Fotbal uzavře s policií bezpečnostní dohodu, kluby se bouří
Text článku byl v souladu s podmínkami smlouvy s autorem článku, agenturou ČTK, ze systému vymazán.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Svaz půjde před disciplinárku
31.05.2011, 16:17
Vstupenky na jméno nejsou aktuální pro příští ligový ročník
12.11.2010, 10:46
Senát zatím novelu neschválil
23.04.2010, 15:51
Policie zřejmě bude na stadionech při rizikových utkáních
19.03.2010, 10:58
Kluby vítají, že se výtržníci musí hlásit v době zápasů na policii
26.01.2010, 19:41
Svaz bude trestat i hosty
12.11.2009, 16:41
Čtyřem chuligánům hrozí obvinění
17.09.2009, 11:43
Vláda nepodpoří návrh ČSSD vrátit policii na stadiony
30.03.2009, 12:53
Langer: Brno asi bude platit
23.02.2009, 18:44
Podle Mokrého kluby obstály. Paroubek chce policii zpět
23.02.2009, 14:35
Problémy s fanoušky nový zákon nevyřešil, píše tisk
23.02.2009, 12:39
V Brně zasahovala policie, ochranka fanoušky nezvládla
22.02.2009, 20:13
ČMFS podepsal s policií smlouvu o rozdělení kompetencí
16.02.2009, 17:42
Policie, justice a ČMFS se shodly, jak proti výtržníkům
09.04.2008, 17:44
Komentáře (111)
Přidat komentářBude to tak lepší.
Hmm, zase stát hází odpovědnost na někoho jiného. Kdyby byly fungující zákony, nemusely by se sepisovat dohody. Hnus fialovej, tenhle stát...
Ale já si myslim, že je to správný. Proč by měl stát z peněz lidí posílat policajty na zápasy ? To je práce klubů si tohle zajistit
Já netvrdím, že má policie hlídat soukromé(klubové) zájmy. Ale nemůže se zříkat zodpovědnosti za pořádek ve městě. To by brzy taky třeba demonstranti si museli najímat soukromé agentury, aby je chránily před druhými demnostranty..Nn, tohle je špatně, od ochrany, života, zdraví a majetku je tady Policie a tá má jako jediná právo zasahovat kdekoliv, tedy i na stadionech! A když ruku v ruce s tím půjdou zákony, aby se problematický fanoušek už na ten zápas nedostal, bude klid. Zde si vemte příklad z Anglie, doma si fanoušci nedovolí ani povstat ze židle, v Evropě, kde to zákony umožňují, dělají bordel nadále.
ano - nemůžou se zříkat zodpovědnosti VE MĚSTĚ. Zodpovědnost na stadionu v soukromém vlastnictví je něco jiného
podle nového zákona od letošního roku, má přístup Policie do soukromých prostor vždy a kdykoliv (stačí jen záminka), takže bude-li mít PČR pocit, že na staionu se páchá trestný čin (například jen hajlování), má neprodleně zasáhnout!
Kdepak, tohle u mne prostě neobstojí, Policie je tady od toho, aby dbala na dodržování pořádku kdekoliv (i na stadionech), od toho nesmíme zřizovat domobranu a podobné gardy, Takže jen ať si přestanou vykládat zákony jen tak, jak se to hodí jim!
ano, KDYŽ se tam bude hajlovat, tak má policie zasáhnout, ale nemůžeš je tam mít jen tak pro výstrhu a kvůli prevenci, jak se tomu právě děje
Ale pro mě je to soukromá akce, to si musej ohlídat sami. Jo, ať hlídaj ulice a tak, ale tohle neni jejich záležitost, leda, že by si je kluby platily.
já nesouhlasím. Pokud si zorbanizuju velké narozeniny, na kterých bude 10000 hostů, taky si tam nepozvu zadarmo policajty, aby mi tam hlídali pořádek. Musel bych si zaplatit soukromou agenturu.
Hej slušná oslava Další věc, jak tahak z klubů peníze místo aby se na fotbal přispívalo. Já nerozumím jedný věci, ročně se neuvěřitelný miliony narvou do Opery, Divadla apod.. protože to prý vychovává mládež a má to na ní dobrý vliv. Ruku na srdce to je neuvěřitelná blbost, dnes děti žijou sporty a počítačem, nějaké umění nebo dokonce divadlo je pro ně jen možnost, jak nejít do školy, tak jako se přispívá na umění a divadlo by se mělo dávat i na fotbal a mnohem více kluby podporovat!!
Tak to je hodně debilní kec ohledně ivadel, ale budiž - asi patříš do té nekulturní části národa.
To říkal i Křetínský.
názor člověka, který pravděpodobně nikdy nebyl sám v divadle a nepřečetl dobrovolně jedinou hodnotnější knihu je opravdu relevantní..........
Je pravda, že dobrovolně jsem za život přečetl asi 2 knihy, nedobrovolně nepočítaně z povinnosti a co se týká divadla, tak jediné, které mě za posledních X let dokázalo nadchnout (z české tvorby) byl Hrabě Monte Cristo a jinak Oliver Twist/Obraz Doryana Graye(oboje v anglickém jazyce) Nikde jsem nenapsal, že těmito věcmi pohrdám a že jsou mi lhostejné, ale jen říkám, že by se měli cpát stejné prostředky do kultury a do sportu..
ano, prachy do sportu ano, ale jde o to, v jaké formě - investovat do mládí, ne do klubů
blbost, co říkáš - divadlo a opera by si na sebe asi samy nevydělaly, ale funkci ve společnosti mají nezastupitelnou. Pokud zrušíme tyhle instituce, společnost zvlčí ještě více, než teď.
Finančně podporovat fotbal? Proč? Proč cpát státní prachy do něčeho, co má tak nevyzpytatelné pozadí a ty prachy by dost možná padly (spíš určitě) do kapes Starků, Hrdličků, Horníků, Peltů a Peterů. Souhlasím tady z jedním, co píše, že pokud něco podporovat, tak výstavbu a provoz akademií, kde by vyrůstali mladí talenti, kteří by se nepoflakovali po obchoďácích, neseděli by celé dny u PC, ale věnovali by se něčemu smysluplnému. Tam by ty vynaložené prostředky měly smysl.
Nikde jsem nepsal, že bych zrušil tyto instituce. Jen bych chtěl, když je to tolik důležité pro intelektuální rozvoj našich dětí, aby to bylo i po fyzické stránce a vybudovat pořádné akademie tak, jak tomu je třeba v Holandsku.. Nikde jsem neřekl, aby peníze přišli do ruky klubu, aby s nimi hospodařil, ale pokud by přišel klub s návrhem na akademii, tak by mu na to bylo přidáno a pod dohledem zužitkováno na výstavbu akademie. Rozhodně nejsem zastáncem toho, aby město platilo peníze na to, aby policajti hlídali NĚČÍ stadion, to ne.
aby hlídali něčí stadion nevím, i když i za ochranu majetku si Policii platíme. Na stadionech mají hlídat ale také zdraví, životy a dodržování zákonů, takže Policie na stadiony ANO!
Hm je to diskutabilní no.. Zase s tím zdravím a dodržování zákonů je to naprostá pravda, noo..
Stát nemá co rvát prachy do bezpečnosti na stadionech,to si má zařídit klub. Je to výdělečná firma jako všechny ostatní. Už takhle fotbal dostává dotace od měst,stát přispívá apod. Podle mě by měl stát podporovat kluby v jediné oblasti - juniorka. Zbytek ať si platí na své náklady klub.
Policie na místě klidně být může,ale opět ať náklady zaplatí klub.
Nebo ať si klub vychová slušné fanoušky, pamatuji jak při hvězdné jízdě baníku jeden z hráčů řekl, že jim půjdou poděkovat i kdyby ten stadion zdemolovali, to rozhodně ničemu nepřispívá
A proč to neuděláme jako v Anglii? Tam si prý zaplatí přítomnost policie klub a je klid.
Taky bych si to přál, leč to u nás nejde
Já nevím, ale třeba kdyby někdo s těmi kluby o tomto jednal, mohly by se obě strany dohodnout. Jenomže on s nimi nejednal, pan ministr měl asi na práci nový nátěr aut.
Je to zapříčiněno i jinými zákony u nás a tam..
nechápu, proč by to nešlo ...? Nejsem znalý předpisů, ale myslím, že by se to právě takovouhle kolektivní smlouvou dalo domluvit. Pokud by přítomnost policie na stadionu neohrozila akceschopnost policie jinde, tak nechápu, proč by to nešlo ...?
Z hlediska legislativy, když už ne pořádek na stadionech jak v Anglii tak kdyby byl aspoň fotbal srovnatelný
Kamerový systém
Jenom nechápu, že to kluby zase chtějí řešit půjčkou. Copak nechápou, proč tahle krize nastala.
Je to asi ochrana proti tomu, kdyby se to neosvědčilo..jiný důvod v tom nevidím..
Nechápu
Cože??? Takže oni si vezmou úvěr, který se bude muset splatit ještě zvětšený o úrok a to má být nějaká výhoda, že do kameorvého systému nenacpou vlastní peníze, kdyby se to náhodou neosvědčilo? Taky netuším, co jsi tím chtěl říct.
Dnes má úvěr téměř každý a oni to tak vyřeší z toho důvodu, že nechtějí vynaložit TEŤ NAJEDNOU velké finanční prostředky na vybudování něčeho, co se ještě neosvědčilo. Raději se zatíží hypotékou a zaplatí víc, ale postupně, než aby to zaplatili okamžitě a měli okamžitý velký finanční výdaj..
A kvůli tomuhle se to všechno děje.. To se musí zastavit. Proto je to nepochopitelný, že když ta krize už existuje, tak proč ji ještě prohlubovat.
A kde na to teď vezmou? Bud to nezavádět,nebo se zadlužit,jiná možnost neexistuje...
Jedná se o částku kolem 5-6 milionů a jediní kdo si zatím stěžuje je Hrdlička, který v Teplicích má dostatečně vysoký rozpočet, aby si to mohl dovolit i bez půjčky. Navíc stejně se budou muset snížit výdaje (snížení platů, snížení počtu zaměstnanců.. I když je to hnus, tak se to nakonec stejně dotkne všech resortů, fotbal nevyjímaje). Hlavně je dobře, že se to chce zavést už teď dokud ta krize ještě není v plném proudu.
Přiští týden bych se chtěl jét podívat do Olomouce na Spartu, tak doufám že mi první zápas v novém roce nezkazí...
myslím fanoušky hostůů..
At uz se konecne stat, policie a vsechna tahle pakaz prestane s prominutim s*at do fotbalu ....uz takhle je v cesku fans scena a vubec podpora na stadione naprosto mizerna. Tisice nesmyslnejch zakonu, zakazu a vubec vseho.... at se pak kazdej divi, ze atmosfera na stadionech a vsechno kolem fotbalu je tak tragicka
V Anglii je těch zákazů mhnohem více a neřekl bych že tam je tragická atmosféra...a ne na každém stadioně v Česku je to tak tragicke
V Anglii jsou plny stadiony protoze holt je to fotbalova zeme a je to holt nejkvalitnejsi fotbalova liga. Kazdopadne fans scenu tam prave timhle taky uplne zabili...
Tobě se líbí chuligánství?
Nejde o chuliganstvi.... to pokud o tom neco vis prakticky nema s fotbalem a denim na stadionech nic spolecnyho. Jde o fanousky, ultras, podporu na stadionu, chorea, pyroshow a dalsi - opravdovy fanouskovstvi. To jsou lidi co budou chodit na fotbal, ty co udelaj na stadionu fotbalovou atmosferu a ty co budou plnit stadiony. Ne rodiny s detma, ktery prijdou na stadion dvakrat za sezonu, dvakrat za zapas zatleskaj a pudjou domu.... kdyz se zacne s fanouskama spravne pracovat, tak se da skloubit vsechno dohromady.
Vím co myslíš..
Já bych byl radši kdyby se všechno dalo skloubit dohromady. Třeba pro mně byl největší zážitek, když mě vzal táta na Spartu v 8-letech. Teď jsem chtěl vzít synovce, kterému je 9 a jeho matka ho nepustila, protože se bála, že by se mu něco stalo. Nakonec jsem se nad tím zamyslel a měla asi fakt pravdu. Nejlepší by bylo, aby se dalo všechno skloubit, žádný výržnictví, žádné pyro. Pořádný skandování, špičkování hráčů, radost, nebo smutek z výsledku. Takhle by to podle mně mělo být.
Na Bazaly, o kterých ze všech stran slyším, jak je to tam rizikové, chodím od mala a nikdy se mi nic nestalo. Samozřejmě jednou za čas se něco semele, ale tohle je dost přitažené za vlasy.
Na Bazaly taky chodím rád, když jsem v Ostravě. Jenže Letná a bazaly je bohužel trochu něco jiného.
"zadny pyro" - z jakyho duvodu? Spousta lidi se kolikrat rozplyva nad velkolepejma show fanousku z celyho sveta at uz jde o choreografie, transparenty doplneny pochodnema, barevnejma dymovnicema atd. Ale pak krici podobny blbiny. Tak proc to zakazovat? Neni problem vymezit treba sektory pro jejich pouzivani (sektory za branou atd), nebo aby samotnej klub organizoval skupiny fanousku a mel vsechno pod kontrolou. V cechach to casto funguje tak, ze fanousek co zapali neco podobnyho pochoden nebo neco podobnyho okamzite haze na hriste (cimz kur*i samotnej fotbal a hru) a to prave proto, ze s pochodni v ruce uz je vytrznik a nechce mit problem...
Kdyby k tomu byly vyhrazený sektory a na stadion to mohli brát jen lidi, kteří mají permanentku a byly by v klubu registrovaný, tak to jako problém nevidím. Jenže by asi bylo dost těžké tohle uplatnit v praxi.
Bezpečná pyrošou na Bazalech funguje už dost dlouho.
A co se tyce tech deti atd na stadionech... nikdy sem nevidel, ze by se fanousek a dokonce ani nejakej chuligan pustil do malyho kluka, nebo tatu co se prisel kouknout na fotbal. Zato nespocetnekrat jsem byl svedkem toho, ze policie v sektoru kvuli kravine rezala hlava nehlava vsechny kolem sebe vcetne treba taty s malym klukem...
Ale kdo tu Policii vyprovokal , že? To je jedno kdo je mlátí, výsledek je stejný.
Cim? ... tim ze treba nechali na plote horet salu soupere, tim ze na policajty akorat vykrikovali, vykopli jednu sedacku protoze se na ni spatne stalo, nebo protoze zapalili jednu nevinou pochoden? Kvuli tomu nabehne do sektoru dvacet tezkoodencu a sereze vsechno okolo? To ti prijde adekvatni?
1. co si napsal Veřejné ohrožení
2. napadení veřejného činitele
3. ničení cizího majetku
4. opět veřejné ohrožení
Ne, dělám si srandu. Samozřejmě, že Policie je jedna z těch peroucích se stran, takže tam to také není v pořádku. Jenže nikdy to Policie nedělá jen tak. Těžko by do nich takhle nastoupili, kdyby s "fanouškama" neměli nějakou špatnou zkušenost, které chtějí předejít. Samozřejmě je to špatně, ale bohužel je to realita, která by se, doufám, měla kamerovým systémem změnit.
Policie, alespoň u nás, je v zákrocích na stadionech úplně tragická. Stačí si vzpomenout na derby Slavia - Sparta minulou sezonu, zprvu jsem si myslel, že za všechno můžou fanoušci, později se ukázal pravý opak.
Pokud je to pro klub tak neunosny (pochopim to treba v pripade ty sedacky) tak neni problem danyho "vytrznika" zaznamenat (at uz na zminovany kamery, fotaky atd) vyhlidnout a dodatecne potrestat (pokutou a podobne). A ne nechat se policii dosytosti vybit.... kdyz tohle udelas nekde na ulici, tak te taky nepribehne nekolik policajtu zmydlit do bezvedomi a dostanes maximalne pokutu.
Přesně tak to myslím.
A jeste.. kdyz tak koukam na obrazek u clanku ze derby mezi spartou a slavii. Vis jak vzniknul tenhle konflikt? Tim, ze policie se rozhodla "uklidnit" fanousky tim, ze mezi ne hazela policejni petardy.... na tohle logicky cast fanousku zareagovala agresivne proti policii, ktera pak rozjela vsechno co se na stadionu delo. Myslis ze to bylo zapotrebi? Kvuli par vyse zminovanejm blbinam?
Já se tu nesnažím bránit Policii.
Vzpamatuj se.
Kéž by to všichni dělali tak dobře jako fanoušci na stadionu Petrovskij.
Ne každému se líbí tento způsob fandění, navíc tam atmosféra v hledištích silně upadá, je tam plná prdel turistů, od kterých místo povzbuzování slyšíš cvakání foťáků.
Piro chorea jsou úžasný věci... Na bazalech to funguje výborně už několik let tak nevim proč by to nemohlo fungovat i jinde... pro zvýšení bezpečnosti bych byl pro vznik míst pro stání místo sedaček v sektorech pro "vlajkonoše"...
uniká mi smysl toho karnevalového fandnění, ale to je jedno.....nedokážu si představit nějaou poblázněnou pyro show na anglických stadiónech, kde je to metr k čáře a často jsou ty stadióny ještě původní - dřevěné - např. Fulham......a choreo? K čemu to je dobré? to si ultras jen hrají svou vlastní ligu, Hm, daleko větší sílu má když si celý stadión neustále předává songy a po povedené akci odmění osobním speciálním songem.konkrétního hráče - tak jako např. na WHL - to je skutečná podpora svého klubu
Mám podobný názor
Tak o neustalym povzbuzovani (90. minut za jakyhokoliv stavu, ne jako v Gabrinus lize), choralech atd ani nemluvim - to samozrejme beru jako samozrejmost.... kdyz je to doplneny jeste timhle, tak je to jeste uplne jinde, nemyslis? Nebo se ti nikdy nelibily ruzny takovyhle velky akce a podobne? Neverim....
A zadruhy - nezazijes, nepochopis...
tak zažil jsem to, ale mně ten prvoplánovaný karneval fakt moc nebere, v davu yidos je to o něčem zcela jiném - je tam absolutní respekt jeden vůči druhému a absolutní podpora svého klubu, bez zbytečných prvoplánových šaškáren.....a místo chorea si yidos raději střihnou 20 minut v kuse "Harry Redknapps Blue and White Army" - což je něco jako šamanský rituál a místo ohníčků raději jezdí za svým klubem třeba až na kraj světa - sektor pro hosty vždy zaplní do posledního místa - ať se hraje kdekoliv...........ale jak říkám, je to jen čistě můj subjektivní názor
Vzdyt ty "s ohnickama" samozrejme jezdi az na kraj sveta a sektor zaplnujou do posledniho mista at se hraje kdekoliv.... proc porad argumentujes vecma, ktery jsou u ultras uplne stejne samozrejmy
U nás tohle ale není. To se nedivím, když to někdo nepotřebuje, pokud se celý zápas fandí..
Na Bazalech povedená pyrošou nebo kartoniáda či jiné choreo ten stadion rozpumpuje. A třeba ohně, prskavky nebo ohňostroj vypadají - obzvláště ve tmě - skvěle.
...ja vas nechapu. Co vam vadi na tom, ze se k tem choralum (a vsemu co je v anglii) prida i vizualni a dalsi veci. To je pak uz uplne neco jinyho nez 90 minut jenom sedet/stat a zpivat.
Myslíš pyro show atď ?
Někdo je holt líný zvednout jednou za zápas prdel a chvíli podržet nad hlavou papír..
Přesně tak. Chorea jsou pouze zábava pro fanoušky. To si ovšem mohou dělat někde v parku.
...tak kvuli takovejm jako ty je v cechach nuda chodit na fotbal. Tak si ten fotbal pust v televizi.
Proč myslíš? Že raději preferuji povzbuzování svého klubu před ohňostrojem?..díky plivačům ohně je ten fotbal u nás pořád na úrovni neandrtálců.
Od takovejch jako ty toho povzbuzovani prave moc nevidim... prakrat za zapas zakricet "sparta" "banik" "slavie" nebo cokoliv... a pokud mozno akorat po golech nebo pokud muzstvo neprohrava. Nevim co ti na vlajkach, choreografiich a dalsich vecech (kterejm pak vzdycky - urcite vcetne tebe - tak celej stadion tleska) prijde neandrtalskyho
A zas nevím, co ti přijde na pyrotechnice a choreografiích tak vzácného. Pro mě je rozhodně lidštější povzbuzovat svůj klub než ohnivá show...Pomůže týmu, když tam bude někdo dělat chorea apod.? Ne. Pomůže týmu, když je celý zápas povzbuzuješ? Ano...Je to ovšem o vkusu...
A požití chorea a pyra snad znamená, že se nebude fandit nebo co? Právě naopak..
S tebou se neda bavit, kdyz porad oddelujes fandeni a chorea, pyroshow atd.... uvedom si, ze prave tyhle jsou ty co nejvic (a kolikrat jako jediny) fandej a povzbuzujou, co delaj veskery choraly, co celymu stadionu predrikujou, rozezpivavaj hymny atd.
Promin, ale mluvis presne jako ty s prominutim paprdove co si prijdou sednout na tribunu, parkrat se pridaj k nejakymu pokriku, kritizujou jak ty vasi hrajou spatne, jak ty v kotli jsou idioti a jdes domu. Slovo jako vyjezd a podobne ti nic nerika. A potom jeste poucujes o podpore tymu - to je opravdu smesny
No, ne všude jsou takový fanoušci, kteří fandí nejvíc. Ono to není taky jen o tom fandění, ale všichni dobře víme, že někteří z nich rozhodně mezi inteligentní lidi nepatří. Ano, dělejte pyro, ale jen tem, kde je to dovolený. Když si vezmu v potaz, že i díky takovým fanouškům na fotbal právě nechodí inteligentní fanoušci, kteří by rozhodně svému klubu nedělali ostudu apod....Mluv si co chceš, ale mě stačí fakt, že jedna z nejlepších atmosfér je v Británii, kde různé šaškárny neexistují....Mimochodem, český fotbal nesleduju. To si radši zajdu do cirkusu.
Nejlepsi atmosfery jsou treba v Recku, Turecku nebo treba Argentine. Kde tyhle "saskarny" prave existujou... o Premier League mluvis z medialni masaze, protoze z tech top lig ktery jsou v povedomi ta atmosfera tam samozrejme je nejlepsi. Ikdyz nektery zapasy v Italii to ver nebo ne prekonaj (a hle, tam "saskarny" mame taky).
Jakym zpusobem delaj ultras (nemluvime o chuliganech) svejm klubum ostudu prosimte? A kdo je podle tebe "inteligentni fanousek"? Ten co prijde, sedne si, koukne na fotbal, parkrat se prida k choralu a zanadava si na ty co delaj show, choraly atd, tak jako ty? Takovi atmosferu na stadionech rozhodne nedelaj...
Si někdy pusť třeba druhou nebo třetí ligu v Anglii nebo ve Skotsku. Nebo si tam zajeď, to by bylo nejlepší....
Zajed si treba do Petrohradu (kterej se mnou zminovanejm zemim blizi - o tech z vlastni zkusenosti bohuzel mluvit zatim nemuzu...), zazij na vlastni kuzi, to by bylo nejlepsi...
http://fczenit.blog.cz/0901/choreografie-zenitu-vyhlasena-nejlepsi-v-rusku-za-rok-2008
...a co se tyce samotny choreografie. Koukni na video - myslis, ze treba takovejhle nastup na hriste hrace nenabudi?
Je to o vkusu. Mě by to jako fotbalistu nenadchlo. Raději bych byl, kdyby vtipně fandili.
Tak co sem moh cekat, abys podporil svuj nazor... samozrejme, je to naprosta nuda
nuda to není. Nechovej se jako slečinka.
Jako slecinka si dosud psal ty
Mě by to nadchlo. Stejně jako jakkýkoliv kotlík...
Z té hudby mám vždycky husí kůži
hm, tady si někdo evidentně plete fotbal s karnevalem, chci-li jít na karneval, tak si zajedu do Ria.....chci-li jít na fotbal, jedu do Anglie..............srovnávat jižanskou mentalitu s západoevropskou nelze - na jihu chodí na fotbal z 90% mladí zfanatizovaní chlapi (Turecko, Řecko), v případě neúspěchu dokážou zlikvidovat svůj vlastní stadión a jít proti vlastím hráčům..........no, hlavně že tam mají ty své úžasné ohníčky-----ale jo, hezky se na to dívá, ale protože jezdím v létě do Soluně, tak vím co od nich mám čekat, jsou jako malé děti...
A tímhle chceš říct co? Že kdo používá ohně a choreo je zfanatizovaný?
to centos - zkus se aspoň pokusit pochopit psaný text....
Jak jinak to pochopit, než že choreo a pyro = karneval, a používají to ti, co "v případě neúspěchu dokážou zlikvidovat svůj vlastní stadión a jít proti vlastím hráčům"? Aneb jak pěkně hodit všechny do jednoho pytle.
má smysl něco vysvětlovat někomu, kdo si bude za všech okolností pořád mlít to svoje aniž by se snažil pochopit psaný text?
Ty tady furt meleš něco o nepochopení textu. Můžeš to vysvětlit, ať se nemotáme v kruhu.
no a já raději chodím na fotbal mezi chlapy, od kterých vím co mám čekat a vím, že mají v hlavách už rozum - narozdíl od těch dětí s ohníčky.....
Tak jestli pro tebe mlady chlapi mezi 20-30 jsou "deti s ohnickama" tak prosim...
další, který nechápe psaný text....
Prosimte odpovez jako clovek.... podle ceho prosimte usuzujes, ze ty lidi nemaj rozum?
podle zkušenosti
Tak ty konkretni zkusenosti by me teda zajimaly. Osobne znam ultras (ikdyz, v cesku je to minimum lidi a klubu, ostatnim se tak rikat neda) z ceska a ruska a zkusenost mam uplne jinou... A jestli tyhle veci nemas rad jenom kvuli tomu, protoze si myslis, ze jejich autori nemaj rozum tak to je hodne omezeny.
chodil jsem na Olympique, byl jsem i v Hrobce , ale my se, jak jsem pochopil, snažíme bavít o rozdílech fanděění v civilizované západní Evropě a o tureckém či latinsko-americkém způsobu fandění.....to jsou dva oddělené světy a nelze je srovnávat - jiná struktura fans na stadiónech, jiná mentalita, jiná emocionalita, jiné sociální zázemí fans, jiné společenské podmínky..........já si cením anglického modelu fandění - jiný mně nezajímá............s fanděním v Polsku či Rusku nechci mít nic společného - tam je to hodně o zbytečném násilí a absenci respektu k lidem
Ne, my se bavíme o rozdílu fandění bez a s choreem a pyrem.
Ano, to taky
dobře, čím tedy pomůžou ty ohníčky? Já psal svůj subjektivní názor, je to můj pohled...........tam kde se opravdu umí fandit, tzn. tam kde je fotbal doma se takové hovadiny nepotřebují.......prostě si myslím, že fandění není o dělání co největšího bordelu
Polsko a Rusko - hm, sekery a střelné zbraně jsou v těch končinách doménou fotbalových peacemakerů?
Respektuju, že se ti to nelíbí. Jenže problém je, že ty bereš automaticky choreo a pyro jako bordel. U chorea se to dá vyloučit, pyro - no budiž. Je špatně, pokud se dostane třeba na hřiště - za to ale pyro samotné nemůže. Mluvili jsme tu nahoře o Bazalech, tam je pyro použito vždy bezpečně. Do rukou ho dostanou jen povolaní, po dohoření je uklizeno. Nehází se na hřiště, neubližuje ostatním fans, ani když je v jejich blízkosti. Naopak povedené pyro s choreem vybudí atmosféru. A ta jak známo u nás snad kromě Slavie a Baníku nestojí atmosféra za nic, tak je dobře, když se něco děje.
Jinak myslíš, že třeba fanoušci Fenerbahce nebo fanoušci v Německu "opravdu" neumí fandit?
Já beru všemi deseti prostředí s choreem a pyrem než třeba Anglii, kde bych měl (na MU?) problém se dokonce na tribuně postavit.
Ad. Polsko. Na Polsko jsem nereagoval, samozrejme ze v tom mas pravdu. Ale tohle je v rukou vicemene jen vzajemne mezi chuliganskejma skupinama a ty tyhle veci o kterejch se bavime ve velky casti pripadu vubec nemaj s tim fandenim nic spolecnyho. Jinak samotna atmosfera na stadionech je i na mensich stadionech s malym poctem lidi opravdu uchvatna a i s timhle handicapem se dokazou rovnat tem top ligam. Kdyz se kotel v Poznani (coz je cela jedna velka tribnua) zasype salama a zpiva hymnu... tak to opravdu mrazi.
http://www.fotokolejorz.info/galeria/main.php?g2_itemId=2594 (ps ta tribuna ma jeste dve patra nahoru, stejne zaplneny)
Ad. Rusko. Kravina - nic takovyho se v Rusku na stadionech ani kolem nich nedeje. Rusky chuligansky skupiny ve velky vetsine pripadu na stadiony ani nechodej a pokud jo, tak zadny nasili tam neprobiha (ver mi, vim to z vlastni zkusenosti...). A ti co maji na starosti vsechny ty tvoje "ohnicky", choreografii, choraly atd jsou skupiny ultras, ktery jsou uplne jiny lidi. A ver mi, ze v kotlech ultras jsou to ohrome pratelsky, rozumny a normalni lidi. Co se tyce zbrani, tak je to ta nejvetsi hovadina.... ani Rusky chuligani zbrane nepouzivaj a jsou prave typicky tim, ze jejich souboje (naprosto mimo mesto, mimo ostatni lidi, mimo stadiony) jsou naprosto beze zbrani a s dost striktnima pravidlama, ktery jsou dodrzovany. Zbrane dokonce na stadione jsou naprosta kravina..
Fandeni v Rusku je o nasili a absenci respektu k lidem? ....na tohle jsi prisel kde?
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele