Del Bosque je otráven "virem FIFA"
Vicente del Bosque trvá na tom, že hráči hrají ve svých klubech lépe poté, co reprezentují národní tým než naopak. "Virus FIFA", termín ražený španělským tiskem, popisující vypuknutí úrazů během reprezentační přestávky, vedl sedm hráčů Barcelony a Realu Madrid k účelnému vynechání cesty k přátelskému zápasu v Rumunsku.
"Mám data a mohu říct, že ti, kteří byli s národním týmem pak obecně hráli lépe pro vlastní kluby, zatímco ti, kteří účast v reprezentaci vynechali, podali výkon horší. Je to důkaz, že hrát za narodní mužstvo hráče nepoškozuje, naopak jim to prospívá," řekl Del Bosque na tiskové konferenci.
"Skutečnost, že někteří hráči z různých důvodů nehrají ve svém klubu tolik, neznamená, že tomu tak bude i v reprezentaci. Pro mě je všech čtyřiadvacet hráčů dostatečně dobrých na to, aby nastoupili za Španělsko. V Rumunsku chceme hrát dobře a připravit se na evropský šampionát proti velmi nepříjemnému a v defenzívě silnému celku s dobrými kvalitami na protiútoky," zaměřuje se už na nedělní klání v zemi, kde jeho země pětkrát v řadě nevyhrála.
"Plánuji debut pro Sergia Rica, i když stále nevím, kdo začne. Mám ale v hlavě jeho první start, protože chci, aby každý ze sestavy hrál. Aritz Aduriz dává Španělsku to samé, co klubu: kvalitu, góly a nadšení. Navíc se velmi dobře přizpůsobil naší hře," těší Bosqueho entusiasmus pětatřicetiletého navrátilce.
Úspěchy ověnčený trenér španělské reprezentace se nakonec pozastavil i nad překvapivou porážkou výběru do jednadvaceti let, která doma podlehla Chorvatsku 0:3. "Kvůli tomu výsledku bychom o nich neměli začít pochybovat. Všichni by mohli hrát za seniorský tým, protože jsou buď dobří nebo ještě lepší," podpořil mladé naděje.
"Mám data a mohu říct, že ti, kteří byli s národním týmem pak obecně hráli lépe pro vlastní kluby, zatímco ti, kteří účast v reprezentaci vynechali, podali výkon horší. Je to důkaz, že hrát za narodní mužstvo hráče nepoškozuje, naopak jim to prospívá," řekl Del Bosque na tiskové konferenci.
"Skutečnost, že někteří hráči z různých důvodů nehrají ve svém klubu tolik, neznamená, že tomu tak bude i v reprezentaci. Pro mě je všech čtyřiadvacet hráčů dostatečně dobrých na to, aby nastoupili za Španělsko. V Rumunsku chceme hrát dobře a připravit se na evropský šampionát proti velmi nepříjemnému a v defenzívě silnému celku s dobrými kvalitami na protiútoky," zaměřuje se už na nedělní klání v zemi, kde jeho země pětkrát v řadě nevyhrála.
"Plánuji debut pro Sergia Rica, i když stále nevím, kdo začne. Mám ale v hlavě jeho první start, protože chci, aby každý ze sestavy hrál. Aritz Aduriz dává Španělsku to samé, co klubu: kvalitu, góly a nadšení. Navíc se velmi dobře přizpůsobil naší hře," těší Bosqueho entusiasmus pětatřicetiletého navrátilce.
Úspěchy ověnčený trenér španělské reprezentace se nakonec pozastavil i nad překvapivou porážkou výběru do jednadvaceti let, která doma podlehla Chorvatsku 0:3. "Kvůli tomu výsledku bychom o nich neměli začít pochybovat. Všichni by mohli hrát za seniorský tým, protože jsou buď dobří nebo ještě lepší," podpořil mladé naděje.
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Trenér španělských mistrů světa a Evropy Del Bosque skončil
30.06.2016, 23:00
Podle Del Bosqueho španělská éra vyřazením na ME nekončí
28.06.2016, 11:56
Del Bosque: Česko má vše a je podobné Chorvatsku i Turecku
12.06.2016, 18:54
Trenér Del Bosque se zastal brankáře De Gey zapleteného v aféře
11.06.2016, 16:45
Prohra s Gruzií nás nesmí rozhodit, nabádá kouč Del Bosque
08.06.2016, 20:30
Poučili jsme se z debaklu na MS, řekl trenér Španělska před ME
06.06.2016, 16:24
Chybělo nám všechno, přiznal trenér Španělů po remíze v Rumunsku
28.03.2016, 10:48
Del Bosque se chystá po Euru opustit španělskou reprezentaci
18.12.2015, 10:48
Komentáře (137)
Přidat komentářdata, cisla, grafy a hlavne kolace...
Jako student IT
koláče a mazance
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152131642879171.1073741844.142878529170&type=3
ale na legendu nema
buchty
http://i.idnes.cz/14/122/org/ZAR57ee4e_Desktop10.jpg
butterfaces alert
:(
17 a 21
87, jinak hruza
55
nevim, tolik ji podle me neni
to je obvod pasu
Od hlavy dolu
k hlave jsem bohuzel nedosel, takze nemuzu posoudit
21
Chapu, ze teba vynechaji pratelak, ale jinak je to vymlouvani klubu na reprezentaci az trapne. Funguje to desitky let, dnes jsou mnohem lepsi metody treninku a regenerace. Kdo chce, tak hraje, kdo ne, tak ne.
bez debat
ale zase se hraje vice zapasu a ty zapasy jsou fyzicky narocnejsi a taky je vetsi tlak na hrace.
Treba Atleticu se ted v repre zranili Saul a Lucas a na stoperu nema kdo hrat. Super
Taky trenér musí mít koule a nebrat hráče na turnaje a kvalifikační zápasy, když se nechtějí účastnit přáteláků bez závažných důvodů.
čtu si po dlouhý době Hattrick a co tam vidím - Ibrahimovič vs Koller - Ibrahimovičův fotbal je jen elegantnější a dynamičtější, než byl ten "Dinův", ale Zlatan vlastně nebyl lepším hráčem než Koller.
pokr.: Na Kollerově hře stála taktika dvou trenérů nár. týmu. Nedá se říci, že by taktika švédské repre stála patnáct let na náladovém Ibrahovičovi
to jsou hovada, Koller byl sice dobrý střelec a repre samozřejmě hodně pomáhal k úspěchům, ale Ibra je prostě jinde ...
Dino ale nebyl jen střelec. On měl pro ůtočnou fázi mnohem větší význam, každý zápas sklepával nespočet míču a na to, jakou měl techniku měl i hromadu áček.
Individuální srovnávání je samozřejmě úplně mimo mísu, ale co se týče přínosu pro reprezentaci, tak tam taový rozdíl nebude.
jasně že přínos měl, to nikdo nepopírá. Ale Zlatan je prostě jinde
tak na repre urovni si odehral svoje a byl prinosem. ale taky mel kolem sebe nejlepsi generaci a taktika byla prizpusobena primo jemu. zlatan dela narodni tym a celkove kvality jsou uplne nekde jinde
vždykcy tomu ale tak nebylo, zatímco Koller se prosadil sice až v pozdějším věku, ale hned od debutu s Belgií kdy skoroval poprvé si okamžitě vybudoval neotřesitelnou pozici.
Bollocks, i když pomineš ten přínos (což by samozřejmě byla kravina), tak co se týče čísel, na repre úrovni moc lepších útočníku nebylo. 91/55 ťěžko můžeš hodnotit jako "tak na repre urovni si odehral svoje".
uznavam ze jsem to napsal blbe. ten jeho prinos a statistiky jsou uzasne a v soucasne dobe se mu nikdo nemuze ani zdaleka rovnat. a to i na klubove urovni. ale taky je pravda ze neuveritelne tezil z kvality spoluhracu a zpusobu hry
sice dost tezil z kvalit spoluhracu, ale dost golu taky dal jen proto, ze to na nej nejak nakopli, a on balon vybojoval a dal gol, nebo prihral.
Oba dva jsou stejne vyjimecni, ale zaroven uplne jini. Ibra treba dlouho neni videt, ale pak ma 2 akce, a da dva goly, a to jeste nadherne. Koller byl zas skvely do kombinace a vazal na sebe nekolik hracu, a tim i uvolnoval pozici jinym
přesně tak. Koller sice nepůsobil s míčem tak esteticky na pohled, ale byl neskutečně efektivní. Prakticky se mu nedal vzít balon, a sám zaměstnal oba stopery soupeře. Co se týká přínosu pro repre, tak si troufám tvrdit, že byl větší než Zlatanovo.
souhlas
Podle přínosu asi ano, ale rozhodně to nebyl lepší hráč
A jak se to změří?
Koller byl lepší než Zlatan o 7 cm.
a v trenkach tak o 20 cm
O tom se oficiální statistiky nezmiňují.
to by mohl vedet Ujfalusi :D byt fotbal furt na Prime, tak by Boucek konecne zazaril
kolik dal Zlatan gólů za Spartu? ha?
5 > 0
Rozdíl dělající rozdíl
https://www.youtube.com/watch?v=l-GR-OqWBwM
s tím si taky dovolím souhlasit
Treneri museli udelat taktiku na Dina, protoze on nemohl hrat v jiny taktice
Co je na tom tak neuvěřitelnýho.. kromě toho že Jenda je Čech z nějaké Lhoty a není všude za boha kvůli nějaký výrokům, skandálům, marketingu apod., panebože.. Nevypadal u toho fotbalu určitě tak dobře a "prodatelně" jak Zlatan, ale ty vole.. přínos pro repre a taky pro Dortmund měl ve svojí době neskutečnej, i když vypadal jak Lojza... zas jenom proto že je to Čech z něco my češi nemusíme dělat něco míň, to samý jak doteď pořád někteří nechápu že Čechíno je prostě gólmanská celosvětová superhvězda, furt se hledá v čem byl lepší Frey a kdejakej hype, v čem je lepší Curtois a nakonec se zjistí že sou po čem hovno
souhlas se vsim
z jakyho roku je ten Hattrick?
duben 2016
casak z budoucnosti, rychle toho vyuzij jestli tam sou naky vysledky!
Nejnovější číslo , takhle jsem to myslel
Marty McFly
Dino>Zlatan
Prachy > Reprezentace
Trochu OT: Koukal někdo na Olomouc B - Pardubice?
Jasně že ne.
Teď koukám na souhrn na onlajnech, a muselo to bejt fakt pro fajnšmekry.
Materiál pro #FDF
Jsem zvědav jak dlouho tu FNL bude ČT vysílat, protože s takovým antifotbalem co se tam hraje asi nepočítali. Včera SFC proti Třinci byla taky úplně fotbalová tragédie.
Jako zábava pro ranní probuzení neocenitelné
Jak pro koho hele, já se včera moc nebavil.
Ranní festival nevynucených ztrát.
Měl jsem to zapnutý
Vždycky jsem myslel, že v Sigmě musí být vzhledem k B týmu ve FNL velká konkurence... Ne, není A Rajnoch škoda mluvit
Hlavně že furt brečí, jak nehraje atd.
Rajnochovi nedávno umřela máma, tak má teď asi jiný myšlenky..
Ale tragéd je to stejně, to zas jo
Barcelona a Real ma spatny vliv na imunitu, dela z hracu buzny
vtípek.
Nebo si prostě už jenom špatnej trenér...
Tak bacha, aby při léčbě viru nevedl 2:0 v poločase.
a já už se těšil že Virem Zika
dostáváš se do formy
fenomenální džouk
Javi Martinez o tom ví své - když po pitomym přáteláku na podzim 20013 pořádně nehrál fotbal
celkově to pro ty hráče musí být nepříjemný. Oni mají v klubech celý rok nějaké cíle, ke kterým celou sezonu směřují, a najednou přijdou reprepauzy, ve kterých se hráči musí soustředit na nějaký pitomý přátelák s Horní Dolní. Ale není to jen o motivaci. V klubech ti hráči mají maximální péči a podporu, kterou na týden ztratí a musejí si oni i jejich těla zvykat na trochu jiné denní schéma. Dál tady je riziko cestování a samozřejmě je tady i nesehranost. Co ten hráč dokáže odehrát v klubu s prstem v nose bezmyšlenkovitě, tak na repre třeba i chybou spoluhráčů najednou odehraje trochu jinak a je tady další vzýšené riziko zranění.
Musí to být opravdu hrozně nepříjemné hrát za reprezentaci no Kvůli tomu minimu případů, kdy se hráč zranil v přáteláku, je zbytečné tady vymýšlet krávoviny... To bych nemohl dělat nikdy nic, kdybych se měl pokaždé bát, že přijdu k úrazu. Navíc kdy se má trenér na hráče podívat, kdyby repre pauzy nebyly? Ne, hráči nejezdí hrát za reprezentaci s nechutí a strachem, že se tam zraní. Takhle nehraju ani já a to si chodím zasportovat pro radost.
logika "kdo nic nedělá, nic neskazí"
Aha, tak on ma data...ked ich rata Jiri, tak to potom chapem
Reprepauzy jsou nudné a vědí to i hráči.
Reprezentace jako takové už stejně nejsou tím, čím vždycky byly. Já hráčům rozumím. Časem budou reprezentace víc a víc upozaďovány až vymizí úplně. Třeba se toho i dočkám.
to zní jako kdyby sis to přál..
Pro mě teda jasně platí: MS je daleko víc než jakákoliv klubová soutěž
to je jasný
nebo já nevím... ale kdyby nebylo naší repre, tak bych se k fotbalu snad ani nikdy nedostal. za mlada jsem to miloval a nebylo a vlastně ani teď není nic víc, než reprezentovat vlastní zemi..
viz loňské ms..
co je to vlastně naše země? Furt slyším, jak mám být na něco takovýho hrdý, ale co to vlastně je? Co z toho vlastně zbylo?
Tak to je asi spíš o tom, co ty od toho očekáváš, ne? Sto lidí ti může říct sto různých odpovědí...
Tak co je to pro tebe? Třeba ...
Byt fotbalistou, je to pro me pocta reprezenzovat zem ve ktery jsem se narodil.
rodina..přátele.. když už nic tak tohle.. to je pro mě osobně. chuť něco dokázat. že něco dokážu, společně dokážeme.
hodně se vždy mluví o tom, jak malá země dokáže svým výběrem konkurovat těm velkým. to je svým způsobem taky pěkné.
každopádně si nemyslím, že by se situace nějak razantně změnila ohledem za posledních 10 20 let.. ano zestárli jsme, svět bereme jinak. ale tohle se nemění..
rodina ano, přátelé ano ... Ikdyž - tam už je to otazník, protože přátelství je dneska taky internacionální věc (nakonec - to i ta rodina, no ...). Tohle já neberu jako znak země. Země jako taková by měla být společenství lidí, které žije na nějakém území a mluví stejným jazykem a má stejné společné rysy. Tohle všechno už prostě neplatí a smrsklo se to na to, že za repre nastupují ti, kdož se na tom daném území narodili (a někdy ani to ne). Ti hráči dlouhodobě bydlí v zahraničí a zvyky přebírají taky ze zahraničí a jazyk přebírají taky ze zahraničí. A pak jdou reprezentovat ČR ... Nevím no.
ale aby to nevyznělo jako nějaká kritika poměrů. Tak to vůbec není myšleno. Prostě se jen zamýšlím nad tím, jak zbytečný dneska je, když se hráči ze všech koutů světa roztřídí podle jedné jediné kategorie (kterou je občanství) a jdou proti sobě hrdě bojovat za svojí vlast.
Třeba já kvůli tomuhle mám nacistické názory, a vadí mi že to tak je. Ne že bych nečistý Čechy chtěl hned plynovat, ale zbavit je občanství a poslat pryč. Je mi jedno kam a je mi jedno jak ho kde přijmou, ostatní země jsou mi jedno, to už klidně ať existují jenom dva státy - nějaký United world a Česká Republika.
Ale samozřejmě by se mi líbil svět nejvíc tak jak je, akorát všichni u sebe. A aby nebyl ani důvod od někud utíkat, no, ale to už je nejvíc absurdní
zatcenej Bartos a Konvicka s Okamurou
Bartoš mě zklamal. Představoval jsem si ho jako metrákovýho pokérovanýho nácka, a přitom má kostru čápa a hlas, jako by měl podvázaný koule.
BJ mi rikal, ze ho jednou potkal v metru. Hneda kosile, 150cm, deti sice nemlatim, ale tady bych mozna udelal vyjimku.
Hnědá košile Aspoň ctí starý barvy.
prave
Pravda - tyhle velké turnaje mě taky baví. Jsem to asi přehnal. Nicméně to, že se smazávají hranice, čímž časem reprezentace nějakého kousku země, který už je vlastně stejně sjednocená Evropa nebude mít to kouzlo.
jak myslíš, že se smazávají hranice? myslím v kontextu s fotbalem. protože toho si nejsem vědom.
ve fotbale se to projevuje tak, že ty týmy už nemají vlastní naturel. Glabalizuje se to. To co se stylů hry týká. A samozřejmě jde i o různé přistěhovalce, kteří pak hrají za svojí zemi. Ano, je to jejich země, ale ... jak to napsat a nikoho neurazit ...
rozumím. a tohle je fakt..
Prostě Jirko nehraj si na korektního jako politik a napiš to naplno Černej Němec neni Němec. A Holandský národní tým takhle : http://easyweb.easynet.co.uk/~goldkeep/Holland74/picfinal.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ff/3d/33/ff3d332dee54e76581f6143165fe9e8b.jpg
Tos to teda přehnal. Ale máš v jednom pravdu, s globalizací a imigrací se stírají rozdíly mezi styly a začíná převládat jeden unifikovanej styl. Všichni hrajou v Evropě, mísí se to a už to není ono.
Po uvolnění počtu cizinců, je klubový fotbal na daleko vyšší úrovni než reprezentační. Kolik zápasů se ti líbilo na posledním MS nebo ME?
Klíč je Bosman. Směřuje to k 5-6 supertýmům (a možná to už je). Dřív to bylo vyrovnanější a spravedlivější. Byly to týmy zpestřený 2-3 cizincema. V jiný lize hrál jenom superkvalitní hráč. NA MS přijela Brazílie a v 20-člený nominaci bylo 20 hráčů z brazilský ligy a hráli svým stylem. To samý Němci, Italové....Němec vypadal jako Němec a ne jako když zrovna vyfáral. Tohle je špatně. Na daleko vyšší úrovni bych úplně neřekl, ale je jasný, že když si můžeš koupit kohokoliv, složíš to líp. V repre si omezenej. Prostě to dřív byl víc sport, my jsme vypadli s Odense , vy s Metz nebo Austrií. Juventus měl s Platinim problém se Standardem Lutych a musel se sakra ohánět. Dneska je to samej žoldák bez vztahu k zemi a klubu. Dřív každej Španěl chtěl hrát za nás nebo vás, dneska jsou tam 2. Zbytek je sebranej po všech čertech.
Brazílie s Kolumbií, Argentina s Nigérií a jinak si nějak nevzpomenu. Za to si vzpomenu vždycky na Brazíli s Francií, Itálií, NSR s Francií, Argentinu s Anglií a tak...70 - 80 léta. A co sem viděl až ze záznamu, tak Mexiko 70 je top.
To je právě ten průser... Repre týmy hrajou daleko horší fotbal než špičkový kluby min. v Evropě.
Nejvíc je to vidět v Anglii, která nakoupila mraky hráčů a tu identitu už nemají ani ve Stoke...
Ale zase dneska můžu vidět hrát Brazilce evropsky. Žůžo.
prvních 30 min. hrála solidně, pak Uru odřízla Neymara a bylo po žížalkách
Protože jedinej Brazilec v současnosti je jenom Neymar a Marcelo. Možná i Costa.
Nejhorší je Dunga... Když jsem viděl tvořit hru Wiliana s Danim, tak sem nevěděl jestli se smát nebo brečet...
Dunga mi sere. Defenzivní hráč nemůže trénovat Brazílii. Kdyby v 94 nebyl Romário, titul by taky nebyl. Měli by to omladit a zkusit jiný hráče, Coutinha nebo Oscar je v pohodě, i když je zaseklej v Chelsea.
ale co taky cekat od cloveka, kterej fandi zahranicnimu tymu
Hodne hloupy argument. Jaky je rozdil mezi fandenim zahranicnimu klubu a napriklad sledovanim cizich filmu, poslouchanim zahranicni hudby, cestovanim na exoticke dovolene a mnoha dalsim prikladum?
Ted jsem sezral par pomerancu ze spanelska a mam nutkavou potrebu si oblict messiho dres a rvat z balkonu VAMOS. Vlastne je to uplne to samy.
Fuj. Musely to bejt nějaký napůl shnilý pomeranče a způsobujou halucinace nejhoršího ražení.
To by řval Hala Madrid!
uz dost pls
zkus něco k věci třeba
ver tomu, ze sem to uz s podobnejma lidma zkousel nekolikrat resit, ale nema to smysl. uz na to nemam silu
no to doufám ne. Pro hráče by měl být nejvyšší cíl vyhrát pro svoji zemi turnaj. (ME nebo MS)
Samozřejmě, že pro hráče by měl být nejvyšší cíl vyhrát Synot ligu ...
Repre bude vždy více,než klub. Stejně, jako vyhrát MS,ME je o hodně víc, než LM.
ME neni víc jak LM..
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele