Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (14)

15.06.2015, 13:14
Aktuality
Zaujalo nás
Stejně jako loni, zakončily pohárovou sezónu španělské triumfy v Lize mistrů a v Evropské lize i nyní. Jasnými vládci ročníku 2015/2016 se proto opět po roce stali zástupci Primera División, kterým po dlouhé době zdatně sekundovaly týmy Serie A. Trofej pro vítěze Ligy mistrů získala, a ceněný treble tím završila Barcelona, v Evropské lize dokázala obhájit vítězství Sevilla.

Účastníci finále

FC Barcelona se stala prvním celkem, který v šedesátileté historii evropských pohárů dokázal získat nejcennější klubovou trofej spolu s domácí ligovou a domácí pohárovou již podruhé. Ligu mistrů navíc ovládli Blaugranas již počtvrté během posledních deseti ročníků, což je nevídaná bilance. Stejně neuvěřitelně zní i čtvrtý triumf Sevilly FC za posledních deset let v druhé nejprestižnější pohárové soutěži. Do španělského národního koeficientu (20.214) přispěly vedle Katalánců (34 bodů) a Sevilly FC (28) vysokým příspěvkem také Real (29), Atlético (22), Villarreal (14) a Athletic Club (11,5). Nejlepší ligovou soutěž starého kontinentu (alespoň podle výsledků týmů v evropských pohárech) tak nepodržel pouze další baskický celek, Real Sociedad (3), který vypadl již ve čtvrtém předkole EL.

Svůj historický nejvyšší zisk do národního koeficientu si nahrála Itálie (19.000). Na rozdíl od ostatních ligových soutěží nevyhořel ze Serie A ani jeden zástupce a vyrovnané výsledky v kombinaci s excelentní jízdou Juventusu v LM a překvapivě dalekým tažením hned tří klubů i v EL, znamenají druhé místo v právě skončené sezóně. Třetí nejlepší výsledek v sezóně 14/15 uhrálo Německo (15.857), čtvrtá skončila Anglie (13.571) a pátá Francie (10.916).

Na šestém místě skončila a svou třetí nejlepší sezónu v historii evropských pohárů podle bodů do národního koeficientu zaznamenala Ukrajina (10.000). Jejím nejlepším týmem letos výjimečně nebyl Šachtar Doněck (17) ani Dynamo Kyjev (16), ale finále EL hrající Dněpr Dněpropetrovsk (21). Jen o chloupek tak Ukrajina zaostala za svým druhým nejlepším výsledkem ze sezóny 10/11 (10.083) a samozřejmě o hodně za rekordní sezónou 08/09 (16.625), kdy se Dynamo Kyjev dostalo do semifinále Poháru UEFA a jeho přemožitel Šachtar Doněck tehdy celou soutěž vyhrál.

Nepovedená byla skončená pohárová sezóna pro Česko (3.875), které končí v konkurenci 54 soutěží až na 23. místě, například za Běloruskem, Bulharskem, Slovinskem či Švédskem. Ještě hůře je na tom 28. Slovensko (2.750).

Co jsme sledovali

Co se týče sledovaného a pro nasazování klubů důležitého pořadí národních koeficientů za pět sezón (určující pro ročník 2016/2017), pozorovali jsme v průběhu celé sezóny několik zajímavých bodů:

První trojka na jasných pozicích

Dominující španělská Primera División nemá v posledních letech v boji o první příčku konkurenta, a tak se letos před sezónou mluvilo spíše o tom, zda se bude měnit pořadí hned za ní. I tam však měla Anglie relativně slušný náskok na třetí Německo. Ten však kvůli nepovedené sezóně málem promrhala a Bundesliga nebyla daleko od postupu na druhé místo. Co se v této sezóně ještě nepovedlo, vypadá reálně pro tu další, vždyť německá Bundesliga bude do sezóny 15/16 startovat před třetí Premier League dokonce s mírným náskokem.

Italský boj o nejlepší čtveřici

Itálie startovala do sezóny až z páté příčky, dokonce za čtvrtým Portugalskem. Bylo tomu tak zejména kvůli ročníku 10/11, ve kterém portugalské kluby nadělily těm italským rozdíl celých 7 bodů! Po několika nepovedených sezónách však kluby Serie A předvedly svou sílu a pozici v nejlepší čtveřicí soutěží Evropy s velkým přehledem uhájily. Navíc se přiblížily Německu a Anglii před sebou, takže není nereálný ani boj o návrat do elitní trojice.

Ruský útok na šestku

Šestá příčka versus sedmá příčka. Pouze jedna pozice, ale přece velký rozdíl. Šestý má ve srovnání se sedmým výhodu druhého přímého místa v LM. A právě o šestou příčku letos svedly souboj šestá Francie a sedmé Rusko, které nedělilo ani bod a půl. Ligue 1 především díky dvojici v LM (PSG, Monaco) útoku ruských celků nakonec odolala a o půl bodu náskok ještě navýšila.

Absence a návraty do Ligy mistrů

Co jsme v letošní sezóně neviděli, byly velkokluby Manchester United, Valencia CF či AC Milán. United chyběli v evropských pohárech poprvé od sezóny 1989/1990, Valencia od sezóny 1997/1998, AC Milán od sezóny 1998/1999. Do LM se naopak po pěti letech vrátil, ne však zrovna úspěšně, její pětinásobný vítěz (tedy společně s PMEZ) - Liverpool FC. Dokonce po deseti letech pak okusilo atmosféru hlavní části LM znovuzrozené AS Monaco, které se nakonec probojovalo až do čtvrtfinále. Mimochodem deset let již marně čeká na návrat do základní skupiny LM také pražská Sparta, ovšem v letní nemistrovské části LM to bude mít supertěžké.

Souboj o 12. i 15. místo

Důležité pozice především pro nasazování do různých fází LM. Dvanácté (respektive často i třinácté místo v případě kvalifikování se obhájce trofeje do základní skupiny LM) zajišťuje mistrovi země přímou účast v základní skupině Ligy mistrů. Patnácté místo pak nabízí možnost usilovat o Ligu mistrů dvěma týmům z jedné ligy. K potěše fanoušků českého klubového fotbalu se po dlouhých letech pralo o velmi výhodnou dvanáctou i Česko společně s Belgií, Švýcarskem, Tureckem a Řeckem, zezadu pak útočilo Rakousko a Rumunsko.

Již po nepovedených předkolech ale bylo jasné, že na boj o 12. pozici mohou týmy Synot ligy zapomenout. Dobrou zprávou je tak alespoň zachování postavení v nejlepší patnáctce i pro nasazení do sezóny 16/17. Nejen letos na podzim, ale i v příštím roce tedy půjde do nemistrovské kvalifikace o LM druhý celek tabulky a o evropské poháry bude bojovat opět hned pět týmů.

Konfrontace nejlepší šestice

Zajímavé statistiky přináší také sledování vzájemných soubojů týmů z nejlepších evropských soutěží. V rámci letních předkol došlo na čtyři takové souboje, v základních skupinách LM i EL se španělské, anglické, německé, italské, portugalské a francouzské kluby mezi sebou střetly celkem 40x. V jarních zápasech play-off pak došlo k dalším 37 střetnutím. V konfrontaci nejlepší šestice se nejlépe daří španělským kubům, které si ve 31 duelech připsaly 17 vítězství, pozitivní bilanci mají také anglické a portugalské kluby. Naopak negativní bilanci (více porážek) zaznamenaly italská Serie A, německá Bundesliga i francouzská Ligue 1.

zemězápasy, bilancekoeficient - průměr na zápas
Španělsko31 (17-6-8) 1,29
Anglie24 (10-6-8) 1,08
Portugalsko16 (7-3-6) 1,06
Itálie29 (9-10-10) 0,97
Německo38 (14-7-17) 0,92
Francie24 (4-8-12) 0,67

Výpočet národních koeficientů

Vedle standardních 2 bodů za vítězství a 1 bodu za remízu (v předkolech pouze polovina, tedy 1 a 0,5) hrají důležitou roli body bonusové. V současném formátu připisují kluby do národních koeficientů 4 body za účast v základní skupině LM a 5 bodů za postup z ní do osmifinále LM. V jarních vyřazovacích bojích pak týmy vylepšují národní koeficienty ještě vždy 1 bodem za účast ve čtvrtfinále, semifinále i finále obou pohárů. Tyto zisky se dělí počtem všech klubů jednoho státu, které v sezóně do pohárů nastoupily.

Koeficienty UEFA
 ZeměCelkemLetosM LMM ELT LMT EL
1.Španělsko99.99920.2144311
2.Anglie80.39113.5714300
3.Německo79.41515.8574300
4.Itálie70.51019.0003300
5.Portugalsko61.3829.0833300
6.Francie52.41610.9163300
7.Rusko50.4989.6662300
8.Ukrajina45.16610.0002300
9.Nizozemsko40.9796.0832300
10.Belgie37.2009.6002300
11.Švýcarsko34.3756.9002300
12.Turecko32.6006.0002300
13.Řecko31.9006.2002300
14.Česko29.1253.8752300
15.Rumunsko26.2995.1252300
16.Rakousko25.6754.1251300
17.Chorvatsko23.5006.8751300
18.Kypr22.3003.3001300
19.Polsko21.5004.7501300
20.Izrael21.0001.3751300
21.Bělorusko20.7505.5001300
22.Dánsko19.8002.9001300
23.Skotsko17.9004.0001300
24.Švédsko17.7253.9001300
25.Bulharsko16.7504.2501300
26.Norsko14.3752.2001300
27.Srbsko13.8752.7501300
28.Slovinsko13.6254.0001300
29.Ázerbájdžán12.5003.6251300
30.Slovensko11.2502.7501300
31.Maďarsko11.0002.1251300
32.Kazachstán10.3753.3751300
33.Moldavsko10.0001.7501300
34.Gruzie9.3751.2501300
35.Finsko8.2002.4001300
36.Island8.0002.5001300
37.Bosna a Hercegovina7.5001.7501300
38.Lichtenštejnsko6.0002.5000100
39.Makedonie5.8751.1251300
40.Irsko5.7502.0001300
41.Černá Hora5.6250.7501300
42.Albánie5.3750.8751300
43.Lucembursko5.1250.5001300
44.Severní Irsko4.8751.3751300
45.Litva4.5000.5001300
46.Lotyšsko4.2500.2501300
47.Malta4.2080.1251300
48.Faerské ostrovy3.5001.3751300
49.Estonsko3.5001.5001300
50.Wales2.8750.1251300
51.Arménie2.7500.3751300
52.Andorra0.8330.5001200
53.San Marino0.4990.0001200
54.Gibraltar0.2500.2501100
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. M LM a EL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2016/2017. T LM a EL - počet týmů zbývajících v aktuální sezóně pohárů

Autor: Martin Lavický

Komentáře (146)

Přidat komentář
niflheim

Tak snad to příští rok bude pro Anglii lepší.

Reagovat
fenixLFC

na jednu stranu sa hodilo povedat ze horsie asi sa uz neda...ale ked tam je 8 timov, tak to bude fakt tazke

Reagovat
johnik

No záleží jestli všech 8 bude ve skupinách nebo ne.....

Reagovat
Pettirosso

snad ne

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Bayernista18

Reagovat
Furia Ceca

Reagovat
Mrvinho

Reagovat
The Krupy

Reagovat
Manik...

Reagovat
smazaný uživatel

Dříve jsem tu ligu respektoval..nějak před 6-7 lety to byla nejlepší liga světa, ale dnes je to tak 3. až 4.liga na světě, šla hodně dolů, dnes bohůžel nejlepší tým této ligy je Chelsea, která se prezentuje strašným fotbalem a druhý nejlepší tým City v Evropě toho moc neudělá a Manchester United nebo Arsenal šli taky za ty roky výkonnostně dolů a Liverpool to samé....

Reagovat
fenixLFC

4.?

Reagovat
smazaný uživatel

5.

Reagovat
smazaný uživatel

2. ani to Německo podle mě není dál.. i když ty mužstva mají velkou kvalitu, ale chce to ještě čas. Itálie to je takovej měsíční úlet kvůli Juve, nic víc nic míň..

Španělsko je hold jinde..

Reagovat
smazaný uživatel

každopádně třeba taková Sevilla by letos v PL nejenom hrála v top 4, ale myslím si, že skončila 2. za Chelsea.. tenhle rok byl fakt dost slabej..

Reagovat
smazaný uživatel

Řím ani Man.City totálně nezvládli roli dvojky...

Reagovat
mistr129

Jako kdyby Borussia jo

Reagovat
smazaný uživatel

BVB je kapacita sama o sobě...byla tuto sezonu.

Reagovat
smazaný uživatel

tak to je něco jiného BVB po zpackaném úvodu zabrala a jakžtakž to dotáhla, takže porovnání spíše k Man. United, který právě využil nejistoty dobře rozehrané dvojky, vždyť City ztráceli pár bodů na Chelsea a to samé Řím na Juve, ale po skupině LM se totálně sesypali a oba týmy málem skončili čtvrtý

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
johnik

Strašně se musím smát, jak tu všichni plivou po jedné nepovedené sezoně na Anglii......

Reagovat
Bayernista18

Vždyť je to pravda, v posledních letech něco uhrála jen Chelsea, která se prezentovala příšernym fotbalem, nemít tolik štěstí, tak nevyhrajou vůbec nic.

Reagovat
smazaný uživatel

Liga sa ma posudzovat nezavisle od LM. V LM je to pruser ale PL je najvecsia zabava sledovat a dalsi rok Arsenal-uz nepredava naj hracov takze boj o titul, Chelsea-obhajoba, ManU-konecne utok na titul a City tiez ako vzdy posledne roky takze bude na co pozerat. BL-titul vuhra Bayern (nikto iny na to nema dostatocne financne zazemie+Guardiola predsa len...). PD- vyhra Barca (Rafa ligu neda).Pre mna je PL stale najlepsia liga na svete ale v LM je to horor tk je pravda a to sa tiez zmeni penazi je tam dost...

Reagovat
king23

Jenomže tvůj subjektivní pocit o tom jaké zápasy se ti víc líbí nemá nic společného s tím jaká liga je nejlepší. A výčet aspirantů na titul??? To jakože liga, kde je nejnapínavější souboj o titul je nejlepší? V tom případě je nejlepší liga na světě třeba ta švédská, protože si tam tituly za posledních 10 let rozdělilo 8 týmů.

Jediné objektivní měřítko je, že souhrn nejlepších týmů=nejlepší liga. A které týmy jsou nejlepší poznáš právě akorát ze střetnutí v evropských pohárech.

Reagovat
smazaný uživatel

Je to kombinacia - Vela klubov schopne si konkurovat v boji o titul + vela zaujimavych hracov (aj v kluboch ako Everton, Liverpool, Swans, Saints, WHU, Tottenham, nie len top 4 ) + predvedena hra = zabavnost kôli ktorej futbal pozeram...a okrem mna konkretne PL sleduju este miliardy ludi co asi ma nejaku pricinu ze je to tak brutalne najsledovanejsie. Proste berem len tu ligu samotnu ze co mi ponuka. Ci kvalita lig(!!) je iba o tom ako hraju teami v LM? Ze vyhra Porto tak ich liga je lepsia ako PL ajked sa to absolutne neda porovnat v ziadnom ohlade ?

Reagovat
Uwe háže buly

Tak ty miliardy lidí bych vůbec nebral jako měřítko, většina z nich se dívá jen proto, že jen to liga z Anglie a je jim odmalička vtloukáváno něco do hlavy..

Předvedená hra, to je dost subjektivní věc.

A s tím Portem, to zacházíš zas do extrémů, aby si co nejvíc snížil význam koeficientu, všem je snad jasný, že portugalská liga je v tomhle dost specifická.

Anglická liga má pořád nesmírný kvality, ale tvrdit, že je pořád nejlepší podle mě může jenom Angličan nebo anglofil.

Když to vemu City - velký prachy, úspěchy žádný, hra v LM taky nijak neoslňuje.

Arsenal - sympatický klub, ale v LM je pro něj pravidelně konečná stanice už osmifinále, navíc ani ve skupinách nijak nedominuje.

Chelsea - hrozná hra, ale nezpochybnitelná kvalita, i když poslední 3 roky šli taky trochu dolu.

United - tým v krkolomný přestavbě, stále má strašný slabiny, do LM se ani nedostávali teďko.

Liverpool - asi největší ukázka propadu anglický kopaný, nakupujou fůru průměráků za přestřelený peníze.

Tottenham - tady platí to stejný co u Liverpoolu, akorát je to ještě o dost horší.

Reagovat
smazaný uživatel

Porto som prehnal lebo King23 to zaviedol do extremu zo Svedmi .Ked je suhrn PD je tam 200 komentov ked je PL tak je bezne 1200 a to je divne ked PD je najlepsia liga na svete, kde druha polka tabulky je plna divnych klubov ako Elche, Almeria, Granada, Levante, Cordoba atd, kde je more no-name hracov, vsetci vyzeraju rovnako(ako cigani) , hraju rovnako, tie tymi hraju cca to iste, Barca furt vyhra, Real furt vyhra, proste nuda a prejavuje sa to na sledovanosti vsade. Vsade!!! Je zabavne pozerat ako Barca naklada kazdemu 5-0? Pre mna je futbal o nejakej drame, ze neviem kto vyhra preto sa na to pozrem a nie celu sezonu sledovat debakle od Barci a RM a preto to tak ludia nesleduju a nie preto ze im niekto vtlka PL ....

Reagovat
Uwe háže buly

Počet komentů neurčuje nijak kvalitu, a to že hrajou v PD noname hráči taky neznamená, že sou horší než anglický noname hráči. A co se týče tý podobnosti, o tom bych taky držel hubu, v anglii je snad 20 hráčů z tý špičky, kteří všichni vypadají jak Ox nebo Wallcott

A to že Bayern, Barca a Real furt vyhrávaj, to by podle mě předváděli i v PL.

A zábavná hra podle mě může být jak za stavu 0:0, stejně tak u 5:0.. ty ligy nemužou za to, že tam maj suveréně nejlepší kluby současnosti.

Reagovat
smazaný uživatel

sak nie pocet komentarov ale sledovanost tvl tak ok ja mam proste problem prijat ze - v nejakej lige su silnejsie tymi nez v inej ale co to v podstate ma spolocne s tou ligou samotnou? ja proste pozeram len tu ligu a nic ine len napr. PL tak to hodnotim len ako PL a PD je nudna v porovnani s PL pre vecsinu ludi(a velmi vyraznu). Sak to ze Spanielske tymi su lepsie nemusis pisat to je jednoznacne, ale ta liga....paaaaane boze to je kazdy rok to iste a Nemecka je zaujimava vo vsetkom okrem suboja o titul co je zavazna vada celkom ci ne? Ked ide o to kde su tumi kvalitnejsie tak v PD su naj ale to sme sa cely cas asi nerozumeli ked ti islo o to a ja som to porovnaval inac no ale ok...sak ajtak len zabijame nudu....a sledovanost je dôkaz kvality sutaze!!!

Reagovat
smazaný uživatel

Cucim je na PL, ale obcas si zabliju na ostatni ligy, i kdyz o nich vim hovno. OMG vzbud se chalane!

Reagovat
smazaný uživatel

pozeram vsetky ligy a v telke len PD a BL a nechytaju sa, ale ked je to len o koeficientoch a LM tak ok PL nieje lepsia nez PD ,BL

Reagovat
smazaný uživatel

Sorry, ale tak subjektivni koment je mozna az zbytecny. To je hlavni vada tve argumentace.

Reagovat
smazaný uživatel

tak si vymyslate pravidla posudzovania kvality lig ako vam to vyhovuje vyrovnanost nieje znamka kvality podla vas cize ked v PL hraju o titul 4 teami (ktore aj su top v Europe ako tak...) tak to nieje znamka vecsej kvality tymov v lige v porovnani s BL kde Bayern nema konkurenciu. Sledovanost nieje tiez meritko, ty ludia sleduju PL lebo su hlupaci samozrejme, nie preto ze hra je najvyzsej kvality. Hracska kvalita je neporovnatelne lepsia nez v BL(az na Bayern)a PD je cca rovnako na tom akurat ta Sevilla robi vypredaj a Vietto mozno pojde prec atd. a ked ich nekupi RM/Barca tak zvycajne idu prave do PL kde je najviac kupischopnych klubov co tiez ukazuje ze je to ekonomicky suverenne najsilnejsia liga. Problem je ze stale pisete ze vsetko toto je irelevantne.

Reagovat
Bayernista18

V PL jsou první 4 týmy top v Evropě ...

Hráčská kvalita je lepší než v BL ...

Co bereš?

Díváš se na špatně, jen v pohárech se ukáže, jak silný má liga týmy ...

Reagovat
smazaný uživatel

sak su top v Europe ked to neberes celkom tak ze top je len Barca, real a bayern tak potom teda BL vyhrava o ten bayern a hracska kvalita...sa pozri na supisky top 4 tymov PL a top 4 BL...potom pokracuj Liverpoolom, Sotonom, Tottenhamom a mozo uvidis rozdiel ked nie asi nieco beres ty... sak Gladbach ma horsich hracov nez Spurs (Eriksen,Kane atd) alebo sa ti zda ze Leverkusen je na tom rovnako alebo lepsie jak Arsenal? coti jebe ? :D

Reagovat
Uwe háže buly

Takovej Liverpool nebo Tottenham, z čeho se tam má člověk jako posrat? maj akorát jména, ale ty nevyhrávaj. A Leverkusen bych s Arsenalem s klidným srdcem srovnával.

Reagovat
smazaný uživatel

Ale vazne v Arsenale je tahun Chile a jedeen z najlepsich hracov sezony Alexis Sanchez a vyborny playmaker Ozil zaklad Nemeckej repre. a Cazorla little magician na kridlach este Ox. a Wallcott zaloha Ramsey, Wilshere, Rosa, v minulej sezone uzasne hrajuci DM Coquelin sak to je proste lepsi tym a to AFC nefandim ale to je realita. V nasledujucich sezonach pojdu daleko aj v LM kedze uz nicneoustaju len kupuju....

Reagovat
Uwe háže buly

Popravdě, Ozil je poslední roky v repre dost marnej, oproti svojim dřívějším výkonům. I od fanoušků Arsenalu se na něj, po skvělym začátku začla trošku valit kritika..

Cazorla, Ramsey, Wilshere, Rosa, Coquelin atd mi rozhodně nepřijdou lepší jak Belarabi, Bender, Calhanoglu, Son či Castro. Akorát jedni maj víc prostoru v médiích a druhý takřka žádný.

Sanchez je skvělý hráč, až nechápu, že se zahazuje v takovym klubu.

Reagovat
smazaný uživatel

Este Walcotta a Oxlanda si neapomenul a Bellerin tiez stoji za povsimnutie o neho sa zaujima Barca je to uzasny talent a ked ai videl Monreala v druhel polovici sezony...tak to bola jedna baasen co hral a Koscilny je tiez CB najvyzsich kvalit a ked kupia CF a Cecha podla mna prelomia smolu v LM ale aj bez prestupov su lepsi nez Bayer a ten tiez v tej LM necaruje akurat ma lahke skupiny a v osemfinale bali kufre. Kam mal ist Sanchez sak v BL ho moze kupit jeden klub ostatne vsetko najlepsie casom pustaju...hej hej vysledky maju Britske klubh zle ale to sa casom zmeni a je naivne si mysliet ze nie pri tej ekonomickej sile

Reagovat
Uwe háže buly

Bellerin, Jenkinson mi zas nepřijde lepší jak Jedvaj nebo Wendell, taky mladí talenti, kteří hrajou naprosto úžasně.. OX a Wallcott sou snad jejich nejpřeceňovanější hráči, kdyby něměli občanství, tak možná ani nehrajou. Tam vidim kvalitativní podobnost s Drmičem(Theo) a Brandtem(Ox).

A co se týče toho pouštění, to platí i o Arsenalu, ten taky je nucen prodávat hráče.

Reagovat
smazaný uživatel

nieje, nepredava ich uz, vidim ze PL sledujes a tych hracov Arsenalu podcenujes...tam mnohych by som nedal ani na jednu uroven, nie ze este Son,Drmic,Castro,Brandt a podobne su lepsi nez ktokolvek zo zakladu AFC a Oxa si tiez nevidel nikdy hrat on uz tolko krat ukazal obrovsky potencial, u Walcotta ignorujes kolko golov sype proste si neuveritelne zaujaty ale brutalne...Nemecky futbal trochu vyskoci aj to z velkej casti len vdaka Bayernu a zrazu je Arsenal smiesny klub na Nemecke pomeri a sa moze rovnat tak s Werderom anie Leverkusenom. Nechcem ani vediet co si myslis o LFC ty by u vas hrali o zachranu

Reagovat
Uwe háže buly

Oxe sem viděl nesčetněkrát v pohárech a párkrát v PL. Navíc nikde neříkám, že ty hráči sou lepší, jen sem psal, že nejsou horší, jak ti v Arsenalu. Což dokazuje LM, kam oboje docházejí stejně daleko.

A ANO Arsenal prodává svoje hráče.

Reagovat
mistr129

Porovnávat Leverkusen s Arsenalem nemá smysl, Arsenal je na tom o dost líp. Ale berte to celkove

Boj o titul

V PD ještě 3 kola před koncem reálně

V BL jasno v půlce sezóny

V PL prakticky taky, na konci měla Chelsea štěstí, ale bylo to v klidu

V SA jasno skoro hned

Boj o LM

PD-3 týmy o dvě místa do posledního kola

BL, PL-už jenom o tom, kdo půjde přímo a kdo do předkola

SA-jakž takž se bojovalo

Boj o EL

PD-Bilbao, Malaga ještě 2 kola před koncem bojovali spolu

BL-Werder, Borrussia, Augsburg a Schalke bojovali

PL-tam to bylo docela zajímavý

SA-moc jsem ji nesledoval, ale zas tak zajímavý to asi nebylo

Boj o sestup

PD-4 týmy o dvě sestupové místa

BL-to bylo drama do poslední minuty, poslední tým měl kolo před koncem šanci na záchranu

PL-jedno sestupové místo bylo docela ve hře, ale v posledním kole nebylo o čem

SA-nezajímavý

Reagovat
Uwe háže buly

Arsenal je na tom líp šířkou kádru, ale to je tak všechno. Navíc Leverkusen má podle mě ten tým o dost talentovanější, když to udrží a vhodně doplní, tak mužou udělat klidně díru do světa. Už letos to byl s Atletama hodně zajímavý souboj, kde rozhodlo nesmyslné nasazení Topraka na penalty.

Jinak s těma soubojema se dá víceméně souhlasit, uplně nejzajímavější je v tomhle asi L1.

Reagovat
mistr129

L1 je zajímavá, ale zas nejde porovnávat Mety s Hamburkem, Eibarem nebo Sunderlandem

Reagovat
Emmett Brown

V SA sa este dve kola pred koncom nevedelo kto bude hrat LM a o barazovom mieste sa rozhodovalo v priamom suboji v poslednom kole

Reagovat
mistr129

PD je nejlepší, kus za nima společně PL a BL a kousek za nima SA a L1

Reagovat
Uwe háže buly

Reagovat
Uwe háže buly

Ano nějací asiati sledujou PL jenom proto, že je to PL z Anglie a točí se v ní největší prachy a největší jména, fotbalu z 90% absolutně absolutně nerozumí.. To je jako kdybys řekl, že Kameňák je nejlepší český film, protože byl nejvíc navštěvovaný..

Dál ty tu říkáš, jakože maj nejlepší hráčskou kvalitu, přitom s tou nejlepší hráčskou kvalitou nejsou schopný týmy jako Arsenal, United, Liverpool, Tottenham, City dělat lepší výsledky jak Schalke, Dortmund či Leverkusen..

Ekonomicky nejsilnejsi liga ano, ale to opět neni známka kvality.

Reagovat
smazaný uživatel

tak ok teraz chcem vediet co su podla teba znamky kvality ligy. Ale chapes ma ze som sa snazil hodnotit ligu bez ohladu na LM? Vazne si myslis ze znamka kvality LIGY!!!! su len vysledky v LM? Ze nic ine nevypoveda o kvalitach produktu len Europske sutaze ? Sak to je dost obmedzene vnimanie celej veci ne? Ze ked pozeram ci to je vyrovnane alebo sutaz jedneho alebo dvoch klubov tak to nema zmysel, alebo kvalita hracov v tymoch tiez nic neznamena,...no napis teda co su tie znamky kvality...

Reagovat
Uwe háže buly

A existuje objektivnější měřítko? Je uplně u prdele, jesli vyhraje Bayern ligu o bod nebo o 20 bodů, když pak ten zbytek ukáže v LM, že sou stejně kvalitní jako ta špička PL.

A ta kvalita hráčů, to je opět klasicky pohled PL fanouška, který jde posuzovat jen podle jmen.. Hráče, co v životě neviděl, jde posuzovat stylem "nemuže být lepší než tenhle borec, který se prosadil v PL"

Reagovat
Bayernista18

Reagovat
Bayernista18

Reagovat
Bayernista18

Reagovat
fenixLFC

zase do toho tahas LM co je proste scesne. Najvacsou silou PL je jej strasna vyrovnanost, tam si proste tim nemoze dovolit nejaky zapas vypustit alebo nasadit becko, pretoze aj posledny tim dokaze porazit prvého a nie je to taka senzacia ako ked prehra barca alebo real. Ano, tieto dva kluby su niekde inde, ale zvysok proste nie. Z toho vyplyvaju aj vysledky v europe-na jednu stranu sice je fakt ze anglicania su mimo ostrovov tragicki ale jednak najma to ze proste si nemozu dovolit oddychnut ako napriklad real barca alebo bayern.

Reagovat
Uwe háže buly

Tak to že nemužou nasadit béčko je opět jejich mínus, že nemaj tak kvalitní hráče i na lavičce.

Reagovat
fenixLFC

aha ich minus je to ze ta liga je vyrovnana a nie ze dvaja maju totalny monopol na vsetko v lige ze?

Reagovat
Uwe háže buly

Ne, jejich minus je, že maj finance a na lavičku si kupují totální průměráky.

Reagovat
fenixLFC

nie, rozdiel je v tom, ze tie financie maju vsetci a nie len dva kluby, cize aj ti ostatni su mozu dovolit hracov ktori porste nejake becko porazia, rovnako ako minimalne potrapia plnu zostavu

Reagovat
Uwe háže buly

Nesouhlasím, takový Hull, Newcastle nebo Burnley by prostě ani na to béčko Barcelony/Realu/Bayernu neměli a dostávali by příděly, stejně jako Cordoba, HSV atd.

Reagovat
Uwe háže buly

A co se týče toho souboje o titul, kolik týmů o něj hraje, to podle mě vůbec neni známka nějaký kvality. A zajímavý hráči v každým klubu, to je opět subjektivní věc a je logický že nejvíc pro lidi "zajímavých" bude v Anglii, když tam nakupují hráče hlavně podle jména a sleduje to nejvíc lidí.

Reagovat
Bayernista18

Vyrovnanost nemá s kvalitou nic společnýho. A jedině evropský poháry rozhodnou o tom, který liga je nejlepší, při vzájemnejch konfrontacích se to ukáže.

Reagovat
smazaný uživatel

V čem přesně tkví ta zábava sledování PL? Protože čistě pohledem na fotbal sou pro mě PD i BL o kus dál, PL je jen vyrovnaná a to ještě jen některé ročníky.

Reagovat
fenixLFC

a z Nemcov je to furt bayern s jednou výnimkou dortmundu

Reagovat
smazaný uživatel

Schalke.

Reagovat
fenixLFC

tiez malo jednu uspesnu sezonu tusim so SF, rovnako ako totenham ci kto to bol. Inak tiez koncia na urovni ako napríklad city

Reagovat
Uwe háže buly

Tottenham určitě SF nedal.. vlastně od té doby nikdo z Anglie, kromě Chelsea to SF nedal.

Reagovat
fenixLFC

yop, oni vypadli vo stvrfinale

Reagovat
smazaný uživatel

Nevím, čemu se směješ troubo, ale srovnání jednotlivých lig nám poskytují právě poháry. A v těch miliardářské kluny jako ManC, ManU, ale i Arsenal a další selhávají opakovaně a i nejprotivnější Chelsea uspěla jen díky mourinhovské vyčúrané taktice a ne kvalitě hry. Když to bude takto pokračovat, můžou Anglii předstihnout nejen daleko skromnější Němci, ale třeba i Italové. Ale tak je to v Británii i v ekonomice aj., jako evropští lichváři č. 1 žijou z cizích peněz, jež si tam ulili kdejací paraziti z celého světa. PL je možná nejvyrovnanější liga v Evropě ale rozhodně ne nejkvalitnější. Zajímavější než tamní kluby, v nichž hraje jen pomálu skutečných Angličanů je pro mne tamní repre, které zdá se vybředává z vleklého srabu.

Reagovat
smazaný uživatel

snad ani ne s tim antifotbalem co jejich predni tymy predvadeji.. viz Modri andele a City

Reagovat
Manik...

Reagovat
smazaný uživatel

pome calcio!!

Reagovat
KingMaster13

Reagovat
Odivk

Jen tak dál. Pěkně angličané dolů 2 + 1 tým do LM bude za chvilku pravidlem

Reagovat
king23

No troufám si tvrdit, že příští sezona může být pro anglii ještě katastrofálnějuší, než letošní. Budou startovat až ze třetí pozice a ze spodu na ně bude tlačit Itálie, která zdaleka nemusí nahrát tolik bodů, protože se její koeficient bude dělit 6, zatímto u Anglie 8, jelikož si díky Fair play zahraje předkolo EL i Westham. A celkem reálně se může stát, že jak Westham, tak Soton nebudou ve 4. předkole nasazeni... Mno nevím nevím.

Reagovat
johnik

oba budou nasazení

Reagovat
fenixLFC

hlavne westham ide od prvého predkola myslim

Reagovat
johnik

jde no, ale vzhledem k tomu, že bude v každém kole nasazen, tak mu nehrozí žádný nehratelný soupeř....

Reagovat
king23

Proč tvrdíš takové nesmysly? Vůbec není jisté, jesti budou tyhle dva kluby v EL ve 4. předkole nasazené, zatím to spíš vypadá, že ne.

Reagovat
johnik

jaké nesmylsy? http://www.coen.wz.cz/evropskaliga.htm Soton bude nasazen určitě a Westham musí poskočit díky vypadnutí favorita, což je více než pravděpodobné.... Si zjistím fakta než něco tvrdím.

Reagovat
king23

Ano nesmysly. Přesně na ty stránky jsem se díval. Soton i Westham mají totožný koeficient, takže nechápu proč "Soton určitě". A nechápu, kde bereš tu jistotu, že z evropské ligy vypadnou favoriti, ale z předkol LM ne.

Reagovat
johnik

No....každopádně se to všechno ještě bude rozhodovat, a vzhledem k tomu, že jsou oba nahraně je to prostě tak 50:50. Omlouvám se za mystifikaci

Reagovat
king23

Ok, souhlas Já jenom upozorňoval, že se to může stát, že nasazení nebudou.

Reagovat
fenixLFC

pretoze West ham tam ide vdaka fair play co je od prvého kola, soton vdaka lige

Reagovat
PJ

Ono to tvoje "zatím to spíš vypadá, že ne" je minimálně stejnej nesmysl. Oba jsou momentálně na hraně, Soton poslední nasazenej a WHU první nenasazenej. Stačí, aby v prvních třech předkolech vypadl jeden nasazenej s vyšším koeficientem a budou nasazený oba. Naopak stačí, aby z předkol LM vypadl jeden nasazenej s vyšším koeficientem a budou oba nenasazený. Pravděpodobnější mi přijde ta první možnost, že pár nasazených v prvních předkolech EL vypadne a budou nasazený oba.

Reagovat
johnik

A jo pravda....ono to můžou ještě ovlivnit vypadnuvší favoriti z LM ....na to jsem zapomněl

Reagovat
king23

Proč by to byl minimálně stejný nesmysl? Johnik tvrdil, že oba budou nasazení. Já tvrdím, že to zatím vypadá, že ne. Co na tom není pravda. Přesně jak sám píšeš "oba jsou momentálně na hraně, Soton poslední nasazenej a WHU první nenasazenej." Z toho co jsi sám napsal jasně vyplývá, že to zatím vypadá, že oba nasazení nebudou, jelikož WHU je až za hranou.

Reagovat
PJ

Protože to, že oba budou nasazení, je o dost pravděpodobnější, než že nebudou. Je totiž mnohem větší šance, že vypadne několik nasazených z prvních předkol EL (protože je tam spousta týmů), než že vypadnou nasazení z předkol LM (je tam těch týmů podstatně míň).

Reagovat
checitto

Jenže někteří ti vypadnuvší nenasazení z předkol LM můžou mít klidně vyšší koeficient než tihle dva a být v posledním předkole EL nasazení, viz třeba a nejen Sparta

Reagovat
PJ

koukni na tu adresu, co tu postoval johnik - tam už se s vypadnuvšíma nenasazenýma z předkol LM počítá...

Reagovat
checitto

Jaj, tak to jsem přehlídl tak to vážně nejspíše nasazení budou

Reagovat
fenixLFC

omg, urcite budu nasadene, len sa tam dostat

Reagovat
king23

a na to sji přišel jak?

Reagovat
smazaný uživatel

s nejvetsi pravdepodobnosti nasazeni budou, staci se podivat na rocnik 14/15, kdy poslednim nasazenym tymem bylo Dinamo Moskva, ktery melo 12,399 bodu. A takovej Hull, kterej mel 16,949 bodu byl 8 od konce v nasazenejch.

Reagovat
Uwe háže buly

Jsem zvědavej, jesli BL udrží druhý místo, bude asi záležet na přístupu Schalke a Dortmundu k EL. Vlkům a Gladbachu až tak nevěřim v LM, oboje startují ve 4. koši (na 99.9%), to je pak těžké postoupit, jedině že by dostali nějakou skupinu ala PSV, Porto, Redbull..

A na Augsburg jsem taky zvědavej, jak zvládnou obě soutěže..

Reagovat
dextroza_m

Barca Sevilla

Reagovat
smazaný uživatel

Já bych do té tabulky ještě přidal kolonku bodů, se kterými jdou do příští sezony, tj. za poslední čtyři roky, ke kterým se připočtou body za novou sezonu. Tam už Anglie vypadá mnohem hůře – má 62,034, Italové 58,939. Náskok minimální, stačí se podívat na výsledky za 14/15. Takže ještě jeden takový rok a Angličané padají na 3 kluby v LM.

Reagovat
johnik

Ano, ale protože Anglie bude odečítat přes 18 bodů a Itálie pouze něco přes 11.....Jinak tahle sezona byla pro Itálii hodně vyjmečná a troufám si tvrdit, že v následující sezoně rozhodně tolik mít nebudou.....

Reagovat
smazaný uživatel

Nebo to byla naopak první sezona vzestupu italského fotbalu...

Reagovat
johnik

možná.....to si můžem ale říct tak za 3 sezony....

Reagovat
Bayernista18

Reagovat
Lorcan

každopádně Itálie má teď dobrý že se jí v dalších třech sezónách budou škrtat ty mizerný výsledky z tý doby

Reagovat
fenixLFC

pravdepodobnejsia je ta jeho moznost

Reagovat
Mrvinho

Reagovat
didosh

Reagovat
Manik...

Reagovat
KingMaster13

Co si budeme povídat oba milánské kluby posilují jako kráva. Juventus nemusím komentovat. Neapol a Fiorka zase v EL dojdou daleko. Upřímně jsem docela zvědavej na Lazio Řím snad alespoň přes skupinu LM

Reagovat
smazaný uživatel

99.999 tak krasne vyslo nebo nejde mit vic ?

Reagovat
johnik

vyšlo....

Reagovat
Lorcan

příští rok budou mít přes 100 letos se jim škrtá 18, 214 a to v příští sezóně věřím tomu že uhrajou víc, v tý sestavě co tam budou mít (Barca, Real, Atletico, Valencia, Sevilla, Villareal, Bilbao ) určitě

Reagovat
Uwe háže buly

vlastně nejsilnější možná sestava do evr. pohárů..

Reagovat
didosh

přesně jak píše podemnou asi nejsilnější možná účast...

Reagovat
smazaný uživatel

škoda, že San Sebastián vypadol už v predkole, magická 100 už mohla padnúť

Nevadí padne o rok, budúcu sezónu má Primera veľmi silné kluby v Európe, všetky sú do 32.miesta klubového rebríčka, čo znamená vysoké nasadenia v predkole, v skupine = teoreticky ľahší súperi a väčšia šanca sa dostať ďalej. Dosť im verím, že by mohli prekonať aj tú rekordnú 13/14 sezónu so 23.000 bodmi - čo je doposiaľ maximum.

Reagovat
Kenneth

Naprosta nadvlada. Pristo rok by mohli preskocit Nemci Anglii a prespristi rok Italove Anglicany.

Reagovat
Lorcan

tak BL bude před PL už na samým startu sezóny (kvuli mnohem nižšímu odpočtu ze sezóny 2010/2011) a Itálii stačí nahrát nad výsledek Anglie polovinu toho co na ně nahrála letos a taky budou na konci příští sezóny před nima

Reagovat
rufus

Reagovat
smazaný uživatel

pokud West Ham padne brzo, tak jim může zabít slušnej hřebík do rakve......ale Itálie si kvalitu podrží i do příští sezóny a Německo dělá refresh, takže pokud Anglie hodně nezabere, tak se budou všici koukat z dola na španěláky

Reagovat
smazaný uživatel

Možná kacířská myšlenka, možná neproveditelná, ale asi bych oddělil ten koeficient nějakým způsobem pro LM a EL zvlášť. Nebo ještě radikálněji EL zrušit. V posledních letech byla snaha tu soutěž dostat o něco blíže úrovni LM, ale tím, že vítěz EL jde automaticky do LM jakoby přiznali, že EL je prostě o parník za LM. A kluby k tomu tak i přistupují. Zájem má Španělsko, Portugalsko, dost na to jebe Anglie, Italové měli z týhle soutěže prdel celý leta, fixlovali co to šlo, ale nedomysleli, že jim tohle sebere jedno místo pro LM. Řada hráčů top klubů se vyjádřila, že ta trofej je poměrně o ničem, což já osobně tak taky cítím. Jasně, pro menší kluby je to třeba zajímavé, ale ok, chcete hrát pohár, tak hrajte EL, ale přijde mi trochu hloupé se díky výsledkům v EL doškrábat až do LM.

Reagovat
fenixLFC

praveze ten postup nuti tie timy, ktore by na to srali hrat zodpovednejsie....vid talianske tento rok

Reagovat
smazaný uživatel

no právě, ale ta motivace je jenom kvuli LM, nějaká EL jim je jedno

Reagovat
smazaný uživatel

Ono by možná bylo fajn o něco zvýšit prémie z poháru. To by byla taky motivace. Když jsem viděl to porovnání příjmů z LM a EL...pro nějaký klub jako je Sparta to stačí, ale když se tam dostane klub jako Atletico, Juve...to jsou pro ně hovno peníze. To je musíš spíš strašit fakt, že do té EL "spadnou", protože ty klub musí počítat s financemi z LM a ty shit mince z EL...to je krach. Netvrdím dávat stejné penze, ale dávat víc. Když si vezmu, že vedu tým a bojuji o LM a mám absolutní nechuť do EL "spadnout" na další sezónu, nemůžu mít motivaci jí pak vyhrát. Kord takové Juve, které má v lize vysokou šanci se kvalifikovat vůbec do základní části LM. Prostě mi výhra EL jako motivace přijde hrozně málo.

Reagovat
king23

Absolutní nesmysl

Reagovat
smazaný uživatel

je to o tom ci ludia chcu vidiet hrat spolu v turnaji aj tymi druheho sledu. Ja som za udrzanie EL a snahu robit ju atraktivnejsiu lebo to chcem pozerat, niekedy je to zaujimavejsie nez LM alebo stretnutia ako Neapol-Wolfsburg alebo Sevilla-Fiore a zober si kolko zaujimavych ucastnikov tam bolo tento rok- AS Rim, Liverpool, Inter, Celtic, Sevilla, Zenit, Neapol, Fiore, Ajax, PSV, Tottenham, Everton .... a ucast v LM pre vitaza je super myslienka lebo napr. ta Sevilla si to podla mna plne zasluzi kedze ten turnaj je tazky a este to vyhrali 2 krat po sebe co ukazuje ze v LM by mohli tiez najebat kadekomu teda ked nepredaju cely tym.

Reagovat
smazaný uživatel

Jako LM je o parník před EL, to jednoznačně. Když si vezmeš, co tam hrají za kluby...Většina klubů, co postoupí do vyřazovací fáze LM by byla v EL jasný favorit. Já bych spíš oddělil nějak první tři. Vlastně Španělsko, které je top v koeficientu, z toho nic moc nemá. O nic víc než Anglie a Německo, které jsou o parník za Španělskem. O nějaké místo navíc v LM a EL, nebo všechny kluby rovnou do základní části, žádná předkola.

Jinak souhlasím, že to, co píšeš, je jinak blbost. EL je důležitá. Už pro hraní evropského Superpoháru. Byla by blbost EL rušit a rozšiřovat LM. Byl by jeden vítěz a na konci zase ti stejné top kluby. Tady je šance pro menší kluby, zviditelnit své hráče získat nějaké finance. A nemůžeš tvrdit, kdo na EL jebe a kdo ne. Je to individuální o přístupu trenéra, hráčů a vedení toho klubu. Motivace tam taková být nemůže, ale celá řada klubů by se v LM nechytala od prvního vyřazovacího kola.

Reagovat
smazaný uživatel

Porto vyhrálo EL a za rok pod Mourkem LM,takovej parník to zas není.....sice se jim to znovu po posledním titulu EL nepovedlo, ale pro ligy bez sponzorů jako je ta naše a 3/4 Evropy je tato soutěž drama a jediná šance na kvalitní fotbal

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Jasný, Chelsea je jeden z příkladů. Jasný favorit po neúspěchu v LM a motivaci k výhře našli. Takže každý tým na tu soutěž nejebe. Rozšíření LM by nic nepřivedlo. Hlavně nic dobrého pro ty nejmenší kluby, které jsou rády za 4 místo ve skupině s 1 bodem.

Reagovat
smazaný uživatel

no právě jestli by nebyla větší motivace pro tyhle ligy jenom ta LM. Protože z EL mi přijde, že si dělají akorát některý kluby dojnou krávu, přitom je jasný, že ta trofej je v podstatě k ničemu, nikoho by nezajímala decima EL

Reagovat
smazaný uživatel

naopak stačí kvóta na 3 cizince v klubu a může se zrušit LM, protože EL odpovídá více tehdejším PMEZ svým složením

Reagovat
smazaný uživatel

kvoty ještě nepřinesly nic dobrýho, jen at je trh volnej

Reagovat
smazaný uživatel

rozšíření LM určitě ne právě, možná to přímé nasazování bez předkol by nebylo špatné

Reagovat
smazaný uživatel

No, to mi pak přišlo lepší. Nasazení bez předkol a případné zohlednění v koších či při losování ve vyřazovací fázi. To by pak byla skutečná výhoda a smysl toho prvního či 2. a 3. místa v koeficientu.

Reagovat
smazaný uživatel

EL v žiadnom prípade nerušiť, veď vďaka tým mnohým zmenám sa z toho stala atraktívna súťaž.

Fakty:

Four of the six biggest attendances in UEFA Europa League history arrived in 2014/15, with a record crowd of 67,553 watching FC Dynamo Kyiv's rousing comeback against Everton in the round of 16 second leg. Beşiktaş JK v Club Brugge, Besiktas v Liverpool and Dnipro v Napoli also attracted over 60,000.

Two-thirds of UEFA's 54 member associations have now supplied at least one team to the competition during its six years of existence

In the UK, 1.9 million viewers watched Beşiktaş v Liverpool, the highest early slot audience ever recorded in the country.

In Spain, the Athletic Club v Torino FC game had 2.3 million viewers, the most watched match of the season in the competition.

In Germany, 2.6 million viewers saw the Sporting Clube de Portugal v VfL Wolfsburg game, the highest audience for a UEFA Europa League game achieved in the last two seasons.

Following a clean sweep in the round of 32, Italy made history by providing a record number of participants in the last 16 as ACF Fiorentina, FC Internazionale Milano, SSC Napoli, AS Roma and Torino FC progressed = ITA to berú vážne

ENG kluby to berú vážne, akurát ak sa im v EL nedarí, tak to používajú ako výhovorku: Liverpool nastúpil doma proti Besiktasu skoro s rovnakou zostavou ako týždeň predtým v lige proti Tottenhamu (9 z 11 hráčov rovnakých), Everton hral skoro v tej istej zostave proti Kyjevu doma ako týždeň predtým s Arsenalom (9 z 11 hráčov rovnakých). Je to čisto len výhovorka, jednoducho tie kluby boli vyradené, lebo boli horší a to hrali v plnej zostave...

Odkedy zmenili formát/názov súťaže EL ide sledovanosťou, návštevnosťou, záujmom rok čo rok hore

ďalšia veľmi pozitívna novinka pre budúcu sezónu EL sú vyššie odmeny (pomer 3,3:1 LM:EL, doteraz cca. 4,3:1). EL má jednoznačne svoje opodstatnenie a nemá význam nič meniť, keď obe súťaže prosperujú a meniť veci chcú fanúšikovia PL, lebo sa boja, že stratia 4.miesto do LM, no a? keď si to nevedia uhrať na ihrisku, tak to nie je nikoho iného chyba, len ich klubov!

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Manik...

Anglie musí mít 4 místa v LM ... To by bylo fakt super aby tam byla nějaká Neapol nebo Lazio či Wolfsburg a nebyl tam Manchester United, City, nebo Arsenal ...

Reagovat
smazaný uživatel

Nějaká Neapol nebo Lazio

Kdo na to mít nebude, tak tam nebude no, nevim co řešíš. Roky měli 3 místa Němci, teď roky Italové a pak třeba Angličani..

Reagovat
Manik...

No tak Lazio se na Arsenal ani nehrabe... Anglie má víc kvalitních mužstev než ostatní, ale ne zase až tolik kvalitní jako Barcelona, Real, Bayern... O tom to je...

Reagovat
smazaný uživatel

Já si myslím, že Barca neobhájí a titul nevyhraje ani Real s Rafou. Věřím, že ve finále bude někdo z Anglie. Snad to nebude Chelsea, protože pokud chceme vidět atraktivní a útočný fotbal, tak kluby potřebují jako předlohu vítězný tým s tímto stylem. A autobus Mourka fakt vidět nechci.

Reagovat
loki5

Po pravdě čekám že ve finále bude jeden z trojice Real,Barca, Bayern. A taky se nepřeji Chelsea. Letos jsem byl rád když ji PSG vyřadil i v 10. Poslední 4 týmy všichni hrají útočný fobal a žádné brejky z autobusu. A myslím že MNS nebo Ronaldo a jeho parta by jim ten autobus rozebrali na šroubky.

Reagovat
Emmett Brown

Reagovat
smazaný uživatel

jen po finanční stránce a to ještě nevíme, protože v Itálii je 60% šedá ekonomika

Reagovat
anarchochuligan

First qualifying round draw

Víkingur Reykjavík (ISL) v NK Koper

Newtown AFC (WAL) v Valletta FC (MLT)

Glenavon FC (NIR) v FC Shakhtyor Soligorsk (BLR)

NSÍ Runavík (FRO) v Linfield FC (NIR)

FK Atlantas Klaipėda (LTU) v PFC Beroe Stara Zagora (BUL)

FK Spartaks Jūrmala (LVA) v FK Budućnost Podgorica (MNE)

FC Progrès Niederkorn (LUX) v Shamrock Rovers FC (IRL)

Cork City FC (IRL) v KR Reykjavík (ISL)

University College Dublin AFC (IRL)* v F91 Dudelange (LUX)

FC Sheriff (MDA) v Odds BK (NOR)

FC Dinamo Tbilisi (GEO) v Qäbälä FK (AZE)

FC Differdange 03 (LUX) v Bala Town FC (WAL)

Brøndby IF (DEN) v AC Juvenes/Dogana (SMR)

Debreceni VSC (HUN) v FK Sutjeska (MNE)

FK Crvena zvezda (SRB) v FC Kairat Almaty (KAZ)

FC Aktobe (KAZ) v Nõmme Kalju FC (EST)

Go Ahead Eagles (NED)* v Ferencvárosi TC (HUN)

NK Domžale (SVN) v FK Čukarički (SRB)

FK Kukësi (ALB) v FC Torpedo Zhodino (BLR)

KF Renova (MNE) v FC Dacia Chisinau (MDA)

KF Shkëndija (MKD) v Aberdeen FC (SCO)

MTK Budapest (HUN) v FK Vojvodina (SRB)

FC Ordabasy Shymkent (KAZ) v Beitar Jerusalem FC (ISL)

FC Flora Tallinn (EST) v FK Rabotnicki (MKD)

FC Dinamo Batumi (GEO) v AC Omonia (CYP)

FK Trakai (LTU) v HB Tórshavn (FRO)

Glentoran FC (NIR) v MŠK Žilina (SVK)

Alashkert FC (ARM) v Saint Johnstone FC (SCO)

FK Olimpic Sarajevo (BIH) v FC Spartak Trnava (SVK)

Víkingur (FRO) v Rosenborg BK (NOR)

Skonto FC (LVA) v Saint Patrick's Athletic FC (IRL)

Balzan FC (MLT) v FK Željezničar (BIH)

UE Sant Julià (AND) v Randers FC (DEN)

FK Kruoja Pakruojis (LTU) v Jagiellonia Białystok (POL)

KF Laçi (ALB) v İnter Bakı PİK (AZE)

FK Partizani (ALB) v Strømsgodset IF (NOR)

FK Jelgava (LVA) v PFC Litex Lovech (BUL)

FC Lusitans (AND) v West Ham United FC (ENG)*

SJK Seinäjoki (FIN) v FH Hafnarfjördur (ISL)

FC Lahti (FIN) v IF Elfsborg (SWE)

JK Sillamäe Kalev (EST) v HNK Hajduk Split (CRO)

FC Saxan (MDA) v Apollon Limassol FC (CYP)

FC Shirak (ARM) v HŠK Zrinjski (BIH)

VPS Vaasa (FIN) v AIK Solna (SWE)

FK Mladost Podgorica (MNE) v Neftçi PFK (AZE)

NK Celje (SVN) v WKS Śląsk Wrocław (POL)

SP La Fiorita (SMR) v FC Vaduz (LIE)

Birkirkara FC (MLT) v Ulisses FC (ARM)

AUK Broughton FC (WAL) v NK Lokomotiva Zagreb (CRO)

FC Botoşani (ROU) v Tskhinvali (GEO)

Europa FC (GIB) v ŠK Slovan Bratislava (SVK)

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele