezdech-loni-klesl-o-ctvrtinu/1568179
...a hlavne ked sa aj vlak vykolaji, stale mas vacsiu sancu prezit nehodu ako ked padas z 10km vysky...
Lietadla nepadajú kolmo dole..
vazne? tak jasne ale co ja viem po starte, ked mas nadrze plne paliva mozes padat ako chces a ak aj prezuijes pad, tak zhoris na uhol... ono vseobecne aj ked nepadas kolmo, padas vascou rychlostou ako ked ides autom,vlakom alebo lodou... a rychlost je pomerne dolezita velicina v ramci sance na zachranu zivota...
Palivo se většinou snaží pilot vypustit. Záleží v jaké výšce je. Ono i když letadlu vypadne jeden motor, tak se zase tolik neděje a je schopný doletět na letiště. Nevadí ani silný vítr, úder blesku a podobně. Vydrží to dost.
jj.. zo zeme sa o tom dobre hovori... keby si ale sedel pri okienku a videl horiet motor na tvojej strane lietadla, asi by si nezostal tak pokojny ako pri pisani tvojho komentara
Já jsem posraný i při turbulencích a to lítám docela často. Strach při letání je normální. Jak jsem zažil mega turbulence při letu do Porta, kdy letadlo se propadalo o několik metrů dolů, tak chudáci letušky museli nosit pytlíky na zvracení. Ty zvuky jen tak nezapomenu
Tos mi připomněl vtip, jak borec letí prvně a ptá se letušky, co má dělat, až mu bude zle. "Tady máme pytlíky, ty můžete použít." Po vzletu přijde letuška zpět a vidí celý ten prostor poblitý. "Vždyť jsem vám říkala, že máte použít pytlík." "Však taky jo, jenže ono to začalo přetékat, tak jsem trochu upil. Tady toto udělali všichni ti, co mě sledovali."
Na podobnou notu:
Pilot vezme kamaráda do letatdla, aby si vyzkoušel, jaké je to létat s akrobatickým letadlem:
Pilot: Letí kolmo k zemi, na poslední chvíli to vybere.
Kamarád: To sem čekal.
P: loping se 3G.
K: - To sem čekal.
Pilot začíná být frustrovaný, tak předvede několikanásobnou vývrtku zakončenou letem dole hlavou.
K: Hm, tak to sem teda nečekal.
Po přistátí pilot na kamaráda: Teda, tys už někdy letěl, že jsi to všechno čekal, nebo co to mělo být?
K: No, to víš. Že se při kolmém letu pochčím, to sem čekal, že při lopingu 3G poseru, to sem taky čekal, ale že mi to při tom posledním manévru všechno nateče do přilby, to jsem teda fakt nečekal.
ako myslim, ze tento pocit zdiela vela ludi.. niekedy je strach dobrym motivatorom.. mna lietanie fascinuje, ale nedokazem sa zbavit pocitu bezmocnosti v pripade, ze by sa nieco stalo.. a ked letim, je to pre mna permanentny stres.. zatial som letel 4x vzdy iba kratku trasu, ale neviem si predstavit, ze by som v lietadle napr zaspal... pri pristavani intuitivne krutim volantom a dobrzdujem spolu s pilotom
To je předpověď, nebo statistika?
Poměr přepravených osob k mrtvým hraje jasně pro leteckou ... sice když havaruje letadlo je téměř jistota velkého počtu obětí, ale kolik takových nehod se stává ...
Přesně. Nepocitejme lidsky faktor. Když se v autě posere motor tak co.. zastavis. V letadle když se to poserou motory? To ze lidi sou neschopný se naučit poradně řídit auto a respektovat pravidla nebo ze nejakej nadrazak špatně přehodi vyhybku a tak dále je věc druhá..
to je pravda... mozno ma odstrasuje aj fakt, ze v lietadle to nemas vo vlastnych rukach... ak sa vypne motor alebo ak niekomu preskoci ( Germanwings ), tak si proste v riti...
Letadlo má obvykle horší následky, ale s výrazně menší frekvencí
Raci tři lehký bouračka v autě než jednu v letadle
Jenže ono si v tom autě taky moc vybírat nemůžeš, jaká to bude bouračka
Samozřejmě. Můžeš se jedině snažit aspoň trochu předvídat chyby ostatních. Tím to můžeš aspoň zmírnit. Ale někdy to proste nejde
Třeba na tebe v autě spadne letadlo a budeš jedinej mrtvej
A nebo za jízdy spolknu mouchu a udusim se viď
To, že vysadí dva motory je téměř nemožné. Když vysadí jeden, tak v pohodě doletí na nejbližší letiště.
akurat pred tyzdnom som kukal cast leteckych katastrof, kde lietadlu vysadili vsetky motory
jeden z kolko sto milionov pripadov?...denne je na svete cez 100 000 letov a prepravia sa nimi miliony cestujucich
minule davali ako sa typek prevratil na vysokozdviznom voziku a ten ho pripucil...nekukaj chujoviny
mas pravdu, ono je to ako s uzivatelmi EF... su ich tu tisicky, ale kiwwi je len jeden
Ale nejhorší je, když si uvědomíš, že všichni ti, co umřeli při leteckých neštěstích, tuhle statistiku znali a upokojovali se s ní, když lezli do letadla. A pak, když se jejich letadlo řítilo z mnohakilometrové výšky k jisté záhubě, brečeli a naříkali, vědíc, že jsou jen zanedbatelným zlomkem čísla ve statistice... Úplně mi běhá mráz po zádech. Nikdy asi nepoletím, obávám se.
ja som musel letieť.. ale našťastie žiadny z mojich letov netrval viac ako hodinu... myslím, že po Európe by som to ešte ako tak dal, ale ponad mláku nejdem
Vacsinou ten jeden motor neutiahne cele lietadlo, nedokaze vyvinut taky tah aby bezpecne pristalo. Potom to uz ide exponencialne dolu.
Vzhladom % je to najbezpecnejsia doprava v sucasnosti. Len ten pocit bezmocnosti ze nevies co sa deje a nevies s tym nic spravit.
Já třeba s oblibou sleduju vteřiny před katastrofou a tam je dokázané, že je možné všechno. Ovšem ty letecké katastrofy, je to nepříjemné, ale jako nehody mě nejvíce fascinujou.
máme vešmi podobný vkus... aj v práci som dnes na YT pozeral best of russian roads - hlavne nehody teda
A piloti se samozřejmě učí i jak přistát bez obou motoru. Prostě plachtí. Těch případu se už stalo několik. Každopádně bych se posral až za uši
nechapem, preco nema kazdy cestujuci na palube lietadla padak... to by som potom do toho isiel o nieco radsej ...
Padák je v takovém případě zcela nepoužitelný proto i absolutně zbytečný
a co keby malo nieco ako padak zabudovane lietadlo? teda nieco na ten sposob... nefungovalo by to? nebola v letectve nejaka diskusia o nejakych zaloznych bezpecnostnych prvkoch?
Mě už to kolikrát taky napadlo ale vůbec nevím
Tak jako u nejakyho pidiletadla pro 3 lidi by neco takovyho mohlo fungovat a asi to i existuje. Ale u letadla treba pro 200 lidi si nedovedu predstavit jak by ty padaky musely byt obrovsky, aby dokazali takovej kolos nejak zbrzdit.
*dokazaly
nehovorim, ze by to musel byt zrovna padak.. mozno nejake trysky zospodu alebo neviem...
Tak jako letadlo vetsinou asi spadne kvuli nejakymu elektronickymu selhani, takze pridani trysek, ktery se zrovna tak muzou posrat, by asi moc ten problem neresilo. Navic.. jak uz pisu vejs - ten "problem" moznyho padu je uplne miniaturni, takze by se to v prvni rade asi ani nevyplatilo, protoze letadla jsou bezpecny tak jako tak.
Ale vždycky je co zlepšovat.
Tak třeba ne úplně zabrzdit, ale zpomalit a celkově zjemnit ten pád by to asi dokázalo a nemuselo by to být tak nepředstavitelné. Ale hádám, že takový teoretický padák by znamenal horší ovladatelnost pro piloty, protože ten pád by byl hrozně nepřirozený. A možná i to je ten důvod, proč se něco takového nepoužívá. Pilot má asi větší šanci to zachránit při "normálním" pádu, než s kusem látky v zádech, která by brutálně a prakticky nevypočitatelně měnila trajektorii celého letadla.
https://www.youtube.com/watch?v=X7iRe8O8Jsk
S touto hudbou je to ešte lepšie
Rok 2015 - US
Automobile transportation: 32,675 fatalities in the United States
Railroad transportation: 769 fatalities in the United States
Boat transportation: 674 fatalities in the United States
Air transportation: 439 fatalities in the United States (In 2015, around 848.1 million people flew to and from the US…and there were 439 aviation-related deaths)
Public transportation: 236 fatalities in the United States
Čiže lietadlo .. a MHD sú najbezpečnejšie
len teraz je otazka, co sa do toho zahrna, lebo autonehody sa asi budu tykat aj situacii, ked niekto zrazi chodca, alebo ked neda prednost motorkarovi... ale posadke sa nic nestalo.. mozno by nebolo odveci zistit statistiku umrti v ramci toho-ktoreho dopravneho prostriedku...
a co jsou podle tebe fatalities
Jistě že MHD, když furt nejezdí
prevencia je zaklad
https://www.youtube.com/watch?v=KeYf-rhMQIQ
Bez přepočtu na člověkokilometry nemá porovnání smysl
To mě taky hned napadlo. aut jezdí po světe opravdu mnoho, takže je logické, že surové číslo tam bude asi nejvyšší.
To jsou čísla o ničem, když to není přepočítaný nějakým způsobem k počtu přepravených osob, ujetých km, přepravního času atp...
AIR TRAVEL: .038 deaths per million hours of travel. Still almost 50 lifetimes' worth of flying, 100% of the time.
CAR TRAVEL: .130 deaths per million hours of travel. Here's where the odds suddenly and rather dramatically decrease for you. You are more than twice as likely to die from a car accident as from a van accident (and nearly twice as likely to die from a van accident as from an air accident)
U těch letadel je ještě třeba rozlišovat, jestli se jedná o dopravní, komerční letadlo, který bude vždycky přísně servisovaný a kontrolovaný, nebo jestli jde o jedno z těch malých, soukromých. Těch je v Americe mraky a často mají nehody.
Bojím sa lietať, nikdy som neletel inam ako na United
Nejde : )) Podle školitelů na ŘLP je nejbezpečnější typ dopravy výtahem. Taky mě to překvapilo, hlavně že vůbec klasifikovali výtahy jako typ dopravy, ale proto si to pamatuju.
jj, mozno pride doba, ked do prace nebudeme jazdit autami alebo MHD, ale vytahmi
Futurama
Tohle je proste zajimavej fenomen.. sance, ze clovek spadne s letadlem je uplne miniaturni, ale lidi se stejne boji. Nekde jsem cetl, ze lidskej mozek u nekterych proste tu miniaturni pravdepodobnost nedokaze pobrat a tak ji, v mysli toho cloveka, "umele" zvysuje a lidi se pak proste zbytecne boji. To samy plati o teroristickym utocich treba.
u me je nejvetsi problem ten,ze ten kram neridim...chapes,je to jak autobus ve vzduchu...VE VZDUCHU!!!
presne
Buď rád, že to neřídíš
https://www.youtube.com/watch?v=k1uX6VliMpw
. I piloti a letušky chodí na kurzy jak se nebát tolik lítání. Jeden čech je v tomhle oboru světová špička. Před pár měsíci byl s ním na tohle téma rozhovor na idnes.
ja som bol v tom, ze ked niekto ide robit letusku alebo "letucha", tak musi lietanie mat minimalne rad, ak ho rovno nezboznuje
overthinking...
Ľudia netušia aká je pravdepodobnosť pádu, ale vedia, aká je pravdepodobnosť prežitia pádu.
pretoze pravdepodobnost padu nie je tak zrejma ako pravdepodobnost prezita padu... v podstate ide o rovnake cisla... ked nastupis do lietadla, mas 99,99% sancu, ze nespadne... a ak spadne, mas 99,99% sancu, ze to neprezijes
Jen tak pro zajimavost - sance, ze s letadlem spadnes je cca jedna ku peti milionum, nekde jsem videl az jedna ku jedenacti mega. Je mnohem vice pravdepodobnejsi, ze te napadne zralok nebo do tebe uhodi blesk nebo dokonce meteorit.
a teraz si predstav, ze meteorit sunda lietadlo...to sa nam ta pravdepodobnost zas o nieco zvysi ale to uz zachadzam....
matika ti ide pozeram
neviem ako ty, ale ja myslim, ze ked meteorit zasiahne lietadlo s 300 ludmi, tak pokial to berieme, ze ich zabil ten meteorit, tak v buducnosti ta pravdepodobnost o par promile narastie... ci?
A ty víš jaká je pravděpodobnost toho, že do letadla narazi meteoroid?
pravděpodobnost toho, že do letadla narazi meteoroid = pravděpodobnost , že meteorit narazí do človeka X počet lidí sedících v letadle
to je geniálne toto
Spíš bych to počítal na plochu, ale v podstatě máš pravdu.
Ale... Ne každej meteorit by dokázal letadlo sestřelit nebo ani poškodit.
urcite na plochu. zas, pohyblivej cil, to by to zase o neco snizilo.
inovativní
tim jeho zpusobem by to vychazelo: cim vic lidi v letadle, tim mensi pravdepodobnost.
tak jasně
chodis na kurzy matiky k cettovi?
cetto je nejaky Einstein tu na EF?
jj genius cez matiku
Expert na finanční a statistickou. Má na to i školu.
no zvysi se o 0.00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 nebo tak nejak.
musíš to odmocnit
Útok žraloka na mě nepřipadá v úvahu, jsem výhradně suchozemský tvor. Jenom asi čtyři trajekty, ale celkově jsem mohl plout tak cca 80 km.
jj, idealny pripad je spojit prijemne s uzitocnym a zazit teroristicky utok na plaube lietadla
Zajímavý to je, ale asi to je tím, že přeprava letecká je pro nás nejvíc nepřirozená, jak z hlediska prostoru, tak rychlosti atp...
Napr ja ked som prvýkrát letel, lietadlo sa začalo pohýnať z runaway, posratý za ušami .. keď zrazu zastavilo a všetkých nás vyhodili von. Nakoniec nám oznámili, že bola nejaká porucha na motore. O hodinu v novom lietadle som už ani nedýchal
Tak to máš se všemi fóbiemi. Stejně tak tě všichni pavouci nechtějí kousnout a zabít, a drtivá většina tě nekousne vůbec (pokud jí fakt hodně neohrožuješ), ale člověk se jich stejně bojí a bát bude.
Já v sobotu letěl do Neapole. Přistáli jsme až na druhý pokus. Těsně nad zemí to pilot zvedl zase nahoru. No a tam byly zas šílený turbulence, kdy jsne se propadli o pár metrů dolů. Všude vše lítalo, lidi křičeli. No nevím, nebyl jsem si tak jistej v kramflecích
to znie super.. v aute sa zvykne diat to iste ono jazda autom sa da uzit, ale let sa da len prezit ( aspon tak sa mi zda podla reakcii )
tak porad ses v ocelovy trubce par kilometru nad zemi.
Podobne je to s teroristickými útoky
To opravujes ten muj preklep nebo sis neprecetl posledni vetu?
Příště bych to mohl dočíst do konce
Tak tam jde hlavně o to, že když spadne letadlo, tak prostě nemáš šanci to nijak ovlivnit a prostě končíš (teda aspon si to většina lidí myslí), kdežto třeba automobilovejch nehod je mraky, ale taky to většinou odneseš bez zranění
ja chcem byť pilot
mozno keby som pilotoval lietadlo, nemal by som problem s lietanim kazdopadne drzim palce... chces lietat len tak na vetroni, stihacke alebo na dopravnych lietadlach?
dopravné určite. Chcel som ísť hneď po strednej na VŠ, ale je to v celku drahé, pretože praktický výcvik si platí každý sám. Tak to ostáva ako jedno z mojich možných budúcich povolaní.
myslim,ze je moznost mit to zaplacene ze strany nejake spolecnosti s tim,ze se jim upises na urcitou dobu po konci studiu
hmm to som nevedel, ale čo keby som tú školu nezvládol dokončiť?
Beztak som skončil strednú ako 17 ročné tupé deculo, to by bolo príliš zodpovednosti
to chodils na slovensku na gympl a nějak o rok dřív? u nás měli všichni minimálně 18, povětšinou 19...
Chodil som na 8 ročné, tak som rok preskočil. A 18 som mal až nejak mesiac po maturách
Ako blesk by bol povedal, že som mal 18, no...
to nevim,to by ti asi nic neproplatili...leda bys tam drhnul do konce zivota zachody
Kamarád mi to právě takhle říkal, něco v tom smyslu, že studium stojí třeba milion (to netuším, jak je přesný), ale že tě většinou najme nějaká aerolinka a upíšeš se třeba na 5 let a oni ti zaplatí to studium.
jj,kamarad to takhle mel...ale bylo to tak driv,ted netusim,jestli to je mozne stale
Ja som cital o 3k na semester
Hele já s tou částkou možná kecám. A nevím, jak dlouho se to studuje, pokud 5 let, tak to máš 30K, což už skoro ten milion je.
Noo, asi hej, ale malo to zacinat od druheho semestra to platenie
3k eur na semester je 6k na rok.. 30k na 5 rokov... co je milion korun :))
30k €je 750k...
Sk:)
Trans není sk
myslel som to tak, ze v Sk by to bolo takmer milion
Trand*
tak to si připrav tři miliony na výcvik
Nehorázná hovadina téhle přetechnizované doby... Nelétám, autem nejezdím. Po městě chodím pěšky, mimo město používám vlak. Jestli se někdy dostanu na jiný kontinent, tak jedině lodí.
Doporučuji k zamyšlení: http://editions-hache.com/essais/pdf/kaczynski2.pdf
na tohle se da jen hodit odkaz k zamysleni
https://www.youtube.com/watch?v=q8LaT5Iiwo4
Kůň a jezdí si vlakem
Však dobytčákem.
o hodne prichazis. Letani je krasny zazitek.
Pokud ovšem nevyletíš od zkoušky...
https://technet.idnes.cz/jak-bezpecne-je-letani-letecke-nehody-statistiky-f64-/tec_technika.aspx?c=A150324_175335_tec_technika_pka
keby sme na tie stats opzerali z hladiska priemeru, autobus a vlak sa drzali zakazdym na poprednych prieckach... a lodi sa az tak nebojim, kedze plavat viem o nieco lepsie ako lietat
volakde som čítal, že automobilová doprava je najbezpečnejšia z dôvodu pomeru počet jázd/nehôd
a nemalo by sa to ratat skor na pocet kilometrov resp. dobu stravenu v dopravno prostriedku? Ked idem autom do obchodu po chleba na dedine, tak sa to tiez rata ako cesta a pridal som uspesnu jazdu bez nehody do kolonky statistiky?
Je větší šance, že umřeš při půlhodinový cestě autem na letiště, než v letadle.
A to dopravní letadla jsou úplně v pohodě, ale jednou jsem letět na vyhlídkový let takovým malým starým letadlem (něco jako tohle: https://img.blesk.cz/img/1/normal690/381585_letadlo-cessna-v0.jpg?v=0 ), a to je teprve zážitek. To má asi tři budíky, motor se startoval normálně klíčem a zvuk to mělo jako nějakej pionýr. Nikdy už bych ho toho nesednul.
https://www.thetimes.co.uk/article/17497ff8-09ca-11e8-85df-de495bc64eb7
Dam to sem znova. Clanek o Duncanovi, kterej je porad v rodnem meste vyznamnou osobnosti. I kdyz uz to povedomi klesa.
https://www.theguardian.com/football/2018/feb/05/munich-air-disaster-manchester-united-memories?CMP=share_btn_tw
A dnesni Guardian, taky hezky cteni.
http://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/manchester-united-munich-air-disaster-wembley-sport-greatest-ever-stories-a8195736.html#gallery
a jeste Independent, taky dobry.
What Matt Busby, Bobby Charlton et al achieved remains one of the most incredible tales in sporting history
A broken plane
A broken dream
A broken heart
A broken team
No word said
A silend vow
We love you then
We love you now
Kde je srdíčkovej smajlík?
60 rokov... si pamatam ako keby to bolo vcera, ked som v 2008 doma zapaloval sviecku, to bolo 50-te vyrocie a ja som bol mega fanusik, kazdy den som zil s united atd... dnes to uz beriem trosku lightovo. len som sa pozastavil nad tym, ze tych 10 rokov mega rychlo zbehlo
a pristi rok 20 let od Barcelony. A letos vlastne 10 let od moskvy... Leti to.
ynwa
Hovori sa ,ze to zostrelili bavorsky povstalci aby vyhrali LM
tak to je konšpirácia jak od prakktov
Taktiež je to dnes 20 rokov od doby, čo zomrel Falco...
hned si idem pustit
môj obľúbený spevák
tady je dost diskutabilní, jestli je to ztráta, nebo výhra...
ktoru mate najradsej? u mna dlhe roky Jeanny (džinééé :)))
ale aj coming home je pekná a Amadeus nikdy som nemal rád
asi je to věc vkusu, u mě určitě Out of the Dark
Nejen že je to skvělá píseň, ale příběh okolo (vyšla až posmrtně) z ní dělá ještě něco víc. Z refrénu a kytarového sóla mám husinu.
stejnou emoci ma napr. Show must go on od Queenu
k vecernej jazde
skvela
ta je nejsilnejsi
Neviem, u mňa je ich viac, medzi nimi trebárs Hoch wie nie alebo Helden von Heute. Jeanny a ani Out of the Dark mi zas tak neučarovali, ale stále oveľa lepšie ako väčšina dnešných pesničiek.
Amadeus jednoznačne.
Tá je taktiež skvelá!
to je špička. Poslední dobou mám hodně rád i Vienna Calling.
Kdo?
Ten z Nekonečného příběhu ..
a vcera zomrel Martin Crane
děkuji za připomenutí..
Aj tak zázrak, že to vtedy pár ľudí prežilo... z Grande Torino neprežil nikto. Z Chapecoense tiež len dvaja myslím.
btw, v 40 rokoch sa stratilo aj lietadlo s pár hráčmi hokejovej repre ČSR aj s Trojákom - prvým Slovákom v reprezentácii. Zdá sa mi, že to lietadlo dokonca ani nikde nenašli, ale teraz som si nie istý, či si to nepletiem s nejakou inou nehodou.
Tak zázrak, v tomto případě se nejednalo o pád letadla z letu jako v tebou zmíněných případech. Taky mohli mit víc štěstí a přežilo by víc lidí...
tiež pravda
https://www.csfd.cz/film/299275-united/prehled/
A tohle je dobrej film od BBC. Doporucuju.
https://www.stream.cz/slavnedny/10015919-den-letecke-havarie-manchesteru-united-6-unor-1958
Keiz by sa to nikdy nestalo a mi by sme dneska o Edwardsovi hovorili ako o najlepsom hráči histórie
On proste musel mať napísané v osude ze musí prežiť a vyhrať tu Európu, inak fakt klobúk dole ze dokázal zase od začiatku urobiť mužstvo, on musel mat este raz taký cuch na hráčov ako mal Ferguson
hele nekteri pametnici at uz spoluhracu nebo treba novinaru rikaj, ze kdyby se to nestalo, tak si to s Pelem rozdal o hvezdu MS v 58...
Nejlepší relace co znám
stale je to obrovska tragedia. Hned som si aj spomenul na tragediu z 2011 tymu Jaroslavu
Moc lidi to nevi, ale mezi mrtvymi byl i Frank Swift, ktery pracoval tehdy jako novinar. On byl jednim z nejvetsich akteru prvniho titulu City a tehdejsi uspesne ery, proto tato udalost zasahla oba kluby. Osoba Busbyho toto jeste umocnuje. Jeden z mala dnu, kdy jde rivalita stranou a kluby “drzi basu.”
ony jsou ty dva kluby vubec zajimave propojeny. Treba nase prvni uspesna era stala na tom, ze jsme za levno koupili hrace City, ktere dostalo nejakou velkou pokutu a muselo rozprodat kadr.
Ono se vzdy tak nejak “nadavalo” nebo mozna vysmivalo, ze ta rivalita mezi United a City neni takova, jako napriklad mezi vama a Lfc, ale jak pises, tak osudy obou klubu se historicky dost protinaji a dost casto pusobila vzajemna solidarita. I proto nebyl nikdy tak nejaky velky problem v prestupech mezi temito kluby.
Do toho rozbombardovany Old Trafford po valce a vas docasny azyl na Maine Road.
Jinak za Busbyho jste nam dodnes nepodekovali.
jj, ona ta rivalita byla celkem velka nekdy v tech 10.-20. letech, asi hlavne z nasi strany, protoze jste byli uspesnejsi klub. Pak se to vyrovnalo, po valce jsme pak sli nahoru prave diky Busbymu a jelikoz vy jste tak uspesni nebyli, tak ta rivalita spis upadla. Navic k tomu pomohli i ty vzajemne pomoci, azyl na Main road a tak... Az ted to jde zas nahoru no.
Presne.
Niekto tu spominal serial Letecke katastrofy...jeden diel je vonavny prave tejto tragedii...rekonstrukcia, vysetrovanie, dovody a pod. mozno uz tu niekto dal link na tento diel, kedysi sa dal pozriet na YT,
300. pro zrušení pravidla o ofsajdu, pokud bránící hráč se snaží odehrát míč
Preco?? ked je gramblavy tak nech to je
Kdyby to jenom tečoval, tak to offiside je? Nebo proč to nebyl offiside?
však on to jen tečoval, tím že to netrefil
Pokud by ho to trefilo velkou ranou do boku (tak že nemohl reagovat), tak to ofsajd je. Míč na něj letěl a on reagoval snahou odkopnout - není ofsajd.
Je to strašná nelogická píčovina, stoper si u 90% situací nemůže být jistý, jestli hráč, který stojí skoro na podobné úrovni je v ofsajdu nebo ne, navíc i riskuje, že to pomezní nemávne, zkrátka takovýhle balon se musí snažit odehrát stůj co stůj, když si není jistý.
Ten kdo to pravidlo vymyslel, musel být na drogách a ti co ho schválili, museli mít ještě o lajnu víc.
Takže se to bralo jako úmyslná přihrávka? Tudíž kdyby tam Kane nebyl, tak by to Karius nemohl chytit do ruk?
v překladu asi tak.
může chytit, jak to definovat - úmyslný nepovedený odkop?
Je to zavádějící i z toho pohledu, pokud si obránce ve vápně svojí nešikovností kopne míč omylem do ruky, tak by se penalta pískat neměla. Zatímco hráči,když se nepovede odkop, tak ofsajd není
je to kravina
Musim rict, ze cim jsem starsi, tim je to horsi. A zvlast dneska, 60. vyroci, vsude plno clanku, fotek a tak. A jeste jsem si teda pustil United, uzasnej napad, kdyz chce clovek bulet jak zelva. Ale je to fakt dobre natoceny.
Obdivuju Charltona, Foulkese a dalsi prezivsi, ze vubec nekdy jeste vlezli do letadla... A Busbyho asi nejvic za to, ze si v momente, kdy na tom zacal byt dostatecne dobre na to aby udrzel pistoli, ze si nevystrelil mozek z hlavy. Ta survivor guilt musela byt strasna, obzvlast u nej. Ten pribeh je pak vlastne hrozne krasnej a inspirativni, bohuzel zaklad, na kterem je postavenej je tragickej.
Tak to jen takovej muj malej emocionalni vylev...
tragédie
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele