Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (8)

08.03.2021, 14:38
Aktuality
Anglie po devíti letech míří na vrchol. Španělská dominance na evropské scéně se naopak vytrácí. Alespoň to, mimo jiné, naznačily úvodní duely play-off Ligy mistrů a kompletní kolo Evropské ligy. Odvety osmifinále Ligy mistrů však ještě mohou leccos změnit, na překvapivých postupech Slavie či Molde v Evropské lize se však již nezmění nic.

Celkově se děly velké věci. Zatímco osm soutěží z aktuální elitní desítky, od Španělska po Rakousko (pouze s výjimkou Anglie a Nizozemska), zapsaly negativní bilanci (v souhrnu 11-6-28), zbylé soutěže od 11. místa níže, od Ukrajiny až po Norsko, byly (až na Izrael) velice úspěšné (celková bilance 12-5-3). Z toho dvě porážky jdou na vrub izraelského Maccabi Tel Aviv a tu třetí zaznamenal i tak postupující Olympiakos. Jedinými vyřazenými týmy z celkových 10 klubů ze soutěží od 11. místa níže jsou tedy zmíněné Maccabi a Crvena Zvezda, která přitom v duelu s AC Milán neprohrála.

Na čele pětiletého žebříčku za období 2016/2017 - 2020/2021, které je určující pro nasazení do ročníku 2022/2023 se sice ještě drží Španělsko, ale Anglie už je natěšená, jak ho po osmifinálových odvetách LM přeskočí. Itálie se na třetím místě vzdálila Německu, kterému jarní vstup nevyšel - například EL již pokračuje bez bundesligových celků. 

Česko se díky historicky prvnímu postupu přes celek z Premier League v play-off fázi evropského poháru zlepšilo o šest desetin na hodnotu 5.600. Prakticky žádný posun to však neznamená, protože se činili i sousedé v tabulce - dotáhli jsme se na Řecko, přeskočilo nás však Chorvatsko, a tak zůstáváme devatenáctí se stále velkou ztrátou na patnáctou příčku.

Elitní čtveřice

V rámci top evropských lig sledujeme souboj o první místo mezi Španělskem a Anglií i o třetí místo mezi Itálií a Německem. 

Španělsko (zisk 1.286, bilance 4-1-5) zatím nic moc. Tři domácí prohry v LM, k tomu opět nepřesvědčivý Real Madrid, který si ovšem do odvety na rozdíl od kolegů z La Ligy veze dobrou pozici. V EL jdou dál Villarreal a Granada, zatímco Real Sociedad v souboji s Manchesterem United vůbec neobstál. 

Nástup na první místo proto vyhlíží dominantní Anglie (zisk 2.429, bilance 7-3-1). V LM tři vítězství ze tří zápasů, v EL jasný postup Spurs i United a těsný Arsenalu. Pouze Leicester k české radosti překvapil jedinou porážkou, kterou Anglie z jedenácti úvodních jarních duelů utrpěla.

Itálie (zisk 1.143, bilance 3-2-4) zatím zaspala v LM, kde vše prohrála a v odvetách bude muset zabrat. V EL se loučí Neapol, dál jdou AS a AC.

Německo (zisk 0.714, bilance 2-1-5) stejně jako Itálie a Španělsko začalo jaro s negativní bilancí. V LM se v dobrém světle představily Bayern a Dortmund, zatímco Lipsko a Mönchengladbach jsou na pokraji vyřazení. V EL pak překvapivě vyletěly oba ambiciózní bundesligové týmy. Leverkusen nestačil na Young Boys, Hoffenheim na Molde.

Ve vzájemných duelech čtyř elitních soutěží jednoznačně dominuje Anglie se suverénní bilancí, zatímco ostatní soutěže jsou v záporných číslech.

zemězápasy, bilancekoeficient - průměr na zápas
Anglie11 (7-2-2) 1,45
Itálie16 (6-3-7) 0,94
Španělsko19 (6-5-8) 0,89
Německo14 (4-4-6) 0,86

Páté až sedmé místo

Pátá příčka má benefit v podobě teoretické šance na LM též pro třetí klub (pokud se obhájce EL kvalifikuje do LM i z ligy) a dvou jistých míst v EL. Ze šesté pozice jdou přímo do LM dva kluby, ze sedmé již pouze jeden.

Francie (zisk 0.333, bilance 1-0-2) díky PSG v LM ukázala sílu na evropské scéně. Ovšem jde o jedinou francouzskou zbraň, která soupeřům nahání strach. Ani Lille, ve formě hrající lídr francouzské Ligue 1, se k PSG nepřipojilo a z EL vypadlo po dvou porážkách s Ajaxem. Páté místo však Francii nikdo nesebere. O výraznější přiblížení mohlo usilovat Portugalsko (zisk 0.600, bilance 1-1-3), ovšem Braga ani Benfica v EL těžké soupeře nepřekvapily. Ve hře je již jen Porto v LM, které bude v Turíně bránit těsné domácí vítězství. 

Rusko (zisk 0.000, bilance 0-0-2) je po zpackané sezóně (celková bilance v hlavní fázi obou poháru činí hrozivých 1-9-16) po zásluze venku a velmi nízkým ziskem ve druhé sezóně v řadě si zadělalo na velké problémy do budoucna. Navíc již pro sezónu 22/23 může přijít o sedmé místo na úkor Nizozemska (zisk 1.200, bilance 3-0-1), pokud Ajax zvítězí ještě alespoň jednou. PSV je ze hry venku kvůli pozdním brankám v obou duelech s Olympiakosem.

Souboj o desítku

Desáté místo je poslední, které garantuje přímý postup do LM pro mistra. Velkou šanci má i mistr jedenácté země (pokud se obhájce LM kvalifikuje do LM i z ligy). Dvanáctá pozice znamená pro mistra čtvrté předkolo LM, a tedy jistotu minimálně skupiny EL. 

Belgie (zisk 0.200, bilance 0-1-3) ani Rakousko (zisk 0.000, bilance 0-0-4) nezvládly úvodní zápasy play-off EL a do národního koeficientu již v této sezóně nic nepřidají. V desítce ale zůstanou, protože Skotsko (zisk 1.000, bilance 2-0-0) a Ukrajina (zisk 1.400, bilance 3-1-0) ztrácí hodně. Rangers ani Šachtar s Dynamem každopádně ještě neřekly poslední slovo.

Souboj o patnáctku

Patnácté místo rovná se pět klubů v Evropě, z toho dva v kvalifikaci o LM, vítěz poháru v kvalifikaci o EL a dva v kvalifikaci o KL. Od šestnáctého místa níže (pouze čtyři kluby) hraje o LM pouze mistr, zatímco vicemistr a další dva celky hrají jen o KL. 

Turecko, Dánsko a Kypr na jarní poháry koukají již jen v televizi a fandí u ní soupeřům týmů, které je mohou ohrozit. Potěšil je tak jistě těsný postup AC Milán přes Crvenou Zvezdu. Srbsko (0.500, 0-2-0) se tedy s poháry loučí se solidní bilancí, do patnáctky to však nakonec nestačilo. Teoretickou naději ještě živí další soutěže. Nejblíže je Švýcarsko (1.000, 2-0-0) jehož Young Boys odklidil z cesty Leverkusen a na kýženou patnáctou příčku Kypru ztrácí tři vítězství (vezmeme-li v potaz i bonusový bod za postup do čtvrtfinále EL). Vyrovnaná trojice Chorvatsko (0.800, 2-0-0), Česko (0.600, 1-1-0) a Řecko (0.400, 1-0-1) má větší sekeru a narozdíl od Švýcarů dělí pěti celky. Vypadá to tak spíše na minisouboj o nicneříkající pořadí na chvostu druhé desítky. Ovšem je důležité připomenout, že každý bod se počítá nejen do právě se uzavírající pětiletky 2016/2017 - 2020/2021, ale na celých pět let dopředu. Stále je o co hrát.

Se skvělou sezónou se loučí Izrael (0.000, 0-0-2) jenž v ní zle zatápěl i českým celkům. Své poslední slovo naopak překvapivě neřeklo Norsko (0.750, 1-1-0), konkrétně Molde, které zaskočilo Hoffenheim, a může se těšit na dalšího zajímavého soupeře. 

Výpočet národních koeficientů

Vedle standardních 2 bodů za vítězství a 1 bodu za remízu (v předkolech pouze polovina, tedy 1 a 0,5) hrají důležitou roli body bonusové. V současném formátu připisují kluby do národních koeficientů 4 body za účast v základní skupině LM a 5 bodů za postup z ní do osmifinále LM. V jarních vyřazovacích bojích pak týmy vylepšují národní koeficienty ještě vždy 1 bodem za účast ve čtvrtfinále, semifinále i finále obou pohárů. Tyto zisky se dělí počtem všech klubů jednoho státu, které v sezoně do pohárů nastoupily. Česko zatím získalo 28 bodů (11,5 Slavia, 9,5 Liberec, 4 Sparta, 2,5 Plzeň, 0,5 Jablonec), což po dělení pěti účastníky dává hodnotu 5.600 bodu. V rozehrané sezoně to znamená již poměrně lichotivé 14. místo z 55 soutěží.

Definitivní rozloučení s 12 skupinami EL

Skupiny Evropské ligy o 48 účastnících, jak jsme je znali posledních 12 let, jsou minulostí. Díky nově vzniklé Konferenční lize se EL zeštíhlí na 32 účastníků. Následující řádky přináší statistické shrnutí právě skončeného formátu.

Po dobu 12 let se ve 12 skupinách EL odehrálo vždy 12 zápasů, tedy celkem 1 728 utkání. Padlo v nich dohromady 4 652 gólů, tzn. průměr 2,7 branek na zápas. Zúčastnilo se jich dohromady 218 týmů z 39 různých soutěží UEFA. 

Nejvíce různých týmů z evropských soutěží vyslala německá Bundesliga, celkem 17. Anglii reprezentovalo 16 různých značek, Itálii 14, Španělsko a Portugalsko 12 a Francii 11. České barvy hájilo šest různých klubů, slovenské dva.

Nejvíce utkání odehrály italské týmy (216) před španělskými (204), německými (192), belgickými (186), francouzskými a anglickými (oba 180), české týmy byly k vidění ve 126 zápasech, slovenské pouze ve 24. 

Nejlepší bilanci měly týmy Anglie (96 vítězství - 47 remíz - 37 porážek; 1.328 bodu na zápas do národního koeficientu) před Španělskem (107-53-44; 1.309), Německem (103-45-44; 1.307), Ruskem (74-35-35; 1.271) a Itálií (103-60-53; 1.231). Česko se se skončeným formátem EL rozloučilo bilancí 45-32-49 a příspěvkem 0.968 bodu na zápas do národního koeficientu, což jej řadí na solidní 13. místo, čtvrté nejhorší z 39 účastníků je v tomto ohledu Slovensko (3-3-18; 0.375). 

Nejvíce branek na utkání vstřelily německé kluby (1,82), dále anglické (1,71), španělské a italské (1,69) a ruské (1,61). České týmy zapsaly 1,31 branky na zápas, Slovensko páté nejhorší (0,79). Nejlepší obranu měly týmy Anglie (0,88) a překvapivě také Moldavska (respektive podněsterského Sheriffu Tiraspol, přestože ani jednou ze čtyř účastí nepostoupil ze základní skupiny) též s hodnotou pod jednu branku na zápas (0,92). Dále Španělsko (0,97), Německo (1,06), Rusko (1,12) a Itálie (1,13). České kluby inkasovaly 1,42 branky na zápas, slovenské, coby čtvrté nejhorší, 2,13.

Mezi kluby jsou nejčastějšími účastníky s 8 starty Lazio, Villarreal, PSV, Salzburg, Rapid Vídeň a PAOK. Dalších devět celků nastoupilo do základních skupin sedmkrát, mezi nimi i pražská Sparta. Pouze jednu účast ve skupinách EL má 88 různých týmů, například i Zlín (0-2-4), Jablonec (1-2-3) nebo třeba jediný stoprocentní tým Dynamo Moskva (6-0-0), dále Chelsea (5-1-0), Juventus (s unikátní bilancí 0-6-0) či Manchester City (3-2-1). Mimochodem z evropských velkoklubů si EL nezahrály pouze FC Barcelona, Real Madrid a Bayern Mnichov.

Nejlepší bilancí mezi kluby s alespoň třemi starty se honosí Zenit (19-3-2; 1.708), před Arsenalem (18-4-2; 1.667), Schalke (13-4-1; 1.667), Frankfurtem (14-0-4; 1.556) a Lyonem (11-6-1; 1.556). Pozitivní bilanci mají i Sparta (18-11-13; 1.119) a Plzeň (10-5-9; 1.042), vyrovnanou Slavia (9-6-9; 1.000), své si uhrál i Liberec (7-6-11; 0.833). Nejhorší je v této statistice Slovan Bratislava (1-2-15; 0.222).

Co se týče absolutního počtu získaných bodů, uplynulých 12 let základních skupin EL jednoznačně ovládl Salzburg se 101 body (48 zápasů; bilance 31-8-9), jenž má na druhý Villarreal náskok 10 bodů (48; 26-13-9), na PSV 15 bodů (48; 25-11-12) a na Lazio dokonce 20 bodů (48; 23-12-13). 

Nejvíce branek soupeřům nadělily Šachtar Doněck (2,92 branek na zápas), Werder Brémy (2,83), Benfica (2,58), Arsenal (2,50) a Zenit (2,42). Z českých klubů je na tom nejlépe Plzeň (1,63) těsně před Spartou (1,60), méně potentní byly Slavia a Liberec (1,08), Jablonec (1,00) a především Zlín (0.17), který je s jednou vstřelenou brankou v tomto ohledu nejhorším účastníkem skupin EL společně s portugalským Paços de Ferreira a norským Tromsø. Mimochodem jedinou branku norského celku v EL vstřelil Zdeněk Ondrášek, současný útočník Plzně.

Nejlepší obranu mají na Betisu (0,33 inkasovaných branek na zápas) a na Schalke (0,44), dále jsou v pořadí Crvena Zvezda, Manchester United, Dynamo Moskva, Granada, Chelsea a Turín FC (0,50). Shodnou hodnotu 1,33 mají Sparta, Slavia, Plzeň i Jablonec, 1,67 branek na zápas inkasoval Zíln, 1,70 Liberec. Nejlépe se soupeřům hrálo do obran klubů Slovan Bratislava (2,44), Karpaty Lvov (2,50), Lausanne (2,67), F91 Dudelange (2,83), Shamrock Rovers (3,17) a Vardar Skopje (3,33).

Koeficienty UEFA
 ZeměCelkemLetosM LMM ELM KLT LMT EL
1.Španělsko93.85515.50042142
2.Anglie93.14016.92842133
3.Itálie73.43814.28542132
4.Německo72.57014.21442140
5.Francie55.2487.08332110
6.Portugalsko47.9499.00031210
7.Rusko38.3824.33321200
8.Nizozemsko38.0008.00021201
9.Belgie36.5006.00021200
10.Rakousko35.8256.70021200
11.Skotsko33.1258.25021201
12.Ukrajina33.1006.80021202
13.Turecko30.1003.10021200
14.Dánsko27.8754.12521200
15.Kypr27.7504.00021200
16.Srbsko26.7505.50010300
17.Švýcarsko26.2255.12510301
18.Chorvatsko25.6755.30010301
19.Česko25.6005.60010301
20.Řecko25.6004.70010301
21.Izrael24.3757.00010300
22.Švédsko20.5002.50010300
23.Norsko20.5006.00010301
24.Bulharsko20.3754.00010300
25.Rumunsko18.2003.75010300
26.Ázerbájdžán16.8752.50010300
27.Kazachstán15.6251.00010300
28.Maďarsko15.5004.25010300
29.Bělorusko15.2501.50010300
30.Polsko15.1254.00010300
31.Slovinsko14.2502.25010300
32.Slovensko13.6251.50010300
33.Lichtenštejnsko9.0000.50000100
34.Litva8.7501.62510300
35.Lucembursko8.2501.00010300
36.Bosna a Hercegovina7.8752.50010300
37.Irsko7.8751.87510300
38.Severní Makedonie7.6251.75010300
39.Lotyšsko7.3751.37510300
40.Arménie7.2501.25010300
41.Albánie7.1251.87510300
42.Severní Irsko6.9582.83310300
43.Finsko6.8751.37510300
44.Moldavsko6.8751.37510300
45.Gruzie6.8751.75010300
46.Malta6.3751.50010300
47.Faerské ostrovy6.0002.62510300
48.Kosovo5.8331.83310300
49.Gibraltar5.6661.66610300
50.Wales5.0001.50010300
51.Černá Hora5.0001.62510300
52.Island4.8750.62510200
53.Estonsko4.6251.25010200
54.Andorra3.3310.66610200
55.San Marino1.1660.50010100
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. M LM, EL a KL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2022/2023. T LM, EL a KL - počet týmů zbývajících v aktuální sezóně pohárů

Autor: Martin Lavický

Komentáře (249)

Přidat komentář
smazaný uživatel

Moldavsko nejlepsi obrana spolecne s Anglii

Reagovat
Y.N.W.A

...asi to zkresluje, že to byl jen Sherif Tiraspol, ale on fakt těch branek dostal málo

Reagovat
andrew96

Asi

Reagovat
smazaný uživatel

a stejně se najdou experti, kteří i v pohárech fandí proti našim..

Reagovat
berliner

Presne a snad se Ceske tymy utopi v te Konferencni lize

Reagovat
Kostomlat

škoda toho loňského výpadku. Toho 1,5 bodu teď chybí...15 by byla nadosah. Takto by to asi Slavia musela celé vyhrát.

Reagovat
smazaný uživatel

Hlavně kvůli tomu máme jen 4 týmy, takže se z nadstavby stane ještě větší blbost, kde teoreticky bude moct hrát 3. s 10.

Reagovat
Čekám na brejk

Je to celkem nereálné no. I při postupu do SF při 4 výhrách by pořád chyběla alespoň remíza. A to je pořád před námi o 0.6 bodu Young Boys Bern, který vypadá že má formu jako hrom, na druhou stranu hrají s výborným Ajaxem, takže to by asi zvládnout neměli.

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

Letos tu 15 nedáme, ale jde o to nahrát co nejvíce, abychom se tam o rok později zase vrátili a neutopili se nějak v té Konferenční lize. Těžko odhadovat jak to bude, ale aby pak po vzniku té třetí soutěže nebyl návrat do 15 o to složitější.

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

Protože bude obrovský rozdíl pro vicemistra, jestli bude hrát o Ligu mistrů nebo jen o Konferenční ligu! Jestli se do Evropské ligy půjde jen přes domácí pohár, aspoň bude mít větší váhu.

Reagovat
Čekám na brejk

Je pravda, že zatímco vícemistr na 15. místě může 2krát vypadnout a ještě pořád bude mít šanci něco uhrát, tak od 16. místo to bude buď a nebo v Konferenční lize. Vítěz poháru z 15. místa může vypadnout jednou v EL a ještě bude mít šanci v konferenční lize, od 16. místa i vítěz poháru bude mít jednu šanci v Konferenční lize, takže kdo ví, jestli nedojde k nějakému zakonzervování TOP 15, ale spíš myslím, že ne, pořád dělení 4mi a nastupování proti slabým týmům v KL by mělo mít vliv na počet bodů a mělo by se nahnat tím pádem více bodů. Ale je pravda, že už tak byl rozdíl mezi 15. a 16. místem obrovský, touto reformou se ještě prohloubí. kdyby to bylo na mě, tak bych například to místo v EL nechal do nějakého 17.-18. místa, aby se to alespoň trochu rozprostřelo a nebylo to tak, že 15. bere vše a 16. nic.

Reagovat
smazaný uživatel

La Liga - najlepsia a najnarocnejsia liga sveta.

Reagovat
kilobyte

Letos už na druhém místě.

Reagovat
Rock

Ten pocit, když se zasekneš v roce 2015

Reagovat
Čekám na brejk

Reagovat
smazaný uživatel

Platove

Reagovat
fenixLFC

a ani vtedy nebola najnarocnejsia

Reagovat
eibe

Reagovat
KingMaster13

Jo a proto jí možná vyhraje nejhorší Barcelona od počátku tisíciletí

Reagovat
Aldeano

*desetiletí. Nepamatuješ si, kde dříve Barca byla...

Reagovat
Y.N.W.A

přesně, s tou van Gaalovou se ta současná Koemanova dá v pohodě srovnat

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
alias

nejtěžší soutěží vždy byla a je italská serie A

Reagovat
didosh

Reagovat
eibe

v přeplácení rozhodčích? ais jo

Reagovat
Fortex

ais jo

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
penepi

Reagovat
smazaný uživatel

Belgie a Turecko půjdou hodně dolů a možná vypadnou z top 15. Naopak nahoru jde Norsko. Skotsko s Rakouskem dokonce budou v top 10.

Reagovat
dave30

Belgie určitě ne z patnáctky. Příští rok zahajuje pořád ještě s koeficientem 24,000 a na patnáctku je potřeba něco kolem 28,000. Mají tam (stejně jako my) jeden slabý ročník (oni 2,6, my 2,5). Ale oni již poslední rok, nám tam bude strašit ještě 3 sezóny. Turecko má problém, zahajují na 20,400 (to i my můžeme začínat lépe).

Reagovat
Stannis Baratheon

Posledních 5 let:

Skupina LM:

Srbsko - 2x(v obou případech 4. místo)

ČR - 2x (jednou 3. místo, jednou 4, místo

Skupina EL:

Srbsko - 4x

ČR - 11x

Vyřazovací fáze EL:

Srbsko - 3x (pokaždé 2. místo ve skupině EL) a vždy vypadli v prvním kole, jednou i s českým klubem

ČR - 5x (4x ze skupiny EL, z čehož jednou bylo první místo) + 1x ze skupiny LM, a z toho 2x vypadli v 1. kole, 1x v osmifinále a 1x ve čtvrtfinále, 1x zatím stále hrají.

Fakt je ten žebříček vypovídající, když je srbská liga o 3 příčky nad náma.... To je fakt jak FIFA ranking.

Reagovat
smazaný uživatel

Srbské týmy si vedly lépe v předkolech (taky jich hráli víc) a dělí jen 4. Zatímco my jsme hodně ztráceli kvůli Bolce nebo Spartě, které v posledních letech nezískali nic. No a dělíme 5 týmy, takže logicky budeme mít méně bodů.

Myslím, že zrovna tenhle ranking je skvěle promyšlený a ten systém funguje.

Reagovat
Stannis Baratheon

Já chápu ty výpočty proč jsou před náma. Ale prostě mi to přijde jako píčovina.

Je hezké že vyhrávají v předkolech nad Estoncema, Faerama a podobně, ale zcela očividně mají jen jeden opravdu konkurenceschopný tým, druhý co se tam občas se štěstím dostane, něco jako náš Liberec, a pro zbytek je vrchol 2. předkolo (pokud proti nim zrovna nenastoupí Sparta).

A pak tam díky tomu systému budou vysílat více elků

Reagovat
smazaný uživatel

Taky musíš vzít v potaz, že půlka těch našich postupů do skupin byl přímej postup, kterej jsme si vyhráli právě když jsme byli v situaci jako je Srbsko teď. Bez toho by třeba Zlín, Jablonec nebo Sparta letos do skupin nikdy nešli.

Pokud opravdu mají jen jeden nebo dva konkurenceschopné týmy, tak se to při dělení 5 za dva, tři roky projeví a zase spadnou, možná podobně jako Rumuni.

Reagovat
Stannis Baratheon

To je pravda.

Ale stejně si myslím že za výhry a remízu ve skupinách a play-off a nebo případně za samotné postupy ze skupin a ve vyřazovacích bojích by mělo být více bodů do koeficientu než za postup/výhru v předkolech.

Reagovat
Y.N.W.A

ono by stačilo, kdybychom v předkolech tak hloupě neztráceli a nevypadávali a jsme před Srbskem právě díky těm statistikám (výkony ve skupinách a play-off), které jsi uved

Reagovat
Čekám na brejk

Ale ono už za to je více bodů, v předkolech je za výhru 1 bod, za remízu 0,5 bodu, od skupin už jsou za výhru 2 body a za remízu 1 bod. Ale jak píše sima.vok, Srbové, pokud se dostanou do TOP 15, což asi jo, tak poletí dolů rychle. Budou nastupovat v pozdějších předkolech, kde jim týmy budou padat jak ty naše Jablonce a Sparty. Stačí výbuch Zvezdy a celá jejich sezóna bude v háji.

Reagovat
žrout

Reagovat
kilobyte

Prostě si nahnali body v předkolech a ještě k tomu dělili jen 4. Ten výpočet koeficientu je dobrý. Možná by jen chtělo dávat větší bonusy za postupy v PO.

Reagovat
Čekám na brejk

Jak píšou kolegové přede mnou, ono jde o to, že Srbsko se tam muselo vždycky prokousávat přes ty předkola, kde nahnalo ty body (ale poztrácelo zase některé týmy, proto nepoměr v účastech). My jsme měli ve velkém ty týmy nasazované do skupin. Zlín by se třeba do skupiny přes 2 předkola dostal asi těžko, to stejné Jablonec. A díky týmům typu Bolka, Jablonec bohužel musím uznat, že momentálně i Sparta jsme se propadli mimo TOP 15. Ale po nějakém čase, kdy budeme mít jen 4 týmy a budeme hrát předkola, například náš mistr bude začínat v předkolech LM s týmy z Islandu, Walesu a podobně se zase do TOP 15 . Pokud Slavie opravdu nenapíše pohádku, tak přeskočíme maximálně Chorvaty, takže v sezóně 2022/2023 budeme začínat od toho 1. předkola LM.

Reagovat
Y.N.W.A

já ti jako rozumím, ale prostě sis vyzobal jen část (byť tu hlavní) a zbytek neuvažuješ... prostě pravidla jsou daný, jde i o předkola, který my jsme zase nezvládali (viz Boleslavi, ale i Plzeň a Sparta) - udělej si ještě statistiku toho a prostě uvidíš, kde je ten rozdíl

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

S FIFA ranking prosím nesrovnávat

Reagovat
Andis

To je dáno tím, že tomu nerozumíš a jsi těžce neobjektivní prosťáček. Jako kdyby Vojvodina nebo CZ nevyprášili Spartu třeba.

Reagovat
Stannis Baratheon

Co to meleš ty debílku?

Reagovat
smazaný uživatel

Nám koeficient dlouhodobě kazí předkola. Tam nás vždy vyřazují Papuánci a Zulukafrové, zatímco proti západním klubům ve skupinách, je to pak mnohem lepší. Myslím to samozřejmě vzhledem k rozdílu v kvalitě. Obávám se, že KL to pro nás zhorší, protože tam bude větší šance, dostat spoustu Balkánců a ti nám nesedí.

Reagovat
Y.N.W.A

exactly

Reagovat
Čekám na brejk

Na druhou stranu si myslím, že pokud se podaří tomu týmu prokousat přes Balkánce a jim podobné do skupin, už bude možné uhrát velice dobrý výsledek s nějakou poutí přes play-off, což bude atraktivní pro diváky i dobré pro koeficient, ale základem bude zvládat tyhle "povinné" souboje. Výhoda příští sezónu bude, že Sparta pokud opravdu skončí 2., tak bude stačit postoupit přes jedno předkolo ze 3 předkol a bude minimálně ve skupině KL a od té chvíle už by mohla něco uhrát .

Reagovat
doshcz

zas na nás nedělěj zbytečně vysoké nároky joo ..

Reagovat
smazaný uživatel

Ani ne ze nesedi, spis proste tyhle tymy podcenujeme. Bereme se za zapad a automaticky predpoklad, ze musime postupovat, jenomze prijde napumpovany rumun prachama a ta kvalita je proste vetsi, to same treba Crvena zvezda atd. U nas je problem ten, ze kazdorocne ty tymy druheho sledu jsou vybrakovane, protoze skauting cz tymu nesaha do zahranici. Pro slavku je jednodussi vybrat z liberce, budejovic nez tahat prave treba z toho balkanu. Dovedu si predstavit, ze treba kanga ze slavie by sel do nemecka, premier league. Bohuzel ze sparty jde zpet do crveny

Reagovat
h8_sfatto

3 týmy KL až po 51. místo...Kosovo ,Černá Hora, abychom se to nepromíchalo tak,že jednou se tam octnem my

Reagovat
smazaný uživatel

Ak slovenská udrží nastolený priaznivý trend a budú do nej prúdiť zaujímaví zahraniční hráči, ošlahaní kvalitnými ligami, tak ako sa to deje momentálne, do 5 rokov sme v Top 20. Konferenčná liga síce nebude atraktívnou súťažou, víťazné súboje so všetkými tými postsovietmi a Balkáncami by našim klubom mali nahnať body na zvýšenie koeficientu.

Reagovat
Stannis Baratheon

Reagovat
dave30

To si řekneme časem. Nás právě nejvíce srážejí vyřazení od postsovětů a Balkánců.

Reagovat
smazaný uživatel

Sú to nepríjemní súperi, hrajúci tvrdý a neatraktívny futbal. Dovolím si tvrdiť, že tieto konfrontácie nás herne ani marketingovo nikam neposúvajú, no ak neurobíme body s nimi, tak na Top 20 môžeme zabudnúť.

Reagovat
Liquid

neměli jste si to říkat posledních 20 let taky, a zkutek utek, vypadnutí se Sutjeskou Nikšič z Černý Hory, s Kuopiem či kým z Finska, s Bulhary, jak říká váš novinář, v okamžik kdy Evropa začíná hrát evropské poháry v nich slovenské kluby již nejsou, takže na přísun kvalitních zahraničních hráčů můžeš rovnou zapomenout, 9 z 10 Evropanů vůbec neví, že nějaké Slovensko existuje

Reagovat
smazaný uživatel

Vy na tom tiež nie ste z ostatnej doby o moc lepšie. Vašich pohárových zástupcov v ostatnej dobe vyradili napríklad náš DAC, Pyunik Jerevan, Subotica, FK Škendija, Skenderbeu Korce, Ludogorec Razgrad či Hapoel Beer-Sheva. Pravidelným katom vašich klubov v pohároch je rumunská Steaua, ktorá v posledných rokoch vyradila Spartu, Plzeň aj Bolku. Body do koeficientu UEFA vám nahráva jedine tak Slavia. Keď ale máte ambíciu byť ligou v Top 15, zabrať by mal aj zvyšok vašich pohárových účastníkov a nie vypadávať s kdejakými balkánskymi chabrusmi.

Reagovat
smazaný uživatel

Vy na tom tiež nie ste z ostatnej doby o moc lepšie.

Reagovat
bobis21

"Body do koeficientu UEFA vám nahráva jedine tak Slavia" v poslední použité pětiletce (15/16 - 19/20) byla Slavia z našich týmů až 3.

Reagovat
smazaný uživatel

Akože Plzeň nahral do koeficientu viac bodov? Však ale v tomto časovom období dostávali v pohároch prevažne na prdel. Boli vyradený klubmi ako Maccabi Tel-Aviv, Ludogorec, FCSB, Dinamo Záhreb, Antverpy, Olympiakos Pireus, pričom často to boli dosť vysoké gólové nádielky...

Reagovat
bobis21

Ano, pro období 2015-2020 bylo pořadí českých týmů:

1. Plzeň 34 bodů,

2. Sparta 30,5,

3. Slavia 27,5,

4. Liberec 8,

5. Jablonec 7,5

Zbytek nestojí za zmínku.

Reagovat
smazaný uživatel

OK, z takéhoto dlhodobého hľadiska to môže byť, koniec-koncom Plzeň v tomto čase párkrát hrala skupinovú fázu.

Reagovat
Hlahart

Z takéhoto dlhodobého hladiska = z jediného relevantního hlediska

Reagovat
smazaný uživatel

No, ano, nás vyřadí tito týmy, ale 1-3 týmy z ČR se do skupin furt dostanou.

Reagovat
smazaný uživatel

Áno, ale za predpokladu, že si uhájite zaujímavú pozíciu v rankingu UEFA. Už teraz ale balansujete na hranici prvej 20tky. Ak spadnete nižšie, budete mať horšiu východiskovú pozíciu do pohárov, viac predkôl s nepríjemnými súpermi z Balkánu či bývalého Sovietskeho zväzu a tým pádom je aj dostať sa do skupinovej fázy stále ťažšie a ťažšie. Netvrdím, že sa tak stane a spadnete, existuje však aj takáto varianta.

Reagovat
smazaný uživatel

Nemůžeme spadnout níže. Na tom je tento koeficient založený. Máme 3 týmy, co dokážou na přeskáčku vždy něco odehrát. Takové země budou vždy mezi 10.-20. místem.

Ano, může se stát, že taková situace nebude a Sparta, Slavie a Plzeň půjdou do sraček, ale to není momentální situace.

Reagovat
Uwe háže buly

Tak v tomhle stavu, kdy všechny naše týmy museli začínat v druhém nebo třetím předkole a dělili jsme koeficient jen čtyřma jsme získávali asi nejvíc bodů.

Reagovat
smazaný uživatel

do 7 let v top 15, pak 3. dítě, dovolená v Jugoslávii a pak do top 10

Reagovat
ronaldik

Reagovat
smazaný uživatel

Malý je ten, kdo má malý cíl. Top 10 by to chtělo.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak určite... ale pekne po poriadku. Najprv uhrať Top 20, pritiahnuť do ligy zaujímavých sponzorov a mecenášov, ktorí kluby ekonomicky ešte viac pozdvihnú a dovedú ešte lepších hráčov. Potom môžeme reálne pomýšľať aj na Top 10. Toto by som videl v časovom horizonte tak 10 rokov.

Reagovat
Y.N.W.A

slovensky neumím, ale jestli "rokov" znamená česky století, tak pak asi jo

Reagovat
smazaný uživatel

To si potom povieme za tých 10 rokov, ak bude EF vtedy ešte existovať a budeme tu mať aktívne kontá, oki?

Reagovat
Liquid

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
Ferguson6

A do našej ligy prúdia zaujímaví hráči oslahani kvalitnými ligami?

Reagovat
smazaný uživatel

A nie? Dám len tak náhmatkovo pár takých čo sem prišli túto sezónu: Pereira, Heurtaux, Balič, Harush, Jendrišek, Tsaousis, Petrák... Vidím tam odohraté sezóny v Serii A, Bundeslige, Ligue 1, Eredivisie alebo dajme tomu v gréckej lige. To sú na naše pomery slabé zárezy?

Reagovat
Ferguson6

Pereira? Vážne? Jendrišek je Slovák, Harush bol v Nitre ani nie mesiac, Petrák aj Heurtaux vyhorení...

Reagovat
smazaný uživatel

Ja viem, že Pereira za tie dva mesiace čo tu bol veľa vody nenamútil. Mal kondičný výpadok a navyše dostal covid. Za priaznivejších okolností však mohol byť tento 82 násobný reprezentant Uruguaja, účastník dvoch MS a bývalý hráč Interu či Porta pre našu ligu výborným spestrením.

Heurtaux odohrá svoje a bude posilou to ja viem, lebo ho pravidelne vídavam v akcií. Potrebuje však tiež ešte trochu doladiť kondičný deficit a adaptovať sa, ale bude na naše pomery dobrý.

Reagovat
Ferguson6

To že vymenuješ celu kariéru Pereiru nič nezmení na tom, že všetci vedeli ako to dopadne. Presná tak isto ako keď pred pár rokmi prišiel do Nitry John Mensah.

Reagovat
Stannis Baratheon

No to jsou teda hvězdy.

Reagovat
smazaný uživatel

Aspoň ale odohrali prestížne zápasy v ligách ako je Seria A. Pripomeň mi kto, bol najväčším tohtosezónnym prestupom českej ligy? Nebol to náhodou frajer z nejakého SønderjyskE, čo odohral za Dánsko jeden polčas v priateľáku?

Reagovat
smazaný uživatel

Ten kluk je 3. nejmladším momentálním členem dánského nároďáku. Od podzimu předpokládám, že bude za Dánsko jezdit pravidelně.

Reagovat
smazaný uživatel

To je možné, ale to sú iba predpoklady. V čase prestupe mal na konte iba odohratý polčas v priateľáku.

Reagovat
Stannis Baratheon

Na to ti vážně nemám co říct no.

Reagovat
soukup

pokud jsou kritériem zápasy v Serii A, tak asi návrat Ládi offsajda Krejčího

Reagovat
Y.N.W.A

přesně - od ligy se vrátili takový hvězdy jako Krejčí, Zmrhal, Skalák... jen o nich skoro nikdo neví, protože rozhodně nepatřejk nejlepším v lize

Reagovat
Liquid

a Zmrhala, Skaláka do týmu nad čarou sestupu....

Reagovat
pingla

Reagovat
smazaný uživatel

Podobnou strategii vyhořelých zahraničních hvězd zkusily české týmy v sezóně 2017/18. Příchody Altintopa, Dannyho, Rotaně, Kayi, Mavuby, Biabianiho, Janka a spol. jen ukázaly, že tohle opravdu není cesta..

Reagovat
Ferguson6

Bože na Biabianyho som aj zabudol

Reagovat
naheCZ

Reagovat
Shevchenko

Klobouk dolů, že se po každém výsměchu pořád vracíš a jedeš zase to svoje

Reagovat
ramm+

Reagovat
žrout

Reagovat
Y.N.W.A

já furt přemýšlím, jestli je to nějakej slovenskej troll, nebo jestli ty svý výplody ten chudák myslí vážně, pak by mi ho bylo vážně líto...

Reagovat
smazaný uživatel

Zaslouží obdiv. Po sezóně kdy SR uhrálo horší koeficient než Gibraltar, chce do pěti let útočit na Švýcarsko.

Reagovat
Shevchenko

Reagovat
smazaný uživatel

Väčšina líg z druhej desiatky rebríčka určite nie je kvalitná naprieč celým štartovým poľom. Je to o jednom - dvoch kvalitných kluboch, schopných obstáť aj v medzinárodnej konfrontácii. Ja netvrdím, že slovenská liga bude do 5 rokov druhou Premier League. Myslím ale, že Slovan a DAC nastúpili správnu cestu, aby boli do tých 5 rokov konkurencieschopnými v rámci Európy.

Reagovat
didosh

Bavíš se o slovenských klubech,tak co sem tahas maďarský?

Reagovat
smazaný uživatel

Vy do toho tiež počítate nemeckú Viktoriu Pilsen...

Reagovat
Y.N.W.A

ne, fakt nevím, jestli jsi troll, nebo tě mám litovat.... asi obojí

Reagovat
didosh

Řekl bych že obojí...

Reagovat
smazaný uživatel

To, že niekto verí v zlepšenie kvality ligy v jeho krajine je podľa teba trolling?

Reagovat
didosh

Sorry Slováci, trochu jsem si rypl.Jsem rád že to není u nás. Zlaté Benesovy dekrety

Reagovat
smazaný uživatel

To už je dávno a väčšina dnešných užívateľov EF nemá ani tucha, kto to bol E. Beneš a čo mali za následok jeho dekréty. Benešov pomaďarčený skoromenovec - Lászlo Bénes preto na Eure bude musieť vystaviť nový dekrét - postupový. Jeho úlohou bude čo najskorší odchod reprezentácií Švédsko a Poľska zo šampionátu.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
ronaldik

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
ratusek

Reagovat
smazaný uživatel

Obávám se, aby se slovenské týmy vůbec do Konferenční ligy dostali. Poháry se rozšíří pouze o nových16 týmů, a mezi nimi slovenské nejsou (teoreticky vypadnuvší v posledním kole předkol EL).

Reagovat
smazaný uživatel

Njn, tak či tak sa ale obávam, že tá KL bude napokon blamáž. Pamätám si ešte PVP či Intertoto Cup a to boli veru prepadáky. PVP samozrejme spočiatku nie, no jej posledné ročníky boli čo sa kvality týka stále slabšie a divácky menej sledované. Intertoto Cup bol prepadákom od samotného počiatku...

Reagovat
smazaný uživatel

Ale v KL budou hrát dost kvalitní týmy. Tam bych to vůbec s Intertoto neporovnával.

Každý si představuje, jak tam budou hrát slováci, azerbájdžáci, bulhaři. Ale to prostě není pravda.

Kdybych to měl stáhnout na tuto sezónu tak v KL by letos hráli:

Berševa, Plzeň, Rosenborg, PSV, AEK, Wolfsburg, Basilej, CSKA, Sporting, LASK, Charleroi, Lech, Kodaň, AC Milán, Rijeka, Granada, Molmo, Tottenham, Liberec, Apoel, Lutych, Rangers, Galatasaray, Feheŕvár, Crvena, Ligogorets, Kluž, Legie.....

Žádná béčka.

Rozhodně tam nečekej týmy jako Kovalivka, Motherwell, Gliwice, Dunajskou Stredu....

Reagovat
smazaný uživatel

Keď sa to vezme takto, nevyzerá to tak zle. Otázkou je, či budú jednotlivé tímy do tých zápasov KL naozaj nasadzovať svojich najprestížnejších hráčov. Myslím tým tímy ako AC či Tottenham, keby tam účinkovali.

Práveže Dunajská Streda tam dosť pravdepodobne hrať bude...

Reagovat
smazaný uživatel

I kdyby nasazovali v poháru to co nyní v EL, tak pořád například skupina Tottenham, Granada, Plzeň a Kluž je prostě zajímavá.

Na čem se zakládá to tvé "Dost pravděpodobně"?

Reagovat
smazaný uživatel

Pravidlá KL hovoria, že krajiny na 16.–50. mieste rebríčku UEFA budú mať v KL tri kluby. Dunajská Streda hrá v slovenskej lige v skupine o titul, momentálne je druhá a zrejme neskončí horšie než na 3. mieste. Mala by teda putovať do predkola KL, či nie?

Reagovat
smazaný uživatel

Aha, já myslel hlavní soutěž KL, předkola ať si klidně hraje.

Reagovat
Uwe háže buly

Taky to muže být něco ve stylu Astana, Maribor, Liberec, Aberdeen ne?

Reagovat
smazaný uživatel

To si nemyslím, tohle jsou kluby všechno na pomezí 3.-4. koše. I v rámci KL.

Reagovat
Y.N.W.A

to říkám taky furt... srovnávat s Intertotem, to je hodně mimo, to byl letní pohár kvůli sázkovkám, do kterýho nastupovali týmy, který si řekli, že si zkazej léto

Reagovat
smazaný uživatel

jj, já se na KL náhodou strašně moc těším, na nové týmy, na sestřihy zápasů. Navíc nově 3. tým skupiny EL bude na jaře hrát playoff KL.

Pro mě i dneska je EL zajímavější než LM.

Reagovat
doshcz

tak tak

Reagovat
Harley111

Souhlas. Liga mistrů pokud se do ní náhodou nedostane náš tým jde úplně mimo mě. Na nějaký zápas se mrknu maximálně když mám vsazeno. Také se na Kl těším naše týmy ve se tam mohly dostávat snadněji než do Lm,El a finančně na tom má Kl být jako teď El, takže pro naše kluby zajímavá.

Reagovat
smazaný uživatel

Pôvodná myšlienka Intertoto Cupu nebola úplne takáto. Bolo tam ale to pravidlo, že ak v ňom nechceli účinkovať kluby, ktoré skončili tesne pod priečkami zabezpečujúcimi postup do predkôl poháru UEFA, tak sa to ponúkalo ďalším tímom v ligovom pelotóne. Preto do časom začalo pôsobiť dojmom, že tam hrá kto chce. Takýmto spôsobom sa teda v medzinárodnej konfrontácii ocitli aj kluby ZŤS Dubnica či Tauris Rimavská Sobota :-)

Reagovat
žrout

Tak ale Intertoto nebyl celoroční samostatný pohár, jenom jakási poslední možnost dostat se do Poháru UEFA, takže jakýsi ekvivalent kvalifikace EL. Tak je jasné, že to není nic zajímavého, stejně jako není sama o sobě zajímavá kvalifikace do EL. KL bude o něčem úplně jiném.

Reagovat
smazaný uživatel

Tak to máš pravdu, aj keď aj z toho biedneho mráčka občas zapršalo. Nebyť Intertoto Cupu, taký nenápadný klub ako bola ZŤS Dubnica nad Váhom by sotvakedy zmeral sily so súperom, ako bol Newcastle, v kádri ktorého v tej dobe hrali Shearer, Milner či Babayaro. Aj keď je asi úplne jasné, že v St. James' Park z tej konfrontácie určite nemali zďaleka takú radosť ako v Dubnici

Reagovat
žrout

Já si zase pamatuju, jak hrála Olomouc s Hamburkem, kde tehdy nastupoval Jarolím, a byla z toho taky celkem velká událost. Ale jak správně popisuje Y.N.W.A, bylo to fakticky ještě níž než kavlda EL.

Reagovat
Y.N.W.A

Interoto byl ještě níž než kvalda o EL... tam šly třeba osmej a desátej tým český ligy, protože nikdo jinej nechtěl... z Francie tam šel třeba 15. celek atd.

Reagovat
žrout

Reagovat
Kiwi-21

Zase v dnešní době si myslím že by z top 5 šly lepší než 15 týmy

Pokud by se dostaly do EL která se dá vyhrát a kvalifikovat se přímo do LM si myslím že by dnes bylo zajímavější než před X lety

Reagovat
penepi

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

Evropská liga bez německých celků takhle brzo, to bude velká ztráta pro Bundesligu ve srovnání se Serii A

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Mohli v tom vyctu vypsat sampiony prece jen diky Sevilly jich za tech 12 let zas tak moc nebylo...

Reagovat
Shevchenko

4x Sevilla 3x Atlético 2x Chelsea, 1x United a Porto

Reagovat
smazaný uživatel

nemenit nazev souteze mela by Sevilla 6 (poslednich 15 let) ..

Reagovat
Stannis Baratheon

neměnil se jen název

Reagovat
smazaný uživatel

Jejich dominanci potvrzuje i fakt, že od sezóny 2013/14 v EL vypadli jen s jedním týmem, a to se Slavií.

Reagovat
Liquid

tak mohlo by se to klidně jmenovat Sevilla Cup

Reagovat
krysa23

Ty snaď neumíš číst. "Sevilla vypadla se Slávií", takže Slavia Cup

Reagovat
Čekám na brejk

Tak tohle bylo jen o skupinách, až bude po play-off tak očekávám podobné shrnutí i pro play-off, respektive třeba celou EL.

Reagovat
Malavi

Jo, v plánu je přidat i úspěšnost v rámci play-off EL za 12 let. Přece jen i tam se ten formát příští rok změní.

Reagovat
Čekám na brejk

Reagovat
Malavi

Zdravím. Ano, v prosinci jsme zde psali toto:

"Co se týče vyhraných trofejí, jednoznačně EL dominuje Španělsko se sedmi tituly z jedenácti (z toho čtyři pro Sevillu a tři pro Atlético). Zbývající čtyři vítězství vybojovaly FC Porto, Manchester United a dvakrát Chelsea. Z toho plyne, že německé, ani italské celky EL zatím ovládnout nedokázaly. Týmy Bundesligy se dokonce ani jednou nedostaly do finále, z celků Serie A to byl jen letos Inter Milán.

Sedmkrát dokráčely k vítězství týmy přes celou EL, tedy již od základních skupin. Sevilla i Atlético ve svém jednom případě dokonce od třetího předkola, takže v EL v dané sezóně odehrály neuvěřitelných 19 zápasů! Čtyřikrát se radovali smutní vyřazení ze skupin LM, kteří nastoupili až do jarního pavouka EL - dvakrát Atlético, jednou Sevilla a Chelsea."

Reagovat
alias

doufám, že Rangers ty nadutce z Edenu konečně vykopnou z evropy

Reagovat
Rišan

Co to je za anonymního debila??

Reagovat
žrout

Mindráček

Reagovat
smazaný uživatel

Co delaji v Polsku blbe? Vsak tam jsou rozpocty jako krava a vysledky nula nula nic

Reagovat
Ferguson6

Kupujú priemerných Slovákov.

Reagovat
Spalovač šancí

Moc peněz

Reagovat
Čekám na brejk

Největším problémem Poláků v předkolech jsou samotní Poláci. Polská mentalita je taková, že očekávají, že by všechny jejich týmy měli hrát pomalu play-off a reprezentace být konstantní špičkou světového fotbalu. Takže ty týmy jsou pod obrovským tlakem, nezvládnou tíhu okamžiku a jsou schopní vyletět s totálními outsidery, takže to je vždycky žádný nebo maximálně jeden tým ve skupinách. Vzpomínám si, když už se Legia Varšava prokousala předkoly a dostala se do skupiny LM, tak hrála opravdu obstojně, protože už nebyly pod takovým tlakem a hráli více uvolněně, například legendární přestřelka na Santiago Bernabeu. Na druhou stranu tenhle rok se do skupin EL dostal alespoň Lech Poznaň a i přes to že měl ve skupině Rangers, Benficu a Lutych, takže velmi kvalitní soupeři (jen Lutych je teda momentálně finančně v loji), tak v Polsku bylo všeobecné očekávání postup. Vzpomínám, že jsem koukal na přenos a polští moderátoři poté, co Lech definitivně ztratil naději na postup po prohře v Belgii, se o Lechu vyjadřovali jak hraje špatně a že se čekalo určitě víc atd. Jaký to rozdíl oproti například hodnocení Liberce, kdy jsme tady byli všichni nadšeni alespoň z těch 6 bodů. Prostě dokud Poláci budou mít mentalitu jakou mají a budou mít přehnaná očekávání od svých klubů, tak se asi nic nezmění. Bojím se, že ani tou konferenční ligou se jejich účasti ve skupinách o moc nezvýší. Jako s možnostmi jaké polská liga má, by správně měli být etablovaný tým minimálně v bojích o TOP 15, možná i být stálým týmem TOP 15, ale po každoročních výbuších v předkolech se od toho dna prostě neodrazí. Můžeme být rádi, že naše týmy ty předkola zvládají lépe, když si odmyslíme Jablonec a Boleslav . Jasně Sparta momentálně také vypadává jak na běžícím pásu, ale z dlouhodobého hlediska je to pohárově velice úspěšný tým.

Reagovat
Rišan

Výstižné hodnocení Poláků týkající se nejen fotbalu! Já to formuluju jadrněji: velké sebevědomí, expanzívní ambice, přezíravost k sousedům včetně nás a Němců kontra nahá prdel. Neříkám to z nenávisti k nim (někdy mi je jich dokonce líto) ale oni si za svůj neradostný osud do značné míry můžou sami. Především nemůžou jít zároveň proti Rusům i Němcům. Ale k fotbalu 12 skupin v EL bylo opravdu moc a zřízení KL vypadá jako rozšíření počtu zápasů a šancí pro další kluby. Ve skutečnosti však jde o další příkop mezi privilegovaným "Západem" a chuďasy z východu zejména právě mezi 15. a 16. místem. Naštěstí jim to tak úplně nevychází i když se snaží i na dluh vykupovat nejlepší hráče z Východu a udržovat ho tak ve finanční i výkonnostní podřízenosti.

Reagovat
Čekám na brejk

Dobu expansivních ambicí už Poláci snad mají za sebou, ale sebevědomí a vidění sebe sama jako mocnosti mají, to je pravda. Neřekl bych, že vůči nám jsou přezíraví, k nám Čechům oni mají mnohem lepší vztah než většina Čechů k nim. Tam jde spíš opravdu o ten pocit, že jsou mocnost, že se to tak někdy může zdát, že jsou přezíraví. Na druhou stranu je jich 38 milionů, to je na poměry Evropy opravdu hodně. To je nějak cca. jako Česko, Slovensko, Maďarsko, Rakousko a Slovinsko dohromady. . To, že jdou proti Němcům a Rusům dohromady je spíš úděl jejich polohy, kdy je to prostě těžké. Třeba s Němci oni během 1. světové spolupracovali, kdy vzniklo Polské království, což byla loutka Německa, nebo před 2. světovou se snažili udržovat s Hitlerem nějaké vztahy na zachování své nezávislosti, hlavně vzhledem k SSSR. Hitler měl ale s Polskem úplně jiné plány, takže jakékoliv snahy byly stejně marné. K fotbalu, mám také trošku obavu, aby z dlouhodobého hlediska nedošlo k nějakému uzavření TOP 15, teď se to ještě bude měnit, například Kypr se určitě v TOP 15 neudrží, Turci v posledních letech vypadají na ručník. . Naopak Švýcarsko se pravděpodobně vrátí. Dlouhodobě si myslím, že my či Řekové půjdeme zpět do TOP 15. Ale díky tomu, že jak z LM tak z EL se propadává níž, tak z 5 týmů na 15. místě budou mít 3 možnost vypadnutí (2 týmy z LM budou moci vypadnout dvakrát a pořád budou v pohárech, 3. tým může vypadnout jednou). Od 16. místa takovou šanci bude mít jen vítěz ligy z předkola LM. Ke všemu díky pozdějšímu nasazování, budou například vítězové ligy, co budou rovnou ve 3. předkole LM, určitě minimálně ve skupině KL. Díky této disproporci je velká pravděpodobnost, že týmy od 15. místa výš budou mít mnohem nejspíš větší počet účastí ve skupinách, což je mnohem větší šance na získání bodů a tím pádem udržení TOP 15. Pro týmy pod to bude chtít zvládnout tyto ošemetná předkola s týmy z Kavkazu či Balkánu, nahnat body a pak tyto týmy porazit i ve skupinách. Ale neviděl bych to úplně jako příkop mezi Západem a Východem, V TOP 15 se drží Ukrajina, příští rok tam pravděpodobně půjde Srbsko a další. Naopak Švýcarsko je už nějaký rok mimo TOP 15 (i když si myslím, že je otázka času, kdy se tam vrátí). No ale jak jsem psal, minimálně příští rok toho využijeme my, kdy 1. i 2. tým ligy (nejspíše Slavia a Sparta) budou muset postoupit jen jednou ze 3 šancí a budou minimálně ve skupině Konferenční ligy. 3. tým či vítěz pohárů bude muset postoupit jednou ze dvou pokusů, aby hrál Konferenční ligu. Nejlíp uhrát patnáctku už příští rok, ať tenhle luxus máme mimo sezónu 2022/23 dále ,.

Reagovat
smazaný uživatel

Nejsou tam rozpocty jako krava. Ten problem je, ze nemaji aspon jeden/dva tymy, ktery delaji body. Je to trend mensich nebo chudsich zemi.

Reagovat
smazaný uživatel

Vsak jsem par let zpet videl rozpocty a ve srovnani treba s CR to bylo uplne jinde, hlavne treba ten stredni proud, ted uz se asi slavia vyrovnala mozna

Reagovat
Čekám na brejk

Co vím, tak Slavia momentálně by finančně válcovala i polskou ligu, na druhou stranu to dělají nejen peníze z Číny ale i z pohárů a prodeje hráčů, kteří se právě ukázali v pohárech, které prostě Poláci dlouhodobě nehrají. A i Sparta, jestli si myslím správně je někde na úrovni Legie Varšava, nejbohatšího polského týmu. Ale přes to by rozhodně měli být výš, než na úrovni Slovenska či Běloruska, poté co BATE už není, co býval. Je to škoda, Poláci mají jedny z nejlepších fanoušků a mají spoustu stadionů na kterých se poháry hrát můžou díky EURU, co pořádali. Ke všemu pro nás lepší hrát v Krakově či Wroclawi než se plahočit do Baku .

Reagovat
didosh

Reagovat
smazaný uživatel

Souhlas, prave proto nechapu, proc je polsko tak v riti. Ale jestlize tam nejlepsiho strelce hraje Pekhart, tak bude neco spatne

Reagovat
didosh

Reagovat
oli9

Já když se mrknu na sestavy tak je to tam samý Španěl který by nekde kopal 4 ligu

Reagovat
ACSeRw!n

vsemi milovany Island na krasnem 52. miste

Reagovat
Liquid

všemi zatracovaný skotský fotbal na 11.místě

Reagovat
berliner

Skotsko Glasgow Rangers

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Shevchenko

Vítězové ligových pohárú (už jen Portugalsko a Anglie) půjdou do konferenční ligy?

Reagovat
Čekám na brejk

Angláni by to tak mít měli že vítěz EFL by měl jít do konferenční ligy. Portugalci žádné místo v pohárech pro vítěze ligového poháru nemají . A ono stejně, od 6. místo níž bude v novém formátu jen jedno místo v EL, takže by stejně určitě šel do konferenční ligy, ale jak říkám, Portugalci mají místo v pohárech jen pro vítěze národního poháru. Oni si z toho tenhle rok taky udělali kvůli covidu turnaj pro 8 týmů, 6 nejlepších z první ligy a 2 z druhé, takže by to ani nebylo legitimní .

Reagovat
Shevchenko

Jsem zvědav jak dlouho jim to vydrží, ty ligové poháry už jsou takový přežitek.

Reagovat
Čekám na brejk

Je zajímavé, že Portugalci si ho založili až nějak kolem roku 2007 na tlak Porta a Benficy myslím , v době kdy už to opravdu začalo být přežitkem . Ale Ti z toho mají takovou show než regulérní soutěž. Mají tam i skupiny a kdo ví, jestli nezůstanou u toho formátů TOP 8 i po koroně. Něco namísto přiblblé nadstavby . Angličani to jsou blázni a strašně konzervativní lidé, ti to jen tak nezruší, i když jim tam velkokluby začnou pravidelně nasazovat juniorky . Když jsou schopní pořád ještě držet systém opakovaných zápasů při remíze v prvním zápase v FA cupu, nebál bych se, že by zrušili jejich ligový pohár .

Reagovat
Nadržený šimpanz

Spíš Francie než Portugalsko,nee??

Reagovat
Shevchenko

TI ho už zrušili

Reagovat
smazaný uživatel

Uvidime, jake nadeje budou na 15 misto, az Slavie rozproda hrace. V podstate vse zavisi na Trpisovi, jestli se mu to povede opet nejak poskladat.

Reagovat
Čekám na brejk

Tak tuhle sezónu Slavie pořád udělala jen o 2 body víc než Liberec, ale tam to byl opravdu takový zázrak . Pokud se už konečně v pohárech neprobudí Sparta nebo jestli si Slovácko nepřenese formu z jara i na podzim, tak to bude zase záviset na Slávii. V Plzeň už moc nadějí nedávám.

Reagovat
Uwe háže buly

Plzeň se může dostat do ty konfederační ligy klidně ne? Tam by mohla něco nahrát

Reagovat
Čekám na brejk

Papírově na to samozřejmě má, i nahnaný koeficient z let minulých tam je. Ale já mám strach, že nastane to, co minulý rok, na jaře hráli dobře (teď se také oproti podzimu zlepšili). Ale na podzim to bude zase bída a jestli předvedou, to co na podzim v Izraeli, tak je vyřadí kdejaký trochu lepší tým.

Reagovat
Kostomlat

já myslím, že Plzeň už je z nejhoršího venku. Pokud tedy uhraje buď pohár anebo aspoň TOP 4 v lize. Na podzim v pohárech už můžou být cajk a jak píše Uwe, v KL můžou udělat výsledky.

Reagovat
Čekám na brejk

Jak jsem psal výše, já mám strach, že to bude to stejné co minulý rok, kdy na jaře to bylo dobré, ale na podzim to byla hrozná bída. Ke všemu ten tým už nemá moc co nabídnout a dá se očekávat, že se ještě možná bude i prodávat, nejspíše směr do Prahy, protože ty prachy z pohárů prostě chybí. Ale samozřejmě rád se budu plést . Čím více týmů ve skupinách, tím lépe .

Reagovat
king23

Nesouhlasím s větou, že "vypadá to tak spíše na minisouboj o nicneříkající pořadí na chvostu druhé desítky". On je pořád velký rozdíl mezi tím, jestli skončíme 17. a mistr tak bude začínat ve 2. předkole LM a nebo jestli skončíme 18. a dál a mistr tak bude začínat v 1. předkole. Myslím, že hrát 1. předkolo tradičně někdy v červenci ještě, kdy probíhají přípravy se moc nehodí, i když samozřejmě postup přes soupeře z 1. předkola bude povinost.

Reagovat
smazaný uživatel

No možná je spíš výhoda začínat v 1., protože máš body za dvě výhry zadarmo proti nějakým Faeřanům nebo Estoncům.

Reagovat
žrout

To jo, ale tyhle body přece sbíráš jenom proto, abys pak nemusel tyhle předkola hrát a riskovat nějakou blamáž, až se v koeficientu posuneš výš. A když se dostaneš díky bodům z těchto easy předkol výše, tak pak zas lidi brečí, že je těžké se výše udržet, protože už nemáš tyhle easy body a že je lepší mít jenom 4 týmy, abys to všechno dělil čtyřmi a měl tak vyšší zisky. No tak ale na co je to lepší, když ty vyšší zisky zase povedou jenom k tomu, že budeš muset příště opět dělit pěti

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Čekám na brejk

No pokud bychom měli skončit o nějakých 0.1 bodu na 18. místě, tak proč ne . Fakt půjde jen o to předkolo LM, což by snad měli být ty 2 vítězství, takže 0.5 bodu o které pak třeba ty Švýcary můžeme přeskočit na 15. místo, které je mnohem důležitější .

Reagovat
Malavi

Myslel jsem spíše v tom kontextu významu 15. místa, ale ok, tohle se dá zmínit. Dřívější začátek je pro kluby nevýhoda, pro koeficient to bude snad výhoda.

Reagovat
alias

nevím proč si každý dem.nt myslí, že všichni musí v pohárech fandit našim. Je to klubová soutěž ne repre! Přesto všem ostatním klubům fandím, kromě slátanců.Oni nám nepřejí nic dobrého, nevím proč bych měl jinak. To pak jde i koeficient stranou.

Reagovat
Uwe háže buly

Já si třeba přeju, aby co nejvíc našich postoupilo do skupiny aspoň EL, přeju to i Slavii, Plzni a Liberci/Jablonci. Pak už mi to je jedno, víceméně všem přeju postup a Slavii aby co nejvíc nahrála a skončila těsně pod postupem

Reagovat
žrout

Reagovat
Čekám na brejk

Úplný sen je setkání dvou českých týmů v play-off . To by byl teprve svátek, kdy by fanoušek koeficientu (jako jsem já) mohl s klidem fandit i proti nějakému českému týmy .

Reagovat
doshcz

jo to je taky muj wet dream, čtvrtfinále EL derby Sparta vs Slavia

Reagovat
Čekám na brejk

. Jelikož by spolu teoreticky týmy ze stejné země mohli hrát už od šestnáctifinále, jestli si pamatuji ty pravidla dobře, doufám v setkání českých týmů vždycky už od 1. kolo v play-off .

Reagovat
doshcz

v 1.kole spolu hrát nemůžou, pak už jo

Reagovat
didosh

To by byla pecka

Reagovat
smazaný uživatel

Nejsme Anglie, aby Sparta, Slavie, Plzeň bojovali o titul nejlepšího týmu světa.

Je zcela logické, že budeme fandit těm 1-2 zástupcům, co se tam dostanou. Stejně tak jako jsme fandili Lev Praha v KHL, Znojmu v EBEL, Bohemians v Austrálii, Berdychovi nebo Novákovi v tenise. Prostě reprezentují náš národ.

Až budeme mít někde převahu jako Norové v běžeckém lyžování, tak si tu můžeme vybírat komu jo, komu ne.

Reagovat
Čekám na brejk

Reagovat
žrout

Reagovat
didosh

Reagovat
smazaný uživatel

ne fakt ne, proc bych mel fandit Znojmu nekde v EBEL jenom proto, ze jsou to cesi?

Reagovat
Y.N.W.A

hele nemusíš, ale hlavně ten svůj postoj necpi všem ostatním... prostě většina fanoušků českýho fotbalu fandí svejm klubům v pohárech.... jasný, že pár těch smrtelně vážnejch klubistů to nedokáže skousnout a to je tak vše co se k tomu dá říct... tak to prostě je a nemusíte tu furt opakovat, jak jste jedinečný, že ostatním nefandíte

Reagovat
didosh

Já hraju za klub kde je 90%Italů a všichni co jsou narození doma v Itálii a nefandí přímo Juve,tak si přejí postup Porta,ten zbytek co se narodil tady(ziju v Německu) přeje všem týmům z Itálie.Ja sám v pohárech přeju všem našim klubům.

Reagovat
ratusek

Reagovat
ratusek

ty posraný astmatiky z Norska ani nezmiňuj

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
rufus

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
ACSeRw!n

Reagovat
žrout

OT. Co si myslíte o tom novém návrhu formátu LM, kde by tým hrál 10 zápasů s 10 různými kluby a pak by se postupovalo podle umístění v jedné velké tabulce 36 týmů? Mělo by pak jít prvních 8 přímo do osmifinále, 9. - 24. místo o kolo níže do "16-finále" o účast v OF a pro těch zbylých 12, co nepostoupí, tak nějaká propustnost do EL + třeba i KL.

Musím říct, že takhle na papíře by mě tenhle formát LM bavil mnohem víc než stávající ohraná verze. Větší variabilita a atraktivita soupeřů, větší atraktivita v zápasech, kdy nemusíš tolik taktizovat jako v rámci čtyřčlenné skupiny (skóre, vzájemné zápasy atd.)...

Navíc by se měly přidat 4 místa a z toho min. 2 napevno pro 11. a 12. místo v koeficientu + 13. místo by to mělo taky skoro jisté... To by podle mě byla dobrá zpráva i pro slabší ligu, jako je ta naše.

Jak to vidíte? Byli byste taky pro?

Reagovat
smazaný uživatel

Mě by se takto líbila i EL. S tím, že by se sestupovalo a postupovalo nahoru.

A KL by byla jako nyní, předkola a skupiny, a sloužila by jako kvalifikace pro příští rok EL.

Reagovat
žrout

Tam ale popíráš tu zákonitost, že do LM/EL/KL bys mě postupovat na základě umístění v domácí soutěži, které se každou sezonu vždycky aspoň trochu mění. Takže nemůžeš postoupit nebo sestoupit v rámci těch evr. pohárů mezi jednotlivými sezonami, max. v průběhu jedné.

Reagovat
smazaný uživatel

Jo, to je taky pravda.

Ale kdyby se chtělo, tak by se to nějak vymyslelo. 36 + 36 + 32.

Z LM by třeba mohlo sestupovat posledních 10 týmů (zrušení jejich automatického nasazení do skupin poháru pro příští sezónu). 10 týmů z EL naopak nahoru.

To je celkem 36 (26 + 10), co jsou chráněni před další sezónou a co by se museli do Evropy kvalifikovat i přes národní soutěže. To zase v případě 104 klubů, co by hráli soutěž na podzim v nějaké skupině nemáš tak složité.

Čistě teoreticky, dneska se bojuje o 80 míst ve skupinách pro podzim. Španělsko má 8 zástupců v Evropě. Rozšířením pohárové Evropy by těch zástupců bylo 9. To by muselo znamená, že všech 9 týmů by muselo být v těmi 36 chráněnými týmy, co je fakt hodně teoretické a neproveditelné.

Kdyby se to opravdu popřemýšlelo a vypočítalo, tak myslím, že i tento ligový pohár se sestupy a postupy do LM by byl proveditelný.

Ale muselo by se to opravdu propočítat.

Reagovat
Čekám na brejk

Tohle ale zavání superligou a jak se tomuhle jednou otevře brána, už nebude cesty zpět, velkokluby budou chtít pořád víc a víc. Vzhledem k například 4 místům v LM pro TOP 4 ligy, kdy už ale 7. tým (Portugalsko/Rusko) má jen jeden, je povinnost kvalifikovat se přes ligu poslední zábrana, kdy tam tým už není jen na základě jména či marketingové atraktivity a dochází k nějakému osvěžování ,kdy například teď momentálně dlouhodobě vypadl AC Milán a místo něj tam vidíme Lazio či Atalantu. Další věcí je, že například ve velkých ligách už by se na to mohli velkokluby, poté jak ztratí možnost titulu vysrat a nebude to jako teď, kdy musí hlídat alespoň TOP 4. Což když si představím například teď Premier League byla škoda, City už má titul víceméně v kapse, ale o LM je boj 5-6 týmů.

Reagovat
smazaný uživatel

Já nevěřím té tezi, že jsou týmy v té nejužší špičce, co kalkulují nad tím, jestli je výhodné pro ně hrát LM nebo se více soustředit na Premier league, či naopak. To my v době té profesionalizace a datové analýzy každého hráče přijde jako úplná blbost.

A už vidím, jak Klopp hráčům říká, na Everton se vykašlete, musíme porazit Bayern.

To mi přijde jako nesmysl.

To, že Italové klasicky nechají sedět 2-3 hráče z 11 v EL, to pro mě neznamená vykašlat se na EL.

Ty týmy z toho mají prachy, zájem o jejich hráče apod. A hráč, to snad nemusím ani komentovat.

A ano, superliga je budoucnost, která bude, jen nevíme kdy přesně.

Reagovat
žrout

Právě tyhle úpravy jsou avizovány jako něco, co má zabránit vzniku Superligy, čemuž tleskám. Za mě cokoli, jen ne nějaká trapná Superliga

Reagovat
Čekám na brejk

Nesouhlasím, za prvé to má člověk prostě v hlavě, že už nemá o co hrát. Jako mistři ligy, co po jistotě titulu už se zase tak nesnaží, nechtějí riskovat zranění, jsou bez motivace, proti týmu, který naopak bojuje o záchranu nebo právě o ty poháry. To stejné jsou týmy ve středu tabulky, co jsou zachránění, ale poháry jsou taky nereálné, takhle by ke konci opravdu s plnou motivací už šli jen týmy, co bojují o záchranu nebo o titul. Trenér může říkat co chce, člověk si může nalhávat co chce, ale v té hlavě to prostě je. A pak tu je samozřejmě eventualita pouštění zápasů, která by se tímto zvýšila, nemusíme chodit daleko, například u nás známá linka Příbram-Jablonec. A i pro diváky je lepší když to jsou nervy o LM než jen souboj o nic neříkající 4. příčku. Prostě domácí ligy by tím ztratily mnoho z kouzla, hlavně s faktem z dlouhodobého hlediska čím dál se zvyšující dominance velkoklubů.

Reagovat
žrout

Reagovat
smazaný uživatel

Blbost

Reagovat
Čekám na brejk

Pokud by rozšíření opravdu bylo vzhledem k menším ligám a ne TOP ligám, tak to je určitě super. Je pravda, že ve švarc systému, což tohle je, by asi bylo každý zápas o co hrát a hrálo by se na vítězství (až na taktizování na konci koho nechci v play-off ). Co ale na švarc systému bude na nic, že malé týmy, jako třeba ty naše, si s velkokluby ve výsledku zahrají mnohem méně a velkokluby budou hrát mezi sebou více než v nynějším systému. Což po čase podle mě omrzí. Například náš tým dostane dardu na začátku a pak už bude hrát s Ferancvároši, Basakhehiry a podobně, pokud se mu nebude dařit, tak už v této společnosti zůstane. Zato například souboj Bayern-Real uvidíme každý rok. To je prostě další krok k superlize, kdy velké týmy chtějí hrát jen s velkými kvůli penězům.

Reagovat
žrout

Teď úplně nerozumím tomu o těch atraktivních klubech. Však přece každý klub dostane stejný mix soupeřů podle koeficientu, tak teď nevím, jak ses dopracoval k tomu závěru.

Reagovat
Čekám na brejk

Když jsem to četl naposledy, tak to mělo být švarc systémem. To znamená, že po úvodních soupeřích podle koeficientu (asi), by se mělo vždy hrát 1-2,3-4,5-6,7,8...35-36. Tabulka se po zápasech promíchá a znovu podle stejného systému, samozřejmě nemůžou hrát stejné týmy spolu dvakrát. Ale pokud je tomu teď jinak a překopali to ,že to bude podle koeficientu, tak se omlouvám, jdu se na to mrknout.

Reagovat
naheCZ

Tento systém, co popisuješ, jsem taky zaznamenal ještě poměrně nedávno. Ale jistou zajímavost by to asi dostalo. Alespoň jednu testovací sezónu by si to asi zasloužilo

Reagovat
Čekám na brejk

Proč to nezkusit, je pravda, že by to bylo osvěžení a bylo by zajímavé sledovat, jak by se to vyvíjelo . Ze začátku to myslím bude super, jen mám strach, abychom se pak těmi podobnými zápasy a výsledky nepřejedli a nebyla to pak nuda. Ale to se pak když tak zase změní formát .

Reagovat
smazaný uživatel

Ty nyní nejsi přejedený?

Ten systém je náhodou dost super, opravdu to neznamená, že by nejlepší hráli s nejlepšími furt.

Tím, že by hrál 36. a 35., tak by se vítěz rychle dostal třeba na 20. místo, potom na 12. apod.... Tím, že budou hrát proti sobě 2 stejně dobří týmy, tak to znamená, že i ten špičkový tým, např. PSG proti Realu ztratí a má 0 bodů, a Slavie naopak svůj Celtic porazí a má 3 body. Mě se to líbí více než ten skupinový pohár, kdy Slavie dostane Dortmund, Inter a Barcu a prostě nemá šanci se ukázat. Zatímco v takovém švarc systému mohli polovinu zápasů vyhrát.

Takto bychom mohli říct, že tenkrát jsme byli 15. nejlepší tým v Evropě například a měl by jsi k tomu tabulku.

Akorát se mi ta tedy nelíbí potom to navazující playoff. To mi tak trošku kazí dojem.

Reagovat
Čekám na brejk

Samozřejmě díky play-off je zápasů velkoklubů už teď přehršel a takhle by se jejich počet ještě zvýšil o tu skupiny. Neříkám, že ten systém není spravedlivější, to určitě je a minimálně ze začátku to bude vysoce atraktivní si myslím. Ale po pár sezónách si myslím, že to omrzí, protože po 2-3 zápasech se velkokluby na té špičce podle mě nějak ustálí a budou hrát maximálně s tím druhým sledem (neříkám že to není při momentální formě i Slavie) . A bude to podobné každý rok, jen pár týmů se promění (většinou ze spodku) a pár týmů bude výš a pár týmů bude níž, ale v zásadě to bude podobné.

Reagovat
žrout

Já tohle nezaznamenal, tak se možná budu ptát jak blbý, ale... podle čeho se určí, kdo je 1. a kdo 2., aby spolu mohli hrát, jak jsi to vypsal? Podle koeficientu? A úplně nevím, co myslíš tím švarc systémem. Když tak díky za doplnění

Reagovat
smazaný uživatel

Jednoduše.....

Pořadí před 1. kolem:

Real, Barcelona, Sevilla, Betis, Slavia, Sparta.

První kolo hraje

Real - Sparta 3:0

Barcelona - Slavia 2:1

Sevilla - Betis 2:0

Pořadí po 1. kole

Real, Sevilla, Barcelona, Slavia, Betis, Sparta

2. kolo

Real - Sevilla

Barcelona - Slavia

Betis - Sparta

Vznikne pořadí po 2. kole...

A hraje 1. s druhý,....třetí s čvrtým....

A takto hrajou 11 kol (nikdo nehraje spolu 2x, v osudí je 36 týmů).

Reagovat
žrout

Ten systém mi přijde docela divný, už v tom tvém příkladě hraje 2x po sobě Barca se Slavií. To by se pak muselo samo o sobě to pravidlo porušit, že hrajou vždy ti dva vedle sebe.

Reagovat
smazaný uživatel

aha, tak to jsem vůl já . Samozřejmě se to pořadí upraví, aby se tomu tak nestalo. Při větším počtu účastníků se to dělá lépe než v 6.

Reagovat
Čekám na brejk

V pohodě, kdybych nechodil na univerzitní turnaje v badmintonu, tak to neznám taky . První zápasy se rozhodí asi podle koeficientu a pak podle výsledků bude tabulka jak v lize.

Dám příklad:

V prvních zápasech Bayern rozdrtí Basaksehir 5:0 a City rozdrtí Zenit 4:0. Jiné zápasy neskončí takovými rozdíly. Takže po 1. kole je 1. Bayern, 2. City a na druhém konci 35. Zenit a 36. Basaksehir.

Takže v 2. kole hraje 1. Bayern s 2. City a 35. Zenit s 36. Basaksehirem. Bayern rozdrtí i City, zůstává první. Naopak City se propadá na 17. místo. Basakhsehir kterému se podařilo porazit vysokým rozdílem Zenit se dostal na 18. místo. 2. je PSG, které oba zápasy vyhrálo 3:0. 35. je Malmö, které prohrálo oba zápasy 0:3. Poslední (36.) je Zenit

V 3. kole tedy hraje 1. Bayern s 2. PSG, 17. City s 18. Basaksehirem a 35. Malmö s 36. Zenitem.

To je ten švarc systém . Samozřejmě vždycky to tak nebude vycházet a bude hrát třeba 13. s 15. a 14. s 16., bude se muset zajistit aby všechny týmy hrály stejný počet zápasů doma a kdo ví, jestli spolu budou moci hrát týmy ze stejné země a samozřejmě se můžou v tabulce potkat týmy, co spolu už hrály.

Reagovat
smazaný uživatel

Ze stejné země by proti sobě hrát neměly, ne? Protože by si potom mohli pomáhat v postupu (i když teda ty země, které mají v LM víc týmů, asi moc koeficient nezajímá).

Celkově se mi ten systém ale nelíbí, protože prostě nehraje každý s každým jako ve skupinách. Navíc, pokud v tom tvém případě hrál Bayern proti City doma, tak má velkou výhodu, protože venku dostal "jen" Basaksehir, ale se City mohl hrát doma. Na 10 zápasů v podzimní části podle mě ani není čas, to by se muselo hrát do ledna, kde ligy jako naše už mají pauzu.

Reagovat
Čekám na brejk

Taky bych řekl, že by spolu hrát neměli, ale kdo ví, co si velkokluby v honbě za co nejvíce zápasy s velkokluby u UEFY prosadí .Ale z hlediska toho jak je momentálně koeficient nastaven, tak je stejně jedno jestli je země 1. nebo 4. a Francie či Portugalsko těžko momentálně TOP 4 doženou, už kvůli tomu jak je nasazování momentálně nastaveno.

Je pravda, že pravděpodobně tahle možná nerovnost s kým se bude hrát doma a s kým venku nastat může. Je pravda, že deset kol je brutálních, ale na druhou stranu se to dá vyřešit odebrání předkol . Teď jich je 5, tak zase budou 3 jako v pradávných časech, jen tedy pro přímo nasazované týmy asi bude velký nezvyk, jak brzo budou začínat, kdy pomalu nezačínají jejich ligy . Anebo se to jak říkáš bude protahovat do ledna.

Já osobně bych taky zůstal u osvědčených skupin, ale pokud tohle má být jediná zábrana proti Superlize, tak asi nic jiného nezbývá .

Reagovat
mistr129

To by zase bylo unfair, kdyby třeba pětice nejlepších týmů byla City, United, Liverpool, Chelsea a Bayern... ti angličtí by se pomlátili mezi sebou, zatímco Bayern by schytával nějaký plívy a v klidu si došel pro první místo.

Reagovat
Čekám na brejk

Dobrá připomínka.

Reagovat
mistr129

Akorát jsem to napsal naopak Bayern by hrál z tema anglicanama a oni spolu ne

Reagovat
žrout

Reagovat
žrout

No co se týče atraktivity, tak by to byl pro naše týmy úpadek, ale zase mnohem jednodušší získat nějaké body a vydělat super prachy, když hraješ pouze s těmi z nižší části tabulky, pokud na tom nejsi výkonnostně jako ty úplně TOP týmy typu Bayern, City nebo PSG. To mi zas přijde pro ně jako handicap.

Jako celkově mi tohle přijde pro fotbal jako nesmysl

Reagovat
smazaný uživatel

Pro velkokluby to možná atraktivnější bude, ale budou muset hrát víc zápasů a už tak jich mají hodně.

Kluby jako Slavia, Dinamo, Olympiakos atd. přijdou o zápasy právě s těmi velkokluby, protože se po dvou kolech budou v druhé půlce tabulky mlátit mezi sebou. A když už na ně nějaký ten velkoklub vyjde, nemusí to být doma, což by byla škoda.

Reagovat
Čekám na brejk

Je pravda, že díky mnohem většímu počtu zápasů a tomu, že bude více zápasu s těmi slabými týmy, budou body do koeficientu vyšší a už nebude o tolik lepší, jestli vůbec být v EL potažmo Konferenční lize. Prachy kdo ví, jak se budou přerozdělovat, nedivil bych se, kdyby vítězství 1. s 2. nebylo více ohodnoceno než vítězství 36. s 35.. Já už bych se nedivil ničemu .

Taky toho nejsem fanoušek, ale tak minimálně ze začátku to bude asi zajímavé, něco nového a jak jsem psal, pokud to má být jediné zabránění Superlize, tak to asi budeme muset strpět. .

Reagovat
žrout

Mi se ta myšlenka celkově líbí, ale musí se najít nějaký normální, čitelný a předem daný klíč, kdo s kým bude těch 10 kol hrát a kdy doma/venku. Samozřejmě aby ten klíč byl spravedlivý ke všem a všichni měli stejnou strukturu soupeřů. Takže jediným spolehlivým vodítkem asi koeficient. Pak by mě to bavilo hodně.

Reagovat
Čekám na brejk

Kdyby se například týmy rozdělili do 9 košů po 4 týmech podle koeficientu a týmy by hrály s týmem z každého koše mimo svůj koš by bylo nejspravedlivější, na druhou stranu, to se to rovnou může rozdělit do nějakých větších skupin. Ale bohužel jelikož UEFA tohle dělá z důvodu, aby bylo více vzájemných zápasů velkoklubů, tak tohle nehrozí, tenhle systém se dělá kvůli tomu, aby si velkokluby odbyly nějaké 1--2 povinné zápasy proti menším týmům a pak už si hráli mezi sebou. A malé týmy si užili třeba ten jeden zápas proti velkoklubu a pak už hráli taky jen mezi sebou a při vítezstvích si zahráli pak maximálně s týmem dejme tomu jako Ajax. Ale samozřejmě, pokud tým bude hrát opravdu dobře, odměnou mu budou pravidelné zápasy s velkými týmy.

Reagovat
mistr129

Zkrátka na sebe zpravidla naráží týmy, které mají shodný počet výher. Tzn. při 32 týmech 1. kolo náhodně, v dalším bude hrát 16 vítězů mezi sebou a 16 porážených mezi sebou, poté 8 týmů s bilancí 2-0 mezi sebou, 16 s bilancí 1-1 mezi sebou a 8 týmů s prohrami mezi sebou atd..

Reagovat
žrout

To mi nepřijde nic moc, spíš to nějak rozhodit podle koeficientů, aby byl předem známý jízdní řád a kdo s kým hraje venku/doma.

Reagovat
mistr129

No on ten systém (většinou se používá v šachu) je navržen tak, aby z toho vždy vzešel nějaký vítěz.. Když budeš mít předem stanovený řád, tak na konci můžeš mít klidně 5 týmů s bilancí 10-0, protože se spolu nepotkají

Reagovat
žrout

Tak tam by pak mělo rozhodovat skóre a vítěz bude tak či tak, to je výhoda oproti šachu.

Reagovat
mistr129

Jo to jo, jen tím, že hráli s odlišnými soupeři, tak to nebude objektivní

Reagovat
žrout

To je pravda. Tam jedině prostě to poměřovat podle těch výkonnostních košů na základě koeficientu s tím, že každý los musí mít stejnou strukturu těch týmů. A asi by se to dalo omluvit tím, že to nebude rozhodovat o konečném vítězství, ale je to jen základní část soutěže.

Reagovat
mistr129

Asi máš na mysli švýcarský systém, švarc systém je trošičku něco jinýho

Reagovat
didosh

Taky jsem si říkal co to má společného s fotbalem.

Reagovat
Čekám na brejk

Máš samozřejmě pravdu . Ono to zní podobně, tak jsem to smotal dohromady .

Reagovat
žrout

Já si právě taky říkal, jestli tam budou hrát jenom firmy, jejichž zaměstnanci jsou OSVČ. Protože to by tam pak hrály snad jenom české týmy

Reagovat
smazaný uživatel

Ten systém má zvýšit počet utkání a ještě více si nahrabat. Jiný přínos tam není. U soutěžních systémů mám raději ty, které zastávají názor, že v jednoduchosti je síla, než ty překombinované.

Navíc deset zápasů v základní části je už hrozně moc.

Reagovat
žrout

Tak ale potom vznikne Superliga a bude to celé v prdeli. Za mě dobrý pokus zabránit jejímu vzniku a více peněz pro kluby je přece +

Reagovat
krysa23

Jedná se o Švýcarský systém, používaný zejména na turnajích v šachu (atp.).

Princip popsaný na wikipedii:

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0v%C3%BDcarsk%C3%BD_syst%C3%A9m

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele