Hráči nejsou tak špatní, jak o nich lidé říkají, domnívá se Di Biagio
Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Mancini se s italským svazem dohodl na dva roky
15.05.2018, 14:56
Mancini se přiblížil angažmá u reprezentace, skončil v Petrohradu
13.05.2018, 15:07
Koučem italské reprezentace by se podle médií měl stát Ancelotti
24.04.2018, 12:00
Italové vyberou nového trenéra z tria Conte, Mancini, Di Biagio
28.02.2018, 21:00
Ranieri by se působení u italské reprezentace nebránil
21.02.2018, 15:05
Italy v březnových zápasech povede kouč jednadvacítky Di Biagio
05.02.2018, 14:41
Komentáře (26)
Přidat komentářJsou ještě horší...
Pokud bych měl pokračovat, budu se držet své koncepce a představ - hrát fotbal, získávat míče na polovině soupeře a tlačit na protihráče.
Jasne hlavne že za tie roky hraje 21 pod tebou najhorší futbal, len stojá a nechajú sa prehrávať od každého
viděl si ty poslední dva zápasy, co ten váš dřevák dokázal spálit?
Nevidel, ale viem si to predstaviť, totálne stratil formu, ešte pred 2 mesiacmi zakončoval situácie ako Messi, brankárom nedával žiadnu šancu a teraz potrebuje na gól 10 tutoviek, posledné zápasy ma neskutočne štve, on bol vždy drevák, no odkedy dal tých 20 či koľko gólov v tejto sezóne tak sa začal správať ako nejaká píča, stále len plače aby si vyprosil penaltu, príde mi že už vôbec nebojuje a nelieta po ihrisku, hold vrátil sa nám Ciro ktorého sme všetci poznali
klidně se vsadím, že ty dementi na svazu, Di Biagia podepíšou
Jedinou správnou volbou by byl Carletto, cokoliv jiného (Conte, Mancini, Ranieri, Di Biago) bude špatně.
Naopak si myslím, že Mancini by to pozvedl
Proč jsou Conte s Mancinim špatné volby a Ancelotti jediná správná? Oba dva jsou takticky úplně jinde než Carlo, při vší úctě.
Pokud mi chceš tvrdit, že je na tom Carlo takticky špatně, tak se nemáme o čem bavit.
Já som tiež toho názoru že Carlo trošku dosluhuje a už to nie je také terno ako v minulosti, nezvládol ani Bayern a hlavne ten futbal pod ním vyzeral hrozne. Samozrejme je plus že ho všetci rešpektujú a hráči by za ním išli aj do pekla, to isté asi aj Conte. Já si vlastne ani neviem vybrať koho by som tam rád videl, napadá ma Inzaghi, to je taký progresívnejší tréner, no na repre má ešte čas a musí dokázať svoje kvality.
Já tvrdím, že Mancini a Conte jsou na tom takticky líp než on, to je rozdíl. A místo téhle zbytečné a celkem tupé reakce bych čekal nějakou rozumnou odpověď, proč že je teda Carlo tak super volba.
Dovolím si teda reagovat na to, co jsi psal FC Porto FC. Argument o nějakém rozestavení je u Conteho naprosto mimo. On tvoří systém podle hráčů, co má k dispozici. Ne že by si vybíral hráče podle nějakého svého neprůstřelného rozestavení. A docela mě překvapuje, že zrovna fanoušek Juve něco takového je schopen tvrdit. Obecně je teda hloupé stavět nějaké rozestavení nad skutečné schopnosti trenéra.
Vyzdvihnu ti z té reakce níže tu podstatnou větu: "Už prosím žádný Pellé, Eder, nebo Florenzi s De Scigliem na full-backu apod." On postaví kostru a pak se pokouší ostatní hráče napasovat kolem ostatních. U něho to skutečně o rozestavení je. On si potrpí na přísnou organizaci směrem dozadu. A pokud takovou organizaci chce, musí nezbytně hrát na tři vzadu + fullbacky. A je jedno, do jaké formy to poskládáš, ale tohle jsou jeho základní prvky, jeho záchranný systém. Tímhle vytvořil Juve, protože mu to do jiných rozestavení dost dobře hráči nepasovali, upravoval, přesně jak říkáš, rozestavení podle hráčů. Jenomže u reprezentace to pak stavěl na hráčích z Juve a byla pro něho klíčová osa Buffon - BBC - Pirlo, což je jeho odkaz, který vytvořil. Jenomže se toho pak držel zuby nehty. Je to univerzální rozestavení, které zavře střed a nutí soupeře hrát po krajích. Na druhou stranu, když z toho 3-5-2 pak přejdeš do 3-4-3, čímž se prezentoval v Chelsea, už ti vznikají mezery.
První věc. Když budeš hrát 352, odepíšeš Bernardeschiho, Insigneho, Verdiho, Chiesu a Candrevu. Se vší úctou, nikdo z nich neumí pořádně bránit. Jo, donutíš je bránit, hrát u čáry, respektovat tým a jeho potřeby, ale ofenzivní schopnosti z velké části potlačíš.
Druhá věc. Když budeš hrát 343, ideálně 3421 (viz např. Atalanta), můžeš postavit Cristanteho, Verrattiho, Marchisia, Pellegriniho, Gagliardiniho, Jorginha, Barellu, Montoliva..... ale! Nemáš "Reta Freulera". Všemi těmi borci pokryješ jednu pozici, kdykoliv je poskládáš v jakékoliv libovolné kombinaci vedle sebe, bude to skřípat, protože tam není čistič. Parolo to taky neumí. Když hraje spolu s Verrattim, tak to je jakko sledovat dva handicapované fotbalisty.
Ten tým má nyní jednoznačně hráče, kteří mohou hrát libovolnou formu 433, ať už si ji definuješ a na hřišti necháš hrát jakkoliv. Ale potřebuješ dát na hřišti prostor těm mladým křídlům. Nedržím se striktně rozestavení, ale snažím se na to nahlížet tak, aby byli na hřišti vždy minimálně dva z hráčů Bernardeschi, Insigne, Candreva, Chiesa, Verdi, protože v tom tkví síla budoucnosti. Immobile, Belotti, Zaza, Cutrone nutně potřebují podporu. Vždycky tam bude jen jeden. Pokud je opět postavíš jakkoliv vedle sebe v jakékoliv kombinaci v tandemu, tak to fungovat dost dobře nebude. Jooo, Makedonii s Litvou třeba porazíš, ale Francii, Německo nebo Argentinu po hřišti budeš sotva nahánět, zvlášť když budeš mít ne zrovna ideální podporu z řad zálohy, případně fullbacků, pakliže to postavíš tímhle směrem. V první řadě taky koukám, jak poskládat hráče, kteří jsou k dispozici, ale nebudu přece snižovat přínos hráčů, jaký mohou pro tým mít, abych měl funkční systém. Protože přesně tohle byla Itálie na Euru 2016 pod Contem. Ten výběr byl o systému a taktice, každý plnil naprosto důsledně to, co měl a tým fungoval. Kluci vypadli až v dovednostní disciplíně, ale jinak šli přesně podle Conteho pokynů zápas od zápasů. 100% plnili, co po nich chtěl. Ale teď tady máš kluky, kteří nemohou být svazovaní jakoukoliv mantrou Conteho taktiky. To je můj názor a pohled na věc.
První tři odstavce moc neberu - Conte u nás nejdřív chtěl hrát 4-2-4, pak i zkoušel nějaké 4-3-3 nebo 4-2-3-1, dokud nedošel k současnému systému. Tam to prostě není o tom, že by trval na třech vzadu nebo wingbecích. Sám to i několikrát říkal, jsou na tohle téma s ním dost super rozhovory. Pokud by skutečně nejlepší rozestavení bylo 4-3-3, nepochybuji, že by ho Conte hrál.
Klíčový je poslední odstavec. Respektive jeho druhá část. Pokud by vážně tomu současnému výběru nemělo vyhovovat mnoho taktických pokynů, pak je to vážně problém. Conte si na organizaci hry vážně potrpí. Plus je taky problém, pokud by nesdíleli jeho mentalitu a bojovnickou náturu, to by pak vážně nemuselo fungovat. To máš naprostou pravdu. Blbý je, že taková taktická dominance je často úspěšnější než to, že máš prostě jen talentované hráče a tak nějak doufáš, že s tím něco sami udělají a dáváš jim pro to patřičný prostor.
Naproti tomu si nemyslím, že by ten samý problém byl u Manciniho. Když si vzpomenu na jeho City, tak ti hráči nebyli až tak spoutaní, měli na hřišti určitou volnost, zvlášť ti rozdíloví jako Silva. U RM se vracíme jen k tomu, že většinou hrál 4-4-2, ale opět - rozestavení podle mého není podstatné.
Pak se asi nechápeme, nebo čteš špatně. "A je jedno, do jaké formy to poskládáš, ale tohle jsou jeho základní prvky, jeho záchranný systém." Hra na tři vzadu je zkrátka Conteho záchanný systém, když nic jiného nefunguje. A v Juve mu to nefungovalo, tak hrál na 352 a všechno si sedlo. S reprezentací to bylo nemlich to samé a sám potvrzuješ, že v Chelsea tomu opět nebylo jinak. Tři případy, když se stejně uchýlil k té své záchranné variantě.
Nikde jsem netvrdil, že by hráči nesdíleli jeho mentalitu a bojovnickou náturu. Všichni ho maximálně respektují, někteří z těch mladých hráčů pod ním taky dostali šanci. Myslím, že jsem to ve druhém a třetím odstavci nastínil poměrně jasně. Každý hráč umí něco, má nějakou přednost. Ale když je ten kluk dobrej dopředu a je tvůrčí osobností, potřebuje volnost, tak mu dám pozici na falešném křídle, nebo trequartisty, podhrotového útočníka a ne že ho budu svazovat u čáry a nutit ho, aby běhal nahoru dolů (Bernardeschi). Když vidím, že typický krajní obránce do čtyřčlenné obrany umí skvěle bránit, ale dopředu je to bída, nebudu ho nutit lítat nahoru dolů na fullbacku (De Sciglio). To samé platí naopak. Když kluk má skvělý potenciál a vyrůstal jako záložník, kterého to táhne zejména kupředu a než ho nesmyslně začali stavět na beka kvůli nedostatku variant, táhlo ho to na křídlo, nebudu ho nutit tolik bránit (Florenzi). Ano, u Conteho platí, že má rád vyvážené strany, ale není to tak markantní, jako u například u Allegriho. Allegri opět udělal z De Sciglia skálu v obraně, vrátil mu sebevědomí. Na Euru před dvěma lety De Sciglio jezdil po prdeli a lítal, protože se tým semkl a všichni šli za Contem. Z dlouhodobého pohledu je to neutáhnutelné, protože šel za hranici svých možností a vyčpěl. Na turnajový formát ovšem ideální.
Conte je kouč, který vytáhne z průměrných hráčů maximum a udělá z nich nadprůměrné a z nadprůměrných udělá opory týmu. Stačí se podívat, jak pracoval s hráči jako Padoin nebo Giaccherini. Ti kluci by pro něj na hřišti zemřeli, ale kolik toho taky nahráli? Posílal je na hřiště méně, ale právě proto, že je držel na lavičce a dával jim podněty jednou za čas, dostal z nich to nejlepší pro tým. Opakem byl Quagliarella, hráč co se chtěl prosadit, chtěl hrát, ale Conte to v něm neviděl, měl o něm jinou představu a dusil ho na lavičce. Přitom kvalitu měl.
A za mě není dobře ani taktická dominance, ani absolutní volnost. Pro mě je zásadní absolutní alfou a omegou hra dozadu, při bránění si každý musí plnit svou roli, ale nebudu toho či onoho hráče stavět do role, pro kterou není stavěný. Řídit se něčím jako "všichni musí umět všechno" není zrovna úplně chytrý. Na druhou stranu, v útoku mají mít hráči volnost a ne hrát stále přes kopírák po stranách, centrovat míče a čekat, až to hrot pošle zpět do druhé vlny, ze které box-to-box hráči vytvoří tlak, budou dobíhat odražené míče a střílet na bránu. Insgine i Bernardeschi jsou hráči, kteří by měli dostat volnost pod útočníky, ať už společně pod jedním útočníkem, na křídlech, aby chodili směrem "dovnitř" a nechodil zbytečně k čáře, nebo aby hrál jeden pod dvěma útočníky a tvořil jim mezihru a připravoval šance.
Do 442 nemá Itálie hráče. Mancini je podle mě často nedoceňovaný, ale taky potřebuje hráče "na míru", stejně jako Ranieri. Rozestavení není podstatné, ale podstatné je, jaké hráče pošleš na hřiště. Hráči na hřišti a rozestavení jsou spojené nádoby, nemůže jedno oddělit od druhého a říkat, že jedno je podstatné a druhé není podstatné. Tím bys popíral vůbec jakékoliv dovednosti a schopnosti hráčů a mohl stavět Bonucciho v záloze, Belottiho na stoperovi nebo Verrattiho na křídle (hyperbola). Musíš vždycky vycházet z toho, co máš. Podle toho formuješ rozestavení, jinými slovy způsob, jakým budeš hrát. V tuhle chvíli má Itálie baterii záložníků, která hovoří sama za sebe, že je nejvhodnější hrát na tři ve středu. Má lehce nadprůměrné útočníky, čímž je radno eliminovat slabiny a vyzdvihnout silné stránky a nechat hrát jednoho s podporou kreativních křídel a hrát to se zataženým středopolařem před obranou. Nemáš tam silové záložníky = nemůžeš hrát na dva ve středu. Nemáš takřka nikoho, kdo kvalitně alespoň v 8 z 10 případů pošlě (i pod tlakem) míč přesně od čáry do vápna, kde by hledal spoluhráče. Nemáš kvalitní forvardy, kteří by si sami v tandemu vytvořili převahu nad obranou soupeře. Vycházím čistě z toho materiálu a hráčské baterie, která je pro italskou reprezentaci v tuhle chvíli k dispozici.
Tak já se pokusím ve stručnosti zareagovat, snad se mi podaří obsáhnout alespoň polovinu toho, co jsem chtěl.
Conte vážně nakonec vždy je tříčlenné obraně přešel, ale to proto, že se to nakonec ukázalo jako nejlepší varianta a protože ten jeho původní styl hráčům neseděl. Ty tady sebevědomě píšeš, že 4-3-3 by ten hráčům sedělo - a já to nechci rozporovat, protože o italské repre nemám určitě takový přehled jako ty. Ale věřím tomu, že kdyby to byla pravda, tak to rozestavení Conte hrát bude. A asi nebude mít důvod to měnit, když to bude fungovat. Pokud nebude, pak to pro hráče nejspíš ideální rozestavení nehrálo.
Čímž taky musím upřesnit tu "nedůležitost" rozestavení. Samozřejmě je podstatné pro herní projev, kde kdo hraje. Ale není pro mě podstatné to, že když trenér hrál v minulosti jedno rozestavení, tak že nemůže přejít na jiné. A že bych ho proto měl vyškrtnout z kandidátky.
Myslím, že v době Conteho působení u italské repre, a zejména teda na Euru, k dispozici top tým neměl. Proto hrál s průměráky a mačkal z nich všechno, což mu jde skvěle. Ale ani zprvu v Juve, ani vlastně u nás nedostal natolik dobrý materiál jako třeba Guardiola, Mourinho nebo Emery, aby vůbec mohl dokázat, že s talentovanými kluky taky umí hrát.
Samozřejmě pořád bude v jeho fotbale znát ta bojovnost, taktická průprava a tvrdá organizace. Ale já si teda vůbec nemyslím, že to je špatná věc. Je ale potřeba na to brát zřetel, než si ho člověk pozve na lavičku. Pokud má repre spíš hráče, kteří potřebují volnost, pak to moc dobrý nápad není.
Se zbytkem víceméně souhlasím nebo nemám jak to rozporovat, protože do aktuálního výběru Itálie nevidím. Každopádně děkuju za po čase obohacující diskuzi.
řict že Conte a Mancini jsu špatné volby :DD hlavně ten Conte
Vzhledem k tomu jak to stavi atd tak by to byl krok zpet. Osobne bych veril i Mancinimu.
Je nedostatek kvalitních středních záložníků, kteří by byli fyzicky na takové výši aby dokázali v tandemu konkurovat TOP celkům, jinými slovy, rozestavení 3-4-3, 3-4-2-1, 4-4-2, 4-2-2-2, 4-2-4 padají, protože nejsou dost dobře realizovatelné. Z tohoto pohledu Conte zkrátka nepřipadá v úvahu. Jak často a kdy naposledy hrál 4-3-"něco"? Protože to je přesně ten fotbal, do kterého má italský národní tým hráče. Už prosím žádný Pellé, Eder, nebo Florenzi s De Scigliem na full-backu apod. Pokud by se vrátil k tomu 4-3-3, které hrál svého času občas i v Juve v prvních dvou sezónách, pak super. Ale jinak tam za mě nemá co dělat. To by akorát plýtval časem hráčů, stejně jako to dělal Di Biagio u U21.
Promarnil ten potenciál, který mu skýtala právě ta generace, kterou trénoval v U21 a která má nyní být základem pro A tým. Ani z poloviny z nich nedostal, co v nich skutečně je. A nedostane to z nich ani v A týmu, takže při nejmenším další dva ztracené roky, pokud by tu pozici dostal.
Ono nemusi byt uplne zle, hraci jako Romagnoli,Rugani,Caldara,Insigne,Bernardeschi,Cutrone,Chiesa,Donnarumma maji nespprny talent, jde o to najit ten spravny mix, jak se rika tu chemii.Ti Kluci jsou jeste mladi, potrebuji rust,hrat velke zapasy, ucit se od hracu jako Marchisio,Chiellini kteri by porad meli byt soucasti repre.Ja to nevidim cerne, treba uz na dalsi Mistrovstvi Evropy ukazou co v nich je.Ale chce to zkuseneho italskeho trenera jako Capello,Ancelotti.
Jako tech hracu s talentem je vic, omlouvam se jestli sem na nekoho zapomel, podle me jeden z tech starych dedku by to dokazal dat do kupy, taky si myslim ze to neni tak hrozny jak se rika.Nejvetsi chyba byla tehdy dostat do skupiny Spanely, tam uz prakticky po losu byla jasna baraz a to je neprijemny.
No keď nevedia poraziť ani Anglicko, tak sú na tom asi fakt zle
Nejvetsi rozdil mezi soucasnou a minulou italskou generaci je podle me v mentalite. Hraci jako Nesta, Pirlo, Del Piero, Totti a spousta dalsich si museli vydrit misto v nejnabitejsich kadrech te doby, plnych zahranicnich hvezd. Na prelomu tisicileti melo ambice na scudetto 7 tymu, dnes jsou tam prinejlepsim dva. Ta dravost a touha po uspechu mi u soucasne generace chybi. Mozna maji stejny talent, ale nejsou to ty spravne osobnosti
s Parolom v zalohe to bude jedna basen
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele