Ještě jedno kolo zbývá odehrát v základních skupinách Ligy mistrů a Evropské ligy, ale české kluby už nyní vědí, jaká bude jejich pohárová budoucnost. V jarním play-off EL bude pokračovat Slavia, zatímco Sparta i Liberec skončí ve své skupině třetí. V LM se z postupu radovaly další tři týmy, velmi zajímavý boj bude k vidění o zbývajících sedm osmifinálových pozic.
V pátém hracím kole se český koeficient zlepšil potřetí v řadě o dvě vítězství a aktuální hodnota 4.800 se již dá považovat za solidní. Celková bilance všech tří klubů ve skupině EL se navíc překlopila na pozitivní stranu (8-0-7). Patnácté místo je pro sledované pětileté období 2016/2017 - 2020/2021 (nasazení do ročníku 2022/2023) samozřejmě stále daleko, každý bod se však bude do dalších let hodit. Ve skupinové fázi Česko získává navrch nad dalšími konkurenty ve druhé desítce.
Elitní čtveřice
V rámci top evropských lig sledujeme souboj o první místo mezi Španělskem a Anglií i o třetí místo mezi Itálií a Německem.
Španělsko (zisk 0.857, bilance 2-2-3) má za sebou letos suverénně nejhorší týden. Pochvalu zaslouží Barcelona, poslední stoprocentní tým v LM a spolu s Arsenalem v pohárech vůbec. Jistě postupující Sevilla doma nezvládla duel favoritů, madridské celky budou o postup bojovat v posledním zápase. V EL jdou dál Villarreal a přes domácí porážku i Granada, naopak Real Sociedad si svou situaci zkomplikoval.
Anglie (zisk 1.857, bilance 3-2-2, 5 bodů za postup v LM) také neexcelovala, ale díky postupu Liverpoolu v LM stahuje Španělsko o celý bod na nepatrný rozdíl. To Manchester United bude muset postup uhrát v Lipsku. V EL jde dál kompletní trojice, k Arsenalu a Leicesteru se po remíze v Linzi přidal Tottenham.
Itálie (zisk 1.571, bilance 4-3-0) jako jediná z elitní čtveřice nezaznamenala porážku. Lazio, Inter i Atalanta navíc mohou jít v LM dál, a to by tedy za týden byl obrovský bodový přísun. V EL jdou do jarního play-off AS Řím i AC Milán, jistotu ještě nemá Neapol.
Německo (zisk 1.714, bilance 2-3-1, 5 bodů za postup v LM). Dortmund podle očekávání doplnil Bayern v osmifinále LM. Lipsko a Mönchengladbach budou o postup svádět boj s velikány United a Realem. V EL excelují Leverkusen i Hoffenheim.
V pátém kole si bilanci vzájemných duelů vylepšila Anglie díky Giroudovu koncertu v Seville, Španělsko a Itálie mají vyrovnanou bilanci, Německo připsalo dvě remízy a prohru, proto i nadále zaostává.
země
zápasy, bilance
koeficient - průměr na zápas
Anglie
5 (3-1-1)
1,40
Itálie
10 (4-2-4)
1,00
Španělsko
9 (3-3-3)
1,00
Německo
8 (1-4-3)
0,75
Páté až sedmé místo
Pátá příčka má benefit v podobě teoretické šance na LM též pro třetí klub (pokud se obhájce EL kvalifikuje do LM i z ligy) a dvou jistých míst v EL. Ze šesté pozice jdou přímo do LM dva kluby, ze sedmé již pouze jeden.
Francie (zisk 1.000, bilance 3-0-2) v této pětiletce zůstane pátá. Velmi si ale zahrává s budoucností, kde ji ohrožuje aktuálně šesté Portugalsko (zisk 2.000, bilance 2-1-0, 5 bodů za postup v LM). Portugalská trojice bude pokračovat i na jaře, z francouzské pětice zůstanou tři týmy jen v lepším případě. Rusko (zisk 0.333, bilance 1-0-3) se opět nepředvedlo, alespoň si však připsalo konečně první vítězství. Ruská celková skupinová bilance 1-8-11 i tak vypadá ostudně. Zenit v LM i CSKA v EL již mají jistotu brzkého pohárového konce, na prahu vyřazení je Lokomotiv, jistotu pohárového jara má jen Krasnodar.
Souboj o desítku
Desáté místo je poslední, které garantuje přímý postup do LM pro mistra. Velkou šanci má i mistr jedenácté země (pokud se obhájce LM kvalifikuje do LM i z ligy). Dvanáctá pozice znamená pro mistra čtvrté předkolo LM, a tedy jistotu minimálně skupiny EL.
Desítku udrží Nizozemsko (zisk 0.600, bilance 1-1-2), Belgie (zisk 0.800, bilance 2-0-2) a Rakousko (zisk 1.000, bilance 2-1-1). O tom, jak dopadne souboj mezi nimi napoví, kolik týmů protlačí do jara. Jistotu zatím mají dva nizozemské, dva belgické a žádný rakouský, ale tři týmy našich jižních sousedů si postup ještě mohou vybojovat.
Důležitou jedenáctou pozici zatím těsně drží Skotsko (zisk 0.500, bilance 1-0-1) před Ukrajinou (zisk 0.800, bilance 2-0-1) a Tureckem (zisk 0.000, bilance 0-0-2). Jistotu jara mají z těchto tří zemí jen Rangers, za týden budou o postup bojovat dva ukrajinské celky v LM a jeden turecký v EL.
Souboj o patnáctku
Patnácté místo rovná se pět klubů v Evropě, z toho dva v kvalifikaci o LM, vítěz poháru v kvalifikaci o EL a dva v kvalifikaci o KL. Od šestnáctého místa níže (pouze čtyři kluby) hraje o LM pouze mistr, zatímco vicemistr a další dva celky hrají jen o KL.
Kypr (zisk 0.500, bilance 1-0-0) prostřednictvím Omonie zabojoval v důležitém utkání proti PAOKu, a dostal se tak dokonce před Dánsko (zisk 0.250, bilance 0-1-0). Obě země zatím stále disponují relativně slušným náskokem před pronásledovateli. Protože však obě před Vánocemi končí, budou na jaře trnout, kam až to jejich soupeři dotáhnou. Především hned ten nejbližší, Srbsko (zisk 0.250, bilance 0-1-0), respektive Crvena Zvezda.
Hlavním aspirantem na ohrožení patnáctky před startem skupin bylo Řecko (zisk 0.000, bilance 0-0-3), které ovšem silně zaostává za očekáváním a podruhé v řadě nezískalo ani bod. PAOK i AEK jsou navíc ze hry, výrazněji může bodovat pouze Olympiakos. A to už jsme u Česka (zisk 0.800, bilance 2-0-1), které opět o stupínek poskočilo, když předstihlo Švýcarsko (zisk 0.000, bilance 0-0-1). Jistotu jara má Slavia, Young Boys mají postup ve svých rukou. Také Chorvatsko (zisk 0.600, bilance 1-1-0) bude mít jarního zástupce, Dinamo Záhřeb. Za Izrael (zisk 0.250, bilance 0-1-1) je ve hře o postup Maccabi Tel Aviv.
Výpočet národních koeficientů
Vedle standardních 2 bodů za vítězství a 1 bodu za remízu (v předkolech pouze polovina, tedy 1 a 0,5) hrají důležitou roli body bonusové. V současném formátu připisují kluby do národních koeficientů 4 body za účast v základní skupině LM a 5 bodů za postup z ní do osmifinále LM. V jarních vyřazovacích bojích pak týmy vylepšují národní koeficienty ještě vždy 1 bodem za účast ve čtvrtfinále, semifinále i finále obou pohárů. Tyto zisky se dělí počtem všech klubů jednoho státu, které v sezoně do pohárů nastoupily. Česko zatím získalo 24 bodů (8,5 Liberec, 8,5 Slavia, 4 Sparta, 2,5 Plzeň, 0,5 Jablonec), což po dělení pěti účastníky dává hodnotu 4.800 bodu. V rozehrané sezoně to znamená již poměrně lichotivé 14. místo z 55 soutěží.
Rozloučení s 12 skupinami EL
Evropská liga se hraje podvanácté a naposledy ve formátu 12 základních skupin pro 48 týmů. Ty si zahrálo na 217 různých celků, včetně šesti českých. Nejvíce různých týmů vyslala německá Bundesliga, celkem 17. Anglii reprezentovalo 16 různých značek, Itálii 14, Španělsko a Portugalsko 12. Nejčastějšími účastníky jsou s 8 starty Lazio, Villarreal, PSV, Salzburg, Rapid Vídeň a PAOK. Dalších devět celků nastoupilo do základních skupin sedmkrát, mezi nimi i pražská Sparta. Na podrobné statistické bilancování bude prostor po odehrání následujícího šestého kola, kdy se brány za tímto formátem EL definitivně uzavřou a od příští sezony budeme svědky nové, možná i lepší, užší skupinové podoby. Před vypuknutím aktuálního ročníku to statisticky v EL vypadalo takto:
Jednoznačným králem základních skupin EL je Salzburg se 101 body ve 48 zápasech (bilance 31-8-9), jenž má na druhé Lazio náskok 20 bodů! Lazio přitom odehrálo stejný počet utkání (48; 23-12-13). Jediným klubem bez bodu je irský Shamrock Rovers (6; 0-0-6). Při nerovném počtu zápasů je vhodným měřítkem průměrný zisk bodu na zápas. Takové statistice vládne Dinamo Moskva (6; 6-0-0; 3.00 bodu na zápas), stoprocentní při své jediné účasti. Vezmeme-li jako hranici alespoň tři účasti, tedy 18 zápasů, je nejlepším týmem základních skupin EL Zenit Petrohrad (24; 19-3-2; 2,50), dále Schalke 04 (18; 13-4-1; 2,39), Eintracht Frankfurt (18; 14-0-2; 2,33), Arsenal (18; 12-4-2; 2,22), Fiorentina (24; 16-4-4; 2,17), Lyon (18; 11-6-1; 2,17), Bayer Leverkusen (18; 11-5-2; 2,11), zmíněný Salzburg (48; 31-8-9; 2,10), Tottenham (30; 18-8-4; 2,07) a desítku uzavírá Genk (24; 14-7-3; 2,04). Z českých klubů na tom před aktuální sezónou byla nejlépe Sparta (36; 16-11-9; 1,64). Suverénně nejhůře je na tom Slovan Bratislava (18; 1-2-15; 0,278).
Co se týče vyhraných trofejí, jednoznačně EL dominuje Španělsko se sedmi tituly z jedenácti (z toho čtyři pro Sevillu a tři pro Atlético). Zbývající čtyři vítězství vybojovaly FC Porto, Manchester United a dvakrát Chelsea. Z toho plyne, že německé, ani italské celky EL zatím ovládnout nedokázaly. Týmy Bundesligy se dokonce ani jednou nedostaly do finále, z celků Serie A to byl jen letos Inter Milán.
Sedmkrát dokráčely k vítězství týmy přes celou EL, tedy již od základních skupin. Sevilla i Atlético ve svém jednom případě dokonce od třetího předkola, takže v EL v dané sezóně odehrály neuvěřitelných 19 zápasů! Čtyřikrát se radovali smutní vyřazení ze skupin LM, kteří nastoupili až do jarního pavouka EL - dvakrát Atlético, jednou Sevilla a Chelsea.
Z uvedeného výčtu týmů se zvučnými jmény plyne, že také EL je kvalitní soutěží, kde i top evropské týmy prahnou po vítězství. Tedy minimálně od sezony 2014/2015, ve které si vítěz EL poprvé zajistil jistotu skupiny LM pro další sezonu. Srovnávat Evropskou ligu s Ligou mistrů samozřejmě není možné a nebylo by to ani fér. Zajimavý je však velmi krátký seznam top evropských týmů, které hrály základní skupinu LM, ale v základní skupině EL se neobjevily. Obsahuje pouze tři jména. Víte která?
Koeficienty UEFA
Země
Celkem
Letos
M LM
M EL
M KL
T LM
T EL
1.
Španělsko
89.712
11.357
4
2
1
4
3
2.
Anglie
89.283
13.071
4
2
1
4
3
3.
Itálie
69.581
10.428
4
2
1
4
3
4.
Německo
68.998
10.642
4
2
1
4
2
5.
Francie
53.748
5.583
3
2
1
3
2
6.
Portugalsko
46.349
7.400
3
1
2
1
2
7.
Rusko
38.215
4.166
2
1
2
3
1
8.
Nizozemsko
36.400
6.400
2
1
2
1
3
9.
Belgie
35.900
5.400
2
1
2
1
3
10.
Rakousko
34.825
5.700
2
1
2
1
3
11.
Skotsko
31.125
6.250
2
1
2
0
2
12.
Ukrajina
31.100
4.800
2
1
2
2
1
13.
Turecko
30.100
3.100
2
1
2
1
1
14.
Kypr
27.750
4.000
2
1
2
0
1
15.
Dánsko
27.625
3.875
2
1
2
1
0
16.
Srbsko
26.000
4.750
1
0
3
0
1
17.
Řecko
25.000
4.100
1
0
3
1
2
18.
Česko
24.800
4.800
1
0
3
0
3
19.
Švýcarsko
24.725
3.625
1
0
3
0
1
20.
Chorvatsko
24.075
3.700
1
0
3
0
2
21.
Izrael
23.375
6.000
1
0
3
0
2
22.
Švédsko
20.500
2.500
1
0
3
0
0
23.
Bulharsko
19.875
3.500
1
0
3
0
2
24.
Norsko
19.500
5.000
1
0
3
0
1
25.
Rumunsko
18.200
3.750
1
0
3
0
1
26.
Ázerbájdžán
16.875
2.500
1
0
3
0
1
27.
Kazachstán
15.625
1.000
1
0
3
0
0
28.
Maďarsko
15.500
4.250
1
0
3
1
0
29.
Bělorusko
15.250
1.500
1
0
3
0
0
30.
Polsko
15.125
4.000
1
0
3
0
1
31.
Slovinsko
14.250
2.250
1
0
3
0
0
32.
Slovensko
13.625
1.500
1
0
3
0
0
33.
Lichtenštejnsko
9.000
0.500
0
0
1
0
0
34.
Litva
8.750
1.625
1
0
3
0
0
35.
Lucembursko
8.250
1.000
1
0
3
0
0
36.
Bosna a Hercegovina
7.875
2.500
1
0
3
0
0
37.
Irsko
7.875
1.875
1
0
3
0
1
38.
Severní Makedonie
7.625
1.750
1
0
3
0
0
39.
Lotyšsko
7.375
1.375
1
0
3
0
0
40.
Arménie
7.250
1.250
1
0
3
0
0
41.
Albánie
7.125
1.875
1
0
3
0
0
42.
Severní Irsko
6.958
2.833
1
0
3
0
0
43.
Finsko
6.875
1.375
1
0
3
0
0
44.
Moldavsko
6.875
1.375
1
0
3
0
0
45.
Gruzie
6.875
1.750
1
0
3
0
0
46.
Malta
6.375
1.500
1
0
3
0
0
47.
Faerské ostrovy
6.000
2.625
1
0
3
0
0
48.
Kosovo
5.833
1.833
1
0
3
0
0
49.
Gibraltar
5.666
1.666
1
0
3
0
0
50.
Wales
5.000
1.500
1
0
3
0
0
51.
Černá Hora
5.000
1.625
1
0
3
0
0
52.
Island
4.875
0.625
1
0
2
0
0
53.
Estonsko
4.625
1.250
1
0
2
0
0
54.
Andorra
3.331
0.666
1
0
2
0
0
55.
San Marino
1.166
0.500
1
0
1
0
0
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. M LM, EL a KL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2022/2023. T LM, EL a KL - počet týmů zbývajících v aktuální sezóně pohárů
nahrát stejně bodů jako naši pohyblivější slovanští bratři Srbové,Ukrajinci a Rusové, je úspěch !
Reagovat
Tomtaf
04.12.202014:40
Top týmy, co hrály LM a ne EL? Barcelona, Real Madrid a Bayern?
Reagovat
Malavi
04.12.202015:24
Ano, jsem rád, že to někdo čte až do konce! Nebo čte aspoň konec...
Reagovat
pobody's nerfect
04.12.202014:42
Tak za chvilku anglie před španělskem, su zvědavý, jaké další argumenty se budou používat pro tvrzení, že španělská liga je lepší než anglická
Reagovat
LokoLFC
04.12.202014:46
Španělská liga je tak náročná, že jdou týmy do evropských pohárů unavené a hrajou s béčkem.
Reagovat
Kily
04.12.202014:53
jak málo některým stačí...
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202014:56
Snad žádný, protože to není pravda
Reagovat
Alan_Shearer
04.12.202016:30
Aktualne ale PL lepsi je, o tom snad nemusi byt rec.
Reagovat
dave30
04.12.202016:56
A když ti napíšeme, že jo, tak budeš spokojený? Tady to neustálé poměřování kvality lig mi připadá úplně zbytečné. Nešlo by se domluvit tak, že tady máme 4 kvalitativně podobné ligy (Francie je opravdu kousek níž) a tím to ukončit?
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202018:08
vždyť jo
Reagovat
ACSeRw!n
04.12.202015:09
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202015:09
Španělská liga dominovala a teď je v útlumu, nic víc v tom není. Teď to vypadá, že na tom budou líp anglické/německé týmy. Ale jestli si byl názoru, že PL měla třeba posledních 7 let navrch, tak to, že se to před nějakou dobou otočilo, ti nedává zpětně za pravdu
Reagovat
Stannis Baratheon
04.12.202015:10
Tak proč PL před sebe La Ligu vůbec pustila?
Reagovat
Anacron
04.12.202015:17
No teď už lepší není. Na tom není nic složitého. Každopádně je momentálně vyrovnaná, což pohledem fandů PL znamená nejlepší ne?
Reagovat
Shevchenko
04.12.202014:46
Barcelona, Real a Bayern?
Reagovat
Malavi
04.12.202015:25
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202014:53
Barcelona, Real, Juventus
Reagovat
Tomtaf
04.12.202015:15
Juventus ji hrál v roce 2010, po šesti remízách nepostoupil ze skupiny.
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202021:14
Reagovat
czech_mira
05.12.202013:00
Pamatuju zápas s Lechem Poznaň 3:3
Reagovat
stas87
05.12.202019:33
Rudnevs tri fiky, posledny tusim boma do vika.
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202014:57
Dánsko ani Kypr nebudou mít na jaře žádnej tým. My, Srbsko a Řecko jeden v EL, takže se už asi neposunem, ale můžeme se přiblížit právě Dánsku a Kypru.
Reagovat
AC Sparta Praha good
04.12.202015:01
Jenže tam bude mít tým i Chorvatsko a nejspíš i Izrael a Švýcarsko, tak abychom se ještě nepropadli
Reagovat
KingMaster13
04.12.202015:10
V podstatě abychom se dotáhli na Dánsko tak by Slavia musela dojít tak do semifinále Nebo do čtvrtfinále ale musela by vše v osmifinále i 16-finále vyhrát a to si myslím že nedáme. Tam už budou kvalitnější soupeři Musí hlavně Liberec, hrají se Zvezdou a když je porazí tak je stáhneme ale když by prohráli tak bychom měli problém předběhnout i ty Srby
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202021:16
Nejde o to jak dopadneme teď, 15. místo už je moc daleko. Ale každý bodík se bude počítat v následujících sezónách. Až odečteme tu tragickou minulou sezónu (jen 2,5b), můžeme zase vyletět nahoru
Reagovat
Y.N.W.A
04.12.202021:17
přesně!
Reagovat
dave30
05.12.202000:11
Je to tak. 3 roky asi budeme muset vydržet.
Reagovat
Benfica
04.12.202015:02
hm.. 7,400, 5 najlepší koeficient.. a to ešte chýbajú body od Sportingu..
Reagovat
Stannis Baratheon
04.12.202015:16
Srbská, skotská nebo kyperská liga před náma, to je vážně vtip.
Reagovat
KingMaster13
04.12.202015:24
Vybojovali si to, postupně malými krůčky ale vybojovali. Jako zní to vtipně, když všechny ty ligy mají důstojné 2 kluby maximálně (u Skotska už ani to ne) Ale bodů dělají dost bohužel a my měli teď útlum.
Reagovat
soukup
04.12.202015:45
to není o útlumu, ale o tom, že oni poslední sezóny dělí body čtyřmi a my pěti týmy. To dělá hrozně moc. Všechny ligy kolem toho 15. místa mají důstojné tak 2 - 3 kluby a ten pátý klub, co jde do pohárů je vlastně jen koule u nohy, co snižuje koeficient. My se jí teď na rok dva "zbavíme" a Skotsku, Kypru tam teď naopak přistane. Za několik let se vše zas otočí, my vyletíme do top 15 a na 20. flek zase zahučí Skotsko s Kyprem. A takto pořád dokola.
Reagovat
KingMaster13
04.12.202015:49
Tak loni dělala body jen Slavia, protože všichni ostatní hned vylítali a jako v tý LM jsme jich tolik neudělaly taky Předtím Sparta nic nepřispěla a tak nějak jsme to plácali s Plzní. A pak se tam ještě počítá ta sezona pod Šilhavým a to jsme taky v pohárech docela bouchli, to tahala zase spíš Plzeň, takže ono 3 týmy v pohárech jsme neměli pěkně dlouho a to se podepsalo. Jinak to co zmiňuješ na to vliv má taky ale ne tak zásadní
Reagovat
soukup
04.12.202015:57
naše zisky jsou 5,500 5,500 6,500 2,500 a letos zatím 4,800 a zase asi dáme nějakých 5 500. Mně to teda přijde jako velmi stabilní úroveň s jedním špatným rokem. Útlum tam nevidím. Kdybychom dělili čtyřmi tak máme 6,875 - 6,875 - 8,125 - 3,125 - 6,000, součet je 31,000, což čirou náhodou je zrovna zisk na úrovni 11. Skotska, které dělí těmi čtyřmi týmy místo pěti. Já myslím, že to celkem hezky ilustruje vliv 4 nebo 5 týmů v pohárech
Reagovat
KingMaster13
04.12.202016:04
Dobře teď jsi mě tím docela překvapil, já myslel že jsme tam měli tak 3 roky zpátky větší ztrátu. Bohužel nedá se nic dělat, my to budeme mít jak na houpačce asi no, že nějaké roky budeme tu 15 držet a pak vypadneme.
Reagovat
soukup
04.12.202016:06
na houpačce je většina zemí mezi 12. a 22. místem. Uvidíme co s tím provede ta třetí pohárová soutěž, ale tady ten jojo stav kolem 15. místa to asi nezmění
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202016:12
A počítáš to letos bez Liberce? To je ten pátý co by nehrál a ne Jablonec. Navíc bychom hráli více předkol, takže se to tak brat nedá.
Reagovat
soukup
04.12.202016:19
ne nepočítám, zapomněl jsem na to. Ani jsem se nedíval kolik bodů uhrály naše 5. kluby minulých 5 let. Ale jsem si celkem jistý, že i když odečtu všechny body, co 5. kluby posledních 5 let nahrály, tak to nevyváží dopad toho, že se jimi dělí. Letošní Liberec je celkem výjimka.
Reagovat
Y.N.W.A
04.12.202016:37
tak znova a přepočítat, jinak jsou to čísla vycucany z prstu
Reagovat
dave30
04.12.202016:12
Pravdu máš, předsedo... Jinak pěti budeme dělit bohužel ještě příští rok.
Reagovat
jackinho10
05.12.202008:41
Reagovat
Stannis Baratheon
04.12.202016:06
Přesně tak, navíc když jim všechny ty týmy začínají hrát už v prvních předkolech, kde sbírají povinné výhra nad Podgoricou, TNS a podobně... Mělo by se mnohem více zohledňoat, v jaké fázi soutěže kluby vyhrávají, protože porazit třeba Nice a Leerkusen a postoupit ze skupin je něco jiného než porazit třeba tu Podgoricu, Željezničar Sarajevo a podobně a pak ve skupině neuhrát ani boda.
Reagovat
KingMaster13
04.12.202016:24
Reagovat
Čekám na brejk
04.12.202020:04
Ale vždyť už se to zohledňuje, ve skupinách jsou za vítězství 2 body, ve předkolech jen jeden. Ke všemu se dá říci, Slavia teď hraje výborně, ale na začátku podzimu to byla opravdu bída, tak kdo ví, jestli by nevypadli už v předkole . Pořád když je člověk ve skupině, tak má jistých 6 zápasů, a za 1 vítězství dostane tolik, co za dvou vítězství v předkole po kterém ale může stejně tak skončit. Vždyť i Portugalcům v předkole vypadli 2 týmy, ty kdyby hráli rovnou ve skupině tak kdo ví, jestli by nemohli pomýšlet na 5. příčku. Ono uvidíme příští sezónu jak moc velká výhoda bude začínat dříve pro české kluby, doufám, že to bude získávání bodů a ne nějaké výbuchy 2. české týmy budou začínat ve 2. předkole Konfereční ligy, Mistr teoreticky už ve druhém předkole mistrovské části LM, kde by také měl narazit na jednoduššího soupeře .
Reagovat
Stannis Baratheon
04.12.202021:22
Proto píšu mnohem víc.
A se zbytkem nesouhlasím.
Reagovat
smazaný uživatel
05.12.202016:26
Předtím se počítaly celé body i za předkola
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202016:00
Dělili čtyřmy a los v předkolech je taky zásadní zvlášť, když tam hraješ víc zápasů. Soupeři Skotských klubů letos byli např: Coleraine, Glentoran, Lincoln, Runnavik,FC Riga, KR Reykjavík, FK Sarajevo. To je pak jedno,že se tam za výhru počítá jen 1 bod a ne 2.
Reagovat
KingMaster13
04.12.202016:04
Jo tak to je bohužel pravda, naše týmy začínají později a ještě většinou už proti kvalitním soupeřům takže šanci udělat easy body moc není
Reagovat
Stannis Baratheon
04.12.202016:07
Za postup do skupiny EL by taky měli něco dát, stejně tak za postu z ní.
Reagovat
soukup
04.12.202016:13
přesně, není moc fér, že za dvě výhry ve skupině EL dostaneš stejně bodů, jako když v prvním a druhým předkole porazíš přes vícemistry Estonska a Albánie
Reagovat
fenixLFC
05.12.202016:17
Reagovat
oli9
04.12.202018:55
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202015:31
Pokud se Slavia dostane do semifinále EL, což rozhodně není nereálné, tak by nám to mělo na 15.místo stačit.
Reagovat
dave30
04.12.202016:22
Je jasné, že ve dvojzápasu může postoupit i papírově slabší, ale buďme nohama na zemi. Když se podívám na postupující z EL a přiřadím některé vypadnuvší z LM (Real nebo Gladbach, Ajax nebo Atalanta, Lipsko nebo MU), tak bych byl rád i za jeden postup.
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202016:40
Jasný, zůstat nohama na zemi, ale na druhou stranu si i připustit, že Slavia může konkurovat evropskému nadprůměru a přes kluby úrovně Gladbachu klidně postupovat.
Reagovat
dave30
04.12.202016:46
Takže ano, ve dvojzápasu se dá vyřadit i favorit. Ale ten Gladbach... Opravdu jsi přesvědčen, že Slavia by mohla hrát špičku BL? Já ne, asi se mýlím.
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202016:52
Reálně by mohla pomýšlet na 4.místo v konečné tabulce za Bayernem, Dortmundem a Lipskem. Následující konfrontace s Leverkusen napoví více.
Reagovat
dave30
04.12.202017:01
No dobře...
Reagovat
Losinho
05.12.202006:58
Chce to jít z prvního místa ve skupině.
Reagovat
dave30
05.12.202008:48
To je jasné. Uvidíme, jak bude trenér pracovat s kádrem. Přece jenom je ještě 6 zápasů v 18 dnech. Vzhledem k tomu, že zítra se očekává opět základní sestava, tak v Německu už by měli mít někteří hráči volno, aby to nedopadlo špatně (zranění). Slavia má naštěstí momentálně ten kádr daleko širší, než Sparta.
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202021:20
Zase nohama na zemi... Pokud dokážou bodovat v Leverkusenu a tím vyhrát skupinu, pak se dá díky výhodnějšímu losu uvažovat o nějakém postupu. Ze druhého místa by měli velkou šanci hned v prvním kole play off dostat nějaký velmi silný tým a vyletět.
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202015:41
Milan i Bělehrad mají postup jasný. Očekávám od Liberce a Sparty povinné výhry.
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202015:42
A když nevyhrajem, tak to neunáme
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202015:43
Neuznáme
Reagovat
Kincl
04.12.202017:02
Snad vyletí Atlanta, Inter a postoupí Lipsko a Gladbach :) Německo
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202018:18
A odkud by měla vyletět Atlanta?
Reagovat
h8_sfatto
04.12.202018:24
mít největší letiště na světě, tak odnikud nelítám
Reagovat
nenavidimManUTD
04.12.202018:37
Atlanta hraje MLS
Reagovat
smazaný uživatel
05.12.202008:57
Ale měla by vyletet
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202019:58
zoufalče
Reagovat
Shevchenko
04.12.202023:21
Ty si ocas
Reagovat
fenixLFC
05.12.202016:18
Reagovat
Fortex
05.12.202020:44
Radsi Atalantu než Glandbach
Reagovat
vanGomm
04.12.202017:25
Škoda,že nehrála Sparta předkola mohl ten koef. být větší
Reagovat
Kincl
04.12.202017:39
by pak nepostoupili ale do skupin
Reagovat
vanGomm
04.12.202017:42
Reagovat
Liquid
04.12.202017:48
Reagovat
Čekám na brejk
04.12.202020:10
Přesně tak, bych se bál, že by došlo k výbuchu, Sparta celkově je známá tím, že se hecne na silné týmy a s těmi uhrává body, ale se slabými týmy má výbuchy (Subotica, Hacken, Žilina), které se od doby internacionalizace stali bohužel pravidelnými, ale to už se snad teď změní. Já myslím, že je jen dobře, že se haluzácky dostali díky koroně do skupin, ty 4 body nejsou k zahození a ještě můžou být další 2 body s AC Milán. Nehledě na prachy a zkušenosti co ze skupin Sparta získala.
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202018:49
Ke změnám herního systému evropských pohárů: Když už se teď ve fotbalu mluví po klausovsku o prachách na 1. místě bylo by dobré A. vědět kolik která země platí UEFĚ (poradíte mi kde to najít?) / B. jaké mají jednotlivé kluby rozpočty, ev. součet "tržních" cen hráčů / od věci by nebylo ani C. procento kolik v řekněme prvních 20 ligách hraje cizinců, kteří se v dané zemi nenarodili a to z hlavních dodavatelských oblastí Afrika, Lat. Amerika, vých. Evropa, případně i záp. Evropa. K tomu za D. od koho a kolik dostávají tzv. velkokluby, zejména anglické, peněz. Mířím k tomu, kdo stojí za nynějším bezprecedentním boomem anglických klubů v zemi, která - pomineme-li kvetoucí finanční, tedy lichvářský sektor rozhodně není žádným ekonomickým, sociálním, duchovním, právním ani morálním premiantem. Již předcházející reforma evropských pohárů jasně zvýhodnila první čtyři země, což se pak zpětně odráží i v jejich koeficientu, letos navíc šokují suverénní výhry anglických klubů nad většinou soupeřů svědčících o nástupu Anglie na 1. místo před vadnoucí Španěly. To ukazuje i na dlouhodobou souvislost postavení národních fotbalových lig a ekonomické situace jednotlivých zemí (viz sestup Ukrajiny, Turecka, Řecka, již dříve Rumunska a naopak postup Dánska, Rakouska a třeba Norska). Jsou tu samozřejmě i výjimky jako je kyperský daňový ráj nebo kuriózní a nejspíš krátkodobý vzestup Skotů. Nadcházející rozdělení pohárů na LM+EL+KL v kurzu "oddělme zrno od plev" pokračuje a ztěžuje přístup klubů z "chudších" zemí do vyšších pater ale odstraňuje i některé anomálie (např. nadměrný počet 12 skupin v EL). Mezi ty chudší ale jak se ukazuje zase ne tak fotbalově podřadné země patříme i my, tím víc si musíme cenit statečných výkonů naší trojice Slávie,Liberce zejména a do jisté míry i Sparty čelící nejednou i nepřízní sudích. Ty ukazují, že na dno dvacítky v národním koeficientu a tedy v úrovni naší ligy rozhodně nepatříme. Ani největší škarohlíd a obdivovatel anglických, italských, španělských aj. klubů by nemohl tvrdit, že je v úhrnu slabší než 11. skotská, 14. dánská či 15. kyperská! Nejvíc mne ovšem naserou hlášky zdejších "trhovců", že sotva se ve Slávii objeví mladý a zjevně ještě kšeftařským myšlením nedotčený Sima, který pomáhá vracet vykrvácenou Slávii na původní úroveň zraje pro anglickou ligu!! Co třeba tak do podělaného West Hamu, který české posily patrně pomohly vytáhnout z pásma sestupu až na momentální 5. místo v PL? Jestliže jsme ani za bolševika nebyli ruskou fotbalovou kolonií nevidím důvod, proč máme být nyní kolonií anglickou (Anglie je mimochodem jen část Nevelké Británie)!
Reagovat
berliner
04.12.202021:28
Za ten konec
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202022:05
To bude krávovina,ta konferenční liga,jen 20 družstev a zbytek vypadlé týmy z LM
Reagovat
berliner
05.12.202000:36
Z LM snad vypadle z EL
Reagovat
smazaný uživatel
05.12.202002:39
Jo,teda naopak,EL bude jen 20 původních družstev a zbytek vypadlí z LM,tak jsem to myslel,takže drtivá většina EL se přetransformuje v tu konferenční
Reagovat
smazaný uživatel
05.12.202003:01
81 LM,20 EL,138 KFL
Reagovat
oli9
04.12.202018:57
Naše zisky jsou 5,500 5,500 6,500 2,500 a letos zatím 4,800 a zase asi dáme nějakých 5 500. Mně to teda přijde jako velmi stabilní úroveň s jedním špatným rokem. Útlum tam nevidím. Kdybychom dělili čtyřmi tak máme 6,875 - 6,875 - 8,125 - 3,125 - 6,000, součet je 31,000, což čirou náhodou je zrovna zisk na úrovni 11. Skotska, které dělí těmi čtyřmi týmy místo pěti. Já myslím, že to celkem hezky ilustruje vliv 4 nebo 5 týmů v pohárech
Reagovat
Y.N.W.A
04.12.202020:01
S první větou souhlas, taky si ty poslední roky v Evropě považuju... jen loni to byl trochu propadák.
Ale proboha, stejně jako kolega jeden před tebou... ne, nemáme 31.000... jako vy to vydělíte čtyřma, ale necháte tam zisky pěti týmů, navíc i ten pátej možná někdy nahrál víc, než vítěz poháru (napadá mě třeba ten ročník se Zlínem)...takže spočítat znova a až pak to bude relevantní...
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202021:35
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202022:04
Ok.
2016/17 - mínus 2 body Slavie, 2017/18 - mínus 3 body Bolky, 2018/19 - mínus 1 bod Sparty, 2019/20 - mínus 2 body Boleslavi, letos - mínus 8,5 bodů Liberce
To znamená 6,375 - 6,125 - 7,875 - 2,625 - 3,875, celkem 26,875 bodů, což by stačilo na 16. místo.
Mít v pohárech jen 4 kluby by nebyla ztráta, ale zrovna třeba letos Liberec získal z našich klubů nejvíc bodů. Ani se 4 kluby bysme se ale neposunuli.
Reagovat
Y.N.W.A
04.12.202022:17
díky! ...jsem si právě myslel, že to není zase tak žhavý... tady furt lidi "pět týmů pět týmů, to je moc, na to naše liga nemá" ...a ejhle... jako na diskuzích na idnes apod. jsou ještě větší experti
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202023:45
Reagovat
smazaný uživatel
06.12.202009:11
Borci díky za krásnou diskuzi, radost číst konstruktivní argumenty...
Reagovat
PJ
04.12.202023:38
No, vypočítaný je to sice pěkně, ale těch bodů by dost pravděpodobně bylo víc, protože by naše týmy začínaly v dřívějších předkolech, kde by sice občas mohly i vypadnout, ale mnohem častěji by tam sbíraly snadný body...
Reagovat
smazaný uživatel
04.12.202023:46
Zase by ale nebyly přímé postupy, které jsme měli, takže by možná bylo míň našich týmů ve skupině
Reagovat
PJ
05.12.202000:10
jj, i když těch zas tolik nebylo, ne? Zlín, kterej uhrál prd, pak Plzeň LM a letos Sparta? Každopádně je to další věc, kvůli který se to takhle moc nedá přepočítávat :)
Reagovat
Y.N.W.A
05.12.202010:48
jj, je to kdyby, taky by jich mohlo bejt míň, protože by, podobně jako se Skenderbou apod., vypadli třeba taky s outsidery... ale je to kdyby.. prostě bylo pět týmů, protože jsme si to uhráli a pak lidi nadávaj, že jsme měli mít čtyři týmy a plácat se v překolech a tam nahrávat víc bodů? ...nerozumím uvažování některejch ...teď se dočkaj, že budeme mít čtyři týmy a budeme hrát KL, ale to zase budou ty samý nadávat na něco jinýho
Reagovat
dave30
05.12.202014:49
Nejspíš hledání nějakého pozitiva na tom, že nám to moc nejde a vypadneme z patnáctky.
Reagovat
smazaný uživatel
06.12.202009:10
Reagovat
Harley111
04.12.202022:42
Letos na 99% už patnáctku nedáme, ale by fajn aby ještě Spa,Sla,Lib uhráli pár bodů páč je velká šance už příští sezónu se do té 15ctky znovu dostat, momentálně jen cca -1,1 bodů za 15 Švýcarskem.
Reagovat
Y.N.W.A
04.12.202023:14
"15ctky ...za 15 Švýcarskem" ...asi zemřu na infarkt na eurofotbalovejch diskuzích
jinak obsahově souhlas, příští rok to bude hodně vyrovnaný
Reagovat
Harley111
04.12.202023:45
Jj někdy to člověk moc překonbinuje a vznikne z toho takový překladatelský oříšek.
Reagovat
smazaný uživatel
05.12.202002:40
Patnáctctka
Reagovat
smazaný uživatel
05.12.202010:35
Jednou jsem viděl kámoše napsat 40cet (ano, myslel tím prostě čtyřicet)
Reagovat
smazaný uživatel
05.12.202016:28
Internauti tak běžně píšou
Reagovat
dave30
05.12.202000:31
Bohužel ještě příští rok dělíme pěti. Dolů půjde Dánsko a asi i Turecko, naopak nahoru Srbsko a možná i Švýcarsko. Těch loňských 2,500 bude ještě 3 roky obrovská koule na noze...
Reagovat
vanGomm
05.12.202012:22
Nikde není jistota,že se ta koule v dalších 5 letech nebude znovu opakovat.Když na to příjde můžem stihnout i dvě
Reagovat
vanGomm
05.12.202012:40
Naše koeficienty
2021 4,800 zatím
2020 2,500 koule na noze
2019 6,500
2018 5,500
2017 5,500
2016 7,350
2015 3,875 koule
2014 8,000
2013 8,500
2012 5,250
2011 3,500 koule
2010 4,100
2009 2,375 koule
2008 5,125
2007 5,750
2006 4,625
2005 2,875 koule
2004 7,375
2003 6,200
2002 5,500
2001 6,000
2000 8,000
1999 2,250 koule
1998 4,875
1997 3,600 koule
1996 10,333
1995 2,500
Za 27 ročníků je 7 tzv. propadáků.Takže to vychází v průměru každý 4 rok je velmi špatný.
Reagovat
Y.N.W.A
05.12.202014:00
bez koule na noze jenom jedna petiletka
Reagovat
smazaný uživatel
05.12.202016:38
Kdy jsme na tom byli úplně nejlíp v pořadí?
Mimochodem, je super, že to samý hodnocení používá UEFA už takhle dlouho. Většinou se všechno po pár letech mění, ale tohle má narozdíl třeba od žebříčku FIFA hlavu a patu a je to jednoduchý na výpočet.
Reagovat
smazaný uživatel
05.12.202017:15
8. místo bylo nejlíp. To bylo 95 - 2000.
Reagovat
smazaný uživatel
05.12.202017:31
Myšleno od sezóny 95-96.
Reagovat
smazaný uživatel
05.12.202017:49
Za Československa jsme byli nejlíp 6. v 1964.
Reagovat
smazaný uživatel
05.12.202019:37
Ale to se koeficienty oficiálně ještě nevedly.
Reagovat
Hiko
05.12.202021:41
to totiž ještě neexistoval coen.wz.cz
Reagovat
smazaný uživatel
05.12.202022:31
Ale na kassiesa.net to mají.I když do poháru veletržních měst se tehdy družstva nasazovala nahodile,bez ohledu na pořadí v lize,asi buď každý,kdo měl veletržní město a přihlásil se,nebo ty jednotlivé fotbalové svazy to vybíraly
Ale původně jsme měli 12 bodů v 1995.-6.,podom to zredukovali,co začli půlit body z předkol
Reagovat
smazaný uživatel
05.12.202017:43
Akorát Nizozemí bylo před námi s 12,5
Reagovat
dave30
05.12.202014:41
Jj, vzhledem k tomu, že během 3 let odepíšeme 17,5 bodu, tak s nějakým posunem nemůžeme počítat. Hlavně žádnou další kouli, nebo půjdeme na delší dobu do třetí desítky.
Reagovat
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Komentáře (117)
Přidat komentářnahrát stejně bodů jako naši pohyblivější slovanští bratři Srbové,Ukrajinci a Rusové, je úspěch !
Top týmy, co hrály LM a ne EL? Barcelona, Real Madrid a Bayern?
Tak za chvilku anglie před španělskem, su zvědavý, jaké další argumenty se budou používat pro tvrzení, že španělská liga je lepší než anglická
Španělská liga je tak náročná, že jdou týmy do evropských pohárů unavené a hrajou s béčkem.
jak málo některým stačí...
Snad žádný, protože to není pravda
Aktualne ale PL lepsi je, o tom snad nemusi byt rec.
A když ti napíšeme, že jo, tak budeš spokojený? Tady to neustálé poměřování kvality lig mi připadá úplně zbytečné. Nešlo by se domluvit tak, že tady máme 4 kvalitativně podobné ligy (Francie je opravdu kousek níž) a tím to ukončit?
Španělská liga dominovala a teď je v útlumu, nic víc v tom není. Teď to vypadá, že na tom budou líp anglické/německé týmy. Ale jestli si byl názoru, že PL měla třeba posledních 7 let navrch, tak to, že se to před nějakou dobou otočilo, ti nedává zpětně za pravdu
Tak proč PL před sebe La Ligu vůbec pustila?
No teď už lepší není. Na tom není nic složitého. Každopádně je momentálně vyrovnaná, což pohledem fandů PL znamená nejlepší ne?
Barcelona, Real a Bayern?
Barcelona, Real, Juventus
Juventus ji hrál v roce 2010, po šesti remízách nepostoupil ze skupiny.
Pamatuju zápas s Lechem Poznaň 3:3
Rudnevs tri fiky, posledny tusim boma do vika.
Dánsko ani Kypr nebudou mít na jaře žádnej tým. My, Srbsko a Řecko jeden v EL, takže se už asi neposunem, ale můžeme se přiblížit právě Dánsku a Kypru.
Jenže tam bude mít tým i Chorvatsko a nejspíš i Izrael a Švýcarsko, tak abychom se ještě nepropadli
V podstatě abychom se dotáhli na Dánsko tak by Slavia musela dojít tak do semifinále
Nebo do čtvrtfinále ale musela by vše v osmifinále i 16-finále vyhrát a to si myslím že nedáme. Tam už budou kvalitnější soupeři
Musí hlavně Liberec, hrají se Zvezdou a když je porazí tak je stáhneme ale když by prohráli tak bychom měli problém předběhnout i ty Srby
Nejde o to jak dopadneme teď, 15. místo už je moc daleko. Ale každý bodík se bude počítat v následujících sezónách. Až odečteme tu tragickou minulou sezónu (jen 2,5b), můžeme zase vyletět nahoru
Je to tak. 3 roky asi budeme muset vydržet.
hm.. 7,400, 5 najlepší koeficient..
a to ešte chýbajú body od Sportingu..
Srbská, skotská nebo kyperská liga před náma, to je vážně vtip.
Vybojovali si to, postupně malými krůčky ale vybojovali. Jako zní to vtipně, když všechny ty ligy mají důstojné 2 kluby maximálně (u Skotska už ani to ne)
Ale bodů dělají dost bohužel a my měli teď útlum.
to není o útlumu, ale o tom, že oni poslední sezóny dělí body čtyřmi a my pěti týmy. To dělá hrozně moc. Všechny ligy kolem toho 15. místa mají důstojné tak 2 - 3 kluby a ten pátý klub, co jde do pohárů je vlastně jen koule u nohy, co snižuje koeficient. My se jí teď na rok dva "zbavíme" a Skotsku, Kypru tam teď naopak přistane. Za několik let se vše zas otočí, my vyletíme do top 15 a na 20. flek zase zahučí Skotsko s Kyprem. A takto pořád dokola.
Tak loni dělala body jen Slavia, protože všichni ostatní hned vylítali a jako v tý LM jsme jich tolik neudělaly taky
Předtím Sparta nic nepřispěla a tak nějak jsme to plácali s Plzní. A pak se tam ještě počítá ta sezona pod Šilhavým a to jsme taky v pohárech docela bouchli, to tahala zase spíš Plzeň, takže ono 3 týmy v pohárech jsme neměli pěkně dlouho a to se podepsalo. Jinak to co zmiňuješ na to vliv má taky ale ne tak zásadní
naše zisky jsou 5,500 5,500 6,500 2,500 a letos zatím 4,800 a zase asi dáme nějakých 5 500. Mně to teda přijde jako velmi stabilní úroveň s jedním špatným rokem. Útlum tam nevidím. Kdybychom dělili čtyřmi tak máme 6,875 - 6,875 - 8,125 - 3,125 - 6,000, součet je 31,000, což čirou náhodou je zrovna zisk na úrovni 11. Skotska, které dělí těmi čtyřmi týmy místo pěti. Já myslím, že to celkem hezky ilustruje vliv 4 nebo 5 týmů v pohárech
Dobře teď jsi mě tím docela překvapil, já myslel že jsme tam měli tak 3 roky zpátky větší ztrátu.
Bohužel nedá se nic dělat, my to budeme mít jak na houpačce asi no, že nějaké roky budeme tu 15 držet a pak vypadneme.
na houpačce je většina zemí mezi 12. a 22. místem. Uvidíme co s tím provede ta třetí pohárová soutěž, ale tady ten jojo stav kolem 15. místa to asi nezmění
A počítáš to letos bez Liberce? To je ten pátý co by nehrál a ne Jablonec. Navíc bychom hráli více předkol, takže se to tak brat nedá.
ne nepočítám, zapomněl jsem na to. Ani jsem se nedíval kolik bodů uhrály naše 5. kluby minulých 5 let. Ale jsem si celkem jistý, že i když odečtu všechny body, co 5. kluby posledních 5 let nahrály, tak to nevyváží dopad toho, že se jimi dělí. Letošní Liberec je celkem výjimka.
Pravdu máš, předsedo...
Jinak pěti budeme dělit bohužel ještě příští rok.
Přesně tak, navíc když jim všechny ty týmy začínají hrát už v prvních předkolech, kde sbírají povinné výhra nad Podgoricou, TNS a podobně... Mělo by se mnohem více zohledňoat, v jaké fázi soutěže kluby vyhrávají, protože porazit třeba Nice a Leerkusen a postoupit ze skupin je něco jiného než porazit třeba tu Podgoricu, Željezničar Sarajevo a podobně a pak ve skupině neuhrát ani boda.
Ale vždyť už se to zohledňuje, ve skupinách jsou za vítězství 2 body, ve předkolech jen jeden. Ke všemu se dá říci, Slavia teď hraje výborně, ale na začátku podzimu to byla opravdu bída, tak kdo ví, jestli by nevypadli už v předkole
. Pořád když je člověk ve skupině, tak má jistých 6 zápasů, a za 1 vítězství dostane tolik, co za dvou vítězství v předkole po kterém ale může stejně tak skončit. Vždyť i Portugalcům v předkole vypadli 2 týmy, ty kdyby hráli rovnou ve skupině tak kdo ví, jestli by nemohli pomýšlet na 5. příčku. Ono uvidíme příští sezónu jak moc velká výhoda bude začínat dříve pro české kluby, doufám, že to bude získávání bodů a ne nějaké výbuchy
2. české týmy budou začínat ve 2. předkole Konfereční ligy, Mistr teoreticky už ve druhém předkole mistrovské části LM, kde by také měl narazit na jednoduššího soupeře
.
Proto píšu mnohem víc.
A se zbytkem nesouhlasím.
Předtím se počítaly celé body i za předkola
Dělili čtyřmy a los v předkolech je taky zásadní zvlášť, když tam hraješ víc zápasů. Soupeři Skotských klubů letos byli např: Coleraine, Glentoran, Lincoln, Runnavik,FC Riga, KR Reykjavík, FK Sarajevo. To je pak jedno,že se tam za výhru počítá jen 1 bod a ne 2.
Za postup do skupiny EL by taky měli něco dát, stejně tak za postu z ní.
přesně, není moc fér, že za dvě výhry ve skupině EL dostaneš stejně bodů, jako když v prvním a druhým předkole porazíš přes vícemistry Estonska a Albánie
Pokud se Slavia dostane do semifinále EL, což rozhodně není nereálné, tak by nám to mělo na 15.místo stačit.
Je jasné, že ve dvojzápasu může postoupit i papírově slabší, ale buďme nohama na zemi. Když se podívám na postupující z EL a přiřadím některé vypadnuvší z LM (Real nebo Gladbach, Ajax nebo Atalanta, Lipsko nebo MU), tak bych byl rád i za jeden postup.
Jasný, zůstat nohama na zemi, ale na druhou stranu si i připustit, že Slavia může konkurovat evropskému nadprůměru a přes kluby úrovně Gladbachu klidně postupovat.
Takže ano, ve dvojzápasu se dá vyřadit i favorit. Ale ten Gladbach... Opravdu jsi přesvědčen, že Slavia by mohla hrát špičku BL? Já ne, asi se mýlím.
Reálně by mohla pomýšlet na 4.místo v konečné tabulce za Bayernem, Dortmundem a Lipskem. Následující konfrontace s Leverkusen napoví více.
No dobře...
Chce to jít z prvního místa ve skupině.
To je jasné. Uvidíme, jak bude trenér pracovat s kádrem. Přece jenom je ještě 6 zápasů v 18 dnech. Vzhledem k tomu, že zítra se očekává opět základní sestava, tak v Německu už by měli mít někteří hráči volno, aby to nedopadlo špatně (zranění). Slavia má naštěstí momentálně ten kádr daleko širší, než Sparta.
Zase nohama na zemi... Pokud dokážou bodovat v Leverkusenu a tím vyhrát skupinu, pak se dá díky výhodnějšímu losu uvažovat o nějakém postupu. Ze druhého místa by měli velkou šanci hned v prvním kole play off dostat nějaký velmi silný tým a vyletět.
Milan i Bělehrad mají postup jasný. Očekávám od Liberce a Sparty povinné výhry.
A když nevyhrajem, tak to neunáme
Neuznáme
Snad vyletí Atlanta, Inter a postoupí Lipsko a Gladbach :) Německo
A odkud by měla vyletět Atlanta?
mít největší letiště na světě, tak odnikud nelítám
Atlanta hraje MLS
Ale měla by vyletet
Ty si ocas
Radsi Atalantu než Glandbach
Škoda,že nehrála Sparta předkola mohl ten koef. být větší
by pak nepostoupili ale do skupin
Přesně tak, bych se bál, že by došlo k výbuchu, Sparta celkově je známá tím, že se hecne na silné týmy a s těmi uhrává body, ale se slabými týmy má výbuchy (Subotica, Hacken, Žilina), které se od doby internacionalizace stali bohužel pravidelnými, ale to už se snad teď změní. Já myslím, že je jen dobře, že se haluzácky dostali díky koroně do skupin, ty 4 body nejsou k zahození a ještě můžou být další 2 body s AC Milán. Nehledě na prachy a zkušenosti co ze skupin Sparta získala.
Ke změnám herního systému evropských pohárů: Když už se teď ve fotbalu mluví po klausovsku o prachách na 1. místě bylo by dobré A. vědět kolik která země platí UEFĚ (poradíte mi kde to najít?) / B. jaké mají jednotlivé kluby rozpočty, ev. součet "tržních" cen hráčů / od věci by nebylo ani C. procento kolik v řekněme prvních 20 ligách hraje cizinců, kteří se v dané zemi nenarodili a to z hlavních dodavatelských oblastí Afrika, Lat. Amerika, vých. Evropa, případně i záp. Evropa. K tomu za D. od koho a kolik dostávají tzv. velkokluby, zejména anglické, peněz. Mířím k tomu, kdo stojí za nynějším bezprecedentním boomem anglických klubů v zemi, která - pomineme-li kvetoucí finanční, tedy lichvářský sektor rozhodně není žádným ekonomickým, sociálním, duchovním, právním ani morálním premiantem. Již předcházející reforma evropských pohárů jasně zvýhodnila první čtyři země, což se pak zpětně odráží i v jejich koeficientu, letos navíc šokují suverénní výhry anglických klubů nad většinou soupeřů svědčících o nástupu Anglie na 1. místo před vadnoucí Španěly. To ukazuje i na dlouhodobou souvislost postavení národních fotbalových lig a ekonomické situace jednotlivých zemí (viz sestup Ukrajiny, Turecka, Řecka, již dříve Rumunska a naopak postup Dánska, Rakouska a třeba Norska). Jsou tu samozřejmě i výjimky jako je kyperský daňový ráj nebo kuriózní a nejspíš krátkodobý vzestup Skotů. Nadcházející rozdělení pohárů na LM+EL+KL v kurzu "oddělme zrno od plev" pokračuje a ztěžuje přístup klubů z "chudších" zemí do vyšších pater ale odstraňuje i některé anomálie (např. nadměrný počet 12 skupin v EL). Mezi ty chudší ale jak se ukazuje zase ne tak fotbalově podřadné země patříme i my, tím víc si musíme cenit statečných výkonů naší trojice Slávie,Liberce zejména a do jisté míry i Sparty čelící nejednou i nepřízní sudích. Ty ukazují, že na dno dvacítky v národním koeficientu a tedy v úrovni naší ligy rozhodně nepatříme. Ani největší škarohlíd a obdivovatel anglických, italských, španělských aj. klubů by nemohl tvrdit, že je v úhrnu slabší než 11. skotská, 14. dánská či 15. kyperská! Nejvíc mne ovšem naserou hlášky zdejších "trhovců", že sotva se ve Slávii objeví mladý a zjevně ještě kšeftařským myšlením nedotčený Sima, který pomáhá vracet vykrvácenou Slávii na původní úroveň zraje pro anglickou ligu!! Co třeba tak do podělaného West Hamu, který české posily patrně pomohly vytáhnout z pásma sestupu až na momentální 5. místo v PL? Jestliže jsme ani za bolševika nebyli ruskou fotbalovou kolonií nevidím důvod, proč máme být nyní kolonií anglickou (Anglie je mimochodem jen část Nevelké Británie)!
Za ten konec
To bude krávovina,ta konferenční liga,jen 20 družstev a zbytek vypadlé týmy z LM
Z LM
snad vypadle z EL
Jo,teda naopak,EL bude jen 20 původních družstev a zbytek vypadlí z LM,tak jsem to myslel,takže drtivá většina EL se přetransformuje v tu konferenční
81 LM,20 EL,138 KFL
Naše zisky jsou 5,500 5,500 6,500 2,500 a letos zatím 4,800 a zase asi dáme nějakých 5 500. Mně to teda přijde jako velmi stabilní úroveň s jedním špatným rokem. Útlum tam nevidím. Kdybychom dělili čtyřmi tak máme 6,875 - 6,875 - 8,125 - 3,125 - 6,000, součet je 31,000, což čirou náhodou je zrovna zisk na úrovni 11. Skotska, které dělí těmi čtyřmi týmy místo pěti. Já myslím, že to celkem hezky ilustruje vliv 4 nebo 5 týmů v pohárech
Ok.
2016/17 - mínus 2 body Slavie, 2017/18 - mínus 3 body Bolky, 2018/19 - mínus 1 bod Sparty, 2019/20 - mínus 2 body Boleslavi, letos - mínus 8,5 bodů Liberce
To znamená 6,375 - 6,125 - 7,875 - 2,625 - 3,875, celkem 26,875 bodů, což by stačilo na 16. místo.
Mít v pohárech jen 4 kluby by nebyla ztráta, ale zrovna třeba letos Liberec získal z našich klubů nejvíc bodů. Ani se 4 kluby bysme se ale neposunuli.
Borci díky za krásnou diskuzi, radost číst konstruktivní argumenty...
No, vypočítaný je to sice pěkně, ale těch bodů by dost pravděpodobně bylo víc, protože by naše týmy začínaly v dřívějších předkolech, kde by sice občas mohly i vypadnout, ale mnohem častěji by tam sbíraly snadný body...
Zase by ale nebyly přímé postupy, které jsme měli, takže by možná bylo míň našich týmů ve skupině
jj, i když těch zas tolik nebylo, ne? Zlín, kterej uhrál prd, pak Plzeň LM a letos Sparta? Každopádně je to další věc, kvůli který se to takhle moc nedá přepočítávat :)
jj, je to kdyby, taky by jich mohlo bejt míň, protože by, podobně jako se Skenderbou apod., vypadli třeba taky s outsidery... ale je to kdyby.. prostě bylo pět týmů, protože jsme si to uhráli a pak lidi nadávaj, že jsme měli mít čtyři týmy a plácat se v překolech a tam nahrávat víc bodů? ...nerozumím uvažování některejch
...teď se dočkaj, že budeme mít čtyři týmy a budeme hrát KL, ale to zase budou ty samý nadávat na něco jinýho
Nejspíš hledání nějakého pozitiva na tom, že nám to moc nejde a vypadneme z patnáctky.
Letos na 99% už patnáctku nedáme, ale by fajn aby ještě Spa,Sla,Lib uhráli pár bodů páč je velká šance už příští sezónu se do té 15ctky znovu dostat, momentálně jen cca -1,1 bodů za 15 Švýcarskem.
"15ctky ...za 15 Švýcarskem" ...asi zemřu na infarkt na eurofotbalovejch diskuzích
jinak obsahově souhlas, příští rok to bude hodně vyrovnaný
Jj někdy to člověk moc překonbinuje a vznikne z toho takový překladatelský oříšek.
Patnáctctka
Jednou jsem viděl kámoše napsat 40cet (ano, myslel tím prostě čtyřicet)
Internauti tak běžně píšou
Bohužel ještě příští rok dělíme pěti. Dolů půjde Dánsko a asi i Turecko, naopak nahoru Srbsko a možná i Švýcarsko. Těch loňských 2,500 bude ještě 3 roky obrovská koule na noze...
Nikde není jistota,že se ta koule v dalších 5 letech nebude znovu opakovat.Když na to příjde můžem stihnout i dvě
Naše koeficienty
2021 4,800 zatím
2020 2,500 koule na noze
2019 6,500
2018 5,500
2017 5,500
2016 7,350
2015 3,875 koule
2014 8,000
2013 8,500
2012 5,250
2011 3,500 koule
2010 4,100
2009 2,375 koule
2008 5,125
2007 5,750
2006 4,625
2005 2,875 koule
2004 7,375
2003 6,200
2002 5,500
2001 6,000
2000 8,000
1999 2,250 koule
1998 4,875
1997 3,600 koule
1996 10,333
1995 2,500
Za 27 ročníků je 7 tzv. propadáků.Takže to vychází v průměru každý 4 rok je velmi špatný.
Kdy jsme na tom byli úplně nejlíp v pořadí?
Mimochodem, je super, že to samý hodnocení používá UEFA už takhle dlouho. Většinou se všechno po pár letech mění, ale tohle má narozdíl třeba od žebříčku FIFA hlavu a patu a je to jednoduchý na výpočet.
8. místo bylo nejlíp. To bylo 95 - 2000.
Myšleno od sezóny 95-96.
Za Československa jsme byli nejlíp 6. v 1964.
Ale to se koeficienty oficiálně ještě nevedly.
to totiž ještě neexistoval coen.wz.cz
Ale na kassiesa.net to mají.I když do poháru veletržních měst se tehdy družstva nasazovala nahodile,bez ohledu na pořadí v lize,asi buď každý,kdo měl veletržní město a přihlásil se,nebo ty jednotlivé fotbalové svazy to vybíraly
http://kassiesa.net/uefa/data/method1/crank1964.html
Ale původně jsme měli 12 bodů v 1995.-6.,podom to zredukovali,co začli půlit body z předkol
Akorát Nizozemí bylo před námi s 12,5
Jj, vzhledem k tomu, že během 3 let odepíšeme 17,5 bodu, tak s nějakým posunem nemůžeme počítat. Hlavně žádnou další kouli, nebo půjdeme na delší dobu do třetí desítky.
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele