Historie evropských pohárů - 1998/1999 - Penaltové loterie

18.05.2020, 11:29
Profily, historie
Za druhou výsledkově nejhorší sezonu českých týmů v evropských pohárech v historii můžou i penalty. Slavii sice přinesly postup, znamenající jediný výraznější úspěch českého klubového fotbalu toho neslavného podzimu, ovšem Spartu stály Ligu mistrů a Jablonec v nich napsal neslavnou tečku v končícím Poháru vítězů pohárů.

O LM usilovala počtvrté v její sedmileté historii mistrovská Sparta, bohužel potřetí byla neúspěšná. Do PVP šel vítěz domácího Raab-Karcher Cupu Jablonec, který ve finále zdolal dobové zjevení Drnovice. Do Poháru UEFA zamířily druhý a třetí celek tabulky Slavia a Sigma. Z poháru Intertoto se o postup pokoušeli Brno a Hradec Králové. Oba však po velkém boji skončily ve druhém kole. Brno padlo s Espanyolem (doma 5:3, venku 0:2), votroci s Debrecínem (venku 0:0, doma 1:1). Mimochodem v brněnském útoku tehdy vedle sebe nastupovala zajímavá dvojice mladíků Pacanda, Švancara.

Žádná LM, žádné hvězdné týmy. Přesto se čeští zástupci utkali s týmy elitních soutěží. S italským, španělským i francouzským klubem to byla konečná v Poháru UEFA, jen v Německu přišel úspěch díky zmíněným slávistickým penaltám. Vůbec poprvé od rozdělení federace došlo na pikantní československý souboj. Po čtyřech postupech ještě československých týmů přes kyperské týmy, tentokrát výlet na Kypr dobře nedopadl. Naopak první střetnutí se skotským soupeřem po roce 1993 postup přinesl. 

Celkem se v sezoně 1998/1999 čtyři české kluby v rámci tří pohárů utkaly s osmi kluby z osmi různých evropských soutěží. S negativní bilancí 6-1-9 a nízkým ziskem 2.250 obsadilo Česko mezi 50 soutěžemi nelichotivou 30. pozici. Z osmi pohárových duelů vedly k postupu pouze tři.



Formát

Podruhé a naposledy se hrála Liga mistrů se šesti skupinami. Výjimečně beze změn byly i Pohár UEFA a PVP. LM se tedy opět otevřela pro 47 evropských mistrů, z nichž 7 bylo přímo ve skupině (doplňoval je obhájce Real Madrid), a 8 týmů z druhých míst osmi nejlepších evropských soutěží. PVP hrálo 48 vítězů domácích pohárů a obhájce Chelsea. O Pohár UEFA se ucházelo 104 dalších klubů včetně tří vítězů letního Intertota a tří týmů nasazených díky Fair play rankingu. Nově se evropských pohárů účastnily týmy Bosny a Hercegoviny, po roce se vrátila Albánie.

Naposledy se hrál Pohár vítězů pohárů. Nejmladší z trojice stabilních klubových soutěží vznikla v roce 1960, aby i vítězové domácích pohárů mohli měřit své síly na mezinárodním poli, stejně jako to již pět let dělali ligoví mistři. Od začátku až do konce se hrálo vyřazovacím způsobem systémem doma-venku a s výjimkou prvního ročníku se o finalistovi rozhodovalo pouze v jednom zápase na neutrální půdě. Jen tedy ve třech případech, před "vynálezem” penalt, se finále po remíze opakovalo (1962, 1964, 1971). Nejúspěšnějším týmem PVP byla FC Barcelona, která se hned šestkrát dostala do finále, z nichž čtyři vyhrála. Prvním vítězem byla italská Fiorentina, posledním italské Lazio, kterému v této sezoně 1998/1999 vystřelil trofej poslední trefou historie PVP Pavel Nedvěd. Od příští sezony pohltí vítěze domácích pohárů rozšířený Pohár UEFA.



České kluby

Z Ligy mistrů této sezóny si většina z nás pamatuje především epický závěr finálové bitvy mezi Manchesterem United a Bayernem Mnichov. Ale tématem sezóny byla i jízda ukrajinského Dynama Kyjev. Veleúspěšný klub ze sovětské éry se na evropské scéně z počátku devadesátých letech hledal, aby pak v letech 1997 - 2000 třikrát v řadě postoupil v LM ze skupiny. Skvělá generace se jmény jako Šovkovskyj, Kaladze, Lužnyj, Husin, Ševčenko či Rebrov byla postrachem velkých evropských týmů. Na podzim roku 1997 například dvakrát deklasovala FC Barcelonu. Hattrickem v úvodním poločase tehdy na Camp Nou zazářil jednadvacetiletý Ševčenko. O rok později ve druhém předkole tak Spartu nečekalo nic jednoduchého. 

Sparta však dokázala mít téměř celé dvojutkání pod kontrolou. Téměř. V Kyjevě zvítězila 1:0 - skvělý pohárový výsledek do domácí odvety. Na Letné dlouho držela bezbrankovou remízu, než v 89. minutě přišel nešťastný vlastenec Gabriela, jenž byl na hřišti sotva dvě minuty. Otřesená Sparta se z šoku nevzpamatovala. V penaltovém rozstřelu se trefil pouze Čížek, zatímco Votava a Stracený následně selhali. Tíha okamžiku ležela i na hráčích Dynama, také oni dvakrát výborného Poštulku nepřekonali, mj. i Ševčenko. Na závěr čtvrté série ale nechal hrdina z Kyjeva Baranek potřetí v řadě vyniknout Šovkovskyho a Dmytrulin poté poslal do skupiny LM Dynamo. Zatímco zklamaná Sparta se přesunula jen do Poháru UEFA, Dynamo ovládlo skupinu (stejně jako o rok dříve) a ve čtvrtfinále Ševčenko třemi trefami vyřadil obhájce Real Madrid. V semifinále vedl Kyjev doma nad Bayernem dvakrát o dvě branky, nakonec však remizoval a v Mnichově těsně prohrál. Stačilo málo a místo onoho známého finále se závěrečným uragánem ve vápně Bayernu jsme mohli sledovat třeba další Andrejovo představení. Na kdyby se ale nehraje. I tak se Ševčenko stal nejlepším střelcem LM, společně s Yorkem z Manchesteru, a stěhoval se do Milána. 


Neúspěšné penalty na Letné

Sparta se ze zklamání neoklepala ani v Poháru UEFA. Nedal jí k tomu příležitost baskický Real Sociedad, kde tou dobou řádil Darko Kovačevič, s osmi góly nejlepší střelec této soutěže. Na Letné dal Spartě dva góly, z poločasového vedení domácích 2:1 to bylo po obratu 2:4, a tedy mizerná pozice do odvety. V San Sebastiánu vstřelil Kovačevič jedinou branku zápasu. Pro Spartu to tedy byl výsledkově katastrofální pohárový podzim. Ze dvou možností se jí nepodařilo postoupit ani jednou. Přitom to v Kyjevě tak skvěle začalo...

Vicemistrovská Slavia byla nasazena do druhého předkola Poháru UEFA, los jí nadělil bratislavský Inter. Až v šesté sezóně po rozdělení federace tak došlo na duel bývalých ligových soupeřů. Na Strahově Slavia soupeře převálcovala 4:0, v odvetě tak měl slovenský soupeř před sebou těžký úkol a přestože se dostal do vedení 2:0, drama se nekonalo. První kolo již bylo o něčem jiném. Slavia narazila na Schalke 04, které o dva roky dříve Pohár UEFA ovládlo penaltovým vítězstvím nad milánským Interem, následně se stejným soupeřem vypadlo ve čtvrtfinále. V obou případech u toho byla česká dvojice Radoslav Látal, Jiří Němec, kteří dříve stáli i u pohárových úspěchů Sigmy, respektive Sparty. A v sestavě Schalke 04 nechyběli ani proti Slavii. V útoku před nimi hrál například Marc Wilmots, který zařídil německému týmu v domácím zápase vítězství 1:0. Na Strahově Slavia brzy srovnala skóre díky Dostálkovi, a protože skvělý Radek Černý žádný gól nepustil, došlo na penalty. V prvních čtyřech sériích byli střelci přesní, i pátou sérii odstartoval proměněnou penaltou Luboš Kozel. Tíhu okamžiku neunesl van Hoogdalem, jehož Černý vychytal, a mohl se začít radovat. S ním celý tým, celý Strahov, všichni, kdo přejí českým klubů v pohárové Evropě. Byl to totiž jediný významnější úspěch této sezóny.


Úspěšné penalty na Strahově

Ve druhém kole Slavia skončila, stopku jí vystavila Bologna FC. Do Poháru UEFA se osmý celek Serie A kvalifikoval vítězstvím v Poháru Intertoto. Hlavními hvězdami týmu byli útočníci Giuseppe Signori a Kennet Andersson. V Boloni se opět trefil Dostálek a porážka 1:2 dávala Slavii do odvety naději. V ní však Italové ukázali sílu a Slavii na postup nenechali ani pomyslet. Sami naopak došli až do semifinále, celý pohár nakonec opanovala Parma, když ve finále zdolala Olympique Marseille. Ten se u nás ostatně také představil.

Sigma v lize skončila třetí. Ve druhém předkole předčila skotský Kilmarnock dvakrát 2:0 a v prvním kole ji čekal právě čtvrtý celek francouzské ligy. V bráně pomalu končil kariéru Andreas Köpke, v útoku řádil v této sezóně šedý vlk Ravanelli a mezi nimi běhali například Christophe Dugarry či Robert Pirés. V Olomouci se však k velké kariéře zrovna rozehrával mladý Marek Heinz, který na vedoucí gól Ravanelliho na Andrově stadionu odpověděl dvěma trefami. Marseille ale v závěru srovnalo, doma pak Sigmu deklasovalo 4:0, když se dvakrát trefili právě Pirés a Dugarry, a zahájilo tak svou cestu až do finále.


Olympique Marseille v Olomouci

Neslavně skončila druhá účast Jablonce v evropských pohárech. Díky dobré pozici Česka v pořadí národních koeficientů byl vítěz českého poháru mezi patnácti nasazenými v prvním kole PVP. Z předkola mu jako soupeř vzešel Apollon Limassol, jenž tak tak vyřadil litevský Ekranas. Kyperský celek při svých předchozích jedenácti pohárových účastech dokázal přejít jen přes čtyři soupeře. Na podzim roku 1998 se k nim bohužel přidal i Jablonec. V Limassolu Jablonec díky Fukalovi sice vedl, dvakrát však inkasoval a přivezl si těsnou porážku. Tu v teplickém exilu smazal již v prvním poločase, když se dvakrát trefil Martin Procházka. Po hodině hry ale soupeř snížil a poslal zápas do penalt. V nich Jablonec, stejně jako Sparta, selhal a s Evropou se loučil nečekaně brzy. A to na dalších dlouhých devět let. 

Velmi nízký zisk 2.250 znamenal pro Česko pokles pouze o jednu příčku na 10. pozici v pořadí národních koeficientů. Spartu sice mrzel nešťastně ztracený postup do Ligy mistrů, ovšem bylo třeba zapomenout a v konkurenci Slavie a teplického překvapení spěchat v lize za obhajobou, protože mistr ligy měl na podzim roku 1999 zajištěn postup do skupiny LM tentokrát bez kvalifikace. A to se vyplatí.  

Autor: Martin Lavický

Komentáře (173)

Přidat komentář
fabec1222

Tehdá také odstartovala naše nejúspěšnější kvalifikace v rámci repre, kdy jsme během kvaldy na ME2000 vyhráli všechny zápasy, což se nikomu jinému nepovedlo, takže jsme byli také nejlepším týmem kvalifikace, a v kontrastu toho pak výsledek na samotném Euru může vyniknout jako velký neúspěch. Skupina sice nebyla nijak těžká, ale třeba Skotsko nám dalo zabrat, a obrat proti nim je na stejné úrovni, jako ten proti Nizozemcům na ME2004.

V lize zažili nejlepší sezonu Teplice, který tak narušili éru "věčně druhé" Slávie. Za zmínku stojí také určitě Drnovice, které byli po podzimu třetí, a nakonec se sotva zachránili.

Souboje o sestup stáli celkově za to. Jablonec hrál v posledním v posledním kole přímí souboj o záchranu s Plzní, vyhrával 3:0, ale v závěru si nechal dát ještě dva goly, a při případné remíze by nakonec místo Plzně spadla Opava.

Blšany jako nováček uhráli 6. místo, což je nejlepší umístění nováčka v naší lize??? Měli tehdy v kádru poměrně široké spektrum mladých naději, jako Chvalovský, Drobný, Pergl, Drsek, Šimák nebo Libor Došek

Reagovat
smazaný uživatel

Nebyla nedávno Olomouc 5.? Ale to jen tuším.

Reagovat
verv

Reagovat
Puskas

Pokud nepočítáme úplně 1. ročník, kde bylo nováčků více, tuším, že šest, a Cheb s Plzní byly 4. a 5.

Reagovat
smazaný uživatel

Škoda,že tu československou nenechali ve 20,jak v tom 1.poválečném ročníku

Reagovat
lampas

Sigma 4. místo - sezóna 17/18

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

Dosud nechápu, jaktože je pod tím podepsaný zrovna Chovanec

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

Ale taky být ve druhém koši a z prvního dostat Skoty a ze třetího Litvu, zatímco byly skupiny třeba Franci, Rusko, Ukrajina, Island nebo Švédsko, Anglie, Polsko, Bulharsko nebo Itálie, Dánsko, Švýcarsko, Wales, to je prostě haluz.

Reagovat
smazaný uživatel

To bereš moc z dnešního pohledu. Tenkrát Island byl úplně marnej, zato Skoti byli v 98 na MS.

Reagovat
Pokahontas

Kde skončili ve skupině s Marokem,Brazílií a Norskem suverénně poslední,(byť remíza s tehdejším Norskem má svou cenu a i s Brazíliií padli se ctí 1:2)

Jestli se nepletu,byla to jejich doposud poslední účast na velkém turnaji-úplně slabí tehdy nebyli,poločas na Letný vyhráli 2:0.Ale přesto to byl z prvního koše rozhodně nejschůdnější soupeř,stejně jako celá skupina-bezkonkurenčně nejlehčí v celý historii samostatnýho Česka,do očí bijící rozdíl proti předchozí kvalifikační skupině,naopak bezkonkurenčně nejtěžší.

Obrovskej dojem na mě tehdy udělali skotský fandové,co obsadili v pražském zápase snad půlku letenskýho stadionu.

Reagovat
mayday

Tak slabí tehdy určitě nebyli, byli na MS 90, ME 95, MS 98... Teď z hlavy nevím, jestli náhodou nebyli i ME 92, takže postupovat na turnaje dokázali v 90. letech. Od té doby nula nula nic, a to často končí ve skupině i na čtvrtým fleku a níž.

Reagovat
Puskas

V 92. byli, pamatuji, jak krátce po sobě došlo ke dvěma srážkám hlavami Skota s Němcem. Zatímco Němce odnesli na nosítkách, Skotovi zafačovali zakrvácenou hlavu a hrál dál.

Měli výtečnou generaci, tehdy jsem jim začal fandit - McAllister, McCoist, Hendri...

Reagovat
mayday

Postupovat dokázali, ale na turnaji taky vždy skončili tuším hned ve skupině.

Ale co by za to dnes dali, od 98 bez turnaje.

Reagovat
Puskas

Nezapomenu na jejich zápas se Švýcary na Euru 96, jeden z nejlepších, co jsem kdy viděl. Oba potřebovali vyhrát o 2 branky a to nasazení bylo takové, že jsem vážně od té doby takové neviděl. Navzájem si v přerušené době podávali míč tak, že pro něj sprintovali.

Reagovat
mayday

Tam z té skupiny si pamatuju jen Gazzuv gól Skotsku a výprask Holanďanů s Angličany. Švýcarsko - Skotsko jsem nejspíš neviděl.

Reagovat
Puskas

Krylo se to s tím druhým zápasem, takže to dávali až někdy v jednu v noci. A komentoval to nemožný Bauer, proti němuž byl i Čapek emotivní Jihoameričan, který tam mlel furt o něčem jiném a až v 85. minutě zvedl hlas s tím, že "Skotové jsou doslova k neutahání". Přitom to fakt byla neskutečná jízda. Když to skončilo, Skotové posedali na zem a zhluboka vydechovali, totálně vyřízení, a fanoušci jim bouřlivě aplaudovali. Prostě jeden z těch zápasů, jenž mi utkvěl v paměti, vážně jsem od té doby snad neviděl takové nasazení z obou stran.

Reagovat
PaYaB

Bauer je "uspávač hadů" . Má snad nejnudnější komentář bez emocí.

Reagovat
smazaný uživatel

Měli sérii 1974-98 postupů na MS a ME 1992-6

Reagovat
mayday

Tak to je drsný, ty postupy na MS.

Reagovat
smazaný uživatel

Teda-1974-90,1994 chyběli Skotové

Reagovat
mayday

Taky mě to během dopoledne napadlo

Reagovat
Reggie
Reagovat
Kepy_FCB

Peltonec

Reagovat
Y.N.W.A

klasickej přístup Jablonce v pohárech, na Mladou Boleslav

Reagovat
lampas

"V Olomouci se však k velké kariéře zrovna rozehrával mladý Marek Heinz"... nedávno jsem ho nevím proč zhulenej detailně checkoval a o úspěšné kariéře se tedy hovořit nedá, podle mě. Prakticky se mu povedla jen jedna sezona (pak tedy zřejmě ty v Olomouci před prvním přestupem do Bundesligy), jinak se mi zdálo, že jen živořil a přehazovali si ho z místa na místo jak horký brambor. Na papíře má kariéru rozhodně lepší, jak předváděl reálné výkony...

Reagovat
Y.N.W.A

v Olomouci hrál v základu ve dvaceti, na EURU 21 byl stříbrnej, vstřelil gól na olympiádě, zahrál si Bundesligu, pak se vrátil do Baníku, kde s Matušovičem byli nejlepší hráči ligy a zajistili Baníku titul, pak šel zase do světa, mimo jiný vyhrál tureckou ligu, v repre byl 12. hráčem (jakože ne divákem, ale prvním střídajícím, co toho odehrál docela dost) nejlepší generace českýho týmu v historii, a nakonec se vrátil domů do Sigmy, aby s ní vyhrál pohár...a pak ještě nakonec vystřílel Znojmu postup do první ligy.. srovnej s kariérou současnejch českejch útočníků

ale to slovíčko "zhulenej" tě omlouvá

Reagovat
lampas

Říkám, že na papíře jeho kariéra vypadá lépe, jak reálné výkony. Vždyť v zahraničí neměl ani jednu sezonu, kdy by hrál nějak stabilně základ. A to, že byl v reprezentaci 12. hráč je tím, že to byl Brucknerův nemanželský syn.

Reagovat
krisa

jo, na Euro 2004 byl vyloženě z protekce

Reagovat
lampas

Já mu úspěšnou sezonu 03/04 v nejmenším neberu, jde mi o to co bylo potom. A nominace na MS 2006 byla z protekce, tam byl naprosto zbytečný hráč a zabíral jen místo hráčům s formou (Kulič, Vlček, Skácel, případně Piták).

Reagovat
Y.N.W.A

ok, pravda, že potenciál měl tou dobou možná větší, ale i tak měl kariéru slušnou... respektive takto - zkrátka zrovna o Heinzovi by mě nenapadlo říct, že neměl velkou kariéru, třeba když to člověk srovná prakticky s celou squadrou ze stříbrnýho MS... tam snese přísnější měřítka jen Suchý a i ten na úspěchy Heinze nemá

Reagovat
lampas

Nemám za cíl do Heinze lacině kopat, ale v kariéře se mu z mého pohledu povedla jen jedna sezona, jinak to bylo trápení a fňukání. Spokojen být ale může. Porovnání se Suchým se mi nezdá, vždyť Suchý má dohromady šest titulů, přes 100 zápasů v evropských pohárech, medaile z juniorských nároďáků. Narozdíl od Henize byl v zahraničí svému klubu i někdy platný.

Reagovat
Muffi

Se suchacem je to to totalni picovina. Heinz treba v brne byl strasny srac a euro ma diky generaci.

Suchy je uplne jinde.

Reagovat
JeséRodriguez

Reagovat
Y.N.W.A

a ještě dodej, že Bruckner byl špatnej trenér, kvůli kterýmu jsme nevyhráli EURO 2004 a bude jasno

Reagovat
Frick

No ty Řeky prokoučoval, ne? A Ghanu. A Turky.

Reagovat
Greny

Co mel s Řeckém změnit? Vždy jsme tam dali tak tři tyčky co vzpomínám, Nedvěd se zranil..

Turky těžko říct tam to pohřbil Čech s Ghanou se dá souhlasit ale tam to bylo snad poprvé kdy nebylo k dispozici více hráčů Koller, Šmicer, Baros

Reagovat
Puskas

Tam to byl celkový kolaps všech 10 hráčů v poli, to byl podle mne zápas, kdy trenér nic nezmůže, i kdyby dělal cokoli. Nebýt Čecha, bylo by to o pět branek. Vypadalo to, že si naši až moc věcí, soupeř na ně vlétl, že se nestačili divit.

Reagovat
Puskas

Tam to byl celkový kolaps všech 10 hráčů v poli, to byl podle mne zápas, kdy trenér nic nezmůže, i kdyby dělal cokoli. Nebýt Čecha, bylo by to o pět branek. Vypadalo to, že si naši až moc věcí, soupeř na ně vlétl, že se nestačili divit.

Reagovat
Puskas

Tam to byl celkový kolaps všech 10 hráčů v poli, to byl podle mne zápas, kdy trenér nic nezmůže, i kdyby dělal cokoli. Nebýt Čecha, bylo by to o pět branek. Vypadalo to, že si naši až moc věcí, soupeř na ně vlétl, že se nestačili divit.

Reagovat
Puskas

až moc věří...

Reagovat
Losinho

Takže kolaps všech 30 hráčů a mohlo to bejt o 15.

Reagovat
Puskas

Ano, tam se právě projevila Brücknerova zkušenost, že postavil jen 10 hráčů.

Reagovat
valloire

Reagovat
mayday

Mně tenkrát přišlo, že neměli absolutně žádný info, že neměli páru, co na ně nastoupí za atlety. Nebýt Čecha, tak to bylo tak o pět šest branek.

Reagovat
Puskas

Přesně. To bylo až neuvěřitelné, jak na nás vlétli.

Reagovat
mayday

To bylo opravdu neuvěřitelný. Pamatuju si, jak jsme na to s kámoši čuměli a nikdo nechápal, co se to děje.

Reagovat
Puskas

a pocit bezmoci

Reagovat
Muffi

oni to věděli, proto chtěli hrát co nejdéle na 0:0 a doufat, že Ghana znervózní, nebo se trefíme z brejku.

Když jsme ale ve 2. minutě dostali gól, tahle taktika šla k čertu a postupem času se naopak sesypali naši, protože věděli, co je soupeř zač, museli dát gól a přitom jim měli problém vůbec vyhrát souboj.

Reagovat
smazaný uživatel

A na MS 2006 Heinze nedal vůbec i když ho měl v sestavě+brankáře moh taky zkusit vystřídat,hlavně v tom zápase,jak Čech dostal branku hned na začátku utkání

Reagovat
mayday

No, nevím. Pamatuju si, že jsme stále byli braní jako favorit zápasu. Co tam pak bylo za kolotoč, to prostě vůbec naši nečekali a bylo to i dílem podcenění, podle mě.

Reagovat
lampas

Kolotoč byl po tom, co šel Ujfaluši ven. Ten taky hodil hned ve 2. minutě vidle do plánu, hrát s nimi co nejdéle na remízu. Každopádně určitě měl trenér předpokládat, jak fyzicky náročný to bude a podle toho postavit sestavu, místo toho tam běhal Poborský, který tehdy hrál 2. ligu a Lokvenc, ten se uzdravil snad měsíc před MS a byl k smíchu, to tam mohl běhat třeba Libor Došek.

Reagovat
fabec1222

Tak s těmí útočníky to tehdy bylo dost na štíru, Baroš byl taky zraněný, co si pamatuju, Lokvenc se dal čerstvě do kupy, a Koller se zranil přímo na MS

Reagovat
Puskas

Poborák ji hrál po vyhazovu pár měsíců, hráčem byl stále výtečným.

Reagovat
lampas

Bez fyzičky ovšem.

Reagovat
Selänne

Ale náhrad za něj nebyla, což se ukázalo později hned po jeho odchodu. Tam byl právě největší problém v tom, že nástupnická generace byla o dvě třídy horši než ta z let 96-00. Těžko zrovna Brucknerovi vyčítat, že si jel pořád ty svoje jména. Tenkrát bylo i období, kdy na tom naše liga nebyla vůbec dobře, takže nebylo moc kde brát. Málokdo si navíc uvědomuje, že Ghana tenkrát měla jeden z nejlepších afrických týmů v historii. To se koneckonců potvrdilo na dalším MS, kde jim postup do semifinále proklouzl mezi prsty.

Reagovat
lampas

Poborský byl velice kvalitní hráč, lepší na jeho postu poté v reprezentaci nebyl, to je pravda. Jenže proti atletickým Afričanům hrát neměl, stejně jako Lokvenc a Galásek, to byla chyba. Konkrétně na tomto MS měl být k dispozici určitě Skácel, místo Poborskýho v tom zápase mohl hrát taky Sionko a dost zajímavé by bylo, tam zkusit dát v tom zápase Pospěcha na kraj zálohy. Zápas prostě neskutečně prokaučovaný. Bruckner měl po MS 2006 v reprezentaci určitě skončit.

Reagovat
Selänne

Jasný, po skvělým zápase proti USA vyměníme půlku sestavy. Možná bych se být tebou oprostil od všech těch fotbalových manažerů a možná se nad tím pokusil trošku zamyslel. Přece nerozbiješ něco, co skvěle funguje. Zápas proti Ghaně rozhodl hlavně ten první gól, který dostal Ghanu na koně a kde jim potom vycházelo úplně všechno. Takový zápasy prostě jsou.

A že měl KB skončit po MS? A kdo by ho jako nahradil? Následující kvalifikace na ME byla parádní. Zápasy proti Slovensku nebo Německu paří k nejlepším zápasům v naší historii. Jak to vypadlo po jeho odchodu snad máme ještě všichni v živé paměti. A pokud si ji nepamatuješ, tak hned následující kvalifikace se dá v pohodě označit za vůbec nejhorší za posledních 30 let.

Reagovat
PaYaB

Souhlasím. Mimochodem na začátku 2. poločasu s Ghanou dával Nedvěd hlavou na 1-1 z těsnýho offsidu, právě sem na ten zápas koukal a naši si snad mysleli, že se ta Ghana porazí sama, jinak byla Ghana až do toho vyloučení trochu lepší, rozhodl Ujfaluši tou hrubkou na začátku a pak tou redkou (která byla přísná).

Reagovat
Reggie

Reagovat
lampas

Sestavu přizpůsobit soupeři není nic mimořádného. Tohle byl prostě velký Brucknerův nedostatek. On si tam měl svých 11+1 a uměl jen nákopy dopředu na Kollera, respektive chtěl umět, nic jiného do té doby za čtyři roky práce nezkusil. Pak se Koller zranil, pár hráčů mu zestárlo, odešlo fyzicky a zápas s Ghanou byl toho výsledkem.

Jinak kvalifikace o EURO se relativně povedla, ale za cenu toho, že Bruckner totálně rozesral perspektivu týmu na léta dopředu (nějak dohromady to dal až Bílek na podzim 2011). Jeho koncepce "po mně potopa" nás stála MS 2010 a spousty ostudy v dalších letech.

Reagovat
Selänne

lol

Reagovat
smazaný uživatel

Bílek > Brucker

Reagovat
cristiano.K.

Bruckner vždy říkal, Poborák si připravím sám.

Reagovat
Muffi

A jak to, koho novináři a fanoušci, kteří o tom moc neví rozhoduje o taktice?

Bruckner se podělal z prvního zápasu Ghany usoudil, že se jeho tým pokusí uběhat, proto chtěl hrát z extra hlubokého bloku, což se rozpadlo inkasovaným gólem. Problém bylo, že tohle zjistil až na MS a proto nedokázal reagovat, protože ten tým fyzickými atributy zrovna nezářil.

Reagovat
lampas

To je super, když trenér až na šampionátu zjistí, že mu na tuhle úroveň hráči fyzicky nestačí

Reagovat
Muffi

to není tak jednoduché. Špička českého fotbalu byla je a bude úzká, ne náhodou máme úspěchy jen spojením více generací, tehdy Euro 96 plus 21 z přelomu tisíciletí a moc možností nebylo ani tehdy, z toho, co nejelo by tomu týmu pomohli možná tak Jarošík a Skácel a ani to by (pod)průměrnou fyzičku týmu nezachránilo.

Navíc Bruckner věděl už při nominaci, jak na tom ten tým je, když vtipkoval o 8 zraněných. Poborský druhá liga, Lokvenc a Koller na jaře zranění a problémy dalších.

Já ho nechci omlouvat, jeho systém měl spoustu negativ ale 4 roky to neslo úspěchy a je otázkou, jak moc byl problém Ghana řešitelný, když fyzička je problém pro nás dodnes.

Reagovat
smazaný uživatel

Ale byla to dobrá genča,těch 1996-2006,postoupili jsme na všechny soutěže,ME,Konfederační pohár(i když díky bojkotu Němců),OH,MS

Reagovat
mayday

Ano, s tím souhlasím. Však jsem výše psal, že snad neměli ani informace, co to bude za mančaft, plnej atletů apod. a zjistili to v podstatě až na začátku zápasu.

Reagovat
Selänne

Reagovat
lampas

Ghanu dost prokaučoval, on mu po EURU 04 ztratil soudnost.

Reagovat
Puskas

Kdo mu ji ztratil?

Reagovat
Spalovač šancí

ten jeho nemanželský syn přece

Reagovat
smazaný uživatel

Jo,pokálel to,že nedal Heinze a vůbec,za celý zápas,včetně těch 15 minut prodloužení, dal jen 1 střídání,nepochopitelný přístup

Reagovat
PaYaB

Podle mě by Heinz šel na 2. prodloužení na 100% do hry, ale souhlasím s tím, že ho tam Karel měl poslat dřív, navíc když hrál snad životní sezónu/turnaj.

Reagovat
Zephyr

Reagovat
smazaný uživatel

V klubech jsem ho moc nesledoval,ale když se náhodou dostal do repre,tak hrál fantasticky,akorát trenéři byli proti němu nějací zasedlí a stavěli ho jen občas a na kousky zápasů

Reagovat
Selänne

Gabriel měl tenkrát opravdu skvělý období. Nejdříve zlomil nohu vlastnímu spoluhráči, pak vyřadil Spartu z Ligy Mistrů, a jako třešničku na dortu měl lví podíl na vyřazení repre z Mistrovství Evropy.

Reagovat
Puskas

Ano, ten jeho slavný trojboj.

Reagovat
lampas

Ten zápas s Francií bychom stejně maximálně dotáhli k remíze, která by k nám byla k hovnu. Každopádně je smutný, že v době takové generace se mohl v základu na stoperu v zápase na EURU objevit takový hráč.

Reagovat
Puskas

On zas nebyl až tak úplně špatný, ale určitě neměl na to, aby hrál základ v repre právě v té době.

Reagovat
Puskas

Ale myslím, že jsme měli na to i tu Francii porazit.

Reagovat
lampas

Já všechny tři zápasy nakonec viděl později a řekl bych, že jsme tehdy byli velice dobrý tým, který hrál důstojně jak s Nizozemskem tak Francií, ale chybělo tomu to potřebné sebevědomí, které nakonec rozhodlo pro soupeře. Ten gól co jsme dostali na 2:1 by si Francie nikdy dát nenechala. Jinak ale herně druhé nejlepší EURO v naší historii z mého pohledu.

Reagovat
Puskas

Sebevědomí právě bylo velké po té super kvaldě, kde zvláště otočení zápasu se Skoty stálo za to, navíc mnozí hráči váleli v cizině. Mančaft srazila ta penalta ze závěru 1. utkání, pak už byl velký tlak, přesto jsme s Francií podali velmi dobrý,co si pamatuji. Už i jen proto, kdo za ni tehdy hrál. Byla to velká škoda.

Reagovat
lampas

Byli to dva nejlepší týmy tehdejší Evropy, respekt jsme měli, což se není čemu divit. Velká smůla na los no (asi kompenzace za kvalifikační skupinu), dle tehdejších měřítek jsme přes jiné skupiny měli podle mě v klidu na SF. Nebyli jsme náhodou tehdy při losu v návaznosti na kvaldu v prvním koši? To by byl solidní paradox.

Reagovat
Puskas

Určitě ne, to bylo domácí Holandsko.

Reagovat
lampas

Už to vidím, tak i tak solidní vojeb, protože v druhém koši s námi bylo Norsko, Švédsko a Rumunsko Být ve třetím koši, tak jsme mohli schytat skupinu určitě o dost přijatelnější. Naše super kvalifikace se nám tedy nakonec solidně vymstila

Reagovat
Puskas

Ale taky nikdo z těch dvou nebyl nadšený, že nás vyfasoval. Tam fakt chybělo uhrát tu remízu s Holandskem, s Francií bychom pak hráli jinak, nemajíce nůž na krku.

Reagovat
fabec1222

No A by byla taky smrt, to bys měl na stejno Nejlíp by to šlo asi z B, ale Turkům už tam taky hrála ta nejlepší generace kolem Sukura, určitě by nám dali taky zabrat.

A nominace hráčů byla podle vás ok? Zraněný Berger, který nemohl hrát první dva zápasy? Látal se pak nechal legendárně vyloučit, když už byl na lavičce, tak mu dal Colina červenou proti Nizozemcům

Reagovat
Puskas

Pak nám rozhodčí zakazoval střídat.

Reagovat
smazaný uživatel

No ono nakonec na turnaj se nedostali takovy Suchoparek,Hornak a spoustu dalsich kdo v kvalde hral..otazka co by to treba s nima pomohlo,ale treba ten Gabriel v zakladu byt nemel no

Reagovat
Muffi

Hornak byl krajni bek, suchoparek hral 2bundesligu pokud vubec nastupoval, votava byl vecne zraneny, vlcek ze slavie posral derby a tucnak novotny byl zase pomaly. Takze zbyla 4 repka fukal, rada a gabriel.

Reagovat
Nadržený šimpanz

Suchopárek by tehdy jel 100%, ale zranil se před turnajem

Reagovat
Puskas

Novotný s Votavou byli navíc spíše libera, i když Novotný hrával i beka.

Reagovat
mayday

Já hraju jenom libero.

Reagovat
Muffi

Proc si myslis, ze se uvazovalo o obcanstbi pro asanina, kteremu se ve slavii velmi darilo?

Reagovat
Puskas

Pro mne pořád nejlepší cizinec, co u nás hrál.

Reagovat
cristiano.K.

asi nejkonzistentnější. Nevím, jestli bych Deliho stavil výš než jeho.

Reagovat
smazaný uživatel

Raymond Braine asi

Reagovat
Muffi

Begrera nešlo nevzít.

Hrál v základu v Anglii, navíc v LFC, který i když neměl takové výsledky, tak měl skvělé jméno a on a Nedvěd soupeřili o pozici nejlepšího českého hráče. Ve Stadionu tehdy jednou vyšla jako příloha reprezentace a Vízek jako expert ho tam označil za lepšího než Nedvěda. Dneska to zní vtipně ale tehdy to rozhodně pivní žvást nebyl, Nedvěd se na první místo dostal až přestupem do Juve a Bergerovým koncem v repre a LFC.

Ale třeba 2001 při triumfu LFC v UEFě hrál Patrik v tom týmu rozhodně větší roli než třeba Daníčkem v jednom článku nesmyslně zmíněný Gerrard.

Navíc koho místo něj. Stačilo, jaký rámus novináři spustili kvůli nominaci jednoho Bbaníkovce, který tam byl údajně jen kvůli agentům.

Reagovat
fabec1222

Jankulovski? A koho by tam dali místo něj?

Reagovat
smazaný uživatel

Moh zkusit hrát za Makedonii,když skončil v naší repre,škoda,že to nezkusil

Reagovat
Muffi

to ti už vážně neřeknu ale nad jeho nominací se strhla docela mela.

Reagovat
Puskas

On do týmu dorazil přímo z Eura mladých, které se mu povedlo, předtím s ním vůbec nebyl. To byl jeden z důvodů, proč se za tam hledalo kdeco. Chovanec ho tam pak 2x poslal, sice to nebylo nejhorší, ale žádný velký přínos to nebyl.

Reagovat
Nadržený šimpanz

Jj, tehdy vypadli tušim Baranek, Ulich, Verbíř, Wagner (plus golman Černý). Ti byli všichni dost nasraní

Reagovat
Puskas

Nedivím se, vzal je všecky na to závěrečné soustředění a pak jim řekl, že s nimi nepočítá.

Reagovat
valloire

Berger měl potenciál bejt i lepší než Nedvěd

Reagovat
cristiano.K.

Reagovat
Puskas

Reagovat
Reggie

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

ty jeho bomby z dálky

Reagovat
mayday

Tak z mýho pohledu byl Berger lepší "fotbalista" než Nedvěd. Že to samozřejmě oba dotáhli úplně jinam, to je o mentalitě. A v případě Bergra samozřejmě i o zdraví.

Reagovat
smazaný uživatel

U me Berger skoncil,kdyz trucoval jak male decko Uhrinovi kdesi v zahrade pri Euru 96 a vyhrozoval ze odjede domu...Nakonec do karet mu hralo to i Uhrinovi,ze Frydek v prvnim zapase s Nemeckem nemel den,tak uz misto nej hral prave ubrecenec Berger..

Reagovat
Puskas

Tak Frýdek byl hráč akorát na tuzemský fotbal.

Reagovat
smazaný uživatel

No ale ze se mu darilo se Spartou proti zahranicnim tymum

Reagovat
Puskas

Spartě se dařilo, nijak si nevybavuji, že by on prokazoval stabilní vysokou výkonnost v pohárech. V Duisburgu, nebo kde to byl, pohořel. Podobně Siegl nebo Novotný.

Reagovat
smazaný uživatel

V Leverkusenu se neztratil,strelil i nekdy dulezity gol :)) Oproti nej Siegl vyhorel,to je fakt..

Reagovat
Puskas

A který myslíš, ten se Sportingem? V bundeslize za Leverkusen 10 utkání, za Dusburg 5, tomu říkáš prosazení se?

https://www.transfermarkt.com/martin-frydek/leistungsdaten/spieler/6845

Reagovat
fabec1222

Ten důležitý gól dal ale právě Siegl. V Německém poháru poslal svůj tým do finále.

Reagovat
cristiano.K.

Reagovat
Y.N.W.A

přesně, tyhle ty tři jeho divný smůly/kiksy navíc nebyly všechno - je mi ho líto, ale fakt se dycky nějak blbě přichomejtl

Reagovat
fabec1222

Ale zase dal gól asi z půlky, když překopnul Brněnského Přibyla, kterej byl mimo vápno.

Reagovat
Frick

To Sáček zvládnul taky.

Reagovat
cristiano.K.

Reagovat
Y.N.W.A

To Dynamo bolí ještě teď, když si na to vzpomenu... pamatuju si, že po zápase v Kyjevě byla atmosféra ve veřejnosti, že se nemůže nic stát, přitom ten tým byl fantastickej a vědělo se to...

Reagovat
fabec1222

A proč šel probůh v rozstřelu kopat penaltu stoper Votava? Však tehdá byli na hřišti oba útočníci, Siegl i Lokvenc, kdyby kopali oni, tak by třeba proměnili.

Reagovat
Muffi

kopal i ludek straceny s obarvenou hlavou takze se hvezdam asi moc nechtelo. Straceneho to stalo karieru v klubu, kam chodil s tatou ci dedou uz jako prcek.

Votava byl vpodstate libero, techniku mel dobrou.

Reagovat
mayday

Z tohoto zápasu si vybavují jedinej okamžik, kdy Votava seděl na zemi, borec mu masíroval nohy a trenér za ním sám přišel, ptal se ho jestli půjde a Votava kývl hlavou, sám si o to neřekl.

Buď si věřil, nebo nechtěl být za sračku, že odmítl.

Reagovat
fabec1222

No koukal jsem na ten rozstřel, a Votava to teda narval do golmana, který skočil na stranu nejméně tak ještě 2-3 kroky před výstřelem

Reagovat
mayday

Jo, přesně, to byla taková ta penalta, kdy prostě člověk ví, že to ten borec nedá

Reagovat
Alan_Shearer

Jablonec

Reagovat
naheCZ

V Boleslavi první případ nakažení...zatím to vypadá, že nebude muset tým do karantény. Tak snad liga neskončí dřív jak začala...

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

Proklaté penatly, vypadli úplně všichni - Sparta, Jablonec i Schalke

Reagovat
cristiano.K.

Byl jsem u toho, když jsme na Strahově vyřadili Schalke 04, velká sláva tenkrát. Bologna podle mě byla tenkrát slabší než Schalke, realita bohužel byla jiná.

Reagovat
Jinders

Bologna měla ten rok dobrý tým,v úzoku Kenneth Anderson a Signori, nakonec došli do 1/2 finále Poháru UEFA (posledního ročníku, před rozšířením LM,tudíž s větší koncentrací kvality)

Reagovat
cristiano.K.

to se píše v článku. Ty jména Bologni nedávají takovou hrůzu jako hráči Schalke s Wilmotsem.

Reagovat
Muffi

Signori snad vyhral 3x krale strelcu v Italii, coz fakt malo neni. Spis se sledovaly velke akce vic nez ligy a aignori moc nereprezentoval

Reagovat
Muffi

Protoze se sledovaly spis reprezentace, kde signori moc nehral, nez ligy, kde nyl snad 3x nejlepsim strelcem.

Reagovat
cristiano.K.

ok, to jsem nevěděl. A jak říkáš, víc se sledovalo, kde je víc reprezentantů

Reagovat
Muffi

jsem se podíval na wiki a signori má v Serii A 187 branek, v Laziu měl bilanci v lize 152/107 a v Bologni 142/66. To jsou šílená čísla.

Jinak Bolognu si pamatuju dobře. Po Schalke neměl být tým ze středu Serie A problém, realita ale byla jiná. Nedá se říct, že by Slavia hrála špatně ale kvalita soupeře byla hodně vysoká.

Reagovat
Jinders

Co si pamatuju, tak Boligna hrála poměrně chytře a účelně.U nich nás nijak neválcovali a vítězný gól na 2:1 padl až chvíli před koncem, odveta byla z jejich strany vysloveně čekání na brejk..Samozřejmě, každý duel má svůj vývoj, ale paradoxně Udine, které jsme v další sezoně v 1/8 finále vyřadili nás pod velením Fioreho přehrávalo mnohem víc..

Reagovat
Witcher

Jabka tenkrát byli i ve fife 2000

Reagovat
zgeroTT

*99 spoli so Spartou. Od nás boli Trnava a Kosice.

Reagovat
forma

Reagovat
Witcher

Máš pravdu FIFU 99 sem měl origo z Německa s Jabloncem a FIFU 2000 na PS1 s teplicema

Reagovat
Jinders

Tahle Hřebíkova sezona v SKS byla vůbec neuvěřitelně rozporuplná.Katastrofální vstup do ligy (mj. debakl 0:5 na Bazalech),snad až fo 10.kola záporné skóre.Myslím,že ho vysloveně zachránilo vyřazení Schalke, kde naopak Slavie zahrála opravdu dobře. Paradoxně ani s tou Bolognou nehrála SKS zle,oba hóly b odvetě padly až v době, kdy hrála vabank.Závěr podzimu přinesl zlepšení i v lize a od jara se čekalo nahánění Sparty (u Teplic se čekalo,že odpadnou).Ale i jaro bylo jako na houpačce-nepřesvědçivý start, pak slavná výhra v derby po 6 letech po které následovala pětka v o záchranu bojujícím Jablonci..Když se nakonec zdálo,že si vše sedá a 2.místo bude jistota,přišla po sérii výher jen plichta v Olomoucia pak legendární facka v Teplicích, která relativně zajímavé jjaro i Hřebíkovu éru zabila...

Reagovat
Frick

Nakonec výhra v poháru.

Reagovat
Muffi

On je ucil hrat na 4 obrance, proto ten mizerny podzim navic snad odesel asanin.

mel smlouvu na rok a kdyz se vracel cipro, nebylo co resit. Itul z 96mel u tehdejsiho vedeni velkou vahu.

Reagovat
Pokahontas

Podle mě jedno z nejhorších rozhodnutí vedení Slávie,co se týče trenérů-Teplice měly tehdy životní sezonu,prohrát s nimi v rozhodujícím zápase nebyla ostuda.

Vyhodit trenéra,s nímž byla Slávie nejlepším týmem jara,vyhrála pohár a prolomila hned 2x prokletí derby,to zní s odstupem času až neuvěřitelně.

To on položil základ velice silného mančaftu z následující sezóny a jeho úspěchům jak v Evropě,tak po dlouhou dobu i v lize.Cipro,při vší úctě k němu,přišel prakticky k hotovému.

O míře zásluhy obou trenérů svědčí i porovnání jejich výsledků u dalších týmů v následujících sezónách-které hovoří jednoznačně.

Reagovat
Muffi

On o tom mluvil zpětně i Leška v rozhovoru pro Hattrick zhruba 2005. Nebral to úplně jako chybu ale taky ne jako nějaké super rozhodnutí.

Vtipné bylo, že právě Teplice 99 spolu s titulem 96 byly hlavní argumenty pro návrat Pešiceho místo Jarolíma v létě 01. Jenže Pešice dopadl hůř než Cipro, který dal alespoň tu jednu dobrou sezonu. Proti Panathinaikosu neměl šanci, pořád mu to drhlo a jít nahoru tým začal až pod Pepou Beránkem.

Reagovat
Jinders

To je složité takhle hodnotit.Tu sezónu si poměrně dobře pamatuju, ano byla tu změna na zónu, otázka správného využití Dostálka,zranění Vlčka,apod.Podzim v lize byl bez výhry venku, ale v závěru už byl vidět docela progres.(na duo Sparta-TPC ztráta 6 bodů)...Pro jaro přišel Karel Rada a po první výhře venku v Příbrami se čekal marš k výšinám, jenže pak přišly zase výsledky jako na houpačce (během měsíce mj.prohra v Brně, slavná výhra v derby následovaná pětkou od o zachraňujícího se JBC).I přesto posun na 2.místo, protože Teplice zahájily jaro katastrofálně a každý čekal,že odpadnou. Postupně se záloha s Ulichem,Horváthem a Dostálkem sehrávala, v útoku vypadala zajímavě alternace Malár-tehdy oroduktivní Vágner-Zelenka a po prohře Sparty v Ostravě a demolici Drnovic v Edenu jsem dokonce skrytě věřil, že by se mohlo ještě zaútočit na titul. Jenže Sparta si pohlídala zápasy s Brnem a na Žižkově a bylo jasno.I odepsané Teplice najely zpět na vítěznou vlnu a po plichtě Slavie v Olomouci bylo jasno,že v předposledním kole půjde jen o 2.místo..Jak to dopadlo,víme všichni - a 3.místo s tímto kádrem jako úspěch bohužel považováno být nemohlo (pamatuju na mantru zvanou postup do CHL a tehdy by Slavia byla jistě v předkole nasazená)..

Reagovat
smazaný uživatel

S Debrecínem,vy Debreceně

Reagovat
smazaný uživatel

Nebo s Debrecenem,když už to chcete nechat maďarsky

Reagovat
fabec1222

Debrecínkou

Reagovat
Pokahontas

Tato pohárová sezóna je krásnou ukázkou toho,jak absurdní je hodnotit fotbal jakýmisi samy o sobě nicneříkajícími čísly jakýchsi prakticky nicneříkajících koeficientů.

Sparta tehdy v kvalifikaci o LM coby nasazená dostala suverénně nejtěžšího možného soupeře,kyjevské Dynamo,jasného favorita.Hodně jej zaskočila v prvním zápase,kdy se domácí strašně dlouho nemohli vůbec dostat do hry a rozhodně jim v tom nepomohlo ani vyloučení.Až po srovnání počtů domácí trochu ke konci zatlačili,na srovnání to nestačilo.

Potud lze souhlasit,rozhodně však není pravda,že by Sparta ,,měla téměř celé dvojutkání pod kontrolou"-v odvetě si Dynamo vytvořilo hlavně ve 2.půli venku docela tlak a gól ke konci byl možná šťastný,ale vzhledem k průběhu zápasu rozhodně zasloužený.Jestli se nepletu,bylo to snad tehdy poprvé,co někdo v kvaldě o LM postoupil i po prohře v úvodním domácím utkání.

Ještě hooodně dlouho potom se podobné případy daly spočítat na prstech jedné ruky (napadá mě Slávie-Šachťor 2000,Partizan-Newcastle 2003 nebo Dynamo-Trabzonspor 2004.

Kodaň-Ajax,Celtic-Dynamo M. nebo Viktorka-Maccabi přišly až o dost pozdějc).

Z pohledu Slávie šlo o velice úspěšnou pohárovou sezónu-jasný postup přes bratislavský Inter a pak vyřazení výborného Schalke,vítěze UEFY z před šestnácti měsíci-to byla bomba,jeden z nejcennějších pohárových skalpů novodobé historie sešívaných.

Ani proti Bologni se rozhodně neztratili-venku inkasovali na 1:2 až těsně před koncem a tvrzení,že ,,Italové nenechali v odvetě Slávii na postup ani pomyslet" ,to snad nemůže napsat nikdo soudný,kdo ten zápas tehdy sledoval.Slávie se tehdy snažila,měla po většinu zápasu tlak a i nějaké šance (těsně před půlí trefil Horváth tehdy tyč),postupový gól visel ve vzduchu,s blížícím koncem šla do většího rizika a až někdy kolem 75.minuty to zkušený soupeř potrestal.Následné potvrzení výhry od Signoriho bylo z kategorie parádních...

Celkově narazily tehdy české týmy na velmi těžké soupeře-narozdíl od OM možná neměl Real Sociedad tehdy takové jméno,což se nedá říct o kvalitě-ne náhodou došel tehdy tak daleko (o pár sezón později 2002/03 jej ostatně ten samý Kovačević(spolu s Kahvecim) táhl až do posledního kola v boji o titul s Realem Madrid).

Výsledek 2:4 vypadá na první pohled pro Spartu zdánlivě hrozivě,ale ve skutečnosti byl ještě dosti milosrdný-fantastický výkon podal brankář Poštulka,bez něho by to muselo být tehdy nejmíň 2:7-co ten dokázal ve 2.půli pochytat,to se jen tak nevidí

Reagovat
smazaný uživatel

Jen houšť těchto příspěvků, baví mne to a samotnému mi oživuješ vzpomínky :-)

Na ten Sociedad sem úplně zapomněl. Tehdy jak sám píšeš, tak měli mančaft jak víno. Hlavně ta útočná dvojka.

Btw., pak pár let dál něco podbného Celta Vigo, jenž si dělala dobrý den ze slavije. Karpin, Mostovoj a nazdár, LM. :-)

Reagovat
Jinders

Myslíš ten dobrý den, kdy se do poslední minuty odvety báli,že ztratí náskok 3:0 z odvety?:-).To mi ani nepřipomínej, zrovna ten rok byli k poražení...

Reagovat
smazaný uživatel

Přesně tak ! Jako v odvětě Slavie šlapala, o tom žádná. Ale Celta působila jako zjevení, byla sympatická, nedalo ji to nepřát.

Reagovat
Jinders

No ale paradoxně v téhle sezoně kdy hráli LM přišel jejich pád a sestup z ligy (dost nečekaný po letech úspěchů, kdy hráli na přelomu tisíciletí mj. 3x v řadě 1/4 finále UEFy).

Reagovat
smazaný uživatel

Ale jinak, co mne baví nejvíce, hrabat se v zápasech Intertota. Vidět, kdo tam reprezentoval Česko, jaké byly zápasy, soupeři atd.

To je bizár, třeba Zlejn vs. Atletico s tím, že v odvětě moravané vyhráli

Reagovat
Kepy_FCB

https://fcunion.huu.cz/menu/rh-cheb/intertoto-cup

to by dnes byly libové výjezdy: Lucern,Štýr.Hradec,Jena(kousek) a 5x na sever Ev.

Reagovat
smazaný uživatel

No, o to jde

Reagovat
smazaný uživatel

Olomouc vyřadil Borussii Dortmund v roce 2005

Reagovat
Jinders

Blšany někdy v roce 2000 s Brescií:-)...jinak třeba Juventus hrál v Intertotu 99, protože sezonu předtím nepostoupil do Evropy ze Serie A:-)

Reagovat
smazaný uživatel

Jj, máš pravdu. To byl úž úplný, světový úkaz s tím Juve

Ale třeba na Blšany jsem zapomněl, vidíš to. I když matně si uvědomuji, že hráli Evropu s nějakým českým týmem.

Pak máš ty klasiky, jako Příbram se Sedanem, poté v dalším kle dostali šestku na PAOKu, kdy hokejově střídali brankáře

Reagovat
Jinders

Příbram se Sedanem a PAOK byla ale regulérní Evropa - UEFA Cup.V Intertotu hráli s Aston Villou:-)

Reagovat
smazaný uživatel

No, je to již nějaký pátek, tak to mám pomotané. Máš samozřejmě pravdu .-)

To si pamatuji, že návštěvy kolem desítky..A ono i na ligu mám dojem, že chodilo na tamní poměry dost lidí.

Reagovat
Jinders

Ni když šla Dukla do Příbrami, tak tam chodilo první roky docela dost lidí...:-)

Reagovat
Nadržený šimpanz

Tam chytal Blažek a Čaloun néé??

Reagovat
smazaný uživatel

Kromě tradičního fiaska Jablonce nad Lužickou Nisou,všichni vypadli s dobrými oddíly,proti kterým neměli moc šancí,takže až na to 1 Waterloo,to žádná ostuda nebyla

Reagovat
smazaný uživatel

Debilní nápad,měli raději sloučit PMEZ a PVP

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele