Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (7)

12.11.2013, 10:46
Aktuality
Zaujalo nás
V základních skupinách Ligy mistrů i Evropské ligy již došlo na odvety a po čtvrtém hracím dnu má hned několik týmů zajištěn postup do jarního play-off. Z pohledu národního koeficientu jsou tyto postupy důležité v případě Ligy mistrů, protože jistý účastník osmifinále LM připisuje do koeficientu své země pět bonusových bodů...

To se v předstihu dvou utkání povedlo kvartetu FC Barcelona, Atlético Madrid, Manchester City a Bayern Mnichov. I díky těmto příspěvkům si nejvyšší zisky v uplynulém týdnu připsalo Španělsko před Anglií a Německem. Konečně zabralo také Nizozemsko, naopak Portugalsko či Francie se stále nemohou probrat z útlumu. Důležitou patnáctou pozici stále drží Česko.

Top 5

Rovné tři body připsaly do koeficientu své země kluby Španělska. Nejvyšší zisk čtvrtého hracího týdne patří týmům Primera División nejen proto, že neprohrály, ale také díky zmíněnému bonusovému příspěvku pro již jisté účastníky osmifinále LM, Barcelonu a Atlético Madrid. Oba kluby slavily v LM vítězství, zatímco cennou remízu si připsal Real Madrid v Turíně i Real Sociedad doma proti Manchesteru United. V EL nebyla stoprocentní pouze Sevilla FC, která doma poměrně překvapivě nedokázala porazit Liberec. Bilance čtyř vítězství (celkem za 8 bodů), tří remíz (celkem za 3 body) a žádné porážky tvoří společně s 10 bonusovými body zisk 21 bodů, což při dělbě sedmi účastníky činí 3.000 pro Španělsko ve čtvrtém hracím týdnu.

Krok se Španělskem letos zatím stále drží Anglie. Kluby Premier League se předvedly v dobrém světle i v úvodních odvetných utkáních. V LM se v anglicko-německém souboji vedlo oběma klubům z Londýna (Chelsea, Arsenal), Manchester City si doma kanonádou s moskevským CSKA zajistil postup ze skupiny a druhý z klubů z Manchesteru (United) veze bod za remízu z Baskicka. V EL Swansea ani Wigan na kluby z Ruska nevyzrály, a čest PL tak musel vítězstvím nad Šerifem Tiraspol zachraňovat Tottenham. Bilance Anglie ve čtvrtém hracím týdnu základních skupin je 4-2-1, což společně s bonusovým ziskem City činí 2.143 bodu.

Třetí v dlouhodobém pětiletém součtu národních koeficientů, třetí v celkovém pořadí aktuální sezóny a třetí také v uplynulém hracím týdnu je Německo. Zmíněný výpadek bundesligových mančaftů (Schalke, Borussia Dortmund) v duelech s anglickými kluby nahradil Bayern Mnichov vítězstvím i pěti bonusovými body za jistotu postupu do jarního osmifinále. Německý obhájce trofeje LM byl ovšem jediným německým týmem, který ve čtvrtém hracím týdnu zvítězil. Dále německý koeficient vylepšily již jen remízy Leverkusenu v LM a Freiburgu v EL. Bilance 1-2-3, zisk 1.286.

Další z letošní série standardních výsledků předvedla Itálie. Na čtvrtém místě osamocená Serie A to má v pětiletém součtu velmi daleko na vedoucí trio, zezadu to pak na atak ze strany Portugalska či Francie také rozhodně nevypadá. Aktuální mizernou formu potvrdilo AC Milán, ovšem pro který tým by měl být odrazovým můstkem k lepším výkonům duel s katalánským gigantem? Jen další remízu pak přidal do svého portfolia pohárových výsledků Juventus (12. remíza z 16 utkání základních skupin za poslední čtyři ročníky). Nejlépe si z italských zástupců v LM vede Neapol, nicméně ani ta ještě postup nemá jistý. Až nebývale zodpovědně přistupují italské kluby k utkáním v EL, kde bodují Fiorentina i Lazio. Několikaletý propad Serie A žebříčkem národních koeficientů, který vyústil i ve ztrátu jednoho místa v LM, se tak konečně zdá být zastaven. Na návrat do nejlepšího tria to ale ještě dlouho stačit nebude. Bilance uplynulého týdne 3-1-1, zisk 1.167 bodu.

Do elitní pětice se výbornými výsledky v posledních letech propracovalo Portugalsko. V probíhající sezóně se však portugalským týmům nedaří a aktuálně není ani jeden z nich v základní skupině na postupové příčce. Stejně jako ve druhém a třetím hracím týdnu i tentokrát připsaly kluby Primeira Ligy do koeficientu své země pouze 0.333 bodu při bilanci 0-2-3.

6. až 10. místo

Stejně nedobře se letos vede také Francii (0-2-2, zisk 0.333), kterou ve čtvrtém hracím týdnu základních skupin tentokrát nepodrželo ani PSG. Pařížský celek doma pouze remizoval s Anderlechtem v LM, stejně jako Lyon na půdě chorvatské Rijeky v EL. Marseille v LM potvrdilo roli čtvrtého vzadu v našlapané skupině a Bordeaux si porážkou na Kypru vážně zkomplikovalo postupové vyhlídky ze skupiny EL. Slušnou formu potvrdily ruské kluby (2-2-1, zisk 1.000), které v probíhající sezóně zaznamenávají zatím pátý nejlepší zisk, hned za elitní čtveřicí evropských lig. Konečně se výsledkově zadařilo i Nizozemsku (3-0-0, zisk 1.000). Stoprocentní bilance klubů Eredivisie v rámci čtvrtého hracího týdne vylepšila letošní národní koeficient o více než čtvrtinu. Vzít si zpět sedmou příčku, kterou Nizozemsku v průběhu podzimu uzmulo Rusko, ale nejspíš nevyjde. Stejný zisk si připsala také Ukrajina (2-2-0, zisk 1.000), aktuálně stále na deváté příčce. Desítku s přehledem uzavírá Belgie (1-2-1, zisk 0.800).

Souboj o 12 a 15. místo

Z pohledu nasazování do různých fází LM velmi důležité příčky. Dvanácté (respektive třinácté místo v případě kvalifikování se obhájce trofeje do základní skupiny LM) zajišťovalo podle formátu z posledních čtyř let ligovému vítězi země přímou účast v základní skupině Ligy mistrů. Protože však právě od ročníku 2015/2016 (do kterého se pořadí mění naposledy v této sezóně, kterou zde sledujeme) dochází k drobným úpravám a účast v základní skupině připadne i vítězi Evropské ligy, nemusí mít v krajním případě jistotu základní fáze LM ani mistr země z dvanácté pozice. Na té se nyní za jedenáctým Tureckem (1-0-1, zisk 0.400) nachází Řecko (1-1-0, zisk 0.600), které opět o něco poodskočilo Švýcarsku (0-1-2, zisk 0.200).

Následuje trojice zemí, která bojuje o dvě vstupenky do nejlepší patnáctky, a tedy o možnost startu dvou klubů v předkole LM. Tento souboj nejlépe zvládá Rakousko (1-1-1, zisk 0.600), které si opět vytvořilo o něco větší náskok na Česko i Rumunsko. A opět je na místě uvést stoprocentní bilanci Salzburgu, který dává vzpomenout na svou čtyři roky starou jízdu v EL.

Přestože to ve čtvrtek někdy před devátou večerní nevypadalo pro fanoušky českého klubového fotbalu dobře, nakonec se Rumunsko (0-1-1, zisk 0.250) před Česko (0-1-1, zisk 0.250) na patnáctou příčku po čtvrtém hracím týdnu přeci jen nevrátilo. Po utkáních LM na tom byly rumunské kluby lépe - Steaua remizovala v Basileji (vyrovnávací gól vstřelil švýcarský klub v nastaveném čase), zatímco Plzeň doma padla s Bayernem. Překvapení se pak rodilo ve čtvrtek večer v Kluži, kde domácí Pandurii vedlo nad favorizovanou Fiorentinou a Česku by pak k přeskočení Rumunska nestačil ani zázrak v Seville. Naštěstí však Fiorentina duel v Rumunsku v závěrečných minutách otočila, navíc Liberec přidal o pár hodin později v Seville alespoň poloviční zázrak a bodový odstup mezi Rumunskem a Českem tak zůstal stejný jako po třetím hracím týdnu.

Ze zemí na dalších místech si dobře vedl Izrael (vítězství Maccabi Tel Aviv, remíza Maccabi Haifa) a Dánsko (vítězství FC Kodaň i Esbjerg). Vítězství zaznamenal také kyperský APOEL, bod za jednu remízu si připsalo ještě Chorvatsko a Bulharsko - Ludogorec si remízou dokonce zajistil postup do jarního play-off EL.

Konfrontace nejlepší šestice

Zajímavé statistiky přináší také sledování vzájemných soubojů týmů z nejlepších evropských soutěží. V základních skupinách LM i EL se španělské, anglické, německé, italské, portugalské a francouzské kluby mezi sebou střetnou dohromady ve 48 utkáních. Ve čtvrtém hracím týdnu došlo celkem k 8 takovým soubojům. Dvě porážky si v duelech s anglickými celky připsaly bundesligové kluby (Schalke, Borussia Dortmund), jednou prohrál také klub z Itálie (AC Milán), Portugalska (Guimaraes) a Francie (Marseille). Bez porážky tak zůstalo pouze Španělsko (vítězství FC Barcelona, Betis, remíza Real Madrid, Real Sociedad) a Anglie (vítězství Chelsea, Arsenal, remíza Manchester United). Jedno vítězství si připsala i italská Neapol.

zemězápasy, bilancekoeficient - průměr na zápas
Anglie11 (8-1-2) 1,55
Španělsko14 (7-4-3) 1,29
Itálie9 (4-2-3) 1,11
Německo13 (5-2-6) 0,92
Francie8 (1-2-5) 0,50
Portugalsko8 (0-3-6) 0,33

Výpočet národních koeficientů

Vedle standardních 2 bodů za vítězství a 1 bodu za remízu (v předkolech pouze polovina, tedy 1 a 0,5) hrají důležitou roli body bonusové. V současném formátu připisují kluby do národních koeficientů 4 body za účast v základní skupině LM a 5 bodů za postup z ní do osmifinále LM - po čtvrtém hracím týdnu již má pětibodový bonus na svém kontě FC Barcelona, Atlético Madrid, Manchester City a Bayern Mnichov. V jarních vyřazovacích bojích pak týmy vylepšují národní koeficienty ještě vždy 1 bodem za účast ve čtvrtfinále, semifinále i finále obou pohárů. Tyto zisky se dělí počtem všech klubů jednoho státu, které v sezóně do pohárů nastoupily.

Koeficienty UEFA
 ZeměCelkemLetosM LMM ELT LMT EL
1.Španělsko85.42710.7144343
2.Anglie77.8919.9284343
3.Německo74.9278.0004342
4.Itálie60.1057.3333332
5.Portugalsko56.4664.0833323
6.Francie52.5004.5003322
7.Rusko43.6657.0832423
8.Nizozemsko42.1463.7502412
9.Ukrajina38.4665.3332413
10.Belgie34.9005.0002313
11.Turecko32.0004.5002311
12.Řecko31.2003.7002311
13.Švýcarsko30.6254.6002312
14.Rakousko28.1255.0002312
15.Česko26.8505.5002311
16.Rumunsko26.7576.3751311
17.Izrael25.3754.2501302
18.Kypr23.0002.5001302
19.Dánsko20.7003.2001311
20.Chorvatsko19.1253.8751302
21.Bělorusko18.6251.7501300
22.Polsko18.3752.6251301
23.Skotsko16.5663.2501310
24.Švédsko15.9252.8001301
25.Norsko14.2752.6001301
26.Srbsko14.1252.5001300
27.Bulharsko13.8753.8751301
28.Maďarsko11.6250.8751300
29.Slovensko11.0001.6251300
30.Ázerbájdžán10.3752.5001300
31.Slovinsko10.0001.6251301
32.Gruzie9.8751.8751300
33.Moldavsko9.6252.6251301
34.Kazachstán8.2503.1251301
35.Bosna a Hercegovina7.5001.5001300
36.Finsko7.1750.5001300
37.Island6.7502.5001300
38.Lotyšsko6.2501.6251300
39.Černá Hora6.0001.2501300
40.Albánie5.5002.0001300
41.Makedonie5.2500.5001300
42.Litva5.2501.2501300
43.Irsko5.1250.2501300
44.Lucembursko4.8751.5001300
45.Malta4.8330.8751300
46.Lichtenštejnsko4.5001.0000100
47.Severní Irsko3.6250.8751300
48.Wales3.0000.7501300
49.Estonsko2.8751.0001300
50.Arménie2.8751.1251300
51.Faerské ostrovy2.1250.8751300
52.San Marino0.9990.3331200
53.Andorra0.8330.3331200
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. M LM a EL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2015/2016. T LM a EL - počet týmů zbývajících v aktuální sezóně pohárů

Autor: Martin Lavický

Komentáře (137)

Přidat komentář
Aldeano

Libe a Libe a Liberec!!!

Reagovat
ManUnited

Reagovat
patrikhm

Škoda vypadnutí Sparty s tím Häckenem

Reagovat
oli9

přesně tak ..být Sparta v EL tak by tam určitě něco uhrála v momentální formě, fakt škoda toho léta

Reagovat
REPLIKATOR

Hrajem za sebe a ne za nějaký trapný koeficient

Reagovat
patrikhm

sebemilenec smrdí

Reagovat
Filip12

chtělo by to poskočit na 10 místo aspon

Reagovat
Oxbow

Achjo

Reagovat
smazaný uživatel

chtělo by to poskočit aspon na první místo

Reagovat
FORZAMILAN

Češi zatím letošní sedmý nejlepší koeficient, bravo

Reagovat
Aldeano

Reagovat
F.Torres

Když Liberec porazí Freiburg a Plzen s obrovskou klikou postoupí do EL. Tak věřím, že to 15. místo si pohlídáme

Reagovat
smazaný uživatel

Kdyz vyhraju sportku a s obrovskou klikou tam bude zrovna 600milionu. Tak verim ze ten milionar budu

Reagovat
F.Torres

a ted něco k tématu

Reagovat
C-M@ster

Plzni není moc reálná.

Reagovat
F.Torres

pokad to nepokazí Bayern, tak to je pořád 50/50

Reagovat
Aldeano

50/50? Chceš říct, že CSKA není favorit? Plzeň samozřejmě postoupit do EL může, ale 50 na 50 to není.

Reagovat
smazaný uživatel

souhlas, plzeň musí vyhrát, i kdyby vyhrála na city, CSKA stačí plichta, kvalitou se s něma moc rovnat nemůže, ovšem CSKA letos vypadá, že není ve své kůži, takže možné je všechno, ale osobně bych to viděl tak na 30/70

Reagovat
smazaný uživatel

14. kolo 27.10.2013 13:00 CSKA Moskva - FK Krasnodar 5:1

15. kolo 02.11.2013 10:30 Volga Nižnij Novgorod - CSKA Moskva 1:2

16. kolo 10.11.2013 12:45 CSKA Moskva - Těrek Groznyj 4:1

Reagovat
smazaný uživatel

mne to tak nejak vychazi ze to 15. misto na 90% urveme....z ceskych a rumunskych tymu boduje jen Liberec...navic Pandurii vypadlo, Steaua to ma taky nahnute (posledni zapasy se Schalke a Chelsea) zatimco Liberec krok od postupu a Plzen jakstaks nejaka sance tam je na ten treti flek.

Reagovat
smazaný uživatel

tak tak.

Reagovat
F.Torres

Pořád Rumuni můžou celkem v klidu uhrát výhru a remízu, čímž by nás předstihli. Je to pořád otevřené, ale chce to myslet taky na další roky dopředu a snažit se urvat co nejvíc bodu, co to jen jde..

Reagovat
smazaný uživatel

ano,muzou uhrat vyhru a remizu ale Liberec muze klidne urvat vyhry dve a Plzen na CSKA taky ma + Liberec muze nahrat nejaky bodik v dalsi fazi kam ma nakroceno a Plzen taky (vim,ze to pravdepodobne neni,ale scifi to taky neni)

Reagovat
F.Torres

Sci-fi ani není, že jak Liberec, tak Plzeň rupnou a je to všechno v pytli. Příští kolo se rozhodne o budoucím vývoji. Zatím je vše ve hvězdách a můžeme pouze doufat a spekulovat..

Reagovat
smazaný uživatel

ale jedna vec je jista, ze Pandurii konci a Steaua jestli prohraje na Chelsea tak taky. A kdyz se podivas jak to ma nachystane Liberec tak to proste chte nechte svadi k tomu co rikam...+ porad nechcu odepisovat tu Plzen ikdyz mam obavy ze doma stim Bayernem CSKA uhrat bod muze

Reagovat
smazaný uživatel

Tie 2 miestenky do LM by potom platili od sezóny 2015/16 ? Ja myslím, že 15.miesto udržíte.

Reagovat
Aldeano

Jj za 2 roky. Snad se to udží.

Reagovat
Aldeano

*udrží

Reagovat
smazaný uživatel

rumuni po podzimu končí a upřímně to nevypadá, že by toho ještě moc nahráli, myslím si, že jedna remíza liberce i plzně by stačila

Reagovat
patrikhm

Liberec porazí Freiburg a remízuje v Estorilu, Plzeň doma zvítězí s CSKA a postoupí. A kdyby ne, to 15.místo si pohlídáme i bez Plzně, protože oba rumuni budou letos v pohárech končit

Škoda zbabělé Sparty, mohli jsme útočit i na 13.pozici..

Reagovat
smazaný uživatel

Navrhuju založit tým, který se bude jmenovat třeba FC Koeficient a všichni mu budeme fandit v evropě. Mohli by se toho ujmout borci odsud. Fabec bude trenér a bude dělat jedenáctky. Neuro bude mít na starost finanční gramotnost klubu. Tiskový mluvčí bude Filip a klubový šašek třeba kiwwi.

Reagovat
ryzskej

Co se ti na koeficientu nelíbí?

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

"třeba kiwwi"

Reagovat
REPLIKATOR

Reagovat
smazaný uživatel

Mám takové zlé tušení, že to 15. místo nakonec těsně nedáme.

Reagovat
smazaný uživatel

ale dáme. Rumuni už toho moc uhrát nemůžou.

Reagovat
patrikhm

Jako že by se stal zázrak a skončíme před Rakouskem?

Reagovat
smazaný uživatel

Jebat koeficient. Jedině Baníko Pičo.

Reagovat
patrikhm

Jebat Baník

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
cetto

tak ted jsi mě pobavil xD

Reagovat
smazaný uživatel

U Rumunů může brát body pouze Panduril proti portugalcům. V ostatních zápasech už je hodně nepravděpodobné, že by dokázali i remizovat. Za to u nás může Liberec brát body v obou zápasech a Plzeň taky není proti CSKA bez šance. Takže ta 15. příčka je hodně blízko.

Reagovat
patrikhm

Ta patnáctka je v podstatě jistá

Reagovat
jester Radka Bejbla

Nechápu že Rakušáci se drží tak vysoko, nepamatuju se že by nějaký jejich tým měl výraznější úspěch v pohárech za poslední léta a stejne se tam drží jako klíšťata

Reagovat
F.Torres

+- 3 roky zpět měli 3 týmy v pohárech a celkem se jim dařilo.. navíc ted se jim taky celkem daří

Reagovat
jester Radka Bejbla

to jo, vždycky se nějak ukopou do skupin a neni o nich moc slyšet. Ale myslel jsem výraznější úspěch

Reagovat
F.Torres

to ti nepřijde jako úspěch? mít 3 týmy v pohárech na to 13-17. místo s přehledem stačí..

Reagovat
smazaný uživatel

a letos krom LM, maj ultralehký skupiny EL

Reagovat
smazaný uživatel

aj v LM dostala Austria najprijateľnejšiu skupinu na nejaké bodíky....viac by mohla uhrať už len možno popri Benfice či Olympiakosu, aj to je otázne.

Reagovat
wikingskrin

však právě od ročníku 2015/2016 (do kterého se pořadí mění naposledy v této sezóně, kterou zde sledujeme)

Znamená to tedy, že když tuhle sezonu skončíme před Rumunama tak máme ty 2 fleky ? A jak se to tedy bude řadit v sezoně 14/15 ?

Reagovat
Lorcan

v sezóně 14/15 budem mít stále 1. místo LM a 3.místa v EL, rozhodlo o tom pořadí na konci minulý sezóny, je to takhle s ročním odstupem, aby při startu ligy už bylo jasný o co se hraje

Reagovat
smazaný uživatel

tak pro nás lepší, když vidím jak je LM letos nadupaná

Reagovat
cristiano.K.

Liberec to musí zvládnout, klidně dvě remízy a na jaře bude záležet na losu,ale bod s dvojzápasu s kýmkoliv jsou schopni udělat. Samozřejmě i bod o Plzně by bodl, ale nevidím důvod, proč by doma nemohli CSKA porazit. Jsem optimista

Reagovat
smazaný uživatel

Sparta v nejsilnějším složení uhrála bod proti nim....nevim,kde berete to víru,když CSKA se stále snaží vejít do TOP30 světových klubů

Reagovat
cristiano.K.

Plzeň lepší základní jedenáctku lepší než Sparta. CSKA není nic nezdolatelného. V prvním duelu sice měli více ze hry,ale na šance to bylo dost vyrovnané, nemluvě o golu Kozáčika.

Kde ty bereš sílu plácat tyhle nesmysly?

Reagovat
smazaný uživatel

a ty máš asi dobrýho dealera,že jsi ještě nespadl z oblak na zem

Reagovat
Aldeano

To bych nesrovnával. Jak Sparta, tak CSKA už měli jasný postup. Byl to vyrovnaný zápas. Možná Sparta měla více gólovek. CSKA přijelo s béčkem....

Reagovat
smazaný uživatel

i kdyby Plzeň vyhrála,tak musej ještě dohnat skore

Reagovat
cristiano.K.

Reagovat
Y.N.W.A

co to je za logiku? ...to je jako kdyby si tím, že Udinese někdy porazilo AC Milán, AC Milán někdy porazilo Barcelonu, Liberec postoupil přes Udinese a Baník porazil Liberec, napsal, že Baník porazí Barcelonu... ale to je jen přání v Nohavicově songu

Reagovat
smazaný uživatel

sorry, ale letošní Plzeň prostě na CSKA nemá , to by museli remizovat už venku,kdyby byli tak dobrý

Reagovat
smazaný uživatel

CSKA je stejně jako Fenerbahce klub, který to nepodcení....větší šanci maj proti týmům s hlavou v oblacích

Reagovat
Y.N.W.A

ok, já to prostě tak jasně nevidím a věřím, že Plzeň zabojuje... i když tam bude důležitý, jestli to po pátejch utkáních ještě budemít smysl... uvidíme

Reagovat
smazaný uživatel

já jí fandim,ale nohama na zemi, tam to chtělo tu remízu z Ruska, karty jsou v rukou CSKA zatim

Reagovat
smazaný uživatel

Každý zápas je iný, uspieť môžu kľudne aj proti City, kt. už majú istý postup...je to o detailoch, jednej-dvoch premenených alebo nepremenených šanciach...je to proste futbal, o jednom hovoria papierové predpoklady a o druhom je samotný zápas....

Reagovat
Y.N.W.A

a od remízky na CSKA nebyli daleko... nejen výsledkově, ale i herně, nebyl by to až takovej šok

Reagovat
smazaný uživatel

to ani Jablonec proti Betisu, ale Plzeň musí jít do stejnýho vabanku

Reagovat
PJ

"to by museli remizovat už venku" - cože? Takže když neremizovali venku, tak nemaji šanci ani doma?

Jako já s tebou souhlasim, že CSKA je někde jinde nez Plzeň v současný formě a i v Plzni bude favorit, ale tvoje argumenty, kterýma to tu podporuješ, jsou k smíchu

Reagovat
smazaný uživatel

kdyby byla remíza z Ruska, tak naděje je, ale momentálně maj 3 body náskok,lepší skóre a stačí jim remíza....když nasaděj beton v Plzni, tak je nic netrápí a ani výhra Plzně jim třeba nebude vadit, takže výchozí podmínky jsou jasně na straně CSKA

Reagovat
PJ

Na skóre se nehraje, rozhodujou vzájemný zápasy, takže Plzni stačí i výhra 1:0...

Reagovat
smazaný uživatel

a když bude stejnej výsledek ? skóre nebo prodloužení ?

Reagovat
PJ

Jo, při výhře Plzně 3:2 by rozhodovalo skóre.

Reagovat
cristiano.K.

h8_12.11.2013 14:58

i kdyby Plzeň vyhrála,tak musej ještě dohnat skore

on fakt nic o tom neví,ale plácá plácá

Reagovat
smazaný uživatel

k smíchu jsou spíš naděje Plzně, protože každej čeká, že Plzeň zopakuje jízdu proti Neapoli, ale čeká nás spíš hořké zklamání jako s Turkama

Reagovat
Y.N.W.A

prostě hejtr no... že na tebe vůbec reagujeme

Reagovat
cristiano.K.

ta forma byla hrozná ještě tři zápasy zpět,ale ted? prohra s Bayernem je klidně mohla nakoponout, čemuž i nasvědčuje otočení zápasu v Bolce. Reálně je samozřejmě remíza s CSKA nejpravděpobnější výsledek.

Reagovat
PJ

Teď je forma určitě lepší, než před pár týdny, já to srovnávam spíš s minulou sezónou, oproti který ta forma taková neni..

Reagovat
cristiano.K.

souhlas, kvalitativně kádrem jde Plzeň dolu,ale to bohužel v ČR, hráči jako Darida,Jiráček,Pilař dosáhli zde maxima a správně šli za lepším.

Reagovat
smazaný uživatel

stačí,aby Pandurii jednou remizovalo a máme po koeficientu, Liberec se Steuaou nemůže držet krok věčně a jestli Plzeň porazí CSKA ? to už je pravděpodobnější,že Liberec vyhraje skupinu EL nebo že dá Freiburgu 5:0

Reagovat
cristiano.K.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
wikingskrin

Pandurii doma s Ferreirou určitě bude bodovat

Reagovat
smazaný uživatel

právě a jedinej,kdo letos dělá koeficient je Liberec

Reagovat
PJ

Jedinej no. Udělal 9,5 bodu, Plzeň jen 10

Reagovat
smazaný uživatel

ve skupinový fázi ani ťuk, Rakušáci nebo Rumuni snad nemaj body z předkol?

Reagovat
PJ

A jak Rakušáci nebo Rumuni souvisí s tvym plácnutim "jedinej,kdo letos dělá koeficient je Liberec"?

Reagovat
smazaný uživatel

od koho se dá čekat ještě příliv bodů..... Plzeň vypadla ze hry už losováním skupin

Reagovat
PJ

Takže "jedinej, kdo letos dělá koeficient" = "jedinej, od koho se dá čekat ještě příliv bodů"? Tak to pak jo no

Reagovat
smazaný uživatel

zmatený starci a ještě zmatenější Figo nalosovali Plzni peklo, možná se měla víc snažit při tý losovačce

Reagovat
Fluor

Reagovat
Fluor

Ty jsi ale exot

Reagovat
smazaný uživatel

Vadí mi jak hlemýždí tempo UEFY, že se LETOŠNÍ výsledky projeví až v sezóně 2015/16, tak to, že se posuzují výsledky 5 let zpátky, kdy měly kluby třeba zcela jinou sestavu i výkonnost a někdy ani vůbec poháry nehrály - klidně by stačily 3 roky. Jinak kromě obligátního blbce, jemuž vadí snad už samo cizí slovo koeficienty pozoruju, že většinou se tady lidi zajímají o boj o 15. místo, který zase není tak životně důležitý, protože druhý tým v LM by měl těžkou práci v nemistrovské části předkol a k tomu by se výsledek ještě dělil pěti místo čtyřmi. Spíš by nás měla zajímat konkrétní domácí situace. Po ostudném debaklu Sparty nemůžeme na rozdíl od jejích zaslepených fandů nijak vzhlížet k účasti týmu v LM, kde pravděpodobně vypadne už v předkolech a není jisté ani, že se dostane aspoň do skupiny EL. Pokud se Plzeň udrží na 2. místě a vymotá se z nedávných potíží, mohlo by se jí v EL dařit rozhodně víc než v LM. Zajímavým pohárovým nováčkem by mohly být Teplice, pokud udrží cizineckou kolonii pohromadě, což jim samozřejmě přeju včetně postupu v EL. Horší je to s Libercem, který nás v pohárech mile překvapuje a drží nad vodou a přitom mu hrozí, že příště se do EL vůbec nedostane! Zjevně je účast ve třech soutěžích najednou na něj moc, z domácího poháru už vypadl a tak mu nezbývá než bojovat na jaře o 3. místo v lize, ev. na to, že pohár ČP vyhraje Sparta nebo Plzeň (což není moc pravděpodobné) a do EL se dostane i 4. tým. Rozhodně by nebylo dobré, aby pohár vyhrál nějaký autsajdr, který nebude mít ani na EL - ale třeba někdo překvapí. Takže aktuálně mám největší obavy o Liberec. Ve hře by mohla snad být ještě Boleslav, ale to by musela ještě přidat.

Reagovat
smazaný uživatel

na začátku každé sezóny musí být jasné, o kolik míst v pohárech se hraje, takže je naprosto logické, že se letošní výsledky nemůžou projevit již při nasazování do následující sezóny. a myslím si, že pět ročníků je tak ideální doba, 3 by byly už poměrně málo, stačil by jeden extrémně dobrý nebo naopak špatný rok a ovlivnilo by to celkový koeficient mnohem výrazněji než teď

Reagovat
Y.N.W.A

Reagovat
Lorcan

Reagovat
twerp

15 místo je zbytečné, důležité je 12. A to není až tak nereálné. Stačí každý rok uhrát cca 6,5 bodů a je to doma. Zatím máme 5.5 bodů, takže nám chybí bod, což jsou dvě výhry. To není nereálné. Plzeň by se mohla hecnout a Liberec by si to měl pohlídat. A kdyby to dopadlo optimisticky a jak Plzeň, tak Liberec postoupili, tak bychom snad mohli počítat se ziskem kolem 7-8 bodů. To by byla paráda.

Reagovat
smazaný uživatel

obyčejně jsem optimista, ale nemyslím si že je v našich silách udržet si 12. místo dlouhodobě.

Reagovat
smazaný uživatel

Řeckej fotbal není jejich ekonomika, v tom jsou pořád o parník před náma a Švýcarsko jde stále nahoru + naši největší konkurenti Rakousko,Izrael,Rumunsko (příp.Kypr)

Reagovat
Y.N.W.A

to určitě ne, i tu patnáctku s větštím počtem týmů budem držet těžko, ale kruci, co tady všichni povídáte o udržení? ...jsme Gambáč liga, odkud chodí hráči dál na západ, nemůžeme konkurovat elitní desítce... ale je dobrý, když tam budem aspoň rok a aspoň jednou budou bojovat po dlouhejch 10 letech dva týmy o LM... nebo se radši plácat kolem dvacítky jenom proto, že prostě nemáme na to to udržet? ...proč tady tak divně uvažuje takovejch lidí? ...a jo, jsme vlastně v Česku

Reagovat
exse

Byla by to paráda, aktuálně to není ani 2 body na Turky, bohužel nám uškodilo, že Turci i Řekové dostali týmy do skupin, aniž by si to uhráli. Příští sezónu bychom potřebovali úspěch jako letos, s tím že to Sparta neposere, tedy nějakých nějakých 8 bodů a stejně by ta šance byla poměrně malá. 15. místo je základ, kterej když uděláme letos, tak ho už na dlouhý léta nepustíme.

Reagovat
smazaný uživatel

Když Liberec porazí Freiburg,Plzeň cska,Bayern cska a Steua skončí ve skupině čtvrtá tak 15.místo je naše teď se to ještě musí splnit :/

Reagovat
smazaný uživatel

mega funkce

Reagovat
Talker

Jinak když na to koukám, tak 16. místo by bylo pro nás možná i užitečnější, než to 15. z čisté kalkulace ohledně koeficientu.

1) Dělí se stále čtyřmi týmy. Nemuseli bychom řešit nemistrovskou část LM, kde je to relativně o hubu a není jednoduché postoupit přes silné týmy.

2) Vítěz ligy jde do 4. předkola LM, což je minimálně skupina EL.

3) Vítěz poháru jde rovnou do 4. předkola EL, což znamená vítězství jednoho dvojzápasu a jde do skupiny.

A 2 klasické týmy v 2. předkole.

Reagovat
PJ

Kde jsi přišel na 2 a 3? Vítěz ligy nejde do 4. předkola, ale pořád jen do 3. Takže jistotu skupiny nemá. Rovnou do 4. předkola jde jen pět týmů z nemistrovský části. A vítěz poháru - ze země na 15. místě jde do čtvrtýho, ze země na 16. místě do třetího. A nemistrovská část taky neni žádná tragédie, ve třetim předkole jsou týmy ze zemí na 6.-15. místě, takže ne ty nejsilnější, a hlavně týmu stačí vyhrát jeden ze dvou dvojzápasů a má jistotu skupiny EL. Samozřejmě nevýhoda je dělení bodů pěti a taky to, že týmy začínaji v pozdějších předkolech a nahrajou míň bodů.

Reagovat
Y.N.W.A

ještě, že tu je někdo normální, díky...

Reagovat
Talker

http://www.coen.wz.cz/ligamistru.htm - tam je označené, že 3 kluby (14.-16. místo) jdou do 4. předkola.

http://www.coen.wz.cz/evropskaliga.htm - opět, to samé.

Reagovat
Talker

Tak jsem se dost blbě překoukl, je to jinak....

Reagovat
Y.N.W.A

fér, že umíš uznat chybu

Reagovat
Talker

Tak když je to naprosto očividná blbost, tak proč bych to nepřiznal?

Reagovat
Y.N.W.A

jsou i tací, kterým když dáš jasný fakta, tak stále vomílaj tu svou lež... a často i v takovýchto diskuzích, takže to uvádění na pravou míru, kolikrát ani nemá smysl a říkám si, proč to dělám

Reagovat
Y.N.W.A

hele, sledoval jsi někdy předkola, třeba tento rok před pár měsíci? ...ve kterým předkole začínali Basilej, Austria a APOEL? ...mistři zemí z 14 až 16 místa?

Reagovat
PJ

U tý LM to máš posunutý, 14.-16. místo znamená mistra ve třetim, ne ve čtvrtym předkole. U EL to tak vypadá, ale je to letošní sezóna, kde se to takhle nejspíš pošachovalo kvůli týmům vyřazeným za korupci. Koukni tady - http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/ - je to tu rozepsaný.

Reagovat
Talker

Tak toho jsem si nevšiml u EL, koukal jsem jen na COENa a myslel jsem, že to tak je dáno prostě.

Reagovat
Talker

Tak jasně, nahrajou méně bodů v předkolech, ale mají to blíže do skupiny. To bych nebral jako úplnou tragédii, je to kompenzováno vyšší šancí, že se tam někdo dostane.

Zbytek jsem se překouknul, já právě viděl jinou barvu a nezatěžoval jsem se čtením dále. V tom případě je samozřejmě 16. místo nezajímavé

Reagovat
Y.N.W.A

ano, takhle mluvěj politici před volbama... přesvědčit, jak je vlastně dobře, že se máme blbě a podpořit to zaručenými fakty, který si suverénně vycucal z prstu, aniž by byl obeznámen s realitou

Reagovat
Talker

Víš co Sašo? Jdi do prdele.

Prostě jsem se překoukl.

Reagovat
Y.N.W.A

tak takhle už politici nemluvěj ...ale víš, co, dvakrát měř, jednou řež

Reagovat
goodbay

Já s tebou souhlasím. Velmi důležitej je faktor, že budou jen 4 týmy místo 5. Takto můžem nahrát více bodů. 5 klubů je na GL moc. Do Evropy se dostanou max. 3. Tudíž bychom opět lehčeji sbírali body a další rok bychom zvýšili náskok na 15. místo, pokud by byla sezona úspěšná jako dvě poslední.

Reagovat
Talker

Ted nevím, co obhajuješ - že je lepší mít 4 týmy než 5 nebo obráceně?

Podle mého je 5 týmů stále výhoda. Jsou to poháry a tam nehraje roli jenom kvalita kádru, ale i štěstí na los, formu, haluz, podcenění, taktika atd. Nemůžeš říct, že mistr uhraje více bodů než vícemistr a ten více než ten na třetím místě atd.

Nikdy navíc nevíš, kdo to je, protože ty kádry se dost promíchají. Letos to třeba zachranuje Liberec, který nahrál 9,5 bodu (tj 2,375 bodů národního). Oproti tomu loni nahráli jen 1/4 bodů proti letošku. Kdo by čekal, že letos 2x porazí Curych, přejdou přes Udinese, remizují s Freiburgem a 2x Sevillou? A kdo čekal, že Sparta vypadne okamžitě?

Takže ono sice se bude dělit více týmy, ale je větší šance, že některé týmy něco uhrají. Navíc ten rozdíl není až tak veliký - letos jsme získali 22 bodů. Kdyby se to dělilo pěti, tak získáme 4,4, což je o bod méně. Ale ten tým v pohárech by měl získat nějaké ty bodíky navíc, aby se to vyrovnalo alespon částečně.

Reagovat
exse

Naprosto mimo.

Reagovat
Talker

Fakt? Tak mi to vysvětli. Protože nikdo jiný to ještě nenapsal...

Reagovat
PJ

Reagovat
cristiano.K.

Reagovat
didosh

Potřebuji nějaký skělý film,nejlepe histor....

Reagovat
smazaný uživatel

Jan Hus

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
didosh

něco jiného?

Reagovat
smazaný uživatel
Reagovat
didosh

tlamo super hra ale to už sem dohrál před několika rokama...

Reagovat
smazaný uživatel

já taky, několikrát ale srdíčko vždy zaplesá při těch vzpomínkách

Reagovat
didosh

jj

Reagovat
San Iker

Bože, tady se sešlo dementů

Reagovat
smazaný uživatel

Škoda Sparty a její vypadnutí, to by jsme určitě přeskočili Rakousko, ale musíme ještě věřit Plzni, že tam ten nějaký bodík udělá i, když to bude těžký, ale hlavně to je na Liberci.

Reagovat
smazaný uživatel

sparta hrála za rumunsko

Reagovat
smazaný uživatel

Taky protože mají Rumunskou vlajku .

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele