Ligue 1 speciál: Nejlepší Paříž všech dob?
Francouzská nejvyšší soutěž pokračuje po reprezentační pauze prestižním zápasem mezi PSG a Bordeaux, tedy dvěma kluby, které loni vybojovaly pohárovou Evropu. Přesto se asi jen stěží najde někdo, kdo by pochyboval o jasném vítězství domácích Pařížanů. Současný výběr Laurenta Blanka působí na prahu nové sezony tak impozantně, že se vkrádá otázka, jestli fanoušci v hlavním městě vůbec někdy chodili na lepší tým..
Nejprve si můžeme shrnout fakta. Pařížané se loni stali vůbec prvním týmem, který v historii francouzského profesionálního fotbalu získal všechny čtyři domácí trofeje (Ligue 1, Coupe de France, Coupe de la Ligue a Trophée des Champions), a novou sezonu začali obhajobou TdC, díky níž mají na kontě čtyři tituly i za kalendářní rok 2015. V lize zvítězili už třináctkrát v řadě. Během 450 srpnových soutěžních minut neinkasovali jedinou branku a ani na chvíli to nevypadalo, že by se snad mohli nechat přehrát. Dokonalým symbolickým stvrzením jejich dominance pak byla poslední ligová výhra 3:0 na Stade Louis II: právě Monaco mělo být podle mnohých jejich letos nejvážnějším konkurentem. Blancův tým ho doslova smazal ze hřiště.
Sám přemýšlivý kouč se v nové sezoně dlouho držel zkrátka; vadily mu různé detaily, napomínal hráče za drobné prohřešky, stěžoval si, že počet nastřílených gólů nekoresponduje s herní převahou. Z každého jeho slova čišela opatrnost a snaha nenechat se hned zkraje ročníku příliš unést. Po demolici Monaka, již jeho svěřenci provedli s nonšalantní elegancí a samozřejmým sebevědomím skutečného velkoklubu, to však už ani on nedokázal vydržet. "Bylo to z naší strany ohromně pozitivní. Je skvělé, že sbíráme body hned ze začátku, což se nám loni nedařilo," připomněl vlažný start do sezony 2014/15. "Po fyzické i technické stránce hrajeme opravdu dobře, hráči jsou mnohem odhodlanější a soustředěnější. Na hřišti to bylo jasně vidět: drželi jsme taktickou formaci, byli jsme skvěle připraveni. Teď musíme podávat podobné výkony zápas co zápas, proti každému soupeři," dodal.
To jsou opravdu vzletná slova od muže, který je jinak notoricky známý tím, že zůstává za každých okolností při zemi. Cíl pro letošní sezonu je jasný - prolomit čtvrtfinálovou bariéru Ligy mistrů, a protože Blanc ví, že před neúprosným losem není úniku a jeho nemesis ze dvou předcházejících sezon, věhlasná Barcelona, bude s největší pravděpodobností opět číhat jako jedna z možností, snaží se už nyní vybudovat tým tak silný, aby se nemusel bát opravdu nikoho. Ani Messiho a spol. Jak ostatně potvrzují slova kapitána Thiaga Silvy: "PSG se nemusí ohlížet na okolní výsledky, zodpovídáme se pouze sami sobě. Vidím v tomto týmu skutečný progres, co se psychické síly týče. Náš cíl? Vyhrát úplně všechny ligové zápasy, abychom se mohli plně soustředit na Ligu mistrů, až to bude zapotřebí."
Klíčovým prvkem bylo v tomto směru angažmá Ángela di Maríi: argentinský záložník přišel po frustrující sezoně v Manchesteru United a svůj debut si odbyl jako střídající hráč právě proti Monaku. Trvalo mu 17 minut, než přesným pasem na krajana, kamaráda a spolubydlícího z reprezentačních srazů Ézequiela Lavezziho zaznamenal svoji první asistenci v Ligue 1. "Ángel se stane klíčovým hráčem tohoto týmu. Možná nebude jednoduché poskládat všechny hvězdy dohromady, ale to už je docela příjemná starost. Jako trenér si nic lepšího nemohu přát," rozplýval se spokojený Blanc. Zdá se, že v Paříži je opravdu vše připraveno k velkému mezinárodnímu průlomu. Proč má ale zrovna Di María potenciál být oním finálním dílkem skládačky, který funkcionáři PSG hledali poslední dva roky?
Psychologická posila snů
Vlivný komentátor Matt Spiro už před několika měsíci podotkl, že Argentincovy problémy v Manchesteru jsou do značné míry psychického rázu. Jeho logika byla neúprosná: Di Maríu prohlásil za jednoho z nejlepších fotbalistů světa, čímž rovnou odmítl možnost, že by na United jednoduše neměl. Důvod tedy musel ležet jinde. Podle Spira šlo celou dobu o to, že Di María chtěl z Realu odejít pouze do Paříže; že jediným lákadlem, které bylo v jeho očích schopné převážit prestiž sněhobílého dresu, byla myšlenka nastupování po boku kamarádů Lavezziho s Pastorem v jednom z nejzajímavějších projektů současného fotbalu. Uznávaného středopolaře prý okouzlila vidina toho, že by se mohl sám zasadit o přepsání jedné kapitoly fotbalové historie, takže když nakonec skončil v Anglii, nedokázal ze sebe zkrátka vydat úplně vše. Podvědomá touha jít do Paříže v něm prý celou dobu přetrvávala a neexistoval jiný způsob, jak jej tohoto břemene zbavit, než mu v jeho přání vyhovět. "Někdy je zkrátka nemožné uniknout svému osudu," zakončuje Spiro svoji úvahu.
To je možná poněkud romantický pohled, nicméně nelze popřít, že Di María ve Francii viditelně ožil a radost z fotbalu, kterou jsme u něj naposledy mohli pozorovat ještě v Madridu, z něj vyloženě pryští. "Nemohl jsem se dočkat, až za PSG konečně nastoupím," prohlásil po své vydařené monacké premiéře. "Jsem ohromně šťastný. Pro fotbalistu je vždy dobré, když má v týmu takto vynikající spoluhráče," dodal, načež sám požádal o vynechání z reprezentační nominace pro nadcházející přestávku. Prý aby byl stoprocentně připraven na zápasy v klubovém dresu.
Tato slova, jakkoliv se mohou na první pohled zdát lehce tendenční, mají ve skutečnosti důležitý význam - naznačují totiž, že tento špičkový fotbalista do Pařiže odešel skutečně proto, že to byl jeho hráčský sen. Ne za penězi, ne za poháry či mezinárodní slávou; na všechny tyto věci byl zvyklý už v Benfice, Madridu i Manchesteru. Vybral si konkrétně PSG jako svoji vysněnou destinaci a nyní je šťastný, že se mu toto přání konečně splnilo.
To je poměrně významný paradigmatický zlom: Pařížané totiž tímto krokem přestávají být atraktivní pouze z finančního hlediska. Už nemusí šermovat na všechny strany katarskými penězi, protože mají skutečně funkční projekt a hmatatelnou vnitřní atmosferu, za níž jdou špičkoví hráči sami od sebe, bez ohledu na počet nul na výplatní pásce. Tolik k debatám o tom, jestli PSG Di Maríu vůbec potřebovalo: herně možná nikoliv nutně, ale psychologický přínos jeho angažmá je nedozírný. Náhlý závan nakažlivě odhodlaného přesvědčení o vlastních kvalitách, který po zápase v Monaku osvěžil pařížskou kabinu, je toho jasným důkazem.
A ještě z jednoho úzce souvisejícího důvodu je ulovení vytáhlého Argentince pro Blanka důležitým krokem. Dosud totiž platilo, že PSG - chtě nechtě - zůstává příliš závislé na Ibrovi. Jasně to bylo vidět minulý rok, kdy mohutného Švéda už týrala zranění a období jeho nepřítomnosti (a následných hledání formy) se prakticky dokonale kryla s obdobími výsledkového sucha. Ibra se nakonec propracoval k zábleskům své pověstné geniality, rozstřílel se (i s pomocí penalt) do životní formy a výrazně pomohl Pařížany "nakopnout" k brilantnímu finiši, leč otázkou zůstává, co by se s PSG vlastně stalo, kdyby zůstal zraněný po celý rok. Tady už nejde jen o góly a asistence; kvalitních fotbalistů má Blanc koneckonců plnou kabinu. Jde o to, že Ibra vyzařuje auru autoritativního vůdce, hráče, jehož pohání kupředu hlad po zodpovědnosti.
Můžeme namítat, že je to v podstatě sobec, to ale na výsledku nic nemění - na hřišti nezáleží na tom, jestli se Ibra chová tak, jak se chová, kvůli sobě samému nebo kvůli týmu. Důležitý je výsledek, a švédský fantom už mnohokrát v kariéře (a nejvýrazněji právě v PSG) ukázal, že jeho touha táhnout nejraději úplně všechno na svých bedrech je až chorobná. Jiného takového hráče Blanc k dispozici neměl. Proto také kontroverzní majitel Montpellieru Louis Nicollin prohlásil, že éra mohutného rozkvětu PSG skončí v okamžiku, kdy Ibra klub opustí: skvělí fotbalisté v týmu sice zůstanou, bude mezi nimi ale chybět nějaký podobný magor, který by se krmil bolestí, nenávistí a šílenými nároky na sebe sama a přetvářel tyto emoce ve fotbalové výkony tak intenzivní, že před nimi zkrátka není úniku.
Druhý takový hráč nejspíš na světě neexistuje, Di María má ale potenciál se tomuto vzoru alespoň výrazně přiblížit. Stejně jako Ibra (a na rozdíl od Cavaniho, Verrattiho či Silvy) ani on nikdy nebyl na hřišti "sympaťákem"; hraje se zištným oportunismem, nebojí se konfrontací, nepřátelství soupeřů ho motivuje být ještě lepší. Tato mentalita věčného štvance je důležitým pojítkem mezi oběma borci. Navíc je Argentinec opravdu excelentním fotbalistou, v útočném pressingu patří mezi absolutní světovou elitu, má ve vitríně stříbro z mistrovství světa i triumf v Lize mistrů (přičemž na obou těchto turnajích byl nejlepším hráčem svého týmu). Di María má zkušeností na rozdávání, přitahuje úspěchy, jeho výkony rostou s důležitostí a náročností zápasu a navíc je teď v nejlepších fotbalových letech. Proto je jeho angažmá pro Blanka takovým majstrštykem: kouč PSG potřeboval spíše než dalšího "Pokémona" v první řadě někoho, kdo na hřišti zničí sám sebe a všechny okolo, aby dosáhl svého cíle. Ibru 2.0.
Hledání kreativní identity
Šikovný levák se Pařížanům samozřejmě vyplatí i po fotbalové stránce: dává totiž svému trenérovi možnost větší variability v taktice a rozestavení. Nyní už asi neexistuje důvod pochybovat o tom, že si PSG připíše čtvrtý ligový titul v řadě; jeho kouč tak může začít pomalu přemýšlet nad tím, co jeho týmu v předcházejících třech sezonách chybělo ve čtvrtfinále Ligy mistrů. Nároční soupeři v tomto případě nejsou omluvou - pokud se Pařížané skutečně chtějí zařadit po bok Barcelony, Realu Madrid či Bayernu Mnichov, nesmí pro ně termíny jako "příliš těžká konkurence" vůbec existovat.
Zjednodušeně můžeme říci, že klíč k proniknutí mezi absolutní klubovou elitu leží v ovládnutí středu pole. To PSG nedělá žádné problémy doma v lize - vždyť proti Monaku na jeho hřišti drželo míč skoro 65% času, zaznamenalo dvakrát více přihrávek a soupeře také drasticky přestřílelo ze všech měřitelných pozic - jenže, jak opakovaně ukazují zápasy proti špičkové konkurenci, není ve skutečnosti až tak těžké jej přehrát. Stačí k tomu "pouze" extrémně kvalitní, kreativní hráči schopní dokonalé kontroly balonu. Pro 99% klubů na světě nereálná podmínka, ale zároveň standard pro úroveň, na niž se PSG touží dostat.
Blanc ve skutečnosti udělal v létě v tomto směru hned dva důležité kroky - vedle přivedení Di Maríi se mu totiž povedlo udržet Thiaga Mottu, který byl prakticky celé tři měsíce na odchodu. To znamená, že 'údržbářský' model s naturalizovaným Italem kumulujícím krátké přihrávky a dirigujícím tempo hry z prostoru pod stopery v pařížském arzenálu zůstává. Kombinace Mottova metronomu, Verrattiho hloubkové kreativity a Matuidiho výbušné dynamiky je po loňské sezoně sice už dobře čitelná, na Ligue 1 a průměrnou kontinentální konkurenci však stále bohatě stačí (tito hráči jsou zkrátka tak sehraní a kvalitní, že přetlačit je v jejich revíru je pro týmy jako Monaco jednoduše nemožné).
Ukázalo se ale, že osa Motta - Verratti - Matuidi nedokáže dominovat stylem, který by PSG dovoloval být vyrovnaným soupeřem Barceloně či Bayernu. V takových zápasech bylo zkrátka vidět, že Pařížanům schází originální kreativita: jejich útoky se omezovaly na brejky, Matuidiho vpády do volného prostoru a centry na Ibrahimovice s Cavanim vepředu. Di María s tímto problémem může pomoct. On a Javier Pastore jsou v tomto směru naprosto klíčovými hráči, neboť otevírají Blankovi celé spektrum nových taktických možností, rozumí si s míčem a jsou schopni v zápasech ve zlomku vteřiny vymýšlet nová, nečekaná řešení.
V tuto chvíli je takřka jisté, že Blanc bude i nadále pokračovat v nominálním rozestavení 4-3-3; to ale může mít hned několik podob. Už v předcházejících sezonách se experimentovalo s křídly Cavani - Pastore, což potom na hřišti reálně připomínalo spíše jakési 4-3-1-2 s Argentincem za dvojicí hrotových útočníků; Pastore samozřejmě může dodávat kreativitu i z hloubi pole, z kraje záložní trojice, což je shodou okolností také pozice, v níž v Realu Madrid tolik exceloval Di María. Ten by měl být zpočátku využíván jako falešné křídlo; jeho tah na bránu, ukázkový pressing, skvělé vedení míče a nevídaná schopnost nacházet skulinky v soupeřově obraně mu však nejspíš zajistí relativně volnou pozici. Jestliže je cílem posunout celou týmovou souhru na vyšší úroveň, musí se začít od záložní řady, a tam má nyní Blanc více možností než kdy dříve.
Spiro ve svém článku podotýká, že Di María může Pařížanům pomoci odstranit dva velké problémy - předvídatelnost a nekompaktnost. PSG zkrátka musí působit jako tým, který je na hřišti natolik suverénní, že může přejet úplně každého, prostě tím, že ho nenechá hrát. "Myslím, že kouč použije Ángela na pravém křídle ve 4-3-3," potvrzuje Pastore (právě tam se jeho krajan ostatně pohyboval proti Monaku). "Je to fantastický fotbalista, který nám pomůže dosáhnout našich cílů. Takového rozdílového hráče PSG dlouho potřebovalo."
Nyní má tedy Blanc k dispozici prakticky všechny ingredience k vytvoření svého supertýmu - hvězdného talismana-veterána (Ibrahimovic) a spolehlivou gólovou mašinu (Cavani) v útoku, bezchybného dispečera (Motta), špičkového mladého defenzivního playmakera (Verratti) a robustní dynamo (Matuidi) v záloze, a navrch kreativního univerzálního trequartistu (Pastore), elitního dribléra (Lucas), spolehlivého žolíka (Lavezzi) a jednoho z nejlepších ofenzivních záložníků planety (Di María). Plus, pro osvěžení, několik nadějných talentů toužících po šanci (Stambouli, Rabiot, Augustin). K tomu skutečného generála středu obrany (Silva) a dva mladé, ofenzivní beky disponující výtečnými centry (Aurier, Kurzawa). S těmito ingrediencemi vybíhá PSG na Real Madrid, Šachťar Doněck a Malmö. Scéna je připravena.
Nejprve si můžeme shrnout fakta. Pařížané se loni stali vůbec prvním týmem, který v historii francouzského profesionálního fotbalu získal všechny čtyři domácí trofeje (Ligue 1, Coupe de France, Coupe de la Ligue a Trophée des Champions), a novou sezonu začali obhajobou TdC, díky níž mají na kontě čtyři tituly i za kalendářní rok 2015. V lize zvítězili už třináctkrát v řadě. Během 450 srpnových soutěžních minut neinkasovali jedinou branku a ani na chvíli to nevypadalo, že by se snad mohli nechat přehrát. Dokonalým symbolickým stvrzením jejich dominance pak byla poslední ligová výhra 3:0 na Stade Louis II: právě Monaco mělo být podle mnohých jejich letos nejvážnějším konkurentem. Blancův tým ho doslova smazal ze hřiště.
Sám přemýšlivý kouč se v nové sezoně dlouho držel zkrátka; vadily mu různé detaily, napomínal hráče za drobné prohřešky, stěžoval si, že počet nastřílených gólů nekoresponduje s herní převahou. Z každého jeho slova čišela opatrnost a snaha nenechat se hned zkraje ročníku příliš unést. Po demolici Monaka, již jeho svěřenci provedli s nonšalantní elegancí a samozřejmým sebevědomím skutečného velkoklubu, to však už ani on nedokázal vydržet. "Bylo to z naší strany ohromně pozitivní. Je skvělé, že sbíráme body hned ze začátku, což se nám loni nedařilo," připomněl vlažný start do sezony 2014/15. "Po fyzické i technické stránce hrajeme opravdu dobře, hráči jsou mnohem odhodlanější a soustředěnější. Na hřišti to bylo jasně vidět: drželi jsme taktickou formaci, byli jsme skvěle připraveni. Teď musíme podávat podobné výkony zápas co zápas, proti každému soupeři," dodal.
To jsou opravdu vzletná slova od muže, který je jinak notoricky známý tím, že zůstává za každých okolností při zemi. Cíl pro letošní sezonu je jasný - prolomit čtvrtfinálovou bariéru Ligy mistrů, a protože Blanc ví, že před neúprosným losem není úniku a jeho nemesis ze dvou předcházejících sezon, věhlasná Barcelona, bude s největší pravděpodobností opět číhat jako jedna z možností, snaží se už nyní vybudovat tým tak silný, aby se nemusel bát opravdu nikoho. Ani Messiho a spol. Jak ostatně potvrzují slova kapitána Thiaga Silvy: "PSG se nemusí ohlížet na okolní výsledky, zodpovídáme se pouze sami sobě. Vidím v tomto týmu skutečný progres, co se psychické síly týče. Náš cíl? Vyhrát úplně všechny ligové zápasy, abychom se mohli plně soustředit na Ligu mistrů, až to bude zapotřebí."
Klíčovým prvkem bylo v tomto směru angažmá Ángela di Maríi: argentinský záložník přišel po frustrující sezoně v Manchesteru United a svůj debut si odbyl jako střídající hráč právě proti Monaku. Trvalo mu 17 minut, než přesným pasem na krajana, kamaráda a spolubydlícího z reprezentačních srazů Ézequiela Lavezziho zaznamenal svoji první asistenci v Ligue 1. "Ángel se stane klíčovým hráčem tohoto týmu. Možná nebude jednoduché poskládat všechny hvězdy dohromady, ale to už je docela příjemná starost. Jako trenér si nic lepšího nemohu přát," rozplýval se spokojený Blanc. Zdá se, že v Paříži je opravdu vše připraveno k velkému mezinárodnímu průlomu. Proč má ale zrovna Di María potenciál být oním finálním dílkem skládačky, který funkcionáři PSG hledali poslední dva roky?
Psychologická posila snů
Vlivný komentátor Matt Spiro už před několika měsíci podotkl, že Argentincovy problémy v Manchesteru jsou do značné míry psychického rázu. Jeho logika byla neúprosná: Di Maríu prohlásil za jednoho z nejlepších fotbalistů světa, čímž rovnou odmítl možnost, že by na United jednoduše neměl. Důvod tedy musel ležet jinde. Podle Spira šlo celou dobu o to, že Di María chtěl z Realu odejít pouze do Paříže; že jediným lákadlem, které bylo v jeho očích schopné převážit prestiž sněhobílého dresu, byla myšlenka nastupování po boku kamarádů Lavezziho s Pastorem v jednom z nejzajímavějších projektů současného fotbalu. Uznávaného středopolaře prý okouzlila vidina toho, že by se mohl sám zasadit o přepsání jedné kapitoly fotbalové historie, takže když nakonec skončil v Anglii, nedokázal ze sebe zkrátka vydat úplně vše. Podvědomá touha jít do Paříže v něm prý celou dobu přetrvávala a neexistoval jiný způsob, jak jej tohoto břemene zbavit, než mu v jeho přání vyhovět. "Někdy je zkrátka nemožné uniknout svému osudu," zakončuje Spiro svoji úvahu.
To je možná poněkud romantický pohled, nicméně nelze popřít, že Di María ve Francii viditelně ožil a radost z fotbalu, kterou jsme u něj naposledy mohli pozorovat ještě v Madridu, z něj vyloženě pryští. "Nemohl jsem se dočkat, až za PSG konečně nastoupím," prohlásil po své vydařené monacké premiéře. "Jsem ohromně šťastný. Pro fotbalistu je vždy dobré, když má v týmu takto vynikající spoluhráče," dodal, načež sám požádal o vynechání z reprezentační nominace pro nadcházející přestávku. Prý aby byl stoprocentně připraven na zápasy v klubovém dresu.
Tato slova, jakkoliv se mohou na první pohled zdát lehce tendenční, mají ve skutečnosti důležitý význam - naznačují totiž, že tento špičkový fotbalista do Pařiže odešel skutečně proto, že to byl jeho hráčský sen. Ne za penězi, ne za poháry či mezinárodní slávou; na všechny tyto věci byl zvyklý už v Benfice, Madridu i Manchesteru. Vybral si konkrétně PSG jako svoji vysněnou destinaci a nyní je šťastný, že se mu toto přání konečně splnilo.
To je poměrně významný paradigmatický zlom: Pařížané totiž tímto krokem přestávají být atraktivní pouze z finančního hlediska. Už nemusí šermovat na všechny strany katarskými penězi, protože mají skutečně funkční projekt a hmatatelnou vnitřní atmosferu, za níž jdou špičkoví hráči sami od sebe, bez ohledu na počet nul na výplatní pásce. Tolik k debatám o tom, jestli PSG Di Maríu vůbec potřebovalo: herně možná nikoliv nutně, ale psychologický přínos jeho angažmá je nedozírný. Náhlý závan nakažlivě odhodlaného přesvědčení o vlastních kvalitách, který po zápase v Monaku osvěžil pařížskou kabinu, je toho jasným důkazem.
A ještě z jednoho úzce souvisejícího důvodu je ulovení vytáhlého Argentince pro Blanka důležitým krokem. Dosud totiž platilo, že PSG - chtě nechtě - zůstává příliš závislé na Ibrovi. Jasně to bylo vidět minulý rok, kdy mohutného Švéda už týrala zranění a období jeho nepřítomnosti (a následných hledání formy) se prakticky dokonale kryla s obdobími výsledkového sucha. Ibra se nakonec propracoval k zábleskům své pověstné geniality, rozstřílel se (i s pomocí penalt) do životní formy a výrazně pomohl Pařížany "nakopnout" k brilantnímu finiši, leč otázkou zůstává, co by se s PSG vlastně stalo, kdyby zůstal zraněný po celý rok. Tady už nejde jen o góly a asistence; kvalitních fotbalistů má Blanc koneckonců plnou kabinu. Jde o to, že Ibra vyzařuje auru autoritativního vůdce, hráče, jehož pohání kupředu hlad po zodpovědnosti.
Můžeme namítat, že je to v podstatě sobec, to ale na výsledku nic nemění - na hřišti nezáleží na tom, jestli se Ibra chová tak, jak se chová, kvůli sobě samému nebo kvůli týmu. Důležitý je výsledek, a švédský fantom už mnohokrát v kariéře (a nejvýrazněji právě v PSG) ukázal, že jeho touha táhnout nejraději úplně všechno na svých bedrech je až chorobná. Jiného takového hráče Blanc k dispozici neměl. Proto také kontroverzní majitel Montpellieru Louis Nicollin prohlásil, že éra mohutného rozkvětu PSG skončí v okamžiku, kdy Ibra klub opustí: skvělí fotbalisté v týmu sice zůstanou, bude mezi nimi ale chybět nějaký podobný magor, který by se krmil bolestí, nenávistí a šílenými nároky na sebe sama a přetvářel tyto emoce ve fotbalové výkony tak intenzivní, že před nimi zkrátka není úniku.
Druhý takový hráč nejspíš na světě neexistuje, Di María má ale potenciál se tomuto vzoru alespoň výrazně přiblížit. Stejně jako Ibra (a na rozdíl od Cavaniho, Verrattiho či Silvy) ani on nikdy nebyl na hřišti "sympaťákem"; hraje se zištným oportunismem, nebojí se konfrontací, nepřátelství soupeřů ho motivuje být ještě lepší. Tato mentalita věčného štvance je důležitým pojítkem mezi oběma borci. Navíc je Argentinec opravdu excelentním fotbalistou, v útočném pressingu patří mezi absolutní světovou elitu, má ve vitríně stříbro z mistrovství světa i triumf v Lize mistrů (přičemž na obou těchto turnajích byl nejlepším hráčem svého týmu). Di María má zkušeností na rozdávání, přitahuje úspěchy, jeho výkony rostou s důležitostí a náročností zápasu a navíc je teď v nejlepších fotbalových letech. Proto je jeho angažmá pro Blanka takovým majstrštykem: kouč PSG potřeboval spíše než dalšího "Pokémona" v první řadě někoho, kdo na hřišti zničí sám sebe a všechny okolo, aby dosáhl svého cíle. Ibru 2.0.
Hledání kreativní identity
Šikovný levák se Pařížanům samozřejmě vyplatí i po fotbalové stránce: dává totiž svému trenérovi možnost větší variability v taktice a rozestavení. Nyní už asi neexistuje důvod pochybovat o tom, že si PSG připíše čtvrtý ligový titul v řadě; jeho kouč tak může začít pomalu přemýšlet nad tím, co jeho týmu v předcházejících třech sezonách chybělo ve čtvrtfinále Ligy mistrů. Nároční soupeři v tomto případě nejsou omluvou - pokud se Pařížané skutečně chtějí zařadit po bok Barcelony, Realu Madrid či Bayernu Mnichov, nesmí pro ně termíny jako "příliš těžká konkurence" vůbec existovat.
Zjednodušeně můžeme říci, že klíč k proniknutí mezi absolutní klubovou elitu leží v ovládnutí středu pole. To PSG nedělá žádné problémy doma v lize - vždyť proti Monaku na jeho hřišti drželo míč skoro 65% času, zaznamenalo dvakrát více přihrávek a soupeře také drasticky přestřílelo ze všech měřitelných pozic - jenže, jak opakovaně ukazují zápasy proti špičkové konkurenci, není ve skutečnosti až tak těžké jej přehrát. Stačí k tomu "pouze" extrémně kvalitní, kreativní hráči schopní dokonalé kontroly balonu. Pro 99% klubů na světě nereálná podmínka, ale zároveň standard pro úroveň, na niž se PSG touží dostat.
Blanc ve skutečnosti udělal v létě v tomto směru hned dva důležité kroky - vedle přivedení Di Maríi se mu totiž povedlo udržet Thiaga Mottu, který byl prakticky celé tři měsíce na odchodu. To znamená, že 'údržbářský' model s naturalizovaným Italem kumulujícím krátké přihrávky a dirigujícím tempo hry z prostoru pod stopery v pařížském arzenálu zůstává. Kombinace Mottova metronomu, Verrattiho hloubkové kreativity a Matuidiho výbušné dynamiky je po loňské sezoně sice už dobře čitelná, na Ligue 1 a průměrnou kontinentální konkurenci však stále bohatě stačí (tito hráči jsou zkrátka tak sehraní a kvalitní, že přetlačit je v jejich revíru je pro týmy jako Monaco jednoduše nemožné).
Ukázalo se ale, že osa Motta - Verratti - Matuidi nedokáže dominovat stylem, který by PSG dovoloval být vyrovnaným soupeřem Barceloně či Bayernu. V takových zápasech bylo zkrátka vidět, že Pařížanům schází originální kreativita: jejich útoky se omezovaly na brejky, Matuidiho vpády do volného prostoru a centry na Ibrahimovice s Cavanim vepředu. Di María s tímto problémem může pomoct. On a Javier Pastore jsou v tomto směru naprosto klíčovými hráči, neboť otevírají Blankovi celé spektrum nových taktických možností, rozumí si s míčem a jsou schopni v zápasech ve zlomku vteřiny vymýšlet nová, nečekaná řešení.
V tuto chvíli je takřka jisté, že Blanc bude i nadále pokračovat v nominálním rozestavení 4-3-3; to ale může mít hned několik podob. Už v předcházejících sezonách se experimentovalo s křídly Cavani - Pastore, což potom na hřišti reálně připomínalo spíše jakési 4-3-1-2 s Argentincem za dvojicí hrotových útočníků; Pastore samozřejmě může dodávat kreativitu i z hloubi pole, z kraje záložní trojice, což je shodou okolností také pozice, v níž v Realu Madrid tolik exceloval Di María. Ten by měl být zpočátku využíván jako falešné křídlo; jeho tah na bránu, ukázkový pressing, skvělé vedení míče a nevídaná schopnost nacházet skulinky v soupeřově obraně mu však nejspíš zajistí relativně volnou pozici. Jestliže je cílem posunout celou týmovou souhru na vyšší úroveň, musí se začít od záložní řady, a tam má nyní Blanc více možností než kdy dříve.
Spiro ve svém článku podotýká, že Di María může Pařížanům pomoci odstranit dva velké problémy - předvídatelnost a nekompaktnost. PSG zkrátka musí působit jako tým, který je na hřišti natolik suverénní, že může přejet úplně každého, prostě tím, že ho nenechá hrát. "Myslím, že kouč použije Ángela na pravém křídle ve 4-3-3," potvrzuje Pastore (právě tam se jeho krajan ostatně pohyboval proti Monaku). "Je to fantastický fotbalista, který nám pomůže dosáhnout našich cílů. Takového rozdílového hráče PSG dlouho potřebovalo."
Nyní má tedy Blanc k dispozici prakticky všechny ingredience k vytvoření svého supertýmu - hvězdného talismana-veterána (Ibrahimovic) a spolehlivou gólovou mašinu (Cavani) v útoku, bezchybného dispečera (Motta), špičkového mladého defenzivního playmakera (Verratti) a robustní dynamo (Matuidi) v záloze, a navrch kreativního univerzálního trequartistu (Pastore), elitního dribléra (Lucas), spolehlivého žolíka (Lavezzi) a jednoho z nejlepších ofenzivních záložníků planety (Di María). Plus, pro osvěžení, několik nadějných talentů toužících po šanci (Stambouli, Rabiot, Augustin). K tomu skutečného generála středu obrany (Silva) a dva mladé, ofenzivní beky disponující výtečnými centry (Aurier, Kurzawa). S těmito ingrediencemi vybíhá PSG na Real Madrid, Šachťar Doněck a Malmö. Scéna je připravena.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Přelom roku ve Francii: Novoroční Ligue 1 speciál (2/2)
07.01.2016, 03:35
Přelom roku ve Francii: Novoroční Ligue 1 speciál (1/2)
05.01.2016, 02:50
Ligue 1 speciál: Těžký život ve slunné Okcitánii
25.11.2015, 23:26
Ligue 1 speciál: Hrají Caen a Angers o poháry?
23.10.2015, 03:51
Ligue 1 speciál: Lyon versus Mathieu Valbuena
15.10.2015, 22:42
Ligue 1 speciál: Monacká tvrz v troskách
30.09.2015, 23:53
Ligue 1 speciál: O příčinách montpellierské krize
27.09.2015, 12:34
Ligue 1 speciál: Trapp vs. Sirigu aneb Velká brankářská revoluce
22.09.2015, 15:41
Ligue 1 speciál: Montanierův krok do neznáma
17.09.2015, 20:44
Ligue 1 speciál: Návrat zapomenutého génia
27.08.2015, 15:05
Ligue 1 speciál: Nejšťastnější město ve Francii
19.08.2015, 03:08
Ligue 1 speciál: Co přesně se stalo v Marseille?
12.08.2015, 22:48
Komentáře (134)
Přidat komentářBayern, Barca, Real, PSG. Semifinále LM, začínám tomu věřit čím dál víc. Tedy pokud Benítez nebude dělat moc velké šílenosti.
tomu never,Ronaldo polovicni pod Benitezem,nesedli si
City by uz mohli v europe nieco dosiahnut a united tiez moze sadnut vyradovacka, budeme urcite silnejsi ako teraz
fuj, zasa ta krysa na fotke k clanku
proc krysa? ze nechtel hrat v rozpadajicim se klubu kde si trener hraje na to ze stvoril svet? sel tam kde fotbal delaji lip momentalne
pořád to bolí?
ze sme tu spinu kupili? ked mam pravdu povedat tak ano, ale celkom to vyvazila radost z jeho odchodu
Tak to by ti snad měla dělat radost ta fotka, kde ho vidíš v dresu PSG, ne?
mne pride blivno ked vidim ten ksicht v hociktorom drese
ty jsi ubožák!
Taky je mi zle když vidím toho cikánského potkana
Snad vás vyřadí :)
to by bylo
to by znamenalo ze postupia zo skupiny...
Je demence vašeho vedení, ze je schopno koupit hráče, který k vám ani pořádně nechce a místo PSG u vás skončil jen díky ffp. Spíš by ses měl zamyslet, proč tak polovina přestupů k vám loni v létě a letos působí podivně a i přes utracené prachy má ten kádr díry i v rámci Anglie, o evropské špičce, která je mnohem dal ani nemluvě.
Líp to říct nešlo, ale on průměrný diskuter eurofotbalu stejně nepochopí
priemerny ano, ale to by sme kiwwiho precenili
Troska to neunasas
No, asi sa zacnem pozerat na zapasy PSG. Mozno i na ukor Barcelony :) Vlastne, to asi nie...
Claudio
PSG konečně jede (více) ta sestava a řídění klubu je dobré a sympatické hrají opravdu dobře, ale co LM stejně jako Man City prostě neumějí dojít daleko, ambice i kádr na to mají ! obzvláště Man City tuto sezónu, ale to PSG je také velmi nebezpečné!
Naopak tuto sezónu Monaco, Lyon, Marseille absolutně mimo
Fandím PSG, takže jsem velmi spokojen s pojetím hry a výsledky a proti Bordeaux to vidím podobně 3:0 pro PSG
je stále začátek, ale .... např. ta LM tipuji čtvrtfinále PSG a Man City věřím v prolomení smůli a finále !!!! a klidně se smějte
Jakože dva týmy, kterým fandíš proti sobě, budou proti sobě a protrhnou smůlu, jo? To je fakt, to je win-win situace.
A proč by ne? Jako když na sebe dvě hráčky v tenisu narazí na sebe z ČR a máme jistotu SF...
No však jo, ale já se spíš směju té pojistce, že by se měly zrovna ve čtvrtfinále potkat týmy, kterým fandí.
Když už je tam zmíněný Boga - má šanci si v Rennes zahrát? Jaká je tam konkurence?
Co jsem koukal, tak jsme ho nominovali na YCL pro jistotu...
Jestli je fakt AM, tak prakticky nulovou, protoze Rennes hraje 3-4-3
On je takový ofenzivní univerzál, není to rozhodně nějaké pomalé AM, ale spíš takový moderní, dynamický fotbalista, který zahraje jak na podhrotu, tak na křídle. On byl pravě původně na křídle až do lonska, ale pak se do U-21 posunul Musonda, Baker šel na hostování a jeden z trojice Brown-Boga-Musonda musel do středu pole, aby hrál. A vyšlo to na Bogu právě.
Jinak je původně právě křídlo.
Aha, no tak mozna se s nim pocita na jeden z tech kraju v utocne trojici. Tam jsou kazdopadne v tuhle chvili 3 osvedceny kridla (Ntep, Henrique, Grosicki) a jeste tam musi hrat Doucoure, coz je nejkreativnejsi hrac tymu. Takze lavka, no.
No pokud by byl až 5. variantou, tak to není ani lavička, ne?
Vypada to spis na tribunu a moznej posun na lavku, az se jim nekdo zrakvi nebo az Ntep odejde v zime, no.. Ja nevim, v kadru Rennes se clovek obcas nevyzna
I když je otázka, jestli si po příchodě Bogy udrží Doucoure pozici nejkreativnějšího hráče týmu...
Nějak si ale stejně nedovedu představit, jak Di Maria posílí tým (systémově) proti TOP týmům, kde stejně nějakej destruktivnější Motta hrát musí. Takže to znamená, že ze čtveřice Lucas, Di Maria, Pastore, Lavezzi stejně musí tři sedět...
Zlatan na tom není zdravotně dobře, takže Cavani na hrot a di María doleva.
Což je nicméně oslabení, protože Pastore - Ibra - Cavani > Pastore - Cavani - Di Maria.
Moznosti je vic, zalezet bude hodne na Ibrovi. Muze se hrat stromecek s podhrotama ADM - Pastore, muze se hrat diamant s Pastorem na AM (pak by jeden z dvojice Motta, Matuidi sel na lavku), muze se hrat klasicky 433 bez Pastoreho v zakladu.
Ted teda ocekavam tu posledni moznost, cili MMV - DiMa, Ibra, Cavani, s tim ze Pastore bude zolik.
S Lucasem se teda počítá až v nějakém třetím sledu?
Ale prdlajs, proste maji zdvojeny posty. To u techhle klubu byva obvykle
Tak z toho co píšeš mi přijde jako třetí volba.
Pokud budou hrat 433 nebo nejakou modifikaci 433, maji do toho systemu pet defenzivne ladenych hracu (MMV, Rabiot, Stambouli) a sest ofenzivne ladenych hracu (DiMa, Ibra, Cavani, Pastore, Lucas, Lavezzi) s tim, ze DiMa a Pastore muzou i do te zalozni trojky. Zahrajou si vsichni dost a hlavne maji vic moznosti, takze o to bych se fakt nebal.
Tak já se nebojím, rád bych ho viděl jinde
To je teda dost blba sestava (na ty moznosti), pokud maji fakt zacit hrat neco v Evrope.
proti top týmům je to lepší bez zlatana. Nemůžeš mít proti barce, kde běhají jak camrdy na hřišti chodce, pokud se chceš hádat, podívej se na Barca-City, jak je uběhali. Barca branila v 9 a útočila v 6-7, City bránilo v 8 a útočili v 4-5.
No a to je dalsi vec, kterou se prave snazim nejak natuknout, no. Ze kdyz mas na hristi rozjetyho ADM, nepotrebujes nutne Zlatana, cili u nej by mel mit Blanc moznost rozhodovat se fakt podle formy a ne podle toho, ze je to Zlatan.
Spis kdyz mas DiMu, nepotrebujes Matuidiho. Ten je tam navic, protoze Angel pokryje levou stranu, podobne ti to odbeha, odbrani a dopredu ti toho udela mnohem vic a v tom je jeho nejvetsi sila. A kdo proti silnymu souperi nepostavi do zakladu Lucase, ten to (po tech vykonech proti Barce) nema v hlave v poradku. Prave takovi hraci jako Lucas & DiMa ti individualnima akcema rozhoduji takovy zapasy. Stred ti v klidu pokryji Verratti s Mottou. Do utoku Cavani a zbylo by mi jedno misto pro Pastoreho nebo Lavezziho.
Nejvetsi problem PSG byl pro me Zlatan a celkove ta jejich hrozne staticka hra.
Nahradit Matuidiho, Zlatana a Mottu Pastorem, Di Mariou a nejakou spickou misto Motty tak ten tym moc nema slabiny.
Tak mohli koupit treba Danila, abysme meli klid. Ale tak nejak to je, i kdyz misto toho Motty sehnat nekoho lepsiho bude docela orisek.
Co nejaky zvire typu Krychowiak, ten byl loni proti silnejm skvelej. Zas sem ho ale nevidel tolikrat, aby clovek posoudil jak si poradi proti slabsim, kdyz bude muset ukazat vic fotbalovosti.
Neznam, nevim. Ale tak podle toho, co jsme zazili v Realu, je tak nejak videt, co spickovy kluby nejvic potrebuji. Modric byl oproti Lassum a Khedirum obrovskej posun vpred. Ale stejne si tak nejak myslim, ze si PSG vezme toho Pogbu.
Snad. I kdyz za cenu odchodu Balea, bych i hypePogbu prezil. Horsi je fakt, ze Perez by radsi pustil Ronalda a postavil to na Pogbovi, Baleovi a nejlepsim trenerovi, kteryho kdy mel.
Ja bych ho nechtel vubec, to je proste Bale v cernym, mozna jeste hur (oproti Lukovi s Tonim, protoze Bale aspon nema takovej vliv na samotnou hru a zakladani akci, a to radsi budu doufat, ze Luka odehraje jeste minimalne tri spickovy sezony). Jedina vymena, ktera by mela smysl, je ta za Verrattiho, protoze jinak ta zakladni XI je jasne dana a jakakoliv zmena pokemonem by byla krok zpet. Podle me jsou Real (nakup Kovacice) i Barcelona (Bartomeu) ze hry venku a vezme si ho bud PSG (nahrada Motty) nebo nekdo z PL, ale do Chelsea on nechce a tak zbyva jen City (nahrada Toureho), kteri jsou po letosnim lete schopni vseho, ale podle me tam by on asi taky nechtel.
Jinak samozrejme ten Verratti by uz taky vzhledem k Mateovi nemel smysl, takze asi tak. A Floreho uz neresim, to nema cenu.
Na druhej strane ak by sa predal Gareth . 4-4-2
Isco - Kroos - Modric (Verratti ) -James ( Kovacic ) . Takze to miesto pre Marca tam je stale . Ale ta cena je proste nerealna . On ma zmluvu do roku 2019 teraz predlzi do 2021 . Tak jeho cena vyleti 100 mega .
A ak davala Chelsea 85 + Oscara za Pogbu tak ten trh je v uplne prdely
Ja bych uplne nevylucoval ani oba spanelsky kluby. Floro je fakt schopny vseho, jebne mu pusti Ronalda a palku posle za Pogbu. Proc taky mit v tymu Ronalda +30, kdyz tam mas jednoho daleko mladsiho. Ta idealni jedenactka je fantasticka, ale diky zraneni, pokynum zhora a "vdecnymu" trenerovi, se ji stejne v delsim casovym useku pravidelne nedockame. Snad toho Pogbu klofne PSG, nejobletovanejsi Francouz pro ne musi bejt dostatecne velka motivace, snad tam bude chtit.
pujdete spis po hazardovi
To by nedavalo smysl.
prima nahrada za cr, perez approves
To je Bale a Hazard to muze byt jen tezko, kdyz bez penalt neni schopnej dat vic jak 13 golu za sezonu. Isco > Hazard. To musi videt i Flore.
ja moc nevim, jestli to je perez schopnej videt, ale uvidime
Ina nahrada za CR neexistuje . Iba ak Lucas urobi niaky extra progres
Neymar.
Toho sme si nechali ukradnut
Rad by som videl ako by fungovalo
Benzema
Hazard
Isco - Kroos - Modric -James .
Ina dostupna volba ani neni pretoze Reusovi neverim .
Hazard nema statistiky. To spis James pod Benzemu a treba Lucas napravo, kdyz si chces zahrat na I_love_Real..
Ta otazka co urobime az to leavne Cristiano je dost realna .
A zrovna Eden by nemusel mat extra dobre stastistiky mohol by vyuzivat 2 extremne silne vlasnosti dribling ,otvaranie obrany a kreativitu . Onno mi uz teraz dost chyba hrac ktory lopty potiahne 20/30 metrov ak to neurobi Isco .
Samozrejme by Karim musel ist efektivitou hore a celkove goly by sa rozdelili medzi Isca / Edena / Jamesa . Ale to je sci fi .
Ale dominantne by to bolo neskutocne
A které křídlo/AM má statistiky? Máš Ronalda, Messiho, pak dlouho nic a pak Reus, Griezmann, Hazard, de Bruyne a spol...
Lucas se nedostal ani na těch 10 golů.
Neymar, Alexis, James, Bale.. Jde o to, ze kdyz na takovych hracich postavis tym a das jim volnost, tak Hazard z nich na tom bude nejhur. Treba James mel loni na kridle 11+7 za 1094 minut, to je pro me znamka toho, ze jako nahrada CR ma mnohem vetsi potencial nez Hazard, kterej na tom byl jako hlavni hvezda mistra PL bez penalt hodne bidne. A ze se Lucas nedostal ani na 10, je jedno, to neni jeho uloha a co se tyce postu prave zalohy, tak proste neni lepsi volba nez on.
jestli myslis lucase mouru, tak to je absolutne odlisnej typ hrace, cimz nerikam, ze by ale casem na real nemel, to stopro jo, akorat by mi prisel zbytecnej, kdyz by napravo mohl konecne hrat pro me lepsi james
Tak Floro je prej rasista ( ) a je fakt, ze od 2009 kupuje porad stejnej typ zalozniku, takze tady jsem v klidu.
aspon nieco robi dobre
vyndat Matuidiho v současné formě je pitomost, nahradit ho Pastorem ještě větší
Motta to samé v bleděmodrém
Tak podle formy to neberu, nesleduju ted PSG, jen podle typu fotbalistu a toho, co jsem zatim v LM videl proti nekomu silnymu. Motta spolecne s Verrattim drzi stred pole a kontrolu nad hrou, to ti Matuidi neudela. A to, co udela, ti odehraje i DiMa a jeste k tomu prida nadstavbu.
Za predpokladu, ze se do te doby dostane do formy.
Nerikam hned, ale do budoucna. DiMa misto Matuidiho do te trojky, Pastore zprava, Lucas zleva, vepredu Cavani, slapalo by to.
Lucas zprava.
ADM namiesto Matuidiho Pán je odborník ... Matuidi je kľúčový ale kľudne tu píš tie svoje nezmysly ďalej. Jednoznačne dole Zlatan a namiesto neho Lucas ... Lucas - Cavani - ADM. Podľa mňa najlepšia varianta, tú zálohu nemá zmysel rozbíjať.
nesouhlasím
jen Pastorreho bych v druhém případě nahradil Lucasem anebo Lavezzim
PSG som mal rad od cias ked tam hral Jay Jay Okocha a potom aj Ronadlindho.. z tychto timov co minaju mega vela penazi su mi asi najsympatickejsi.. prajem aspon to semifinale LM.. v lige by nemali mat problem
moj najlepsi kamos z detstva mal dres Loko z PSG
https://en.wikipedia.org/wiki/Patrice_Loko
http://psg70.free.fr/Loko.JPG
PSG som sledoval ešte pred ropákmi a boli mi sympatickejší. Po príchode zmrda AdM ich sledujem iba občas, no aj tak ich z Francúzska mám najradsej. Túto sezónu pôjdu v LM asi veľmi ďaleko.
to už se řiká asi 3 roky a z toho 2 roky na to regulérně měli...bohužel oni mají úžasnou schopnost v rozhodující chvili vlastní připosraností úplně devalvovat heroický výkon z předchozího kola...ona už skupina napoví, až pojedou na Ukrajinu...každopádně jsou zase silnější a o rok zkušenější...už by konečně měli něco předvést
Do semifinále dojdou CIty, PSG, Barca a ten čtvrtej je těžkej, real pod rafou může překvapit, bayern pod pepkem taky může překpavit ale taky vyhořet. MOžná někdo z Itálie.
Atleti
Super clanek, v techhle analyzach je domingo bezkonkurencni.
Zase fantázia, Domingo, dúfam, že ti za tieto články aj adekvátne platia, pretože to je radosť čítať
Dominik venujuci sa futbalu
Je to šíleně dlouhý článek,ale narozdíl od těch fantomasových mě to baví číst. Žádné přehnané prvoplánové intelektuální exhibice, zajímavé myšlenky,spousta informací, jen tak dál
By mě zajímalo, proč nás tolik lidí mermomocí musí srovnávat.
Protoze jste defakto jen vy dva, co podobny clanky pisete, k tomu vsemu jste jeste takovi pseudohumanisticti homokamosi, tak nejspis proto.
PS: vlastne jeste neco podobnyho pise Usty, ale ten to nedela tak dlouho.
To mi přijde jako dost zvláštní důvod, a pořád si myslim, že by šlo dominga prostě pochválit bez komentáře na toho druhýho, ale dobře
Zajímavý názory se tady člověk dočte posazení Matuidiho v současné formě je ale ze všech nejlepší
Hlavne kdybys cetl poradne, tak bys zjistil, ze slo primarne o Top zapasy a ne o soucasnost.
I v těch top zápasech patří k těm nejlepším a nepostradatelným. Je to prostě pitomost
To neni, kdyz di Maria na jeho postu nejvic zari a kdyz se rozjede, tak tym klidne dotahne k vitezstvi LM.
Vždyť to jsou naprosto rozdílní hráči. tdn tým potřebuje nejen útočit ale i bránit. Obojí zvládá Matuidi paradne. To se o Angelovi rict neda. Pokud Angel v základu, tak na křídle, zasahovat do te trojky MMV opravdu ne
Rict neda? WTF? Kdo si myslis, ze v Realu pri Decime makal na nebranici BBC?
Xabi a Modric například tohle je fakt mimo. Delas tady z hračičky borca makajíciho pro tým
Ok.
Di Mariá je v tomto uplna topka, odmaká každý zápas dopredu aj dozadu. Teda aspon pri Decime to tak bolo , ked bol na jar pravidelne najlepší hráč Realu.
To,akym sposobom Di Maria,Alonso a Modric znicili Bayern v Madride pri vyhre 1:0 je ukazkovy priklad pozicnej hry stredakov.Ta inteligencia hracov v pohybe bola fantasticka.Bayern tak bol zatlaceny a do nejakej medzihry sa absolutne nedostal.Ludia rychlo zabudaju.
A já snad nezmínil Alonsa s Modričem? Ano to hrál skvěle, já mu to neberu. Je jasné, že je to světový hráč. Na druhou stranu, aby vyřadil někoho ze sehrané trojky MMV to opravdu ne. Jeho nasazení na těchto postech může být variantou v případě nutnosti více útočit. Jinak bych ho cpal spíše na křídlo
Lenze ja reagoval na toho hracicku co nemaka pre tim. To v tej sezone proste nebola pravda a to nemozes popriet.
V návaznosti na tu sezónu to nepopírám, ale už je to nějaké doba. To za prvé. A za druhé mi primárně šlo o to, že by měl vyšoupnout někoho z trojky MMV. Což teda ani omylem
Tak do tohto sa pustat nebudem kvoli tomu,ze PSG vidim maximalne v CL.V tom semifinale ale Di Mariov vykon nemal k dokonalosti daleko.Je otazne,ci je schopny sa k takemu vykonu vobec priblizit.Nerad sa hadam ked nemam ten tim ci hraca nasledovaneho,to prenecham inym.
No já Angela nasledovaného taky nemám. Na druhou stranu PSG sleduji často a ta středová trojka je fakt super a byl bych docela nerad, kdyby se do ní nějak zasahovalo. Ikdyž v létě k tomu nebylo daleko, když měl odejít Motta.
Ona ta trojka je ale největší slabina Paříže, takže se s ní něco udělat musí. Mně se taky strašně líbí, ale proti tý Barceloně v Champions League to bylo uplně evidentní. V tomhle stoprocentně souhlasim s článkem. Chybí jim nějakej moment překvapení, schopnost dát průnikovou přihrávku nebo vymyslet rychlou kombinaci. Di María tohle řeší a zrovna on v tý středový trojici může být boží. Samozřejmě má svůj přínos i jako křídelní hráč, nejlíp ale zatím hrál jako LCM. Je to hodně o variantách a možnostech proti jednotlivým soupeřům, ale rozhodně bych se nebál vyměnit tam v sestavě Matuidiho za Di Maríu, protože výkonnostní strop obou hráčů je někde jinde. Soudim na základě Ligy mistrů a reprezentací.
Jenže ono to momentálně opravdu nejde. Matuidi má momentálně nejlepší formu od doby co do Paříže přišel. Samozřejmě, že mu ta forma nevydrží věčně. Pak tato možnost přijde do úvahy a rozhodně zkouška nebude na škodu. A co se týká zápasu s Barcelobou, tak si myslím, že v té chvíli by bylo úplně jedno kdo v té záloze stojí. Barcelona v té chvíli byla neskutečnej válec. Naopak když bych zmínil zápas dvojzápas proti Chelsea, tak tam byli tihle tři parádní a celkově ten tým šlapal tak jak měl.
Ona mu ta boží forma ale drží, jen holt někteří objevují Ameriku. Jinak souhlas.
Ani ne prave, loni mel snad nejslabsi rok kariery. Ne ze by hral vylozene blbe, ale vubec nepripominal to zvire z ASSE. Letos je zatim uzasnej.
Di Mária nieje stredný záložník úrovne Matuidiho, to je tak ťažké pochopiť. Za to že mu to chvíľu šlo v Reale neznamená, že mu to pôjde všade. Bola na tom poste skúšaný aj v repre a to bola hrôza. Ďaľšia vec, že ako krídelník tú kreativitu dodá predsa tiež. Čo je ale najpodstatnejšie, nechápem prečo spomínate zápas s Barcelonou, kde je evidentné, že PSG pôjde do defenzívy a výmena Matuidi Di Maria je sebevražda, ešte keď na hrote bude oxidovať stojatí zlatan a na krídle jasný hroťák Cavani. Veď to by dostali za ten dvojzápas 8:0. Tieto rozprávky mám najradšej.
Ser na to. Ty predsa vieš, hlavne že PSG vôôbec nesleduješ.
Prej nejlepší hráč svého týmu na MS Di Maríovi se povedl jeden zápas a doteď z toho všici stříkaj
Jestli tu profesorskou Argentinu někdo tahal entusiasmem, tak to byl Di Maria.
Tahal? A proč ty nejdůležitější zápasy nehrál? Nejlepší hráč Argentiny byl samozřejmě Mascherano
Kukni si to znova. Absolútný tragéd. Naozaj príšerné výkony. Jeden zápas proti Švajčiarsku nehral vyložene zle a bude sa tu z neho robiť ťahúň. Videl som každú minútu ARG na MS a tak z formy ako bol ADM bol len Aguero a to je čo povedať.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele