Předkola evropských pohárů, ve kterých není nouze o překvapení, závěrečná dramata i velké sportovní příběhy, jsou u konce. A dlužno říct, že úspěšně pro Česko. Po dlouhých deseti letech české kluby předkola zvládly a hned tři kluby ze čtyř se těší na pohárový podzim.
V sezoně 22/23, která uzavírá pětileté období od ročníku 18/19, očekáváme potvrzení anglické dominance, sledovat budeme obměnu v rámci Top 10 a tradiční lítý boj svede početná skupina soutěží, včetně té české, o klíčovou patnáctou příčku.
Pozice Česka
Aktuálně třináctá, tedy jedním slovem skvělá. Ano, pokud by Sparta vyřadila Viking a poté další dva celky, mohly být české kluby úplně stoprocentní, pod sebe bychom dostali i Norsko a už bychom psali o tom, jak útočíme na přímé místo v LM pro mistra ligy. Nebuďme ale nenasytní, vždyť všechny své kluby do hlavní fáze pohárů protlačily jen Anglie, Španělsko, Německo, Itálie, Francie a Lichtenštejnsko. Tedy jen ta nejvybranější společnost plus Vaduz.
Kvalifikační fáze českých klubů se však po pohádkovém postupu Plzně do LM, slávistickém prorvání se do KL a překvapivě hladkém postupu Slovácka tamtéž, nedá hodnotit jinak než kladně. Vždyť Česko nahrálo společně s Izraelem nejvíce bodů. Tedy kromě Vaduzu... Že Plzeň hrála proti nekvalitním soupeřům? Kdepak, HJK, Šerif i Karabach všechny tři ostatní bitvy zvládly a budou hrát kvalitní EL. Že Slavia neválcovala soupeře? Na to se historie neptá. Z cesty odstavila vyhlášeného řeckého soka, což je klíčové pro Česko v boji o 15. místo, polskému vicemistrovi jako první dokázala vsítit gól. Slovácko se zase poučilo z rok starého vyřazení proti Plovdivu a proti AIK ukázalo velkou zkušenost - nelze nezmínit neuvěřitelný herní projev téměř 40letého Milana Petržely na křídle!
A pak tu zbývá Sparta, která do své sbírky pohárového trápení navlékla šestý korálek v řadě. Při pohledu na konsolidované realizační týmy výše zmíněných úspěšných pohárových zástupců, se dá říct, kde Spartu tlačí bota. Jejím fanouškům zbývá jen doufat, že třeba za rok to pod stejným koučem už konečně vyjde. A když se k tomu přidá i sehrané mužstvo, jako v případě Plzně a Slovácka (zatímco Slavia na začátku sezóny svou sestavu, osu i lídry také spíše hledá), bude to perfektní.
Zajímavosti z předkol
Elitní soutěže své první zástupce v předkolech neztratily. To platí nejen pro první čtyřku, ale i pro Francii, která tak v boji o pátou pozici zasadila svým soupeřům možná hned na úvod rozhodující úder. Nizozemsko přišlo o Twente a jen těžko naváže na žeň bodů, kterou loni předvedla hned trojice klubů v KL. Portugalsko potvrdilo, že mimo svou silnou čtyřku zase tak silné není - Gil Vicente, ani Guimarães neprošly ani do KL. Dva týmy ztratilo i Skotsko, ovšem pro tamější fotbal je hlavní zprávou to, že znělka LM se v Celtic Parku i na Ibrox rozezní během jedné sezóny poprvé po 15 letech.
Chválit se za své výkony nemůžou v Rakousku (bilance 4-3-7, vyřazení Rapidu Vaduzem, přesun Sturmu Graz i Austrie Vídeň) a v Řecku (bilance 3-7-4, končí Aris, PAOK i Panathinaikos, zatímco Olympiakos ukopal díky remízám alespoň EL).
Tím se dostáváme do velkého boje o nejlepší patnáctku, kde si to takto na první pohled může rozdat o čtyři vstupenky hned deset soutěží. Při bližším prozkoumání ale můžeme vyřadit Chorvatsko (při vší úctě k Dinamu, v LM nemá šanci), Izrael (i po povedených předkolech přeci jen ztrácí hodně) a možná i Ukrajinu (otázka, jak válka zasáhla do chodu klubů) a Řecko (osamocený a nepřesvědčivý Olympiakos). Poměrně hodně bodů aktuálně ztrácí Turecko a Kypr, ovšem turecká čtveřice se chystá na velký sběr bodů ve skupinách (důležitý bude pro nás souboj Slavie se Sivassporem) a kyperské týmy v předkolech předvedly velké věci.
Pokud by Turecko a Kypr své ztráty nedohnaly a Řecko nepředvedlo kvalitnější výkony, o čtyři vstupenky do nejlepší patnáctky si to rozdá pětice Ukrajina, Norsko, Česko, Švýcarsko a Dánsko. V tomto souboji máme proti Norsku a Švýcarsku výhodu jednoho týmu ve skupinách navíc (otázkou je, zda Plzeň může ještě něco nahrát), proti Dánsku a Ukrajině zase výhodu dělby zisku pouze čtyřmi týmy. Zkrátka skvělá předkola českých týmů položila základ návratu do patnáctky.
Deset let v předkolech
A jak moc skvělá ona předkola českých týmů byla, ilustruje i náhled do nedávné minulosti. Kvalifikační fáze českým týmům vyšla podle představ po dlouhých deseti letech. Mezi tím se české kluby v předkolech trápily. Ano, nastupovaly díky lepší pozici až v pozdější fázi, ale i tak šlo o matné výkony.
Během devíti let (2013/2014-2021/2022) jsme měli v součtu 20 týmů ve skupinách pohárů. Čtyři z nich měli přímý postup (Zlín, Jablonec, Plzeň, Sparta), další čtyři měli jistotu skupiny i kdyby nevyhrály jediný kvalifikační zápas. Ze zbývajících dvanácti účastí bylo hned devět "účastí útěchy”, tedy, že klub skupinovou fázi hrál, ovšem poté, co prohrál některý z kvalifikačních zápasů (většinou o LM), a došlo tak k přesunu do nižší soutěže.
Počítáme-li dobře, napočítáme v posledních devíti letech pouze tři případy, kdy český celek zvládl nástrahy předkol stoprocentně a (bez jistoty účasti v nižší soutěži) se přes ně prokousal až do pohárů. A možná se budete divit, ale ve všech třech případech šlo o Slovan Liberec. Dvakrát pod vedením Jindřicha Trpišovského prošel přes dvě předkola do EL, jednou pod Pavlem Hoftychem (ve zvláštním covidovém kvalifikačním vydání na jeden zápas) přes tři předkola do EL.
Jinak nikdo. Až letos, Plzeň i Slavia přes tři předkola, přes tři soupeře šup do hlavní fáze. A podobně před deseti lety. Vrbova Plzeň a Šilhavého Liberec přes tři předkola, přes tři soupeře... Pro Plzeň je to malé déjà vu, protože tehdy šla také do LM. A paralely po deseti letech najdeme i v číslech. Tehdy i letos české kluby nahrály v předkolech zisk 3.250 bodu, který navýšil bonus z LM na 4.250. Zisky mezi tím? Nejvyšší 2.300 v sezóně 2015/2016. Úspěšnost postupů letos a před deseti lety? Shodná, sedm úspěšných z devíti pokusů (78 %). Úspěšnost postupů mezi tím? 30/63 (47 %). Bilance před deseti lety 12-2-4, letos 11-4-3. Mezi tím? Tak tak pozitivní 49-24-46.
Vzpomeňme na sezónu 2018/2019, kdy jediný český postup zaznamenaný v předkolech přišel v souboji Sigmy s Kairatem Almaty. Sparta v té době vypadla třeba se Suboticí. A seznam překvapivě úspěšných soupeřů v boji s českými kluby není malý. U Sparty přidejme BK Häcken, přes Plzeň šly dál CSKA Sofia, izraelské Maccabi Tel Aviv a Hapoel Beerševa, nebo rumunský FC Petrolul. Bulharský Lokomotiv Plovdiv vyprovodil z pohárů Slovácko, nad síly mistrovské Slavie byly na cestě do LM postupně kyperský, maďarský i polský mistr. Jablonec propadl s arménským Pjunikem Jerevan, Mladá Boleslav pak se severomakedonským klubem Škendija Tetovo a s albánským Skënderbeu Korçë.
Naopak zvučnými soupeři, kterým české kluby nedovedly čelit byly například Betis, Ajax a Celtic v případě Jablonce, Lyon v případě Mladé Boleslavi, Monaco v případě Sparty, Anderlecht a Dinamo Kyjev v případě Slavie, Sevilla FC v případě Sigmy či Olympiakos v případě Plzně.
Každá sezóna je jiná a úspěchy českých klubů v hlavní fázi jsme sledovali i v ročnících, kdy se předkola úplně nepovedla. Vzpomeňme na jarní jízdy EL v podání Slavie, dříve i Sparty či na postupy ze skupiny u Plzně a Liberce. Každopádně zvládnutá předkola, obzvlášť, když v nich české týmy musely uspět, protože poprvé po pěti letech hojnosti neměl na úvod jistotu skupiny žádný z nich, jsou dobrým vkladem pro vysoký zisk a návrat českého národního koeficientu na lukrativní příčky.
Výpočet národních koeficientů
Vedle standardních 2 bodů za vítězství a 1 bodu za remízu (v předkolech pouze polovina, 1 a 0,5) hrají důležitou roli body bonusové. Do národních koeficientů připisují kluby 4 body za účast v základní skupině LM a 5 bodů za postup z ní do osmifinále LM. V jarních vyřazovacích bojích pak týmy vylepšují národní koeficienty ještě 1 bodem za účast ve čtvrtfinále, semifinále i finále EL i LM. Další 1 bonusový bod čeká osmifinalisty EL a semifinalisty a finalisty KL. Ve hře jsou také bonusové body za vítězství ve skupině a za druhé místo v EL (4, resp. 2 body) i v KL (2 resp. 1).
Koeficienty UEFA
Země
Celkem
Letos
M LM
M EL
M KL
T LM
T EL
T KL
1.
Anglie
89.141
2.571
4
2
1
4
2
1
2.
Španělsko
78.998
2.571
4
2
1
4
2
1
3.
Německo
67.981
2.625
4
2
1
5
2
1
4.
Itálie
62.069
2.500
4
2
1
4
2
1
5.
Francie
50.164
1.583
3
2
1
2
3
1
6.
Nizozemsko
49.100
2.700
3
1
2
1
2
1
7.
Portugalsko
47.049
3.333
2
1
2
3
1
0
8.
Skotsko
35.200
2.300
2
1
2
2
0
1
9.
Rakousko
31.000
1.900
2
1
2
1
1
1
10.
Belgie
30.400
2.400
2
1
2
1
1
2
11.
Srbsko
28.875
1.875
2
1
2
0
1
1
12.
Norsko
26.750
3.500
2
1
2
0
1
1
13.
Česko
26.550
4.250
2
1
2
1
0
2
14.
Švýcarsko
26.425
3.250
2
1
2
0
1
1
15.
Rusko
26.215
4.333
2
1
2
0
0
0
16.
Ukrajina
25.700
1.900
1
0
3
1
1
1
17.
Řecko
24.725
1.625
1
0
3
0
1
0
18.
Chorvatsko
24.650
2.625
1
0
3
1
0
0
19.
Dánsko
24.625
2.700
1
0
3
1
1
1
20.
Izrael
23.000
4.250
1
0
3
1
0
1
21.
Turecko
22.700
2.400
1
0
3
0
2
2
22.
Kypr
22.075
2.700
1
0
3
0
2
1
23.
Švédsko
20.500
3.000
1
0
3
0
1
1
24.
Bulharsko
18.250
2.750
1
0
3
0
1
0
25.
Rumunsko
17.750
3.500
1
0
3
0
0
2
26.
Maďarsko
17.625
2.875
1
0
3
0
1
0
27.
Slovensko
16.750
3.000
1
0
3
0
0
1
28.
Polsko
16.500
3.500
1
0
3
0
0
1
29.
Ázerbájdžán
14.625
2.000
1
0
3
0
1
0
30.
Kazachstán
12.625
1.125
1
0
3
0
0
0
31.
Slovinsko
12.500
2.125
1
0
3
0
0
0
32.
Moldavsko
10.750
2.250
1
0
3
0
1
0
33.
Kosovo
10.291
2.125
1
0
3
0
0
1
34.
Lotyšsko
10.125
2.250
1
0
3
0
0
1
35.
Finsko
10.000
2.375
1
0
3
0
1
0
36.
Bělorusko
9.875
0.625
1
0
3
0
0
0
37.
Irsko
9.875
2.875
1
0
3
0
0
1
38.
Bosna a Herceg.
9.750
2.000
1
0
3
0
0
0
39.
Lucembursko
9.000
1.125
1
0
3
0
0
0
40.
Litva
9.000
1.375
1
0
3
0
0
1
41.
Lichtenštejnsko
9.000
4.500
0
0
1
0
0
1
42.
Arménie
8.875
1.375
1
0
3
0
0
1
43.
Faerské ostrovy
8.750
2.250
1
0
3
0
0
0
44.
Severní Irsko
8.583
1.250
1
0
3
0
0
0
45.
Malta
8.250
2.625
1
0
3
0
0
0
46.
Gruzie
8.000
1.125
1
0
3
0
0
0
47.
Estonsko
7.582
1.166
1
0
3
0
0
0
48.
Island
7.250
3.000
1
0
3
0
0
0
49.
Albánie
6.250
0.875
1
0
3
0
0
0
50.
Wales
6.166
1.166
1
0
3
0
0
0
51.
Gibraltar
5.791
0.875
1
0
2
0
0
0
52.
Sev. Makedonie
5.500
1.625
1
0
2
0
0
0
53.
Andorra
5.165
0.666
1
0
2
0
0
0
54.
Černá Hora
4.750
1.000
1
0
2
0
0
0
55.
San Marino
1.999
0.833
1
0
2
0
0
0
Celkem - celkový aktuální koeficient. Body letos - část koeficientu získaná v této sezóně. M LM, EL a KL - počet míst v pohárech platný pro sezónu 2024/2025. T LM, EL a KL - počet týmů zbývajících v aktuální sezóně pohárů
Dost mě v průběhu předkol bavil argument "Plzeň bude prospěšnější v EL". Nehoníme ten koeficient náhodou proto, aby náš tým hrál LM?
Reagovat
Usama Bin Dembélé
29.08.202212:05
Reagovat
Hunt
29.08.202212:10
Reagovat
Hafna
29.08.202212:12
Navíc jsou tam ty 4 body za postup, v EL není jistota je uhrát, zvlášť letos jsou skupiny EL dost naslapane
Reagovat
žrout
29.08.202212:15
Přesně tohle jsem psal už několikrát na Twitteru pod tyhle nesmyslné statusy
Reagovat
kilobyte
29.08.202212:20
Ne, koeficient honíme, abychom měli větší koeficient. Zrušit všechny kluby a udělat z nich 1 all stars tým. To by bylo bodů.
Reagovat
lampas
29.08.202212:29
Tak cílem je být kolem 15. místa, tudíž mít v pohárech pět týmů, a pak díky výhodnosti nasazení pomoc do základní skupiny pohárů týmům jako Sparta třeba. LM si musí mistr uhrát sám, jinak tam nemá co dělat, na to koeficient nemá vliv. Mnohdy může být lepší si to vybojovat od 1. předkola a trochu se rozehrát, než dopadnout jako loni Slavia proti Ferencvarosci.
Reagovat
Usama Bin Dembélé
30.08.202208:38
Snaha jak říct, že nesmysl dává smysl. Oceňuji snahu, ale pořád je to nesmysl..
Reagovat
wyqinac
29.08.202212:33
to je sice pravda, z druhy strany i Plzen sama by potrebovala nahrat nejakej koeficient i pro sebe - letos ji odpadl z petiletky jeden vybornej rok(13 b.), pristi rok odpadne druhej (11 b.). Dalsi 3 roky tam ma za 7 bodu dohromady. Proto je podle me dulezity i pro ne ted nahrat dost do koeficientu, vzhledem k tomu co se ji smaze.
Ale tak jasne, ze hlavne pro Plzen je mnohem lepsi v soucasny dobe hrat LM (Penize), akorat aby to nebylo na ukor budoucnosti trochu a nebyly porad vsude nenasazeny.
Reagovat
Stannis Baratheon
29.08.202212:37
Reagovat
OTASi
29.08.202219:26
Reagovat
db18
30.08.202210:03
Reagovat
dextroza_m
30.08.202211:13
Cílem je z evropských pohárů dostat co nejvíc peněz, tím zvýšit úroveň ligy respektive repre. Takže v podstatě ano.
Reagovat
Usama Bin Dembélé
29.08.202212:05
Reagovat
maxton
29.08.202212:09
Prečo majú Nemci 5 zástupcov v LM, keď LM vyhral Real?
Reagovat
bobis21
29.08.202212:10
Protože EL vyhrál Frankfurt
Reagovat
maxton
29.08.202212:12
Reagovat
Y.N.W.A
29.08.202213:31
Reagovat
Malavi
29.08.202213:41
Ostrouhalo Monaco, které by šlo přímo do skupin jako třetí tým z Ligue 1.
A taková zajímavost - Monaku se to stalo podruhé v řadě, loni to bylo kvůli Villarrealu.
A stejně jako loni, ani letos Monako nezvládlo předkola.
A stejně jako loni, ani letos ta předkola Monako nezvládlo v prodloužení.
A stejně jako loni, i letos šlo Monako do neúspěšného prodloužení kvůli inkasovanému gólu v závěru.
Reagovat
Čekám na brejk
29.08.202213:44
Reagovat
Aldeano
29.08.202214:06
Reagovat
andrew96
29.08.202214:09
Reagovat
AnthonyR
29.08.202215:50
a do toho všeho marasmu nesmí kvůli sankcím do Monaka přicestovat většina představenstva.
Reagovat
bobis21
29.08.202215:55
On je ještě vlastní Rybolovlev? Nevím proč, ale měl jsem pocit, že to dávno prodal.
Reagovat
AnthonyR
29.08.202216:20
On je pořád nějakým způsobem zapojenej do vedení. Od toho slavnýho rozvodu, kdy ho exmanželka oškubala o polovinu majetku, ale už tolik neinvestuje a naopak do vlastnický struktury přivedl další rusáky.
Reagovat
OTASi
29.08.202219:27
Reagovat
REPLIKATOR
29.08.202221:46
Reagovat
STR
29.08.202222:24
pěkný pěkný info
Reagovat
krisa
30.08.202207:38
Reagovat
Shevchenko
30.08.202210:23
A stejně jako loni, i letos by postupovali díky pravidlu vstřelených gólů na hřišti soupeře pokud by to nezrušili.
Reagovat
Malavi
30.08.202211:04
to jsem si ani neuvědomil - to už se pomalu řadí k těm slavným prokletím typu Benfica (Béla Guttmann) apod.
Reagovat
PP
30.08.202214:52
nebo když Real Madrid dostával Juninhův Lyon a skoro vždy s ním rupnul.
Reagovat
Zephyr
30.08.202210:37
Reagovat
Čenda
30.08.202213:12
at uz si to zjistil sam nebo ne, díky, tyhle fun fakta me baví
Reagovat
Hunt
29.08.202212:12
Vyhráli EL a Frankfurt zároveň neměl jistou LM z ligy
Reagovat
Losinho
29.08.202212:12
Frankfurt vyhrál EL.
Reagovat
kilobyte
29.08.202212:14
Zajímavé letošní pořadí zemí. První je Lichtenštejnsko, které má jeden tým v pohárech a druhé je Rusko, které nehraje vůbec.
A my jsme s Izraelem na třetím místě. Takže prakticky jsme první.
Reagovat
Hafna
29.08.202212:19
Vtipné je to Bělorusko, které skončí letos poslední, mj i za Andorrou a hlavně San Marinem
Reagovat
Malavi
29.08.202213:42
Bělorusko podruhé v řadě mizerný zisk a propad. Jaký kontrast ke covidové době, kdy se považovali za nejsledovanější ligu světa (protože ostatní se nehrály)
Reagovat
Čekám na brejk
29.08.202213:49
Minulou sezónu 3. od konce za Lichtenštejnskem (to je teď první ) a San Marinem, teď úplně poslední. Btw. po této sezóně je čeká brutální propad kvůli odečtu poslední slušné sezóny a budou bojovat o to, aby neměli v pohárech jen 3 týmy a mistra v tom 0. předkole . Ale na druhou stranu se musí uznat, že samozřejmě vliv má to, že nemůžou hrát doma a musí jezdit všude autobusem, jinak by to taková bída asi nebyla .
Reagovat
Malavi
30.08.202211:08
Kdyby dostalo Bělorusko stopku (stejně jako v hokeji), připsali by letos (stejně jako Rusko) nejnižší koeficient za posledních pět let, který byl tedy také nízký (loni 1.500), ale pořád lepší než letošní bída
Reagovat
Y.N.W.A
29.08.202213:58
Reagovat
king23
29.08.202212:20
Tenhle komentář je docela vtipný: "Nebuďme ale nenasytní, vždyť všechny své kluby do hlavní fáze pohárů protlačily jen Anglie, Španělsko, Německo, Itálie, Francie a Lichtenštejnsko."
Ono vzhledem k tomu, že Anglie, Španělsko, Německo, Itálie i Francie mají samé přímé postupy do skupin, tak to ani jinak nejde I to blbé Monako, které předvedlo blamáž v předkole LM jde po vypadnutí ze 3. předkola nemistrovské kvalifikace rovnou do skupiny EL. Jediný, kdo mohl teoreticky vypadnout byl vždy jeden celek, který startoval v posledním předkole Konferenční ligy.
Reagovat
king23
29.08.202212:28
A následně komentář "To platí nejen pro první čtyřku, ale i pro Francii, která tak v boji o pátou pozici zasadila svým soupeřům možná hned na úvod rozhodující úder" je vlastně nesmysl komplet.
Z šesti týmů, které vyslala Francie do Evropy šly 4 týmy přímo do základních skupin. Monako vypadlo hned v prvním předkole, do kterého nastoupili. Jediné Nice přešlo přes jedno předkolo a to ještě s bilancí 1-0-1 a šťastným postupem na penalty. Může mě tedy autor vysvětlil v čem konkrétně spočívá ten rozhodující úder? Francie naopak bude mít co dělat, aby páré místo v žebříčku udržela
Reagovat
Čekám na brejk
29.08.202213:14
I když Izrael může být a hlavně výkony posledních let určitě bude soupeřem o 15ku, doufal jsem, že Nice s Izraelci vypadne, aby Nizozemci měli větší šanci. . Toho Twente je škoda, měli smůlu na los, jasně byli nenasazení a to se nedá moc vybírat, ale nenasazené Nice dostalo Tel Aviv a ještě mělo co dělat. Ale na druhou stranu výsledky v předkolech se dá říci, že Nizozemci nahráli za to vypadnuvší Twente. Lámat se to bude v EL no, tam se rozhodne. A doufám, že i Slovácko pomůže Nizozemcům .
Reagovat
king23
29.08.202213:29
Měl jsem to s tím fanděním Izraelcům úplně stejně Hlavně jak si frantíci vydádali aby jim od 2024 startovaly 4 celky v LM, takhle by měli velkou šanci, že by jim to Nizozemci vyfoukli.
Reagovat
Čekám na brejk
29.08.202213:43
Je to tak, ta šance by se zvýšila do hodně pravděpodobné roviny .Právě, ta změna v nasazování do LM, jestli bude opravdu tak, je zas jak ušitá pro Francii, stejně jako při změně EL na EL a KL . Já jsem snad i někde četl, nechci kecat, že obyčejní Frantíci byli nemile překvapení, když zjistili, že to 3. místo není tak úplně jisté a že je to nefér, když se poprvé stalo, že vítěz EL si nezajistil LM z ligy . No nevím, když teď Monaco dvakrát za sebou vypadlo, čím by si to měli zasloužit . Strašně fandím Nizozemcům, aby je předběhli a vyfoukli jim to. Mně osobně by se mnohem víc líbilo, dát 3 místa v LM (2 jistá a jedno do předkol) sedmé zemi. Poslední sezóny se vykrystalizoval takový druhý sled (Francie, Nizozemsko a Portugalsko), tak by bylo fajn to sledovat, kdyby měli podobnou startovní čáru a jen bych nechal, že pokud vítěz EL se kvalifikuje do LM z ligy ať tam jde ten třetí z 5. místa.
Reagovat
Malavi
29.08.202213:47
Jo, s tímhle souhlasím
Reagovat
Stannis Baratheon
29.08.202212:39
Ne, všechny přímé postupy rozhodně neměli.
Reagovat
Y.N.W.A
29.08.202214:05
Reagovat
Hunt
29.08.202212:41
No a ty kluby z předkol konfereční ligy snad vypadly? Portugalcům vypadly už dva týmy, Nizozemcům jeden.
Reagovat
king23
29.08.202212:46
První pětce hrál akorát jeden tým v posledním předkole EKL, takže rozplývat se nad tím, že někdo zvládl jeden dvojzápas je trochu zvláštní.
Portugalci a Nizozemci měli jisté jen dva postupy do skupiny, některé týmy jako Alkmaar startovaly dokonce už ve druhém předkole, takže naopak z tohohle pohledu je postup 4 celků z 5 slušný úspěch. A to ještě mělo vypadnuvší Twente docela smůlu na los, že v posledním předkole chytli Fiorentinu.
Reagovat
Hunt
29.08.202213:23
Kde se nad tím kdo rozplývá? To že jim postoupily všechny týmy je fakt, který autor jen zmiňuje.
Neříkám, že Nizozemsko nějak vybouchlo, ale do té pětky to půjde velmi težko, když má konkurence výhodu Paříže. Marseille má taky hratelnou skupinu, Ajax to bude mít težké.
A autor zjevně naráží na loňskou jízdu Feyenoordu, na kterou bude Alkmaar těžko navazovat.
Reagovat
Čekám na brejk
29.08.202213:34
No minulou sezónu Francie zářila (4. nejvyšší výsledek po Nizozemsku a Anglii a jen o kousek za Španělskem), naopak předchozí sezónu to bylo bídné, tam to samozřejmě bylo způsobeno například absencí Lyonu v pohárech. Například Nantes těžko říct, jestli něco uhraje, kvalitou kádru to není žádná sláva a v pohárech jsou nezkušení, může z toho být něco podobného jako pro Nizozemce Twente z hlediska koeficientu. Určitě bych to Nizozemsko ještě nezatracoval, ztrácí jen bodík. A ještě k tomu PSG, v tom PSG je takových věcí špatně, chytli těžkou skupinu, kdo ví, jestli osmifinále dají. A i kdyby, rozhodně to nebude takový bodový kvas do koeficientu.
Reagovat
Hunt
29.08.202213:43
Tak to se asi shodneme, že se neshodneme.
Paříž má jednu z nejlehčích skupin, cokoliv jiného než první místo bude překvapení. Problémy mají, ale minimálně čtvrtfinále je velmi pravděpodobné.
Skupina Ajaxu mi tedy přijde mnohem náročnější.
Reagovat
Čekám na brejk
29.08.202213:55
Jasně Haifa bude otloukánek, ale další týmy jsou Juventus, který je sice momentálně v přestavbě, ale pořád je to Juventus, co minulou sezónu vyhrál skupinu před Chelsea a Benfica, která postoupila do osmifinále a tam vyřadila Ajax a pak dokázala vzdorovat Liverpoolu. To mi nezní jako jedna z nejlehčích skupin. Ajax má těžkou skupinu to nepopírám a v porovnání s PSG tam není ten otloukánek, Rangers bude nejspíš kousat víc.
Reagovat
Hunt
29.08.202214:16
To ano, pořád je ale Paříž jedním z favoritů na vítězství v LM, což Ajax prostě není.
Reagovat
king23
29.08.202213:36
No třeba tím, že autor píše o nějakém nesmyslném "rozhodujícím úderu" ze strany Francie to na mě působí, že si autor spíš neuvědomil, že ta první pětka předkola defacto nehrála. Nevěřím, že jedinou ušmudlanou výhru v předkolech by někdo označil za rozhodující úder. Tolik k tomu rozplývání.
Nizozemsko vs Francie teď po haluzi ze strany Nice vidím taky spíš 55:45 ve prospěch Francie, ale rozhodnuté není nic. Marseille má sice hratelnější skupinu než Ajax z pohledu favorita ve skupině, ale bylo by ohromným překvapením, pokud by Ajax neuhrál postup minimálně do EL, kterou pkamůže klidně vyhrát. Kdežto Marseille tam žádné nazdárky nemá a nepřekvapilo by mě, kdyby skonili poslední. jinak je potřeba zmínit, že Nozozemci zaostávají za Francií i pouhý jeden bod, což fakt není moc + dělí menším počtem. Stát se může cokoliv.
Reagovat
Čekám na brejk
29.08.202213:43
Reagovat
Malavi
29.08.202213:56
Určitě díky za poznámky. Ale v tomto bodě se nerozplývám, narozdíl od Liberce níže.
Zmínit, že všechny týmy mají jen top soutěže (ne vždy je to pravidlo, protože ne vždy top soutěže všechny týmy mají a naopak občas se povede i méně kvalitní soutěži všechny týmy protlačit) mi přišlo na místě a chtěl jsem tím podtrhnout, že jen výpadek Sparty nás dělil od tak jedinečné společnosti. Lichtenštejnsko je pak takový koeficientový folklor.
Reagovat
Y.N.W.A
29.08.202214:07
Ten Liberec
Reagovat
Y.N.W.A
29.08.202214:05
Reagovat
Losinho
29.08.202212:42
Třeba West Ham mohl vypadnout.
Reagovat
king23
29.08.202212:47
Vždyť přesně to píšu: "Jediný, kdo mohl teoreticky vypadnout byl vždy jeden celek, který startoval v posledním předkole Konferenční ligy." Každopádně zvládnout jeden jediný dvojzápas není nic úžasného, nad čím bych se vůbec pozastavoval.
Reagovat
Malavi
29.08.202213:57
Já to za důležité považuju, proto ty články píšu.
Reagovat
Malavi
29.08.202213:46
Rozumím, ale nesouhlasím. Několikrát se v posledních letech stalo, že někdo z elitních soutěží v předkole ztratil. I letos měli namále Kolín či Nice. A tím, že Francie je komplet, na rozdíl od Nizozemska či Portugalska, nebude se pravděpodobně konat boj o pětku...
Reagovat
Y.N.W.A
29.08.202214:05
Reagovat
Y.N.W.A
29.08.202214:05
vypadnutí v předkolech z Top 5:
2021 - Wolfsburg
2020 - Reims
2019 - AC Turín, Štrasbourg
2018 - Burnley, Atalanta
2017 - Bordeaux, Freiburg
2016 - West Ham, Hertha, Lille
a dál nejdu...jako jo, nasazení se mění, teď hrajou jen jedno předkolo, ale i na první pokus dokázaly některé z těchto týmů vyletět
Reagovat
king23
29.08.202214:16
Hele srovnání s roky staršími než 2021 je naprosto nevypovídající, protože byl úplně jiný formát. Postupem času jsou země nahoře v žebříčku čím dál tím víc zvýhodňovány, mají více postupů do základních skupiny a jsou nasazovány do pozdějších předkol. V letech 2020 a starších nebyla žádná konferenční liga, takže celky, které vypadly z EL měly smůlu, proto jich vypadávalo více atd.
Stejný formát byl akorát loni, kdy tedy vypadl Wolfsburg. Jediný klub z top 5.
Reagovat
kilobyte
29.08.202214:30
Do EL chodily 2 přímo a ten třetí teď hraje EKL místo EL. Takže zase takový rozdíl to není.
Reagovat
king23
29.08.202214:42
No rozdíl je to obrovský, protože ten třetí tým poslední dva roky hraje jen 4. předkolo EKL, takže má pouze jediný dvojzápas na to, aby vypadl. Předchozí roky hrál ten tým 2. předkolo EL, takže měl 3 dvojzápasy na vypadnutí.
Reagovat
kilobyte
29.08.202215:23
Myslím, že ty týmy by radši začínali v tom 2. předkole EL, než hrát EKL. Sice mají skoro jistý místo, ale zase "musejí" hrát horší soutěž. Pro ty týmy je to spíše na obtíž.
Reagovat
king23
29.08.202215:28
No to s tebou souhlasím.
Ale debata je o tom, jak moc je snadné mít pro první pětku všechny týmy ve skupinách evropskách pohárů a to je poslední dva roky prstě mnohem jednodušší.
Reagovat
Y.N.W.A
29.08.202215:32
to je, je to úlitba superlize, jak už se i tu psávalo... a na druhou stranu ten komplikovanej systém zvýhodňuje i mistry z nižších soutěží, aby propadli aspoň do KL a hrály se poháry i ve Finskách, Albánicíh a Gibraltarech... prostě takovej komplikovanej systém, aby se nažraly obě strany, za mě dobrý, i když ta kvalifikace je pro obyčejnýho fanouška strašně složitá
Reagovat
kilobyte
29.08.202215:40
Jenže já si nemyslím, že je to dělané kvůli tomu, aby měli top 5 všechny týmy v pohárech. Spíše je to dělané kvůli tomu, aby v EKL byly týmy z top 5.
Reagovat
Y.N.W.A
29.08.202215:31
myslím, že sestava semifinále nesvědčí o tom, že by jim to bylo na obtíž, jako jednu dobu EL pro italský týmy... teď už tam jsou zajímavý prachy, možnost postupu do skupiny EL a prostě hraje se o trofej (y) jako zase za sedmý místo v lize nemůžou chtít víc
Reagovat
Čekám na brejk
29.08.202214:54
To je pravda, jediný rozdíl byl v tom, že týmy z TOP 5 lig museli do skupiny museli dát 3 předkola a ne jen jedno, takže se to zlehčilo jen tomu jednomu týmu. Jen to porovnání s tím, že vítězům poháru ze zemí dále v pořadí se zajistila "jen" EKL v podobě 4. předkola EL a zbylé 2 týmy se prokousávají i z 2 .předkola KL se ten kontrast ještě zvýšil a už to vypadá hrozně, jak mají umetenou cestičku .
Reagovat
Stannis Baratheon
29.08.202214:49
Ten Wolfsburg mi tam nějak nesedí. Nehráli náhodou loni LM?
Reagovat
king23
29.08.202214:55
Pravda, loni hrál EKL Union Berlín a ten do skupiny postoupil, takže kdoví jak to je
Reagovat
Y.N.W.A
29.08.202214:58
sorry, mám to o rok posunutý jj, loni nevypad nikdo z Top 5 a pak souhlas, jak píšu v poslední větě
Reagovat
Pablos
29.08.202212:20
Druhý za Lichtenštejnskem ...víc nikdo už nenahrál. Dej te nám rovnou první TOP 5
Reagovat
Pablos
29.08.202212:21
*dejte nás
Reagovat
kilobyte
29.08.202212:25
Top 4, ať máme 4 týmy rovnou v LM. To už by se tam snad Sparta mohla dostat.
Reagovat
F.Torres
29.08.202212:48
Start super a uvidíme co bude dál. To 12. místo máme ve svých rukách, top. 15 by se mělo udělat tak jako tak. Bude důležitý každý bod.
Reagovat
Čekám na brejk
29.08.202213:24
15ka už je pomalu jistá, to 12./13. místo by bylo super z hlediska toho, že vítěz poháru by měl jít do 4. předkola EL, což znamená jistou skupinu a mistr by měl jisté 4. předkolo, což je tučný finanční bonus a jistá EL. Takže bychom měli zase hody v podobě jistých skupin . Na druhou stranu těžko říct jak to bude, hraje se o nasazení do sezóny, kde UEFA stále ještě nepotvrdila finálně jak soutěže budou vypadat . 15ka skoro určitě důležitá zůstane z hlediska 5 týmů, ale jinak těžko říct. Například u EL se traduje, že se rozšíří a že do předkol půjdou vítězové poháru do nějakého třeba 30. místa a tím pádem naopak vítězové poháru kolem 12. místa budou začínat dříve, takže určitě nahrát, co nejvíce, jen nevíme, o co se vlastně hraje .
Reagovat
smazaný uživatel
29.08.202214:09
Tři týmy ve skupinách jsou super a čekají nás pěkné zápasy. Nadšení ohledně koeficientu ale ještě není na místě. Plzeň a Slovácko mají takové skupiny, že postup je na hraně utopie a celkově budou bodovat spíš výjimečně. Všechno tedy stojí a padá s úspěchy Slavie. Škoda, že nedostala skupinu H místo Basileje, kde by to snad musela zvládnout i s náhradníky. Ta skupina co mají je ošidná, při dobré formě můžou zaznamenat 4-5 výher a postup, ale taky to může být zklamání. Reálně boj o 15 vidím takhle:
- Norsko a Švýcarsko mají sice jen dva kluby, ale oba silné a ve slabší konkurenci. Navíc také dělí 4. Tyto země budeme nahánět jen velmi těžko, mají lepší pozici.
- Ukrajina je velká neznámá, v předkolech nic moc. Ale mají po jednom týmu v každé soutěži a kvalitu na sbírání bodů by mít měli. Ten aktuální náskok 0,85 b. co na ně máme se bude hodně otřásat v základech.
Oproti tomu:
- Řecko a Chorvatsko mají s jedním klubem jen malé šance. Olympiakos by se mohl urvat, ale musel by pravidelně vyhrávat a zas tak lehkou skupinu nemají. Víc jak body náskoku a dva kluby navíc, to by nám mělo stačit.
- Izrael a Kypr mají už velké bodové ztráty a nejsou ve svých skupinách favority.
- Dánsko má tři zástupce, ale všichni mají dost těžké skupiny. A hlavně dělí pěti, což by je před nás nemělo pustit.
Virtuálně tedy balancujeme mezi 15-16 příčkou a naším soupeřem o ní je... Turecko. Které ztrácí skoro 4 body, ale má ohromný potenciál sběru bodů ve skupinách. Klíčové se tedy jeví, aby Slavia uhrála aspoň 4 body se Sivassporem a postoupila do jara. Pak už bychom měli mít na Turky dostatečný polštář, aby už na nás nedosáhli
Reagovat
lampas
29.08.202214:49
Já tedy Slovácko až tak určitě nepodceňuji. Se podívejte na skupinu Slovanu dva roky zpátky v EL, a udělalo se 7 bodů.
Reagovat
smazaný uživatel
29.08.202215:21
Z toho jim ale 6 daroval Gent, který měl ten podzim úplně katastrofální formu a skončil s 0 body. A ten sedmý bod uhráli za plichtu doma v posledním kole proti CZ Bělehrad, která už měla jistý postup a přijela bez opor.
Jasně, něco podobného se může stát i Slovácku, ale spíš to bude o soupeřích, než o nich.
Reagovat
Y.N.W.A
29.08.202215:22
možné je všechno, proti AIK nehrálo Slovácko špatně, ale víc než dvě tři remízy, podobně jako Zlín, osobně nečekám... rád se budu mýlit a slavit vítězství Slovácka
Reagovat
smazaný uživatel
29.08.202216:57
Slavie letos 26b.
Reagovat
Y.N.W.A
29.08.202215:00
Reagovat
smazaný uživatel
29.08.202215:15
Aby Turecko udělalo 4 celý body, musí připsat 10 výher. Jinými slovy o 10 výher navíc oproti nám. Soupeření s nimi se mi nejeví moc pravděpodobně, ale nechme se překvapit
Reagovat
Y.N.W.A
29.08.202215:27
já se bojím - do Vánoc to můžou stáhnout klidně na rozdíl 2 výher... Slavia 4, Slovácko 1, Plzeň 0 X Fene 5, Trabzonspor 2, Basaksehir 4, Sivasspor 2 (remízy můžou bejt šulnul), Fene navíc získá body za umístění ve skupině EL a jsme na stejno... pak rozhodne jaro a jestli Slavia odolá Fene a Basaksehiru, bude záležet i na losu.... ale uvidíme, hlavní je, že se máme na co těšit a že jsme ve hře
Reagovat
smazaný uživatel
29.08.202215:38
Uznávám, že se to stát může, ale nedělejme z Turků nějaký superhvězdy, Fene stejně tak může vyhrát jen jednou To jejich dělení pěti mě nechává chladným
Reagovat
Y.N.W.A
29.08.202215:46
snad jo, i to se může stát
Reagovat
kilobyte
29.08.202215:51
Jenže my dělíme 4 a oni 5. Takže při takovým výsledku by to bylo: my +2,5 bodů a Turci +5,2.
Rozdíl by byl 1,15 bodů. Což při 5 klubech dělá 5,75. Takže ještě 3 výhry navíc.
Reagovat
Y.N.W.A
29.08.202216:03
jo dík... takže pak by Slavia do jara měla lepší polštář
Reagovat
smazaný uživatel
29.08.202215:32
Já se po losu skupin obávám, že je to v jejich silách. Záleží na tom, jak dobře budeme jejich útoky odrážet. Slovácko a Plzeň snad nějaké drobky přidají a táhnout to bude muset Slavie, která má shodou okolností jeden turecký klub ve skupině. Tam se hlavně rozhodne...
Reagovat
smazaný uživatel
29.08.202215:54
Jasný, kdo ví :)
On tam je i solidní rozdíl mezi 13. a 14. místem, mistr 13. by šel do 4.předkola LM a mistr 14. "jen" do třetího. Osobně to vidím na 14.místo
Reagovat
Baronne
29.08.202216:37
Plzeň nevim no, i když bych jim nějakej ten bod přál, tak ta skupina je fakt totální brutus po sportovní stránce, naopak Slovácko může těch bodů udělat dost
Reagovat
Malavi
30.08.202211:11
Takto papírově to u Turecka vypadá na ještě solidní žně, uvidíme, co realita.
Reagovat
Arbiter Fotbaliarum
29.08.202215:45
Výborná předkola! Konečně! Snažil jsem se vzpomenout, kdy se nám povedla naposled, no, že to bylo už před deseti lety bych netipoval. Plzeň i Slavia přes tři předkola, klobouk dolů! Škoda Sparty, projít třeba po penaltách přes Viking, možná by to dali i dál.
Reagovat
smazaný uživatel
30.08.202212:12
sice jsem se nasmál, ale zamrzí to..
Reagovat
oli9
29.08.202216:40
Jinak teda čumím na to Skotsko..
Jinak Chorvati, Madari a Řeci celkem bída
Reagovat
Pablos
29.08.202217:16
A mají dva týmy v LM ...což se nám nikdy nepodařilo. Vždy jsem po tom toužil, že se toho někdy dočkám... no teď už vím, že to je utopie jak se i změní celá LM.
Reagovat
Y.N.W.A
29.08.202219:15
Kvalda LM se měnit nebude, cesta bude stále stejná, ale v nemistrovský fázi je to těžký, aby se přešlo přes Benficy, Monaca apod.
Reagovat
smazaný uživatel
29.08.202218:15
Rusko letos 4,3 do koeficientu?
Reagovat
Pablos
29.08.202219:18
ono se jim dává automaticky koef (teď nevím přesně, jestli to je určitě) nejhorší bodový zisk z pětiletky... takže není to tak, že by měli nula.
Reagovat
Malavi
29.08.202219:29
Ano, Rusko dostalo automaticky nejnižší nahraný koeficient za posledních pět let. Ruské kluby nejsou oficiálně vyloučené kvůli invazi, ale "že není možné zaručit bezpečné prostředí všech zúčastněných stran". Šalamounsky tak nemají nulu, ale tento zisk.
Reagovat
Pony Slaystation
30.08.202208:52
UEFA
Reagovat
Jason_
29.08.202220:20
Letos : 1 misto Lichtenštejnsko
2.místo Rusko
to je teda system
Reagovat
smazaný uživatel
29.08.202221:27
To je tím, že mají výhodu. Lichtenštejnsko dělí jen jedním týmem a Rusko dokonce nulou.
Reagovat
Jason_
29.08.202222:16
áno ale...aj tak...
Reagovat
frankiefcb
30.08.202208:39
Pokud to dělí nulou, tak by tam mělo být jiné číslo.
Reagovat
Y.N.W.A
30.08.202208:52
dělí nulou
Reagovat
dextroza_m
30.08.202211:17
Jak můžeš dělit nulou? By tam měli nulu, ne?
Reagovat
bobis21
30.08.202211:22
Měli by buď chybu nebo nekonečno (podle toho, jestli se omezuješ jen na reálná čísla nebo ne). Nevím, která varianta by byla vtipnější
Reagovat
smazaný uživatel
30.08.202215:09
Ne. Vyskočil by jim tam Error.
Reagovat
smazaný uživatel
30.08.202212:13
Mimo bezkonkurenční přehled ve fotbalovém prostředí i genitální matematické schopnosti
Reagovat
smazaný uživatel
30.08.202212:43
Schopnost chápat sarkasmus, pokud u příspěvku není 8 a více smajlíků, je bohužel v českém internetovém prostředí zcela nedostačující.
Reagovat
papanegra
29.08.202220:53
celkem mě udivuje kde až je polská liga... a u nás v lize žádný pořádný polák
jsou tam jinačí peníze, ale top 3 tomu může konkurovat
Reagovat
AnthonyR
29.08.202222:53
Polská liga je záhada. Stadiony většinou super, fotbal se řeší všude, lidi to sledujou... ale prostě něco chybí.
Já byl nedávno na Slask Wroclaw proti Widzewu a fotbal katastrofa. Skončilo to 0:0, kolem stadionu policajtů jak někde ve válečný zóně, jen nealko pivo a i docela málo lidí na takovej duel. Jediný, co bylo top, byli kibicové obou stran.
Reagovat
žrout
29.08.202220:59
Na hovno je, že ze 3 skupin jsme chytli 2 skupiny smrti narozdíl od konkurence takže body budou více méně jen na Slavii a co se podaří urvat Slovácku v domácím prostředí. Kdyby byl lepší los nebo kdyby to Sparta neposrala, mohli jsme reálně útočit na přímý postup do LM.
Reagovat
REPLIKATOR
29.08.202221:48
FC Koeficient
Evropská koeficientová liga
Česká koeficientová reprezentace
Reagovat
ratusek
30.08.202206:14
Reagovat
joseo
30.08.202201:29
chcete pravidelně LM a pro další učasti v evropě, pak je třeba:
1) mít pořadné stadiony a dostat lidi do ochozů. příklad: Brno vyprodáno 10 000 fanoušků, druhé největší město a stadion raději nekomentovat, při zápase se Slávií slyším ve sluchátkách ( k....y pražský, rád bych vzal rodinu na fotbal,hned pět lidi pravidelně, ale prostě to nejde
stadiony základ, chorea super, zpívat na stadionech, užívat si to i v nepřízni vysledku
Když to vidím třeba Německo, Mnichov 70 000, Schalke 60 000 po návratu z druhé ligy, ta atmosféra
2) vyrovnat ligu, berme africké hráče a další,jen at se liga vyrovnává a není to jen o dvou až třech klubech
prostě největší chybu vidím, korupce,mentalita lidí, stadiony a celkově český národ, politici nic, svaz nic, sponzoři slabý, je nadherné vidět, jak si jako češi pomáháme při katastrofách, problémech, tak to musí jít.
Plzen, nadhera co ve fotbale dokázali za poslední leta, ale zas vidím stadion a chce se mi brečet, město žije sportem, ano zlepšilo se to, ale je to málo za tu dobu co dokázali, Slovácko zas stadion, Hradec, Pardubice, z toho je mi smutno.
Nato jak jsme malý národ,máme skvělé sportovce, skvělé výkony na to, jaké máme možnosti
samé nadace, udělejme třeba nadaci na fotbal
Reagovat
Selänne
30.08.202208:18
Reagovat
Y.N.W.A
30.08.202208:53
uf
Reagovat
smazaný uživatel
30.08.202210:06
Reagovat
smazaný uživatel
30.08.202212:17
začal bych posílat víčka pro nadaci na fotbal a pak bych z nich ty stadiony pro 60k lidí stavěl. WIN-WIN
Reagovat
Kocour Klapuška
30.08.202213:12
Reagovat
PaYaB
30.08.202213:21
Reagovat
kilobyte
30.08.202214:05
2) Protože kluby, co hrají pravidelně LM, jsou z vyrovnaných lig.
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.
Komentáře (135)
Přidat komentářDost mě v průběhu předkol bavil argument "Plzeň bude prospěšnější v EL". Nehoníme ten koeficient náhodou proto, aby náš tým hrál LM?
Navíc jsou tam ty 4 body za postup, v EL není jistota je uhrát, zvlášť letos jsou skupiny EL dost naslapane
Přesně tohle jsem psal už několikrát na Twitteru pod tyhle nesmyslné statusy
Ne, koeficient honíme, abychom měli větší koeficient. Zrušit všechny kluby a udělat z nich 1 all stars tým. To by bylo bodů.
Tak cílem je být kolem 15. místa, tudíž mít v pohárech pět týmů, a pak díky výhodnosti nasazení pomoc do základní skupiny pohárů týmům jako Sparta třeba. LM si musí mistr uhrát sám, jinak tam nemá co dělat, na to koeficient nemá vliv. Mnohdy může být lepší si to vybojovat od 1. předkola a trochu se rozehrát, než dopadnout jako loni Slavia proti Ferencvarosci.
Snaha jak říct, že nesmysl dává smysl. Oceňuji snahu, ale pořád je to nesmysl..
to je sice pravda, z druhy strany i Plzen sama by potrebovala nahrat nejakej koeficient i pro sebe - letos ji odpadl z petiletky jeden vybornej rok(13 b.), pristi rok odpadne druhej (11 b.). Dalsi 3 roky tam ma za 7 bodu dohromady. Proto je podle me dulezity i pro ne ted nahrat dost do koeficientu, vzhledem k tomu co se ji smaze.
Ale tak jasne, ze hlavne pro Plzen je mnohem lepsi v soucasny dobe hrat LM (Penize), akorat aby to nebylo na ukor budoucnosti trochu a nebyly porad vsude nenasazeny.
Cílem je z evropských pohárů dostat co nejvíc peněz, tím zvýšit úroveň ligy respektive repre. Takže v podstatě ano.
Prečo majú Nemci 5 zástupcov v LM, keď LM vyhral Real?
Protože EL vyhrál Frankfurt
Ostrouhalo Monaco, které by šlo přímo do skupin jako třetí tým z Ligue 1.
A taková zajímavost - Monaku se to stalo podruhé v řadě, loni to bylo kvůli Villarrealu.
A stejně jako loni, ani letos Monako nezvládlo předkola.
A stejně jako loni, ani letos ta předkola Monako nezvládlo v prodloužení.
A stejně jako loni, i letos šlo Monako do neúspěšného prodloužení kvůli inkasovanému gólu v závěru.
On je ještě vlastní Rybolovlev? Nevím proč, ale měl jsem pocit, že to dávno prodal.
On je pořád nějakým způsobem zapojenej do vedení. Od toho slavnýho rozvodu, kdy ho exmanželka oškubala o polovinu majetku, ale už tolik neinvestuje a naopak do vlastnický struktury přivedl další rusáky.
A stejně jako loni, i letos by postupovali díky pravidlu vstřelených gólů na hřišti soupeře pokud by to nezrušili.
nebo když Real Madrid dostával Juninhův Lyon a skoro vždy s ním rupnul.
Vyhráli EL a Frankfurt zároveň neměl jistou LM z ligy
Frankfurt vyhrál EL.
Zajímavé letošní pořadí zemí. První je Lichtenštejnsko, které má jeden tým v pohárech a druhé je Rusko, které nehraje vůbec.
A my jsme s Izraelem na třetím místě. Takže prakticky jsme první.
Vtipné je to Bělorusko, které skončí letos poslední, mj i za Andorrou a hlavně San Marinem
Minulou sezónu 3. od konce za Lichtenštejnskem (to je teď první
) a San Marinem, teď úplně poslední. Btw. po této sezóně je čeká brutální propad kvůli odečtu poslední slušné sezóny a budou bojovat o to, aby neměli v pohárech jen 3 týmy a mistra v tom 0. předkole . Ale na druhou stranu se musí uznat, že samozřejmě vliv má to, že nemůžou hrát doma a musí jezdit všude autobusem, jinak by to taková bída asi nebyla
.
Tenhle komentář je docela vtipný: "Nebuďme ale nenasytní, vždyť všechny své kluby do hlavní fáze pohárů protlačily jen Anglie, Španělsko, Německo, Itálie, Francie a Lichtenštejnsko."
Ono vzhledem k tomu, že Anglie, Španělsko, Německo, Itálie i Francie mají samé přímé postupy do skupin, tak to ani jinak nejde
I to blbé Monako, které předvedlo blamáž v předkole LM jde po vypadnutí ze 3. předkola nemistrovské kvalifikace rovnou do skupiny EL. Jediný, kdo mohl teoreticky vypadnout byl vždy jeden celek, který startoval v posledním předkole Konferenční ligy.
A následně komentář "To platí nejen pro první čtyřku, ale i pro Francii, která tak v boji o pátou pozici zasadila svým soupeřům možná hned na úvod rozhodující úder" je vlastně nesmysl komplet.
Z šesti týmů, které vyslala Francie do Evropy šly 4 týmy přímo do základních skupin. Monako vypadlo hned v prvním předkole, do kterého nastoupili. Jediné Nice přešlo přes jedno předkolo a to ještě s bilancí 1-0-1 a šťastným postupem na penalty. Může mě tedy autor vysvětlil v čem konkrétně spočívá ten rozhodující úder? Francie naopak bude mít co dělat, aby páré místo v žebříčku udržela
I když Izrael může být a hlavně výkony posledních let určitě bude soupeřem o 15ku, doufal jsem, že Nice s Izraelci vypadne, aby Nizozemci měli větší šanci.
. Toho Twente je škoda, měli smůlu na los, jasně byli nenasazení a to se nedá moc vybírat, ale nenasazené Nice dostalo Tel Aviv a ještě mělo co dělat. Ale na druhou stranu výsledky v předkolech se dá říci, že Nizozemci nahráli za to vypadnuvší Twente. Lámat se to bude v EL no, tam se rozhodne. A doufám, že i Slovácko pomůže Nizozemcům
.
Měl jsem to s tím fanděním Izraelcům úplně stejně
Hlavně jak si frantíci vydádali aby jim od 2024 startovaly 4 celky v LM, takhle by měli velkou šanci, že by jim to Nizozemci vyfoukli.
Je to tak, ta šance by se zvýšila do hodně pravděpodobné roviny
.Právě, ta změna v nasazování do LM, jestli bude opravdu tak, je zas jak ušitá pro Francii, stejně jako při změně EL na EL a KL . Já jsem snad i někde četl, nechci kecat, že obyčejní Frantíci byli nemile překvapení, když zjistili, že to 3. místo není tak úplně jisté a že je to nefér, když se poprvé stalo, že vítěz EL si nezajistil LM z ligy
. No nevím, když teď Monaco dvakrát za sebou vypadlo, čím by si to měli zasloužit
. Strašně fandím Nizozemcům, aby je předběhli a vyfoukli jim to. Mně osobně by se mnohem víc líbilo, dát 3 místa v LM (2 jistá a jedno do předkol) sedmé zemi. Poslední sezóny se vykrystalizoval takový druhý sled (Francie, Nizozemsko a Portugalsko), tak by bylo fajn to sledovat, kdyby měli podobnou startovní čáru a jen bych nechal, že pokud vítěz EL se kvalifikuje do LM z ligy ať tam jde ten třetí z 5. místa.
Jo, s tímhle souhlasím
Ne, všechny přímé postupy rozhodně neměli.
No a ty kluby z předkol konfereční ligy snad vypadly? Portugalcům vypadly už dva týmy, Nizozemcům jeden.
První pětce hrál akorát jeden tým v posledním předkole EKL, takže rozplývat se nad tím, že někdo zvládl jeden dvojzápas je trochu zvláštní.
Portugalci a Nizozemci měli jisté jen dva postupy do skupiny, některé týmy jako Alkmaar startovaly dokonce už ve druhém předkole, takže naopak z tohohle pohledu je postup 4 celků z 5 slušný úspěch. A to ještě mělo vypadnuvší Twente docela smůlu na los, že v posledním předkole chytli Fiorentinu.
Kde se nad tím kdo rozplývá? To že jim postoupily všechny týmy je fakt, který autor jen zmiňuje.
Neříkám, že Nizozemsko nějak vybouchlo, ale do té pětky to půjde velmi težko, když má konkurence výhodu Paříže. Marseille má taky hratelnou skupinu, Ajax to bude mít težké.
A autor zjevně naráží na loňskou jízdu Feyenoordu, na kterou bude Alkmaar těžko navazovat.
No minulou sezónu Francie zářila (4. nejvyšší výsledek po Nizozemsku a Anglii a jen o kousek za Španělskem), naopak předchozí sezónu to bylo bídné, tam to samozřejmě bylo způsobeno například absencí Lyonu v pohárech. Například Nantes těžko říct, jestli něco uhraje, kvalitou kádru to není žádná sláva a v pohárech jsou nezkušení, může z toho být něco podobného jako pro Nizozemce Twente z hlediska koeficientu. Určitě bych to Nizozemsko ještě nezatracoval, ztrácí jen bodík. A ještě k tomu PSG, v tom PSG je takových věcí špatně, chytli těžkou skupinu, kdo ví, jestli osmifinále dají. A i kdyby, rozhodně to nebude takový bodový kvas do koeficientu.
Tak to se asi shodneme, že se neshodneme.
Paříž má jednu z nejlehčích skupin, cokoliv jiného než první místo bude překvapení. Problémy mají, ale minimálně čtvrtfinále je velmi pravděpodobné.
Skupina Ajaxu mi tedy přijde mnohem náročnější.
Jasně Haifa bude otloukánek, ale další týmy jsou Juventus, který je sice momentálně v přestavbě, ale pořád je to Juventus, co minulou sezónu vyhrál skupinu před Chelsea a Benfica, která postoupila do osmifinále a tam vyřadila Ajax a pak dokázala vzdorovat Liverpoolu. To mi nezní jako jedna z nejlehčích skupin. Ajax má těžkou skupinu to nepopírám a v porovnání s PSG tam není ten otloukánek, Rangers bude nejspíš kousat víc.
To ano, pořád je ale Paříž jedním z favoritů na vítězství v LM, což Ajax prostě není.
No třeba tím, že autor píše o nějakém nesmyslném "rozhodujícím úderu" ze strany Francie to na mě působí, že si autor spíš neuvědomil, že ta první pětka předkola defacto nehrála. Nevěřím, že jedinou ušmudlanou výhru v předkolech by někdo označil za rozhodující úder. Tolik k tomu rozplývání.
Nizozemsko vs Francie teď po haluzi ze strany Nice vidím taky spíš 55:45 ve prospěch Francie, ale rozhodnuté není nic. Marseille má sice hratelnější skupinu než Ajax z pohledu favorita ve skupině, ale bylo by ohromným překvapením, pokud by Ajax neuhrál postup minimálně do EL, kterou pkamůže klidně vyhrát. Kdežto Marseille tam žádné nazdárky nemá a nepřekvapilo by mě, kdyby skonili poslední. jinak je potřeba zmínit, že Nozozemci zaostávají za Francií i pouhý jeden bod, což fakt není moc + dělí menším počtem. Stát se může cokoliv.
Určitě díky za poznámky. Ale v tomto bodě se nerozplývám, narozdíl od Liberce níže.
Zmínit, že všechny týmy mají jen top soutěže (ne vždy je to pravidlo, protože ne vždy top soutěže všechny týmy mají a naopak občas se povede i méně kvalitní soutěži všechny týmy protlačit) mi přišlo na místě a chtěl jsem tím podtrhnout, že jen výpadek Sparty nás dělil od tak jedinečné společnosti. Lichtenštejnsko je pak takový koeficientový folklor.
Ten Liberec
Třeba West Ham mohl vypadnout.
Vždyť přesně to píšu: "Jediný, kdo mohl teoreticky vypadnout byl vždy jeden celek, který startoval v posledním předkole Konferenční ligy." Každopádně zvládnout jeden jediný dvojzápas není nic úžasného, nad čím bych se vůbec pozastavoval.
Já to za důležité považuju, proto ty články píšu.
Rozumím, ale nesouhlasím. Několikrát se v posledních letech stalo, že někdo z elitních soutěží v předkole ztratil. I letos měli namále Kolín či Nice. A tím, že Francie je komplet, na rozdíl od Nizozemska či Portugalska, nebude se pravděpodobně konat boj o pětku...
vypadnutí v předkolech z Top 5:
2021 - Wolfsburg
2020 - Reims
2019 - AC Turín, Štrasbourg
2018 - Burnley, Atalanta
2017 - Bordeaux, Freiburg
2016 - West Ham, Hertha, Lille
a dál nejdu...jako jo, nasazení se mění, teď hrajou jen jedno předkolo, ale i na první pokus dokázaly některé z těchto týmů vyletět
Hele srovnání s roky staršími než 2021 je naprosto nevypovídající, protože byl úplně jiný formát. Postupem času jsou země nahoře v žebříčku čím dál tím víc zvýhodňovány, mají více postupů do základních skupiny a jsou nasazovány do pozdějších předkol. V letech 2020 a starších nebyla žádná konferenční liga, takže celky, které vypadly z EL měly smůlu, proto jich vypadávalo více atd.
Stejný formát byl akorát loni, kdy tedy vypadl Wolfsburg. Jediný klub z top 5.
Do EL chodily 2 přímo a ten třetí teď hraje EKL místo EL. Takže zase takový rozdíl to není.
No rozdíl je to obrovský, protože ten třetí tým poslední dva roky hraje jen 4. předkolo EKL, takže má pouze jediný dvojzápas na to, aby vypadl. Předchozí roky hrál ten tým 2. předkolo EL, takže měl 3 dvojzápasy na vypadnutí.
Myslím, že ty týmy by radši začínali v tom 2. předkole EL, než hrát EKL. Sice mají skoro jistý místo, ale zase "musejí" hrát horší soutěž. Pro ty týmy je to spíše na obtíž.
No to s tebou souhlasím.
Ale debata je o tom, jak moc je snadné mít pro první pětku všechny týmy ve skupinách evropskách pohárů a to je poslední dva roky prstě mnohem jednodušší.
Jenže já si nemyslím, že je to dělané kvůli tomu, aby měli top 5 všechny týmy v pohárech. Spíše je to dělané kvůli tomu, aby v EKL byly týmy z top 5.
myslím, že sestava semifinále nesvědčí o tom, že by jim to bylo na obtíž, jako jednu dobu EL pro italský týmy... teď už tam jsou zajímavý prachy, možnost postupu do skupiny EL a prostě hraje se o trofej (y) jako zase za sedmý místo v lize nemůžou chtít víc
To je pravda, jediný rozdíl byl v tom, že týmy z TOP 5 lig museli do skupiny museli dát 3 předkola a ne jen jedno, takže se to zlehčilo jen tomu jednomu týmu. Jen to porovnání s tím, že vítězům poháru ze zemí dále v pořadí se zajistila "jen" EKL v podobě 4. předkola EL a zbylé 2 týmy se prokousávají i z 2 .předkola KL se ten kontrast ještě zvýšil a už to vypadá hrozně, jak mají umetenou cestičku
.
Ten Wolfsburg mi tam nějak nesedí. Nehráli náhodou loni LM?
Pravda, loni hrál EKL Union Berlín a ten do skupiny postoupil, takže kdoví jak to je
Druhý za Lichtenštejnskem ...víc nikdo už nenahrál. Dej te nám rovnou první TOP 5
*dejte nás
Top 4, ať máme 4 týmy rovnou v LM. To už by se tam snad Sparta mohla dostat.
Start super a uvidíme co bude dál. To 12. místo máme ve svých rukách, top. 15 by se mělo udělat tak jako tak. Bude důležitý každý bod.
15ka už je pomalu jistá, to 12./13. místo by bylo super z hlediska toho, že vítěz poháru by měl jít do 4. předkola EL, což znamená jistou skupinu a mistr by měl jisté 4. předkolo, což je tučný finanční bonus a jistá EL. Takže bychom měli zase hody v podobě jistých skupin
. Na druhou stranu těžko říct jak to bude, hraje se o nasazení do sezóny, kde UEFA stále ještě nepotvrdila finálně jak soutěže budou vypadat
. 15ka skoro určitě důležitá zůstane z hlediska 5 týmů, ale jinak těžko říct. Například u EL se traduje, že se rozšíří a že do předkol půjdou vítězové poháru do nějakého třeba 30. místa a tím pádem naopak vítězové poháru kolem 12. místa budou začínat dříve, takže určitě nahrát, co nejvíce, jen nevíme, o co se vlastně hraje
.
Tři týmy ve skupinách jsou super a čekají nás pěkné zápasy. Nadšení ohledně koeficientu ale ještě není na místě. Plzeň a Slovácko mají takové skupiny, že postup je na hraně utopie a celkově budou bodovat spíš výjimečně. Všechno tedy stojí a padá s úspěchy Slavie. Škoda, že nedostala skupinu H místo Basileje, kde by to snad musela zvládnout i s náhradníky. Ta skupina co mají je ošidná, při dobré formě můžou zaznamenat 4-5 výher a postup, ale taky to může být zklamání. Reálně boj o 15 vidím takhle:
- Norsko a Švýcarsko mají sice jen dva kluby, ale oba silné a ve slabší konkurenci. Navíc také dělí 4. Tyto země budeme nahánět jen velmi těžko, mají lepší pozici.
- Ukrajina je velká neznámá, v předkolech nic moc. Ale mají po jednom týmu v každé soutěži a kvalitu na sbírání bodů by mít měli. Ten aktuální náskok 0,85 b. co na ně máme se bude hodně otřásat v základech.
Oproti tomu:
- Řecko a Chorvatsko mají s jedním klubem jen malé šance. Olympiakos by se mohl urvat, ale musel by pravidelně vyhrávat a zas tak lehkou skupinu nemají. Víc jak body náskoku a dva kluby navíc, to by nám mělo stačit.
- Izrael a Kypr mají už velké bodové ztráty a nejsou ve svých skupinách favority.
- Dánsko má tři zástupce, ale všichni mají dost těžké skupiny. A hlavně dělí pěti, což by je před nás nemělo pustit.
Virtuálně tedy balancujeme mezi 15-16 příčkou a naším soupeřem o ní je... Turecko. Které ztrácí skoro 4 body, ale má ohromný potenciál sběru bodů ve skupinách. Klíčové se tedy jeví, aby Slavia uhrála aspoň 4 body se Sivassporem a postoupila do jara. Pak už bychom měli mít na Turky dostatečný polštář, aby už na nás nedosáhli
Já tedy Slovácko až tak určitě nepodceňuji. Se podívejte na skupinu Slovanu dva roky zpátky v EL, a udělalo se 7 bodů.
Z toho jim ale 6 daroval Gent, který měl ten podzim úplně katastrofální formu a skončil s 0 body. A ten sedmý bod uhráli za plichtu doma v posledním kole proti CZ Bělehrad, která už měla jistý postup a přijela bez opor.
Jasně, něco podobného se může stát i Slovácku, ale spíš to bude o soupeřích, než o nich.
možné je všechno, proti AIK nehrálo Slovácko špatně, ale víc než dvě tři remízy, podobně jako Zlín, osobně nečekám... rád se budu mýlit a slavit vítězství Slovácka
Slavie letos 26b.
Aby Turecko udělalo 4 celý body, musí připsat 10 výher. Jinými slovy o 10 výher navíc oproti nám. Soupeření s nimi se mi nejeví moc pravděpodobně, ale nechme se překvapit
já se bojím - do Vánoc to můžou stáhnout klidně na rozdíl 2 výher... Slavia 4, Slovácko 1, Plzeň 0 X Fene 5, Trabzonspor 2, Basaksehir 4, Sivasspor 2 (remízy můžou bejt šulnul), Fene navíc získá body za umístění ve skupině EL a jsme na stejno... pak rozhodne jaro a jestli Slavia odolá Fene a Basaksehiru, bude záležet i na losu.... ale uvidíme, hlavní je, že se máme na co těšit a že jsme ve hře
Uznávám, že se to stát může, ale nedělejme z Turků nějaký superhvězdy, Fene stejně tak může vyhrát jen jednou
To jejich dělení pěti mě nechává chladným
snad jo, i to se může stát
Jenže my dělíme 4 a oni 5. Takže při takovým výsledku by to bylo: my +2,5 bodů a Turci +5,2.
Rozdíl by byl 1,15 bodů. Což při 5 klubech dělá 5,75. Takže ještě 3 výhry navíc.
Já se po losu skupin obávám, že je to v jejich silách. Záleží na tom, jak dobře budeme jejich útoky odrážet. Slovácko a Plzeň snad nějaké drobky přidají a táhnout to bude muset Slavie, která má shodou okolností jeden turecký klub ve skupině. Tam se hlavně rozhodne...
Jasný, kdo ví :)
On tam je i solidní rozdíl mezi 13. a 14. místem, mistr 13. by šel do 4.předkola LM a mistr 14. "jen" do třetího. Osobně to vidím na 14.místo
Plzeň nevim no, i když bych jim nějakej ten bod přál, tak ta skupina je fakt totální brutus po sportovní stránce, naopak Slovácko může těch bodů udělat dost
Jinak Chorvati, Madari a Řeci celkem bída
A mají dva týmy v LM ...což se nám nikdy nepodařilo. Vždy jsem po tom toužil, že se toho někdy dočkám... no teď už vím, že to je utopie jak se i změní celá LM.
Kvalda LM se měnit nebude, cesta bude stále stejná, ale v nemistrovský fázi je to těžký, aby se přešlo přes Benficy, Monaca apod.
Rusko letos 4,3 do koeficientu?
ono se jim dává automaticky koef (teď nevím přesně, jestli to je určitě) nejhorší bodový zisk z pětiletky... takže není to tak, že by měli nula.
UEFA
Letos : 1 misto Lichtenštejnsko
2.místo Rusko
To je tím, že mají výhodu. Lichtenštejnsko dělí jen jedním týmem a Rusko dokonce nulou.
áno ale...aj tak...
Pokud to dělí nulou, tak by tam mělo být jiné číslo.
dělí nulou
Jak můžeš dělit nulou?
By tam měli nulu, ne?
Měli by buď chybu nebo nekonečno (podle toho, jestli se omezuješ jen na reálná čísla nebo ne). Nevím, která varianta by byla vtipnější
Ne. Vyskočil by jim tam Error.
Mimo bezkonkurenční přehled ve fotbalovém prostředí i genitální matematické schopnosti
Schopnost chápat sarkasmus, pokud u příspěvku není 8 a více smajlíků, je bohužel v českém internetovém prostředí zcela nedostačující.
celkem mě udivuje kde až je polská liga...
a u nás v lize žádný pořádný polák
jsou tam jinačí peníze, ale top 3 tomu může konkurovat
Polská liga je záhada. Stadiony většinou super, fotbal se řeší všude, lidi to sledujou... ale prostě něco chybí.
Já byl nedávno na Slask Wroclaw proti Widzewu a fotbal katastrofa. Skončilo to 0:0, kolem stadionu policajtů jak někde ve válečný zóně, jen nealko pivo a i docela málo lidí na takovej duel. Jediný, co bylo top, byli kibicové obou stran.
Na hovno je, že ze 3 skupin jsme chytli 2 skupiny smrti narozdíl od konkurence
takže body budou více méně jen na Slavii a co se podaří urvat Slovácku v domácím prostředí. Kdyby byl lepší los nebo kdyby to Sparta neposrala, mohli jsme reálně útočit na přímý postup do LM.
FC Koeficient
Evropská koeficientová liga
Česká koeficientová reprezentace
chcete pravidelně LM a pro další učasti v evropě, pak je třeba:
1) mít pořadné stadiony a dostat lidi do ochozů. příklad: Brno vyprodáno 10 000 fanoušků, druhé největší město a stadion raději nekomentovat, při zápase se Slávií slyším ve sluchátkách ( k....y pražský, rád bych vzal rodinu na fotbal,hned pět lidi pravidelně, ale prostě to nejde
stadiony základ, chorea super, zpívat na stadionech, užívat si to i v nepřízni vysledku
Když to vidím třeba Německo, Mnichov 70 000, Schalke 60 000 po návratu z druhé ligy, ta atmosféra
2) vyrovnat ligu, berme africké hráče a další,jen at se liga vyrovnává a není to jen o dvou až třech klubech
prostě největší chybu vidím, korupce,mentalita lidí, stadiony a celkově český národ, politici nic, svaz nic, sponzoři slabý, je nadherné vidět, jak si jako češi pomáháme při katastrofách, problémech, tak to musí jít.
Plzen, nadhera co ve fotbale dokázali za poslední leta, ale zas vidím stadion a chce se mi brečet, město žije sportem, ano zlepšilo se to, ale je to málo za tu dobu co dokázali, Slovácko zas stadion, Hradec, Pardubice, z toho je mi smutno.
Nato jak jsme malý národ,máme skvělé sportovce, skvělé výkony na to, jaké máme možnosti
samé nadace, udělejme třeba nadaci na fotbal
začal bych posílat víčka pro nadaci na fotbal a pak bych z nich ty stadiony pro 60k lidí stavěl. WIN-WIN
MYslíš to dobře, jako Standa Gross
https://www.youtube.com/watch?v=aDDXmO4-KCI
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele