Objevy Eura, které mohou změnit působiště: Gruzínské opory, italské zjevení i nedoceněný Švýcar
Širokému publiku byli dlouho ukryti ve stínu, byť spousta z nich má za sebou povedenou sezonu na klubové scéně. Nyní se ale vybraným hráčům povedlo i Euro v Německu a říkají o velký přestup. Livesport Zprávy vybraly pět objevů evropského šampionátu.
Georges Mikautadze (Gruzie)
23 let, útočník, Méty
Na Euru se prosadil třikrát a přineslo mu to korunu pro nejlepšího střelce. Na tři branky potřeboval pouhých sedm střel. Před turnajem ho znali jen gurmáni na francouzskou ligu. Vyrůstal v akademii Lyonu, kde o něm říkávali, že je podobný Karimu Benzemovi.
Mikautadze @Alipay | #EUROskills pic.twitter.com/0VmIoxxilb
— UEFA EURO 2024 (@EURO2024) June 26, 2024
Loňský přestup do Ajaxu za 16 milionů eur mu nevyšel, ale našel se znovu v Métách, které jej letos natrvalo odkoupily zpátky za 13 milionů eur, aby ho obratem prodaly s profitem do Monaka. Jeho transfer za 25 milionů eur je prý téměř hotovou věcí.
Riccardo Calafiori (Itálie)
22 let, obránce, Boloňa
Skokan roku? Paolo Maldini křížený s Alessandrem Nestou... Že přeháníme? Aspoň takhle o něm sní v Itálii. Moderní stoper, jenž v sobě má všechny důležité herní i lidské vlastnosti. V AS Řím mu José Mourinho nevěřil. Odešel za drobné do Basileje, odkud si ho koupila Boloňa za 4 miliony eur.
Trenér Thiago Motta z něj udělal jeden ze základních stavebních kamenů úspěšného týmu. Dnes Calafioriho hodnota přesahuje 50 milionů eur a má namířeno do Arsenalu, kde by měl rozšířit možnosti Mikela Artety.
Dan Ndoye (Švýcarsko)
23 let, útočník, Boloňa
Boloňa vyslala na Euro hned několik skrytých drahokamů. Po Calafiorim udělal velký dojem i třiadvacetiletý křídelník, jenž byl v minulé sezoně jedním z nejfaulovanějším hráčů Serie A. Vrcholem šampionátu pro něj bude vstřelená branka do sítě Německa, která nasměrovala Švýcarsko k cenné remíze a postupu do play off.
Italský celek si jej pořídil před rokem za 9 milionů eur z Basileje. Nyní se mluví o dalším možném stěhování. V minulosti Ndoye oblékal dresy Lausanne či Nice, což jsou kluby, které spadají pod nového spolumajitele Manchesteru United... Ve hře má však být i Inter Milán.
Giorgi Mamardašvili (Gruzie)
23 let, brankář, Valencia
I když na šampionátu odchytal jen čtyři zápasy, patřil k nejvytíženějším brankářům. Jeho 29 zákroků (7,25 na 90 minut) nikdo nepřekonal. Druhý Bart Verbruggen, který to dotáhl až do semifinále, má o 11 zásahů méně... Ve Valencii si ho cení na 35 milionů eur a velmi dobře ví, proč.
EURO 2024 GS stat charts lead by Georgia:
— Georgian Footy (@GeorgianFooty) June 29, 2024
- Goals scored: Georges Mikautadze (3)
- Ball recoveries: Giorgi Kochorashvili (26)
- Saves: Giorgi Mamardashvili (20)
- Tackles: Giorgi Chakvetadze (12)
- Dribbles completed: Khvicha Kvaratskhelia (21) pic.twitter.com/6rwSquiAxz
V minulé sezoně La Ligy byl podle datových analýz jedním z nejlepších brankářů v celé soutěži. V září mu bude 24 let a zdá se, že na posun do většího klubu nebude vhodnější příležitost. V Německu před turnajem probíhala spekulace, že o něm uvažoval Bayern Mnichov jako o nástupci Manuela Neura.
Marc Guéhi (Anglie)
24 let, obránce, Crystal Palace
Kyle Walker? John Stones? Nečekanou oporou Albionu se stal Marc Guéhi. Před rokem opustil Chelsea a posílil Crystal Palace. Nehraje za top klub, přesto mu trenér Gareth Southgate důvěřoval a svěřil mu místo v základní sestavě místo Harryho Maguirea.
Birthday boy Uncle Marc pic.twitter.com/HM0F9P4Tpk
— England (@England) July 13, 2024
Odchovanec Blues nezklamal. V počtu získaných míčů (44) obsadil druhou příčku za Declanem Ricem (46). Vyzařuje z něj klid, je technicky zdatný a vyniká fyzickou připraveností. I proto se začalo spekulovat o tom, že by se líbil Liverpoolu.
Článek byl původně publikován pro Livesport Zprávy.
Komentáře (64)
Přidat komentář,,Trenér Thiago Motta z něj udělal..." dělo! Takhle nevyužít potenciál
V AS Rim mu Jose Mourinho neveril ... existuje v tomto Vesmiru hrac, ktereho Jose vychoval pro velky fotbal?
Mctominay
V portu asi mraky
to je doba před dinosaury, asi myslel současnost (cca 10 let)
Ale notak. Hodne tech hracu, kteri tam vyhrali LM byli koupeni.
Ja jsem to myslel z jine perspektivy. Jose mel v tymech taky dost talentovanych hracu, ktere prodal a uz tehdy se vedelo, ze jsou velmi talentovani. Proste udelal chybu, neumel je vyuzit. A tyhle jsem myslel
Otázka čomu hovoríš vychoval? V Porte pod ním zbieral skúsenosti napr Deco, R. Carvalho atď . Ak ide o nákupy relatívne neznámach mladých hráčov, tak v Chelsea legendárna historka: ""Mr Abramovich pay! Pay and don't speak!"" o Drogbovi, či napr Robben atď. V Reale to tiež slušne vyskladal nákupom "neznámych tvárí" ako Ozil, Khedira či Di Maria.
Mně tedy Califiori nepřijde nějak super. Sice dokáže rozehrát i vyvézt balón, ale v obraně hoří. Pozičně i v soubojích 1na1
Taky se mi vůbec nelíbil. Přišlo mi, že pod tlakem docela zmatkoval.
Ta ofiko TOP11 turnaje je teda slušnej odpad
ti Portugalci hlavně
Nesmí chybět nejvíc přeceňovaný hráč současnosti - Bellingham
Až na Mbappého je ok.
Tvl co tam dela Mbappe?
To je hroznej shit no
A kde to je ? Když na ofiko stránkách Eura to není ?
15.07.2024
18:49
Euro - ideální sestava turnaje
Ideální sestava mistrovství Evropy: Mamardašvili (Gruzie) - Cancelo, Pepe (oba Portugalsko), Laporte (Španělsko), Mendes (Portugalsko) - Olmo, Ruiz (oba Španělsko), Bellingham (Anglie) - Yamal (Španělsko), Mbappé (Francie), Musiala (Německo).
Na to jsem narazil… ale nebylo to od UEFY. Já bych řekl že ta skončila, střelcem, hráčem turnaje a mladíkem turnaje. Žádnej allstar nevydávala… ale třeba se pletu, tak jsem chtěl vědět zdroj.
Snad si věříme, ne? Zdroje nepotřebujeme
Top 11 Eura: Lunin - Coufal, Hranáč, Porteus, Trippier - Szobozslai, Barák, Perišič - Mudryk, Ronaldo, Carrasco
Top 11 největších zklamání.
GEORGES MIKAUTADZE se vraci zpět kde začínal. Do Lyonu
Vtipny, jak se na zacatku predpokladalo, ze bychom meli Gruzii hrave porazit a pak v zapase vidite, jak jsou i ti Gruzinci individualne a kvalitativne nekde jinde nez my. To docela boli, kdyz vidite, jak i takova mala zeme produkuje schopnejsi hrace, nez ta nase, pricemz ceska liga ma prece kontakt s mezinarodnim fotbalem, tak bychom sakrys meli byt v Evrope konkurenceschopni... Ale nejsme. A pak na reprezentacni urovni pusobime predpotopne. Jen Patrik Schick vycniva nad ostatnimi, kdyz neni zranenej, ale jak ho muzeme vyuzit, kdyz nema servis od zalozniku, ktere proste nemame... Nepostup na MS nebude prekvapenim.
Že se semknou jako tým se dalo předpokládat, ale že jsou na tom tak dobře individuálně, čekal málokdo. A nebylo to jen o těch dvou vepředu. Zase když přešli přes Řecko, které je mnohem zkušenější, též o mnohém vypovídá.
Kdyz je clovek sledoval, jak se pohybuji, jak si prihravaji, jak prechazi pres jednoho, dva hrace, tak jsem vedel, ze bude zle. Bylo videt, ze nasi proste ani myslenkove nestihaji. Nasi proste se leknou kazdeho pribihajiciho hrace, ktery je na 10 metru, tak se radsi otoci zady a prihraje dozadu... Protoze vi, ze kdyby se snazil prejit pres toho dobihajiciho hrace, tak mic ztrati. Leda tak si pomoct faulem. Faul se stava, kdyz jsou hraci pozde. Nasi byli vsude pozde, proto taky ta hromada zlutych karet. I ze zaberu je videt, jak nasi nestaci ani ciste vypichnout mic. Nohy pomale, hlava pomala. S tim se neda uhrat zadny slusny zapas.
Ale to se stalo dvakrát za zápas to tvé ,,věděl že bude zle". Jinak jsme kombinačně přehráli, ale nic jsme nedali... jako jinak souhlas, je tristní vidět, že jim tam běhá více technicky schopných hráčů než u nás, ale jako tým byli fakt o dost slabší a nebýt vyloženě v neformě, tak jsme si na nich měli v klidu ,,smslnout".
"individualne a kvalitativne nekde jinde nez my"
xG ČR 3.07 vs Gruzie 1.11
střely ČR 27 vs Gruzie 5
velké šance ČR 4 vs Gruzie 2
zákroky brankářů ČR 0 vs Gruzie 11
Naši měli horší koncovku, to jo, ale zároveň Gruzíni byli rádi, že nedostali v první půli 3 fíky. Ano, měli lepšího brankáři (možná nejlepšího na Euru) a Kviču s Mikautadze, ale stejně jsme je měli v klidu porazit.
Mimochodem, jen jeden další tým měl v zápase na Euru 3+ xG, a to byli Španělé proti právě Gruzii, akorát oni z toho dali 4 góly.
Čili Češi neschopné hovada v zakončení. Tohle už není o smůle ale o neschopnosti, bohužel.
Ale jinak souhlas že Gruzie taky měla nějaké štěstí, ale šli tomu naproti. Každopádně ta jejich trojice co si zmínil je úplně někde jinde než tři něj hráči české repre a to udělalo ten rozdíl.
To říkal myslím Poborský. Vypracovat si 10 střeleckých pozic a nedat gól, to není smůla, to je prostě nekvalita...
Tak říkalo to dost lidí i tady i v hospodě i kdekoli jinde. Na tom moc nesejde, důležité je že to je pravda.
Jj, jde o to, že on (na rozdíl od jiných komentátorů) to říkal všechno na rovinu.
Za to ho cením. Z těch co to mají jak full time job se nikdo moc projevovat nechce, dostali by pojeb od vedení nebo od někoho jiného, tak se drží zpátky.
Tesat do kamene.
Není to nekvalita. Je to dost o psychickým rozpoložení, který třeba u Hložka, Černýho nebo Schicka nebylo ok. Poborský to tlačí všechno strašně na sílu.
Takže fotbalově je to ok, potřebujeme jen lepší psychology...
Není to ok, ale rozhodně to není tak špatný, jak naznačuje Karel. Stejně jako to naznačoval po Albánii, což bylo úplný wtf. A psychologové nám tady chybí, protože jsme národ bez sebevědomí. Tak to je. Třeba oproti balkáncům nám tohle hodně ubližuje.
Přijde ti Slovinsko kvalitou výš než náš nároďák?
Individuálně a kvalitativně na tom byli lépe dva hráči + brankář Celý zápas jsme je drtili, měli milion střel a šancí, a pak stejně přijde někdo, kdo si chce pohonit ego s takovým nesmyslem.
Jasně, ale o čem to vypovídá, když máme milion střel a nedáme gól. Jedině o nekvalitě.
o nekvalitě v zakončení samozřejmě. Částečně ale taky o dobrym brankáři + štěstí/smůle.
Ale to co napsal kolega nahoře je čirej nesmysl.
Pokud si budeme klepat na ramena a říkat, že měli dobrého brankáře a my smůlu, tak se z toho nevyhrabeme.
tak pokud jsi dobře četl tak se té nekvalitě v zakončení nevyhábám. Je to náš problém už poměrně dlouho, jak na klubový tak repre úrovni.
Stojím si ale za tím, že bychom min. 7 z 10 zápasů vyhráli, protože herně jsme prostě rozhodně byly lepší a občas i slepý kuře najde zrno
Ono to začíná již u mládeže. Jedeme na nějaký mládežnický turnaj a tam na úkor taktiky a výsledku potlačujeme individuality. Potom se holedbáme, jak jsme porazili ten či onen silná tým. Za pár let oni mají z toho mužstva 5 hráčů v top lize, my žádného...
jo s tímhle už se dá souhlasit. Ale individuální kvalita hráčů není vše. V nejbližších cca 10 letech určitě nebudeme hrát na turnajích hezkej fotbal se skvělejma individualitama, ale i takový týmy mohou být úspěšné.
Tímto způsobem můžeš občas něco vyhrát. Ale nikomu se to nelíbí a nemůžeš spoléhat na dlouhodobé úspěchy. Pokud budeme vychovávat pouze takticky vyspělé bojovníky a vytrvalce, tak je velká pravděpodobnost, že takto budeme hodnotit i další kvalifikace a turnaje.
tak to já nepopírám. Já bych byl samozřejmě radší, kdybychom produkovali každej rok 2-3 top class hráče, ale aktuálně se to prostě nedějě a minimálně ještě pár let se to nezmění. Moje pointa je v tom, že i s bojovníkama se dá hrát slušnej fotbal a tvrdit, že gruzinci jsou "úplně jinde než my" je prostě blbost i přes fakt, že ty 2-3 top hráče maj.
Na ME U17 mi to už přišlo v pohodě, rozhodně jsme nepotlačovali individualitu u těch hráčů.
Určitě ne o tom, že nás soupeř jasně přehrává a drtí
To jsem ovšem nikde nepsal.
O tom ale byl původní komentář, na který sem reagoval.
V původním komentáři nic o jasném přehrávání, nebo dokonce drcení, jsem neviděl. Snad něco o individuálních kvalitách, což u některých hráčů zřejmě platilo...
Ne, nedrtili, ta prevaha byla iluzorni, ciste fotbalove jsme byli proti nim horsi, az by clovek az zaplakal. Tymove nam to mozna slo, ale hergot... proc jsme proti nim ani individualne nevynikali, kdyz teda mame "zkusenejsi" hrace na mezinarodni scene? A jak uz psali kolegove nahore, to ze mame xG rekordni a stejne nedame gol, tak to sorry, ale to uz neni o uzasnem brankari soupere, ale o neschopnosti dat z tutovek gol.
Nejvic me na tom sere ale to, ze mame zoufalej nedostatek kreativnich zalozniku. Jak se nam zranil Sadilek, tak to by pruser. Barak, ktery nam to mel zachranit, zesral co se dalo. A nikoho kreativniho nemame. Utocniky, obrance i brankare muzeme vidlema prehazovat, ale v zaloze a bohuzel i na kridlech to je tragedie. Cim dal vice me sere Coufal, ktery proste neumi jic jineho nez nepresne centrovat (dobre, dlouhe auty ma nejlepsi, za to mam pro nej uznani, ale je to malo).
Nepopírám, že jsme vlastně hráli hovno. Gruzie si možná může vyčítat, že proti nám nebyla více odvážná, to že technicky tam je spousta kluků šikovnějších je asi fakt, když u nás je to samý atlet (až na Schicka a Vencu Černýho). Ale tvůj původní komentář mi přišel, jak kdyby jsi popisoval zápas Česko-Ghana na MS 2006
Jojo, a proto jsme je totálně přehráli Miluju tohle přehánění. Samozřejmě nepopírám, že individuálně mají pár hráčů, kteří jsou lepší než naši, ale z 10 zápasů bychom je porazili minimálně 7x. Ale důležitý je napsat shit za každou cenu....
neprokazané tvrzení, třeba by se oni lépe poučili ze svých chyb a hráli na čechy chytře a lépe, nevíš ty ani nikdo jiný...jen počítáš s nějakou pravděpodobnosti jak by to mělo být
samozřejmě že je to spekulace, ale rozhodně se zakládá na více pravdy než ten původní komentář o tom že jsou gruzinci uplně jinde a že jsme je nepřehrávali
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele