Jak funguje Slovan Bratislava? Celou značku shazuje generální ředitel, myslí si slovenský komentátor

12.09., 08:51
Rozhovory
Vladimír Weiss starší (© Profimedia)

Slovenský klub postoupil po 14 letech do fotbalové Ligy mistrů. Slovan Bratislava prošel jako jediný všemi předkoly a může se těšit na velké zápasy proti Manchesteru City, Bayernu, Atlétiku nebo AC Milán. Jak důležitý byl a je pro úspěch Slovanu trenér Vladimír Weiss starší? Jaké renomé mají v tamní společnosti majitel klubu Ivan Kmotrík a jeho syn, generální ředitel klubu Ivan Kmotrík mladší? A jaká je filozofie oddílu, který funguje bez skautského a analytického oddělení? To jsme v Livesport Daily probrali s komentátorem televize Markíza Andrejem Zvolenským.

Šampion posledních šesti ročníků slovenské nejvyšší soutěže si cestu do Ligy mistrů proklestil skrz předkola přes makedonskou Strugu, slovinské Celje, kyperský APOEL a nakonec i přes dánský Midtjylland. Úspěch klubu, který jinak rozděluje fanoušky po celém Slovensku, slavila prakticky celá země. Podle komentátora Markízy Andreje Zvolenského jde však úspěch slovenského fotbalového vládce zejména za jedním člověkem.

"Základním kamenem celého klubu je trenér Vladimír Weiss starší, ale myslím si, že nebýt toho, že majitelem klubu je podnikatel Ivan Kmotrík starší, se kterým má velmi dobrý vztah, tak by už Weiss ve Slovanu nebyl. Úspěch jde zkrátka za ním, protože když si vezmeme, že tak velký klub jako je Slovan vůbec nemá skautingové nebo analytické oddělení, tak to hovoří samo za sebe," říká Zvolenský

"Generálním ředitelem klubu je Ivan Kmotrík mladší. Jeho pověst je velmi rozporuplná, nechci být na něj moc tvrdý, ale často je to z jeho strany takové buranské chování. Často se povyšuje nad samotný klub, posily například nejdřív oznamoval on na svém instagramovém účtu a až pak měl povolení to zveřejnit klub. Ve Slovanu je spousta profesionálů, ale podobné věci celou tu značku trochu shazují," dodává.

Ve čtvrteční epizodě podcastu Livesport Daily jsme také řešili:

Postavení Slovanu na slovenské, potažmo evropské scéně.

Filozofii a fungování celého klubu.

Klíčové hráče Slovanu Bratislava.

Nový díl Livesport Daily najdete na oblíbených podcastových platformách - SpotifyApple Podcasts.

Článek byl původně publikován pro Livesport Zprávy.

Autor: Livesport.cz

Komentáře (112)

Přidat komentář
nani92

to, čo má pod palcom Weiss funguje, to čo má pod palcom Kmotrík je už menej fungujúce, služby na štadione otras, marketingove oddelenie otras, to že predstavuje posily na svojom IG je už tragikomická čerešnička.

Reagovat
FFA

Kmotrik ml. je hanbou Slovanu. Takyto clovek ma byt v pozadi klubu a malo by o nom byt pocut co najmenej. Pride mi to, ze on sa snazi o uplny opak. Navyse to jeho namachrovane, drze a arogantne spravanie. Typicky fracek, co nevie co so sebou a miluje pozornost.

Ako Zilincan Slovanu v Europe prajem, ale nie je to klub, na ktory by sme na Slovensku mohli byt hrdi, bohuzial.

PS. 0:5

Reagovat
antiHavel

Reagovat
Unai

Reagovat
Rudnevs

Reagovat
772jozef

Reagovat
Keeper117

Najúspešnejší slovenský klub, víťaz PVP 1969, ďalší klub v Lige Majstrov. Najväčšie úspechy v pohárovej Európe. Držiteľ rekordu v počte bodov v skupine európskeho pohára. Od sezóny 18/19 nepretržitý ligový víťaz. Myslím si, že máme byť na čo hrdí. A mladý Kmotrík nech je povahovo aký je, tak je jeden zo strojcov tohto všetkého. S ním prišla stabilita, s ním prišli úspechy. Jeho otec dodal financie, ale Kmotrík starší tam bol už pred érou jeho syna a ten klub takto nefungoval.

Reagovat
FFA

To ze ma Kmotrik ml. na uspechu Slovana velky podiel nikde nespochybnujem. Pisem len to, ze sa chova ako buran.

Reagovat
janinho

kks, toto je co za teoria? ked superis v lige kde cely zvysok ligy ma dohromady o polovicu vacsi rozpocet nez samotny slovan tak nevyhrat titul by bolo uz na povazenie, nemyslis? tie vysledy v EKL boli fajn, ale to fakt nie je sutaz ktora je pre europske kluby priorita. vyrobit 5-6 sezon po sebe sekeru 5-6 mega dokaze kazdy somar, ale chvalit sa tym a hovorit o nejakej stabilite je trosku moc.

Reagovat
ratusek

Ale to není vina Slovanu,,že do toho ostatní kluby nešlapou. Někdu tu psal, že majitel Ruže je ještě bohatší než Kmotrík. Antošík asi taky nebude uplný chudák. EKL je pro vaše kluby zlatá soutěž a majitelům by přinesla víc peněz a prestiže než se furt těšit jak doma pokopat Slovan nebo ho občas i porazit a pak z toho žít celou sezonu

Reagovat
exot12

Slovan je ostuda!

Je to klub, ktorý má peniaze a môže si kúpiť hráčov, aby vyhral titul či sa dostal do európskych súťaží, to nikto nespochybňuje, ale to nie je zásluha Kmotrík ml, ale Kmotríka st., ktorý to bez rozumu financuje, ale sú to jeho peniaze a je mi jedno čo s nimi robí.

V slovenskej lige sú 2-3 kluby, ktoré majú nejakú filozofiu, ZA, TN a TT s veľkým otáznikom.

Nehovorím, že s tou filozofiou súhlasím a považujem ju za najlepšiu možnú, no majiteľom funguje.

Potom tu je Slovan, ktorý má majiteľa, ktorý je ochotný investovať, ale nemá absolútne žiadnu filozofiu, víziu.

Každý rok kúpia náhodných futbalistov, na odporúčanie agentov a takmer každú sezónu riešia, že sa niekto stratil, nevrátil do prípravy, trucuje, že chce prestúpiť a ďalšie škandály.

Matne si spomínam, že minulú sezónu riešili problém s Luxemburčanom / Lichtenštajcom ktorý zdrhol do bývalej vlasti lebo mu hrozilo väzenie za domáce násilie? Niečo také, nesledujem Slovan, podrobnosti neviem. No v Slovane boli z toho prekvapený, a pritom stačilo použiť Google a vedeli by o tom pred podpisom zmluvy.

Ak si dobre spomínam, tak jediný slušný obchod, ktorý Slovan zrealizoval bol Šporar?

Klub riadi syn, ktorého aj tatko vyhodil, aj keď mu dovolil sa vrátiť. Aký musíš byť debil, ak ťa vyhodí z tvojej vlastnej hračky, tatko, ktorý ti to platí? Okrem toho že je debil, je to nácek, hulvát a ktorý keď sa ožerie, tak si s kapitánom vyznávajú lásku, ale inak je to veľký Čávo.

Až to Kmotríka st. prestane baviť a zavrie kohútik, tak ten klub je mŕtvy.

Áno možno to niekto kúpi, ale hodnota klubu = hodnota hráčov v A tíme.

Ak sa to Antošík rozhodne predať, tak to celkom dobre speňaží, kupujúci bude kupovať firmu, nie 11 hráčov. Žilna každý rok predá hráčov a vytiahne nových a výkonnosť sa zásadne nemení.

TN je na tom podobne, keď vyriešia problém so štadiónom, tak sa podľa mňa vrátia, k tomu čo fungovalo. Výchova mladých hráčov doplnených o zahraničných hráčov, ktorý potrebujú reštart.

Reagovat
ratusek

Celkem i souhlasím. Akorát nyní Slovan stojí jen na Vladkovi st. Ten momentálně odpovídá za přestupy a myslím, že tak poslední 2-3 přestupová období se jim velmi povedla. Hlavně ty poslední se trefili a nakupovali s rozumem. Ano byl tam ten přehmat s tím Gersonem, ale oni o tom určitě věděli.

Je to stejné, jako když Slavia podepsala Itharena nebo jak se píše. Problémový hráč, dáš mu nějaké peníze a buď se chytne nebo ne. Gerson na hřišti ukazoval, že je uplně jinde než ostatní, ale bohužel, když je blbá hlava, je blbé celé tělo.

Snad ve Slovaně zavedou to skautské a analytické oddělení, aby se ten klub posunul i dále.

Souhlasím s tím, že ZA i TN mají nějakou filozofii. U ZA je to dobré jen pro majitele, protože ten klub je z hlediska sportovních ambicí mrtvý. Přitom ten potenciál pro klub je obrovský, mají dobrý marketing a v případě úspěchů by se vrátili i lidi. TN se snad vrátí do období Manceho, Jangy atd. Kvůli stadionu od toho asi upustili, ale určitě se k tomu vrátí a přinese jim to úspěch a třeba postupem času i skupinu EKL.

TT ani sám nevím. Po minulé úspěšné sezoně (ikdyž prohráli finále poháru) jsem čekal, že do toho trochu víc šlápnou, aby si tu skupinu zahráli znovu, ale bohužel se nepovedlo. Navíc se spekulovalo i o odchodu Gašparíka, ale to snad nehrozí, protože nikoho lepšího by TT momentálně nesehnala.

Reagovat
JackDaniels.

Podbrezova ma momentálne lepsie filozofiu ako TN, zaráža ma ze ich vynechavas.... Dokonca aj RK ma lepaiu filozofiu ako TN...

Reagovat
exot12

Aká je filozofia Podbrezovej a RK?

Reagovat
penepi

Reagovat
janinho

nechapem taketo zmyslanie. to je ako ked sa pisalo ze majitelia NUFC su 25 krat bohatsi nez maijtel City, tak ze skupia cely all stars... to ze ma niekto viac penazi predsa neznamena ze musi do futbalu alikvotne nalievat, nie? ver tomu, ze pre Kmotrika je ten klub nieco ako pracka penazi a tiez hracka pre jeho synacika aby sa niecim mohol zabavat a neotravoval ho. ale liat prachy do klubu v slovenskych podmienkach je stratovy biznis a spoliehat sa na to, ze mozno tento rok prelezies predkola az do skupiny EKL je nieco jak keby si ty zobral kazdy rok uver a hodil to na nejake dlhodobe tutovky a spoliehal sa ze snad to teraz vyjde. Slovenska liga je pre sponzorov totalne nezaujimava, takze tu sa ti majitelia musia velmi obracat aby tie straty nedoplacali zo svojeho.

Antosik nalial do klubu neskutocne peniaze (ten stadion vybudoval takmer vyhradne za svoje), plus akademia a zjavne chce ist touto cestou. uplne by stacilo ze by taky Skriniar prestupil o rok skor za 50/60 mega a Zilina dostane na vychovnom tipujem tak 3-4 miliony. mne je tato cesta napr. sympatickejsia nez to co robi Slovan, t.j. mat 5 rokov po sebe minus 5-7 mega a potom sa raz prebojovat do LM (aj vdaka dobremu zrebu) a robit z toho hned nejaky super biznis model.

mne to cele pripomina jednu cast Ano sefe s Pohlreichom, kde chlapik mal 2 fabriky ktore robili zisk a jeho stara mala restiku kde ten jeho zisk mesiac co mesiac prejebavala. A Zdenda dosiel raz na nejakom namakanom karavane, ze keby si sa na tu restiku (s tymto vedenim) vyjebal, tak za poslednych par rokov si taketo karavany mohol mat uz 2. tak nejak vyzera biznis model Kmotrika a pokial sa dalsich 5 sezon aspon 3/4 krat nedostanu do LM (alebo do playoff EL), tak tie cisla proste z cervenych nedostanes.

Reagovat
Antijazvec

V základe je polovica Slovákov. Pozri sa na Ferencvaros Budapest, jediný Madar je brankár.

Reagovat
PitchingWedge

Reagovat
KingMaster13

Reagovat
Modroočko

No hlavne že na žilinské polotovarové tresky, čo Antošík predáva do poľskej ligy, môžeme byť extrémne hrdí

Reagovat
FFA

Situacia v Ziline je na dlhu debatu. Zlata era futbalu v ZA je uz za nami, sucasnemu Slovanu nemozeme konkurovat. Mimochodom, tiez sme hrali LM.

Reagovat
sergi

Reagovat
ratusek

On ti to tady tvůj kolega ze Žiliny, který se semnou hádal, vysvětlí

Reagovat
Neutron

Prosim

Reagovat
ratusek

Ty máš nějakou uchylku v sebepoškozování nebo proč chceš další vlákno s tím člověkem? Je to vůbec člověk?

Reagovat
Neutron

Mna bavia bizarnosti

Reagovat
doughty

Preto fandis ManU. To dáva zmysel

Reagovat
Neutron

teba netreba ani volat, sa prides strapnit sam

Reagovat
doughty

Nevadí, vyrasties z toho

Reagovat
Neutron

Ty uz vsak nie

Reagovat
doughty

Milé ako ochraňuješ svojho dúhového priateľa

Reagovat
Neutron

a pred cim ho mam ochranovat ty homofob?

Reagovat
doughty

Playstationovy 15 ročný manager všetkým teraz vysvetlí ako sa robí futbal

Reagovat
doughty

V ústave ti zapli wi-fi kokotko? Playstation 2025

Reagovat
Degree

Zasa si tu!! Ty a ixino najvacsi nezabudame do 5 rokov zilina lm zaostalec

Reagovat
doughty

Daj si lieky

Reagovat
fenixLFC

Slusny whataboutizmus

Reagovat
JackDaniels.

Zilina je poklad slovenského futbalu, to je bez pochyby. Ano, mohli by sa stat väčším klubom, ale to mesto jednoducho asi az taku podporu futbalu neponúka, celkovo slovebsko nieje futbalová krajina, ved to vidíme na návštevách. Akademia ziliny dlhodobo produkuje najväčšie slovesnke talenty a ťaží z toho cely SK futbal. Ako fanúšik slovenského futbalu by si mal byt hrdí, ze tak perfektne fungujúca akademia a zapracovanie mladunkych hracov do mužov funguje v klube v najvyššej lige na takej urovni. Ano rozpredavaju, ale proste z niečoho žiť musia. Keby im chodilo na kazdy zápas 10tis. ludi tak ti garantujem, ze ten klub je uplne inde...

Reagovat
penepi

Reagovat
lukass111

Reagovat
tr1p

Reagovat
Emmett Brown

Snáď Zvolovi po tomto nezakážu vstup na Tehelné pole

Reagovat
r3

Reagovat
Unai

Ziadni analytici, skauti, marketing Len nervak Vlado, provladne hlavy a pochybne peniaze isteho klanu

Reagovat
Rudnevs

Postup do LM je super, ale je to podľa mňa skôr one hit wonder než že by Slovan nejak výrazne napredoval. Na to, aby vedeli napodobniť trebárs Sláviu, bude musieť zmiznuť oligarchia a sedlač a naopak sa zaviesť skauting a všetky tie veci, čo teraz chýbajú.

Reagovat
ratusek

Na jednu stranu souhlas s tím koncem. Tedy to zavedení skautingu, analýzy atd. At si tam je kdo chce, když ten klub funguje. Majitelé různých klubů si nemají, co vyčítat.

Ale neustálé shazování Slovanu je už směšné. Ten klub objektivně v Evropě roste.

2019/2020 - skupina EL

2020/2021 - covidový rok, bez skupiny

2021/2022 - skupina EKL

2022/2023 - skupina EKL, postup ze skupiny

2023/2024 - skupina EKL, postup ze skupiny

2024/2025 - skupina LM

Předtím ostudy s Jelgavou, Lyngby atd.

Ano, Slovanu pomohlo založení třetí soutěže. Ale ten koeficient si uhrává sám. Samozřejmě týmy jako Slavia, Sparta jsou jinde, ale Slovan je na dobré cestě se jim trochu přiblížit. škodí mu absence výše zmíněných věcí, ale to se doufám změní a Slovan bude ještě silnější.

Reagovat
Emmett Brown

Sparta a Slavia sú po športovej stránke úplne inde, myslím si, že aj Plzeň je o niečo lepšia. A to je smutné, keďže už bolo stokrát spomínané, že finančné možnosti Slovana sú porovnateľné s pražskými S. Nie je možné, aby mal hráč hrajúci slovenskú ligu takmer milión eur ročný plat

Reagovat
ratusek

Ahá. To jsem nevěděl, že je na tom Slovan takto dobře finančně. Kdo má takový plat? Tigran, Kuco nebo Vladko mladší?

Reagovat
Emmett Brown

Kuco, ale zrejme to je s bonusmi, základ bude okolo 60-70 mesačne. Vlado nebude mať oveľa menej, ale presné čísla samozrejme nikto nevie, sú to skôr špekulácie.

Reagovat
FFA

Neverim, ze ma Kuco milion/rok.

Vsade na nete je suma okolo 8000/10000 mesiac, co je cca 120 000 rocne.

Reagovat
Emmett Brown

Je známe, že Kucka je najlepšie platený hráč Slovana. 8000-10000 eur mesačne má možno nejaký náhradník. Citujem z rozhovoru s Kmotríkom ml. z roku 2023:

Čo najviac zaťažuje váš rozpočet? Platy hráčov?

Áno. Keď si to pozrieme naprieč Európou, všade sú to platy hráčov a realizačného tímu. Platí to o Reale Madrid i Slovane. Hýbe sa to okolo šesťdesiat až sedemdesiat percent.

Čiže viac ako desať miliónov eur miniete iba na platy hráčov?

Keď to tak dobre rátame, tak plus-mínus, áno. Preto sa snažím prebudiť fanúšikov, aby sa pridali k nám.

Podľa viacerých zdrojov sa dokážete vyrovnať najlepším českým klubom, kde sú platy od dvadsať až do sedemdesiattisíc mesačne. Sedí to?

Nechcem konkretizovať presné čísla. Keď si to takto zrátate, tak asi niečo na tom pravdy bude. V tomto smere sme veľmi blízko k našim konkurentom z Česka. Je to však pre nás veľmi finančne náročné.

https://sportnet.sme.sk/spravy/futbal-ivan-kmotrik-ml-sk-slovan-bratislava-rozpocet-mladici-rozhovor/

Reagovat
O.Giroud

Tak to už skôr verím, 60k než 10k.

Reagovat
misomy6

To je blud, najlepsie zarabajuci hrac Slovans ma mat okolo 80k mesacne (asi Kuco)

Reagovat
FFA

OK, beriem spat, zrejme chyba na mojej strane, cerpal som z dat z netu. Ak mu Slovan tolko nasypal, tak to respekt. Nie ze by si Kuco tie € nezasluzil.

Reagovat
janinho

tak uz sporar mal neviem ci nie milion rocne. taky sebo tam bral okolo 30k mesacne a to bolo kolko rokov dozadu... co sa tyka platov, tak slovan je na tom lepsie aj v porovnani s klubmi z juz.europy, ktore uz LM hrali aj viac nez raz.

Reagovat
Gremlin

So Slovanom by mala Sparta aj Slávia v dnešnej sezóne veľké problémy vyhrať. Tie tímy vôbec nie sú výkonovo od seba až tak ďaleko a v niečom je dokonca lepší Slovan. Kde sú ďaleko je organizácia a stratégia klubu. Dnešná výkonnosť v prípade Slovana je skôr súhrou náhod, ktoré vystrelili pozitívne než nejakej dlhodobej vízie. V tomto je najväčší rozdiel oproti Sparte.

Reagovat
ratusek

Může být. Ale nazývat ten progres, který jsem napsal výše a který vyvrcholil skupinou LM, "souhrou náhod" mi přijde zcestné. Slovan, hlavně tedy poslední nákupy dělá přesně tak, aby mu pasovaly do systému. Weiss starší dozrál a jelikož za přestupy odpovídá on, tak posiluje výborně a s rozumem. Například, že nepřišel Šporar osobně považuji za plus v poměru cena, plat a výkon i přes to, že se jedná o kvalitního hráče.

Reagovat
sergi

Ako rastie? Postup do LM je momentálne lastovička ktorá leto nerobí. A to že bol v EKL? To že sa tam dostal? To nie je teda európsky rast/úspech. Na slovenskú ligu to stačí ale pýšiť sa tým je bizárik.

Reagovat
penepi

Reagovat
janinho

musim povedat, ze aj tie prestupy konecne zacali riesit lepsie poslednych 18 mesiacov, ale tento rok mali aj stastie na zreb. keby tam fasli nejake lille alebo fenerbahce tak neviem ci by cez takeho supera presli. dufam, ze v europe budu kazdy rok uspesny, ale davat mladeho kmotrika za nejaky vzor alebo o jeho robote hovorit ako o systematickej je cista zvratenost.

Reagovat
O.Giroud

Toho poznám, ten odišiel odtiaľto na Twitter to rozjet so stránkou Futbalové zákulisie, ale už to predal alebo prehral a už tam sú blbosti poslednú dobu.

Reagovat
kris_kros

Reagovat
adalbertus

keď ešte tu bola tipovačka tak bol najlepší

Reagovat
adalbertus

ale fandí Trnave

Reagovat
fabec1222

A kdo to byl?

Reagovat
jany kozak

andrej.zvolo

Reagovat
Emmett Brown

Reagovat
772jozef

Slovan môže byť na úrovni akej chce , ale úroveň ligy nezvýši

Reagovat
Antijazvec

To sa čakalo s. D.Stredou a nič. Preplatí slabí cudzinci a produkty domácej sci-fi akadémie akú nemá asi ani Paris SG nikde.

Reagovat
adalbertus

je to tak

Reagovat
Semenista

To je tak keď chod klubu má pod palcom majiteľov zaťko ktorý podľa mňa nevie ani čo je ofsajd

Reagovat
Marisic

Slovenským klubům vždycky v Evropě přeju, i když je to většinou zklamání, ale Slovan je za mě vyjma nějakejch Redbullů asi nejmíň sympatickej klub kolem. Nechápu, jak tam může chodit tak málo lidí (velikost města, bezkonkurenčně největší klub kolem), a proč se teda vůbec stavěl tak velkej stadion. Poslechl jsem si ten podcast a padaly tam srovnání se Spartou a Slavií, jak se Slovan nemůže měřit. V návštěvnosti a nějakým fanouškovství se Slovan nemůže měřit ani s Baníkem a Plzní u nás, natož s eSkama. Majitele nemá cenu lustrovat a vůbec se nechci s Křéťou nějak chlubit, ale mít za generálního ředitele neřízenou střelu, fašouna juniora je šílený. Weiss je takovej slovenskej Vrba, je to výbornej trenér, ale nějak extra sympatický taky není.

Reagovat
sergi

Slovan by bol aj sympatický klub, keby nemal vedenie a pozadie aké má.

Reagovat
janinho

kym tam budu kmotrikovci, tak velmi vela ludi ktori slovanu fandili cely zivot tam na zapasy nepachnu. to je hlavna pricina toho, ze maju take ubohe navstevy.

Reagovat
penepi

Pretože to nie je o Slovane, ale o lige, ktorá je extrémne nezaujímavá pre bežného diváka. Veď Slovan mal minulú sezónu najvyšší divácky priemer a na Európu chodí vypredané. Keby sme hrali hypoteticky vo vašej lige, tak je plný dom tiež takmer každý zápas a hneď by sme sa mohli rovnať aj so Spartou/Slaviou.

Reagovat
doughty

Trošku rešpektu. Nie tak dávno Slovan nevedel vyhrať titul a netrvalo to jednu sezónu ale pár rokov. V Európe vypadával s Jeglavou a pod. Klobúk dole ako teraz funguje a napreduje, u mňa má rešpekt. V európskom renkingu figuruje okolo 50 miesta čo nikdy v histórii nebolo. Hore sa ide ťažko ale dole letíš. Pár zlých rozhodnutí, pár zakopnuti v predkolách a nebude to také pekné ako teraz. Preto si to treba užívať, tešiť sa z toho a nie kydať na okolie. Liga je plus mínus taká ako v Chorvátsku, Maďarsku, Rumunsku, Cypre atď atď. To sú fakty a nie dojmy. Jediné mínus je návštevnosť ale to tak, milión výhovoriek prečo neísť

Reagovat
penepi

Nech sa páči, pozri si návštevnosť v Maďarsku/Chorvátsku a porovnaj to s tým Českom (Sparta/Slavia). To nebolo mienené ako urážka klubov v našej lige, ale objektívne zhodnotenie pohľadu bežného fanúšika. A je úplne jedno, či je to Slovanista alebo Trnavčan. Proste liga neláka. Rozhodne nie je slabá, zlepšuje sa, ale marketingovo je stále nezaujímavá. No a potom je tu ten ďalší aspekt, že keď Slovan nemá súpera, tak jasné, že ani to tomu nepomôže. Keď je pomaly po základnej časti rozhodnuté, tak to ľudí na štadión nenaláka.

Reagovat
Marisic

Ne, to je o Slovanu . Mi ani nepřijde vaše liga nějak extrémně nezajímavá teda a lidi co jí považujou za nezajímavou by asi obdobnou věc byli schopný řict i o český lize.

Slovan je pro mě nesympatickej protože Kmotrík junior, malá návštěvnost/fanatismus, mi třeba osobně pak přijde i nesympatický složení toho týmu, zápas po postupu do LM prohrát doma 0:5 je ostuda, hraje extrémně málo odchovanců (i když teď šanci dostává Marcelli).

Nejvyšší fanouškovský průměr na Slovensku zní hezky, 5k už tak hezky nezní. Slovan je jediný prvoligista v daleko největším městě Slovenska, lidí tam má chodit daleko víc, třeba 8-10k bych bral jako neostudu ve městě o půlmilionu obyvatel a obrovský spádový oblasti.

Kdybyste hráli v naší lize, jiný to není, neříkej mi, že průměrný fanoušek by radši než na Skalicu šel na zápas s MFK Karviná . To je ten rozdíl, proč se Slovan ani zdaleka eSkám nerovná, na ty se chodí protože chceš vidět Spartu/Slavii ne kvůli soupeři, už jen že tě todle napadne jako argument je vševypovídající. Lidi nechoděj na Slovan, protože je nezajímá zápas se Skalicou/Michalovcema apod. Na eSkách je ale vyprodanej zápas i s Karvinou.

Slovan by se měl předně měřit s Baníkem a Plzní, i tam z toho nevychází moc dobře.

Reagovat
penepi

Viď. hore, to je odpoveď aj na tie tvoje projekcie, niektoré úplne nezmyselné. Keby sme hrali vo vašej lige, tak áno, ľudia by chodili aj na Karvinú, pretože by úplne inak vnímali ligu, ktorá sa hrá, iné - omnoho zaujímavejšie - by bolo aj postavenie Slovana ako u nás, kde všetko valcujeme. Prečo si myslíš, že na Strugu bolo 13k a pred rokom na Hesper 16k? Akože macedónsky alebo luxemburský majster je extrémne zaujímavejší ako Skalica?

Reagovat
Marisic

moje projekce , já popisuju realitu, ty se bavíš co by kdyby. To jsou projekce hah. Na eSka choděj lidi, protože chtěj na eSka, na Slovan choděj kvůli soupeři. To je rozdíl.

O mnoho zajímavější by bylo i postavení Slovanu. To by jistě bylo o mnoho zajímavější, ale vzhledem k tomu, že byste nevyhráli titul, tudíž neměli ani ligu mistrů, tak byste stěží přilákali fans úspěchu právě. Ono to má 2 strany.

Ano makedonský i lucemburský mistr je zajímavější než Skalica, na evropský poháry se vždycky chodí víc, lidi baví ta konfrontace, jdou na "evropu", opět nejdou na Slovan, a opět to je ten rozdíl s eSkama. Žádná projekce, fakt. Lidi choděj na Spartu a na Slavii, to se v Bratislavě nenaučili a vzhledem k velikosti klubu a města je to smutný.

Reagovat
penepi

"Kdybyste hráli v naší lize, jiný to není", toto je čo, ak nie projekcia? Ty asi nebudeš úplný lumen, všakže? Ešte nie tak dávno chodilo na oba S toľko ľudí, čo teraz na Slovan, ale podaktorí menejcenní zakomplexovanci sa tu teraz cítia ako majstri sveta a idú zhadzovať všetko naokolo. Trošku pokory by nezaškodilo.

"O mnoho zajímavější by bylo i postavení Slovanu. To by jistě bylo o mnoho zajímavější, ale vzhledem k tomu, že byste nevyhráli titul, tudíž neměli ani ligu mistrů, tak byste stěží přilákali fans úspěchu právě. Ono to má 2 strany."

Tí fanúšikovia by práve chodili na ligu ako takú a vyrovnané zápasy. A zbytočne tu budeme polemizovať, pretože sa to hlavne nikdy nestane, ale čisto v rovine teórie, rozpočtovo už teraz moc nezaostávame za S/S, v prípade presunu by sa ešte zvyšoval, takže titul by rozhodne nebol žiadne sci-fi, veď Slovan by tam neprišiel hrať o nejaké 3. miesto, preboha. Ale opakujem, toto je zbytočná odbočka, nikdy k takému niečomu hlavne nepríde.

Ale celkovo, nemáš ani základný prehľad a akýkoľvek argument si demagogicky pokrútiš tak, ako ti vyhovuje. Uvediem ti konkrétne príklady, kde na neatraktívneho súpera (Struga/Hesper a mnoho iných) došla pekná návšteva, ale ty si z toho aj tak vyvodíš, že ľudia nechodia na Slovan. Podľa tvojej logiky chodia v Európe - bez ohľadu na súpera - na súťaž/prípadne na súpera, takže jediné merítko je len naša liga.

Liga proste skrz-naskrz neláka, čo je smutné, ale je to tak. Keby sme mali rovnocenného súpera ako máte u vás Spartu a Slaviu (a poťažmo Plzeň) a úplne ideálne by to tiež bol náš najväčší rival - Trnava - tak by to bolo úplne o inom, liga by mala úplne iný náboj a každý zápas od 1. kola by bol dôležitý bez ohľadu na súpera. Ale kludne si ži ďalej v naivnej predstave, že keby Sparta nemala u vás najmenšiu konkurenciu a liga by prakticky bola rozhodnutá 10 kôl do konca, žeby ste tam aj tak mali taký boom ako teraz a že by ľudia chodili bez ohľadu na súpera.

Reagovat
Marisic

Ok, snažil jsem se argumentovat slušně, evidentně nevyšlo.

Hele lumene, co kdybys našel sezonu, kdy byl průměr na Spartu/Slavii 5-6k, ať vidíme jednotku nedávnosti v Bratislavě. To není o pokoře, to je o vnímání normální statistiky. Já na Spartu chodil v době, kdy na stadion chodilo daleko míň lidí (průměr 5k teda nepamatuju, určitě mi lumene osvětlíš paměť) takže si to docela uvědomuju. Ale nevím, proč bych si tenkrát nalhával, jak je to vlastně chyba ligy . Hlavně že vyžaduješ pokoru, přitom alibisticky shazuješ vlastní ligu, jak stojí za nic.

O rozpočtu to není, Sparta měla dlouhodobě největší rozpočet a končila i pátá. To je právě ta pokora, kterou vyžaduješ, přitom jí nemáš. Netočí se všechno kolem peněz. Slovan by neměl titul ne kvůli tomu, že by se nerovná eSkám sportovně, ale kvůli tomu, že po postupu do ligy mistrů prohraje doma 0:5 . Takhle se v Česku tituly fakt nevyhrávaj. Liga je dlouhodobá a je o přístupu a o nějaký mentální síle. A nerozhodují ji velký zápasy, na který se umí Slovan určitě připravit, ale právě ty výjezdy někam do Zlína.

Koukni se na průměrný návštěvnosti na Spartě historicky. Ne vždycky byla Slavia takhle silná, ne vždycky tu byl boom. Nic si nenamlouvám, zažil jsem s českým fotbalem slabší období. Ale jste jedinej prvoligista v 500k městě, máte krásnej stadion, super výsledky a chodí vás tam 5k. To je bezprecedentně mizerný, a že si to nehodláš přiznat a ještě seš dotčenej a urážíš je smutný.

Reagovat
penepi

Keby hral v Česku, tak by taký zápas 0:5 neprehral, to je ten rozdiel, že tu si to môžeme dovoliť a aj preto je tá liga málo zaujímavá.

Ja nikde nezhadzujem vlastnú ligu, dokonca som aj priamo tu napísal, že podľa mňa hernú kvalitu má slušnú a stále napreduje, len to by si musel vedieť aspoň trochu čítať s porozumením a nie si vyberať len to, čo ti vyhovuje, a ešte to aj demagogicky prekrúcať tak ako ti to vyhovuje.

Vidím, že si pomalší, takže skúsim ešte raz a po lopate. Základný rozdiel je to, že v Česku je boj o titul vyrovnaný a je dokonca medzi dvoma najväčšími rivalmi, takže každý zápas od 1. kola je dôležitý a prirodzene fanúšikov láka. Kdežto na Slovensku Slovan nemá konkurenciu, prakticky pred sezónou je isté, že vyhrá titul a ako sa spomínalo aj v samotnom podcaste, najväčší súper Slovana je sám Slovan. To je to jediné v čom "zhazdujem" našu ligu, za mňa je to len objektívne a suché skonštatovanie reality.

Reagovat
Marisic

vidím, že jsi neklidný, tak to zkusím, abych se tě víc nedotknul.

5k je ostuda a i před nějakým miniboomem u nás by to ostuda byla. Ani v Česku nebyla vždycky doba, kdy by byl titul mezi Spartou a Slavií, představ si, byla dokonce doba, kdy Slavie hrála o padáka. I bez Slavie v boji o titul jsem na stadec chodil rád, podporovat svůj klub.

Na Slovensku byla naopak zas sezona 2 roky zpátky, kdy titul málem vyhráli Maďaři. Představ si to! Do posledního kola souboj čelo na čelo, DAC versus Slovan. Tos musel tenkrát milovat, takhle napínavý sezony nemáme ani v Česku Hádej kolik to na tehelko přilákalo lidí? Průměrně 4,4k

Reagovat
penepi

1. Znova klameš a len potvrdzuješ, že si mimo. Priemer nebol žiadnych 4,4k, ale 6k, v nadstavbovej skupine 9,500.

2. Akože na začiatku tej sezóny si mali fanúšikovia vytiahnuť veštecké gule a predpovedať, že túto sezónu to bude vyrovnaný boj až do konca, takže budeme chodiť? Lebo hodnotiť celkový priemer v tejto sezóne je tiež nezmysel. To by si vyžadovalo dlhodobejšie vyrovnané súperenie ako len jednu sezónu.

Reagovat
Marisic

1. Zde zdroj https://www.transfermarkt.com/nike-liga/besucherzahlen/wettbewerb/SLO1/plus/?saison_id=2022, prosím uveď svůj pro návštěvnost, zkus to možná bez tý agrese. 6k je teda furt mizerný samozřejmě

2. Tak to ani nemusíme chodit v Česku ne. Jsem měl před sezonou vytáhnout věšteckou kouli a říct si joo letos to bude vyrovnaný mezi Spartou a Slavii?

3. Čekám lumene, kdy mi uvedeš ty sezony, kdy na Spartu/Slavii byl průměr návštěvnosti 5k, jak jsem prosil pár komentářů nahoře. Jinak nebudu vědět, jaká je jednotka nedávnosti na Slovensku . Ale ne že bys akorát kecal Nojono co není v argumentech musí bejt v urážkách

Reagovat
penepi

To je štatistika pre základnú časť, ty odborník. Tu máš zas pre skupinu o titul -- https://www.transfermarkt.com/nike-liga-championship-group/besucherzahlen/wettbewerb/SLAR/plus/?saison_id=2022 Toto asi vypovedá o všetkom a že sa tu bavím s niekým, kto si nedokáže dohľadať ani základné dáta.

Reagovat
Marisic

no já čekám na ty základní data ohledně návštěvnosti na eskách. Já se ty argumenty alespoň snažím podložit odborníku

Jinak samozřejmě moje chyba, myslel jsem, že transfermarkt udává návštěvnost celkovou. No návštěvnost 6000 ve chvíli skutečnýho boje o titul. Point nemění, návštěvnost furt slabá. A docela jasný jak nefunguje tvůj alibismus. I v případě napínavý sezony, na Slovan lidi nechoděj. Tak snad vás nevemem do český ligy, jak by sis asi přál. Ještě byste nám kazili průměr

Reagovat
doughty

Aha vy porovnávate návštevnosť a nie športové úspechy a silu klubu. To sa potom Slovan nikdy nevyrovná Sparte ale ani City sa nikdy nevyrovnajú Realu

Reagovat
Marisic

ne tak já jsem akorát napsal, že i když mám Slovensko rád a slovenskýmu fotbalu přeju jen to dobrý, tak Slovan je pro mě strašně nesympatickej klub.

Ta návštěvnost je jeden faktor. Slovan se nevyrovná eSkám je jedna věc, Slovan se ale nevyrovná ani Baníku, Plzni a co tak koukám ani Hradci už

Reagovat
doughty

Vieš to je vec vkusu. Že tebe je nesympatický neznamená že niečo robí dobre alebo zle. Fakt je že majú vyšší koeficient ako Sparta aj Plzeň. Vždy je čo zlepšovať ale ak sa bavíme posledné roky v Európe nemajú zlé výsledky. To sú fakty. Návštevnosť na Slovensku je dlhodobý problém. Dávam ti za pravdu že u nás sa chodí na súpera. Je to proste fakt ktorý treba zmeniť ale to je beh na dlhú trať.

Ale návštevnosť ako píšeš je len jeden z faktorov. To sa také Monaco nemôže rovnať skoro nikomu a predsa je to rešpektovaný a veľký klub

Reagovat
Marisic

Tak návštěvnost byl jeden faktor a nesrovnával bych to se zbytkem Slovenska. Kolik obyvatel má Trnava, kolik Bratislava. Ten potenciál je úplně jinde. Nesympatickej je mi pak Kmotrík junior kvůli hajlování a kvůli obecně osobnosti a nesympatický mi je, že nehrajou odchovanci a celej ten tým mi přijde takovej trochu bez srdíčka, abych byl sentimentální. Prostě prohraje doma s Žilinou 0:5, maj to na salámu.

Však hned na začátku jsem napsal, že je Slovan vyjma nějakých Redbullů nejvíc nesympatickej tým kolem. Redbully maj asi i větší koeficient než Slovan, takže zjevně tu sympatičnost nespojuju s nějakejma sportovníma úspěchama, který Slovanu nikdo nebere.

Jen bych teda úplně ten týmovej koeficient nebral jako nějakou modlu, je logický, že když je Slovan každej rok mistr, tak s EKL má docela garantovanou Evropu. Plzeň je daleko chudší klub, který se musí každý rok prokousat přes těžší ligu, nasazení jako 3. z Česka je daleko těžší pozice než jako 1. ze Slovenska a přesto hrála tu ligu mistrů snad už čtyřikrát a snad kromě posledně v ní vždycky uhrála alespoň sestup do EL.

Reagovat
penepi

Porovnávať iba samotné mestá iba ukazuje tvoj smutný neprehľad. Trnave fandí predsa celý región, naopak v Bratislave máš obrovské množstvo ľudí z celého Slovenska, ktorý keď to trochu preženiem, ani nevedia, že Slovan existuje. A naopak je všeobecne známe, že na Slovan chodí veľká časť fanúšikov, ktorí ani nežijú v BA. Takže porovnávať to cez nejaké počty obyvateľov miest je totálna blbosť, k nejakému objektívnemu číslu sa nemáš šancu dostať.

Tie žvásty, že nehrajú odchovanci (Strelec, Marcelli, Mateáš, Trnovský asi hrajú stolný tenis) beriem len ako taký nutný folklór, ale to s tým srdiečkom ani sám nemôžeš myslieť vážne. Akože bez srdca a bojovnosti by sa ten tím dostal do LM? Koľko si videl zápasov? Tipujem, že ani jeden a naozaj to hodnotíš podľa irelevantného zápasu so Žilinou, kde nastúpili náhradníci s opicou po oslavách. Myslím, že to dostatočne svedčí o tvojom prehľade a ako tu skratkovito vytváraš nezmyselné závery.

Reagovat
ratusek

Reagovat
Marisic

myslím si že by ses měl uklidnit a přestat urážet kvůli tomu že sem ti šláp na kuří oko.

Nesrovnávám akorát velikost měst, děláš z toho demagogicky jedinej argument. Nesnažím se dostat k objektivnímu číslu, beru to akorát do úvahy. Že Trnavě fandí lidi kolem je celkem samozřejmý, nevím co tím myslíš celý region, jestli myslíš župu/kraj, tak tam se asi taky fandí Dunajskej ne

Marcelliho sem mezi odchovancema uvedl někde výš, takže asi tuším, že nehraje stolní tenis, ale ty se holt musíš chovat jak takhle, smutný. Mateáše jsem neznal, aha 2 starty v lize, tak ten teda skutečně hraje. Trnovský je dvojka o tom vím. Strelec jedinej hraje pravidelně. Joooo hele asi se dá celkem objektivně říct, že nehrajou odchovanci.

Viděl jsem zápas s Midtjyllandem, Slovan hrál den po nás, dobrej zápas, nebudu lhát. Ten výpadek s Žilinou o tom svědčí dost no, takhle se ztrapnit před 8k lidma. Já jít na Spartu a mně něco takovýho předvíst, no asi bych chtěl aby dostali mastný pokuty. Je asi rozdíl v přístupu k profesionálnímu sportu, že ti to nevadí.

Co ty, byls na zápase se Žilinou? Nebo ti kvalita ligy brání v podporování belasích

Reagovat
penepi

"Nesnažím se dostat k objektivnímu číslu, beru to akorát do úvahy." Krásny oxymoron Ale áno, to som si všimol, že ty sa k objektívnym faktom nesnažíš dostať, iba tu dokolečka točíš svoje vymyslené mantry.

Na zápase som bol, pretože mám permanentku "predtým než to bolo cool", ešte od júna. Na nič si mi nešliapol, ani si sa ma nijak nedotkol, pretože ja sám tvrdím, že návštevnosť na Slovane je v lige chabá, akurát ti dávam objektívne príčiny, prečo to tak je. Lebo to nie je len o Slovane, takto je to všade v našej lige.

Reagovat
Marisic

Jojo vymyslené mantry. Takže odchovanci nehrajou je vymyšlený, protože 16 letej kluk se 2 starty, návštěvnost není protože hned jasný o titulu a když předloni titul do posledního kola jasnej nebyl, tak beztak nechodili protože nevím, asi vítr a o Kmotríkovi ses radši nebavil. 3 důvody proč jsem se vším respektem řek, že mi Slovan přijde nesympatickej, ale jsem pomalejší, píšu žvásty, mantry, projekce a určitě sem ti nešláp na kuří oko protože se jako pitomec chováš vždycky

ok díky za "debatu"

Reagovat
penepi

Tak a teraz si môžeš ísť dať konečne tú tabletku.

Reagovat
Marisic

Takhle se pokoušíte v Bratislavě o humory?

Reagovat
Antijazvec

Myslím že skautske a analytické oddelenie mali ale zrušili ho kedze dotiahli tragedov a teraz majú dobrých hráčov čo si Weiss vybera sam. Problémom Slovana je že im domáce kluby nechcú predávat hráčov, ked tak za cenu ako za hviezdu českej ligy.A potom sa fanúšikovia rozčulujú kolko je tam cudzincov. Pritom polka zostavy sú domáci.

Reagovat
capaccio

Je to presne tak ako pises

Reagovat
BaggioRoberto

Na to ze je to na Slovensku jediny klub, co vubec ma nejaky kapital a ambice, tak se jim v Evrope posledni dobou dari celkem dobre, navic maji stadion, ktery jim muzeme v Cechach momentalne zavidet.

Reagovat
mupi23

Zas oni nám můžou závidět, že na ty stadiony i někdo chodí. Nechci hejtit Slovan, do LM se náhodou nedostaneš, ale ta celková úroveň není jako u obou S a za mě ani jako Viktorky. Už právě to, že nemají skauting, analytické oddělení. Ok, teď jim to vychází, ale dlouhodobě? Trochu mi tam právě chybí dlouhodobější vize. Je škoda, že tam nemají konkurenci. SK trh je pro zahraniční investory teď nezajímavý, když myšlení lidí je blíž Moldavsku než ČR.

Reagovat
BaggioRoberto

To souhlasim. Ale prave ta konkurence, kvalita ligy ti umoznuje rust. Jinak ti tam ty hraci nepujdou, pokud nebudes vylozene sejk s neomezenymi platovymi moznostmi. Nechodi, ale Liga Mistru tam ted ten zajem hodne zvedla. Rad bych se dostal na AC, ale pochybuju.

Reagovat
Emmett Brown

Kvalita bude +/- ako Viktorka, možno o niečo nižšia, hlavne veci okolo budú v Plzni kvalitnejšie. Aj keď je liga o niečo lepšia ako v minulosti, stále je slabá. Kvalitatívne si predstav, že by Vašu ligu hrali Plzeň, Liberec, Hradec, Bohemka, Karviná a 7 mužstiev z druhej ligy.

Reagovat
Neutron

Konecne niekto v LM a Slovaci najdu aj na tom negativa

Reagovat
fefo

Tak pozitiva tym aj koncia. Je to Slovan, ten vsetci neznasaju…

Reagovat
Neutron

Tak nikto iny nema ani nadej sa tam vobec dostat.

Reagovat
penepi

Napísal trnavčan, zlatý

Reagovat
r3

Fascinujuca diskusia veru, perly typu Kucka s 8k platom a vychvalovanie "filozofie" klubov, ktore uplne vypustili sportove ambicie.

Reagovat
penepi

Reagovat
ratusek

Buď rád. Aspon to ve vaší sekci žije

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele