ANKETA: Český fotbal v roce 2012
Rok 2012 se chýlí ke svému konci, a tak EuroFotbal.cz uspořádal již tradiční anketu, jež se poohlédne za uplynulým rokem v českém fotbale. Letos česká reprezentace dostala známku 2 minus. Nejčastěji skloňovaným jménem na Fotbalistu roku byl Petr Čech. Ligovým mistrem bude nejspíš Plzeň, sestoupí Příbram a jeden z dvojice Budějovice nebo Baník.
Takový je většinový názor našich respondentů, kteří také vyzdvihli úspěchy Plzně a Sparty v Evropské lize. Dále jsme se ptali na hodnocení podzimní části Gambrinus ligy a na jejich názor o korupční aféře v českém fotbale.
Pozvání příjali televizní komentátoři David Kozohorský (Česká televize) a Tomáš Radotínský (Nova sport), fotbaloví experti Václav Drobný, Luděk Zelenka a Pavel Hoftych. Do ankety jsme i přizvali nejuznávanějšího hokejového experta Martina Hostáka a baviče Petra Novotného.
TOMÁŠ RADOTÍNSKÝ: Liga je hodně vyrovnaná, což jí přidalo na atraktivitě. V podstatě každý tým o něco hraje - o titul, o poháry nebo o záchranu. To drží fanoušky v napětí a slibuje dramatické jaro. Potěšilo mě, že se podařilo udržet trend nastolený v předchozích sezónách. Hraje se útočný fotbal, padá hodně branek a zápasy jsou napínavé až do konce. Ani dvougólové či třígólové vedení kolikrát nemusí stačit na vítězství. Co se týče překvapení, určitě mezi ně patří Olomouc, která zvládla podzim opravdu hodně dobře. Z jednotlivců mě zaujal jihlavský Tecl a Ordoš z Olomouce. Zklamáním jsou pro mě výsledky Teplic, které bych čekal na opačném pólu tabulky. A ani Slavia mě v závěru podzimní části nepřesvědčila. V podstatě už od úspěšného derby šla strmě dolů.
DAVID KOZOHORSKÝ: Ligový podzim potvrdil trend zvyšující se kvality. Přibylo atraktivních zápasů i těch, které mají evropské parametry. Překvapily mě solidní výkony obou nováčků. Z hráčů mě nejvíc zaujali Tecl z Jihlavy a Darida z Plzně. Bohužel, atmosféru hodně kazí korupční kauza a podivné chování některých důležitých lidí ve vedení fotbalu.
LUDĚK ZELENKA: Ligový fotbalový podzim hodnotím pozitivně. Líbila se mi kvalita většiny zápasů a tam, kde se hrálo dobře, chodili i lidi. Velmi mě překvapili oba nováčci, kterým já osobně moc nevěřil, ale hráli výborně a zřejmě jsou mimo ohrožení. Z mého pohledu je i pozitivní velká vyrovnanost soutěže, nikdo nedominuje a nikdo ani výrazně neodpadá, všichni mají o co hrát. Co je naopak velkým škraloupem soutěže a celého fotbalu, je korupční kauza, která je navíc dost nešťastně řešena a vyvolává mraky spekulací a dohadů, což devalvuje práci hráčů na hřišti!
VÁCLAV DROBNÝ: Z mého pohledu je Plzeň na prvním místě naprosto zaslouženě, už nějaký čas má svojí tvář a konzistentní výsledky a v porovnání se Spartou, která jediná jí může momentálně konkurovat, je o ten stupínek výše i díky tomu, že její herní tvář je mnohem na vyšší úrovni než ta sparťanská. Jinak co se týká celkového pohledu na podzimní část, tak mužstva, která jsou nahoře, tak tam byla i očekávána. Dobře pro fotbal, že jak Olomouc, tak Jablonec sází hlavně na ofenzivu a dávají všem ostatním dobrý příklad, kterou cestou by se měli vydat. Mírné zklamání je z Liberce, i když tam jsem celkem očekával, že tu laťku neudrží, ale že se propadnou tak moc, to je pro mě největší zklamání podzimu. A určitě mě překvapila Jihlava, kterou jsem vůbec neznal a co sem měl možnost vidět její zápasy, tak to mužstvo ví, co chce hrát a ukázalo nám dokonce i budoucího snajpra z mého pohledu, Tecl je už teď ve svém věku komplexní fotbalista a s přibývajícím věkem a zkušenostmi by měl jít nahoru a přeju mu, aby se mu vyhýbala zranění jako na konci podzimní části.
PAVEL HOFTYCH: Gambrinus liga si udržela kurs z loňské sezony, je zajímavá, padá hodně branek a není nouze o překvapivé výsledky. Mužstva se snaží o kombinační fotbal a prosazuje se i dost šikovných mladých hráčů. Mě osobně liga baví. Asi nejvíc mě pozitivně překvapují super výkony a stabilita u Pavla Horvátha (kila nerozhodují nebo možná jo?), klobouk dolů! Zklamáním je údajná korupční aféra a vývoj okolo ní, včetně slovních přestřelek důležitých hráčů...
MARTIN HOSTÁK: Více než o samotné hře a výsledcích se mluví o různých aférách a problémech v zákulisí fotbalu. Je to škoda, myslím si, že podzim byl v mnoha směrech zajímavý. Boj o titul je víceméně vyrovnaný, v pohárech dva týmy postoupily do jarní části.
PETR NOVOTNÝ: Celkově kvalitnější fotbal, než jsem čekal. Překvapil mě příjemně výkon nováčků Jihlavy a Brna, taky mě zarazil sešup Budějovic a Příbrami. Moje Slavia mě bavila, ale po derby se Spartou, které mě nadchlo, šla výsledkově strašně dolů, ale když to srovnám se situací před rokem, kdy málem zkrachovala, tak dobrý. Zklamal mě vývoj korupční aféry.
TOMÁŠ RADOTÍNSKÝ: O titulu se rozhodne mezi trojicí Plzeň, Sparta a Jablonec. Olomouc má už přece jen výraznější ztrátu a jaro bude krátké, takže dohnat manko se jí asi nepodaří. Vyloženého favorita nemám. Sestupem je ohrožená celá dolní polovina tabulky, takže i tady je těžké tipovat, kdo dostane Černého Petra. Zatím to vypadá na Příbram a jak už to bývá, může si to odskákat někdo ze zdánlivě klidného středu. Ale skutečně nevím. Rozhodne se až úplně na konci.
DAVID KOZOHORSKÝ: Pokud se bude rozhodovat pouze na hřišti, tak by měla získat titul Plzeň. Na sestup mi vycházejí Příbram a Baník Ostrava.
LUDĚK ZELENKA: Tipovat mistra a dva sestupující týmy je při již zmiňované vyrovnanosti všech mužstev jako hádání z křišťálové koule. Budu tedy střílet od boku a řeknu: Titul Plzeň, sestup Budějovice a Ostrava.
VÁCLAV DROBNÝ: Českým mistrem bude Sparta, tady za mě mluví srdce, jinak ani nemůžu, ale bude to opět asi boj až do konce, ale nezbývá mi než věřit, že to nakonec bude ona, kdo bude slavit titul. Dole vidím 3-4 kandidáty a to Příbram, Ostrava, Budějovice a Hradec, když si mám tipnout, tak to bude Příbram a Budějovice.
PAVEL HOFTYCH: Největší předpoklady na boj o mistra má Plzeň, stíhat ji bude Sparta, ale pozor na schovanou Olomouc s kvalitním mužstvem a stabilní Jablonec. Zamíchat karty v neprospěch Plzně a Sparty může případný další boj v EL.
MARTIN HOSTÁK: Mistrem by mohla být Plzeň, zdá se, že hraje v největší pohodě z týmů čela tabulky.
PETR NOVOTNÝ: Ligu asi vyhraje tři kola před koncem Plzeň, protože si myslím, že je to typický jednooký král. A Černý Petr asi zůstane určitě Příbrami. A s ní nejspíš řeknou Gambrinus lize sbohem Budějovice nebo, nerad to píšu, Baník...
TOMÁŠ RADOTÍNSKÝ: Dvojku. Na EURO 2012 jsme dosáhli velkého úspěchu, tam to bylo na podtrženou jedničku. Sníženou známku dávám za kvalifikační zaváhání s Bulharskem a také za nezdary v některých přátelských zápasech. I když nejsou tak důležité, vytvářejí celkový obraz týmu. Asi by bylo nejlepší, kdybychom ta utkání vůbec nehráli a raději se věnovali kvalitnímu tréninku a nácviku herních situací. Nejen mě přišel třeba duel s Finskem naprosto zbytečný a spíše kontraproduktivní. O našem osudu v kvalifikaci MS 2014 rozhodnou hned nejbližší zápasy. Hlavně ten domácí s Dánskem. Není to špatně rozjeté. Stále jsme ve hře o druhé místo.
DAVID KOZOHORSKÝ: Dal bych 2-. Známka je složena z výborného výsledku na Euro 2012 a nečitelného herního pojetí s časnými herními výpadky. Na MS bohužel pravděpodobně Česko nepostoupí.
LUDĚK ZELENKA: Nároďáku bych dal známku 2. Zvládnutá baráž s Černou Horou, vyhraná základní skupina ME, to jsou velká pozitiva. Na druhou stranu je pravda, že herní projev týmu je hodně nezáživný a Bílkova výmluva na to, že už nemáme tu hráčskou kvalitu co v minulých letech, u lidí nezabírá. Chybí mu odvaha zkusit něco nového.
VÁCLAV DROBNÝ: Známku bych dal 2- a to z tohoto důvodu. Za Euro a postup musíme naše kluky pochválit, uvědomíme-li si, že generace těch top hráčů je pryč, tak ten výsledek je jen pozitivní. A za rozjetou kvalifikaci, kde si myslím, že je vše otevřené, bych hodnocení nechtěl teď moc rozpitvávat. Spíše mi vadí to, že mužstvo nemá svou tvář, není se s čím identifikovat jako fanoušek. Ve spoustě zápasů se stalo, že mužstvo ani skoro neohrozilo soupeřovu bránu a to je prostě špatně a musí se najít způsob, jak to změnit, času není ale mnoho. To si myslím, že chybí českým fanouškům více než případná prohra nebo nepostup na šampionát. Je to můj osobní názor.
PAVEL HOFTYCH: Reprezentace je pod velkou palbou kritiky, přestože to má hlavně v ofenzívě bez Rosického a absencí výrazných útočníků velmi těžké. Dávám ji za 2 a to hlavně za postup ze skupiny na ME. Přeju jí postup z kvalifikace a věřím, že to vyjde, protože postupně dorůstají hráči typu Daridy, Gebreho, Vydry, Kadlece...
MARTIN HOSTÁK: 2-, úspěchem je určitě první místo ve skupině a čtvrtfinále EURA, na podzim v kvalifikaci ztráta bodu s Bulharskem snižuje známku.
PETR NOVOTNÝ: Dal bych jí dvojku, jsem rád, že postoupila na ME ze skupiny. Ale ta čtyřka od Rusů ve Vratislavi mě bude strašit dlouho. Na MS postoupíme určitě, na to si vsadím. Bude to klasika: čeká nás ještě mimo jiné remíza s Maltou a prohra s Arménií. Ale třeba Itálii porazíme, ostatní taky, postoupíme z druhého místa po play off.
TOMÁŠ RADOTÍNSKÝ: Před Plzní a Spartou smekám, tomu říkám skvělá reprezentace země v evropských pohárech! Hlavně sparťané mě příjemně překvapili. V těžké skupině s Lyonem a Bilbaem jsem jim nedával absolutně žádnou šanci na postup. Kéž by se oběma českým zástupcům podařilo postoupit ještě alespoň jednou a uhrát nějaké body. Národní koeficient by to moc potřeboval. Mít dva týmy v Lize mistrů, to by bylo něco! A teď to nevypadá zase tak nereálně.
DAVID KOZOHORSKÝ: Plzeň potvrdila úspěšnost cesty, kterou jde. Řadím jí do druhého evropského sledu. Sparta postoupila z těžší skupiny. Naštěstí se při nevyrovnaných výkonech potkala častěji s těmi lepšími. Její postup beru jako velkou pomoc ve vývoji mladých hráčů. V tuto chvíli neznám další soupeře, ale Viktoria by ve formě z konce podzimu mohla udělat ještě jedno nebo dvě kola.
LUDĚK ZELENKA: Zklamal Liberec, který z kvalifikace LM nepostoupil ani do Evropské ligy, stejně tak Boleslav. Tyto neúspěchy ale kompletně zastiňuje vystoupení Sparty a zejména Plzně, která zúročila své loňské zkušenosti. Vyhrála základní skupinu před Atléticem Madrid a výkony, které předváděla, jsou rozhodně evropsky konkurenceschopné. Sparta postoupila na úkor loňského finalisty Bilbaa, které sice zjevně postrádá formu, ale přesto je to skvělý úspěch, který zmíněným týmům přinesl peníze a českému fotbalu potřebné body do koeficientu!
VÁCLAV DROBNÝ: Tak tady je to jasné, Sparta i Plzeň snad ani nemohly reprezentovat lépe, oba týmy postoupily do jarní fáze a připsaly do koeficientu spoustu bodů. U Liberce to nevyšlo, tady bych celkem řekl, že z pochopitelných a reálných důvodů, protože to, co potkalo v létě Liberec, je prostě smůla a fotbal takové věci přináší, ale není to omluva, prostě v momentální letní formě nemohl Liberec pomýšlet na postup ať už přes Rumuny, nebo pak přes Ukrajince. U Boleslavi už je to folklor, první soupeř z role slabých snadno překonán, potom trochu silnější, ale v žádném případě nehratelný soupeř a Bolka je venku, není to poprvé.
PAVEL HOFTYCH: Vynikající práce Plzně i Sparty proti velmi těžkým soupeřům, prostě paráda, tleskám! Těším se na jaro!
MARTIN HOSTÁK: Jednoznačně pozitivně. Plzeň i Sparta jdou do jarní části Evropské ligy, výrazně vylepšily prestiž i koeficient našeho klubového fotbalu.
PETR NOVOTNÝ: Je to úspěch, dva kluby jdou do jara! Od Plzně jsem to čekal, Sparta mě několikrát vyloženě překvapila. A hlavně: Přivezou skvělé soupeře - klubismus stranou, nemůžu se dočkat.
TOMÁŠ RADOTÍNSKÝ: Hlasoval jsem pro Petra Čecha. Chelsea vychytal prvenství v Lize mistrů, ve vítězném finále FA Cupu proti Liverpoolu předvedl jeden z nejlepších brankářských zákroků, co jsem kdy viděl. Oporou byl také v národním týmu, kterému pomohl do čtvrtfinále EURO 2012. Naše reprezentace se střelecky trápí, proto potřebuje kvalitního a spolehlivého brankáře, který minimálně inkasuje. Čech takový je. Jakmile nastoupí, máme jistotu, že když už sami nedáme moc gólů, tak jich ani moc nedostaneme a uhrajeme třeba remízu.
DAVID KOZOHORSKÝ: Petr Čech. Po problémech Rosického je to jediný hráč v absolutní špičce, navíc se výrazně podílel na vítězství Chelsea v Lize mistrů. Anketa dlouho neměla tak jasného kandidáta.
LUDĚK ZELENKA: David Lafata! Opět v lize potvrzuje skvělé kanonýrské instinkty, je nejlepším střelcem soutěže a to přesto, že je na něj u soupeřů braná zvýšená pozornost. Přístupem k fotbalu je vzorem pro mladé kluky a to i proto, že nemá hvězdné manýry a je pořád skromný kluk.
VÁCLAV DROBNÝ: Tady je to dost těžké, když pomineme to, v jakých soutěžích jednotliví hráči působí a jaký je jejich standard, tak si myslím, že by to mohl být hráč z české ligy a to přímo z Plzně Darida, Limberský nebo David Lafata. Proč? Protože mají nadstandardní sezonu.
PAVEL HOFTYCH: Petr Čech na mezinárodním poli za obhajobu své pozice ve světovém fotbale a Pavel Horváth na domácím poli nejenom za skvělou hru, ale i přidanou hodnotu umět se fotbalem bavit.
MARTIN HOSTÁK: Petr Čech, stálice. Podle mě jednoznačně nejlepší český fotbalista současnosti.
PETR NOVOTNÝ: Petru Čechovi, protože si drží stabilní výkonnost. A mám slabost pro Davida Lafatu.
TOMÁŠ RADOTÍNSKÝ: Je to samozřejmě hodně špatná zpráva. Poškozuje to všechny, kteří to s fotbalem myslí dobře a udělali kus poctivé práce. Bohužel, dokud nedojde ke změně myšlení některých lidí, situace se nezlepší. Můžeme sice odsoudit viníky, jako jsme to udělali při podobné aféře před osmi lety, ale vidíte, že tresty neměly potřebný výchovný efekt. Ostatním od té doby otrnulo a všechno se zase vrátilo do starých kolejí. Je nutné změnit celé myšlení. Jinak se budou aféry periodicky opakovat.
DAVID KOZOHORSKÝ: Důležitá chvíle do dalších let. Nemyslím si ale, že výsledek, ať už jakýkoli, výrazně změní poměry a chování v českém fotbale. Bohužel. Rozpolcený jsem v tom ohledu, že aféra přišla ve chvíli, kdy Sparta s Plzní uspěly v pohárech a reputace fotbalu mohla jít vzhůru.
LUDĚK ZELENKA: Je to špína, kterou je potřeba vymýtit, ale moc v to nevěřím. Prostě hoří mocenský boj, Sparta cítí, že jí Plzeň uniká a to i v zákulisí, tak vytáhla do boje! Hlavně se mi nelíbí, že se k tomu nikdo nechce vyjadřovat, vše je zastřeno tajemstvím a na bázi spekulací a to rozhodně kreditu českého fotbalu neprospívá!
VÁCLAV DROBNÝ: Korupční aféru pozorně sleduji a opravdu věřím, že se něco konečně vyšetří a prokáže, protože kvůli fanouškům a veřejnosti nejen u nás, ale i v zahraničí, tohle prostě nemůže jen tak zůstat bez trestu a z mého pohledu, jestli se to prokáže, tak bych to viděl podobně jako v Itálii s Juventusem, tady bych nepardonoval nikoho. Ale jak sem psal, musí to být prokázáno a já věřím, že bude.
PAVEL HOFTYCH: Bohužel s korupcí se potýká nejenom fotbal, ale celá společnost, uvidíme, jak to celé dopadne.
MARTIN HOSTÁK: Sleduji to jen zpovzdálí a přijde mi, že se vše příšerně vleče. Ale asi je to vyšetřování složité.
PETR NOVOTNÝ: Konkrétní viníky od této kauzy nečekám, kodex rozhodčích je spíš k pousmání. Věřím panu Peltovi, ostatní jsou pro mě všichni "sprostí podezřelí"...
Takový je většinový názor našich respondentů, kteří také vyzdvihli úspěchy Plzně a Sparty v Evropské lize. Dále jsme se ptali na hodnocení podzimní části Gambrinus ligy a na jejich názor o korupční aféře v českém fotbale.
Pozvání příjali televizní komentátoři David Kozohorský (Česká televize) a Tomáš Radotínský (Nova sport), fotbaloví experti Václav Drobný, Luděk Zelenka a Pavel Hoftych. Do ankety jsme i přizvali nejuznávanějšího hokejového experta Martina Hostáka a baviče Petra Novotného.
Máme za sebou podzimní část Gambrinus ligy, kterou vyhrála Plzeň. Jak hodnotíte ligový podzim a co vás na něm překvapilo či naopak zklamalo?
TOMÁŠ RADOTÍNSKÝ: Liga je hodně vyrovnaná, což jí přidalo na atraktivitě. V podstatě každý tým o něco hraje - o titul, o poháry nebo o záchranu. To drží fanoušky v napětí a slibuje dramatické jaro. Potěšilo mě, že se podařilo udržet trend nastolený v předchozích sezónách. Hraje se útočný fotbal, padá hodně branek a zápasy jsou napínavé až do konce. Ani dvougólové či třígólové vedení kolikrát nemusí stačit na vítězství. Co se týče překvapení, určitě mezi ně patří Olomouc, která zvládla podzim opravdu hodně dobře. Z jednotlivců mě zaujal jihlavský Tecl a Ordoš z Olomouce. Zklamáním jsou pro mě výsledky Teplic, které bych čekal na opačném pólu tabulky. A ani Slavia mě v závěru podzimní části nepřesvědčila. V podstatě už od úspěšného derby šla strmě dolů.
DAVID KOZOHORSKÝ: Ligový podzim potvrdil trend zvyšující se kvality. Přibylo atraktivních zápasů i těch, které mají evropské parametry. Překvapily mě solidní výkony obou nováčků. Z hráčů mě nejvíc zaujali Tecl z Jihlavy a Darida z Plzně. Bohužel, atmosféru hodně kazí korupční kauza a podivné chování některých důležitých lidí ve vedení fotbalu.
LUDĚK ZELENKA: Ligový fotbalový podzim hodnotím pozitivně. Líbila se mi kvalita většiny zápasů a tam, kde se hrálo dobře, chodili i lidi. Velmi mě překvapili oba nováčci, kterým já osobně moc nevěřil, ale hráli výborně a zřejmě jsou mimo ohrožení. Z mého pohledu je i pozitivní velká vyrovnanost soutěže, nikdo nedominuje a nikdo ani výrazně neodpadá, všichni mají o co hrát. Co je naopak velkým škraloupem soutěže a celého fotbalu, je korupční kauza, která je navíc dost nešťastně řešena a vyvolává mraky spekulací a dohadů, což devalvuje práci hráčů na hřišti!
VÁCLAV DROBNÝ: Z mého pohledu je Plzeň na prvním místě naprosto zaslouženě, už nějaký čas má svojí tvář a konzistentní výsledky a v porovnání se Spartou, která jediná jí může momentálně konkurovat, je o ten stupínek výše i díky tomu, že její herní tvář je mnohem na vyšší úrovni než ta sparťanská. Jinak co se týká celkového pohledu na podzimní část, tak mužstva, která jsou nahoře, tak tam byla i očekávána. Dobře pro fotbal, že jak Olomouc, tak Jablonec sází hlavně na ofenzivu a dávají všem ostatním dobrý příklad, kterou cestou by se měli vydat. Mírné zklamání je z Liberce, i když tam jsem celkem očekával, že tu laťku neudrží, ale že se propadnou tak moc, to je pro mě největší zklamání podzimu. A určitě mě překvapila Jihlava, kterou jsem vůbec neznal a co sem měl možnost vidět její zápasy, tak to mužstvo ví, co chce hrát a ukázalo nám dokonce i budoucího snajpra z mého pohledu, Tecl je už teď ve svém věku komplexní fotbalista a s přibývajícím věkem a zkušenostmi by měl jít nahoru a přeju mu, aby se mu vyhýbala zranění jako na konci podzimní části.
PAVEL HOFTYCH: Gambrinus liga si udržela kurs z loňské sezony, je zajímavá, padá hodně branek a není nouze o překvapivé výsledky. Mužstva se snaží o kombinační fotbal a prosazuje se i dost šikovných mladých hráčů. Mě osobně liga baví. Asi nejvíc mě pozitivně překvapují super výkony a stabilita u Pavla Horvátha (kila nerozhodují nebo možná jo?), klobouk dolů! Zklamáním je údajná korupční aféra a vývoj okolo ní, včetně slovních přestřelek důležitých hráčů...
MARTIN HOSTÁK: Více než o samotné hře a výsledcích se mluví o různých aférách a problémech v zákulisí fotbalu. Je to škoda, myslím si, že podzim byl v mnoha směrech zajímavý. Boj o titul je víceméně vyrovnaný, v pohárech dva týmy postoupily do jarní části.
PETR NOVOTNÝ: Celkově kvalitnější fotbal, než jsem čekal. Překvapil mě příjemně výkon nováčků Jihlavy a Brna, taky mě zarazil sešup Budějovic a Příbrami. Moje Slavia mě bavila, ale po derby se Spartou, které mě nadchlo, šla výsledkově strašně dolů, ale když to srovnám se situací před rokem, kdy málem zkrachovala, tak dobrý. Zklamal mě vývoj korupční aféry.
Kdo bude českým mistrem a které dva týmy na jaře opustí českou nejvyšší soutěž?
TOMÁŠ RADOTÍNSKÝ: O titulu se rozhodne mezi trojicí Plzeň, Sparta a Jablonec. Olomouc má už přece jen výraznější ztrátu a jaro bude krátké, takže dohnat manko se jí asi nepodaří. Vyloženého favorita nemám. Sestupem je ohrožená celá dolní polovina tabulky, takže i tady je těžké tipovat, kdo dostane Černého Petra. Zatím to vypadá na Příbram a jak už to bývá, může si to odskákat někdo ze zdánlivě klidného středu. Ale skutečně nevím. Rozhodne se až úplně na konci.
DAVID KOZOHORSKÝ: Pokud se bude rozhodovat pouze na hřišti, tak by měla získat titul Plzeň. Na sestup mi vycházejí Příbram a Baník Ostrava.
LUDĚK ZELENKA: Tipovat mistra a dva sestupující týmy je při již zmiňované vyrovnanosti všech mužstev jako hádání z křišťálové koule. Budu tedy střílet od boku a řeknu: Titul Plzeň, sestup Budějovice a Ostrava.
VÁCLAV DROBNÝ: Českým mistrem bude Sparta, tady za mě mluví srdce, jinak ani nemůžu, ale bude to opět asi boj až do konce, ale nezbývá mi než věřit, že to nakonec bude ona, kdo bude slavit titul. Dole vidím 3-4 kandidáty a to Příbram, Ostrava, Budějovice a Hradec, když si mám tipnout, tak to bude Příbram a Budějovice.
PAVEL HOFTYCH: Největší předpoklady na boj o mistra má Plzeň, stíhat ji bude Sparta, ale pozor na schovanou Olomouc s kvalitním mužstvem a stabilní Jablonec. Zamíchat karty v neprospěch Plzně a Sparty může případný další boj v EL.
MARTIN HOSTÁK: Mistrem by mohla být Plzeň, zdá se, že hraje v největší pohodě z týmů čela tabulky.
PETR NOVOTNÝ: Ligu asi vyhraje tři kola před koncem Plzeň, protože si myslím, že je to typický jednooký král. A Černý Petr asi zůstane určitě Příbrami. A s ní nejspíš řeknou Gambrinus lize sbohem Budějovice nebo, nerad to píšu, Baník...
Jakou známku byste dal české reprezentaci za rok 2012 a proč? A postoupí
Česko na MS 2014?
TOMÁŠ RADOTÍNSKÝ: Dvojku. Na EURO 2012 jsme dosáhli velkého úspěchu, tam to bylo na podtrženou jedničku. Sníženou známku dávám za kvalifikační zaváhání s Bulharskem a také za nezdary v některých přátelských zápasech. I když nejsou tak důležité, vytvářejí celkový obraz týmu. Asi by bylo nejlepší, kdybychom ta utkání vůbec nehráli a raději se věnovali kvalitnímu tréninku a nácviku herních situací. Nejen mě přišel třeba duel s Finskem naprosto zbytečný a spíše kontraproduktivní. O našem osudu v kvalifikaci MS 2014 rozhodnou hned nejbližší zápasy. Hlavně ten domácí s Dánskem. Není to špatně rozjeté. Stále jsme ve hře o druhé místo.
DAVID KOZOHORSKÝ: Dal bych 2-. Známka je složena z výborného výsledku na Euro 2012 a nečitelného herního pojetí s časnými herními výpadky. Na MS bohužel pravděpodobně Česko nepostoupí.
LUDĚK ZELENKA: Nároďáku bych dal známku 2. Zvládnutá baráž s Černou Horou, vyhraná základní skupina ME, to jsou velká pozitiva. Na druhou stranu je pravda, že herní projev týmu je hodně nezáživný a Bílkova výmluva na to, že už nemáme tu hráčskou kvalitu co v minulých letech, u lidí nezabírá. Chybí mu odvaha zkusit něco nového.
VÁCLAV DROBNÝ: Známku bych dal 2- a to z tohoto důvodu. Za Euro a postup musíme naše kluky pochválit, uvědomíme-li si, že generace těch top hráčů je pryč, tak ten výsledek je jen pozitivní. A za rozjetou kvalifikaci, kde si myslím, že je vše otevřené, bych hodnocení nechtěl teď moc rozpitvávat. Spíše mi vadí to, že mužstvo nemá svou tvář, není se s čím identifikovat jako fanoušek. Ve spoustě zápasů se stalo, že mužstvo ani skoro neohrozilo soupeřovu bránu a to je prostě špatně a musí se najít způsob, jak to změnit, času není ale mnoho. To si myslím, že chybí českým fanouškům více než případná prohra nebo nepostup na šampionát. Je to můj osobní názor.
PAVEL HOFTYCH: Reprezentace je pod velkou palbou kritiky, přestože to má hlavně v ofenzívě bez Rosického a absencí výrazných útočníků velmi těžké. Dávám ji za 2 a to hlavně za postup ze skupiny na ME. Přeju jí postup z kvalifikace a věřím, že to vyjde, protože postupně dorůstají hráči typu Daridy, Gebreho, Vydry, Kadlece...
MARTIN HOSTÁK: 2-, úspěchem je určitě první místo ve skupině a čtvrtfinále EURA, na podzim v kvalifikaci ztráta bodu s Bulharskem snižuje známku.
PETR NOVOTNÝ: Dal bych jí dvojku, jsem rád, že postoupila na ME ze skupiny. Ale ta čtyřka od Rusů ve Vratislavi mě bude strašit dlouho. Na MS postoupíme určitě, na to si vsadím. Bude to klasika: čeká nás ještě mimo jiné remíza s Maltou a prohra s Arménií. Ale třeba Itálii porazíme, ostatní taky, postoupíme z druhého místa po play off.
Jak byste zhodnotil prozatímní vystoupení českých zástupců v evropských pohárech v tomto roce?
TOMÁŠ RADOTÍNSKÝ: Před Plzní a Spartou smekám, tomu říkám skvělá reprezentace země v evropských pohárech! Hlavně sparťané mě příjemně překvapili. V těžké skupině s Lyonem a Bilbaem jsem jim nedával absolutně žádnou šanci na postup. Kéž by se oběma českým zástupcům podařilo postoupit ještě alespoň jednou a uhrát nějaké body. Národní koeficient by to moc potřeboval. Mít dva týmy v Lize mistrů, to by bylo něco! A teď to nevypadá zase tak nereálně.
DAVID KOZOHORSKÝ: Plzeň potvrdila úspěšnost cesty, kterou jde. Řadím jí do druhého evropského sledu. Sparta postoupila z těžší skupiny. Naštěstí se při nevyrovnaných výkonech potkala častěji s těmi lepšími. Její postup beru jako velkou pomoc ve vývoji mladých hráčů. V tuto chvíli neznám další soupeře, ale Viktoria by ve formě z konce podzimu mohla udělat ještě jedno nebo dvě kola.
LUDĚK ZELENKA: Zklamal Liberec, který z kvalifikace LM nepostoupil ani do Evropské ligy, stejně tak Boleslav. Tyto neúspěchy ale kompletně zastiňuje vystoupení Sparty a zejména Plzně, která zúročila své loňské zkušenosti. Vyhrála základní skupinu před Atléticem Madrid a výkony, které předváděla, jsou rozhodně evropsky konkurenceschopné. Sparta postoupila na úkor loňského finalisty Bilbaa, které sice zjevně postrádá formu, ale přesto je to skvělý úspěch, který zmíněným týmům přinesl peníze a českému fotbalu potřebné body do koeficientu!
VÁCLAV DROBNÝ: Tak tady je to jasné, Sparta i Plzeň snad ani nemohly reprezentovat lépe, oba týmy postoupily do jarní fáze a připsaly do koeficientu spoustu bodů. U Liberce to nevyšlo, tady bych celkem řekl, že z pochopitelných a reálných důvodů, protože to, co potkalo v létě Liberec, je prostě smůla a fotbal takové věci přináší, ale není to omluva, prostě v momentální letní formě nemohl Liberec pomýšlet na postup ať už přes Rumuny, nebo pak přes Ukrajince. U Boleslavi už je to folklor, první soupeř z role slabých snadno překonán, potom trochu silnější, ale v žádném případě nehratelný soupeř a Bolka je venku, není to poprvé.
PAVEL HOFTYCH: Vynikající práce Plzně i Sparty proti velmi těžkým soupeřům, prostě paráda, tleskám! Těším se na jaro!
MARTIN HOSTÁK: Jednoznačně pozitivně. Plzeň i Sparta jdou do jarní části Evropské ligy, výrazně vylepšily prestiž i koeficient našeho klubového fotbalu.
PETR NOVOTNÝ: Je to úspěch, dva kluby jdou do jara! Od Plzně jsem to čekal, Sparta mě několikrát vyloženě překvapila. A hlavně: Přivezou skvělé soupeře - klubismus stranou, nemůžu se dočkat.
Komu byste dal hlas v anketě Fotbalista roku a proč?
TOMÁŠ RADOTÍNSKÝ: Hlasoval jsem pro Petra Čecha. Chelsea vychytal prvenství v Lize mistrů, ve vítězném finále FA Cupu proti Liverpoolu předvedl jeden z nejlepších brankářských zákroků, co jsem kdy viděl. Oporou byl také v národním týmu, kterému pomohl do čtvrtfinále EURO 2012. Naše reprezentace se střelecky trápí, proto potřebuje kvalitního a spolehlivého brankáře, který minimálně inkasuje. Čech takový je. Jakmile nastoupí, máme jistotu, že když už sami nedáme moc gólů, tak jich ani moc nedostaneme a uhrajeme třeba remízu.
DAVID KOZOHORSKÝ: Petr Čech. Po problémech Rosického je to jediný hráč v absolutní špičce, navíc se výrazně podílel na vítězství Chelsea v Lize mistrů. Anketa dlouho neměla tak jasného kandidáta.
LUDĚK ZELENKA: David Lafata! Opět v lize potvrzuje skvělé kanonýrské instinkty, je nejlepším střelcem soutěže a to přesto, že je na něj u soupeřů braná zvýšená pozornost. Přístupem k fotbalu je vzorem pro mladé kluky a to i proto, že nemá hvězdné manýry a je pořád skromný kluk.
VÁCLAV DROBNÝ: Tady je to dost těžké, když pomineme to, v jakých soutěžích jednotliví hráči působí a jaký je jejich standard, tak si myslím, že by to mohl být hráč z české ligy a to přímo z Plzně Darida, Limberský nebo David Lafata. Proč? Protože mají nadstandardní sezonu.
PAVEL HOFTYCH: Petr Čech na mezinárodním poli za obhajobu své pozice ve světovém fotbale a Pavel Horváth na domácím poli nejenom za skvělou hru, ale i přidanou hodnotu umět se fotbalem bavit.
MARTIN HOSTÁK: Petr Čech, stálice. Podle mě jednoznačně nejlepší český fotbalista současnosti.
PETR NOVOTNÝ: Petru Čechovi, protože si drží stabilní výkonnost. A mám slabost pro Davida Lafatu.
Jaký názor máte na korupční aféru v českém fotbale?
TOMÁŠ RADOTÍNSKÝ: Je to samozřejmě hodně špatná zpráva. Poškozuje to všechny, kteří to s fotbalem myslí dobře a udělali kus poctivé práce. Bohužel, dokud nedojde ke změně myšlení některých lidí, situace se nezlepší. Můžeme sice odsoudit viníky, jako jsme to udělali při podobné aféře před osmi lety, ale vidíte, že tresty neměly potřebný výchovný efekt. Ostatním od té doby otrnulo a všechno se zase vrátilo do starých kolejí. Je nutné změnit celé myšlení. Jinak se budou aféry periodicky opakovat.
DAVID KOZOHORSKÝ: Důležitá chvíle do dalších let. Nemyslím si ale, že výsledek, ať už jakýkoli, výrazně změní poměry a chování v českém fotbale. Bohužel. Rozpolcený jsem v tom ohledu, že aféra přišla ve chvíli, kdy Sparta s Plzní uspěly v pohárech a reputace fotbalu mohla jít vzhůru.
LUDĚK ZELENKA: Je to špína, kterou je potřeba vymýtit, ale moc v to nevěřím. Prostě hoří mocenský boj, Sparta cítí, že jí Plzeň uniká a to i v zákulisí, tak vytáhla do boje! Hlavně se mi nelíbí, že se k tomu nikdo nechce vyjadřovat, vše je zastřeno tajemstvím a na bázi spekulací a to rozhodně kreditu českého fotbalu neprospívá!
VÁCLAV DROBNÝ: Korupční aféru pozorně sleduji a opravdu věřím, že se něco konečně vyšetří a prokáže, protože kvůli fanouškům a veřejnosti nejen u nás, ale i v zahraničí, tohle prostě nemůže jen tak zůstat bez trestu a z mého pohledu, jestli se to prokáže, tak bych to viděl podobně jako v Itálii s Juventusem, tady bych nepardonoval nikoho. Ale jak sem psal, musí to být prokázáno a já věřím, že bude.
PAVEL HOFTYCH: Bohužel s korupcí se potýká nejenom fotbal, ale celá společnost, uvidíme, jak to celé dopadne.
MARTIN HOSTÁK: Sleduji to jen zpovzdálí a přijde mi, že se vše příšerně vleče. Ale asi je to vyšetřování složité.
PETR NOVOTNÝ: Konkrétní viníky od této kauzy nečekám, kodex rozhodčích je spíš k pousmání. Věřím panu Peltovi, ostatní jsou pro mě všichni "sprostí podezřelí"...
Komentáře (212)
Přidat komentářTen Kozohorský na tou Plzní snad honí každej den, ne?!
Chybí mi v televizi to Novotného "Topffff"
Je to špína, kterou je potřeba vymýtit, ale moc v to nevěřím. Prostě hoří mocenský boj, Sparta cítí, že jí Plzeň uniká a to i v zákulisí, tak vytáhla do boje!
Co Brno na sestup nebo Hradec?
Mozna bych v tomhle ohledu letos veril i v Teplice.
hahaha.. se prober. :-)
Přesně tak. Ale tyhle týmy asi nikdo nezná.
nebo Baník
Hradec a Příbram
Ten Zelenka je z tý Plzně taky hotovej.
Ten taky, ale Kozohorský daleko víc. To je k zblití.
Ale je alespoň vidět, jakou protekci má Plzeň ve sportovní redakci ČT. Pak se není čemu divit, když se ty pomoci plzeňským od pískajících šmejdů v ČT nerozebírají.
lol
Jasně, je to celosvětový spiknutí proti Plzni
proti?
To je jedno, ubulení josu "fanoušci" obou
Ono je pak zajímavé se občas podívat na ten souhrn kola a člověk se nestačí divit té cenzuře v jejich zápasech.
ježiši, ty seš chudák....
Ty jsi dobrej šašík :) Je to spiknutí!
Tak se s tím smiř, že hrajou nejatraktivnější fotbal...a z tvého dětského pláče maj ostatní jen zábavu.
Za Českou tam je Čapoun! Dohráno mám pořešený jako nikdo..
Kozohorský odpovídal navlečený do plzeňského dresu, ne? A ty jeho náznaky, že se Plzni ubližuje ... No hrůza. Když si člověk vybaví například zápas Plzně v Liberci nebo se Spartou ...
ty si jelito
Jirko nebreč pořád...
to není o brečení. Podívej se na to, co vyblil Kozohorský. On nejen že přehlíží, co se opravdu v lize od rozhodčích děje, ale ještě kritizuje "podivné chování svazu". Zrovna v době, kdy se korupci jde po krku, on za to kritizuje svaz a navlíká to na to, že jsou zrovna kluby úspěšné v Evropě, tak by se to mělo zamést pod koberec.
Fňuk...fňuk...a dup dup, nepíše se o nás, jsou zlí a je to celonárodní spiknutí!
Zaplač nám ještě něco, chudáčku
jen houšť. Ať to ostatní vidí.
To se neboj, oni to vidí :) Pověz nám ještě něco o spiknutí ve prospěch Plzně a zlých redaktorech, co ji protěžují
ne, ne, já chci, aby ostatní viděli, jak hrozně arogantní jste. Že ta skromná Plzeň ze začátku už je dávno a dávno pryč.
ty musíš bejt hroznej debil
z vás sparťanů se vážně stávají největší plačky ligy
Žejo? Člověk by to skoro nečekal a vida...
Kdo by zrovna od tebe čekal objektivitu, vid... Věř, že i Plzni se ubližuje, ale já v tom nevidím nic tendenčního. Ubližuje se Plzni, ubližuje se Spartě, ubližuje se Jablonci - prostě se dějí chyby. Nic tendenčního.
OT: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/268030_10151290041194719_1272552980_n.jpg
První kartoniáda na české scéně. Sezona 2002/03 a utkání FCB-ACS
To se někde psalo, že byla první? Přijde mi to docela pozdě...v roce 2003. Čekal bych to tak o 3-4 roky dřív.
http://www.ultrassparta.cz/fotogalerie/1344334351-old-school-11.jpg
Zápas Teplice-Sparta, ale rok nevím. Je to v rubrice old school na webu ultrassparta.cz. Nicméně předtím jsou fotky ze sezóny 1999/2000 a potom 2001/2002, takže pokud to není vyloženě na přeskáčku, tak by ta první kartoniáda mohla být staršího data.
Hele, je to možný, o tomhle se přít nebudu. Jen jsem dalo by se říct vícekrát četl, že na tomto zápase byla první kartoniáda.
Zkoušel jsem to zjistit i na jiném webu a tam je stejná fotka v rubrice staré výjezdy a většina fotek pochází z druhé poloviny devadesátých let. Ale zrovna na těch z Teplic není popisek s rokem, kdy se zápas hrál .
první velká, celotribunová
To je mi povědomé, tam jsem asi byl.
dávam jedničku, takový úspěch, co letos se už opakovat nikdy nemusí...
Naopak se mi líbí (od tohohle člověka překvapivě) odpověď Hoftycha. Celá společnost je prolezlá korupcí, tak se nedivme, že ji máme i ve fotbale.
Pravdu dí.
Česko je co se týče korupce průměrná země, takže bych to zas tak nehrotil.
co se Evropy týče určitě nadprůměr, ale princip je v tom, že když se uplácá všude, fotbal není oáza klidu
Ve fotbale se točí spousta peněz a je jasné, že se stále bude někdo pokoušet
Tak celá západní i severní evropa je na tom samozřejmě líp.
Opravdu nečeká informace, která do toho vnáší nový pohled na problematiku.
no vidíš, vždy se dozvíš něco nového
Zato ty jsi do toho vnesl nový rozměr.
Ať je na tom někdo líp nebo hůř ... To je irrelevantní. Důležitý je to, že prostě fotbal nemůže být jedinej čistej ostrov v moři špinavosti.
Já bych ani neřekl. Ono když se člověk podívá na korupční kauzy i třeba v superslušném a superdisciplinovaném Japonsku, tak proti tomu nějaké Promopro nebo sedmička pro Ratha vypadá jako ukradené lízátko.
Taky Rathovo prachy jsou oproti tomu všemu takový drobný na žvejky.
Asi žvýkám jinou značku než Rath.
takže bereš méně?
Asi jo no. Nemůžu si dovolit žvýkat vůbec.
To žvýkáme všichni, my běžní smrtelníci. Jsou tu ale nelegálně napakovaní lidé za x stovek milionů nebo miliard. Na ty se kašle a honí se malé ryby, protože ty větší si můžou dovolit platit držhubné.
Vlastně v porovnání se svědem jsme na tom celkem dobře. Jen se u nás hodně brečí a pomlouvá. Jako to bude pravděpodobně i v tomto případě.
Tak ono obecně se v diskuzích objevuje hromada lidí, co pořád píše příspěvky ve smyslu, že tohle a tamto se může stát jen v ČR, že takhle se můžou chovat jen Češi, že takhle zkorumpované je to jen u nás a blabla. Skoro by to chtělo napsat, že jedinci s takhle omezeným přehledem jsou jen u nás, ale i ti jsou určitě jinde.
Korupce? Jen kreativní vyjednávání.
podložené přesvědčujícími argumenty:)
Je to jenom o výši provize pro člověka, který rozhoduje o cizích penězích bez zodpovědnosti a bez nároků na kvalitu provedené práce.
každý máme svou cenu
Já to nikam nehrotím. Nesnáším sebemrskačství s tím, že si člověk vlastní neschopnost omlouvá tím, že je všechno jen chybou společnosti, ale na druhou stranu u nás je velmi vysoká míra korupce (neporovnávám nás s nikým), a tak se prostě nemůžeme divit, že stejně vysoká míra korupce je i ve fotbale.
Nemůžeš říct, že míra korupce je u nás vysoká, když nás s nikým neporovnáváš.
tohle je slovíčkaření. Můžeš klidně říct, že tady korupce prostě je. A jelikož je ve společnosti, bude i ve fotbale.
Jednoznačně, taky jsem se nad jeho odpovědí zastavil.
Že prý Baník...
ani bych se nedivil...
No tak ... motáte se kolem toho padáka už docela hodně let. Jednou se ucho utrhnout musí.
Jsou tu takový páky, který ten Baník v lize udrží. Jsou tam horší adepti na sestup.
Ale jo, já chápu moravskou výpomoc. Já chápu, že jsou horší kandidáti, ale podívej se na Brno - taky tam prostě zahučeli. I přes tohle všechno.
Pomůže jim sestup? Někomu ta druholigová očista pomůže, která se třeba vyplatila v Newcastlu, když minulou sezonu bojovali o LM, ale taky tu jsou případy, kdy se ta krize v tom klubu ještě prohloubila viz. Portsmouth, který sestoupil z i Championshipu a v League One je na sestupových pozicích. Sice má Portsmouth mnohem větší finanční problémy než Baník, ale i tak ten sestupový scénář nemusí pro Baník skončít dobře.
Mně je baník víceméně volný, ale kdybych si měl vybrat, zda se půjdu podívat na Baník nebo na (plácnu) Příbram, tak s Baníkem to má vždycky trochu větší náboj. Čili by v lize určitě chyběl.
Nicméně to v Ostravě vedou, jak to v Ostravě vedou, takže je sestup nemusí minout. A jestli jim pomůže? Může a nemusí.
Baník se moravských výpomocí neúčastní.
To je sice pravda ale mužstvo není třeba kvalitně tak horší jako minulý rok (Pokud doufám neodejde Vomáčka). I toho trenéra máme. Branky narozdíl od minulé sezony taky dáváme. Nevidím v tom problém.
nn
Po tragickém podzimu máme 17 bodů a k záchraně by mělo stačit trapných 13.
Baník nesestoupí nikdy!
http://www.youtube.com/watch?v=g71A6_FzAWA
vylízaný palice
V čem?
Jinak, bude letos hláška roku?
Bude.
Jak na MS? ..
Čech - Selassie(Rajtoral,Řezník), Latka, Suchý(Kadlec), Limberský(Kadlec) - Darida, Hübschman, Horváth(Hořava, Pospíšil) - Tecl(Šural, Kadlec), Lafata(Kozák, Pekhart), Pilař(Krejčí)
Horváth
Jako záplata naprostá špička..
To by si musel vzít vlastní trenky.
Jako záplatu beru, pokud bude ve stále stejné formě (což je vzhledem k jeho věku nepravděpodobné). Do základu určitě ne.
Řezník? Latka? To zas bude nějakej turnaj ligovejch výběrů?
Jak na MS?
Jestli je to sestava diváků u TV, tak je to možné, ale spíše budou koukat na MS doma každý sám.
Proč sestava na MS, když se tam ten tým ani nedostane?
A to víš jak?
Pouze fabuluju, je na tom něco špatného?
Asi ano, když jeho fabulaci napadáš
Napadám? Ale jdi ty kecko, nemáš ani páru co je to napadání jiné fabulace. Já se jen divil nad jeho myšlenkou, nic víc.
no tak já se divím nad tvojí. Kde je problém?
Ty si v tom jak první viděl problém. Já se slušně optal "proč..." a ty ses mi vysmál, tak nevím co tu nacvičuješ.
Záměrně jsem reagoval stejně, jako ty na něj abych ti ukázal, jak nesmyslná je tvoje připomínka. Vidím, že někteří chápou velmi pomalu.
Krásné, díky
Čech/Vaclík - Gebre/Rajty, Sivok/Suchý/???, Kadlec/Latka, Limberský/Kadlec - Hübschman/Darida, Jiráček/Plašil - Dočkal/Petržela/Kadlec, Rosický/Hořava, Pilař/Vydra - Necid/Lafata/Kozák
Čech(Vaclík)- Gebre(Rajtoral),Sivok,Suchý,Limberský (KIadlec)- Hubschman, Darida(Jiráček)- Kadlec(Dočkal), Rosický(Pospíšil), Pilař (Krejčí)-Pekhart (Kozák)
Kadlec? jasnej Dockal...
Na podzim Kadlec o několik tříd lepší. Navíc daleko lépe zapadne do systému. Pokud si udrží formu, jasná volba
Navíc Dočkal neumí 1 na 1.
říkám, že se do tohoto systému moc nehodí.
Na podzim měl právě ďábelskou formu Dočkal i Kadlec, takže jsou to docela příjemné starosti
jasnej jako proč?
rosa končí sysel darida ted pujde ven kde bude sedet takze taky out pekhart kolohnát,pilař už se ted bude jen trapit a paberkovat se znanenima ,latka ani omylem
Vidím optimista
Vypsaná Fixaaaaaaaaaaa
UDG
kde??
DAVID KOZOHORSKÝ: Plzeň. Řadím jí do druhého evropského sledu....a toto je hláška podzimu
No nevím. Do prvního bych ji zatím neřadil.
Experti ze studia... :)
100. pro vracení titulu na Letnou
My vám ho tam klidně přivezeme ukázat.
Drobny
OT: co ze s tim Drobnym?
viděl bych to tak, že jel v noci (kolem 02:00) nachcanej po sjezdovce na bobech a narazil do stromu
nj, dělal asi blbosti no, to se nevyplácí...sem si říkal, co vůbec dělal s bobem na sjezdovce?
R.I.P. Václav Drobný
http://isport.blesk.cz/clanek/fotbal/135433/zemrel-fotbalista-vaclav-drobny-32-v-noci-se-zabil-na-bobech.html
no tak to je strašný. Navíc tak debilní a zbytečná smrt.
Škoda zmařeného mladého života. Sice toho Venca Drobný za Spartu mnoho neodehrál, ale i tak si zaslouží za své služby poděkování. Vacláv Drobný - navždy sparťanem!!! Kurva, to je během dvou let už další sparťan, který přišel tragicky o život. Jdi do píči zubatá!
Zubatá si nevybírá, přijde a ty nic nenaděláš. Tento rok byl opravdu co se tohoto týče nejhorší, který jsem kdy zažil.
rozepiš to, mě přijde posledních 5 let tich tragédii nějak pořád stejně...
"nejhorší, který jsem zažil" ... dokud to nezasáhne tvé blízké okolí, tak to tolik nevnímáš. Umírá se dejme tomu stále ve stejné míře, ale pokud jde o lidi, kteří ti blízcí, ať už přímo nebo jen názory a postoji, tak to bereš jinak. A takhle to mám letos já.
Václav Drobný zemřel
To je hrozný Venco odpočívej v pokoji
hrozne
Pochybuju, že byl Venca střízlivej. Každý svého štěstí strůjcem. Každopádně upřímnou soustrast, je to tragédie
Nepiješ? Kdyby každý kdo je navalený měl umřít při nějaké nešťastné náhodě, třeba cestou by spadl a rozrazil i hlavu tak je polovina republiky mrtvá...souhlasím, každý svého štěstí strůjce, jenže po bitvě každý generál
jasne, ale, ked uz je opity, tak netreba vymyslat picoviny
Děláš si srandu? Opít se a nevymýšlet blbiny? Vždyť to jde ruku v ruce. A zrovna bobování (nevím jak velká ta sjezdovka byla) mi nepřijde jako až tak velká hovadina.
Maximálně nějaká ta decka vína k dobrému jídlu jinak ne, ačkoliv tomu dřív bylo úplně jinak. No, něco jiného je cestou z hospody spadnout nebo to narvat třeba na kole do značky, než když se pustíš na sjezdovce na bobech dolů. Ale to jen předpokládám ten vliv alkoholu. Nešťastné náhody se můžou stát, i když si střízlivý. Je mi Venci líto, tohle je hodně smutný.
Ne že bych se chtěl ožralců nějak zastávat, ale teď jsem se vrátil z nákupů a ty chodníky jsou jeden led. V tomhle si tu hlavu rozbeješ a nalitej být nemusíš. Ale máš pravdu - když někdo chlastá v takovýmhle už tak dot rizikovým prostředí, tak jde té smůle naproti.
Já rozhodně nechci aby to vypadalo, že jsem proti opilcům, to vůbec ne. Mě nevadí a v určité míře nějaká ta sranda být musí. Ale jak píšeš, při té ledovce tomu šel dost naproti
to i řidiči teda jdou smrti naproti když jezdí na ledovce
Pokud jedou rychle a nepřizpůsobí jízdu, tak samozřejmě.
jestli řídíš tak víš, ži při normální předepsané rychlosti tě to může kdekoliv vyhodit. Narážím na to, že bobování napitý, není zas extra riskování života, že by tomu šel naproti
Řídím docela dost, takže zkušenosti vcelku jsou. Když vidím extra mokro nebo ledovku, tak jedu klidně i 50 km/h mimo město a 70km/h dálnice. Nejde mi o čas, ale hlavně dojet. Jinak bobování je taková blbá náhoda. Třeba byl na sjezdovce a něco ho vyhodilo bokem do stromů. Stát se to může i za střízliva, i když ve 2 ráno... nevím, jestli to měli osvětlený.
souhlas
Pokud jezdí, když musí, tak jim nic jinýho nezbyde. Dál viz mrázik
Ty vole
Václava jsem měl opravdu rád,velkej sparťan.
dokud to nebude na nějakym důveryhodnym serveru, tak tomu odmítam věřit, prostě ne!
myslis, ze by si tohle nekdo vymyslel? ... nebo vydaval, ikdyz by to nemel overene?
tohle by snad neudělal ani blesk
doufam v to, že udělal, jestli ne, tak je to vážně v háji...
Teď to bylo na ČT24
co to je za blbost?
Karas z Kosic na skusku do Liberca..tak sa drz Kamil, mas na to
Odpočívej v pokoji Václave. Bude mi chybět to tvoje R.
DAVID KOZOHORSKÝ: Pokud se bude rozhodovat pouze na hřišti, tak by měla získat titul Plzeň. A jak tohlec šťouchnutí do Sparty tu hned sparťany rozpálilo .
To jsou čuráci mě jebne, prý Baník spadne, Příbram, která v lize neměla nikdy být, je tam kvůli mafiánovi Starkovi a dalším kokotům co tunelujou kolem.
Spadne Příbram (16.) a Brno (15.)
přesně tak, Baník zachrání skvělý kouč Pulpit
Svitavsky Pulpit Dobre daval tem klukum u nas, chudaci v Ostrave
A proto za 4 zápasy 3 vyhrál a udělali jsme 9 bodů...
hlavně že ste všichni na něho nadávali
Všichni zas ne ale zrovna důvěru nesplňoval, o tom žádná. Ale zatím se mu dařilo.
obábám se prudkého poklesu
aspon si ten postup vybojovali v druhy lize ne jak trapny brno a slovácko který postupujou ze 4. respektive z 10.!! místa
Brno bylo další na řadě...
Baráž a EURO - : , Kvalifikace na MS- ,
přáteláky- = takže za 2
OT: http://www.ahaonline.cz/clanek/sport/81909/ulet-do-slavie-odpusten-franz-straka-zase-jsem-spartan.html
to je vůl
A kdyz si clovek vezme ze kvuli odvolani tohodle blba byla sparta rozdelena...
R.I.P. Venca Drobný Ztratili jsme výborného fotbalistu, velmi objektivního komentátora a hlavně dobrého člověka.. tragédie..
Kozohorský
Plzen, ze je "jednooky kral"??? Co to ten debil mele?
Jo to je asi největší blbost z celého článku.
VÁCLAV DROBNÝ: Českým mistrem bude Sparta, tady za mě mluví srdce, jinak ani nemůžu, ale bude to opět asi boj až do konce, ale nezbývá mi než věřit, že to nakonec bude ona, kdo bude slavit titul.
Snad ten titul i pro Drobného vyhraje nakonec Sparta..
Petr Novotný je kdo?
Jakou známku byste dali repre? Vítězí za 3, já si myslím že tohle nebyl náš průměr a že se nám EURO dost povedlo... takže dávám za 2 a pokud se dostaneme na MS jakože jo, tak to bude příští rok jasná 1
redaktoři eurofotbalu, fakt Vám příjde adekvátní dávát sem názory Vaška Drobnýho asi 7 hodin po jeho smrti? :P
mně to přijde nejen normální, ale docela i docela pěkný ... Je vidět, že na tom světě Vašek něco znamenal.
Ber to jako poslední názory před smrtí, mě to přijde celkem důstojné. A podle mě se rozloučil celkem kvalitnímy slovy.
Za prvý to není nic špatnýho a za druhý, ta zpráva o jeho úmrtí se začala šířit někdy před polednem. V době vydání téhle ankety to nikdo nemohl tušit.
200. pro klub AC SPARTA PRAHA
BÍLEK VEN!!!
Bez vyhazování trenéra bych už si nedokázal představit fotbalovou diskuzi. To už tu bylo za Chovance
Vždyť to jsou podobní pobudové, Chovanec s Bílkem by se mohli chytit za ruce. Bratři v triku.
A co Bruckner? Taky pobuda? Na každého trenéra repre se nadávalo. A jelikož je to známka velmi nízké inteligence a nulových znalostí, je mi z toho smutno.
máš sice pravdu. ale Bílka taky nemohu vystát - prostě mi nesedí, jestli máš kolikrát oči a uši tak musíš uznat i ty sám, že není něco v pořádku.. Nechápu jak se pořád nadává Bílek ven!! ale aby zas bylo ticho a jen se odtakávalo - to by bylo horší.. Na Brucknera nikdo nemůže říct ani slovo a ten Chovanec nebyl žádnej zázrak, ale kvality měl nepopřitelný..
Bílek má jeden problém, a to je komunikace s veřejností. Ono se ani není čemu divit, když se na něj od první chvíle valí nesmyslná kritika. Co se ale týče trenérských kvalit, tak mu není moc co vytknout. Vyhrál skupinu na Euru, pozval do týmu spoustu nových hráčů a hned je dokázal začlenít... prostě odvádí doboru práci.
já vím, že nějaké super věci dokázal. Ale asi jsem moc náročnej člověk namlsanej z bývalých úspěchů čr. Třeba: když jsme hráli už nevím s kým, ono je to jedno, protože to je ve většině zápasů. - prostě hrajeme hrozně a on po zápase řekne jsem spokojen s výkonem - tak jsem asi moc velká hlava, ale to je prostě snad provokace - za to bych trval
Chudáčci hráči, výborní fotbalisté, kteří se mohou měřit s evropskou špičkou a ten dareba Bílek brzdí jejich neskonalý potenciál .
fotka jak z brazzers.com
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele