Fotbal je zábava, ne byznys. Jeho duše se vytrácí, varoval vzývaný trenér Bielsa

07.07., 09:05
Aktuality
Marcelo Bielsa (© AFP)

Ještě před tím, než Marcelo Bielsa dovedl v zápase s Brazílií Uruguay do semifinále Copy América, hovořil respektovaný trenér na páteční tiskové konferenci o tom, že fotbal přestává být tím, co z něj udělalo světový sport číslo jedna. Varoval, že mu hrozí úpadek, pokud neomezí svůj apetit po výsledcích, kontroverzích a finančním zisku.

"Fotbal má více a více diváků, ale hra je stále méně atraktivní," začal svou rozpravu 68letý Bielsa a dodal: "To, co z fotbalu udělalo sport číslo jedno, se z něj vytrácí."

"Jednou přestane záležet na tom, kolik lidí fotbal sleduje. Pokud nebude vaším cílem nabídnout jim dobrou podívanou, bude z toho jen byznys. Hráčů, kteří si zaslouží být sledováni, bude méně. Hra nebude zábavná. A fanoušků přestane přibývat," predikoval El Loco, jenž s hlavou sklopenou vážil každé slovo, které směřovalo k přítomným novinářům.

"Fotbal není jen pětiminutový sestřih nejlepších momentů. Fotbal je mnohem víc. Je to kulturní projev, způsob sebevyjádření," má jasno opěvovaný trenér, který v minulosti vedl například Athletic Club Bilbao, Marseille, Lazio, Lille nebo Leeds a na živo i na videu sledoval už tisíce zápasů.

Situaci, kterou se snažil popsat, vztáhl i na národní tým, jehož je v současné době šéfem. "I v Uruguayi jsou určitě lidé, kteří se dívají jen sestřihy reprezentačních zápasů. To má ale s podstatou, díky které jsme se do fotbalu zamilovali, pramálo společného," pronesl.

"Všichni bychom měli odmítnout tento scénář, který je nám nabízen, kdy se kontroverze, diskuse, obviňování a hledání viníků stávají posedlostí, která zhoršuje klima, v němž by se měl fotbal hrát," zakončil svou rozpravu Argentinec Bielsa.

Autor: Vladislav Frk / AFP

Komentáře (294)

Přidat komentář
Rothbard

V MLS se někdy počítají 2 asistence u jednoho gólu?

Reagovat
Mars

Dřív se to dělalo ale opravdu už hodně let zpět, teď si myslím , že s rostoucí kvalitou už to opadlo.

Reagovat
Rothbard

Právě že v nočním zápasech to mají. Po článku kolem gólu Buchty jsem si našel ten zápas a tam to je.

Reagovat
Jordi Alba

Ano.

Reagovat
lajka30

Reagovat
Sosi

Ma naprostou pravdu, ty zapasy dnes nemaji nic EURO bez peknych momentu, LM jakbysmet... jeste jsem si s chuti nepustil zadny zapas, od zadneho jsem neodesel s tim, jaky zazitek to byl...

Reagovat
hematop

Reagovat
10

člověk se musí spokojit s málem...Španělsko s Německem mělo dobrý parametry, našly se tam pěkný momenty a technický detaily

ale jinak na zážitky fakt dost minimalistické Euro...

Reagovat
Keboto

Reagovat
$dolar$

Reagovat
Benfica

Gol italov a madarov v poslednych sanciach.. gol Saquiriho.. tych peknych momentov tam bolo dost

Reagovat
Sosi

Panecku, na to mnozstvi zapasu uplne uchcavam... ja bych rad videl neco celych 90 min a v kazdym zapase, jinak jsou ty zapasy uplne k hovnu.

Reagovat
Benfica

no sorry, že som tu nerozobral všetky zápasy v 2 minutách v 1 odpovedi

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
kovi610

Reagovat
alias

Nejhorší EURO za 40 let...to samé CopaAmérica...jen běhání, fauly a fotbal žádný

Reagovat
hematop

Naprostý souhlas. S každým rokem mě ten sport čím dal více nudí. Hraji, ale plenek fotbal, žeru ten sport, ale opravdu poslední roky to začíná být pěkná sračka. Letošní EURO to jen potvrzuje

Reagovat
hematop

Hraji od plenek *

Reagovat
Pablos

Už je to většinově jak ten fotbal ze simpsnů

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Keboto

Reagovat
Selänne

Reagovat
8lampard8

Reagovat
Gazdo

Sucasne muzstva by sice tie pred 10-15 rokmi zadupali do zeme ale divat sa na to fakt neda

Reagovat
Pozor skluz!!!

Přede 10 lety už byl ten fotbal jako teď, ale třeba 15-20 let staré týmy - ani hovno.

Beci bylo tvrdí a uměli číst hru - proti tomu jen rychlost nestačí. Golmani sice neuměli nohama, ale na čáře byli top a ve vápně lámali kosti.

Záložníci byli komplexní a tvořivost rozhodovala zápasy. Navíc takticky existovala spousta variant, a když nefungovaly, hráčská chytrost si poradila. O útoku se ani nebudeme bavit. Dneska jsou dva skvělí útočníci, tehdy jich bylo 50.

Reagovat
10

Reagovat
GjøvikFF

To, jak dnešní hráči neumí uklidit z 15 metrů balón do branky, je otřesné. Do poslední chvíle si to rovnají na silnější nohu, až příležitost prodrbou, v lepším případě trefí placirkou prostředek brány.

Takové "šmudly", co se sotva dokoulí k bráně, nebo nástřel 5 metrů nad a vedle, jsem v životě neviděl.

Můžeme se bavit o tom, jak je vše svázané taktikou, ale tohle jsou úplně elementární věci.

Hráč na takové úrovni musí umět vystřelit oběma nohami, když je ve vápně.

Reagovat
Seydou Doumbia

tohle už ani není o té rychlosti že hra je rychlejší a hráči nemají klid na zakončení...ty střely to je fakt otřes, pokud už se uvolníš tak to stejně letí z malého vápna 20 metrů nad bránu

Reagovat
Gazdo

Ale je. Hosi vy asi fakt nepoznate nikoho zo sucastnych vrcholovych futbalistov osobne ze? Moj spoluziak zo zakladnej je obranca nasej reprezentacie, stoper dokonca a ked ho clovek vidi v telke tak vyzera ako neohrabane poleno o ktorom by si jeden myslel ze nevie nic ine len behat a aj to nie velmi rychlo. A ked si ideme nahodou spolu zahrat s partiou tak si nas tam toci v uplnom pokluse a nevieme co s nim a nahodou ak sa pusti do sprintu sme v prdeli a nechytime ho. A to prosim nie sme nejake tlste vemena. Ide len o to ze ten vrcholovy sportovec uz je na tak inej urovni co sa tyka fyzicky ze sa to beznemu cloveku tazko chape. Postavit sucasneho Mbappeho pred Nestu alebo Maldiniho tak ich Mbappe roztrha v treningovom tempe. Ta rychlost tych hracov vo vsetkom (nie len v behani) je neskutocna. Ale kedze na ten vrcholovej urovni uz su skoro vsetci vyrovnani a uz kdejaky klub na slovensku si moze dovolit zaplatit za dobre posilky a trenerov tak to tak v tej telke nevyzera

Reagovat
vladino10

Tak ale povedz potom ze pred 25 rokmi, nie ze pred 10

Reagovat
El Cid z City

Za kolik máš stovku?

Reagovat
GjøvikFF

Rychlí hráči byli už tehdy.

Reagovat
Pozor skluz!!!

Reagovat
Pozor skluz!!!

Repre stoper pod profi smlouvou v klubu si chodí kopnout s klukama? :)

Maldini byl dost rychlý, ale existuje důvod, proč ho Obafemi Martins nikdy neudělal nebo proč ho Ronaldo nenáviděl. Nesta totéž.

Tehdy byli ti nejrychlejší stejně rychlí jako nejrychlejší dnes.

Reagovat
Mr.Mike

Ryhly hraci byly v kazdy dobe..to je jak kdybys napsal ze Mbappe by nebyl tak rychlej v roce 1935 protoze nebyly tak dobry hriste a kopacky

Reagovat
Mass

Nepodceňoval bych ani rok 1935. O Pepim se říkalo, že uběhl stovku pod 11. A to hlavně díky tomu, že to byl profík a mohl se naplno věnovat sportu. Kdyby tenkrát borci měli takovou péči a podmínky a nehráli třeba na bahně s míčem napuštěnym vodou, tak by vypadali taky mnohem rychleji.

Jesse Owens zaběhl v Berlíně stovku za 10,3 , dostat ho do rukou dnešní trenéři, životospráva, doplňky, a pod. tak by to třeba stáhl na 9,7.

Reagovat
Tomanatura

Dokud to clovek nezazije, nedokaze pochopit, co za zatez vlasten ten profi fotbal je.

Reagovat
pingla

Reagovat
Mass

Nevim co má společnýho to, že se s kamarádama z hospody nechytáš na nějakýho profíka, což je pochopitelný, s tim, že by Mbappé určitě Nestu s Maldinim předběhl, ale už dávno neměl míč a mohl si tak maximálně rozthnout tričko při simulovanym pádu do vápna.

Reagovat
Pozor skluz!!!

Tak ta generace, o které píšu, vyrostla na obyčejných hřištích, s hodně obyčejnými kopačkami a základními míči.

Dneska zhýčkanci nemají ten cit, nemají herní inteligenci, invenci. Ani fotbalovou osobnost, autenticitu.

Reagovat
Seydou Doumbia

a záloha nemusela být plná kreativních hráčů, prostě si vedle sebe dal van bommela s nigelem de jongem na lamani kosti a bylo hotovo

Reagovat
GjøvikFF

Nebo Árevala s Diego Pérezem a fungovalo to. Stačilo mít vepředu Forlána a Suareze.

Reagovat
Mr.Mike

Reagovat
Jinders

Zase na druhou stranu na MS v Kataru , když se oprostíme od bizarního faktu, kds se pořádalo, se hrál většinově docela dobrý fotbal, což bylo dáno tedy hkavně tím, že probíhal uprostřed a ne na konci sezóny..

Reagovat
Shevchenko

Ten listopadový termín byl nakonec úplně nejlepší, mnohem víc času na sledování fotbalu než máš přes léto.

Reagovat
JeséRodriguez

Reagovat
GjøvikFF

Hlavně ti hráči nebyli úplně vyždímaní

Reagovat
Kucka

Reagovat
8lampard8

Reagovat
alias

JJ paradoxně to MS bylo nejlepší v historii.

Reagovat
$dolar$

Reagovat
kovi610

Reagovat
bakasa

Je to tak, stávaj se z toho zkurvený šachy.

Reagovat
Pablos

Jen tedy s tím 5 minutovým sestřihem je celkem optimista, teď u některých zápasů na Euru by se vešlo 5 zápasů minimálně do těch pěti minut šancí

Reagovat
Seydou Doumbia

1 euro zápas = 1 reels na ig/yt

Reagovat
Gazdo

Amen ja uz dlhodobo pocitujem upadok lasky k sledovaniu futbalu a kazdu sezonu sa do toho viac a viac nutim. Zabavnych hracov ubuda aj ked to nie je primarne ich vina ale vina tlaku na vysledky ked tie zabavne kusky su velakrat len na efekt a nemaju efektivitu a preto sa hrava viac na istotu lebo predsa ten kto nestrati loptu nemoze dostat gol predsa

Reagovat
Pablos

Hlavně jsou ti hráči přeatletovaný mi i příjde, hlavně ,,vyvíjené" na rychlost... kterou pak skoro nemůžou využít, když se společně pak sejdou a pokud se nehraje otevřený fotbal, tak jsou už úplně k hovnu

Reagovat
alias

Reagovat
Neutron

Tak to ta prestava bavit futbal od tiki taka, nie?

Reagovat
Kryptos_

Imho je Tiki Taka jedním z důvodů tohohle pádu.

Reagovat
Neutron

Scasti asi ano.

Reagovat
Gazdo

Asi hej. Uz tiki taka boo brutalne defenzivny styl aj ked to mnohy vnimaju ako opak ale bol to tak (minimalne pre mna) podany defenzivny styl az mi to nevadilo a brutalne som si to uzival. Aj Cruyff sam sa vyjadril ze jeho styl je viac defenzivny ako si ludia myslia

Reagovat
Mass

Když držíš míč, nemůžeš dostat gól. A to i v případě, kdy uděláš za zápas 400 přihrávek dozadu.

Reagovat
Imos

Reagovat
Acrocephalus

Mně přijde, že dnes už se strašně málo fotbalisti individuálně projevují v různých kreativitách, vždyť co nám Zidane, Ronaldinho, Ronaldo, i mladej Cristiano Ronaldo kdysy předváděli, to byla nádhera a oslava fotbalu. Krásné individuální akce, různé parádičky, obehrání hráčů, to se dnes už nevidí. Za každý zápas jestli se povede jedna parádička, tak to už je nadprůměr.

I dnes máme nadprůměrné hráče, kteří jsou ale natolik svázání taktikou, že vlastně nic nepředvedou. Protože kdyby zkusili parádičku, nepovedla se, vznikl z toho protiútok a dostali gól, tak hráč jde na kobereček a dostanu sodu, že jim zničil byznys. Zjednodušeně řečeno. Prostě ani hráči si nemohou dovolit vyniknout svým individuálním kvalitám, tým je celkově svázáný taktikou a pak to tak vypadá. Jede se podle hesla "hlavně nedostat gól." Na heslo "musíme dát gól, abychom vyhráli" se zdá, že sere pes.

Takže je pak smutné koukat na týmy, které mají v sobě obrovský potenciál a které by dokázaly rozpoutat doslova fotbalové hody, ale nemohou, protože trenér jim zatnul tipec. Takže Anglie, Francie, Portugalsko, Belgie hrajou nekoukatelnej fotbal, všichni jsou nasraní, jen trenéři se poplácávájí po ramenech a říkají "postoupili jsme, tak co chcete?" No chceme koukatelnej fotbal, ne sračku, co fotbal imituje.

Reagovat
Benfica

A to sme vtedy pocuvali o sebcoch, co nikomu neprijraju ale bolo to prene to co nas bavilo

Reagovat
kovi610

Reagovat
Pozor skluz!!!

Nemyslím si, že by ta kvalita nepřekonala taktickou rigiditu. Protože ta kvalita pak musí být i obraně, individuálně, ale ona není. Ani v záloze, takže se brání systémově.

Reagovat
alias

Reagovat
Reggie

Ten upadek je hodne danej i vekem, ver mi . Nostalgie z toho vyprachava, uz tam nemas tak "osobni" vztah k tem hracum atd... A samozrejme v druhy rade je to, ze jsou to spis atleti nez fotbalisti. Ale za me je zasadnejsi ten prvni duvod.

Reagovat
-R2D2-

Spíš mi přijde, že je danej stupňem fanatismu, nebo připoutanosti, jak chceš. Přistihl jsem se, že aktuálně Gaviho žeru stejně tak jako před 35 lety Koemana, následně Enriqueho apod. Jestli člověk vyrostl na době „technické” ani se nedivím, že dnešní doba „fyzická” ho ve fotbale baví míň a míň. Na nostalgii bude cosi vždy, to je bez debat, ale klíčová je podle mě taková ta děckost, ve smyslu prožívání, o kterou by ses nikdy neměl připravit ani si ji nechat vzít. To se pak na fotbal díváš de facto stejnou optikou jako za mlada a stranou nechme zkušenosti a fakt, že tě po těch letech tělo neudrží celej zápas v bdělosti.

Reagovat
Reggie

Skvělej komentar! Hlavne souhlasim s tou deckosti, ta je u me hodne zjevna i ted, zvlast po par pivech . Videt Messiho zkompetoval fotbal bylo pro me asi to maximum, co jsem mohl videt. Uzasnyho neco! A stejne asi jako vetsina fanousku jsme miloval hlavne tu genialitu u hracu, ktera se dneska upozaduje. No a hlavne ta nostalgie proste . Dodnes jsou pro me nejoblibenejsi turnaje MS98, kde jsem k tomu vlastne prvne cuchnul, EURO2000 a MS 2002, nic se tomuhle uz bohuzel nevyrovna, to je dany. A to treba 2002 nebylo asi ani buhvi co, ale proste ten pocit z toho nikdy nezapomenu. Ted uz me bavi hlavne si ciste zafandit treba repre, ale ze bych mel treba takovy oblibence jako Kluiverta nebo Davidse tenkrat, potom samozrejme Lea, to je jeste jina kategorie, protoze se ne kazdymu postesti videt nejlepsiho hrace historie a jeste ho mit v oblibenym tymu, to uz se nestane....

Reagovat
-R2D2-

To víš, vem si kolikrát se tu dočteš, že jde o tituly, o to bejt první, ale právě za jakou cenu. Lidi si nepamatujou ty nejlepší kvůli tomu kolik vyhráli trofejí, medailí, ale kvůli tomu jaký otisk v nich zanechali po dobu svého mistrovství v daný činnosti. Musí bejt přece každýmu jasný, co se do tebe propíše víc, jestli třeba předvedenej nadpozemskej výkon nebo pohár, kterej se pak zdvihne spolu s konfetama a znělkou soutěže.

Jinak čím víc se vzdaluje období Leoše v Barce, tím spíš nechápu co předváděl za nesmysly co se týče generování jednoho fotb. momentu za druhým. Pak vidíš zápasy aktuálního Eura, jmenovitě ty kde jsme, bohužel, měli tu možnost sledovat hru Itálie, Anglie, Portugalska, …, Česka a dojde ti, kolik toho dokázal oproti výše vypsanejm za poločas vymyslet.

Reagovat
KKralik77

Naprosto souhlasim. Smutně musim přiznat, že sport č.1 je pro mě poslední roky NHL.

Jediný co se dá sledovat je Premier League a Bundesliga.

Reagovat
Top5scout

Práveže La Liga. Tá je ešte stále technická.

Reagovat
JeséRodriguez

Reagovat
El Cid z City

Vidíš, mně zase chybí devadesátková NHL, kde 60% hráčů jednoho týmu vážilo přes metrák, hrálo se brutálně tvrdě, skoro každej tým měl specifickej projev, kterej se výrazně lišil od ostatních (letci tvrdost, edmonton bruslaři atd..), dnes mi to přijde lítaná nahoru,dolů.

Reagovat
xjert02

Reagovat
Kinky7

Scotty Stevens a to ze nikdo neprejel modrou aniz by se koukal nahoru

Reagovat
Gazdo

U mna zacina prevladat F1 co je dost smutne ked uvazime ze mimo tejto sezony a 2021 je to posledne roky enormna nuda pri boji o titul

Reagovat
Sosi

Reagovat
kovi610

Reagovat
letitfly

Přitom formule byly dlouhou dobu hejtovaný, protože se vlastně poměrně málo předjíždí a je to dost předpovídatelný. Ale marketing posledních let je dostal zase na super sledovanost a je vlastně "trendy" fandit Verstappenovi

Reagovat
Gazdo

Tak ja Verstappenovi fandim v podstate odkedy prisiel do F1 takze to nie je len preto lebo media. On ma praveze ten medialny obraz dost zly oproti takemu Hamiltonovi by som povedal ale ano Liberty tam odviedlo neskutocnu pracu a laka to aj ludi ktorym to nic nehovorilo.

O tom ze sa v sucasnej F1 malo predbieha sa vedu diskusie uz roky a faktom je ze statisticky to tak ani nie je lebo DRS ale tie ozajstne jazdecke predbiehacie manevre uz v podstate zmizli lebo tie monoposty su proste obrovske. A malo by sa to zmensit lebo inak to bude este vacsia nuda bez DRS po r. 2026 ako doteraz

Reagovat
Mass

To smutný je, když tě baví několik hodin se koukat na auta jezdící dokola.

Reagovat
Benfica

Mna v sezone 23-24 najviac bavila hadzana. Mam napozerene aj a aj nachodne do hal, celkom..

Reagovat
Kucka

Reagovat
Benfica

tiež si fanúšik hádzanej?

Reagovat
Kucka

Naopak, ta mě jako jeden z mála sportů absolutně nechytla, viděl jsem snad jenom pár zápasů v době, kdy Češi měli našlapaný tým kolem Jíchy, Filipa, Galii a spol.

Reagovat
Benfica

chápem

ja si idem mužskú aj ženskú len poslednú sezónu som bol osobne 2x Tatran Prešov proti 2 rôznym isladnsým klubom, videl som Kielce x Kiel, 2x som v Goyori - raz na zápas s Odense v skupine LM a potom na štvrťfinále LM s Vipers.. no a samozrejme, v Michalovciach som videl Benficu Eto Gyor a Benfica boli práve ženské zápasy

Reagovat
Inter Eterno Amore

boli si na Iuve Benfica? Pekne, vtedy bola dobrá atmosféra

Reagovat
Benfica

jasné, tam som nemohol chýbať aj napriek komplikovanej ceste

atmosféra bola skvelá, a pre naše dámy som bol atrakcia (aj pre niektorých fanúšikov domácich)

Reagovat
Kucka

Největší problém mám s tím, že z mého amatérského pohledu tam skoro nic není faul (a trochu v opačném gardu to zase mám s basketem, kde mi přijde, že se píská každý dotyk).

Reagovat
Benfica

Vie to byt celko drsny sport a to aj v zenskej hadzanej. Pre mna to je jeden z aspektov atraktivity

Reagovat
Mr.Mike

NHL je koukatelna az od play off

Reagovat
Pablos

Aspoň, že evropské poháry českých týmů mě baví ...ale jak se dostanou do LM, tak to taky dost zavání spíš znechuceným zážitkem A pak ještě je tu nejlepší liga světa... Česká liga kde jsou aspoň i bizáry

Reagovat
Seydou Doumbia

Nejhorší na tom je že kdysi ten fotbal sice byl top, ale hůř dostupný. Každý neměl možnost sledovat ve svém dětství své oblíbené ligy, týmy a miliardu turnaju a zápasů. Dnes můžeš sledovat fotbal v jakékoli prdeli, vše je strašně dobře dostupný, ale už to nemá tu kvalitu.

Reagovat
GjøvikFF

Možná bylo i tohle důvodem, proč jsme se na to dívali jinak - natěšení, s láskou, vážil sis toho, že konečně uvidíš svoje oblíbence, což samozřejmě idealizovalo realitu. I tehdy byly zapasy, u kterých by se usínalo, ale vydrzel jsi to, protoze dalsi sance je videt byla treba za 2 měsíce. Dnes, kdy si můžeš pustit kdykoliv cokoliv, je tohle pryč.

Když si ale vzpomenu na devadesátkové Brazilce a srovnas to s dnešní Anglií, Francií...to je k pláči, nedá se na to dívat.

Reagovat
Seydou Doumbia

Souhlasím. Jako těch faktorů je plno. V dětství vše bylo hrozně fajn a nejlepší, protože jsme se s tím sportem seznamovali a vnímali ho jinak. Kdo ted teprve začíná koukat na fotbal tak je do něj třeba podobně zažraný jako my ve své době. Dnes jsme tolik předopaminovani že u fotbalu čumíme na ef a do telefonu a mimo to sledujeme fotbal. To dřív nebylo.

Jinak :

Pro football = EF, twitter info

Samolepky = věděl si jak kdo vypadá

Reagovat
GjøvikFF

Eurocups stars parade 94/95. Všechny prachy z brigád jsem uvalil za kopačky, dresy a právě tyhle nálepky.

Doteď mi chybí nohy u Guardioly, na tuhle jedinou nálepku jsem prostě nenarazil.

Reagovat
Seydou Doumbia

masakr já byl moc malý a rodiče nebyli bohati abych mohl dosbírat celé album a kupovat miliardu balíčku zbytečně to bych rozhodil sítě všude možně a není možný že to někdo doma nemá

Reagovat
GjøvikFF

Ono se to dalo objednat v Brně u výrobce, kde ti to za 20 Kč + poštovné poslali...ale já bych tehdy takovej ocas, že mi to přišlo proti duchu sběratelství a utratil jsem 20x tolik bez kýženého vysledku

Reagovat
dantetomas

Album so samolepkami som mal len raz, k MS 1998. A vtedy sa mojim druhym oblubenym hracom (prvy bol Owen) stal Raul, pretoze sa podla toho albumu narodil na den presne o 10 rokov skor ako ja. Az s prichodom internetu som zistil, ze tam mali chybu a nebolo to 17/6 ale 17/7

Reagovat
Seydou Doumbia

Raul sympaták, ale tyto historky prostě chybí. já si hráče obliboval podle obličeje na kartičkách, protože jsem většinu v té době neviděl hrát

Reagovat
Gazdo

Presne tak. Ta sentimetalita ktoru clovek pocitoval uz vtedy tomu strasne pridava

Reagovat
Benfica

To je tiez vec, uz to nie je take vzacne, lebko kazdy den mozes pozerat nejaky zapas

Reagovat
Seydou Doumbia

přehlcení no...to je ale tak se vším

Reagovat
Benfica

Ja som to zacal pozorovat na sebe pri NHL, ked som sledoval raz velmi casto, niekolko krat do tyzdna.. a potom som si uvedomil ze po prvej reklamen pauze som viac na mobile a pozornost uplne niekde inde

Reagovat
Seydou Doumbia

proč tomu věnovat pozornost když druhý den máš dalších 10 zápasů...rip doba

Reagovat
Benfica

Reagovat
letitfly

Pamatuju si, když mi táta nahrál NHL All-star Game 2000. Dávali to tehdy na Galaxii a já ten zápas viděl snad stokrát a pouštěl jsem si ho fakt denně a žral to, jak kdybych to viděl poprvé

Reagovat
Benfica

tiez som to mal podobne, len som pozeraval zazam zapasov ottawa x anahaim vo finale 2007

Reagovat
Bakary3

Na druhou stranu, kdybys v době, když jsme byli malí, viděl nateseny nějaký zápas a byla to některá z dnešních blitek, asi by k fotbalu taková láska nevznikla.

Reagovat
Seydou Doumbia

jo to si taky myslím ale to bychom se zase museli ptát malých harantů co ted vidí fotbal poprvé jak se jím líbí

Reagovat
Bakary3

Trénuju děti, a vcelku...

Asi jo, ale tak oni mají hlavně tiktoky, kde vidí vyzobany jen to jen a o tom to dnes je.

Když ale vidí hru, dokáží sami říct, že se jim to třeba nelíbí.

Reagovat
Seydou Doumbia

dělat cokoli se spratkama, penis nahorů jo jím stačí pár vteřinový reels na netu a jsou spokojení...dobrý mít toto info

Reagovat
Bakary3

ikdyz, já furt říkám děti, ale už budeme starší žáci, za dětí je nepovažuju

Oni na ty fotbaly i koukají hodně, a jasný, asi jak nemají srovnání jako my, tak pro ně je to dnešní top.

Často jim říkám o "mých" fotbalistech, Zidane, brazil Ronaldo, rosa, Ronaldinho... Potěší, když si je aspoň najdou a ocení

Reagovat
Seydou Doumbia

tak to už jsou starší spratci ronaldinha by si mohli najit, toho tehda hledal snad každý na yt jeho skils když ho měl ve fifě, 1 za měsíc v tv a každý den na pepsi, možná i na lays v obchodě

Reagovat
Bakary3

Jo, právě i díky fife, kdy některý mají jako legendy, kolikrát něco zahlídnout ve videích, tak často pak mrknou i na ty starší hráče, což je fajn.

Když mi říkají, jak všichni milují portugalskyho Ronalda (spíš než Messiho asi těsně) a Viniciuse, tak je to pro mě těžký

Reagovat
Seydou Doumbia

máš jím říct že vinicius je rasistická plačka

Reagovat
Bakary3

Nechci jim brát idoly, tak se často jako ptám Hmm, a co se ti na něm líbí... A kromě klíček...

A chování na hřišti?

Ale ještě pár let a budu jim moct sám říct, že je to uboha chcanka

Reagovat
Seydou Doumbia

Reagovat
Front hell

Reagovat
pobody's nerfect

Souhlasím. Taky mě fotbal nebere tak jako dříve. Teď ho sleduju více protože se do něj zažral syn, ale upřímně, když se na jaře hrají čtvrteční zápasy pohárů, tak takřka vždy u mě vyhrála sipkova premier league.

Reagovat
Vrubozubec

šipky jsou top

Reagovat
Pinturicchio

Reagovat
sokar

Reagovat
Jinders

Ano, proto mně bude mj.vždy víc zajímat autenticky průměrná CZ liga se vší tou nedokonalostí víc než sterilní zápasy tzv.velkoklubů v PL, nebo Evropská a Konferenční liga víc než Liga Mistrů..

Reagovat
Rudnevs

Proste sledujte Bundesligu miesto PL a hotovo

Reagovat
Neutron

Tato tvoja obsesia PL je uplne strasna.

Reagovat
kbtk23

Vždyť má pravdu...

Reagovat
Neutron

Ach boze

Reagovat
fenixLFC

sorry ale to je blbost. ja mam rad aj bundesligu ale ked som si zapol jej zapasy po zapasoch PL tak to bolo jak keby sa rychlost znizila o jeden-dva stupne...

Reagovat
Rudnevs

Napisal som to tak extra, aby to bolo také menšie pošťuchnutie voči PL, ale v princípe mám podľa mňa pravdu; pokiaľ sa niekomu zdá ten najvrcholovejší futbal prešpekulovaný a príliš len o peniazoch, nech skúsi futbal o úroveň nižšie. Prípadne 2. BL

Reagovat
fenixLFC

ja teda nechapem v prvom rade preco sa na zaklade reprezentacneho futbalu robia zavery pre futbal ako celok. ved reprezentacny futbal z logiky veci nemoze byt tak kvalitny ako klubovy, na to nemas dost casu sa zohrat a vymysliet nejake kombinacie. takze co natrenujes (a to vravia aj samotni treneri) su standartky a obranna praca. jasne, da sa povedat, ze v minulosti sa to nedalo natrenovat tiez a bolo to kvalitnejsie, ale v skutocnsoti ten rozdiel bude so vzrastajucou kvalitou hracov obecne a najma rastucou kvalitou ligoveho futbalu ako takeho.

jasne, ja suhlasim s tym ze tych zapasov je neskutocne vela a ma to vplyv na hracov. tu kdejaky robotnik spoza pasu bude vykrikovat ze za tie peniaze co beru, by mali hrat kazdy den a ked sa im nepaci, nech idu robit do tovarne. ale ta realita je diametralne odlisna, neda sa hrat zapas kazde dva, tri dni, bez prestavky, s dalsimi a dalsimi turnajmi, zbytocnymi repre priatelakmi alebo pofidernymi ligami nadorov. on to aj niekto pisal k nejakemu zapasu, ze po poslednych sezonach uz proste hraci nemaju energiu a chut tam behat 90 minut, najma z tych top timov. cest vynimkam...

a teda mi pride hrozne prehnany ten spomienkovy optimizmus alebo vytvorenie si nejakeho narativu a jeho opakovanie dokial sa nechytia ostatni. posledni dni na eure pocuvas ze v prvom polcase nepadaju goly a ze na sampionate to tak bolo v 90% pripadov. co je sracka, v skupine takych zapasov bolo nejakych 6-8, v playoff az do vcerajska to bolo 50/50. dalej sa ti tvrdi ze nepadaju goly z dialky, pricom sa uplne zabudlo ze najma spociatku sampionatu sa to skusalo nonstop a popadalo vela golov. a to plati aj pri lige- nadava sa ze je to pretaktizovane, ze hraci nic neskusaju, je to roboticke a prikladom su goly z dialky. v realite napriklad v PL je priemer od vzniku nejakych 147 golov za sezonu z dialky (pricom tam su 4 extremy cez 180 golov). vlani to bolo 143, cize plus minus rovnake ako v 90. rokoch a podstatne vyssie ako v sezonach 05/06, 09/10 a 10/11.

mne teda obecne pride hodne mimo argument "je to len o peniazoch", pretoze proste nedava zmysel z hladiska toho co sa deje na ihrisku. ja chapem ked to niekto berie z pohladu toho, ze majitelia zvysuju ceny, hraci stoja viac, hra sa viac turnajov. ale okrem unavy to realne nema ziaden dopad na kvalitu hry. prave naopak, aj vdaka peniazom je ten futbal podstatne kvalitnejsi nez v minulosti, takze rozhoduju detaily, najma ked su tie timy vyrovnane (bez schopnosti kontrolovat hru napriklad PL proste nevyhras a tak to mas aj v dalsich sutaziach). ale to si mal aj v minulosti, ked o neico slo tak uz sa to pochopitelne hralo rozumnejsie a nie zivelne hore dole. len znova, vsetci si pamataju tie vynimocne zapasy a nie vsetky tie nudne. aj teraz aj v minulosti mas podarene velke zapasy aj tie menej podarene alebo vyslovene zufale. a na kazdy priklad z minulosti vies uviest priklad zo sucasnosti.

Reagovat
Pablos

Trojtej BAN ...román.

Reagovat
Sosi

Reagovat
Kinky7

tak ono to na Euru hodne souvisi s typem treneru co jsou u repre - Southgate, Deschamps, Martinez apod jsou proste typem trenera hlavne dostat mene golu nez souper. Navic vsechny chyby jsou 3-4x vice videt nez drive nez pred 20-30 lety takze se snadno zapomina kolik chyb udelali aj borci typu Zidane a Figo a socialni media vytvari na hrace mnohem vetsi tlak nez byl pred 30 lety kdy byla televize a noviny akorat

Reagovat
FC Porto FC

Větší tlak teď? To co zažil Figo po přestupu do Realu nebo Beckham po tom co dostal redku proti Argentině tak o proti tomu je tato doba sranda na druhou stranu. V téhle době všechno za 5 dní odezní

Reagovat
Kinky7

Zatímco Saka tu nepromenenou penaltu z ME měl zadarmo viď.

Reagovat
Novak.Usykovic

Ale copak rudnevsku? Taky Hyperbolička? Noooo, malej.

Reagovat
DarylDixon

Pchaj sa tým namysleným Angličanom ešte hlbšie do prdele

Reagovat
El Cid z City

Tvl, namyšlený sou i dorostenci např.Baníku Ostrava, tyhle keci o skromném světě a namyšlenejch Anglánech.

Reagovat
dantetomas

Reagovat
vceradnesazitra

Souhlasím, na zápasy již nekoukám, jen komentuji na Eurofotbalu

Reagovat
Neutron

Cele Euro nestoji za nic, prachbiedne vykony a to najma top reprezentacii.

Reagovat
netopier

Táto téma sa dosť nafukuje. Pozrite si záznamy zápasov z minulosti (random zápasy, nie nejaké pamätné zápasy) ktoré sú voľne dostupné napr. na footballia.eu a natrafíte na spústu absolútne nudných zápasov bez šancí, na hroznom teréne a navyše so zlou kvalitou prenosu.

Prevláda tu tak trochu spomienkový optimizmus a všetci si pamätajú na nejaké pekné zápasy, góly, akcie a na všetko zlé zabúdajú. Taktiež väčšina ľudí si rada zaspomína na časy, keď začali sledovať futbal a v tom čase ich prirodzene aj najviac bavil. Ale to neznamená, že sa vtedy hral lepší futbal, len sme ho inak vnímali a možno sme nemali toľko starostí, ako máme teraz.

Najväčší problém súčasného futbalu vidím v tom, že sa hrá veľké množstvo zápasov a všetky už sú dostupné v TV alebo na streamoch. Potom sa nám to znechutí. Veľké zápasy by mali byť vzácnosť. Ak sa bude hrať El Clasico každý mesiac, nebude to nikoho baviť.

Reagovat
Rudnevs

To velké množstvo zápasov zároveň ovplyvňuje aj samotných hráčov, ktorí po dlhej sezóne už proste nevládzu.

Plus sa samozrejme aj futbal trochu zmenil, je oveľa taktickejší a pressing zohráva dôležitú rolu. Mnohé zábavné prvky hry sú už prežitkom, ale to neznamená, že aj dnes nie su pekné zápasy. Len žiaľ moc nie na tomto EURE

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
Truffaldino

EF komunita stárne, takže více nadává a více nostalgicky vzpomíná. S Bielspu je to stejně.

Reagovat
Seydou Doumbia

musel by to posoudit někdo kdo sledoval fotbal v 80,90 letech jako malý, jestli potom v dospělosti taky pičoval na fotbal okolo roku 2000-2006 nebo to bylo pořád dobrý

Reagovat
GjøvikFF

Já viděl jako první MS Mexico 1986, ale to jsem byl fakt malej. Užil jsem si ještě MS 2014, pičuju až poslední roky

Nultý léta byla, co se fotbalu týče, ještě úplně v pohodě.

Reagovat
Seydou Doumbia

jo tak to jsme na tom podobně, s tím pičováním poslední roky podle mě poslední slušný turnaj bylo ms brazílie, pak to šlo dolů a dolů

Reagovat
thewall

Mimochodem zítra to bude přesně deset let od zápasu Brazílie - Německo (1:7).

Reagovat
thewall

Takhle se to asi nedá hodnotit. Mám pocit, že je to podobné s tím, jak se uvaří žába ve vodě s pomalu vzrůstající teplotou. Nevidím žádný zásadní zlom, ale spíše se pomaličku a soustavně špičkové týmy více a více vzájemně podobají a základem je kontrola míče a přihrávka na jistotu. Např. pokud měl Kroos v jednom ze zápasů snad 99% úspěšnost přihrávek a měl jich více než 100, tak je evidentní, že těch s vyšší mírou rizika a náročnějších bylo minimum. Taky mám dojem, že nikdy dříve se tak často nestávalo, že od prostoru vápna se tým sám postupně dostane přihrávkami zpět až k brankáři nebo ke stoperům u vlastního vápna. To pak úplně rostu a mám nerva, jak alibisticky se hraje.

Reagovat
Detective

Romantizace minulosti je nepochybne velkej duvod, ovsem posun fotbalu jako hry od hravosti a kreativity k atleticnosti a kontrole kazde jednotlive drobnosti ve hre je podle mne zrejmy. Obsese datama a nechut nechat vetsi prostor individualitam a schopnosti prekvapit tomu proste neco bere. Ja to chapu, je to cim dal vic byznys, ovsem ta svazanost a predvidatelnost zpusobuje nekterejm fanouskum vcetne mne min zabavy a obcas dost otravuje.

Reagovat
Pablos

skvělej způsob na řešení mně mě... vynechat čárky, háčky

Reagovat
Detective

Me a mne zvladam, ale carky jako oddeleni vedlejsich vet mne dokazou zaskocit. A ano, lenost je matka nejlepsich reseni

Reagovat
fenixLFC

to ale nie je pravda. hravost a kreativitu mas aj v sucasnosti, len na to musia byt zaroven aj fyzicky pripravenejsi a hraju to v podstatne vacsom tempe. nie je pravda ani tvrdenie o tom ze to je vsetko kvoli obsesii datami, napriklad pocet striel zdialky (oblubeny to indikator zmien hry pre mnohych) klesal este pred prichodom technologii. a aj v sucasnosti mas individualne top hracov ale stoja proti podobne skvelym superom a obrancom, takze cez nich prejdu velmi tazko na nejakej pravidenej baze. a presne naopak je to aj so schopnostou prekvapit- tym ako je futbal vyrovnany tak prave schopnost prekvapit je to co rozhoduje jednotlive zapasy.

Reagovat
Detective

Ok, jak myslis, podle mne dnes casteji rozhoduji chyby a nedodrzeni systemu a ne prekvapiva kreativita, ale co uz. Co je nebo neni kreativita, obsese datatama atd je nazor a ne fakt a nelze urcit pravdu. Kdyz zacnes tim ze to neni pravda, tak je to prakticky konec diskuze. Ty mas pravdu a ja ne, to se pak asi neda nic delat. S tim dokazu zit, napsal jsem svuj pohled na soucasnej fotbal bez ambici hlasat jedinou pravdu. Nekdo to vidi podobne, nekdo ne.

Reagovat
Neutron

Tak kvalitu prenosu asi velmi vycitat nemozes nie

Kazdopadne suhlasim. Akurat by som povedal, ze toto Euro sa predsa mierne vymyka standardu a je viac nudne. Hoci teda mna MS ani Euro uz dlhodobo nejak velmi netrapia takze je mozne, ze som zaujaty

Reagovat
Mass

Jo to je druhá věc. Přece jen se mi taky zdá, bez ohledu na nějakou nostalgii, že letošní Euro je hodně o taktice a jakoby se většina trenérů dohodla, že tentokrát budou hrát na jistotu.

Reagovat
Gazdo

Palec

Reagovat
Kucka

Reagovat
Mass

Nazval bych to nostalgickou idealizací. Tvůj vzpomínkový optimismus je taky dobrý termit.

A souhlasím i s velkou porcí televizních zápasů, dřív nebo později se všechno okouká.

Reagovat
Cotton

Není to tím, že je ho prostě hodně? Skončí Euro a za týden už bude liga, předkola, pak začnou top ligy a skupiny pohárů. Až do Vánoc každý týden fotbal, většinou v týdnu i o víkendu.

Reagovat
Seydou Doumbia

ano i tím to je, přesrane zápasy...ale tak love tečou to je důležité, nějaká atraktivita žádného kravataka nezajímá

Reagovat
ratusek

Reagovat
John Obi Mikel

Reagovat
JarousFCB

Hlavně od doby co funguje VAR na sobě pozoruji, že mě profi fotbal čím dál více nebaví. Zlatá divize apod.

Reagovat
GjøvikFF

Na ofsajdy je super, na ostatní situace je to velmi sporné. Mizí ta bezprostřední radost z gólu, minutu trneš, jestli bude fakt platit.

Reagovat
DarylDixon

Na druhú stranu môžeš mať radosť keď var pomôže tvojmu tímu ako nám proti belgičanom

Reagovat
GjøvikFF

To teda a zaplaťpanbůh, bez toho by nebyl ani postup ze skupiny. To vyhodnocení ruky už byla vyšší dívčí.

Dlouho jsem vám nefandil tak jako letos

Reagovat
Rudnevs

Uprimne neviem, mne to je trebárs uplne jedno a nemám pocit, že by ma VAR nejak ovplyvňoval. Občas to má nejake kontroverzie, ale za mňa fajn pomôcka pre rozhodcu. Ak sú s VARom problémy, väčšinou preto, že zlyhá ludsky faktor - tak, ako pred VARom.

Reagovat
Mr.Mike

Reagovat
Kryptos_

Podle mě z fotbalu zkrátka mizí emoce. Tlačíme to do nějaké umělé roviny. Už se skoro nejde pohádat, že ten gól neměl kvůli mikroofsajdu platit, když je tam poloautomatizovaná čára.

Reagovat
fenixLFC

v sucasnom futbale sa nejde pohadat? ehm, zapol si nejaku diskusiu?

Reagovat
Golasso

Ať občas přijde k nám do PL sekce

Reagovat
frankiefcb

Reagovat
Seydou Doumbia

nedá se pohádat? zapni si včerejší studio poločasové mezi Zelím a tím druhým tam

Reagovat
Mass

Tam to skoro vypadalo, že když ten fotbal nenabízí moc vzrušení, tak dostali pokyn z režie, aby improvizovali.

Reagovat
Seydou Doumbia

tak ale pro diváka dobrý to zase ne že ne víc takových studii a možná to budu i sledovat

Reagovat
Mass

Tak tohle mi ve fotbale zrovna nechybí, čím víc jasných pravidel a tím míň možnosti se pohádat tim líp.

Reagovat
Bayernista18

Nejsmutnější je, že nejhorší fotbal na EURU hrajou týmy, který by měly hrát nejlíp. Jenže když jim to stačí k postupu, tak co by se namáhaly...

Reagovat
JeséRodriguez

Obrana vyhrává turnaje, tak to prostě je

Reagovat
$dolar$

Ale ve fotbale to tak nebyvalo.

Reagovat
vacin

Ale samozřejmě, že bývalo

MS 1990 byla oslava defenzivního fotbalu

Česko 1996 - finále a totální defenziva

Francie 1998 - ve vyřazovací fázi ČF a OF po 90 minutách 0:0

EURO 2004 - Řecko netřeba komentovat

EURO 2012 - Španělsko a jejich superpragmatismus

Reagovat
Txapeldun

EURO 2016 taky

Reagovat
fenixLFC

MS podobne

2014- argentina vsetko 1:0, nemci okrem trapnej brazilie vsetko tiez o gol. finale 1:0 predlzenie

2010- spanieli cele playoff 1:0, finale taktiez po predlzeni

2006- francuzi stvrt a semifinale 1:0, finale prehrali na penalty. taliani do finale nedostali v playoff gol, za cely turnaj okrem finale len raz.

2002- necmi playoff vsetko 1:0, brazilci inkasovali raz

Reagovat
fenixLFC

ale byvalo

Reagovat
Ladas321

A čemu se divíme? Třeba Guardiola hraje v City pěkný útočný fotbal a jak vždy dopadne v LM? Vždy ho tam vyklepe někdo, kdo se zatáhne a dá góly z protiútoku. Tyhlety turnaje jsou o jedné nebo dvou chybách a nikdo je nechce udělat.

Reagovat
jitrnica

Guardiola a pěkný fotbal v jedné větě

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
Kinky7

ja se u jeho fotbalu bavim vzdycky. a kdyz navic narazi na soupere co se z nej neposere tak to byvaji ty nejlepsi zapasy - viz letos Chelsea Liverpool Real venku.

Reagovat
jitrnica

Zápasy proti top týmům jsou super, zbytek pro mě absolutně nekoukatelná házená

Reagovat
Kinky7

tak to asi neni jeho chyba ze ty tymy brani v 10ti ze

Reagovat
jitrnica

Těch tisíc zbytečnéch nahrávek dozadu a do boku je

Reagovat
Top5scout

On je práveže dôvod úpadku zábavy. Totálne skurví Grealisha, Doku sa zatiaľ drží, ale otázka času kedy aj on bude ako Grealish.

Reagovat
JeséRodriguez

Reagovat
Ladas321

Reagovat
fumy

Velká pravda, vytráca sa futbalovosť, kreativita, hráči hrajú vo väčšej miere strojovo a predvídatelne, tým pádom je hra nezaujímavá.

Reagovat
Pablos

Oblíbené automatismy ...už jsem na to občas fakt alergickej. Jako chápu takovejch zápasů už od mala prostě co nahrajou, tak to v hlavě samozřejmě zůstane... ale tvl. někteří (dokonce bych řekl většina) už zůstane jenom v tom módu automat... ve většině případů, vím ještě před převzetí balónu kam to posune, jak se otočí, jak to bude pokračovat, na centr nebo obehrání... zruší to spíš nějaká nepřesnost, než že někdo něco vymyslí jinak. Jako asi to zhoršuji, než to ve skutečnosti je... a těch překvapivých řešení tam furt je dost, ale ten pocit to ve mně nezanechává, tak nevim no

Reagovat
Maximm9

Rekl to hezky Si myslim, ze to je tim prehlcenim, jak porad vznikaji nove souteze atd...nejaka zbytecna Liga narodu, proste at se hraje jen EURO a MS a lidi se budou i vice tesit.

Repre fotbal nesleduji uz par let, nebavi me. Kdyz vidim, ze je repre pauza a nemuzu si o vikendu pustit PL, tak jsem doslova nasrany

Ale musim rict, ze Katar me bavil opravdu hodne, ale mozna to bylo tim terminem, kdyz bylo uz v 5 tma, tak si clovek mohl pustit fotbal. Ale treba tohle EURO je pro me doslova odporne.

Reagovat
Pablos

No jenže ono to pak právě mi příjde bývá naopak ...ty horší soutěže mají pak právě tu větší atraktivitu při koukání, protože se tam na to více ,,sere" a hraje se o trošku méně takticky

Reagovat
Pablos

Jako ta LN mě třeba baví. EKL a EL rozhodně víc než LM atd.

Reagovat
JeséRodriguez

Reagovat
Sosi

Reagovat
Cotton

LN je super změna oproti přátelákům

Reagovat
Golasso

Má pravdu, ale ten problém má víc rovin.

Bussiness, tam je to jasný. K tomu se nechci moc vyjadřovat – touha po profitu za každou cenu, farmení talentů, týmy vytažené z prdele nějakým státem nebo magnátem přes prachy z ropy, podvádění ve finanční rovině apod. Asi všichni známe.

Herní projev – tady už to tolik jednoznačné není podle mě a nejde úplně 1 ku 1 porovnávat vývoj na turnajích, kde soupeří státy a ligového fotbalu, kde soupeří kluby.

Na klubové úrovni se ten fotbal posunul směrem k větší komplexnosti a je pravda, že se z toho stává méně atraktivní sport pro masy. Na druhou stranu, ten sport teď dostává další hloubku a kdo má zájem do toho proniknout, tak dostává novou rovinu zábavy. To, že současný fotbal potlačuje individuality, s tím taky úplně nesouhlasím. Zápasy "svázané" taktikou přesně tyhle individuality potřebují, to ony dělají rozdíl a rozhodují je. Šikovní křídelníci, výjimečná DM, hrotoví útočníci s přesahem mimo střílení gólů, to jsou hráči, kteří jsou ve své individuální zdatnosti důležitější, než kdykoliv jindy.

Navíc na klubové úrovni tohle taktizování není nic moc nového – catenaccio, tiky taka, ...

Co se týče mezinárodních turnajů, tak tam ten vývoj vypadá na první pohled podobně, ale podle mě to tak úplně není. Často se setkávám s tím, že se fotbal např. Anglie nebo Francie označuje za přetaktizovaný, což podle mě není pravda. Oba týmy hrají hrají na dnešní poměry celkem primitivně, jen si jejich trenéři prostě spočítali, že opatrná hra vzadu a spoléhání se na individuality v útoku je dnes nejjistější cesta za trofejí. Je to jednodušší než snažit se tým komplexně sehrát v omezeném čase, který ty státy na přípravu mají.

Reagovat
Pablos

BAN... článek

Reagovat
Sosi

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
2miguel1

Amen ale je to dôsledok toho, že tie timy maju kvantum dát a už je z toho skôr šachová partia, kde ten, čo menej útočí a vyčkáva na chyby súpera, vyhrava zapasy, viď Francuzsko Anglicko Real Madrid. Ešte v repre futbale, ktory nieje taky predátovaný je možnosť že vyhra aj "naivna" hra Španielska, na klubovej urovni, ktora je vyšpikovana do najmenšieho detailu, ak chceš vyhrať v pohari, zabudni, že chceš hrať futbal. Francuzsko nedalo svoj gol z hry na Eure a možno sa takymto štylom dostane do finale, nemyslitelne

Reagovat
cologneFC

Toto je názor, pod ktorý sa podpisujem. A čím viac to bude iba o peniazoch, tak tým viac sa budú nožnice otvárať a bude to iba o biznise. A víťaziť bude ten, kto má najviac peňazí. Vidíme to dlhodobo v Premier League a bohužiaľ už aj v Bundeslige. Futbal patrí fanúšikom a zarábať sa má na vedľajších produktoch a nie na samotnom športe.

Reagovat
$dolar$

Je to upadek fotbalu. Pritom se rikalo, ze na fotbal kouka min a min lidi a je treba delat zmeny, ale tohle je cesta uplne spatnym smerem. Hraje se strojove, neni tam nic nauceneho, jen se ceka na potencialni individualni chybu. Neni tam snaha dat gola, prehrat soupere.

Stejne jako je dnesni spolecnost v totalni dekadenci, tak tam smeruje i fotbal a jestli brzo neudela otocku o 180 stupnu, tak skonci na nezajem.

Reagovat
Panini Calciatore

Futbal je biznis.

Futbal by mal byt zabava.

Ale je to naivna predstava a myslienkovy navrat niekde do minuleho storocia.

Doba sa odvtedy zmenila snad vo vsetkom a nejde aby to nepoznamenalo aj futbal.

Ale suhlasim, futbal minuleho storocia bol romantickejsi a zabavnejsi.

Nebolo v nom totiz tolko penazi a ti hraci ho hrali primarne pre radost a vitazstva.

Dnes maju hraci take zmluvy ze sa za rok zabezpecia na cely zivot a cast z nich to ako ciel staci.

Peniaze skazili cely svet aj futbal.

Reagovat
nafukovaci.tucnak

Má pravdu

I když je to euro, tak opravdu se to zlepšilo.. ale to už od 2 kol ve skupinách kdy se začlo taktizovat...

Ve čtvrtfinále mělo trochu parametry Německo - Španělsko

Jinak nejlepší zápas turnaje Turecko - Gruzie.

Reagovat
Seydou Doumbia

nej zapas za mě česko-turecko, tam bylo vše

Reagovat
Rothbard

Na MS 22 se hrál víceméně krásný fotbal plný akcí, nahoru dolů a ani ne dva roky a najednou se hraje "skoro nejhorší fotbal v historii"? Blbost.

Průměry gólů na zápas/celou sezónu jsou v top ligách víceméně nejvyšší, jaké kdy byly. Už jsem to psal k nějakému článku a pro to jsem taky vsadil over na góly. Omyl.

Turnajové zápasy se chtě nechtě hrají trochu jinak. LM, ME, MS. Jedna chyba a končíš. Hraje se ze zabezpečených obran se zajištěným přechodem do útoku.

V minulosti (i té poměrně nedávné, třeba 15-20 let) byly období nebo turnaje, kde se příliš o fotbalové kráse nedá mluvit.

Reagovat
technecium

Je to vliv statistiky a datový analýzy jako u každého jiného sportu, do kterého se zapojila věda. Např. V basketbalu hráči přestali zkoušet trojky odjinud než z vrcholu kruhu, protože jinde to statisticky nedává smysl, tak ve fotbale to je zase omezeni situaci, které generují málo xG a hodně rizika, střely z dálky a podobně. Ty týmy jsou pak logicky mnohem lepší než by byly bez vlivu statistik, ale hra se stala díky tomu extrémně předvídatelná, protože recept, jak dát efektivně góly je jasný. Je lepší mít pár velkých příležitosti, na které se vyplatí počkat, než hodně slabých, které můžou vygenerovat protiútoky. Podle mě je jen otázkou času, než se do sportů začnou přidávat prvky zvyšující nepredvidatelnost podmínek, jako třeba kropeni trati v F1 a podobně.

Reagovat
inferno08

Jako že by se v průběhu zápasu najednou spustilo kropení? Nebo by se nepředvídatelně zvětšovaly branky?

Reagovat
Sosi

Reagovat
2miguel1

Keď v roku 2015 vyhral Jamie Benn v NHL produktivitu s 87 bodmi, NHL začala robiť kroky, aby padalo viac gólov. Vystroje brankarov sa zmenšili, je viac vylučení. Teraz dokaže byť 10 hračov nad 100b. Aj vo futbale sa dajú spraviť upravy, aby bol vo výhode útočiaci tím, lebo teraz je to naopak. Určite by som viac trestal fauly žltými kartami + mame var, viac ho využívať aj v udelovaní žltych kariet, aby sa predišlo k simulovaniu. Hoc aj taka vec, že by sa out kopal a nie hadzal na utočiacej polke pomože. Hovorí sa o tom dlho a nič sa nerobí. Mne sa tie 10+min nadstavenia na MS páčili, proste chceš hrať futbal, tak sa polku zapasu neválaj na zemi a hraj futbal. Ja by som pokojne aj zvacsil brány o nejakych 10cm, už aj to by pomohlo k tomu, že by sa viac strielalo. Šestnasku by som posunul o meter dalej, zakazal by som hračom lahnuť si pri priamom kope, všetko by to pomohlo k atraktivite hry, len futbal je prispatý, je to naučená schema, ktora musi vygenerovať čo najmenej chyb.

Reagovat
Seydou Doumbia

ja bych uděloval žluté za to když uděláš faul a bereš do ruky míč nebo do něj kopneš ve 100% případech...nebo si ujdeš 5 metrů při autu navíc, taky žlutá, klidně at dohrávaji 7 proti 7 když se neumí chovat..a klidně za opakování těchto věcí i redky, to samý golmani za zdržování...ale na to má koulet ak 1 rozhodčí za sezonu

Reagovat
2miguel1

ja som za to tiež + teraz sa robí strašne vela ´taktickych´ faulov, kde braniaci tím spraví faul, no nieje odmenený žltou kartou, no ma čas sa sformovať do dokonalej defenzivnej linie, kdežto naopak, ak utočiaci tím spravi chybu a hrač ide do protiutoku a ten ho zastaví, je žlta karta udelená prakticky ihneď. Viac žltých kariet, viac vylúčení, lebo brániaci tím bude vždy viac faulovať ako ten, čo utočí.

Reagovat
inferno08

To mě sere asi nejvíc, když po hvizdu hráč sebere míč a utíká s ním pryč, aby soupeř nemohl rozehrát to se musí trestat.

Reagovat
2miguel1

v hadzanej ak okamžite nepoložiš loptu ak si fauloval, tak si vylučeny.

Reagovat
Seydou Doumbia

ono i to popochazení u autu 5,10 metrů a dělat z rozhodčího dementa taky trestat...když se po každém kopnutí do míče hlasí oba týmy že mají rozehrávat taky žluté když si vymyšlíš a chceš výhodu pro svůj tým...podemnou by moc hráču zápas nedohrálo

Reagovat
SpartaOvenka

Ale správně, tohle mě štve úplně u všech hráčů, i těch, kterým fandím, je to prostě dementní, kdyby to začali trestat, tak to rychle přestane, akorát na to nikdo nemá odvahu

Reagovat
Seydou Doumbia

jo samozřejmě i u mých ne taková ta klasika že 1 tábor se rozčiluje když to dělá ten druhý a když to dělají oni tak se zas rozčilují ti první...klidně vylučovat i moje hráče, když se chovaji jako chcanky

Reagovat
Kucka

Reagovat
Cotton

Nebo když hráč spadne na zem, chytne míč do ruky a čeká, že na něj bude odpískán faul. Neumím si představit, že by to nějaký rozhodčí udělal naopak a dal žlutou tomu ležícímu hráči za ruku.

Reagovat
Seydou Doumbia

taky karta nechápu ten trend

Reagovat
Jordi Alba

Já bych dával za jakýkoliv kecy ihned žlutou a hned druhou žlutou (jenomže to by to pískání muselo vypadat a pískat se tak, jak má, bohužel teď polovina těch keců je na místě), aspoň by je přešla prdel, kdyby se každej druhej zápas ukončil proto, že by se jinak hrálo 4v6.

Reagovat
Jordi Alba

+ to, když rozhodčí očividně čeká na zprávu od videa a z každýho týmu tam na něj 2 frajeři začnou něco hulákat o tom, jak to bylo a nebylo, když to zkoumají na tom videu, to bych dával insta redku.

Reagovat
Seydou Doumbia

no tak dovolit hrát klidně 4 na 6 však co na tom sejde...+ pokud na trávniku ležíš víc jak 10 sekund tak automatická redka, žádné zdržování a polehavani a žádné ošetření na hřišti...bud se odkutalej za postraní čáru kde si tě může doktor ošetřit nebo čekej na poločas a lež tam, vyjímka hlava

Reagovat
SpartaOvenka

+ redka a 10 zápasů, když spadneš za postranní čárou jako zraněný a přesuneš se v sedě na hřiště

Reagovat
Seydou Doumbia

souhlas ono by se to dalo lehko vyřešit všechny tyto problémy, jen by to odsralo v jedné sezoně dost hráčů i klubů a ovlivnilo by to dost zápasů než by si na to lidi zvykli

Reagovat
SpartaOvenka

Aspoň by byly výživné diskuze a EF by se vrátil na vrchol

Reagovat
Seydou Doumbia

pod každým preview 2000 komentářu protože týpek co popošel 5 metrů 2x za zápas dostal redku to bych si početl rád

Reagovat
SpartaOvenka

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
SpartaOvenka

Reagovat
Kucka

Reagovat
Cotton

Reagovat
Txapeldun

Vápno oddálit a gól zpoza vápna počítat jako jako 2

Reagovat
Txapeldun

jako

Reagovat
dantetomas

jako "jako jako jako?"

Reagovat
Mass

A penaltu za půlku a kopaly by se dvě. A máš z toho basket

Reagovat
Ladas321

A nebo rovnou zrušme brankáře a je to. Nechat prázdné brány a pak by góly padalo jedna radost.

Reagovat
Muffi

Tohle bohuzel ve fotbale nehrozi.

Hokej zacal pravidla vic dodrzovat uz po vyluce 2005. Fotbal jde presne opacnym smerem, kdy se naprosto nesmyslne zacalo tolerovat drzeni a podobne hlouposti.

Dnesni braneni standardek by v roce 2000 hned piskali.

Reagovat
Seydou Doumbia

kdysi bylo více penalt po takovém popotahovani v pokutovém at už při rozích nebo normálních akcích mi pířjde

Reagovat
Mr.Mike

To by vypadalo nadherne kdyby se pri kazdy standartce 8 hracu valelo na zemi jen co by se jich nekdo dotkl a vsichni chteli faul..by me zajimalo kteryho by si ten VAR vybral

Prave tohle by mi zhnusilo fotbal jeste vic..me uz sere jen to ze se za kazdej tvrdsi zakrok dava karta, at uz u telky nebo kdyz sam hraju

Reagovat
Muffi

Drzeni hracu se rozlezlo v poslednich 20 letech. Predtim se to nedelalo.

Nestalo by se naprosto nic. Hraci se drzi, protoze muzou a protoze jim to rozhodci toleruji. Pokud by za prvni drzeni ze strany obrance byla hned penalta a karta, velmi rychle by ro zmizelo.

Reagovat
Txapeldun

Něco na tom bude. Ale takhle kalkulujou hlavně týmy v Evropě. Když si člověk zapne jihoamerický ligy, tak tam je to pořád divočina, nesmyslný střely z dálky atd. V tom případě je potřeba upravit pravidla, aby byly týmy motivovaný hrát atraktivnější fotbal. Řada sportů se v průběhu časů modernizuje a přizpůsobuje novým generacím, technologiím, atd.

Reagovat
Jordi Alba

Reagovat
inferno08

Kdyby se box hrál jako dnešní fotbal na euru, tak kolem sebe zápasníci 11 kol chodí a ve dvanáctém si dají každý pět ran a kdo to ustojí vyhrál.

Reagovat
Sosi

Reagovat
thewall

Reagovat
patas92

Skončila silná generace fotbalistů (dost možná nejlepší v historii) a ta současná kolem Mbappeho s Haalandem je v porovnání s nim slabá, to se holt nějak projevit musí, ale asi bych z toho nedělal vědu. Nikde není napsané, že se to zas neotočí.

MS2010 mělo skvělé hráče a byl to nejhorší velký turnaj, co pamatuju. To další MS2014 bylo zas povedené, stejně jako třeba poslední MS. Žádný sestupný trend se zatím nekoná ani na mezinárodní scéně

Reagovat
Rothbard

Reagovat
Txapeldun

Za mě je nekoukatelná i Liga Mistrů. Je z ní takový oligopol, kde mají šanci jen ti nejbohatší, v podstatě neexistuje prostor pro překvapení. Několik velkoklubů se předhání v tom, aby nakoupily největší talenty pomalu co začnou chodit do školky. Fakt už chybí jen ta Superliga. V tomhle je prostě nejlepší ten americkej systém platovejch stropů, i když vím, že i to jde obcházet. I tak je tam vyrovnanost týmů dost vysoká.

Reagovat
Jordi Alba

To je čistě rapl z toho, že jste skončili až za Gironkou.

Reagovat
fabec1222

Tak ono v LM mají teoreticky šanci jen Real a City, a to už několik let po sobě. To jsou týmy, které jsou pořád dost odskočené od zbytku světa. Akorát, že v posledních letech se pravidelně vyřadili navzájem už v některé v předchozích fázích, tak to neni tak poznat, když nebyli pořád ve finále oba dva.

Reagovat
SpartaOvenka

Bohužel realita no, výpadek týmů jako Barca, MU, Chelsea, částečně Bayern je znát dost na atraktivitě.

Reagovat
db18

Reagovat
Rothbard

1) Čistý čas. Prostě hrát fotbal. Doba je jinde a už jsou out různé zdržovačky, simulace zranění, dlouhá střídání, uvedení míče do hry brankářem, hráči po autech atd. Na té nejvyšší úrovni si myslím, že není problém hlídat časomíru, kdy se hrálo a kdy ne.

2) Za drobné prohřešky typu poponesení nebo popoknutí míče bych dával speciální trest třeba vyloučení na 2-5 minut.

3) Zrevidovat pravidlo hraní rukou. Jak ve vápně, tak mimo něj. Obecně bych více ruky pískal - více možností dát gól a pořád je to fotbal, ne házená.

4) Obecně více trestat fauly, které jsou velmi nebezpečné a faulovaného hráče poté vystaví na PN.

5) Dodatečné tresty po zápase, co rozhodčí i VAR přehlédli nebo nedostatečně potrestali.

6) S čistým časem a bohužel i komerční přestávkou by se mohlo střídat jak v hokeji třeba. Nebo aspoň ještě víc střídání. Nebo možnost poslat do hry střídaného hráče.

Reagovat
Kinky7

hlavni problem je to ze se zacal ignorovat nesvar s drzenim hracu. To zacit trestat jako zacla drzeni trestat NHL tak najednou kreativni hraci maji mnohem vice prostoru na svou cinnost. tezko udelas klicku nekomu kdyz te jeden hrac drzi za dres a druhy ti pridrzuje ruku

Reagovat
2miguel1

Reagovat
GjøvikFF

Tohle se netrestá vůbec. My tady pořád sebemrskačsky uznáváme Collinovu penaltu 2000,přitom v dnešních zápasech je takových držení minimálně 20 v každém.

Reagovat
Muffi

Reagovat
mistr129

Plus, ačkoliv by to zrovna City i Arsenal dost odnesly, tak začít taxativne kartou trestat taktické fauly. Takhle dominantní tým ztratí na útočné půlce míč, ale soupeř ani nemá šanci na brejk, protože hned nějaký Rodri / Jorginho stáhne protivníka k zemi.

Takže pak všichni ti outsideři musí sáhnout k postupnému útoku, kde si je ale zase ten favorit namaže na chleba

Reagovat
Kinky7

Rozhodně by to prospělo v celku oboum týmum. Nepamatuji zápas v kterém nikdo na Haalandovi nevisel jak vánoční stromeček aby se nerozbehl.

Reagovat
Kucka

Reagovat
C-M@ster

U té 1) s čistým časem mám trochu obavy, aby se neobjevila komerční přestávka a ve finále aby se z toho nestal hnůj jako hokej.

NHL je za mě to, kam nechci, aby došel fotbal. (unpopular opinion)

Reagovat
thewall

Čistý čas je přímá cesta do pekel. Kdo chce mít 2-3 reklamní bloky během poločasu?

Reagovat
Pinturicchio

Má recht. Dnešní fotbalisti jsou peněz chtivé mrtki a dnešní fotbal je o tom, kdo vydrží dýl běhat.

Kde jsou hráči jako del Piero, Maldini, Buffon, Totti, Raúl, Hierro,Casillas a další frajeři?

A ne, není to nostalgie.

Reagovat
FC Porto FC

Přesně to není nostalgie takový hráči nejsou protože fotbal se změnil, akorát že k horšímu. Když například náhodou narazim na sestřih co dokázal v zápase s balónem Ronaldo nebo Ronaldinho a "nedávno" Quaresma tak je mi smutno. Škoda že podobní hráči této doby jako Neymar nebo Saint Maximan jsou v prdeli a další nejsou

Reagovat
meno

Protože hráči mají 60+ zápasů a asi 3 týdny volna. Tohle prostě nahrává fyzikalitě.

Reagovat
Nihilister

Sranda je, že pár dní zpátky, když se řešilo, že naši hráči jsou kopyta... tak jeden z důvodů bylo přílišné tlačení na výsledek už od přípravky a v každé vesnici, kde o nic nejde. Hlavně nedostat gól. Evidentně jsme byli v tomhle velice nadčasový, co se taktiky týče.

Reagovat
jitrnica

https://x.com/centregoals/status/1809912758822990282

Ta diskuze je teda pokoukáníčko

Reagovat
Seydou Doumbia

nefunguje

Reagovat
Gremlin

Úpadok nie je len čo sa týka techniky a hravosti hráčov týka. Ale hlavne morálny. Akých sponzorov majú na dresoch dnes najväčšie kluby v Európe? Propagujú v podstate dosť pochybné režimy, ktoré často zabetónujú svojich oponentov alebo ich rozštvrtia zaživa. Hráči chodia robiť P.R. krajinám, ktoré podporujú a ťažia z otroctva a robia všelijaké iné otrasné veci. Finále pohárov predávajú federácie za dobrý bakšiš už bežne. Ako prostitútky - za peniaze všetko, hlavná je cena. Česť je neexistujúci pojem.

Reagovat
Rothbard

Někdo prodává celou krajinu, viz Slovensko.

Reagovat
Gremlin

Slovensko je predané už dávno dávno. A bez toho aby to väčšina jeho obyvateľov evidovala. Hlavne naším finančným skupinám a nemeckému kapitálu. Tie u nás majú El Dorado aj spolu so svojími poskokmi, no väčšina neprivilegovaných či nekolaborujúcich živorí. Ale tak to bolo odjakživa, z kolónie, z výnosnej farmy tupé ovce spravodlivejšiu spoločnosť neurobia.

Reagovat
xjert02

Reagovat
Rothbard

Ještě bych uvítal, když by rozhodčí vysvětlovali svá rozhodnutí směrem k divákům, aby nežili v domnění, že jejich tým byl poškozen. Například, že před hraním rukou byl ofsajd, tudíž se penalta nenařizuje.

Reagovat
Bakary3

Nutno říct, ze zajímavých hráčů je čím dál míň.

Co tak vnímán fotbal kolem přelomu tisíciletí jaký hráče měli Holanďani, my, spanele, Italové, Brazilci, Francouzi, Němci... Kdo z dnešních hráčů by se tam vešel do sestavy?

A i anglani, sice měli trenéry kopyta a hráli nekoukatelnou sracku, ale stoperu Ferdinand, Campbell, Terry, beci Neville, Cole.

V záloze Gerard, lamparda, Beckham, Scholes, Carrick, Joe Cole.

Rooney a owen. to bylo taky brutální.

A samozřejmě spousta dalších faktorů tady vypsaných.

Jinak taky to nevidím jako nostalgii, bylo líp

Reagovat
Rothbard

A stejně tak generace Angličanů, o které píšeš, neměla zdaleka takové úspěchy jako nynější Anglie.

A jak někdo psal, Mbappé by si Nestu dál v tréninkovém tempu.

Reagovat
Bakary3

Ano, já vím. I třeba díky silnější konkurenci, i díky špatným trenérům

A nedal.

Reagovat
Godwinson

Ani nevim, co tim chtel rict, ale titulek pravdivy je. Pro me fotbal za posledni roky uplne umrel, ztratilo se z toho vsechno. A nejde ani o kvalitu hry. Staci se podivat, jakou slabinou se stavaji rozhodci, simulace uz nikdo ani neresime. Fotbal zavede video a i po takove dobe je porad ciste k smichu. EURO je krasnej priklad, jak VAR dokaze pohrbivat zapasy a kdyz to neudela VAR, dodela to rozhodci.

Vzpomnel jsem si na toho zmrda Blattera, co rikal, ze zavedeni videa zabije emoce, coz se vlastne stalo, ale uplne jinak nez to on myslel. A nepocitam treba prestupaky, na ktery se uz clovek ani netesi, protoze par klubu proste da cokoliv a ty zbyle maji hovno. Strasne predvidatelny, nic tam cloveka neprekvapi. Hezky priklad tohohle je L1, byt trochu prehnanej a zjevnej. Sportovne dokaze byt porad strasne zajimava, byt se na to neda koukat, ale ta liga sla uplne do prdele.

Reagovat
Seydou Doumbia

V čem šla L1 podle tebe do prdele?

Reagovat
DidusIneptus

Pan Bielsa se nechal slyšet a je dobře, že mu to bylo umožněno. Sám jsem se všiml, že fotbal je zkažený hrubostí na hřišti mezi hráči navzájem, dále politikou která nutí hráče hlavně na nejvyšší úrovni k přemotivování a z toho vyplývá hra ,, přes mrtvoly''. Tahání za dres se v poslední době tak rozmohlo, až je to trapné. Je to ubohost slečinek. Správnej chlap obehraje soupeře bez pomocí rukou. Být rozhodčím, trestam to pokaždé žlutou!

Reagovat
DidusIneptus

Hráči na hřišti víc mluví než hrajou! Za hrubé fauly dostávají žluté karty a ještě držkujou! Místo aby se omluvili a za kartu poděkovali. Dnešní fotbalisti jsou rozmazlený. Byt rozhodčím, všechny bych je zkrotil: Nelíbí se ti to?! Tady máš červenou!

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele