Po odehrání osmifinále všech tří pohárů prořídl počet evropských soutěží, které ještě v Evropě zůstávají, na pouhých jedenáct. Mezi nimi je díky Slavii i česká liga, která svede boj o patnácté místo s Řeckem.
Ztráty již logicky počítají také elitní soutěže, například Liga mistrů bude bez italských či francouzských klubů. Německo zase nemají své zástupce v Konferenční lize. Poslední týmy ztratily Rakousko, Srbsko, Belgie, Švýcarsko, Dánsko či Turecko.
Aktuálně se hraje o konečné pořadí pětiletého období 17/18-21/22, podle něhož se bude nasazovat do sezóny 23/24. V něm je Česko aktuálně šestnácté. Patnácté Řecko díky stoprocentnímu PAOKu svůj náskok navýšilo. Ovšem zřejmě ještě dlouho zůstane nezodpovězenou otázkou, jak to bude v létě roku 2023 s účastí ruských, případně ukrajinských klubů, které jsou v žebříčku před námi.
Elitní čtveřice
Anglie (zisk 1.571, bilance 3-1-4, 4 bonusové body za postup do čtvrtfinále LM či EL) je jedinou soutěží, která má účastníky ve všech třech pohárech. V osmifinále přišla pouze o Manchester United a s počtem pěti týmů dominuje Evropě i kvantitou. V LM pokračuje silný trojlístek City, Chelsea, Liverpool, v EL dokázal West Ham přejít přes tradičně silnou Sevillu, v KL bojuje Leicester.
Španělsko (2.286, 5-2-2, 4 bonusové body) přišlo o oba sevillské kluby v EL, kde zůstala osamocená, ale znovu velmi silná Barcelona. Potlesk zaslouží kluby La Ligy za skvěle zvládnuté odvety v LM. Real, Atlético i Villarreal nebyly před druhými zápasy v roli favoritů, ale dokázaly zvítězit i postoupit, a to přes taková jména, jako PSG, Manchester United a Juventus!
Nejen Juventus, ale také Inter končí před branami čtvrtfinále LM. Itálie (1.429, 4-1-1, 1 bonusový bod) tedy pokračuje jenom ve dvou. Atalanta skvěle zvládla souboj s Leverkusenem v EL, AS Řím jde dál v KL.
Německo (1.143, 2-1-2, 3 bonusové body) tedy přišlo o Leverkusen v EL, dál jdou ve stejném poháru Frankfurt i Lipsko, které postoupilo bez boje. V LM se s těžkou anglickou a španělskou konkurencí bude rvát Bayern.
Situace ve vzájemných duelech klubů čtyři elitních soutěží se po osmifinále více srovnala. Pozitivní bilanci mají Anglie a Německo.
země
zápasy, bilance
koeficient - průměr na zápas
Anglie
20 (11-3-6)
1,25
Německo
14 (6-4-4)
1,14
Španělsko
28 (9-8-11)
0,93
Itálie
22 (6-5-11)
0,77
Další pořadí v Top 10
Francie (1.833, 4-2-4, 1 bonusový bod) odehrála za uplynulé dva týdny nejvíce utkání díky početné sestavě. Proto získala slušný zisk a upevnila si pátou pozici umožňující start tří týmů v LM. Přece jen však přišla hned o čtyři kluby. V LM vypadly PSG i Lille, v EL Monaco a v KL Rennes. Bodově úspěšné sezóně by slušela nějaká finálová účast, bojovat o ni bude Lyon v EL a Marseille v KL...
Také Portugalsku (1.500, 2-3-1, 2 bonusové body) zůstaly dva kluby. Benfica zaskočila v LM Ajax, Braga přešla v EL přes Monaco. Se skvělou Ligue 1 Portugalci držet krok nedokázali, relativně úspěšnou sezónou však alespoň odolali silnému tlaku týmů z Eredivisie.
Rozjetému Nizozemsku (1.800, 3-3-3) byla v osmifinále přistřižena křidélka. Končí Ajax v LM i Alkmaar s Vitesse v KL. Z pětice klubů tedy zůstala dvojice Feyenoord a Eindhoven v KL. Přesto je letošní zisk obrovský, aktuálně stále nejlepší ze všech soutěží!
Osmé skončí Rakousko (0.400, 1-0-2), deváté bude Skotsko (0.600, 1-0-1), které má v EL stále ještě Rangers, jedenácté za Ruskem zatím zůstane Srbsko (0.500, 1-0-3), třináctá za Ukrajinou končí Belgie (0.000, 0-0-2), čtrnácté bude Švýcarsko (0.000, 0-0-2).
Souboj o patnáctku
Osmifinále bylo konečnou pro Dánsko (0.200, 0-1-1) i Turecko (0.200, 0-1-1). V našlapaném boji, který probíhal celou sezónu, tak zůstaly už jen Řecko (1.000, 2-0-0) a Česko (0.400, 1-0-1). PAOK díky dvěma vítězstvím proti jednomu slávistickému navýšil řecký náskok. Ve prospěch Řecka hovoří také dělba pouze čtyřmi týmy. Aby se Česko do patnáctky dostalo, musí Slavia do semifinále KL. Pokud by PAOK s Marseille oba duely prohrál, musí Slavia uhrát 4 body, tedy například vítězství, remízu a bonusový bod za účast v semifinále KL. Pak tu máme ještě Norsko (0.750, 1-1-0), respektive Bodo/Glimt, které se znovu potká s AS Řím. A pamatujeme si, jak to dopadlo ve skupině...
Připomeňme, že patnácté místo znamená pět klubů v Evropě, z toho dva v kvalifikaci o LM, vítěz poháru v kvalifikaci o EL a dva v kvalifikaci o KL. Od šestnáctého místa níže jdou do Evropy pouze čtyři kluby, o LM se utká jen mistr, zatímco ostatní tři celky hrají o KL (pravděpodobný je posun vítěze poháru do předkol EL).
Výpočet národních koeficientů
Díky nástupu třetí soutěže došlo k jistým změnám. Vedle standardních 2 bodů za vítězství a 1 bodu za remízu (v předkolech pouze polovina, 1 a 0,5) hrají důležitou roli body bonusové. Do národních koeficientů připisují kluby 4 body za účast v základní skupině LM a 5 bodů za postup z ní do osmifinále LM. V jarních vyřazovacích bojích pak týmy vylepšují národní koeficienty ještě vždy 1 bodem za účast ve čtvrtfinále, semifinále i finále EL i LM. Nově přibyly bonusové body také za vítězství ve skupině a za druhé místo v EL (4, resp. 2 body) i v KL (2 resp. 1). Další 1 bonusový bod čeká rovněž osmifinalisty EL a semifinalisty a finalisty KL.
Koeficienty UEFA
Země
Celkem
Letos
M LM
M EL
M KL
T LM
T EL
T KL
1.
Anglie
102.926
17.285
4
2
1
3
1
1
2.
Španělsko
94.141
16.428
4
2
1
3
1
0
3.
Itálie
75.473
14.285
4
2
1
0
1
1
4.
Německo
72.784
13.785
4
2
1
1
2
0
5.
Francie
58.915
17.250
3
2
1
0
1
1
6.
Portugalsko
52.882
12.416
3
1
2
1
1
0
7.
Nizozemsko
47.500
17.400
2
1
2
0
0
2
8.
Rakousko
38.850
10.400
2
1
2
0
0
0
9.
Skotsko
35.500
6.500
2
1
2
0
1
0
10.
Rusko
34.482
5.300
2
1
2
0
0
0
11.
Srbsko
33.375
9.500
2
1
2
0
0
0
12.
Ukrajina
31.800
4.200
2
1
2
0
0
0
13.
Belgie
30.600
6.600
2
1
2
0
0
0
14.
Švýcarsko
29.675
7.750
2
1
2
0
0
0
15.
Řecko
28.200
8.000
2
1
2
0
0
1
16.
Česko
27.600
6.500
1
0
3
0
0
1
17.
Dánsko
27.175
7.800
1
0
3
0
0
0
18.
Chorvatsko
27.150
6.000
1
0
3
0
0
0
19.
Turecko
27.100
6.700
1
0
3
0
0
0
20.
Norsko
26.750
7.125
1
0
3
0
0
1
21.
Kypr
26.375
4.125
1
0
3
0
0
0
22.
Izrael
24.375
6.750
1
0
3
0
0
0
23.
Švédsko
22.875
5.125
1
0
3
0
0
0
24.
Bulharsko
19.500
3.375
1
0
3
0
0
0
25.
Rumunsko
17.150
2.250
1
0
3
0
0
0
26.
Ázerbájdžán
17.000
4.375
1
0
3
0
0
0
27.
Maďarsko
16.375
2.750
1
0
3
0
0
0
28.
Polsko
15.875
4.625
1
0
3
0
0
0
29.
Kazachstán
15.750
2.875
1
0
3
0
0
0
30.
Slovensko
15.625
4.125
1
0
3
0
0
0
31.
Slovinsko
15.000
3.000
1
0
3
0
0
0
32.
Bělorusko
12.500
0.250
1
0
3
0
0
0
33.
Moldavsko
11.250
5.250
1
0
3
0
0
0
34.
Litva
10.000
1.750
1
0
3
0
0
0
35.
Bosna a Herceg.
9.125
1.625
1
0
3
0
0
0
36.
Finsko
8.875
3.750
1
0
3
0
0
0
37.
Lucembursko
8.750
1.250
1
0
3
0
0
0
38.
Lotyšsko
8.625
2.625
1
0
3
0
0
0
39.
Kosovo
8.166
2.333
1
0
3
0
0
0
40.
Irsko
8.125
2.875
1
0
3
0
0
0
41.
Arménie
8.125
1.875
1
0
3
0
0
0
42.
Severní Irsko
8.083
1.625
1
0
3
0
0
0
43.
Albánie
8.000
1.625
1
0
3
0
0
0
44.
Faerské ostrovy
7.250
1.500
1
0
3
0
0
0
45.
Estonsko
7.041
3.666
1
0
3
0
0
0
46.
Gruzie
7.000
1.250
1
0
3
0
0
0
47.
Malta
7.000
1.875
1
0
3
0
0
0
48.
Sev. Makedonie
7.000
0.625
1
0
3
0
0
0
49.
Lichtenštejnsko
6.500
0.000
0
0
1
0
0
0
50.
Wales
5.500
1.500
1
0
3
0
0
0
51.
Gibraltar
5.416
1.250
1
0
3
0
0
0
52.
Island
5.375
1.500
1
0
2
0
0
0
53.
Černá Hora
4.875
0.750
1
0
2
0
0
0
54.
Andorra
4.665
1.500
1
0
2
0
0
0
55.
San Marino
1.332
0.166
1
0
1
0
0
0
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. M LM, EL a KL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2023/2024. T LM, EL a KL - počet týmů zbývajících v aktuální sezóně pohárů
To Srbsko 9500 je ranec ...ty se budou asi dlouho držet takhle nahoře, už teď dělili pěti a stejnak jim ty dva týmy dělají rance.
Reagovat
PJ
23.03.202210:50
Dělili čtyřma a začínali v druhých předkolech. Až budou dělit pěti a začínat později, půjdou v tabulce zase dolů, jako většina mezi 10. a 15. místem..
Reagovat
ttopi
23.03.202210:53
Takhle jednoduchý to není přece. Když začínáš dříve, je riziko, že vypadneš. Když začínáš později, máš blíže k bonusům za účast ve skupiě a k zajištění další várky zápasů. Obojí má své pro a proti. Tak či tak se ti musí dařit a Srbsku se letos daří.
Reagovat
kilobyte
23.03.202211:09
Samozřejmě, že můžou taky vypadnou a stává se to. Ale když se koukneš na ty posuny mezi +-10. až 20., tak je vidět, že ty týmy si v těch předkolech nahrají dost bodů. A když se to pak dělí 4, tak je to vyšvihne rychle nahoru. Jenže nikdy tam nevydrží dlouho.
Reagovat
Selänne
23.03.202215:20
Ale zase tu máš vysokou pravděpodobnost, že nezopakuješ předchozí kvalitní ročníky. Ono stačí dostat těžkou skupinu a rázem si v loji.
Reagovat
Pablos
23.03.202212:43
se říkalo u Skotska a Rakouska pořád
Reagovat
andrew96
23.03.202213:48
Však tam jsou teprve chvilku ne?
Reagovat
bobis21
23.03.202214:13
Skotsko bylo ještě v roce 2019 na 20. místě. Teď právě vyletěli nahoru díky tomu, že dělili 4 a získávali body za výhry od prvních předkol
Reagovat
Aldeano
23.03.202214:33
Přesně tak.
Reagovat
Pablos
23.03.202215:03
no ale budou odečítat 4000 to na nějaké propady nevypadá zatím
Reagovat
Cotton
23.03.202215:06
Zatím ne, ale Srbsko a Skotsko nebudou moct zůstat v top 15 nijak dlouho, Rakousko to možná zvládne.
Reagovat
Pablos
23.03.202215:07
no snad ano, ale i tak se to dá uhrát s dvěma kluby z 5
Reagovat
bobis21
23.03.202215:07
No však to ještě odečítají ty špatné roky. Pak přišly dobré, díky kterým vyletěli nahoru. A teď jdou zase dolů - přestože se letos jejich týmy dostaly nejdál, je to jejich 2. nejhorší rok z té pětiletky, protože už právě nemají body za předkola a dělí 5.
Reagovat
Pablos
23.03.202215:09
Ale jo já se nikterak nedohaduji o tom, já to chápu... jde mi spíš o to, že to nemusí být tak skokové, nahrát si dobré roky a pak klidně nahrávat ve dvou klubech 6500 bodů je dobrej počin na to něják dramaticky nepadat.
Reagovat
Pablos
23.03.202215:11
Nebo napíšu to spíš takhle ...klidně věřím, že se v první 15 budou držet stejnak dlouho, aby bylo úplně jasné co jsem tím chtěl říct
Reagovat
kilobyte
23.03.202210:53
Dělili 4. Kdyby dělili 5, tak mají 7,6.
Reagovat
Pablos
23.03.202212:35
jj koukal jsem 2-1-2 a nedošlo mi, že to je ukázano na další sezonu ty místa
Reagovat
ttopi
23.03.202211:10
Srbsko, Švýcarsko a Řecko tu mají v tabulce 5 týmů, ale přitom statovali se 4. Opravit prosím.
Reagovat
dave30
23.03.202211:30
Já myslím, že ty 3 sloupečky za koeficienty znamenají nasazení pro sezónu 23/24.
Reagovat
dave30
23.03.202211:32
Oni to tam dokonce píší. Ale chápu, tady se nic kromě nadpisů nečte...
Reagovat
smazaný uživatel
23.03.202211:35
To není kolik měli letos, ale kolik a v jakých soutěži budou mít v sezóně 23/24.
Reagovat
ttopi
23.03.202212:10
Tak prosím neopravovat
Reagovat
dave30
23.03.202212:34
Reagovat
Pablos
23.03.202212:39
koukám, že nejsem sám kdo se tu seknul ...já u Srbska zase
Reagovat
PJ
23.03.202215:44
Reagovat
kiwwi
23.03.202211:30
Nepoposuva sa to poradie ked nebudu Rusi moct hrat europske sutaze? To by Cechom dost pomohlo, nie?
Reagovat
fabec1222
23.03.202211:57
Tak ani s Ukrajinou se nedá moc počítat. Ale dokud to nebude ofiko, tak jsou to jen spekulace
Reagovat
Mass
23.03.202213:14
Ukrajinský týmy by snad mohly hrát někde v azylu.
Reagovat
Zaschrona
23.03.202214:00
Teoreticky ano, ale reálně by asi těžko mohli posouvat ty místa na další země, spíš by v praxi jen ta místa zůstala při losu prázdná. Ale tak jako tak jde o období až na další sezonu, takže to může být situace už úplně jiná. Pro tu příští by profitovalo Srbsko, Česko bylo až 17.
Reagovat
ttopi
23.03.202214:14
Jak prázdná? Rusko má jistou základní skupinu. To by se hrála jako ve 3 týmech? Těžko. Nějak se ty týmy nahradit musí. Ale taky si nemyslím že se jednoduše všichni posunou. Spíš se to vyřeší nějakou náhradou z nějaké země nad Ruskem.
Reagovat
Cotton
23.03.202215:07
Spíš se to bude řešit posuny jako když je např. volné místo po obhájci LM.
díky za odkaz, zajímavý řešení, někomu to pomůže, někomu vůbec, zvláštní
Reagovat
Y.N.W.A
23.03.202215:24
ale moc nechápu, když třeba ruskej vicemistr nebude v tom 3. předkole LM, proč tam jdou hned dva kluby (rakouskej a skotskej vicemistr), nějak mi ty počty nesedí, neříkám, že je to blbě, určitě ne, jen prosím o vysvětlení
Reagovat
Cotton
23.03.202217:02
Já to taky nechápu, ale vždy čerpám z téhle stránky, protože tam mají ty přesuny hezky znázorněné a zatím to tam měli vždy správně
Logičtější řešení by asi bylo prostě vyřadit Rusko a Bělorusko z žebříčku a posunout všechny o místo nahoru, ale uvidíme, jak to UEFA vymyslí
Reagovat
Zaschrona
23.03.202215:50
Jistěže se do skupin posunou další týmy z předkol, ale ty týmy v soutěži celkově podle mě nejspíš nikdo další nahrazovat nebude. Výsledkem budou posuny týmů přímo do základních skupin nebo do dalších předkol.
Reagovat
Y.N.W.A
23.03.202214:50
pázdná zůstat nemůže a jasně, že by každá země pod Ruskem o jedno místo poskočila... není jiný řešení
a pak jak píšeš je třeba brát v potaz, že letos se dohrává pořadí na naszení podzim 2023, bůhví, co bude... kéžby válka nebyla... ale ruský kluby, klidně ať jsou venku pět let, proč ne
Reagovat
bobis21
23.03.202214:54
ČR sice bylo 17., ale i to může na 15. stačit. Když se Ukrajinská liga nedohraje a kluby nebudou schopné hrát, budou dvě místa ...
Reagovat
Zaschrona
23.03.202215:55
Budou, ale podle mě se v praxi přímo do LM za Rusko dostane mistr 12. země, která by musela jinak do předkol, tím se až do posledního předkola LM posune mistr 14. země, atd. Podobně by se to dělalo s dalšími týmy. Tahle varianta je podle mě o dost pravděpodobnější než přidělení extra míst dalším zemím, to by do té doby fakt muselo být Rusko úplně a definitivně vyloučené z UEFA.
V případě Ukrajiny to nejspíš hrozí tím, že soupeř dostane volný postup, pokud se ukrajinský tým nebude moci dostavit nebo zorganizovat utkání, jinak to půjde těžko.
Reagovat
bobis21
23.03.202215:57
No problém je že Ukrajina nebude mít ani koho do těch pohárů nasadit, když se nedohraje liga/pohár.
Reagovat
Zaschrona
23.03.202216:05
To je pravda, ale nejspíš to může dopadnout na výjimku dle výsledků nedohrané soutěže. Pokud to teda půjde...
Reagovat
bobis21
23.03.202217:17
Samozřejmě, Ukrajinský svaz bude muset nějak vymyslet jak ukončit sezónu a rozdělit místa v Evropě. Bez toho tam nikdo nepůjde.
Reagovat
Lemond Laws
23.03.202212:03
Ty vole, Skotsko takhle vysoko, to je nelidská
Hrajou si 9 flek a jejich dva Top týmy neměli šanci proti českých týmům
Reagovat
Y.N.W.A
23.03.202212:41
Ano, třeba Rangers proti Spartě neměli letos nárok
Reagovat
Lemond Laws
23.03.202213:15
Já si to bral tak, abych si to mohl obhájit
Takže SKS přehráli Rangers a ACS Celtic
Reagovat
bobis21
23.03.202213:20
V Praze prohráli a pak zase brečeli jak malé kurvičky.
Reagovat
Selänne
23.03.202215:22
A na Rangers nás přejeli. Stejně jako Celtic přejel Jablonec. Zase tak růžový všechno není.
Reagovat
bobis21
23.03.202215:56
No právě, takže ze vzájemných zápasů mají oba týmy do koeficientu úplně stejně bodů, protože tam na skóre nezáleží.
Reagovat
dave30
23.03.202213:46
Jasně, ale oni si zase letos poradili třeba s Dortmundem, Alkmarem a dokonce i Ferencvarosem...
Reagovat
Remt
23.03.202217:18
Co dělal Dortmund, to fakt nechápu, že to takto pokazili
Reagovat
lampas
23.03.202212:48
Velké neštěstí a smůla, jak to nakonec dopadlo, ale nerozhodla o tom Slavia ve čtvrtek. Hlavní díl viny nese jednoznačně Plzeň. Ačkoliv mi Bílek nijak nevadí, tak vzhledem k fiasku v pohárech nemají na titul absolutně žádný morální nárok.
Reagovat
Pablos
23.03.202212:55
Plzeň určitě, Slovácko mě taky naštvalo (to ani ta Boleslav nebyla tak marná, ta aspoň dala jedno kolo většinou ) a Sparta mě něják nepotěšila... s Partizanem bych to klidně nazval fiasko menší a pak ta remíza s Brondby byla taky trapnost.
Reagovat
$$CaptainKokotko
23.03.202213:54
Plzeň poslední roky špatná, ale předtím to byli oni kdo tahal koeficient. Vy máte co říkat s tím vaším rozpočtem. Trabzon, Cervena hvezda, Subotica. To byli taky top výkony. Za mě je tohle mnohem větší ostuda. A ty kecy na Slovacko jsou vtipné. Boleslav má pořád o 30% větší rozpočet. Slovácko udělalo maximum, mělo tragickou koncovku, ale taky velkou smůlu.
Reagovat
Pablos
23.03.202214:06
Kdo máme co říkat nebo co ? Já nejsem Sparťan, vždyť je tu dost často kritizuji a i tady u toho příspěvku. Hele chápu, že si fanoušek Slovácka, ale já to bral očima bodů a né proč a protože.
Reagovat
$$CaptainKokotko
23.03.202216:05
Promiň, já to přehlídnul. Já jen říkám, že Sparta musí dělat víc bodů. Já to bral z toho pohledu kdo má jaké možnosti. Slovácko pro to udělalo maximum a u Boleslavi s lepšíma možnostma mě to nikdy tak nepřišlo.
Reagovat
Pablos
23.03.202216:12
Určitě by Sparta měla dělat víc bodů, Plzeň samozřejmě taky...Jablonec si své splnil, udělal i víc bodů než Sparta (jasný lehčí skupina a předkola) no a je mi fakt fuk jestli je to Slovácko nebo Bolka, ale neudělat aspoň jedno předkolo nejde kladně hodnotit, i když jste se samozřejmě snažili.
Reagovat
Selänne
23.03.202215:24
Zvezda a Trabzon měli daleko lepší týmy. Subotica ale byl fakt fail. To nechápu do dneška.
Reagovat
Y.N.W.A
23.03.202214:51
ale jako souhlas
Reagovat
Gedofrey
23.03.202213:58
Takže FC koeficient fandit Marseille no
Reagovat
Zaschrona
23.03.202214:07
Velmi zajímavé je pořadí na začátku další sezony: Rusko se posune až za Česko, Ukrajina těsně před nás, na naší úroveň klesne Belgie. Holandsko naopak bude najednou asi 3 body od 5. místa, což reálně znamená boj o 4 místa do LM dle nového rozdělení od 24/25, určitě půjdou na začátku roku o dost před Portugalsko. Turecko klesne ještě níž.
Reagovat
Pablos
23.03.202214:19
nás bude strašit ještě dlouho těch bídných 2500
Reagovat
Pablos
23.03.202214:20
ale zase při odečítání pak je to výhoda
Reagovat
ttopi
23.03.202214:22
Jenže do toho odečtení nás to bude srážet do horších zápasů, kde se zvyšuje riziko neúspěchu. Už aby se to odepsalo.
Reagovat
Pablos
23.03.202214:24
No vždyť prvotně to píšu, že to je špatný, to je jen taková cena útěchy a hledání pozitiva v tom dalším příspěvku.
Reagovat
Aldeano
23.03.202214:20
Reagovat
Y.N.W.A
23.03.202214:52
jj, velký změny pro další ročníky, trochu se to promíchalo a jistoty posledních let neplatěj
Reagovat
Selänne
23.03.202215:25
Ukrajiny je mi fakt líto. Přeci jenom měli v jednu dobu čtyři fakt kvalitní evropský týmy.
Reagovat
Zaschrona
23.03.202216:03
S tou Belgií to není pravda, omlouvám se, blbě jsem to spočítal.
To právě není tak jistý, nemůžou jen škrtnout dvě země, to by nevycházelo, bude se to posouvat, ale po týmech, bude to komplikovaný, ale rozhodně to neznamená, že budeme mít pět týmů a dva v LM
Reagovat
smazaný uživatel
23.03.202218:47
15. místo už máme v kapse... pochybuji, že Rusko bude nasazeno do příští sezóny Evropských pohárů, ale radost z toho nemám.. protože Ukrajinci umírají a my na tom vyděláme. A možná už jsme 14. Protože Ukrajinské kluby asi taky nebudou hrát... svět je naruby.
Reagovat
Pablos
23.03.202219:08
Nebudeme, proč by je měli vyškrnout, když si to nahráli ? V žebříčku normálně budou, jen ty kluby nebudou hrát... ale nic se takhle přesouvat místama nebude.
Reagovat
dave30
24.03.202207:28
Tak hlavně. Tato tabulka rozhoduje o nasazení do sezóny 23/24. Pro tu příští figurujeme na pozici 17. A jak ty posuny budou vypadat, to ještě neví ani páni z UEFA...
Reagovat
blaugrana
23.03.202221:21
funguje vam messenger?
Reagovat
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Komentáře (75)
Přidat komentářPro Slavii konečná..
To Srbsko 9500 je ranec ...ty se budou asi dlouho držet takhle nahoře, už teď dělili pěti a stejnak jim ty dva týmy dělají rance.
Dělili čtyřma a začínali v druhých předkolech. Až budou dělit pěti a začínat později, půjdou v tabulce zase dolů, jako většina mezi 10. a 15. místem..
Takhle jednoduchý to není přece. Když začínáš dříve, je riziko, že vypadneš. Když začínáš později, máš blíže k bonusům za účast ve skupiě a k zajištění další várky zápasů. Obojí má své pro a proti. Tak či tak se ti musí dařit a Srbsku se letos daří.
Samozřejmě, že můžou taky vypadnou a stává se to. Ale když se koukneš na ty posuny mezi +-10. až 20., tak je vidět, že ty týmy si v těch předkolech nahrají dost bodů. A když se to pak dělí 4, tak je to vyšvihne rychle nahoru. Jenže nikdy tam nevydrží dlouho.
Ale zase tu máš vysokou pravděpodobnost, že nezopakuješ předchozí kvalitní ročníky. Ono stačí dostat těžkou skupinu a rázem si v loji.
se říkalo u Skotska a Rakouska pořád
Však tam jsou teprve chvilku ne?
Skotsko bylo ještě v roce 2019 na 20. místě. Teď právě vyletěli nahoru díky tomu, že dělili 4 a získávali body za výhry od prvních předkol
no ale budou odečítat 4000 to na nějaké propady nevypadá zatím
Zatím ne, ale Srbsko a Skotsko nebudou moct zůstat v top 15 nijak dlouho, Rakousko to možná zvládne.
no snad ano, ale i tak se to dá uhrát s dvěma kluby z 5
No však to ještě odečítají ty špatné roky. Pak přišly dobré, díky kterým vyletěli nahoru. A teď jdou zase dolů - přestože se letos jejich týmy dostaly nejdál, je to jejich 2. nejhorší rok z té pětiletky, protože už právě nemají body za předkola a dělí 5.
Ale jo já se nikterak nedohaduji o tom, já to chápu... jde mi spíš o to, že to nemusí být tak skokové, nahrát si dobré roky a pak klidně nahrávat ve dvou klubech 6500 bodů je dobrej počin na to něják dramaticky nepadat.
Nebo napíšu to spíš takhle ...klidně věřím, že se v první 15 budou držet stejnak dlouho, aby bylo úplně jasné co jsem tím chtěl říct
Dělili 4. Kdyby dělili 5, tak mají 7,6.
jj koukal jsem 2-1-2 a nedošlo mi, že to je ukázano na další sezonu ty místa
Srbsko, Švýcarsko a Řecko tu mají v tabulce 5 týmů, ale přitom statovali se 4. Opravit prosím.
Já myslím, že ty 3 sloupečky za koeficienty znamenají nasazení pro sezónu 23/24.
Oni to tam dokonce píší. Ale chápu, tady se nic kromě nadpisů nečte...
To není kolik měli letos, ale kolik a v jakých soutěži budou mít v sezóně 23/24.
Tak prosím neopravovat
koukám, že nejsem sám kdo se tu seknul ...já u Srbska zase
Nepoposuva sa to poradie ked nebudu Rusi moct hrat europske sutaze? To by Cechom dost pomohlo, nie?
Tak ani s Ukrajinou se nedá moc počítat. Ale dokud to nebude ofiko, tak jsou to jen spekulace
Ukrajinský týmy by snad mohly hrát někde v azylu.
Teoreticky ano, ale reálně by asi těžko mohli posouvat ty místa na další země, spíš by v praxi jen ta místa zůstala při losu prázdná. Ale tak jako tak jde o období až na další sezonu, takže to může být situace už úplně jiná. Pro tu příští by profitovalo Srbsko, Česko bylo až 17.
Jak prázdná? Rusko má jistou základní skupinu. To by se hrála jako ve 3 týmech? Těžko. Nějak se ty týmy nahradit musí. Ale taky si nemyslím že se jednoduše všichni posunou. Spíš se to vyřeší nějakou náhradou z nějaké země nad Ruskem.
Spíš se to bude řešit posuny jako když je např. volné místo po obhájci LM.
https://kassiesa.net/uefa/AccessList2022.html
ale moc nechápu, když třeba ruskej vicemistr nebude v tom 3. předkole LM, proč tam jdou hned dva kluby (rakouskej a skotskej vicemistr), nějak mi ty počty nesedí, neříkám, že je to blbě, určitě ne, jen prosím o vysvětlení
Já to taky nechápu, ale vždy čerpám z téhle stránky, protože tam mají ty přesuny hezky znázorněné a zatím to tam měli vždy správně
Logičtější řešení by asi bylo prostě vyřadit Rusko a Bělorusko z žebříčku a posunout všechny o místo nahoru, ale uvidíme, jak to UEFA vymyslí
Jistěže se do skupin posunou další týmy z předkol, ale ty týmy v soutěži celkově podle mě nejspíš nikdo další nahrazovat nebude. Výsledkem budou posuny týmů přímo do základních skupin nebo do dalších předkol.
pázdná zůstat nemůže a jasně, že by každá země pod Ruskem o jedno místo poskočila... není jiný řešení
a pak jak píšeš
je třeba brát v potaz, že letos se dohrává pořadí na naszení podzim 2023, bůhví, co bude... kéžby válka nebyla... ale ruský kluby, klidně ať jsou venku pět let, proč ne
ČR sice bylo 17., ale i to může na 15. stačit. Když se Ukrajinská liga nedohraje a kluby nebudou schopné hrát, budou dvě místa ...
Budou, ale podle mě se v praxi přímo do LM za Rusko dostane mistr 12. země, která by musela jinak do předkol, tím se až do posledního předkola LM posune mistr 14. země, atd. Podobně by se to dělalo s dalšími týmy. Tahle varianta je podle mě o dost pravděpodobnější než přidělení extra míst dalším zemím, to by do té doby fakt muselo být Rusko úplně a definitivně vyloučené z UEFA.
V případě Ukrajiny to nejspíš hrozí tím, že soupeř dostane volný postup, pokud se ukrajinský tým nebude moci dostavit nebo zorganizovat utkání, jinak to půjde těžko.
No problém je že Ukrajina nebude mít ani koho do těch pohárů nasadit, když se nedohraje liga/pohár.
To je pravda, ale nejspíš to může dopadnout na výjimku dle výsledků nedohrané soutěže. Pokud to teda půjde...
Samozřejmě, Ukrajinský svaz bude muset nějak vymyslet jak ukončit sezónu a rozdělit místa v Evropě. Bez toho tam nikdo nepůjde.
Ty vole, Skotsko takhle vysoko, to je nelidská
Hrajou si 9 flek a jejich dva Top týmy neměli šanci proti českých týmům
Ano, třeba Rangers proti Spartě neměli letos nárok
Já si to bral tak, abych si to mohl obhájit
Takže SKS přehráli Rangers a ACS Celtic
V Praze prohráli a pak zase brečeli jak malé kurvičky.
A na Rangers nás přejeli. Stejně jako Celtic přejel Jablonec. Zase tak růžový všechno není.
No právě, takže ze vzájemných zápasů mají oba týmy do koeficientu úplně stejně bodů, protože tam na skóre nezáleží.
Jasně, ale oni si zase letos poradili třeba s Dortmundem, Alkmarem a dokonce i Ferencvarosem...
Co dělal Dortmund, to fakt nechápu, že to takto pokazili
Velké neštěstí a smůla, jak to nakonec dopadlo, ale nerozhodla o tom Slavia ve čtvrtek. Hlavní díl viny nese jednoznačně Plzeň. Ačkoliv mi Bílek nijak nevadí, tak vzhledem k fiasku v pohárech nemají na titul absolutně žádný morální nárok.
Plzeň určitě, Slovácko mě taky naštvalo (to ani ta Boleslav nebyla tak marná, ta aspoň dala jedno kolo většinou ) a Sparta mě něják nepotěšila... s Partizanem bych to klidně nazval fiasko menší a pak ta remíza s Brondby byla taky trapnost.
Plzeň poslední roky špatná, ale předtím to byli oni kdo tahal koeficient. Vy máte co říkat s tím vaším rozpočtem. Trabzon, Cervena hvezda, Subotica. To byli taky top výkony. Za mě je tohle mnohem větší ostuda. A ty kecy na Slovacko jsou vtipné. Boleslav má pořád o 30% větší rozpočet. Slovácko udělalo maximum, mělo tragickou koncovku, ale taky velkou smůlu.
Kdo máme co říkat nebo co ? Já nejsem Sparťan, vždyť je tu dost často kritizuji a i tady u toho příspěvku. Hele chápu, že si fanoušek Slovácka, ale já to bral očima bodů a né proč a protože.
Promiň, já to přehlídnul. Já jen říkám, že Sparta musí dělat víc bodů. Já to bral z toho pohledu kdo má jaké možnosti. Slovácko pro to udělalo maximum a u Boleslavi s lepšíma možnostma mě to nikdy tak nepřišlo.
Určitě by Sparta měla dělat víc bodů, Plzeň samozřejmě taky...Jablonec si své splnil, udělal i víc bodů než Sparta (jasný lehčí skupina a předkola) no a je mi fakt fuk jestli je to Slovácko nebo Bolka, ale neudělat aspoň jedno předkolo nejde kladně hodnotit, i když jste se samozřejmě snažili.
Zvezda a Trabzon měli daleko lepší týmy. Subotica ale byl fakt fail. To nechápu do dneška.
Takže FC koeficient fandit Marseille no
Velmi zajímavé je pořadí na začátku další sezony: Rusko se posune až za Česko, Ukrajina těsně před nás, na naší úroveň klesne Belgie. Holandsko naopak bude najednou asi 3 body od 5. místa, což reálně znamená boj o 4 místa do LM dle nového rozdělení od 24/25, určitě půjdou na začátku roku o dost před Portugalsko. Turecko klesne ještě níž.
nás bude strašit ještě dlouho těch bídných 2500
ale zase při odečítání pak je to výhoda
Jenže do toho odečtení nás to bude srážet do horších zápasů, kde se zvyšuje riziko neúspěchu. Už aby se to odepsalo.
No vždyť prvotně to píšu, že to je špatný, to je jen taková cena útěchy a hledání pozitiva v tom dalším příspěvku.
Ukrajiny je mi fakt líto. Přeci jenom měli v jednu dobu čtyři fakt kvalitní evropský týmy.
S tou Belgií to není pravda, omlouvám se, blbě jsem to spočítal.
Kdo by se chtěl podívat, aktuální ranking je tady: https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2023.html
Vyradia Rusko a ste tam, načo tie tanečky.
To právě není tak jistý, nemůžou jen škrtnout dvě země, to by nevycházelo, bude se to posouvat, ale po týmech, bude to komplikovaný, ale rozhodně to neznamená, že budeme mít pět týmů a dva v LM
15. místo už máme v kapse... pochybuji, že Rusko bude nasazeno do příští sezóny Evropských pohárů, ale radost z toho nemám.. protože Ukrajinci umírají a my na tom vyděláme. A možná už jsme 14. Protože Ukrajinské kluby asi taky nebudou hrát... svět je naruby.
Nebudeme, proč by je měli vyškrnout, když si to nahráli ? V žebříčku normálně budou, jen ty kluby nebudou hrát... ale nic se takhle přesouvat místama nebude.
Tak hlavně. Tato tabulka rozhoduje o nasazení do sezóny 23/24. Pro tu příští figurujeme na pozici 17. A jak ty posuny budou vypadat, to ještě neví ani páni z UEFA...
funguje vam messenger?
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele