ANKETA: Hodnocení českého fotbalu v roce 2008
Reprezentace od respondentů naší ankety moc lichotivé vysvědčení nedostala. Fotbalistou roku by se prý mohli stát Šírl, Necid, Sionko nebo Čech. Dále jsme se ptali na Slavii i celou Gambrinus ligu nebo proč české kluby dopadly v evropských pohárových soutěžích tak neslavně.
Žurnalistickou obec zastupovali Luděk Mádl z deníku Sport a Tomáš Radotinský ze stanice Nova Sport. Za umělce odpovídali bavič Petr Novotný a moderátor Libor Bouček. Virtuální pozvání také přijal člen výkonného výboru ČMFS a ředitel FK Teplice František Hrdlička.
Anketní otázky: 1. Máme za sebou podzimní část Gambrinus ligy, kterou ovládla pražská Slavia. Jak hodnotíte její podzim?
2. Jakou známku byste dal české reprezentaci za rok 2008 a proč?
3. Jak byste zhodnotil vystoupení českých zástupců v evropských fotbalových pohárech v tomto roce?
4. V čem podle vás zaostává český fotbal za absolutní špičkou?
5. Komu byste dal hlas v anketě Fotbalista roku a proč?
Libor Bouček, moderátor
1. Navštívil jsem osobně jenom několik utkání, asi osm, a musím říct, že mě zklamaly výkony fotbalistů, které jenom dokazují rozdíl naší ligy oproti těm ze zahraničí. Ale člověk se s tím musí smířit. Překvapila mě nemile Sparta, která přes zpackaný podzim nezkusí dát třeba šanci mladíkům, kteří čekají na lavičce. Vzhledem k výsledkům se teď šance nabízí. Můžou pojmenovat letošní sezonu začátkem nové koncepce a fanoušci to pochopí. Ale nejsem takový odborník. Mile mě překvapila záchranná jízda Českých Budějovic, které pod jihočeskou legendou zažily ve výsledku dobrý podzim. Slávistický podzim je sklizní koncepční práce a týmového ducha, který Slavia má. Rozhodně jí pomohlo i bezkonkurenční domácí prostředí, které je skvělým stimulem. A výkony Necida dávno přerostly rozměry české, ale myslím i ruské ligy. Slavia zaslouženě vede.
2. Možná budu zavrhnut, ale čtyřku. Nezdá se mi přístup všech reprezentantů stoprocentní a překvapuje mě, že i po skandálech všechno jakoby utichne a jede se dál. Někdy se mi zdá, že reprezentanti úplně neví, co to je nést znak na prsou. Ale přes to všechno patříme k širší evropské špičce. Ta čtyřka je taky nezaviněná, neb díky zraněním nemáme špílmachra. A čtyřka je taky díky komické volbě nového trenéra a komiku nespatřuji ve výsledku volby, ale v okolnostech. Jak si kluci ze Strahova popletli jména a jak měli zájem ti, kteří ho v životě neměli, je skutečnost jakoby z Fantozziho. A výsledkově, nechci trnout v domácím zápase se Slovinskem a prozívat mač v San Marinu. Při tom mi nějak nesedí, že na hřišti jsou hráči skvělých evropských klubů.
3. Na to jsem již odpověděl, myslím, že přestáváme být konkurenceschopní. A vidět Spartu se Záhřebem bylo fakt všeříkající. Myslím, že spanilé jízdy základními skupinami Ligy Mistrů jsou minulostí a my fanoušci se s tím musíme smířit. Překvapilo mě, že esprit ztratila i suverénní Slavia, ale je to aspoň důkaz, že výsledky v lize nejsou pro Evropu směrodatné.
4. Nevím, živím se moderováním. Ale domnívám se, že když začnu u hráčů, tak by si měli uvědomit, co je to práce pro sebe. Vysílám na Evropě 2 a v českém éteru už není kam jít, ale přesto se snažím pořád něco učit a vyvíjet se. Fotbalista se ale dostane do ligového klubu a leckdy přestane. Mluvil jsem jednou s hvězdou reprezentace 90.let a ten vzpomínal, jak Pavel Nedvěd ve Spartě zůstával dlouho po tréninku a dřel, zatímco někteří už šli k Tygrovi. Je jasný, že byl mnohým k smíchu a dočkal se označení jako třeba šprte, ale dotáhl to k ikoně Serie A. Je to o obrovské práci a když si to fotbalisti uvědomí, vrátíme se jako reprezentace zpět na ztracené pozice. Sama legenda si povzdechla, že to už je bohužel minulost. Možná to bude v tom. A nebo ne, třeba jsem jen malá země a soupeřit máme se Slovenskem a Slovinskem, ne s Itálií a Francií. I když, jděte se po libovolném reprezentačním srazu podívat po Praze do okolí ulic jako jsou Vězeňská nebo Rytířská, a jestli nepotkáte alespoň jednoho reprezentanta, máte u mě pivo...tak nevím...
5. Radku Širlovi - hraje skvěle v reprezentaci i v Petrohradě a vyhrál pohár UEFA - jediný pohár pro Čecha v tomto roce. A pak Petru Čechovi, o něm vím stoprocentně, že v tuhle chvíli, kdy čtete mé laické fotbalové hodnocení, trénuje, anebo o fotbale přemýšlí.
Petr Novotný, bavič a moderátor
1. Slavia mě nepřekvapila - ani svými výkyvy v létě a v posledních zápasech. Myslím, že má za sebou jeden z nejlepších ligových podzimů ve své poválečné historii. Při současné formě Baníku, Liberce a překvapivě i Boleslavi si dokázala vypracovat šestibodový náskok a navíc předváděla bezkonkurenčně nejlepší fotbal. Ale přece jen mě příjemně překvapila: svou skvostnou domácí bilancí!
2. Trojku mínus. Na evropském šampionátu měla reprezentace jasně na postup ze skupiny a měla z ní v zápase s Tureckem postoupit. Ale takový už turnaj bývá - přebolelo to rychle. Spíš mě zaráží výkonnost a hlavně výsledky z poslední doby. Plichta v (Severním) Irsku po matném výkonu, porážka v Polsku, upachtěná výhra nad Slovinskem a bezbrankový první poločas v San Marinu mě nutí být kritický. A současné postavení ve skupině mi na optimismu nepřidává, troufám si říct, že ze všech čtyř adeptů boje o postup předvádíme zatím nejhorší výkony. Držím palce Petru Radovi a věřím, že v březnu ve Slovinsku to bude mnohem lépe hrající tým.
3. To snad ani nemá cenu komentovat. Ani má oblíbená Slavia nepředvedla nic mimořádného, ale alespoň si zahrála základní skupinu v poháru UEFA - co by za to např. letenští rivalové dali! Vzal jsem na vědomí smutnou skutečnost, že naše ligová špička v pohárově Evropě hrubě herně i výsledkově zaostává. A bojím se, že je to dlouhodobý trend. Pokud nepřijde pohárově zázračný rok, budeme (vzhledem ke koeficientu) několik sezon zřejmě jen zaslouženě statovat.
4. Jednoznačně: ekonomicky a hráčskou kvalitou. Skončila jedna velmi silná generace hráčů a ta nastupující se jí ani nedokázala přiblížit. Pokud jde o finance, prvoligové kluby jsou většinou rády, že žijí. Liga se vylidnila a na nákupy dražších posil ze zahraničí prostě není. Nemůžeme si dělat iluze, že se to v nejbližší době změní. Osobně jsem velmi skeptický v pohárových vyhlídkách českých klubů. A MS 2010? Nevím, nevím....
5. Já byl vždy pro Petra Čecha. Letos bych ale dal přednost Necidovi.
Luděk Mádl, zástupce šéfredaktora deníku Sport
1. Slavia na podzim tuzemskou ligovou scénu zcela opanovala. Malinko jí začal docházet dech v několika posledních zápasech, ale předtím drtila všechny, včetně Sparty, jak parní válec. Ukázalo se, že domácí prostředí nového stadionu v Edenu dělá opravdu hodně. A překvapení ze strany Slavie? Čekal jsem, že by se Necid mohl výrazněji prosadit už teď na podzim, ale že mu to půjde až takhle dobře, to bylo překvapivé. A hodně se zlepšil i Marek Jarolím.
2. Dal bych známku 3- (tři mínus). A proč? Jaro hodnotit nebudu, přátelské zápasy mnoho neřeknou. Na šampionátu přišlo velké zklamání, proto 4. A podzimní start kvalifikace? To bylo tak na 3. Herně velká bída, z hlediska bodů zlatá, byť umolousaná výhra nad Slovinskem a i bodík z Belfastu by se nakonec hodit mohl. Když zprůměruju 3 a 4, vychází mi 3-.
3. Katastrofa. Liberec a Sparta totální průšvih, Baník bohužel doplatil na slabší rozjezd sezony a v Moskvě měl nehoráznou smůlu. Ale prostě neuhrál taky nic. A Slavia se sice dostala do skupiny Poháru UEFA, ovšem ukázalo se, že na této úrovni také není plně konkurenceschopná.
4. Bohužel nezaostává jen za absolutní, ale už několik let i za tou širší špičkou. Z hlediska reprezentace se ukazuje, že po skončení několika skvělých osobností let nedávno minulých prostě není dostatečná náhrada. I proto, že si ji nikdo dlouhodobě nepřipravoval... Z hlediska klubového fotbalu platí, že ho vyčerpává velký odliv hráčů do ciziny. Na druhé straně klubům v podstatě vůbec nefunguje skauting v zahraničí - a jsou-li kádry intenzivně doplňovány výhradně z nižších soutěží či z mládeže, ke zkvalitňování prostě docházet nemůže. Obecně českému fotbalu scházejí hráči s vynikající technikou v absolutní rychlosti, herní tempo českých klubů pak výrazně zaostává za kdekým...
5. Byl jsem dokonce poctěn možností v této anketě hlasovat: a na první příčku jsem zařadil Libora Sionka. Důvod? Na vrcholu sezony, turnaji EURO 2008, byl z české výpravy jednoznačně nejlepším hráčem. A vítězové musí umět předvést nejlepší výkon právě v tu pravou chvíli. To se třeba Petru Čechovi nepodařilo, proto jsem ho napsal až na druhou řádku svého anketního lístku.
Tomáš Radotinský, fotbalový komentátor Nova Sport
1. Slavia má za sebou velmi úspěšný půlrok, v jehož průběhu potvrdila své výsadní postavení mezi českými kluby doma i na mezinárodní scéně. Bohužel, co stačí na Gambrinus ligu, je na špičkové evropské celky zoufale málo. Souvisí to s neustálým odlivem nejlepších hráčů do zahraničí. Jsem zvědav, jak se slávisté vyrovnají s odchodem střelce Tomáše Necida. Ten mě mile překvapil. Nastavil si vysokou laťku výkonnosti a dokázal ji neustále zvyšovat. Přeji mu, aby se prosadil i na angažmá v Rusku.
2. Dal bych čtyřku. Bohužel, potvrdilo se, na co nejrůznější odborníci, novináři i fanoušci dlouhodobě upozorňovali: s antifotbalem se dnes uspět nedá. EURO bylo proto logickým vyústěním posledních let. Ani podzimní kvalifikace nepřinesla rapidní zlepšení, navíc ještě tým opustili další zkušení hráči. Jsem pro to, aby se do týmu rychle zabudovali mladí hráči, kteří herní projev i výsledky pomohou zlepšit.
3. Až na Slavii, která jakžtakž uspěla v Poháru UEFA (i když i tam měla velké rezervy, hlavně v útočné činnosti), je to jedním slovem katastrofa. České kluby v pohárech propadly na celé čáře a nastavily zrcadlo naší lize. Ta je pomalá, nedůrazná, málo nápaditá. Zaměření na taktiku a obranu se vymstilo. V Evropě se hraje útočněji.
4. Na to už jsem částečně odpověděl. Dokud budou ligové týmy svazovat hráče pokyny typu: Ubráníme 0:0, pak se nic nezmění. Ale například mládežnické reprezentace jdou už lepší cestou. Když jsem viděl devatenáctku na letním mistrovství Evropy a porovnal jsem ji s dospělým áčkem a jeho vystoupení v Rakousku a Švýcarsku, měl jsem pocit, že sleduji úplně jiný sport. Rychlá práce s míčem, křídelní hra a snaha o zakončení, tak by měla vypadat i naše liga.
5. Radku Šírlovi. Prosadil se ve špičkovém evropském klubu, vyhrál Pohár UEFA a Superpohár a zaujal mě i v reprezentaci. Líbí se mi cesta, jakou se dostal na vrchol. Nic neměl zadarmo, všechno si musel poctivě zasloužit.
František Hrdlička, člen výkonného výboru ČMFS
1. Výkony Slavie hodnotím pozitivně, ničím mě nepřekvapili, mají mužstvo stabilizované, kvalitního trenéra, kvalitní zázemí.
2. Dal bych 1, probojovala se na Mistrovství Evropy a má velkou šanci postoupit na Mistrovství světa 2010 v JAR, i přesto, že někteří klíčoví hráči jsou dlouhodobě zraněni. Což je na tak malou zemi a ekonomicky slabou, velký úspěch.
3. Odpovídající ekonomické síle českých klubů.
4. Zaostáváme v ekonomických možnostech.
5. Petru Čechovi, pro jeho dlouhotrvající výkonnost v zahraničí.
Žurnalistickou obec zastupovali Luděk Mádl z deníku Sport a Tomáš Radotinský ze stanice Nova Sport. Za umělce odpovídali bavič Petr Novotný a moderátor Libor Bouček. Virtuální pozvání také přijal člen výkonného výboru ČMFS a ředitel FK Teplice František Hrdlička.
Anketní otázky: 1. Máme za sebou podzimní část Gambrinus ligy, kterou ovládla pražská Slavia. Jak hodnotíte její podzim?
2. Jakou známku byste dal české reprezentaci za rok 2008 a proč?
3. Jak byste zhodnotil vystoupení českých zástupců v evropských fotbalových pohárech v tomto roce?
4. V čem podle vás zaostává český fotbal za absolutní špičkou?
5. Komu byste dal hlas v anketě Fotbalista roku a proč?
Libor Bouček, moderátor
1. Navštívil jsem osobně jenom několik utkání, asi osm, a musím říct, že mě zklamaly výkony fotbalistů, které jenom dokazují rozdíl naší ligy oproti těm ze zahraničí. Ale člověk se s tím musí smířit. Překvapila mě nemile Sparta, která přes zpackaný podzim nezkusí dát třeba šanci mladíkům, kteří čekají na lavičce. Vzhledem k výsledkům se teď šance nabízí. Můžou pojmenovat letošní sezonu začátkem nové koncepce a fanoušci to pochopí. Ale nejsem takový odborník. Mile mě překvapila záchranná jízda Českých Budějovic, které pod jihočeskou legendou zažily ve výsledku dobrý podzim. Slávistický podzim je sklizní koncepční práce a týmového ducha, který Slavia má. Rozhodně jí pomohlo i bezkonkurenční domácí prostředí, které je skvělým stimulem. A výkony Necida dávno přerostly rozměry české, ale myslím i ruské ligy. Slavia zaslouženě vede.
2. Možná budu zavrhnut, ale čtyřku. Nezdá se mi přístup všech reprezentantů stoprocentní a překvapuje mě, že i po skandálech všechno jakoby utichne a jede se dál. Někdy se mi zdá, že reprezentanti úplně neví, co to je nést znak na prsou. Ale přes to všechno patříme k širší evropské špičce. Ta čtyřka je taky nezaviněná, neb díky zraněním nemáme špílmachra. A čtyřka je taky díky komické volbě nového trenéra a komiku nespatřuji ve výsledku volby, ale v okolnostech. Jak si kluci ze Strahova popletli jména a jak měli zájem ti, kteří ho v životě neměli, je skutečnost jakoby z Fantozziho. A výsledkově, nechci trnout v domácím zápase se Slovinskem a prozívat mač v San Marinu. Při tom mi nějak nesedí, že na hřišti jsou hráči skvělých evropských klubů.
3. Na to jsem již odpověděl, myslím, že přestáváme být konkurenceschopní. A vidět Spartu se Záhřebem bylo fakt všeříkající. Myslím, že spanilé jízdy základními skupinami Ligy Mistrů jsou minulostí a my fanoušci se s tím musíme smířit. Překvapilo mě, že esprit ztratila i suverénní Slavia, ale je to aspoň důkaz, že výsledky v lize nejsou pro Evropu směrodatné.
4. Nevím, živím se moderováním. Ale domnívám se, že když začnu u hráčů, tak by si měli uvědomit, co je to práce pro sebe. Vysílám na Evropě 2 a v českém éteru už není kam jít, ale přesto se snažím pořád něco učit a vyvíjet se. Fotbalista se ale dostane do ligového klubu a leckdy přestane. Mluvil jsem jednou s hvězdou reprezentace 90.let a ten vzpomínal, jak Pavel Nedvěd ve Spartě zůstával dlouho po tréninku a dřel, zatímco někteří už šli k Tygrovi. Je jasný, že byl mnohým k smíchu a dočkal se označení jako třeba šprte, ale dotáhl to k ikoně Serie A. Je to o obrovské práci a když si to fotbalisti uvědomí, vrátíme se jako reprezentace zpět na ztracené pozice. Sama legenda si povzdechla, že to už je bohužel minulost. Možná to bude v tom. A nebo ne, třeba jsem jen malá země a soupeřit máme se Slovenskem a Slovinskem, ne s Itálií a Francií. I když, jděte se po libovolném reprezentačním srazu podívat po Praze do okolí ulic jako jsou Vězeňská nebo Rytířská, a jestli nepotkáte alespoň jednoho reprezentanta, máte u mě pivo...tak nevím...
5. Radku Širlovi - hraje skvěle v reprezentaci i v Petrohradě a vyhrál pohár UEFA - jediný pohár pro Čecha v tomto roce. A pak Petru Čechovi, o něm vím stoprocentně, že v tuhle chvíli, kdy čtete mé laické fotbalové hodnocení, trénuje, anebo o fotbale přemýšlí.
Petr Novotný, bavič a moderátor
1. Slavia mě nepřekvapila - ani svými výkyvy v létě a v posledních zápasech. Myslím, že má za sebou jeden z nejlepších ligových podzimů ve své poválečné historii. Při současné formě Baníku, Liberce a překvapivě i Boleslavi si dokázala vypracovat šestibodový náskok a navíc předváděla bezkonkurenčně nejlepší fotbal. Ale přece jen mě příjemně překvapila: svou skvostnou domácí bilancí!
2. Trojku mínus. Na evropském šampionátu měla reprezentace jasně na postup ze skupiny a měla z ní v zápase s Tureckem postoupit. Ale takový už turnaj bývá - přebolelo to rychle. Spíš mě zaráží výkonnost a hlavně výsledky z poslední doby. Plichta v (Severním) Irsku po matném výkonu, porážka v Polsku, upachtěná výhra nad Slovinskem a bezbrankový první poločas v San Marinu mě nutí být kritický. A současné postavení ve skupině mi na optimismu nepřidává, troufám si říct, že ze všech čtyř adeptů boje o postup předvádíme zatím nejhorší výkony. Držím palce Petru Radovi a věřím, že v březnu ve Slovinsku to bude mnohem lépe hrající tým.
3. To snad ani nemá cenu komentovat. Ani má oblíbená Slavia nepředvedla nic mimořádného, ale alespoň si zahrála základní skupinu v poháru UEFA - co by za to např. letenští rivalové dali! Vzal jsem na vědomí smutnou skutečnost, že naše ligová špička v pohárově Evropě hrubě herně i výsledkově zaostává. A bojím se, že je to dlouhodobý trend. Pokud nepřijde pohárově zázračný rok, budeme (vzhledem ke koeficientu) několik sezon zřejmě jen zaslouženě statovat.
4. Jednoznačně: ekonomicky a hráčskou kvalitou. Skončila jedna velmi silná generace hráčů a ta nastupující se jí ani nedokázala přiblížit. Pokud jde o finance, prvoligové kluby jsou většinou rády, že žijí. Liga se vylidnila a na nákupy dražších posil ze zahraničí prostě není. Nemůžeme si dělat iluze, že se to v nejbližší době změní. Osobně jsem velmi skeptický v pohárových vyhlídkách českých klubů. A MS 2010? Nevím, nevím....
5. Já byl vždy pro Petra Čecha. Letos bych ale dal přednost Necidovi.
Luděk Mádl, zástupce šéfredaktora deníku Sport
1. Slavia na podzim tuzemskou ligovou scénu zcela opanovala. Malinko jí začal docházet dech v několika posledních zápasech, ale předtím drtila všechny, včetně Sparty, jak parní válec. Ukázalo se, že domácí prostředí nového stadionu v Edenu dělá opravdu hodně. A překvapení ze strany Slavie? Čekal jsem, že by se Necid mohl výrazněji prosadit už teď na podzim, ale že mu to půjde až takhle dobře, to bylo překvapivé. A hodně se zlepšil i Marek Jarolím.
2. Dal bych známku 3- (tři mínus). A proč? Jaro hodnotit nebudu, přátelské zápasy mnoho neřeknou. Na šampionátu přišlo velké zklamání, proto 4. A podzimní start kvalifikace? To bylo tak na 3. Herně velká bída, z hlediska bodů zlatá, byť umolousaná výhra nad Slovinskem a i bodík z Belfastu by se nakonec hodit mohl. Když zprůměruju 3 a 4, vychází mi 3-.
3. Katastrofa. Liberec a Sparta totální průšvih, Baník bohužel doplatil na slabší rozjezd sezony a v Moskvě měl nehoráznou smůlu. Ale prostě neuhrál taky nic. A Slavia se sice dostala do skupiny Poháru UEFA, ovšem ukázalo se, že na této úrovni také není plně konkurenceschopná.
4. Bohužel nezaostává jen za absolutní, ale už několik let i za tou širší špičkou. Z hlediska reprezentace se ukazuje, že po skončení několika skvělých osobností let nedávno minulých prostě není dostatečná náhrada. I proto, že si ji nikdo dlouhodobě nepřipravoval... Z hlediska klubového fotbalu platí, že ho vyčerpává velký odliv hráčů do ciziny. Na druhé straně klubům v podstatě vůbec nefunguje skauting v zahraničí - a jsou-li kádry intenzivně doplňovány výhradně z nižších soutěží či z mládeže, ke zkvalitňování prostě docházet nemůže. Obecně českému fotbalu scházejí hráči s vynikající technikou v absolutní rychlosti, herní tempo českých klubů pak výrazně zaostává za kdekým...
5. Byl jsem dokonce poctěn možností v této anketě hlasovat: a na první příčku jsem zařadil Libora Sionka. Důvod? Na vrcholu sezony, turnaji EURO 2008, byl z české výpravy jednoznačně nejlepším hráčem. A vítězové musí umět předvést nejlepší výkon právě v tu pravou chvíli. To se třeba Petru Čechovi nepodařilo, proto jsem ho napsal až na druhou řádku svého anketního lístku.
Tomáš Radotinský, fotbalový komentátor Nova Sport
1. Slavia má za sebou velmi úspěšný půlrok, v jehož průběhu potvrdila své výsadní postavení mezi českými kluby doma i na mezinárodní scéně. Bohužel, co stačí na Gambrinus ligu, je na špičkové evropské celky zoufale málo. Souvisí to s neustálým odlivem nejlepších hráčů do zahraničí. Jsem zvědav, jak se slávisté vyrovnají s odchodem střelce Tomáše Necida. Ten mě mile překvapil. Nastavil si vysokou laťku výkonnosti a dokázal ji neustále zvyšovat. Přeji mu, aby se prosadil i na angažmá v Rusku.
2. Dal bych čtyřku. Bohužel, potvrdilo se, na co nejrůznější odborníci, novináři i fanoušci dlouhodobě upozorňovali: s antifotbalem se dnes uspět nedá. EURO bylo proto logickým vyústěním posledních let. Ani podzimní kvalifikace nepřinesla rapidní zlepšení, navíc ještě tým opustili další zkušení hráči. Jsem pro to, aby se do týmu rychle zabudovali mladí hráči, kteří herní projev i výsledky pomohou zlepšit.
3. Až na Slavii, která jakžtakž uspěla v Poháru UEFA (i když i tam měla velké rezervy, hlavně v útočné činnosti), je to jedním slovem katastrofa. České kluby v pohárech propadly na celé čáře a nastavily zrcadlo naší lize. Ta je pomalá, nedůrazná, málo nápaditá. Zaměření na taktiku a obranu se vymstilo. V Evropě se hraje útočněji.
4. Na to už jsem částečně odpověděl. Dokud budou ligové týmy svazovat hráče pokyny typu: Ubráníme 0:0, pak se nic nezmění. Ale například mládežnické reprezentace jdou už lepší cestou. Když jsem viděl devatenáctku na letním mistrovství Evropy a porovnal jsem ji s dospělým áčkem a jeho vystoupení v Rakousku a Švýcarsku, měl jsem pocit, že sleduji úplně jiný sport. Rychlá práce s míčem, křídelní hra a snaha o zakončení, tak by měla vypadat i naše liga.
5. Radku Šírlovi. Prosadil se ve špičkovém evropském klubu, vyhrál Pohár UEFA a Superpohár a zaujal mě i v reprezentaci. Líbí se mi cesta, jakou se dostal na vrchol. Nic neměl zadarmo, všechno si musel poctivě zasloužit.
František Hrdlička, člen výkonného výboru ČMFS
1. Výkony Slavie hodnotím pozitivně, ničím mě nepřekvapili, mají mužstvo stabilizované, kvalitního trenéra, kvalitní zázemí.
2. Dal bych 1, probojovala se na Mistrovství Evropy a má velkou šanci postoupit na Mistrovství světa 2010 v JAR, i přesto, že někteří klíčoví hráči jsou dlouhodobě zraněni. Což je na tak malou zemi a ekonomicky slabou, velký úspěch.
3. Odpovídající ekonomické síle českých klubů.
4. Zaostáváme v ekonomických možnostech.
5. Petru Čechovi, pro jeho dlouhotrvající výkonnost v zahraničí.
Komentáře (140)
Přidat komentářChybi mi tam jeste nekdo z redakce Pridejte tam treba PJ
Nevím jak to někdo muže dát Čechovi
Hrdlička si musel šplhnout, možná mu na oplátku z Londýna něco přiveze.
Já zase nevím jak to někdo může dát Šírlovi, nebo Sionkovi.....
Šírl jednoznačně.
U mě vede Nedvěd....
František Hrdlička To je ten z Teplic?? Opravdový ekonom a muž, kterýho je opravdu velmi nutné ptát se na jeho odborné znalosti o fotbale
"A pak Petru Čechovi, o něm vím stoprocentně, že v tuhle chvíli, kdy čtete mé laické fotbalové hodnocení, trénuje, anebo o fotbale přemýšlí."
Tohle je k zblití.
A ty jsi taky k blití jediný problém je že Čech je jediný inteligentí fotbalsita v ČR ještě tak Sionko ten by byl tak druhý jinak asi nikdo Šírl moc Petrohradu nepomohl v UEFě takže bych ho dal až na 3.místo ale jinak snad nikdo a ty si prosím jdi svoje "inteligentí" názory říkat například svým určitě plně inteligentím kámošům
Sirl moc Petrohradu nepomoh? ...vzdyt byl jednim z vubec nejlepsich hracu v Rusku.
1.Podzim hodnotim prvazne kladne,byly k videni dobre zapasy(sigma-banik,banik-sparta,sparta-slavia)Slavia potvrdila,ze v domaci soutezi je jen par tymu,ktere jsou s ni ochotny hrat vyrovnanou partii...2. 4 negativni:vystoupeni na euro,prohra v Polsku,neprilis libiva hra..pozitiva:zapas ve Wembley,umime si lehce poradit se slabsimi soperi...3. Dal bych jim znamku 4..je videt ze na tymy z Evropy proste nemame a nebudeme mit,pokud budeme nejlpsi hrace v maldem veku podavat do zahranici..4.kvalitou hracu a penezmi5.radek Sirl,vyhral 2 cenne trofeje,podaval stabilni vykony na levem kraji obrany...Tod muj nazor...
zápas ve wembley řadíš mezi pozitiva?
Nechápu jak může dát pan Hrdlička našim fotbalistům za rok 2008 jedničku?!?!
Od Františka Hrdličky jsem se hovno dozvěděli a ještě to korunuje odpovědí na první otázku. Pak se není čemu divit, že český fotbal hnije a nic se s tím nedělá.
No a Novotný mě s tím Necidem dorazil. Ale Bouček a Radotinský mě s tím Šírlem příjemně překvapili.
Sionko měl dobré jen Euro, jinak je to neskutečný chrt a průměrný fotbalista.
Kde bereš tu jistotu?
To není jistota, ale jeho názor. Nesouhlasím (tedy jen s něčím), ale respektuji.
Já neříkám, že ho nerespektuji... Jen mi připadá, jako by to bylo nad slunce jasné...
Mimochodem kolego, jak si to jako to vaše město představuje ten hokej?
To ani nemluv. Je to špatný, nejsou prachy.
Se už před dvěma lety mluvilo o tom, že to prodali. Jak to teda je? Já bych tam ještě jednou aspoň na hokej rád jel.
Jo, mluvilo se o tom, že to prodají Brnu, zatím se nic nevyjednalo, stejně jsme zralí na sestup.
To ne, nesestoupíme, neboj. Na sestup je Boleslav. O Budějovice se už tolik nebojím. Ono i mládež co jsem viděl tabulky jde do háje.
Jo? Já zas slyšel i Olomouci.
Mj., chtělo by to zopakovat semifinále se Spartou, krásně jsem si na Pražáky zařval (nic ve zlém)...
Já pamatuju bezva čtvrtfinále se Slavií, my tenkrát předelávali bejvák v Praze a obden se štengrovali s eletrikářama, to byli Pražáci. Navíc to bylo dokonale vyrovnaný, nakonec postoupila Slávka 4:3. To byly doby, každej rok play off, teď je to v háji.
Jo, jsi mi říkal.
co ti je po tom?
Budeš se divit, ale hodně!
Samozřejmě, že ti po tom není nic. A ptej se konkrétně.
Jsem se slušně zeptal. S tím Sionkem jsi to vykouzlil kde? Ty ho v Kodani sleduješ?
Je to průměrný fotbalista, je to chrt. Soudím z reprezentačních zápasů. On se už nikdy nezmění, pořád bude hrát s hlavou dolů a soupeře kolem sebe ignorovat.
Nejlepším hráčem v roce 2008 prostě nebyl ani omylem.
Na ME byl nejlepší. Potom je to tedy hodně zlé, když v ČR nejsou lepší fotbalisti, než ten chrt.
Na ME měl životní formu, za tento povedený turnaj bych ho dal do první desítky. Žádná sláva to nebyla před tímto turnajem ani po něm.
To je asi taky pravda.
libor ma pravdu ,ze je to o praci, mnoho hracu hned po treninku miri do baru na pivko nebo si zakourit ,takhle se to nikam nedotahne ,skoda ze neni vic nedvedu...
Luděk Mádl to vystihnul zcela správně - k tomu zkrátka není co dodat. I proto mě ale pak pobavil názor Františka Hrdličky, podle něhož je naše reprezentace zjevně na takové úrovni, že už není co zlepšovat. Zajímavé je ale také sledovat obecně, jak se liší názor takového člena výkonného výboru ČMFS od nezavislého experta.
Tojo,tojo
Jako dát přednost Necidovi, či Sionkovi, to je opravdu síla. Nevzpomnět si na Nedvěda, to je ostuda. Zřejmě už ale nikdo z nich neví, že vůbec existuje, když už není v reprezentaci...
Ale líbí se mi u Boučka 4., nemyslel jsem si podle jeho vystupování v televizi, rádiu a tak, že dokáže dát pár vět do souvislosti. A ejhle, on to umí
Říct ale to, co řekl o Čechovi..
Ještě má své chvilky, musí se učit
Tak se teda opravuju.
"výkony Necida dávno přerostly rozměry české, ale myslím i ruské ligy. "
Toto ne, toto nemá nic s normálně myslícím člověkem společného.
Hele odbornik,zkus se prihlasit do klubu ctenaru,at porad nesedis u PC.Nebo ja uz vim,bez hrat fotbal a pak az neco rikej.
Co to meleš???
Ty si myslíš, že Necidovi kvality přesáhli ruskou ligu? Love mu nedá šanci, před ním už se spálil(pálí) mnohem větší talent polák Janczyk tak zas nemachruj děkuji
Btw Tomanatura co já vím hrál fotbal a asi o dost líp než ty
No, tak nějak.
Jezisi,to si ty komenty nemuzete nejdriv precist,nez je odeslete,to je nekdy hruza,az se smeju,co tam dokazete napsat. Ja se o Ruskou ligu nezajimam,ale myslim,ze sezona jeste nezacala,nebo uz ano ? Tak nedelej ukvapene zavery. Jinak nevim,co se motas do cizi diskuze.
přečetl jsem si to dvakrát, než jsem se ujistil cos to vyplodil za nesmysl, tvý argumenty jsou k pláči, začal tomanatura reagoval terry na něj Tomanatura a na něj ty. Proč ses jim pletl do dizkuse ty teda, když já nemůži proč ty můžeš??!!
Pokud narážíš na to jakým způsobem píšu, tak si zjisti co se dělá po čárce
Jestli srovnavas mezeru po carce a tecce s hrubkou,tak si k zasmani.Nevim,proc bych byl ja k placi,kdyz si ani do ted nepochopil muj komentar,tak si ho parkrat procti a treba uvidis,ale ja uz na tebe nebudu reagovat,skoda klavesnice .
Ten smajl na konci naznačuje, že jsi sám k sobě už taky k smíchu. Gratuluji k sebepoznání. To mnozí lidé neumí.
A co naznacuje tento ? .... nic ve zlem
Že se všem chce až zvracet z toho jak se ti smějí.
Jen jsem s chuti cekal,co na to vymyslis.Tak moc si se nepredvedl ...
Já se nepotřebuji předvádět, mě stačí, že se všichni baví na tvůj účet.
To uz je lepsi.
S tebou je dizkuse opravdu k pláči....
Mně je na z vás všech, tohle je zas zvrácená diskuze
Co je za argument jestli Ruska liga zacala nebo jeste ne?? ....vzhledem k tomu, ze ruska liga je kvalitou hned za tema evropskejma topligama, tak chces snad rict, ze je Necid na urovni treba Serie A?? i v Ruskejch topklubech je vetsina hracu lepsich nez Necid. Ten vyrok je proste kravina, nevim co se ti na tom nelibi
Ja jsem nic takovyho nenaznacoval,jen jsem tim rikal,at nedela ukvapene zavery.Pro vsechny bude dobre,kdyz se mu bude darit.
Ale, tak mi zkus konkrétně popsat, proč se směješ mému názoru. Nebo snad jen další z těch, co mi řeknou, že jsem blb, ale už neřeknou proč?
" Toto ne, toto nemá nic s normálně myslícím člověkem společného." toto taky nema nic s normalne myslicim clovekem slopecneho.
Když někdo dokáže veřejně vyplodit tak úděsnou kravinu, která přesahuje všechny možnosti lidského chápání, tak je to na pováženou. Jestli ten člověk tomu nerozumí, tak ať to nekomentuje, nebo bude jen pro smích.
Zatim to kravina je,ale jako Slavista ho musim branit a zaroven doufam,ze se to vyplni.
Tím mi chceš říct, že hráč, který ve všech kolech evropského poháru nenahrál snad jediný přesný balon a ke konci podzimu se i v lize ztrácel, přerostl Ruskou ligu a Dannyho, Aršavina, Loveho, Džagojeva, Kollera a tak dále?
Přeroste,v to doufam,nemel kdy ji prerust.
"Přeroste" (ikdyz osobne si myslim, ze se to nestane) ... no vidis, takze to puvodni tvrzeni ze uz prerostl je kravina
Neni to Džagojev, ale Dzagojev. ....Алан Дзагоев
Dávat vedle sebe tyhle hráče.....no.....mohl sis to odpustit
Bouček je borec..
Ale zkusil bych to také.
1. Gambrinus liga ničím nepřekvapila, jen se opět a donekonečna ukazuje, že její kvality klesají, což je už ale ohraná písnička. Dokázala ale donést i pěkné chvilky, ve kterých se stálo za to na ni dívat - derby.
2. České reprezentaci dávám 4. Jediná světlá chvilka byla postup na EURO, z toho pramení to, že jsem nesáhl k 5. Hra byla hrůzostrašná, nový zvolený trenér otřesný a nominace připomínají reality show...
3. Negativně. Ničím nikdo nepřekvapil, jen ta Sparta (opět) zklamala, což se u ní stává denním chlebem. Hlavně ustrašená hra (Čest Baníku proti Spartaku), která nemá co v Evropě pohledávat, byla ke zblití.
4.Kvalita, peníze, zázemí, fanoušci, popularita v médiích, hlavy fotbalistů.
5.Jednoznačně Pavel Nedvěd. Táhne Juventus. Za něj by se mi líbil takový Kinský.
Kinský měl sezonu v Rusku slabší, už kvůli umístění Saturnu.
Dal bych to jednoznačně Šírlovi.
První půlku měl pěknou, pak se to začalo kazit (Myslím teda, přesně si to nepamatuju), ale nemělo by se na něj zapomínat. Šírl až za Nedvědem
Kinský si zasloužil být výše v minulých letech, tento rok fakt ne. Pro Šírla hovoří trofeje, navíc měl výbornou sezonu, která mu vynesla i místo v ideální jedenáctce RPL....
Tak to bylo asi loni teda, mně se to plete Pro Nedvěda hovoří jen výkony, trofeje nemá.
tady je vidět myšlení těch blbů na svaze - Hrdličko vzpamatuj se
Bouček: ,,A výkony Necida dávno přerostly rozměry české, ale myslím i ruské ligy.´´
ten typek rozumi tak jedine vyvolenym!!
uvidime, ja bych pral Necidovi, aby mel ten tvuj vyvoleny pravdu..
Kdyby takhle mluvil o Svěrkošovui to by ses tetelil blahem co?
no sverkos je ale tomu vyrazne bliz nez necid!!!!
V této sezoně, myslím, ne.
dalsi z tech co se divaji jenom na tabulku strelcu a od toho posuzuji kvalitu hrace.....
Právě že ne...
Ja z vas nemuzu,az budete mit funkci ve svazu,ci hrat profesionalne fotbal,tak si tu piste,ze to jsou blbci,nebo jina stvoreni vam blizka,ale do ty doby bezte radsi hrat fotbal a nemachrovat tu,jaci jste mistri sveta.
Když ono to označení je vystihující. Navíc je demokracie, jsme si každý rovni.
Proti tomu ja taky nic nemam,ale kdyz si predstavim,jak tu nekdo porad jenom nekoho urazi a kritizuje a pak vidim,jak za tim PC sedi nakej fracek,kterej v zivote nevytahl nohy z baraku,tak me to dokaze rozcilit.
Chápu.
pekne to pises ale chtel bych se te zeptat na jedno za jaky tym hrajes? protoze tady vsude pises ze maji ty decka maji opustit PC a jit neco delat vis docela by me to zajimalo
No, castecne se ten tvuj (ikdyz blbej) argument da pochopit... ale uvedomujes si, ze tu taky nejsou jenom ty deti co se akorat valej u pocitace?
I kdyby ten fracek nikdy nevylezl z baráku a měl beďary od hlavy až k prdeli, tak jestli rozumí fotbalu, tak tu má co dělat.
Uz me nebavi reagovat porad na ty vase komenty,ja tim narazel na ty (a taky jsem to tam psal),kteri jen kritizujou a urazej,tudis proti jinym "sedicim u PC" ja nic nemam.
Rád bych dohlédl k tomu tvém PC, jestli za nim taky nesedí nějaký fracek-rozumbrada.
To můžeme internetové diskuse rovnou zrušit. Ale ty, jako správný komunista, by sis jistě představoval, že si budeme Hrdličku a spol. pochvalovat.
... to jsem nerekl. Od kdy jsem komunista,jestli ti tohle prislo vtipne,tak ty me prides docela smesny delat si vtipy z tohohle.
Komunisto, první se nauč formulovat větu, nejde to po tobě přečíst.
Nadávat mu hned do komunistů, to je opravdu chvályhodné
Ten Hrdlička je fakt masér. Souhlasím s někým tady, že pokud jsou i ostatní vedoucí v klubech na taovéhle úrovni, tak se opravdu nelze divit, že jsme, kde jsme
Tak, tohle jsem jakože nečetl... hlavně Hrdlička a Bouček.... Necid přerostl kvalitou i ruskou ligu, tohle je džouk roku!
Radotínský. U něj to má alespoň hlavu a patu. Ještě by se dalo trochu spekulovat o Mádlovi, ale zbytek je opravdu jen tak pro pobavení.
To se clovek nemuze divit, ze ceskej fotbal je v takovy pr* jako je, kdyz v CMFS jsou takovy lidi jako Hrdlicka, kterejm prijde snad nejhorsi klubova sezona v historii a nepostup na EURU jako vykon na jednicku
Ikdyz.... ted koukam ze neumim cist Ta znamka neni za celej ceskej fotbal, ale jenom reprezentaci. Kazdopadne, ani repre bych lip nez trojku nedal.
1. Slavii bych dal jedničku. Za hru, která v Česku nemá konkurenci (leda Baník), za góly, kterých bylo na časkou ligu dost (zvlášť za výklepy vejklau ((rozuměj Střížkovu)) a Kladnu), za Necida, který má na to stát se nejlepším českým útočníkem za poslední desetiletí (ach jo, do Ruska...), za obranu (skvělý Vaniak, Diviš proti Ajaxu chytal super) a takhle by se dalo pokračvat. Slavia má na české poměry široký kádr - tak 20 hráčů, ktří patří k lehkému či výraznému naadprůměru ligy.
2. 4-5. Nezvládla ani jeden zápas. V zpase se Švýcarskem byli lepší domácí, proti Portugalsku bylo možná 20 minut v prvním poločase dobrých a proti Turecku... První poločas jsme ovládli, ale ten druhý měli CELÝ jednoznačně ve své moci Turci... to byla hrůza. Češi si nezasloužili postoupit. ale pár kladů by se našlo: Koller skončil, bude třeba tolik odkládaná přestavba týmu. Neúspěch zřejmě srazí vedení ČMFS. Nedvěd už se SNAD nebude cpát ani na závěrečný turnaje. Sionkův výkon. Budoucnost repre je Necid, Kadlec, Morávek (ten hlavně), Řezník, Mazuch, možná Kadlec ze Sparty(před tím Bohemky), Bartek, Ivan Hašek ml. i st. :-)
3. - Nejlepší výkon předvedl aník proti Spartaku. ten by si zasloužil postoupit nejvíce. U Sparty asi nebudu objektivní, ale tři góly doma s Dinamem... Sparta sice dala také tři góly, navíc hezčí, ale ve hře pokulhávala. Slavia: proti Fiorentině neměla šanci, poslal ji do kolen gól ve 3. minutě, ale v odvetě hrála dobře, bohužel se potvrdilo, že české týmy na Itálii nemají.
4. Málo peněz. V současné době se spekuluje zvláštť o kvalitě, ale ta se odvíjí od peněz, kterých je velmi málo. Také nadějní mladí hráči odcházejí příliš brzo do Evropy či do Ruska...
5. Mám několik adeptů: Sionkovi za výkon na EURU, který ovšem nebyl tak dobrý, pouze vyčníval nad úděsnou hrou Čechů. Necidovi, za góly v lize a za hru, za ten gól v repre, takového útočníka (na 19 let) jsme dlouho neměli.
Ke trojce: nějak jsem zapomněl na Slavii v UEFĚ: proti Vasuli to byla bída, ale postup byl hlavní. Ve skupině, který patřila těm těžším (Hamburk - 3. tým Německa, Aston Villa - 5. nelepší tým Anglie, Ajax - nej tým Holandska, Žilina - pfff) se mi líbil výkon proti astov ville, tam hrála Slavia ne pokraji svých možností, proti žilině to bylo špatné, za celý zápas ani jedna šance. proti hamburku... 0:2 si asi nezasloužila, ale bod po takovém výkonu chtít nemohla. A proti Ajaxu: v mých očích si odtamtud veze tři body. za hru, kterou předčila Ajax, i za to, že ajax vyrovnal v nastavení po penaltě, která byla nafimlovaná .
ježiši a k pětce ještě Šírla!
ke trojce: Liberec - jasná pětka. nic nepředlvedl, za hru nemohl chtít ani jednu remízu
a ke dvojce: kvalifikace na MS 2010:
Sev. Irsko - příliš zatažená hra, iry jsme nepřehrávali, což by mužstvo našich kvalit (nebo mužstvo, které si myslí, že má takové kvality a je do kvalifikce losováno z prvního koše) mělo
Polsko - jo, poláci zahráli dobře, ale to nás neomlouvá, to byl PROPADÁK. Poláci si dělali co chtěli
Slovinsko - nemůžu příliš hodnotit, neviděl jsem, ale podle recenzí nudná hra za tři body. na otázku, jestli to není hanba proti týmu, který se do kval. dostal ze 4. koše (myslím), se mi dostává odpovědi, že máme tři body...
San Marino - o poločaede O:O, to byl děs! ale pak se to rozstřílelo takže tento zápas nehodnotím zas tak negativně.
Sečeteno a podtrženo: žádn povedený zápas
Švýcarsko: známka 4
Portugalsko. 4
Turecko: 3- (první poločas 2, druhá 5)
Sev. Irsko: 4
Polsko: 5
Slovinsko: 3
San Marino: 3-
Průměr 4
Koukam, ze ty se dokazes dobre pobavit na jeden vlastni prispevek ....jinak, to ze San Marino bylo o polocase 0:0 neni zadnej des Souper branil v 10 a celou hru podrizoval tomu nedostat gol. Proti tomu se hraje tezce a castokrat i ty top tymy nesazeli san marinu goly od prvni do posledni minuty. Nevim proc ma kazdej pocit, ze San Marino se musi porazit 10:0
*nesazely
ja takovej pocit nemam, mensi tymy se lepsi, hrajo obranu, maji zorganizovanou hru, ale cesi by je asi meli porazit bez problemu, kdyz jsou v prvnim kosi...
Vzdyt jsme je porazili bez problemu.... San Marino si snad ani nevystrelilo na branu a hralo se na jednu branku.
Dobře jedeš
Obecně českému fotbalu scházejí hráči s vynikající technikou v absolutní rychlosti.....tohle vystihl moc dobře.
jo to je přesný. a když jsou, tak hnedka odejdou (kalouda, papadopulos v roce 2004 je asi nejlepším příkladem) snad nám neodejde Morávek...
NECHÁPU, PROČ SE NEZEPTAJÍ NĚJAKÉHO TRENÉRA, KTERÝ TOMU ROZUMÍ!
(Bouček , Novotný?? PROČ?)
Radotínský a Mádl se aspoň pohybují okolo fotbalu, ale přece...
A Hrdlička tam jako zástupce názoru ČMFS sedí. Otázka zní, jestli by se neměli ptát někoho jiného...
tím samozřejmě myslím, že by se mělo změnit vedení ČMFS. Můj bože, jedničku repre?? Pan Hrdlička si možná plete ČR se Španělskem, Slovenskem, Slovineskem, Tureckem... am patří jedničky!!!
A jestě jsou to Slávisti
křeč, bolest a utrpení
Copak maš na zahrádce krtky ?
Jednoduše:
1. Bravo!
2. 4 - netřeba rozvádět.
3. Bída, rozčarování, pachuť.
4. Obchodní strategie, způsobe jednání s hráči.
5. Pavel Nedvěd, živoucí legenda a stále jeden z nejlepších záložníků světa.
Poroučím se.
Poznámka k bodu č. 1: Myšleno v reakci na výkony Slavie v GL.
jes
hra sa tento rok silvestrovske derby sparta-slavka?
Samozrejme
V TV?
j
No dyť Šírl hrál skvělě, Sionko hraje taky čím dál tím líp a Čech měl jeden kiks kvůli mokru, ale to se asi bude táhnout ještě dlouho
1 kiks?
5. Petru Čechovi, pro jeho dlouhotrvající výkonnost v zahraničí. ten má všechny informace o fotbale z DS a ČT.!
1. Šírl, 2. Nedvěd, 3. Čech. Jinak to nemůže bejt!
Proč má pan Hrdlička v každé větě ekonomiku?
česky tym se teda predveld za tyto vykony by sme mohli rict ze sme lamy a ze 10 pricka nebo kolikata ted nvm v zebricku fifa je hloupost
Tak Franta Hrdlička je rozený romanopisec
sakra, to už je dneska podruhý
Hm hrac ktery mysli a vyhodnocuje situace jak šnek u me neni inteligent nybrž trotl!
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele