Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (13)

25.05.2015, 09:30
Aktuality
Zaujalo nás
Barcelona a Juventus ve finále Ligy mistrů a Sevilla proti Dněpru Dněpropetrovsk ve finále Evropské ligy. To jsou vrcholy pohárové sezóny 2014/2015 a zároveň poslední dvě utkání, která završí stav národních koeficientů pro sledované období pěti sezón 2010/2011 - 2014/2015.

Již před finále je tak jisté, že nejvyšší sezónní zisk si opět připíše španělská Primera División. Výborně je na tom také italská Serie A, naopak před branami finále se s Evropou loučí Německo a už dávno ji opustila Anglie, která v letošním pořadí je až tou čtvrtou vzadu. Zatímco Liga mistrů opět potvrdila svou obtížnost tím, že ani tentokrát nebude vítězem obhájce titulu, v Evropské lize může Sevilla FC navázat na osm let starou (tehdy ještě Pohár UEFA) obhajobu, a vyhrát tak tuto soutěž v krátké době již počtvrté!

Španělsko

Další fenomenální sezóna v podání španělských klubů, kterou ještě můžou dva zbývající zástupci Primera División vyšperkovat ziskem trofejí v obou pohárech, znamená suverénní vedení v pětiletém součtu národních koeficientů. Podruhé v řadě mohlo dojít na španělské finále v Lize mistrů, ovšem obhájce trofeje Real Madrid nezvládl souboj s Juventusem a se svým katalánským rivalem, který je v probíhající sezóně ve všech soutěžích o krok napřed, se neutká.

Bez ohledu na výsledek finále zapíše nejvyšší zisk do národního koeficientu své země právě Barcelona, která si v odvetě v Mnichově připsala teprve druhou porážku v letošní LM (stejným poměrem 2:3 padla i v úvodu sezóny v Paříži). Katalánský tým nastoupí ke svému čtvrtému finále LM za posledních deset sezón. Všechna předchozí tři utkání dokázal zvládnout vítězně.

Sevilla FC se podruhé v řadě probojovala do finále EL a v krátké době může zopakovat obhajobu druhého nejprestižnějšího titulu na evropské klubové scéně. Souboj proti Dněpropetrovsku bude již 34. utkáním Sevillanů v rámci evropských pohárů během posledních dvou sezón. Tedy alespoň těch červenobílých, protože v Evropě se vloni představil také městský rival Betis.

Zisk Španělska ze semifinálových soubojů je 1.286 bodu za 9 bodů díky třem vítězstvím (dva body), jedné remíze (bod) a dvěma bonusovým bodům za postup do finále.

Německo

Bayern Mnichov byl během čtyř sezón (09/10 - 13/14) ve finále LM hned třikrát. Nyní se již podruhé v řadě ke kýženému cíli nedostane. Zatímco loni padl v semifinále s Realem Madrid, letos jej přetlačil jiný španělský gigant. Barcelona vrátila Bayernu dva roky staré potupné semifinálové vyřazení. Německo tak pro pětiletém období 10/11 - 14/15 končí na třetím místě těsně za druhou Anglií. Od léta však bude mít Bundesliga v souboji o druhé místo s Premier League lepší vyhlídky, protože bude do závěrečné sezóny pětiletého součtu sezón 11/12 - 15/16 startovat s téměř dvoubodovým náskokem. Zisk Německa 0.286 za bilanci 1-0-1.

Itálie

Po několika utrápených sezónách je zde opět famózní představení Serie A. Vrcholem ročního snažení je finálová účast Juventusu v LM, když v taktické semifinálové bitvě dokázal předčít favorizovaný Real Madrid. V Turíně si tak spravili chuť po loňském nezdaru v semifinále EL, které znamenalo neúčast v domácím finále. Zato v letošním berlínském finále LM mohou pomýšlet na další skalp španělského favorita. Juventus se ve finále LM objevuje po dlouhých dvanácti letech.

Naopak až na finále nedosáhli oba zbylí zástupci v EL. Fiorentina jasně nestačila na Sevillu, Neapol pak poněkud překvapivě padla s Dněpropetrovskem. Evropská liga tedy stále čeká na prvního finalistu z Apeninského poloostrova. Mimochodem naposledy se italský celek ve finále Poháru UEFA objevil v roce 1999 (v devadesátých letech se ve finále Poháru UEFA představily italské celky hned třináctkrát!). Tehdy se z trofeje radovala AC Parma. Zisk Itálie 0.833 za bilanci 1-2-3 a jeden postup do finále.

Ukrajina

Historickým úspěchem je postup Dněpru Dněpropetrovsk do finále EL. Ukrajinský celek tak může navázat na šest let staré vítězství Šachtaru Doněck v této soutěži (respektive šlo o poslední ročník Poháru UEFA před přejmenováním na Evropskou ligu a výraznější úpravou formátu soutěže). Ukrajina stále atakuje svou druhou nejlepší sezónu v evropských pohárech (10/11), k jejímu překonání však musí Dněpropetrovsk získat alespoň bod. Nejvyšším ziskem Ukrajiny zůstane nedostižných 16.625 bodu ze sezóny 08/09, kdy se Dynamo Kyjev dostalo do semifinále Poháru UEFA a jeho přemožitel Šachtar Doněck tehdy celou soutěž vyhrál. Zisk Ukrajiny 0.667 za bilanci 1-1-0 a jeden postup do finále.

Konfrontace nejlepší šestice

Zajímavé statistiky přináší také sledování vzájemných soubojů týmů z nejlepších evropských soutěží. V rámci letních předkol došlo na čtyři takové souboje, v základních skupinách LM i EL se španělské, anglické, německé, italské, portugalské a francouzské kluby mezi sebou střetly celkem 40x. V jarních zápasech play-off pak došlo k dalším 36 střetnutím. V konfrontaci nejlepší šestice se nejlépe daří španělským kubům, které si ve 30 duelech připsaly 16 vítězství. Nejhůře z tohoto srovnání vychází Francie, nedaří se příliš ani německé Bundeslize.

zemězápasy, bilancekoeficient - průměr na zápas
Španělsko30 (16-6-8) 1,27
Anglie24 (10-6-8) 1,08
Portugalsko16 (7-3-6) 1,06
Itálie28 (9-10-9) 1,00
Německo38 (14-7-17) 0,92
Francie24 (4-8-12) 0,67

Výpočet národních koeficientů

Vedle standardních 2 bodů za vítězství a 1 bodu za remízu (v předkolech pouze polovina, tedy 1 a 0,5) hrají důležitou roli body bonusové. V současném formátu připisují kluby do národních koeficientů 4 body za účast v základní skupině LM a 5 bodů za postup z ní do osmifinále LM. V jarních vyřazovacích bojích pak týmy vylepšují národní koeficienty ještě vždy 1 bodem za účast ve čtvrtfinále, semifinále i finále obou pohárů. Tyto zisky se dělí počtem všech klubů jednoho státu, které v sezóně do pohárů nastoupily.

Koeficienty UEFA
 ZeměCelkemLetosM LMM ELT LMT EL
1.Španělsko99.42719.6424311
2.Anglie80.39113.5714300
3.Německo79.41515.8574300
4.Itálie70.51019.0003310
5.Portugalsko61.3829.0833300
6.Francie52.41610.9163300
7.Rusko50.4989.6662300
8.Ukrajina45.16610.0002301
9.Nizozemsko40.9796.0832300
10.Belgie37.2009.6002300
11.Švýcarsko34.3756.9002300
12.Turecko32.6006.0002300
13.Řecko31.9006.2002300
14.Česko29.1253.8752300
15.Rumunsko26.2995.1252300
16.Rakousko25.6754.1251300
17.Chorvatsko23.5006.8751300
18.Kypr22.3003.3001300
19.Polsko21.5004.7501300
20.Izrael21.0001.3751300
21.Bělorusko20.7505.5001300
22.Dánsko19.8002.9001300
23.Skotsko17.9004.0001300
24.Švédsko17.7253.9001300
25.Bulharsko16.7504.2501300
26.Norsko14.3752.2001300
27.Srbsko13.8752.7501300
28.Slovinsko13.6254.0001300
29.Ázerbájdžán12.5003.6251300
30.Slovensko11.2502.7501300
31.Maďarsko11.0002.1251300
32.Kazachstán10.3753.3751300
33.Moldavsko10.0001.7501300
34.Gruzie9.3751.2501300
35.Finsko8.2002.4001300
36.Island8.0002.5001300
37.Bosna a Hercegovina7.5001.7501300
38.Lichtenštejnsko6.0002.5000100
39.Makedonie5.8751.1251300
40.Irsko5.7502.0001300
41.Černá Hora5.6250.7501300
42.Albánie5.3750.8751300
43.Lucembursko5.1250.5001300
44.Severní Irsko4.8751.3751300
45.Litva4.5000.5001300
46.Lotyšsko4.2500.2501300
47.Malta4.2080.1251300
48.Faerské ostrovy3.5001.3751300
49.Estonsko3.5001.5001300
50.Wales2.8750.1251300
51.Arménie2.7500.3751300
52.Andorra0.8330.5001200
53.San Marino0.4990.0001200
54.Gibraltar0.2500.2501100
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. M LM a EL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2016/2017. T LM a EL - počet týmů zbývajících v aktuální sezóně pohárů

Autor: Martin Lavický

Komentáře (144)

Přidat komentář
Spalovač šancí

Reagovat
smazaný uživatel

Trochu španělského OT:

Na Marce jsou ankety:

Nejlepší hráč sezony: 1. Messi - přes 67 %

Nejlepší kouč: 1. Lucho 38 %, Emery 26 %, Nuno 21 %

Hodnocení týmů (hodnocení od 1 do 10, kde 10 je nejvíc) - Barca 8,9, Vale 8,1, Sevilla 7,9, Celta 7,2, Rayo 7,0 Atleti, Ponorky 6,8 ...

Reagovat
smazaný uživatel

kdo a kolik hlasuje?

Reagovat
smazaný uživatel

čtenáři toho periodika

Reagovat
smazaný uživatel

dik

Reagovat
Murtago

psh..

Reagovat
smazaný uživatel

nechceš si ty zas jen rýpnout do Realu?

Reagovat
fenixLFC

ved tam nikde real nespomina

Reagovat
Billy McClane

Ved prave...vzhladom na to coho sa ten prispevok tyka

Reagovat
Billy McClane

Jasne ze chce, inak by sem vobec nepisal

Reagovat
smazaný uživatel

Hoši, hoši ... Jestli vy neslyšíte i trávu růst.

Nejsou důležitější výsledky (průběžné) těch anket o trochu víc, než člověk, co je sem přinese?

Reagovat
smazaný uživatel

známe se svý lidi..

Reagovat
smazaný uživatel

myslíš těch 26 000 hlasujících?

Reagovat
Billy McClane

Teraz sa Marca hodi?

Reagovat
smazaný uživatel

myslíš, že manipulujú výsledky?

Reagovat
smazaný uživatel

Jiří buď upřímnej a řekni, že bys to sem dal, i kdyby Real skončil v hlasování druhej a Ronaldo taky...

Reagovat
smazaný uživatel

Stopro.

Ale přijde mi to irrelevantní. Důležitý přece je to, jak to cítí sami lidi ve Španělsku. Jde mi o to, že jsem tady byl několikrát nazván alibistou. Dále se tady zmiňuje, že mezi Barcou a Realem byly jen zanedbatelné dva body atd. Buď bylo i ve Španělsku plno alibistů, anebo prostě Barca pro velkou většinu lidí zahrála vysoce nad očekávání.

Reagovat
smazaný uživatel

můj názor je ten.. že Barca to tuhle sezonu nakopala celé Evropě.. Messi se v mých očích stal nejlepším hráčem světa (a je mi u prdele, jestli historie nebo jestli jím předtím byl nebo nebyl), prostě tahle sezona je v mém názoru na něj zlomová a já ho uctívám jako boha..

Na Barce mi v současnosti vadí jedno (ne že by za to někdo z toho klubu mohl), že všichni budou mlet akorát o té jejich svaté trojce Ney-Suarez-Messi.. to mě sere.. na zbytek týmu se zapomíná, přitom nebýt zbytku týmu, tak ani ta trojice není tak dominantní mimo Messiho možná ..

Real měl jasně se svým kádrem získat titul (tabulkově, já osobně tipoval Barcu - nevím proč, prostě jen tip ), já jsem jim věřil, že jako první tým historie obhájí novodobou Ligu mistrů.. ale to se nestalo, proto ten propad v hlasování.

ohledně trenérů: Carlo je hvězda a jeden z nejlepších na svým místě všech, co kdy byli.. viz jeho úspěchy. o rotaci milion řečí, osobně na to mám spíš podobný názor jako Carlo, než třeba Rafa a jeho děsivá rotace, kdy se vlastně ani nikdy neví, kdo patří do základu a ta největší hvězda, která to má jistý, je akorát nasraná (viz Liverpool).. já tvrdím, že základní osa týmu musí být daná.. ale to jsou moje názory..nehrál jsem nikdy FM ..

Lucho překvapil.. ale popravdě mě ani zas tolik ne.. nečekal jsem třeba v LM takovou dominanci a ani to, že budou ve finále (které mimochodem ještě nevyhráli a Juve bude sakra tvrdej oříšek, pro mě je to 50:50), ale ligu jsem tak nějak očekával..

a pak jsou v PD další mraky dobrejch mančaftů - Atletico (který nemá už ten lesk jak loni), probouzející se Vale, Sevilla (to je vlastně taky hrozná bomba), Villarreal..

ale stejně si myslím, že jsi to sem dal jen kvůli tomu Realu.. to je ti tak podobný

Reagovat
smazaný uživatel

Sepsal jsi to pěkně.

Reagovat
fenixLFC

k tym úspechom carla- ma o 4 trofeje viac ako benitez a to benitez nikdy neviedol najlepsi tim v krajine...

Reagovat
smazaný uživatel

čítať diskusie v sekcii PL prináša svoje ovocie, ale aj tak

Reagovat
fenixLFC

tam som to tiez hadzal...ked to bolo davnejsie tak neviem, ja som ich pre tento príspevok ratal no

Reagovat
smazaný uživatel

nějaké ankety fakt může brát vážně jenom demagog. Na novinkách máš taky plno anket .) A hlavně fotbal prostě není demokracie, ať se ti to v tuto chvíli hodí, nebo ne

Reagovat
F.Torres

nech ho, on za to nemůže...

Reagovat
Leo Rekordman

Reagovat
domingo

Real samozrejme v celkovym hodnoceni sezony zustava hluboko pod Barcelonou, mozna i (subjektivne) pod Vale a Sevillou, ale Rayo? Villarreal, kterej hral poslednich par mesicu naprosto priserne? Ja rozumim ze se ti to libi, ale tohle asi nebude zrovna objektivni, sociologicky zcela relevantni vzorek populace

Reagovat
smazaný uživatel

Tak to je výkon týmu.

Ber to tak, že když budeš závodit se Škodovkou proti Ferrari, tak vždycky prohraješ, ale jde o to, jak moc jsi schopný s výkonnějším autem držet krok.

Reagovat
smazaný uživatel

kluby známkovalo zatiaľ za 22 hodín 11.874 ľudí, nechápem prečo by to nemala byť relevantná vzorka populácie? veď niektoré odborné štúdie vychádzajú z ďaleka menších vzoriek a tvária sa... spasiteľsky...

Real dostáva od ľudí priemerné známky 5,4 pred sezónou sa čakalo viac, sezóna dopadla z pohľadu fanúšika Realu priemerne

Barcelona dostala 8,9

Rayo odohralo nad očakávania dobrú sezónu, hrá ofenzívny futbal, ktorý ľudí baví, kandidáti na zostup pred sezónou a pohodlný stred tabuľky 7,1 redaktori Marcy dali 8

Sevilla tiež to isté navyše finále EL, 7,9 ľudia Marca 8

Villarreal ak by pokračoval v jesenných výkonoch mal by mal lepšiu známku ako 6,8

Reagovat
domingo

Tak relevance vzorku se prece neurcuje podle poctu lidi, odbornou studii udelas i z 1000 vysledku, pokud vis, jak vybirat.

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

to sice jo, ale pokud to děláš na největším periodiku v zemi, tak to prostě váhu má, ač se to prostě teďka Realistům nehodí ...

nosonohy ti to vysvětlil dostatečně dobře - prostě ty týmy hrály hezky a ještě nad svoje vlastní poměry. Proto ty vysoké známky.

Reagovat
smazaný uživatel

nechápeš to a nerozumíš tomu

Reagovat
domingo

Ty vole, tohle proste neni sociologicky relevantni vyzkum, sorry

Jasne, vahu to ma - jako reprezentativni vzorek ctenaru toho konkretniho deniku. V jinym deniku by to treba vyslo jinak, kdybys jel nekam do Baskicka a sehnal 20 tisic lidi tam, tak by to vyslo zase jinak. Nebo treba taky ne, ale to my nemuzem vedet.

Reagovat
smazaný uživatel

on tam prostě vidí hate na real, tak nic jiného není schopen vnímat. Protože pochybuju, že to nechápe. Ale takový přístup u něho ostatně není nic nového

Reagovat
smazaný uživatel

ale já přece netvrdím, že je to sociologicky relevantní výzkum, ale je to prostě názor čtenářů. Nechápu, co tady od začátku rozjíždíš. Prostě se lidi, kteří si čtou tamní PROmadridské periodikum, vyjádřili. Nic víc, NIC MÉNĚ.

Že se to nelíbí Madristům, chápu, ale že se do toho takhle budeš obouvat ty, kterýmu to může (není) být jedno, mě překvapuje.

Reagovat
smazaný uživatel

i nemadridistům může vadit demagogie

Reagovat
Billy McClane

Heh ta sadla

Reagovat
smazaný uživatel

a ta demagogie tkví v čem přesně?

Reagovat
fenixLFC

zalezi kde sa ten dennik predava a pre koho je urceny..ked je rozsireny na celu krajinu tak je to vypovedajucejsie ako ked si zoberies dennik iba z jednej oblasti.

Reagovat
smazaný uživatel

Marca je takpovediac všade, predáva sa aj v Galícii, aj v Katalánsku, aj v Andalúzii

Reagovat
smazaný uživatel

tak zrovna Marca je celošpanielska

Reagovat
smazaný uživatel

Já si zpětně pročítám tu diskusi a nevidím tam nic, co by naznačovalo, že by mělo jít o nějakou sociologickou studii. To jsi do toho zamontoval až ty.

Zaprvé - nepřinesli jste nic nového vy, ale rozporujete to, co jsem přinesl já. Už to je zvláštní.

Zadruhé - rozporovat si můžeme úplně všechno - dávají se sem různé tweety různých lidí s různými názory. A co je míň objektivního, než názor jednoho člověka? Nebo jinak - kdo tomu člověku dal glejd na to, že jeho názor je správnější, než názory ostatních lidí (v mém případě to bylo od 10ti do 30ti tisíc lidí dle jednotlivých anket ...)? Proč sem lidi tyhle tweety postují? Vždyť to je strašně demagogické ...

Zatřetí - i sociologická studie je omezená organizací té studie a udanými otázkami. Dokonce i předvolební preference se někdy nejsou schopné ani trochu do výsledků voleb trefit. Poslední příklad nám poskytla zrovna tvá oblíbená Francie. Tím pádem můžeme rozporovat i tyhle (objektivně a vědecky se tvářící) sociologické průzkumy ...

Nakonec bys mohl rozporovat úplně všechno a úplně všechno označit za demagogii. Ale to bychom se tady tak nějak neměli o čem bavit. Zůstal by nám po tom všem jen výsledek zápasu, střelci gólů (i to je někdy neobjektivní ...), pořadí v lize ... Podle hesla "Ball Don't Lie" bychom si vlastně nemohli vytvořit vlastní názory, protože jeden od druhého by se daly shodit a daly by se označit za neobjektivní, nevědecké a demagogické ...

Dle mě bychom si k ostatním názorům mohli říct svůj názor. Můžeme o nich napsat, že s tím souhlasíme, že s tím nesouhlasíme, nebo že SE NÁM TO ZDÁ

Zamysli se nad tím ...

Reagovat
smazaný uživatel

* ŽE SE NÁM TO ZDÁ JAKO HLOUPOST, ale označovat hned názor desetitisíců lidí za demagogický nebo neobjektivní ... To se mi zdá jako velmi odvážné až drzé ...

Reagovat
eleven11

A hlavne MARCA je proRealská.

Reagovat
Aldeano

Reagovat
smazaný uživatel

Tak označení "nejlepší kouč" je fakt hodně zavádějící, když můžeš hlasovat jen pro 5 trenérů.

Reagovat
smazaný uživatel

debilní anketa

Reagovat
fantomas

A já myslel, že antiReal je hlavně AS.

Reagovat
smazaný uživatel

Jsou proti nim už prostě všichni ...

... nebude problém spíš někde jinde?

Reagovat
smazaný uživatel

To je bullshit jak svina

Reagovat
bobis21

Real je za Barcelonou o celé 2 body .. opravdu propastný rozdíl ...

Reagovat
fenixLFC

z 10 ano

Reagovat
smazaný uživatel

Slovensko štika druhé poloviny tabulky

Reagovat
Spalovač šancí

Ale bacha na nebezpečné Moldavsko

Reagovat
smazaný uživatel

Ma prekvapuje, že sme 30ty. Čakal som niečo horšie.

Reagovat
Spasitel

Budúci rok Trenčím postup zo skupiny LM a Trnava vyhrá Euroligu

Reagovat
didosh

Reagovat
smazaný uživatel

ne trenčín jsem zvědavý, snad se tam ten kádr nějak udrží

Reagovat
fenixLFC

trencin dostane v 2. predkole partizan alebo bate alebo niekoho a bude rad ze je rad

Reagovat
Emmett Brown

Je tam kopec moznych superov, ktori by pre Trencin znamenali takmer na 100% (aj ked vo futbale nikdy nevies...) stopku, ale verim, ze budu mat stastie a cez to jedno predkolo prelezu a potom sa pokusia aspon o EL

Reagovat
fenixLFC

90% tych timov co mozu dostat je pravidelnym aspirantom na pohare a timy,cez ktore trencin neprejde (ked ano tak to bude obrovske prekvapenie)

Reagovat
Spalovač šancí

A Budějovice urvou Intertoto

Reagovat
Y.N.W.A

v basketbale?

Reagovat
Aldeano

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

taky pozorujete kolik týmů za námi získalo letos více bodů do koeficientu než my?...

Reagovat
smazaný uživatel

vidím, že anglie se před itálií fakt musí třást

Reagovat
smazaný uživatel

No, tak jestli bude probíhat příští ročník v podobném stylu jako letošní, tak skončí Anglie na 4. místě s 3 místama do LM..

Reagovat
smazaný uživatel

bez poslednej sezóny je ten rozdiel 3,095 bodu.

Scenár 1: PL bude mať 8 klubov v európe (4 v LM, 4 v EL - vďaka fair play), 2 im vypadnú v predkole a v hlavnej súťaži budú mať teda len 6 klubov, lenže všetky body čo získajú budú delené 8. SA bude mať 6 klubov v európe (3 v LM, 3 v EL) a všetky postúpia do hlavnej súťaže a všetky ich získané body budú delené 6. SA by v takomto scenári nemusela ani uhrať viac individuálnych bodov ako PL, lebo PL by mala 2 "mŕtve" kluby a povedzme, že by obe ligy uhrali napr. 90 individuálnych bodov - SA by si pripísala 15 celkových bodov do koeficientu, no PL len 11,250 = rozdiel 3,750, SA by zobrala PL 4.miesto do LM.

Scenár 2: opak, SA by vypadli 1-2 kluby v predkole a PL by postúpilo všetkých 8 klubov do hlavnej súťaže, v takomto prípade by SA len ťažko mohla dobehnúť PL

........uvidíme budeme múdrejší po predkolách

Reagovat
king23

Reagovat
Shevchenko

Ty jsi fakt strašný idiot

Reagovat
smazaný uživatel

Predkolo nemajstrovská časť LM:

4.predkolo>

Manchester United (koef. 103.078)

Valencia (99.885)

Leverkusen (87.883)

Sporting Lisabon (56.276)

Lazio (49.102) alebo Napoli (84.102)

3.predkolo>

Ajax (66.195)

Bruggy (41.440)

Monaco (31.483)

YB Bern (31.375)

Sparta Praha (30.825)

Fenerbahce (30.020)

Rapid Viedeň (15.635)

CSKA Moskva (55.599) alebo FC Krasnodar (15.099)

Shakhtar Doneck (86.033) alebo Dnipro (52.033)

Panathinaikos (19.880) - pravdepodobne, GRE ešte hrajú play off

Už sa to skoro vykrištalizovalo, United, Valencia, Leverkusen by to mali dať + 2 (Shakhtar? Napoli?)

Reagovat
Elliasson

CSKA doufám

Reagovat
smazaný uživatel

Tie miesta do EL pre budúcu sezónu by mali byť ešte doplnené o miestenky fair-play. Ale chcel som sa opýtať, nešli niekedy do Európy víťazi oboch pohárov v Anglicku? Ako to je vlastne teraz?

Reagovat
ámoš

Myslim že vítězové pohárů jdou do EL logicky vždycky. Pokud Aston Villa vyhraje FA cup, tak tam půjde, jinak zřejmě 6. a 7. tým z ligy...

Reagovat
smazaný uživatel

Z FA Cupu sa ide určite, ale niesom si teraz istý či aj z Capitalu, a neviem ako to je vo Franczsku a Portugalsku, kde sú tiež 2 poháre.

Reagovat
johnik

Jde vítěz FA cupu i Capital one cupu......samozřejmě pokud má vítěz už jistotu LM, tak jde další tým z ligy....

Reagovat
smazaný uživatel

Vďaka

Reagovat
fenixLFC

tak capital vyhrala chelsea tak sa miesto presunulo na ligu

Reagovat
smazaný uživatel

Jasné ja som to myslel všeobecne proste či je miestenka aj pre Capital. Viem že keď hral pred 2 rokmi nejaký štvrtoligista proti Swansea tak sa špekulovalo žeby nešli do EL ak by vyhrali lebo by to pre nich znamenlo väčšie náklady ako zisky. Len som nevedel či sa to odvtedy nezmenilo.

Ešte by som rád vedel ako to je vo FRA a POR, ale zrejme podobne ako v Anglicku

Reagovat
PJ

Ve Francii je to stejný, vítěz taky má místo v EL, v Portugalsku ale ne, tam se přes ligový pohár do Evropy nejde.

Reagovat
smazaný uživatel

Diki moc, cenné info

Reagovat
smazaný uživatel

Letošní koeficient na úrovni Kazachstánu a Azerbajdžánu? Kvalitní výkon. Příští rok děleno pěti, to bude ještě větší bída. Už se těším na ty příspěvky Příbrami a Bolky.

Reagovat
DelPiero137

Velka skoda Violy ale hlavne SSC, to bolo jedno z najsmolnejsich a najnespravodlivejsich vypadnuti.

Reagovat
smazaný uživatel

najnespravodlivejších?

Reagovat
Emmett Brown

To su silne slova, pretoze hraci Dnipra hrali ako o zivot a Neapolcania pri nich vyzerali ako primadony. Uz len z toho dovodu si to Dnipro zasluzilo viac hoci Neapol mal podla sanci oba zapasy vyhrat, na co asi narazal DelPiero137.

Reagovat
Murtago

gól z jasného ofsajdu v prvním zápase

Reagovat
smazaný uživatel

Anglie letos hodně špatný, ale tak není se čemu divit, letošní sezóna samotné PL byla hrozná, nevybavuiu si jediný koukatelný zápas, viděl jsem pár přenosů PL, ale musím říct, že jsem ani jeden nedokoukal, jelikož to byla taková nuda, že jsem u toho usnul......To už nemá prosímvás se světovým fotbalem nic společného..

Reagovat
smazaný uživatel

Ja som napríklad nevidel ani jeden zápas Serie A, Primera Division, Bundesligy, takže to v konečnom súčte musí byť ešte horšie ako s PL, ktorú sledujem často...

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Mně se mnoho zápasů SA nebo La ligy líbilo, hodně zápasů nahoru dolů...jinak BL se mi letos taky nelíbila, možná ještě horší fotbal než v Anglii...

Reagovat
smazaný uživatel

když trollit, tak aspoň ne úplně debilně. Já jsem pár italských zápasů viděl a byla to tragédie. V porovnání s PL to byl jiný sport.

Reagovat
smazaný uživatel

Já teda pamatuju daleko lepší sezóny PL, kdy se tam hrál daleko lepší fotbal než dnes...

Reagovat
smazaný uživatel

PL má konstantní vysokou úroveň

Reagovat
smazaný uživatel

Tak věc názoru, každý samozřejmě hájíme svojí ligu, za posledních 5 let je nejlepší ligou světa španělská co se týče kvality, jinak italská šla také dolů, ale zase jde letos celkem nahoru, jinak anglická liga u mě celkem dlouho postrádá zajímavost, stačí se podívat kolik tam hraje angličanů, prostě děsně málo, většinou cizinci...Já měl radši doby, kdy tam hráli Shearer, Van Nistelrooy nebo Henry, dnes už to nemá takový šmrnc..ale jak říkám je to všechno věc názoru..

Reagovat
smazaný uživatel

je to věc názoru, to souhlas.

Reagovat
smazaný uživatel

Je to aj vec názoru, ale je to aj reč čísel, faktov, štatistík.

Koľko tímov sa z PL dostalo do LM za posledné roky? Je to stále Chelsea, Arsenal, United, City + teraz Liverpool po 5 či koľkých rokoch a asi raz Spurs, proste uzatvorená smotánka ktorá si tam nikoho nepustí a to sa o PL hovorí ako o najvyrovnanejšej súťaži na svete, práve takto si vyrovnanosť nepredstavujem, aj keď uznávam vyrovnanosť zápasov ako takú o ktorej sa hlavne hovorí.

Na druhej strane, v PL je šialené tempo, hraje sa na doraz a naplno, nikdy sa nešetria sily, vidieť je často množstvo zakončení, v PL padajú fantastické góly prakticky každý víkend čo plynie z tej enormnej snahy maximálneho zakončovania z rôznych pozícií. Na Anglicku milujem čaro domova futbalu, nenapodobiteľný entuziazmus fanúšikov, mediálne pokrytie a žitie spoločnosti futbalom prakticky dennodenne, naopak nepáči sa mi vykorisťovanie fanúšikov cenami vstupeniek, uzatváranie futbalu pre akýsi úžší okruh ľudí. Toto je obrovský rozdiel s Nemeckom, kde sa robí futbal pre fanúšikov. Preto si má nemecký futbal v posledných rokoch resp. odkedy ho mám možnosť sledovať, získal viac.

Reagovat
Bayernista18

Reagovat
fenixLFC

Reagovat
fenixLFC

to ale nijak nevyvracia jeho tvrdenie

Reagovat
smazaný uživatel

Tak skúsim niečo ja, videl som dosť zápasov hlavne La Ligy, BL, pomenej z PL, Serie A či Eredivisie.

Najlepšie zápasy čo sa týka ataktívneho ofenzívneho futbalu zrejme v La Lige, fakt išla moc moc hore, hlavne zbytok ligy mimo Barcy a Realu hraje čoraz krajší a kvalitnejší futbal.

PL ma väčšinou sklamala ale pozeral som hlavne šlágre, kde by možno mal byť najlepší futbal, ale vieme že dnes to je dosť o taktických bitkách. Naopak asi každý zápas Eredivisie ktorý som videl bol veľmi atraktívny, podľa atraktivity tých zápasov by tu ligu mal sledovať celý svet ale nesleduje a prečo to tak je? To už je na debatu.

V Taliansku väčšinou nudnejšie zápasy ale mimoriadne takticky vyspelé. V BL to bolo rozmanité, ale celkovo to bola túto sezónu najvyrovnanejšia liga z tých TOP európskych, o čom hovorí aj tabuľka, 6 tímov hrajúcich o udržanie v poslednom kole, Mainz v strede tabuľky pár kôl pred koncom mohol ešte aj vypadnúť aj hrať EL atď.

V PL navyše posledné roky strašne strašne ubudlo gólov, chcel by som vidieť priemery na zápas za posledné sezóny, naopak v Eredivisie či BL ich padá stále viac. BL má najväčší priemer gólov na zápas v poslených sezónach. Hore čo sa týka počtu gólov išla určite aj Ligue 1, to usudzujem len z výsledkov.

Reagovat
andrew96

Reagovat
Bayernista18

Reagovat
mul

tak som to pohladal a tu je zaokruhleny vysledok :

ED - 3,08,

BL - 2,75.

PD - 2,66

SA - 2,64

PL - 2,57

L1 - 2,49

Reagovat
smazaný uživatel

Tak som to správne odhadol, ale Eredivisie už predbehla aj BL tak to je jasný dôkaz atraktivity tejto ligy. PL dosť spadla, som fakt zvedavý na jej ďalší vývoj, lebo sumy za TV práva neskutočne rastú a teoreticky by za viac peňazí malo byť viac kvality.

Reagovat
smazaný uživatel

2 roky dozadu mala PL najvyssi priemer golu na zapas...ubudlo golov akurat v tejto sezone, to je Mourinho no :)

Reagovat
smazaný uživatel

Neviem či 2 roky dozadu, zrejme viac, BL totiž mala na Eurosporte v uputávkach info že najvyššia priemerná návštevnosť a najvyšší priemer gólov na zápas v Európe tak asi to mali overené. Viem že to bolo používané vo viacerých sezónach po sebe len si niesom istý že aj v tej pred 2 rokmi.

Reagovat
mul

sezona 2012/2013 :

PL : 2.7974

BL : 2.9346

PD : 2.8711, takze nie PL nemala najvyssi priemer golu na zapas a hodit tuto sezonu na Joseho je blbost, kedze v zapasoch CFC padlo len o 2 goly menej ako v zapasoch Arsenalu

Reagovat
smazaný uživatel

Počítal si to na základe tabuľky a skóre alebo ponúka tieto štatistiky nejaký web? Doteraz som bol v tom, že BL mala najvyšší priemer posledných 4-5 sezón, tak by som si to rád overil.

Reagovat
mul
Reagovat
fenixLFC

zacal si pekne a pravdivo ale aj napriek tomu tam bolo niekolko vybornych zapasov,,celkovo vsak sezona nestala za nic no

Reagovat
smazaný uživatel

Tottenham-Chelsea byl koukatelnej zápas.

Reagovat
smazaný uživatel

Mne sa moc páčili zápasy v FA Cupe, ten si inak každoročne užívam viac ako PL, v FA Cupe sa okrem iného oveĽa viac fandí, neviem to vysvetliť - možno nižšie ceny vstupeniek ako na PL a tým pádom na zápasoch tí praví fanúšikovia klubov, alebo to je samotným čarom FA Cupu

Reagovat
smazaný uživatel

Marca vyhlásila výsledky nej- jedenáctek:

Nejlepší: Bravo - Otamendi, Pique, Mash - Sergio - Kroos, James, Nolito - Messi, Cristiano, Neymar.

U tohohle nejvíc překvapuje Mash (měl tam být Ramos), James (když už někdo z Realu, tak Isco) a místo Neymara bych dal Suáreze a Cristiana na křídlo.

Zklamání: Barbosa - Douglas, Ansaldi, Filipenko - Deulofeu, Lucas Silva, Enzo Peréz, Cani - Raul Jimenez, Negredo, Finnbogason

Překvapení - Rulli, Gaya, Jimenez, Trémoulinas - Aleix Vidal, André Gomes, Samu Castillejo, Cheryshev - Vietto, Bueno, Jonathas

Nejlepší ESP - Moyà - Pique, Gaya, Ramos - Isco, Aleix Vidal, Busquets, Parejo - Aduriz, Nolito, Bueno

Reagovat
smazaný uživatel

Jen teda dodám, že Gerard fakt dopadl ... Lucho asi moc dobře věděl, proč ho nechce v kádru. Gerard měl vždycky svojí hlavu. Musí prostě vyhrnout rukávy a začít makat.

Reagovat
smazaný uživatel

imho tam místo neymara má být suárez, když už, neymar je dorážeč

Reagovat
smazaný uživatel

Neymar není jen dorážeč. Ale spíš mi jde o přínos týmu, který má Suárez dle mě větší. Víceméně je u nás teď nenahraditelný. Neymar je bavič, rychlík a technik, ale na jeho fleku si dokážu představit pár hráčů, kteří by ho nahradili alespoň z části.

Reagovat
smazaný uživatel

bavič, tos řekl přesně, to je lepší

Reagovat
smazaný uživatel

nevím teda, jaká je souvislost mezi "bavičem" a "dorážečem", ale OK ...

Reagovat
smazaný uživatel

jo, ono to není moc zřejmé, ale vždycky jsem o neymarovi říkal, že to je dorážeč a hráč na youtube. To bavič se vztahuje k té druhé části. Aspoň to tak nesmrdí maradonou

Reagovat
smazaný uživatel

tak to nechápu vůbec. A ten Maradona tam ...

Reagovat
smazaný uživatel

já už nevím, o kom to prohlásil, ale myslím, že to byl právě neymar (no určitě to musel být brazilec), o kom maradona řekl, že to je hráč na youtube

Reagovat
smazaný uživatel

aha

Reagovat
smazaný uživatel

To sa hovorilo tesne po jeho príchode do Barcy v prvej polovičke sezóny, resp aj po zápasoch Brazílie v Európe, kde Neymar zlyhal. Z jeho aktuálnou formou a touto sezónou a hlavne tým čo dokázal na MS to nemá nič spoločné....to je myslím jasné

Reagovat
smazaný uživatel

má formu, ale taky toho umí hodně spálit. Já jsem prostě toho názoru, že Griez nebo Reus by tam hráli líp

Reagovat
smazaný uživatel

což teda nemáš ničím podepřené. Kritizuješ tady jednu třetinu nejlepšího trojzubce za docela dlouhou dobu, ale neuvědomuješ si, že fotbal je složitější, než dát vedle sebe ty nejlepší hráče. Tihle tři mezi sebou mají výborné vztahy a fungující chemii.

Reagovat
smazaný uživatel

au contraire, kdybych to vnímal jednoduše, tak naopak za nejhoršího beru suáreze, ale toho mám naopak za esenciálního. Říkám jenom, že neymarův post by mohl být obsazen i líp, a to o třídu

Reagovat
mul

o triedu lepsi hrac ako Neymar ? zeby naklonovali Messiho ?

Reagovat
smazaný uživatel

ok, taky názor

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
raduinho

Reagovat
smazaný uživatel

A imho Griezmann by na tom postu byl mnohem lepší. A je jich víc

Reagovat
smazaný uživatel

"mnohem lepší"? To si nemyslím. Ale ano - je to jeden z těch, kteří by ho dle mě byli schopní alespoň částečně nahradit.

Reagovat
smazaný uživatel

Griez, Reus... to jsou všechno kvalitnější hráči

Reagovat
smazaný uživatel

nejsou

Reagovat
smazaný uživatel

to víš, že jsou, ale mají asi špatnou barvu dresu

Reagovat
smazaný uživatel

hm

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
raduinho

Reagovat
CubONE

Ramos? Ja neviem, vidim ho sice len v LM, ale ta aura skveleho stopera okolo neho kvoli par golom mi pride nepochopitelna. Pique ho tuto sezonu jasne prevysil a v Reale mi vzdy prisiel lepsi Pepe.

Reagovat
smazaný uživatel

Ramos jim to tam vede - jak v kabině, tak na hřišti. Věř mi, že bez něj by jejich obranná hra byla ještě horší, než teď je.

Pepe je takovej ten blázen, kterej udělá hodně takových těch efektních zákroků, ale to všechno vyplývá z toho, jak špatný je pozičně.

Reagovat
CubONE

To hej, podobne ako de Jong u nas, caste sklzy, zakroky, ale pozicne hori. Ramos je urcite skvely vodca, to nepopieram, ale pride mi rovnako casto splaseny a vyrabajuci hrubky. Plus ho velmi lahko vyprovokujes a znechutis, co casto pomaha, ale ako hovorim, sudim z cca 10 zapasov v sezone + el clasico. Pride mi, ze nikdy nedosiahol tu top uroven. Naopak prave Pique ma milo prekvapil, kedysi vynikajuci, posledne 2-3 sezony spatny, necakal som, ze sa znova moze az tak zdvihnut.

Ale pevne verim, ze nejaku chybu vo finale LM spravi.

Reagovat
smazaný uživatel

S Piquem nikdo neví, co se stalo. Asi jde o to, že potřebuje z lavičky trochu silnější ruku. On je (chováním na hřišti i mimo něj) docela nezodpovědný. Proto asi potřebuje, aby mu někdo řekl, ať hraje a nedělá píčoviny. A to nejspíš Lucho umí. Každopádně on prostě není a asi nikdy nebude ten typ, na kterýho se můžeš stoprocentně spolehnout. On zahraje 5 mačů parádně a v šestým udělá nepochopitelnou hrubku. Co udělal v podzimním clásicu, nechápe nikdo doteď. A asi ani on sám. Madrid by nás porazil asi stejně, ale on jim dal penaltu fakt úplně za nic.

Nicméně bezchybný stoper není asi žádný, takže si musíme vážit těch pěti zápasů, ve kterých je výborný.

Reagovat
smazaný uživatel

Čo sa týka Fair play miesteniek do EL, tak z PL ide West Ham, z Eredivisie Go Ahead? A čo Írsko?

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele