Evropské koeficienty po pohárovém týdnu (10)

18.03.2019, 10:14
Aktuality
Anglická pohádka a euforie v Edenu na jedné straně či německý propadák a nečekaná španělská zklamání na straně druhé. V šestnáctce čtvrtfinalistů Ligy mistrů a Evropské ligy jsou týmy elitních čtyř soutěží, dva portugalské celky a také dvě velká překvapení - Ajax v LM a Slavia v EL.

O pořadí národních koeficientů za období 2014/2015 - 2018/2019 (určující pro nasazení do sezóny 2020/2021) je až na jednu výjimku jasno. V nejlepší čtveřici se pořadí měnit nebude - možný italský útok na druhé místo byl definitivně smeten anglickou osmifinálovou vichřicí. V evropské konkurenci dominantní Španělsko samozřejmě zůstane s obřím náskokem první, ve hře už má ale "pouze” tři týmy, z toho jediný v LM. Jasná je také skladba nejlepší patnáctky, kde bude opět i Česko a poprvé v historii také Chorvatsko. Bojovat se ještě bude o klíčovou jedenáctou pozici, kterou drží již vyřazení Rakušané před Nizozemci s Ajaxem ve hře.

Elitní čtveřice

Ano, Real Madrid a Sevilla FC nejsou aktuálně ve své kůži, ale v osmifinálových soubojích byly favoritem. Když se k jejich vyřazení připočte nezvládnutá odveta Atlética v Turíně, vyjde z toho španělské zklamání. Poprvé od roku 2010 jde do čtvrtfinále LM pouze jeden španělský tým, stejně jako tehdy, i tentokrát je to FC Barcelona. V EL zůstala díky gólu na poslední chvíli Valencia, dál jde i Villarreal. Zisk Španělska 1.857 za bilanci 4-2-3.

Anglie (zisk 2.857; bilance 7-0-1) se předvedla v osmifinále obou pohárů. V LM zvládli všichni vyslanci Premier League postoupit, když čelili trojici německých celků i francouzskému gigantovi. Čtyři anglické týmy mezi posledními osmi v LM, to tu bylo naposledy v roce 2009. Ani v EL anglické celky nezaváhaly, dál jdou Arsenal i Chelsea. Anglická šestice vyprovodila své osmifinálové soupeře při celkovém skóre 32:9.

Na třetím místě za sledované období skončí Itálie (zisk1.000; bilance 2-1-3). V osmifinále to byl poloviční úspěch - postup dvou, po jednom v LM (Juventus) i v EL (Neapol), stejně jako vyřazení (AS Řím, Inter). Nízký odstup od Anglie se v průběhu sezóny výrazně zvýšil. Pro další sezóny to vypadá opět spíše na italský souboj s Německem o (v novém formátu nic neřešící) třetí příčku.

Německo (zisk 0.571; bilance 1-1-3) dosud zaznamenávalo slušné zisky, ale sezóna se nakonec bude hodnotit špatně. Ve třech duelech s anglickými protivníky celky Bundesligy selhaly. Čtvrtfinále LM bez německé účasti jsme mohli vidět naposledy na jaře roku 2006. Jediným německým týmem tak zůstává Frankfurt v EL.

Statistiky vzájemných soubojů klubů z elitní čtveřice kopírují aktuální formu. Pozitivní bilanci mají Španělsko a Anglie, naopak Německo a Itálie potvrzují, že se jim letos příliš nedaří.

zemězápasy, bilancekoeficient - průměr na zápas
Španělsko18 (10-4-4) 1,33
Anglie18 (10-3-5) 1,28
Německo14 (4-2-8) 0,71
Itálie22 (6-3-13) 0,68

Top 10

Z dalších soutěží v nejlepší desítce zůstává ve hře již pouze sedmé Portugalsko (zisk 1.200; bilance 2-0-1), které může těšit, že výrazně stáhlo odstup od Ruska na důležité šesté příčce. V případě dalšího úspěchu dua FC Porto, Benfica navíc něco nahraje i na pátou Francii. Francie (zisk 0.333; bilance 1-0-3) i Rusko (zisk 0.167; bilance 0-1-3) totiž končí bez fanfár již před branami čtvrtfinále, stejně jako Ukrajina (zisk 0; bilance 0-0-2), která letos přišla o osmou příčku ve prospěch Belgie.

Souboj o jedenácté, dvanácté a patnácté místo

10. místo - mistr LM, 11. místo - mistr LM (pokud se do LM z ligy kvalifikuje i obhájce) a vicemistr jistota EL (pokud se do LM z ligy kvalifikuje i vítěz EL), 12. místo - mistr jistota EL, vítěz poháru EL, 13. místo - mistr jistota EL (pokud se do LM z ligy kvalifikuje i obhájce); 15. místo - dva týmy v předkolech LM.

10. místo zůstane Turecku. O tom, kdo bude 11. a kdo 12., rozhodne Ajax. Zatím na důležité jedenácté příčce zůstává Rakousko (zisk 0.400; bilance 1-0-1), ovšem Salzburg svou letošní pouť EL ukončil "již” v osmifinále, zatímco Ajax zaskočil Real Madrid v LM a alespoň jedna jeho remíza ve čtvrtfinále pošle na jedenáctou příčku Nizozemsko (zisk 0.600; bilance 1-0-0).

13. bude podruhé v řadě Česko (zisk 0.800; bilance 1-1-0). Ještě v listopadu relativně nízký zisk vylepšil nejprve skvělý závěr Plzně, Slavie i Jablonce v základních skupinách, načež se na jaře utrhla z řetězu Slavia a po čtyřech utkáních play-off bez prohry vyšperkovala dosavadní národní koeficient na velmi slušnou hodnotu. Kromě výborného třináctého místa za období 2014/2015 - 2018/2019 se jedná i o skvělý vklad do dalších pěti let. Zatímco ještě před Vánocemi to vypadalo, že zmizíme z nejlepší patnáctky, nyní jsou šance na patnáctku dobré i pro výhled na další sezóny.

15. bude Chorvatsko (zisk 0.500; bilance 1-0-1). Vůbec poprvé v historii tak šanci na LM dostanou hned dva týmy chorvatské ligy.

Výpočet národních koeficientů

Vedle standardních 2 bodů za vítězství a 1 bodu za remízu (v předkolech pouze polovina, tedy 1 a 0,5) hrají důležitou roli body bonusové. V současném formátu připisují kluby do národních koeficientů 4 body za účast v základní skupině LM a 5 bodů za postup z ní do osmifinále LM. V jarních vyřazovacích bojích pak týmy vylepšují národní koeficienty ještě vždy 1 bodem za účast ve čtvrtfinále, semifinále i finále obou pohárů. Tyto zisky se dělí počtem všech klubů jednoho státu, které v sezóně do pohárů nastoupily. Česko tak aktuálně získalo 32,5 bodu (14,5 Slavia, 11 Plzeň, 4 Jablonec, 2 Olomouc, 1 Sparta), což po dělení pěti účastníky dává solidní hodnotu 6.500 bodu.

Koeficienty UEFA
 ZeměCelkemLetosM LMM ELT LMT EL
1.Španělsko101.85517.8574312
2.Anglie80.03417.2144342
3.Itálie74.58312.5004311
4.Německo71.21314.5004301
5.Francie58.49810.5833300
6.Rusko50.5497.5833300
7.Portugalsko47.83210.5002311
8.Belgie39.9007.8002300
9.Ukrajina38.9005.6002300
10.Turecko34.6005.5002300
11.Rakousko31.2506.2002300
12.Nizozemsko31.2337.4002310
13.Česko28.6756.5002301
14.Řecko27.6005.1002300
15.Chorvatsko27.3755.7502300
16.Dánsko27.0254.8751300
17.Švýcarsko26.9003.9001300
18.Kypr24.9256.1251300
19.Srbsko22.2506.0001300
20.Skotsko22.1256.7501300
21.Bělorusko21.8755.0001300
22.Švédsko20.9004.1251300
23.Norsko20.2005.3751300
24.Kazachstán19.2504.2501300
25.Polsko19.2502.2501300
26.Ázerbájdžán19.0002.3751300
27.Izrael18.6252.6251300
28.Bulharsko17.5004.0001300
29.Rumunsko15.9502.3751300
30.Slovensko15.6255.1251300
31.Slovinsko15.0003.1251300
32.Lichtenštejnsko13.5001.5000100
33.Maďarsko10.5003.2501300
34.Makedonie8.0001.0001300
35.Moldavsko7.7501.1251300
36.Albánie7.5001.0001300
37.Irsko7.4501.0001300
38.Finsko7.2750.8751300
39.Island7.2501.5001300
40.Bosna a Hercegovina7.1252.0001300
41.Litva6.7502.6251300
42.Lotyšsko5.6251.6251300
43.Lucembursko5.5002.6251300
44.Arménie5.2501.5001300
45.Malta5.1251.5001300
46.Estonsko5.0000.5001300
47.Gruzie4.7501.6251300
48.Wales4.1251.0001300
49.Černá Hora4.1250.3751300
50.Faerské ostrovy4.0001.1251300
51.Gibraltar4.0001.0001300
52.Severní Irsko3.8750.5001200
53.Kosovo2.5002.5001200
54.Andorra1.8310.8331100
55.San Marino0.6660.5001100
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. M LM a EL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2020/2021. T LM a EL - počet týmů zbývajících v aktuální sezóně pohárů

Autor: Martin Lavický

Komentáře (144)

Přidat komentář
Arbiter Fotbaliarum

Bundesliga dobrý debakl Schalke v posledních sezonách nějak není schopno spojit Ligu a Evropu.

Reagovat
smazaný uživatel

Bayern a jedno finálové vzepětí Dortmundu. Jinak ty zbylé celky z Bundesligy v LM dlouhodobě nepředvádí nic. A to se tu jednu dobu psalo o Bundeslize, jako o nejlepší lize na světě.

Reagovat
smazaný uživatel

Bundesliga je na tom podobně jako Serie A, ty dvě ligy jsou si kvalitou takřka podobné.Na výhru v LM mají jen Juve a Bayern, ostatní týmy jsou schopné jen překvapit.Nejlepší liga i přes letošní neúspěch je jednoznačně La Liga.Tam dlouhodobě ty týmy jsou v Evropě výborné.

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

Reagovat
smazaný uživatel

S tím rozdílem, že na Serii A se věčně plive a naopak Bundesliga bývá opěvována. Šlo mi převážně o to rozpětí od nejlepšího klubu dané země. Za posledních cca. 15 let to bylo z Itálie AC, pak Inter, teď Juventus. I AS s Neapolí má rozhodně více účastí ve vyřazovací části než Wolsfburg, Leverkusen, Stuttgart...

Reagovat
smazaný uživatel

Německýmu fotbalu chybí silné Schalke, HSV, Werder, Stuttgart. Tradiční a silné kluby. Pokud EL hráli Freiburg, Hertha, Köln a spol., tak je jasné, že ta pozice nebude taková. V Itálii se nahoře drží ty tradiční a silné kluby pořád, navíc italskej fotbal v byl 90tejch top a ty kluby si jméno udělali. ale rozdíl je v tom, že opravdu Itálie vysílá poměrně stejnou a poměrně silnou sestavu. V porovnání lig je Bundesliga jako celek vejš. Stadiony, návštěvy, to jak se tam fotbal dělá a tempo. Ač v porovnání Evropy je AS víc než Freiburg, Lazio víc neý Hertha...

Reagovat
fenixLFC

werder stuttgart? keby povies leverkusen alebo aj ten wolfsburg tak pochopim. rovnako nie je pravda ani to taliansko ked tam europske pohare nehrava AC ale atalanta alebo sassuolo

Reagovat
Rudnevs

Werder a Stuttgart boli kedysi silné kluby, ktoré hrali i CL.

Reagovat
Rudnevs

Bundesliga šla dole posledné 2/3 roky kvôli slabnúcej mládeži a kvôli tomu, že ostatné ligy sú nacpaté prachmi (najmä PL), ale myslím, že to porovnanie so Serie A je celkom trefné. Teda samozrejme, tie štadióny, servis a fanúšikovia sú v BL úplne inde, v tomto je Bundesliga top.

Reagovat
smazaný uživatel

Ten tok financí je obrovskej rozdíl. Tím jak jsou tam nastavená pravidla, tak se těžko konkuruje. Když si člověk vezme kolik utrácí střed PL a BL, tak to je astronomickej rozdíl. I v tej Itálii jsou majitelé co jsou schopní utratit mnohem více než v BL. Jak to píšeš, dříve to zachraňovala ta mládež, ale tak jak zeslábla tak s tím padá i sílá klubů. bayern jede svůj svět, BvB kousek za ním a pak lehce mezera. Jsem docela zvědavej co provede Nagelsmann v Lipsku. Letos jsem teda dost rád za Eintracht, ten fotbal a výsledky co má je super.

Reagovat
Uwe háže buly

Nehrálo Schalke semifinale LM nebo něco takoveho "nedavno"? Leverkusen celkem pravidelně postupoval, minimálně podobně často jako současné milánské kluby.

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

Na anglickou a španělskou ligu v počtech účastí nemají, ale s italskou jsou na tom podobně - podobný počet týmů i zápasů ve čtvrtfinále, v semifinále i finále Ligy mistrů.

Reagovat
Arbiter Fotbaliarum

Co vím, tak Dortmund byl ve finále Ligy mistrů dvakrát, jednou byl i Leverkusen - ten si všichni pamatují díky Zidanemu

Reagovat
fenixLFC

15 ci kolko rokov dozadu...

Reagovat
Kixi Syhimour

Reagovat
andrew96

Nic... Schalke hrávalo pravidelně LM a často postupovalo do play-off. Leverkusenu se taky celkem dařilo. Razantně dolů šla BL až cca poslední tři sezóny.

Reagovat
Uwe háže buly

na druhou stranu, ta účast v vyřazovací části LM byla srovnatelná a možná i lepší v porovnání s PL.. lepší výsledky vlastně dělala jen PD.

Reagovat
smazaný uživatel

Já jsem psal v průběhu základních skupinách LM že se bude u Německých týmů lámat chleba ve vyřazovacích části a taky jsem měl pravdu.

Reagovat
smazaný uživatel

Takhle vypada, kdyz karnibalisticky pozere Bayern dobre hrace z jineho kluby v BL/Dortmundu a zahranicni hraci zase berou BL jako prvni krok do PD, PL.

Reagovat
smazaný uživatel

nebejt těch šulinů olomouckejch, tak už jsme možná šestý

Reagovat
dave30

Jako že nevyřadili Sevillu? Máš pravdu, když ji vyřadila taková Slavia... Ale co taková Sparta s jednobodovým příspěvkem do koeficientu?

Reagovat
Liquid

Reagovat
twerp

slušnej mindrák

Reagovat
Uwe háže buly

Reagovat
F.Torres

Letos zatím super výsledek. Takový počet bodů dělený 5 je parádní. Navíc ten pohled na země, které ještě mají zástupce je také super. Jen 4 ligy mají více zástupců jak my

Anglie letos také překvapila, jsem zvědavý, jestli letos něco uhrají a nebo opět padnou.

Reagovat
Kostomlat

Reagovat
Y.N.W.A

...doufám, že Anglie využije toho španělskýho kolapsu a po delší době bude trofej CL na ostrovech, ideálně v našich rukou ...favority ale vidím v City a v Juve

Reagovat
smazaný uživatel

Abys potom neumyval prazdne ruce slzami

Reagovat
fenixLFC

Ehm ako moze mat anglicko bilanciu 7-0-1 ked mu hra 6 timov a vsetky vyhrali?

Reagovat
Pablos

něják se to snažím rozluštit... ale všude možně je to špatně mi příjde zatím

Reagovat
Losinho

Lavi se přepočítal

Reagovat
Pablos

možná asi né

Reagovat
Losinho

Tak to dík

Reagovat
Pablos

možná už jsem to rozlousknul ...je to od období prvního zápasu EL ...tudíž ...výhra Chelsea a prohra Arsenalu 1-0-1 ...no a teď těch 6 výher, rovná se 7-0-1

Reagovat
Malavi

Tak vidíš, že jsi to rozluštil Od posledního článku se odehrály odvety osmifinále LM a komplet osmifinále EL, popsány jsou tedy uplynulé dva pohárové týdny - asi jsem to měl v článku více zdůraznit.

Reagovat
Pablos

Musel jsem si dopomoct Holandskem ve srovnání s Českem nebo třeba Ukrajinou ...a pak už mi to došlo no

Reagovat
Benfica

až nato, že Arsenal prehral 2x

Reagovat
Pablos

tak to klobouk dolu prohrát 2x a postoupit nechceš si to radši zjistit ještě jednou, jestli se třeba náhodou nepleteš ?

Reagovat
Benfica

tak prehrali aj s BATE, píšeš od prvého zápasu EL..

Reagovat
Pablos

Evropské koeficienty po pohárovém týdnu

Reagovat
Benfica

tak ale si písal, že od prvého zápasu.. ak si myslel od prvého zápasu v osemfinále tak OK.. lebo minulý týždeň myslím ani nebol lebo by bol nekompletný..

Reagovat
Pablos

tak šlo jen o to jak přijít na těch 7-0-1 co je v článku.... to už samo o sobě už s tím titulkem ,,Evropské koeficienty po pohárovém týdnu" popírá, abych do toho tahal úplně první zápas celkové EL. Ale jako ano nenapsal jsem tam přesně že první zápas osmifinále.

Reagovat
Benfica

tak sme sa pochopili

Reagovat
Pablos

jasný

Reagovat
Kostomlat

Víte někdo, kolik odečítáme po konci sezony?

Reagovat
Malavi

3.857 - relativně málo, podobně je na tom Rakousko, nejlépe Dánsko, viz zde https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method5/crank2019.html

Reagovat
Kostomlat

to na tom budeme ze startu celkem dobře

Reagovat
Kostomlat

Švýcaři a Chorvati půjdou úplně do háje - odečítají po 7 bodech. Tu patnáctku bychom měli zvládnout v pohodě udržet i v příští sezoně a ideálně nahrát body, protože pak zase odepisujeme sedmibodový ročníky my.

Reagovat
Pablos

Řekové taky hodně odečtou koukám.

Reagovat
Y.N.W.A

tyjo, vypadá to na souboj o jeden flek v patnáctce mezi Cyprusem, Řeckem, Švýcarskem, Chorvatskem a Srbskem

Reagovat
smazaný uživatel

Ukrajina odečítá 10, takže by byla možnost i bojovat o 10. - 12. místo.

Reagovat
Pablos

ale i tak bude 4 body před náma ...což je hodně

Reagovat
Y.N.W.A

španělské i anglické kluby letos ve vzájemných soubojích PL, PD, BL a SA každej 10 výher, což maj italský a německý kluby dohromady

Reagovat
Anacron

Tak odpovídá to momentálnímu rozložení sil. S tím že PL letos zatím nadprůměr a PD podprůměr s ohledem na poslední roky obou soutěží.

Reagovat
Y.N.W.A

a italský a německý kluby na svým

Reagovat
h8_sfatto

tak v posledních sezónách anglické kluby sotva dotahovaly italské a německé,tak bylo načase obhájit tu druhou nejlepší ligu světa

Reagovat
Andis

Tady vaší náplní života je řešit jestli je lepší německá nebo italská liga? Pochopím když se diskutují sestavy, hráči, rozebírají zápasy.......ale tohle je už docela síla, to ten život je vážně ta smutnej ?

Reagovat
Y.N.W.A

Ja myslim, ze smutnejsi zivot maj ti, co jim stoji za to rozebirat problemy nas se smutnym zivotem

Reagovat
Mato178178

Reagovat
LokoLFC

Reagovat
king23

Reagovat
lichna.

Reagovat
Sir Ravealot

Reagovat
Kixi Syhimour

Reagovat
kilobyte

Já bych řekl, že jsou plus minus na stejno, ale německá má lepší atmosféru.

Reagovat
Y.N.W.A

Reagovat
smazaný uživatel

A to si myslíš, že každý, co tady diskutuje, sedí zbytek dne (týdne) u této diskuze, každou minutu aktualizuje, čeká na nové příspěvky a nic jiného v životě nedělá?

Reagovat
Losinho

Tvojí náplní bylo řešit, jak Slavie dostane od Sevilly bůra, tak bych možná radši držel hubu.

Reagovat
kilobyte

Vždyť ho dostali.

Reagovat
Mato178178

Reagovat
F.Torres

andis po tom ztrapnění od slavie je zpět

Reagovat
REPLIKATOR

německá

Reagovat
smazaný uživatel

to si ti 2 lidi na fotbalovem foru dovolili moc no

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

jasne ze Italska

Reagovat
h8_sfatto

nejlepší občasník na EF, koeficientový obšťastník ! na začátku to vypadalo sotva na 15. místo, ale nakonec je to tam ! Rakousko má ultra formu, ale pokud se Sparta sehraje a Plzeń zapojí naplno svoje černoušky,tak 3 týmy dáme dokupy, i kdyby tam tam příští sezónu hrálo Slovácko, tak česká liga si letos vytvořila respekt

Reagovat
smazaný uživatel

příští rok bude legendární

Reagovat
smazaný uživatel

Rakousko nemá žádnou "superformu". Rakousko má jenom Salzburg, kterej je kurva silnej.

Reagovat
didosh

Naprostá pravda...a je tam obrovský potencial v Rapidu..

Reagovat
Rudnevs

Kde vidíš v Rapide potenciál? Tam to v posledných rokoch robia mizerne, podobne ako v Austrii.

Reagovat
F.Torres

ono i skotsko a chorvatsko je liga o jednom celku, který občas udělá super výsledek

Reagovat
Losinho

Má ultra formu, ale stejně udělalo letos míň bodů jak my

Reagovat
pajka-juve

Slavia si vytvořila respekt. Česká liga jen trochu a to může spíš ublížit těm týmům mimo tu TOP3. Ostatní týmy je nemusí podcenit a nasadit silnou sestavu proti nim.

Reagovat
ratusek

Slavia a Sparta ano, Plzeň nevím a ostatní do počtu. Rakousko stejně jako my bude trpět tím že se tam dostanou zoufalci

Reagovat
KingMaster13

Tak Jablonec taky nejsou vysloveně zoufalci. Liberec je v pohárech taky celkem schopný zahrát. Já myslím, že těch 5 týmů dohromady dát můžeme, časem třeba i Baník

Reagovat
Losinho

Však i Olomouc se předvedla skvěle, dvě výhry nad Kazachy a pak naprosto vyrovnanej první mač se Sevillou. Jen se holt celá liga musí spojit, aby se do pohárů nedostala Bolka

Reagovat
ratusek

no my taky proti pastevcům z Běloruska zrovna nezazářili

Reagovat
didosh

Mogilev Takové trauma..

Reagovat
Losinho

Tak to už je dlouho, navíc Bolka se tam předváděla x let po sobě.

Reagovat
KingMaster13

taky jste ale měli hroznou smůlu, tomu Mogilevu tam padlo všechno a kdyby si z Bazalů odvezli bůra tak se nikdo nemohl divit

Reagovat
Pablos

nejsem si stopro jistej, ale mám za to, že ta Bolka paradoxně udělala víc bodů do koef. rok předtím než Olomouc.

Reagovat
KingMaster13

Tak Olomouc taky chytla tu největší prasárnu co tam byla. Však Sevilla v posledních snad 6 letech vypadla z EL jen s náma a to byl doslova zázrak Bolka vypadla se Skenderbeu

Reagovat
Pablos

já to vím... proto taky píšu paradoxně.

Reagovat
Losinho

Tak spíš jde o to, že Olomouc udělala maximum (Kazachy nejenom vyřadila, ale dvakrát vyhrála), a pak holt Sevilla no. Domácí remíza by tomu tehdy slušela, ale asi se na Sigmu těžko budeme zlobit

Reagovat
Pablos

určitě se nejde zlobit na Olomouc a za mě super ...já ani omylem nechci obhajovat Bolku, jen to prostě dodávám, že prostě paradoxně udělala víc za 3 výhry do koef. ...ale absolutně nechci porovnávat statečnej výkon Olomouce a ostudu Bolky.

Reagovat
Losinho

Reagovat
popltak

Trapná bundesliga

Reagovat
niflheim

A pojďme si zase ponadávat na Spartu

Reagovat
smazaný uživatel

Po odečtení poslední sezóny bude mít ČR zajímavou startovací pozici:

(je to sečteno a zaokrouhleno)

Ukrajina 34,5

Turecko 34,1

Rakousko 33,25

ČR 31

Nizozemsko 29,8

Dánsko 29

Kypr 27,8

Řecko 26,5

Chorvatsko 26,4

Reagovat
Y.N.W.A

sečteno, zaokrouhleno a vycucáno? ..pardon, jakej je zdroj prosím?

Reagovat
Pablos

myslím, že to nemáš dobře ...nechci se hádat... ale dle tohoto :

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method5/crank2019.html

mi třeba Ukrajina vychází na 28,9 ...podle mě tam přičítáš dvakrát tuto sezónu.

Reagovat
smazaný uživatel

jak na to koukám, tak máš pravdu - tuhle sezónu tam mám dvakrát :( tak nic

Reagovat
Pablos

9. Ukrajina - 28.9

10. Turecko - 28.6

11. Rakousko - 27.1

12. Holandsko - 25.2

13. Česko - 24.8

14. Dánsko - 24.1

15. Kypr - 21.6

16. Řecko - 21.4

17. Chorvatsko - 20.5

18. Švýcarsko - 20

a dál už je to pod 20b

Reagovat
smazaný uživatel

No ale tohle už není tak zajímavé jako ta předchozí tabulka

Reagovat
krysa23

Tady je to přesně:

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method5/crank2020.html

Výchozí pozice pro příští ročník, ale samozřejmě ještě se musí letos něco dohrát.

A jsou tam všechny ročníky zpět i dopředu.

Reagovat
Y.N.W.A

aneb konec Ligy mistrů a nepokrytej vznik Superligy...

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
didosh

nevím proč jebou do něčeho co funguje...

Reagovat
smazaný uživatel

Rozsireni tymu MS jeste dokazu pobrat, ze obcas jsou zeme, ktere proste chteji mit svoji hrdiny na MS. A jsou vzdy na pokraj postupu z kvalifikaci...

Ale uzavrit soutez, kde se muze jednou dostat tvuj tym z horni dolni do fotbalove mapu sveta, je pitomnost. Fakt nemam naladu se divat na ty velky kluby porad. Obcas je dobre videt Plzen vs Real/Barca nebo Slavka vs Sevilla atpod. Jede o ten progress k vrcholu a oni ti to uzavrou pred dvermi a jde take o to vydrzet na vrcholu. Navic ta ruznorodost tymu, zememi, ktere muze obcas sehrat shodou okolnosti, ze se dostane i tymy jako Porto, Monaco do finale. Co pak treba i drive Ajax atd.

To bude nuda o par klubech s tou Superligou. To je skoro jak domluvene PRATELAKY ....

Reagovat
ttopi

Tak. Nikdy jsem nebyl zastáncem superligy. Hlavně že UEFA se furt vyjadřuje v tom smyslu, že chtějí posilovat rozvoj slabších zemí a motivovat všechny ke tvrdé práci, aby si splnili sen a zahráli si LM. Takhle všem malým klubům uzavřou cestu k penězům, bez nichž se pokrok dělá jen těžko. Samozřejmě situace by byla jiná, kdyby ty jejich "nižší ligy" byly taky finančně slušně hodnocené, ale o tom pochybuju.

Reagovat
Kostomlat

já myslím, že mistr jakékoli země UEFA, byť by to byl mistr San Marina, by měl dostat šanci zahrát si LM, byť z nultého předkola. Ale když se jim teoreticky bude dařit a prolezou do skupiny, tak je to přece fantastický úspěch a fantastický příběh a těm se nesmí ve sportovním světě zavírat dveře.

Reagovat
ttopi

Souhlasím. Jenže dneska trpaslíci nikhoo nezajímají. Jde jen o peníze. Když budou mezi sebou hrát jen velkokluby, bude z toho více peněz z nejrůznějších práv a zápasů někde v Kataru a v USA a podobný nesmysly. Oni to ale chtějí udělat fikaně. Klub ze San Marina dostane šanci zahrát si LM, ale nějakou nižší výkonostní skupinu, takže tam si zahraje tak možná s mistrem Lichtenštejnska.

Reagovat
ttopi

Blbý příklad - zrovna Lichtenštejnsko nevysílá do LM nikoho ze své soutěže

Reagovat
Kostomlat

mě přijde současný stav přiměřeně výhodný pro kluby z elitních lig i pro kluby z menších států - viz letos CZ Bělehrad, Plzeň, úspěch Ajaxu...

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
smazaný uživatel

Toho se nebojím. Takové vize o superligách (a tohle nic jiného není) se objevují pořád. Většina členských zemí UEFA by byla proti. Pánové v UEFA si to s ohledem na svoje teplý místečka nemůžou dovolit.

Reagovat
Pablos

Právě, že zavedení dalšího poháru úrovní pod EL a tahle snaha prosazování změn v LM hovoří spíš o opaku

Reagovat
ratusek

Přesně. Postupně

Reagovat
Y.N.W.A

no jako ty postupný změny to naopak nahlodávaj, až si za chvíli nikdo nevšimne, že LM hrajou jen top 4 ligy a PSG

Reagovat
fenixLFC

ti kokoti na UEFE neskutocne nezvladaju ze nei su najzaujimavejsi a najvacsie prachy ze idu inde

Reagovat
Kostomlat

úplně nejspravedlivější model by byl z dob PMEZ. Pouze mistři a KO systém doma-venku od prvního kola až po finále. Benefitem by bylo i méně zápasů , po čemž ti bohatí tolik volají.

Reagovat
ttopi

To není žádoucí. Méně zápasů -> méně peněz. Jednoduché, hotové

Reagovat
Kostomlat

no jasně, ale sportovně by to bylo nejlepší.

Stejně jako EURO s 16 týmy a MS s 32

Stejně jako PVP pro vítěze poháru a Pohár UEFA pro čelní týmy z lig. Já jsme prostě staromilec

Reagovat
Y.N.W.A

no právě, jako rouzmím ti, ale zase nemůžeme zůstat v našich dětských letech... za mě třeba úprava pohárů do současný podoby LM a EL je skvělá ...jsem zvědav na ty změny pro další trojletku, to vypadá zase na pořádnej guláš, no a pak to zmíněny prakticky uzavření by bylo prostě špatný

Reagovat
fenixLFC

sportovo by to nebolo najlepsie, v najlepsich ligach mas lepsie timy nez su mnohi majstri svojich krajin

Reagovat
krysa23

To tě, ale musim zklamat "sportovně by to bylo nejlepší", ale na to se v dnešnim sportu nehraje!

JDE JEN A JEN O PENÍZE!!!

Reagovat
Benfica

to bola skutočná Liga Majstrov..

Reagovat
Losinho

Reagovat
Rudnevs

Reagovat
smazaný uživatel

Reagovat
Kiwi-21

No pokud tak dopadne LM + euro z 24 a MS 48 týmy tak se z fotbalu stane pomalu fraška kterou prestanu pomalu sledovat

A verim tomu ze i kdyz to zezacatku vydela tak pozdeji se lidé odvrátí od sledování techto soutěží

Reagovat
Benfica

dobrý nápad.. prečo sa s tým srať keď sa na to môžeme vysrať, veď oni si potom uvedomia kde spravili chybu..

Reagovat
vanGomm

Také si myslím,že MS 32 a EURO 16 týmů byl ideální počet.Na EURO nyní postupuje téměř polovina týmů z Evropy,takže ta spousta zápasů v kvalifikačních skupinách se už vlastně ani nemusí hrát.Klidně by stačilo vylosovat dvojice (nasazený-nenasazený) a vítěž postupuje na EURO.A co se týká LM,tak tam bych v předkole zrušil mistrovskou a nemystrovskou část.Jinak ten systém je dobrý.

Reagovat
vanGomm

A ještě by se v pohárech mělo zrušit to pravidlo,že gól v prodloužení v případě remízy platí za dva.To pravidlo má svoje opodstatnění,ale mělo by platit pouze pro normální hrací dobu.

Reagovat
oli9

ta 13 pozice je super odpovídá to tak kvalitě naší ligy... nakonec se ty body udělaly... jinak příště odečítáme nevydařený ročník takže ok...obrovská škoda ,že ta Sparta krachla tak brzy ale konečně bych chtěl aby v evropě LM nebo EL hráli tyhle 3 ...slavia,plzen,sparta a doplnil je někdo 4...

měli jsme vubec nekdy 4 kluby v evropských pohárech ?

Reagovat
lampas

Sparta, Slavia, Slovan, Žižkov v sezoně 02/03. Všichni postoupili přes 1. kolo Poháru UEFA, dnešní ekvivalent kvalifikace do základní skupiny EL.

Reagovat
Kixi Syhimour

Reagovat
Coutinho10

Reagovat
F.Torres

wow, to se přiznám, že si to ani nepamatuji a vůbec ten žižkov mi nějak unikl, že kdy hrál nějaké poháry po roce 2000

Reagovat
Kiwi-21

Jj vyřadily Glasgou Rangers

Reagovat
ttopi

Když se podívám tady na EF na ten ročník 02/03 tak to byl celkem masakr. Slavia jak vyřadila po prodloužení Bělehrad, to musela bejt euforie jak teď se Sevillou, vůbec si to nepamatuju už

Reagovat
krysa23

2002/03 UEFA Cup - to byla útočná jízda Slavie

1. kolo - Muscron vs. Slavia 2:2, 1:5

2. kolo - Partizan vs. Slavia 3:1, 1:5 po prodloužení

3. kolo - PAOK vs. Slavia 1:0, 0:4

4. kolo - Slavia vs Besiktas 1:0, 2:4 - rozhodčí trochu podržel domácí, jelikož před koncem neuznal gól na 3:4, když trestňák od půlky propad do brány a on fouk offside

perlička ke vstupenkám: na Strahov se chodilo na jižní tribunu za slušnou cenu 50czk a na některá utkání byla akce "ve slávistických barvách zadarmo" tzn. např šála a nemuselo se platit

Reagovat
ttopi

Takže jsi pamětník. Dle těch statistik to tam Slavii docela padalo. Koukám, že ještě Kuka střílel

Reagovat

Sledování komentářů

Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.

Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele