Anglický glosář: O příšerné defenzívě Arsenalu a nepochopeném Leicesteru
Užili jste si reprezentační přestávku? Slyším odevšad hlasité NE? Potom vítejte zpátky v neuspořádaném rendlíku zvaném Anglický glosář, který neomylně značí konec reprezentační pauzy a uplynutí dalšího kola anglické Premier League. Tentokrát v duchu jednoho zhrzeného příznivce zejména o špatném Arsenalu...
Během reprezentační pauzy jste si mohli od této směsice rádoby humoru a rádoby analýzy náležitě odpočinout u tradiční Kostky za měsíc srpen. Teď se ovšem po 10 dnech dovolenkování vracím ještě silnější jako každý fotbalista po zranění.
Pohled na tabulku hovoří jasně: tohle už je konečně rok Liverpoolu FC. Smějte se, jak chcete, ale tentokrát už nelze pochybovat. Pět bodů na Man City a stoprocentní bilance, rovná se neotřesitelné postavení.
Až na to, že zpochybnit se přirozeně dá ledacos, a tak si po pěti kolech — tedy zhruba po první osmině sezony, kde se jak známo láme chleba — uvedeme dva více či méně pádné důvody, proč titul nevyhraje ani Liverpool ani City, a to bez představení alternativ, protože plusová hodnocení jsou příliš mainstream.
Definitivní řešení diskuze, která zachvátila všechny kouty sociálních sítí a mediálních prostorů.
Předmět debaty: Nakolik se můžeme smát obraně Arsenalu?
Jádro debaty:
Asi vám to přes víkend neuniklo: Arsenal se proti Watfordu ukázkově sesypal a z pohodlného vedení 2:0 proti doposud jednobodovému soupeři rázem byla šťastná, ne-li rovnou uhaluzená remíza 2:2. Už jakmile se Gunners v hlavách viditelně rozhodli výhru prostě "ubránit", všem přihlížejícím museli cukat koutky. Michael Cox to po závěrečném hvizdu pro The Athletic vystihl trefně: Arsenal byl defenzivní, zatažený hluboko v obranné ulitě, aniž by přitom jako celek uměl pořádně bránit. Podobně jako proti Liverpoolu. Nebo proti Watfordu letos v dubnu, kdy se rovněž trefil Aubameyang, jen tehdy Arsenal vedení uhájil.
Už když Emery na jaře s Watfordem Emery zuřivě přepínal mezi rozdílnými formacemi, doba hájení nového manažera pro mnohé uplynula. Teď je již definitivně po ní, a přesto se zdá, jako by Arsenal stále neměl žádnou identitu; nic zažitého, nic osvědčeného, o co by se šlo vždy v největší nouzi opřít. V neděli Emery pro změnu tvrdohlavě trval na diamantu v záloze, který neustále přetěžoval obranu. Je to buď plán A, nebo plán B až D. A součástí jakéhokoliv plánu je zjevně vždy, za naprosto každých okolností, zcela horentní množství odevzdaných balonů poblíž vlastního vápna. Suverénně největší množství z celé ligy.
Ale proč zabředávat do husté existenciální krize Emeryho Arsenalu, když tu máme tolik statistických pomůcek k provedení podstatně přímočařejší analýzy: v době závěrečného hvizdu žádný tým v pěti nejlepších evropských ligách nečelil tolika střeleckým pokusům jako Gunners (96) a po pondělních dohrávkách platí, že v průměru na zápas jsou propustnější akorát celky Turína a Janova. Dokonce i naprosto zoufalé Derby County — 11bodový nováček sezony 2007/08 — v prvních pěti kolech soupeřům dovolilo "jen" 82 ran.
Samozřejmě, pět kol je miniaturní vzorek, ale v případě Arsenalu se zcela evidentně jedná o dlouhodobý jev. Od startu minulé sezony (tedy konce Wengerovy éry) Arsenal dle databáze Opta inkasoval čtrnáct gólů po individuálních chybách, tedy alespoň o dva více než kterýkoliv další tým v lize. Neschopnost Emeryho svěřenců udržet čisté konto na hřištích soupeřů se loni stala učiněným folklorem a celkem 59 inkasovaných branek na prostoru 43 ligovch zápasů je vizitka srovnatelná s tou Crystal Palace. Zhruba od 30. Emeryho utkání ve funkci křivka expected goals against (očekávaných obdržených gólů na základě vytvořených šancí soupeřů) takřka nezadržitelně stoupá a nasvědčuje tak jasnému trendu.
Watford před víkendem ještě nikdy v PL tolikrát (31x) nevystřelil. Arsenal ještě nikdy tolika střelám nečelil. A jistě, můžete namítat, že pouhá třetina těch projektilů se vměstnala mezi tři tyče. Ovšem nechat soupeře hned 16krát pálit zvnitřku šestnáctky, to je zkrátka alarmující číslo — ať se na něj díváte z jakéhokoliv úhlu. A jakouže perspektivu zaujali námi oslovení ligoví soupeři?
Řečník z Leicesteru:
Nechat poslední tým 30krát vystřelit a mít pak v dohledné době mistrovské ambice? Heh.
Řečník z Chelsea:
Dostat zkraje sezony 2x dva góly, 1x tři góly, a přesto dál pomýšlet na titul? Tovítežejo, snílci.
Řečník z Crystal Palace:
Přivést stárnoucího stopera Chelsea s cílem vyspravit nefungující defenzívu? Hodně štěstí.
Řečník z Manchesteru City:
Když na rozehrávku od vápna nemáš stopery, nedělej to.
Řečník z Tottenhamu:
Může hned v téhle sezoně někdo rozčísnout neohrožený peloton z minulého ročníku?
Nezdálo se to moc pravděpodobné už před výkopem a na situaci se od té doby příliš nezměnilo. Tottenham udržel Eriksena a sobota odkryla jeho sílu, avšak stále platí, že má největší starosti sám se sebou — ať už se týkají lepšího zapojení jejich dlouholetého útočníka nebo podivně otupeného presinku. Přesvědčivě dál nepůsobí ani Manchester United, respektive Ole Gunnar Solskjaer, ani Chelsea, respektive Frank Lampard. Ať už jsou oba manažeři ve skutečnosti jakkoliv nadaní, tenhle ročník jim ještě nejspíš patřit nebude.
A tak je to zkraje opět mezi Manchesterem City a Liverpoolem, nadále více či méně suverénním tandemem. O jejich vyhlášených zbraních se již napsaly desítky článků, a leč hvězdné duely nikdy neomrzí — Salah vs Sterling; Mané vs De Bruyne; Van Dijk vs... Otamendi? — my se vydáme přesně opačným směrem.
Manchester City
Proč hlavně ne:
Odejde vám stoper s táhnoucí se pověstí vrchního lazara, a tak se vám v lazary promění pro jistotu všichni pozůstalí stopeři? Kristova noho. Aymeric Laporte mimo na čtyři měsíce, John Stones zhruba na měsíc, a k tomu první ligová prohra od konce ledna. Guardiola bude muset bez celé své ideální stoperské dvojice přečkat možná jen zápasy s Watfordem, Evertonem a Wolverhamptonem, což není nutně nejsilnější sbor protivníků, ale jakákoliv představa Nicolase Otamendiho jakožto tahouna zadní řady zkrátka fanoušky City přirozeně posílá do kolen. PokudDedryck Boyata konečně nenaplní potenciál se Fernandinho šmahem nepromění v jemnější verzi Javiera Mascherana, Citizens prostě budou nevyhnutelně téct a při aktuální šňůře Liverpoolu je teď každý ztracený bod eventuálně fatální vodou na mlýn rozjetému rivalovi.
Proč také ne:
Vynořilo se to opět v kontextu bizarní remízy se Spurs, kteří sice celý zápas šlapali vodu, ale k remíze mu nakonec stačil i jen jeden dobře kopnutý roh. Pokud má Guardiolovo City nějakou konzistentní slabinu, jsou to dozajista právě obranné standardní situace. Po zápase s Tottenhamem platilo, že z 25 inkasovaných branek od startu minulé sezony rovnou deset (40 %) vyvěralo ze standardek. Jinak řečeno: Lamelova parádní trefa na 1:1 byla prvním ligovým gólem, který City dostalo ze hry za dlouhých 16 (!) zápasů. Teď na Norwichi jsme to tu měli zas — první branka utkání padla do sítě šampionů po rohu.
Liverpool
Proč hlavně ne:
Je to Liverpool, come on. Kolikrát jsme tu už takový "rok Liverpoolu" měli? Letos na titul nestačila ani historická sezona. Pět let zpátky jim model Michaela Caleyho dával tři kola před koncem 80procentní šanci na vavříny, a stejně skvělou příležitost zahodili s Chelsea, která se nutně nesnažila vstřelit gól, resp. Crystal Palace (3:3), který naopak góly tradičně nedával, aby Liverpoolu za 10 minut nasypal rovnou tři. Devátého ledna 2009, kdy se Rafa Benítez na tiskovce jal s pomocí jedné áčtyřky vyjmenovávat, co všechno se mu nelíbí na chování Sira Alexe Fergusona či rozpisu utkání Man Utd, vévodil Liverpool tabulce s náskokem sedmi bodů. Za celou sezonu prohrál jen dvakrát, a stejně se umístil pod svým úhlavním rivalem. Během ročníku 2001/02 pro změnu Gerard Houllier na Fergusona vyzrál hned třikrát a Liverpool dovedl k tehdy rekordnímu bodovému zisku, ale to zas tenkrát nestačilo na Arsenal. Slibné jaro 1991 zpackalo nečekané adieu Kennyho Dalglishe, pod jehož vedením Reds prohráli jen dvakrát z 24 ligových klání...
Proč také ne:
Klika Firmino-Mané-Salah je nadále při chuti a jejím narážečkám i vinglům dál nelze nepodlehnout. Žádnou náhodou — a hlavně jejich zásluhou — se Liverpool o víkendu stal teprve třetím týmem (jednou Arsenal, dvakrát Man City), který si v Premier League připsal 14 vítězství v řadě. To je věru úctyhodná série, kterou příštími řádky nemíním nijak znehodnocovat, ale nepůsobí Liverpool též na vás tak nějak... zranitelněji? Od Norwiche se nechal přestřílet, jako se mu to dřív pod Kloppem jednoduše nestávalo, a za Newcastlem teď doma zaostával celých 20 minut, když loni na Anfieldu dohromady prohrával pouze minut 28. Záloha soustavně nedocvakává a vzadu především Robertson zažívá dramatický pokles individuální formy, což po znatelném vzepětí počínaje druhou třetinou duelu s Newcastlem opět potvrdil včera s Neapolí.
Původní testovací případ: David Luiz (Arsenal)
Dvě zaviněné penalty ze čtyř startů za Arsenal. Tři penalty ve 160 startech za Chelsea.
Záložní testovací případ: Moussa Djenepo (Southampton)
Už na letošním Africkém poháru národů bylo zřejmé, že Moussa Djenepo oplývá fenomenálním driblinkem, kdy je schopen soupeře v plném sprintu, bez zřetelného ubrání na rychlosti, dočista oloupat skrze tu nejúspornější, nejefektivnější kličku na malém prostoru. Hlavním otazníkem pro mě bylo, jestli tuto schopnost zvládne týden co týden přetavovat ve finální produkt, a první krůčky v Southamptonu zatím dávají důvod k optimismu.
Proti Brightonu se úchvatně prosadil, sotva si po vystřídání potykal s míčem, a proti Sheffieldu United nyní tři body vystřelil touto parádou. Způsob, jakým se zbavil Norwooda, bere dech i na několikáté zhlédnutí:
Všichni se zase jednou třásli, až zneuznaný lenoch Mesut Özil, který se jen díky spoluhráčům a slepě hlasujícím fanouškům Arsenalu stal mistrem světa i pětinásobným nejlepším hráčem Německa, konečně přijde o nejdelší šňůru asistencí v historii Premier League. Bohužel, sláva se opět přinejmenším na pár měsíců odkládá: Kevin de Bruyne proti Norwichi žádný gól nenachystal a zasekl se tak již na "pouhých" čtyřech po sobě jdoucích startech s gólovou nahrávkou. Özil tak s rezervou tří utkání (vcelku 7) dál odolává.
Nevadí, v záloze máme hned několik liverpoolských kandidátů pro přebrání štafety. Reds nyní na Anfieldu vyhráli už pět zápasů v řadě, v nichž inkasovali jako první. V minulé sezoně se liverpoolští vedoucího gólu soupeře nikdy moc nelekali a získali zpět tři čtvrtiny (75 %) možných bodů. Další v pořadí z celé ligy? Pětadvacet procent. Přestože tak Liverpool prohrával jen sedmkrát za ročník 2018/19, ze znevýhodněných pozic stále povyhrával nejvíce bodů v soutěži. Solidní garancí úspěchu přitom zůstává Sadio Mané — ten nyní na Anfieldu zavěsil ve 35 duelech a po žádném nelitoval prohry. Jen dva takové zápasy ústily v remízu.
Referenci k Narcos nevidím. Musí tedy jít o "originál"... *emoticon opičky, co si zakrývá oči*
Eddie Howe se o tomto víkendu stal podle všeho vůbec prvním manažerem v dějinách anglické Premier League, jenž do základu postavil ne jen jeden, nýbrž rovnou dva páry hráčů se stejným příjmením a přece odlišnými rodokmeny. Skutečně, ani Lewis a Steve Cook ani Harry a Callum Wilson nejsou příbuznými, přičemž se všichni od počátečního hvizdu podíleli na nedělní výhře Bournemouthu 3:1 nad Evertonem. A co je na tom možná ze všeho nejlepší: se jmény jako King nebo Smith je tam vždy značný potenciál i na 3-4 páry. Jen houšť!
Tohoto ryze nepodstatného detailu si všiml Huw Davies, a s pohotovou verifikací přispěchal Duncan Alexander.
Inspirováno nahodilými web speciály pořadu HBO Last Week Tonight with John Oliver.
Není nad to, když si vztahovačný fanoušek jednoho klubu příliš vezme k srdci pokřik fanoušků druhého klubu, který si automaticky vykládá jako autenticky přezpívaný pokřik fanoušků třetího klubu. Pravda, když si popěvek příznivců Leicesteru v domnělém znění "Champions of England, You’ll Never Sing That" vzal osobně i jeden fanda Cheltenhamu během jedné letní přípravy, bylo to ještě docela roztomilé, ale jinak...?
Těžko říct, kdo s tím vlastně přišel, ale s velkou pravděpodobností se původně jedná o "chant" z dílny fanoušků Nottinghamu Forest, kteří takhle oslavovali svou evropskou dominanci z přelomu 70. a 80. let. V moderní éře se tento popěvek dostal zpátky do povědomí díky fanouškům Chelsea, kteří se v prosinci 2017 postarali o menší faux-pas, když se jako úřadující mistři Anglie posmívali Huddersfieldu, který svůj první titul získal o 31 let dříve než Londýňané. To bylo možná na první poslech lehce úsměvné, nicméně technicky v pořádku, neboť se tam zpívá o budoucnosti a nikoliv historii, ale gramatiku pro teď ponechme stranou.
Zarážející je hlavně to, že mnozí fanoušci, ba dokonce i renomovaní novináři, doposud nezavětřili klíčovou úpravu textu leicesterskými příznivci, kteří sice zprvu daný pokřik skutečně zakončovali větou "You’ll Never Sing That", ovšem po tragické havárii a úmrtí majitele klubu Vichaie Srivaddhanaprabhy koncem října 2018 přepnuli na duchaplné "You Made Us Sing That" (tzn. Vy jste nám umožnil se nazývat anglickými šampiony), které rozhodně dává smysl i dlouho po zisku titulu a bez ohledu na vavříny soupeře.
O shazování protivníků to holt úplně vždycky není. Takové fanouškovské pokřiky mohou též vzdávat hold.
Aneb kdo přijde na jediný dobrý důvod, proč by někdo něco takového dělal, má u mě magnet na lednici ve tvaru jednoho eura...
Během reprezentační pauzy jste si mohli od této směsice rádoby humoru a rádoby analýzy náležitě odpočinout u tradiční Kostky za měsíc srpen. Teď se ovšem po 10 dnech dovolenkování vracím ještě silnější jako každý fotbalista po zranění.
Pohled na tabulku hovoří jasně: tohle už je konečně rok Liverpoolu FC. Smějte se, jak chcete, ale tentokrát už nelze pochybovat. Pět bodů na Man City a stoprocentní bilance, rovná se neotřesitelné postavení.
Až na to, že zpochybnit se přirozeně dá ledacos, a tak si po pěti kolech — tedy zhruba po první osmině sezony, kde se jak známo láme chleba — uvedeme dva více či méně pádné důvody, proč titul nevyhraje ani Liverpool ani City, a to bez představení alternativ, protože plusová hodnocení jsou příliš mainstream.
Velká debata
Definitivní řešení diskuze, která zachvátila všechny kouty sociálních sítí a mediálních prostorů.
Předmět debaty: Nakolik se můžeme smát obraně Arsenalu?
Jádro debaty:
Asi vám to přes víkend neuniklo: Arsenal se proti Watfordu ukázkově sesypal a z pohodlného vedení 2:0 proti doposud jednobodovému soupeři rázem byla šťastná, ne-li rovnou uhaluzená remíza 2:2. Už jakmile se Gunners v hlavách viditelně rozhodli výhru prostě "ubránit", všem přihlížejícím museli cukat koutky. Michael Cox to po závěrečném hvizdu pro The Athletic vystihl trefně: Arsenal byl defenzivní, zatažený hluboko v obranné ulitě, aniž by přitom jako celek uměl pořádně bránit. Podobně jako proti Liverpoolu. Nebo proti Watfordu letos v dubnu, kdy se rovněž trefil Aubameyang, jen tehdy Arsenal vedení uhájil.
Už když Emery na jaře s Watfordem Emery zuřivě přepínal mezi rozdílnými formacemi, doba hájení nového manažera pro mnohé uplynula. Teď je již definitivně po ní, a přesto se zdá, jako by Arsenal stále neměl žádnou identitu; nic zažitého, nic osvědčeného, o co by se šlo vždy v největší nouzi opřít. V neděli Emery pro změnu tvrdohlavě trval na diamantu v záloze, který neustále přetěžoval obranu. Je to buď plán A, nebo plán B až D. A součástí jakéhokoliv plánu je zjevně vždy, za naprosto každých okolností, zcela horentní množství odevzdaných balonů poblíž vlastního vápna. Suverénně největší množství z celé ligy.
Ale proč zabředávat do husté existenciální krize Emeryho Arsenalu, když tu máme tolik statistických pomůcek k provedení podstatně přímočařejší analýzy: v době závěrečného hvizdu žádný tým v pěti nejlepších evropských ligách nečelil tolika střeleckým pokusům jako Gunners (96) a po pondělních dohrávkách platí, že v průměru na zápas jsou propustnější akorát celky Turína a Janova. Dokonce i naprosto zoufalé Derby County — 11bodový nováček sezony 2007/08 — v prvních pěti kolech soupeřům dovolilo "jen" 82 ran.
Samozřejmě, pět kol je miniaturní vzorek, ale v případě Arsenalu se zcela evidentně jedná o dlouhodobý jev. Od startu minulé sezony (tedy konce Wengerovy éry) Arsenal dle databáze Opta inkasoval čtrnáct gólů po individuálních chybách, tedy alespoň o dva více než kterýkoliv další tým v lize. Neschopnost Emeryho svěřenců udržet čisté konto na hřištích soupeřů se loni stala učiněným folklorem a celkem 59 inkasovaných branek na prostoru 43 ligovch zápasů je vizitka srovnatelná s tou Crystal Palace. Zhruba od 30. Emeryho utkání ve funkci křivka expected goals against (očekávaných obdržených gólů na základě vytvořených šancí soupeřů) takřka nezadržitelně stoupá a nasvědčuje tak jasnému trendu.
Watford před víkendem ještě nikdy v PL tolikrát (31x) nevystřelil. Arsenal ještě nikdy tolika střelám nečelil. A jistě, můžete namítat, že pouhá třetina těch projektilů se vměstnala mezi tři tyče. Ovšem nechat soupeře hned 16krát pálit zvnitřku šestnáctky, to je zkrátka alarmující číslo — ať se na něj díváte z jakéhokoliv úhlu. A jakouže perspektivu zaujali námi oslovení ligoví soupeři?
Řečník z Leicesteru:
Nechat poslední tým 30krát vystřelit a mít pak v dohledné době mistrovské ambice? Heh.
Řečník z Chelsea:
Dostat zkraje sezony 2x dva góly, 1x tři góly, a přesto dál pomýšlet na titul? Tovítežejo, snílci.
Řečník z Crystal Palace:
Přivést stárnoucího stopera Chelsea s cílem vyspravit nefungující defenzívu? Hodně štěstí.
Řečník z Manchesteru City:
Když na rozehrávku od vápna nemáš stopery, nedělej to.
Řečník z Tottenhamu:
Z(ne)vážení obou mistrovských kandidatur
Může hned v téhle sezoně někdo rozčísnout neohrožený peloton z minulého ročníku?
Nezdálo se to moc pravděpodobné už před výkopem a na situaci se od té doby příliš nezměnilo. Tottenham udržel Eriksena a sobota odkryla jeho sílu, avšak stále platí, že má největší starosti sám se sebou — ať už se týkají lepšího zapojení jejich dlouholetého útočníka nebo podivně otupeného presinku. Přesvědčivě dál nepůsobí ani Manchester United, respektive Ole Gunnar Solskjaer, ani Chelsea, respektive Frank Lampard. Ať už jsou oba manažeři ve skutečnosti jakkoliv nadaní, tenhle ročník jim ještě nejspíš patřit nebude.
A tak je to zkraje opět mezi Manchesterem City a Liverpoolem, nadále více či méně suverénním tandemem. O jejich vyhlášených zbraních se již napsaly desítky článků, a leč hvězdné duely nikdy neomrzí — Salah vs Sterling; Mané vs De Bruyne; Van Dijk vs... Otamendi? — my se vydáme přesně opačným směrem.
Manchester City
Proč hlavně ne:
Odejde vám stoper s táhnoucí se pověstí vrchního lazara, a tak se vám v lazary promění pro jistotu všichni pozůstalí stopeři? Kristova noho. Aymeric Laporte mimo na čtyři měsíce, John Stones zhruba na měsíc, a k tomu první ligová prohra od konce ledna. Guardiola bude muset bez celé své ideální stoperské dvojice přečkat možná jen zápasy s Watfordem, Evertonem a Wolverhamptonem, což není nutně nejsilnější sbor protivníků, ale jakákoliv představa Nicolase Otamendiho jakožto tahouna zadní řady zkrátka fanoušky City přirozeně posílá do kolen. Pokud
Proč také ne:
Vynořilo se to opět v kontextu bizarní remízy se Spurs, kteří sice celý zápas šlapali vodu, ale k remíze mu nakonec stačil i jen jeden dobře kopnutý roh. Pokud má Guardiolovo City nějakou konzistentní slabinu, jsou to dozajista právě obranné standardní situace. Po zápase s Tottenhamem platilo, že z 25 inkasovaných branek od startu minulé sezony rovnou deset (40 %) vyvěralo ze standardek. Jinak řečeno: Lamelova parádní trefa na 1:1 byla prvním ligovým gólem, který City dostalo ze hry za dlouhých 16 (!) zápasů. Teď na Norwichi jsme to tu měli zas — první branka utkání padla do sítě šampionů po rohu.
Liverpool
Proč hlavně ne:
Je to Liverpool, come on. Kolikrát jsme tu už takový "rok Liverpoolu" měli? Letos na titul nestačila ani historická sezona. Pět let zpátky jim model Michaela Caleyho dával tři kola před koncem 80procentní šanci na vavříny, a stejně skvělou příležitost zahodili s Chelsea, která se nutně nesnažila vstřelit gól, resp. Crystal Palace (3:3), který naopak góly tradičně nedával, aby Liverpoolu za 10 minut nasypal rovnou tři. Devátého ledna 2009, kdy se Rafa Benítez na tiskovce jal s pomocí jedné áčtyřky vyjmenovávat, co všechno se mu nelíbí na chování Sira Alexe Fergusona či rozpisu utkání Man Utd, vévodil Liverpool tabulce s náskokem sedmi bodů. Za celou sezonu prohrál jen dvakrát, a stejně se umístil pod svým úhlavním rivalem. Během ročníku 2001/02 pro změnu Gerard Houllier na Fergusona vyzrál hned třikrát a Liverpool dovedl k tehdy rekordnímu bodovému zisku, ale to zas tenkrát nestačilo na Arsenal. Slibné jaro 1991 zpackalo nečekané adieu Kennyho Dalglishe, pod jehož vedením Reds prohráli jen dvakrát z 24 ligových klání...
Proč také ne:
Klika Firmino-Mané-Salah je nadále při chuti a jejím narážečkám i vinglům dál nelze nepodlehnout. Žádnou náhodou — a hlavně jejich zásluhou — se Liverpool o víkendu stal teprve třetím týmem (jednou Arsenal, dvakrát Man City), který si v Premier League připsal 14 vítězství v řadě. To je věru úctyhodná série, kterou příštími řádky nemíním nijak znehodnocovat, ale nepůsobí Liverpool též na vás tak nějak... zranitelněji? Od Norwiche se nechal přestřílet, jako se mu to dřív pod Kloppem jednoduše nestávalo, a za Newcastlem teď doma zaostával celých 20 minut, když loni na Anfieldu dohromady prohrával pouze minut 28. Záloha soustavně nedocvakává a vzadu především Robertson zažívá dramatický pokles individuální formy, což po znatelném vzepětí počínaje druhou třetinou duelu s Newcastlem opět potvrdil včera s Neapolí.
Novým spasitelem [klubu X] je...
Původní testovací případ: David Luiz (Arsenal)
Dvě zaviněné penalty ze čtyř startů za Arsenal. Tři penalty ve 160 startech za Chelsea.
Záložní testovací případ: Moussa Djenepo (Southampton)
Už na letošním Africkém poháru národů bylo zřejmé, že Moussa Djenepo oplývá fenomenálním driblinkem, kdy je schopen soupeře v plném sprintu, bez zřetelného ubrání na rychlosti, dočista oloupat skrze tu nejúspornější, nejefektivnější kličku na malém prostoru. Hlavním otazníkem pro mě bylo, jestli tuto schopnost zvládne týden co týden přetavovat ve finální produkt, a první krůčky v Southamptonu zatím dávají důvod k optimismu.
Proti Brightonu se úchvatně prosadil, sotva si po vystřídání potykal s míčem, a proti Sheffieldu United nyní tři body vystřelil touto parádou. Způsob, jakým se zbavil Norwooda, bere dech i na několikáté zhlédnutí:
There seems to be something special about @MoussaDjenepo2 and away day goals #saintsfc pic.twitter.com/6SN3YrNAmM
— Southampton FC (@SouthamptonFC) September 14, 2019
Narativ je mrtev, ať žije narativ
Všichni se zase jednou třásli, až zneuznaný lenoch Mesut Özil, který se jen díky spoluhráčům a slepě hlasujícím fanouškům Arsenalu stal mistrem světa i pětinásobným nejlepším hráčem Německa, konečně přijde o nejdelší šňůru asistencí v historii Premier League. Bohužel, sláva se opět přinejmenším na pár měsíců odkládá: Kevin de Bruyne proti Norwichi žádný gól nenachystal a zasekl se tak již na "pouhých" čtyřech po sobě jdoucích startech s gólovou nahrávkou. Özil tak s rezervou tří utkání (vcelku 7) dál odolává.
Nevadí, v záloze máme hned několik liverpoolských kandidátů pro přebrání štafety. Reds nyní na Anfieldu vyhráli už pět zápasů v řadě, v nichž inkasovali jako první. V minulé sezoně se liverpoolští vedoucího gólu soupeře nikdy moc nelekali a získali zpět tři čtvrtiny (75 %) možných bodů. Další v pořadí z celé ligy? Pětadvacet procent. Přestože tak Liverpool prohrával jen sedmkrát za ročník 2018/19, ze znevýhodněných pozic stále povyhrával nejvíce bodů v soutěži. Solidní garancí úspěchu přitom zůstává Sadio Mané — ten nyní na Anfieldu zavěsil ve 35 duelech a po žádném nelitoval prohry. Jen dva takové zápasy ústily v remízu.
Módní výstřelek kola
Referenci k Narcos nevidím. Musí tedy jít o "originál"... *emoticon opičky, co si zakrývá oči*
The skipper's here! #WATARS pic.twitter.com/2aZMGYcpPC
— Watford Football Club (@WatfordFC) September 15, 2019
Nejzbytečnější statistika kola
Eddie Howe se o tomto víkendu stal podle všeho vůbec prvním manažerem v dějinách anglické Premier League, jenž do základu postavil ne jen jeden, nýbrž rovnou dva páry hráčů se stejným příjmením a přece odlišnými rodokmeny. Skutečně, ani Lewis a Steve Cook ani Harry a Callum Wilson nejsou příbuznými, přičemž se všichni od počátečního hvizdu podíleli na nedělní výhře Bournemouthu 3:1 nad Evertonem. A co je na tom možná ze všeho nejlepší: se jmény jako King nebo Smith je tam vždy značný potenciál i na 3-4 páry. Jen houšť!
Tohoto ryze nepodstatného detailu si všiml Huw Davies, a s pohotovou verifikací přispěchal Duncan Alexander.
How is this still a thing...
Inspirováno nahodilými web speciály pořadu HBO Last Week Tonight with John Oliver.
Není nad to, když si vztahovačný fanoušek jednoho klubu příliš vezme k srdci pokřik fanoušků druhého klubu, který si automaticky vykládá jako autenticky přezpívaný pokřik fanoušků třetího klubu. Pravda, když si popěvek příznivců Leicesteru v domnělém znění "Champions of England, You’ll Never Sing That" vzal osobně i jeden fanda Cheltenhamu během jedné letní přípravy, bylo to ještě docela roztomilé, ale jinak...?
Těžko říct, kdo s tím vlastně přišel, ale s velkou pravděpodobností se původně jedná o "chant" z dílny fanoušků Nottinghamu Forest, kteří takhle oslavovali svou evropskou dominanci z přelomu 70. a 80. let. V moderní éře se tento popěvek dostal zpátky do povědomí díky fanouškům Chelsea, kteří se v prosinci 2017 postarali o menší faux-pas, když se jako úřadující mistři Anglie posmívali Huddersfieldu, který svůj první titul získal o 31 let dříve než Londýňané. To bylo možná na první poslech lehce úsměvné, nicméně technicky v pořádku, neboť se tam zpívá o budoucnosti a nikoliv historii, ale gramatiku pro teď ponechme stranou.
Zarážející je hlavně to, že mnozí fanoušci, ba dokonce i renomovaní novináři, doposud nezavětřili klíčovou úpravu textu leicesterskými příznivci, kteří sice zprvu daný pokřik skutečně zakončovali větou "You’ll Never Sing That", ovšem po tragické havárii a úmrtí majitele klubu Vichaie Srivaddhanaprabhy koncem října 2018 přepnuli na duchaplné "You Made Us Sing That" (tzn. Vy jste nám umožnil se nazývat anglickými šampiony), které rozhodně dává smysl i dlouho po zisku titulu a bez ohledu na vavříny soupeře.
O shazování protivníků to holt úplně vždycky není. Takové fanouškovské pokřiky mohou též vzdávat hold.
Why is this a thing at all...
Aneb kdo přijde na jediný dobrý důvod, proč by někdo něco takového dělal, má u mě magnet na lednici ve tvaru jednoho eura...
Bring your home or away shirt to either the Vicarage Road or @intuwatford stores and get the @Bitcoin logo printed for free!
— Watford Football Club (@WatfordFC) September 12, 2019
pic.twitter.com/NA0B7vjDUq
Související články
Zobrazit jen nejnovější
Zobrazit všechny
Anglický glosář: O upírovi Origim a předvolebních výzvách
11.12.2019, 23:22
Anglický glosář: O chystaných vyhazovech a Zimmermannově díle
28.11.2019, 01:26
Anglický glosář: O nejdelších čekání na výhru a vlčím máku za veterány
12.11.2019, 19:53
Anglický glosář: O válce proti filmování a samých skorosatisfakcích
05.11.2019, 23:52
Anglický glosář: O arsenalské tradici bučení a obskurních hattricích
29.10.2019, 14:49
Anglický glosář: O nejmizernějších derby a bublině z West Hamu
23.10.2019, 11:01
Anglický glosář: O Rodgersově návratu a novém Robbiem Keaneovi
08.10.2019, 06:58
Anglický glosář: O tom, jak rychle a snadno vyspravit VAR
25.09.2019, 13:03
Anglický glosář: O penaltové krizi Man Utd a bezradném Tottenhamu
27.08.2019, 01:15
Anglický glosář: O faulujícím City a starém dobrém Barnesovi
20.08.2019, 07:27
Anglický glosář: O "tutovém" sestupu Norwiche a Dycheově magii
12.08.2019, 20:25
Komentáře (300)
Přidat komentářTo zas bude sezona chci zdechnout
To už člověk pozná, že je něco špatně, když i zdechlina chce zdechnout
No jako aspon kdyby ta hra za neco stala. Ale staci abysme dostali gol a sypem se ja bych je liskal...
Král jak se směje
král příšerné defenzivy...kam dorazil, tam to šlo do kopru
treba Slavie byla s nim uplne v pici no
jezis
Arsenal nemá špatnou obranu, Arsenal nemá špatné obránce. Arsenal nemá obránce.
Bellerín je top, Tierney s Holdingom by tiež mali/mohli byť minimálne ligový nadpriemer. Ale ani jedného v súčasnosti nemáme k dispozícii. Ale je to bieda, no.
Zajímavý, jak moc tomu Tierneymu věříte. Ale asi jen podceňuju skotskou ligu. Holding mi přijde tak na úrovni Jonese / Smalinga, což je teda nadprůměr ligy, ale nevím, jestli to má Arsenal ustačit
Išli naňho top referencie, hovorilo sa o ňom aj v súvislosti s inými veľkoklubmi už pár rokov, v FMku je to vždy jeden z najlepších obrancov sveta
A teda, píšem o ňom v rovnakom kontexte ako o Holdingovi, čo mi ako nejaké preháňanie zrovna nepríde.
Tak já neříkám, že přeháníš, FIFA a FM hype samozřejmě taky vnímám Ale tam byl taky totální bestie Kolasinac tu sezonu před přestupem Jen mě překvapilo, jak moc se k nim upínáte. Na druhou stranu po tom, co tam Luiz + Sokratis předvedli o víkendu tomu začínám docela rozumět
Každopádně ta skotská liga je pro mě fakt strašná neznámá. Podle mě je tak někde na úrovní gambrinus ligy, i když Celtic je samozřejmě víš a tam bych z toho skoku měl teda obrovskej strach..
Je samozrejme niz.
*výš
nevym
Tak Tierney skotskou ligu dost přerostl už v mladém věku. Navíc my jsme na tom tak tragicky, že já jsem regulérně nadšený z toho, že vůbec budeme mít levého beka!!!! To je v Arsenalu celkem vodvaz .
Holding je teda lepší než Jones a Smalling, navíc na rozdíl od nich se bude ještě zlepšovat. Pokud ve zdraví přežije zimu a hodí se do formy, tak v klidu posadí Luize
Je pěkná představa mít příští rok obranu Tierney, Holdini, Saliba, Bellé. Kéž by to fungovalo
Hlavně teda sympaťáci docela
Saliba bude podľa mňa hrozný čuráčik
William Alain André Gabriel Saliba
nekdo s tolika jmenama nemuze bejt normalni
tak za rodiče nemůžeš ale
to nezpochybnuju :)
Ti čtyři se potkají maximálně v nemocnici, kdy tři budou u doktora a čtvrtý příjde na návštěvu...
V cem je vegan top?
V práci s míčem, rychlosti a fotbalově mu to myslí. Taky už není vegan, jestli se nepletu
To je fajn a defenzivne? Mozna se posledni dobou zlepsil, ale mel jsem za to, ze casto hori.
Defenzivně je podle mě ok. Takový moderní krajní obránce, který má velkou nástavbu do ofenzivy, ale na rozdíl třeba od Kolasinace si i svoje odbrání. Měl pár slabších období, jenomže kritika na něj byla občas dost přehnaná. On prorazil celkem suverénně v hodně mladém věku a pak se od něj čekaly zázraky. Taky ty jeho výstřelky mu nepomáhají - když odehraješ špatný zápas, tak ti v diskuzích a mediální masáži moc nepomůže, když vypadáš jak Dua Lipa, oblíkáš se jako mexický dealer a jsi vegan. Je to jeho věc a mně osobně je to úplně fuk, ale spousta lidí se po něm kvůli tomu vozila. S výkony to má minimum společného, s odezvou na ně to má společného hodně.
Sorry, poslední dobou mám zlozvyk rozepisovat se mimo , ale podle mě to spolu dost souvisí - kritika výkonů hráče a jeho obraz v médiích/názorech fandů
Tak to spolu urcite souvisi, ze vystredni hraci to schytavaj vic. Ale nemyslim si, ze by to melo nejak ovlivnit vykony danyho hrace. I kdyz je kazdej clovek jinej, tak staci necist media. Samozrejme to hodne zjednodusuju, ale jako fotbalista bych asi treba vubec necetl pozapasova hodnoceni atd. Nevim, co bych z toho mel. Pokud se mi neco nepovede, tak to vim nejlip sam.
Právě jsem to myslel tak, že když něco pokazí Bellerin, tak kritici mají hnedka nabito ostrými a každá chyba se hrozně zveličí. Pak to působí tak, že je hráč výkonnostně horší, než doopravdy je.
Jestli to působí i opačným směrem, to nevím, asi záleží individuálně. Hráči ta hodnocení nejspíš nečtou, ale v dnešním medializovaném světě propojeném všemožnými sociálními sítěmi to k nim nějak dolehne i tak. Někdo na ně něco nevhodného může řvát třeba i během zápasu a je to rozhodí (kolem toho je vždycky haló, když jde o rasismus, ale jinak se to nejspíš moc neřeší). U Bellerina se nějakou dobu mluvilo dokonce o šikaně od médií a různých skupin fandů či co.
Diky za hodnoceni. S tim stravovanim je to slozity. Clovek by si myslel, ze to bude mit vliv na vykonnost, ale pak si najde, ze podobne jedi Aguero a Smalling. Tak co si z toho odnest..
Podle mě mají ti hráči kolem sebe stejně tolik výživových expertů, že jim tu dietu nějak sestaví i na veganských potravinách a je to ok. Jestli se to na výkonech negaivně projevuje, tak bych nechtěl vidět Aguera na mase . Spíš než na výkonech by se to podle mě mohlo projevit při hojení různých zranění a právě v té souvislosti jsem myslím někde četl, že Bellerin při léčení od toho veganství upustil. Zpětně to ale nemůžu najít, takže je to možná blbost.
vo futbale
Mně se líbí jak Arsenalísté neustále sebe sami přesvědčujou jak je tuten hráč top a pak když hrajou proti někomu silnému tak uvidí jak si ten jejich "top" povede proti skutčeným top hráčům.
Auba je top, Bellerin Laca nadprůměr (na poměry velkoklubů) Luiz byl top ted to moc nevypadá. To je vše.
Vidíš to, ty si myslíš, že z Arsenalu je top Auba, ja si myslím, že to je Auba a Bellerín. Aký to obrovský rozdiel medzi zaslepeným arsenalistom a osvieteným kattosom
btw, odporúčam pozrieť si Bellerínove výkony vo veľkých zápasoch (napr. Bayern alebo Liverpool z minulosti)
OT: Zvažuji nově internet + TV od o2. Modem na internet mám vlastní, ale co set-top box? Od o2 vychází na 2400,- a je opravdu potřeba? Nebo mi stačí něco levnějšího a funkčně stejného? Díky.
Je potreba originál O2
Je potřeba, pokud se nechceš na TV pokaždé přihlašovat do prohlížeče, nebo sledovat třeba přes Chromecast.
To se celkem prodraží na 3 televize...
Oni jsou to prostě zmrdi. Normálně by mohli udělat apku do smart TV jako každej normální, ale samozřejmě to neudělají, protože na tom vydělají desítky milionů ročně.
lool, on někdo používá appky v televizi
Tak třeba Netflix nebo Youtube funguje úplně bez problému, pokud vím.
Používat třeba prohlížeč je pro mě zlo, strašně blbě se mi to ovládá a všechno dlouho tvrá, ale pro tyhle streaming služby to smysl má.
A taky nesmíš mít televizi za bůra z Kauflandu, ty tupelo.
prohlížeč v televizi je stejné zlo, já na televizi používám vlastní řešení založené na Linuxu, protože nevěřím výrobci televize a mám rád kontrolu nad tím, jak to bude fungovat
lol a to cekas, ze si to kazdej doma naprohramuje sam, ze se tomu tak vysmivas? Takze ano, samozrejme ze apky v televizi pouzova vetsina lidi. Treba prave Netflix.
autismus lvl over 9000
Na 3 to nedáš. Přes s-t-b max dvě. Další 2 jedině přes prohlížeč nebo Chromecast no.
A chromecast se počítá taky jako zařízení nebo jen např. tel. že kterého tam pošlu link?
Nene, samozřejmě jen zdroj.
Ok. V plexu mám chromecast třeba jako device ale jestli se počítá do limitu nevím a těžko někdy zjistím.
Dík.
Na jedné TV jedu přes STB, na druhou přes Chromecast z mobilu a funguje to dobře, jen je někdy problém, když je na O2 moc velký nápor, pak se to přes Chromecast má tendenci sekat, v hodně výjimečných případech se to i nenačte. Asi bych šel do toho set top boxu, to je jistota. Případně ještě jde použít, pokud máš, Xbox. O appce do smart TV a PS mluví už dlouho, ale podle mě to jsou jen prázdná slova do větru a reálně nic nechystají.
po arsenovom odchode som chcel najviac favreho. s dortmundom robi skvelu pracu, maju dobre vysledky, hra ma hlavu a patu, hraju pekne. u nas sa o nom ani velmi neuvazovalo.
aj ten Nagelsmann sa tvári, že vie, čo robí
Já zas Nagelsmanna, ale máme Unaie, tak si ho užívejme.
OT: Zvažuju co pořídit za poskytovatele tv. Stačí mi základní programy + PL a ideálně i LM. Anglické poháry a ATP beru jako bonus. Nejlépe mi vychází O2 TV.
Nevíte jestli je PL na O2 TV v HD, na jejich webu to vypadá, že ne. Stejně tak TV od T-Mobilu, přitom na viahome, což spadá pod T-Mobile je Premier Sport HD. A je potřeba set-top box, nebo stačí dát kartu do televize? Díky.
Je to v HD a je potřeba set-top box. Alespoň pokud jde o O2.
na O2 to má být HD, ale moc mi to teda nepřijde.
koukam, ze Lampard je stejne slabej jako Ole, mit dva hrace urcene na penalty, to je teda slabej management...
Wenger IN
https://weaintgotnohistory.sbnation.com/2019/9/17/20869780/for-his-eyes-only-debrief-from-agent-0023
Tohle celkem pěkně sedí k tomu úsměvu Luize.
Jsme trapní, nemáme systém, nemáme vůdce, nemáme kouče už několik let, pak to takhle vypadá. Každý lepší trenér by s takovým kádrem dokázal skončit do top 4 a nehrát takovou sračku. Bez Auby a Lacy bychom byli ještě níž.
S takovým kádrem? Vždyť krom útočníků a golmana máte naprosto průměrný PL tým.
Průměrný tým (diskutabilní ale ok) + TOP útok + nadprůměrný gólman by mělo letos znamenat top4 imho
brankara mame spickoveho, utok svetovy, obrana so zalohou su nadpriemerne, akurat ze na ihrisku to absolutne nefunguje...u nas je chyba niekde inde......akurat lavicku mame slabsiu
No nevim. Sestava z posledního zápasu (viz níž), Žádný z těhle hráčů není na nejvyšší úrovni prověřený a měli by problém se dostat do základu všech top10 týmů v PL.
Ainsley Maitland-Niles - Sokratis - David Luiz - Kolašinac,
Xhaka, Guendouzi, Ceballos
David Luiz je asi ten nejlepší hráč a všichni víme, jak je dlouhodobě hodnocený jako obránce.
Guendouzi, AMN, Ceballos můžou být výborní, ale zatím rozhodně nejsou.
hele ja teda napul souhlasim s tim, co rikas. Ale treba ze Luiz by mel mit problemy dostat se do sestavy top 10 tymu? zas neprehanej. Ano, ted udelal chyby. Kolasinac, bych rekl, ze jes stejny pripad. Kdybys rekl top 4 (spis asi top3, protoze za City, Poolem a Spurs je pak banda kriplu), tak bych to chapal.
On djourou tu sílu kádru vidí vždycky moc růžově, ale jako je pravda, že bídu od Watfordu bychom úplně dostávat nemuseli. Na TOP 4 by to letos papírově (na rozdíl od loňska) taky být mohlo
Ale no tak, z tech hracu co tu jmenujes by mel s problemy hrat v zakladu tymu mimo top 6 akorat tak AMN a Xhaka...jinak nemyslim si ze treba zaloha ve slozeni Torreira,Guendouzi, Ceballos je papirove slabsi nez zaloha liverpoolu, kterej tu ligu spolu se City totalne ovlada. Spis je problem, ze Emery neustale hleda nejaky system, v podstate uz jsme hrali snad ve vsech moznych rozestavenich co ve fotbale existujou a ti hraci pak nemaji nastaveny automatizmy i pres to ze spolu hrajou dlouho, kdyz se ta taktika furt nejak meni. Ano, v tuhle chvili mame prumernou obranu, ale zaloha je nadprumerna a utok mame svetovej. Navic az se udravi nasi obranci, tak by to taky melo byt o dost lepsi. Jestli ti teda tahle 11tka nize prijde prumerna v ramci PL, tak by si mel asi prestat brat to co beres
Leno
Belle - Sokratis,Holding - Tierney
Torreira,Guendo,Ceballos
Pepe,Auba,Laca
tohle složení je lepsi nez zaklad MU a dozajista nez zaklad Chelsea. Ja teda pri soucasnym rozpolozeni United a momentalni papirovy sile sestavy Chelsea povazju umisteni mimo top 4 jako selhani a jasnej duvod k ukonceni aspoluprace s Emerym
"jinak nemyslim si ze treba zaloha ve slozeni Torreira,Guendouzi, Ceballos je papirove slabsi nez zaloha liverpoolu"
Prijde ti ze individualni kvalita hracu jako Henderson, Milner, Vijnaldum, Fabinho, Keita a OX je vyssi nez Xhaka,Torreira, Ceballos,Ozli,Willock,Guendo??...Ja osobne to vidim na plus minus stejnou kvalitu jen s tim rozdilem ze je trenuje Klopp a nas Emery. V PL ma zalohu jasne lepsi City, a o neco lepsi Tottenham a mozna i o neco malo Chelsea hlavne diky Kantemu..
Jinak Klopp je neco jak u nas Trpisovsky..ti hraci pod nim hrajou o level vys nez by hrali s jinym trenerem, staci se podivat jak hral treba Hovorka za Spertu, a jak hraje za Slavii
Ano, myslim si, ze i individualne je zaloha Fabinho, Keita, Wijnaldum o dost lepsi nez Torreira,Guendouzi a Ceballos.
Fabinho je vybornej, Keita a OX nadprumerni, ale zbyli tri jsou prumernaci kteri vypadaji lip diky systemu a tomu, co vsechno z nich dokaze Klopp vymacknout..stejne jako u nas je vybornej hrac Ceballos, pripadne Ozil kdyz ma den, Torreira a Guendo nadprumer a zbytek taky prumer
Keita a Ox nejsou nadprůměrní imho, to už spíš Wijnaldum. Ale jinak souhlasím, že Klopp z "ne tak skvělých" hráčů dělá skvělé hráče díky způsobu hry a systému. Třeba takový Milner by byl u nás špatnej hráč, ale v Live je prostě dobrý a platný
Milner byl dobrý všude, kde byl. Nikdy to nebyl ten top hráč, ale říct o něm, že by byl špatný? Však vám přesně hráč jako on chybí.
Možná máš pravdu, ale já si myslím, že u nás by mu to nesedělo. V Live to funguje protože běhají všichni, u nás by běhal sám a byl by z něj takový ten hráč všude a nikde
Keita ma strasnu smolu na tie zranenia, ked uz sa trochu chytal na konci minulej sezony, tak sa zranil. On tie zablesky ma, snad sa zdravotne da dokopy.
Ox zatial po zraneni priemer az podpriemer, snad sa do toho zase dostane.
Oxovi to přeju, ale vůbec mu nevěřím. On když už tu formu měl, tak trvala týdny, max měsíc dva a pak zas upadl do průměru na delší dobu
On je velky sympatak a tak, no mimo kratkeho obdobia to celkovo u nas ziadna velka slava nebola podla mna.
Tak na to s jakým očekáváním přicházel keita, je to trošku provar. Ale hype keita pokračuje
Ox a keita nejsou nadprumerni
Doteď neudělali nic, aby mě přesvědčili o opaku
Guendouzi je dobry hracik na svoj vek, ale treba to vnimat s tym dodatkom "na svoj vek".
A inak pozeram, ze Ceballos hype stael pokracuje .
Fabinho je lepsi nez tito traja dokopy .
Tak fabinho určitě není lepší jak 3 hráči dohromady. Je to skvělý hráč,ale je třeba si vystrčit hlavu z té liverpoolské prdele a být trochu objektivní
Ale je a vyber si hlavu z riti ty, ak to nevidíš . Ceballos čo take predviedol , že ho stavaš na do pozície nadpriemerného hráča ? Gendouzi kopyto . Torreira odohral viac priemerných zápasov , ako nadpriemerných , ale ok. A rovnať zálohu Arsenalu s tou Liverpoolskou
Ty si si fetol nieco, vsak?
No sfetovaný si asi ty , keď nič iné k tomu nevieš napísať , než len vypustiť zo seba ďalšiu sračku. Ale ok, nechám vás v tom, že vaše trio zo zálohy je nadpriemer ligy
ved ma pravud. ceballos odohral jeden zapas, u guednouziho je vsetko super len kvoli tomu ze je mlady a torreira hra vcsinou totalne priemerne. do toho si prirataj ze furt ich emery nenaucil ako vobec hrat ako celok, nemaju ziaden system. takze nevycnievaju ani individualne ani systemovo oproti zalohe live
Ale já je tady nesrovnavam. To vy tady vynasite tu svou zálohu do nebes. Přitom ox,keita nebo winaljdum jsou průměrni hráči, jediný kdo je lepší je fabinho,ale ten je max nadprůměr,určitě to není top hráč co by sám táhl tým, jak tady tvrdíš. Rozdíl je v tom že vám ta záloha funguje výborně jako celek. Kdy se ti hráči vzájemně doplňují a vykryvaji svoje nedostatky. Ale těžko vysvětlovat fanouškovi Liverpoolu, pro kterého je i trávník na anfield zelenější než u zbytku PL.
Fabinho je absolutní TOP
Tak to máme každý asi jinou představu o tom co znamená slovo top. To potom těch top hráčů běhá v každém týmu 10.
No stačí se kouknout na nějakej zápas hele
Tak právě že live sleduji po Arsenalu nejvíc. Útok máte top,obranu taky,ale zálohu prostě ne. Ale jak už jsem psal,že zaslepenym fandou se nemá cenu bavit
Tak občas sleduj Fabinha to je prostě boss. Ox byl tu první skvělej je jasný , že po tak těžkém zranění nebude hrát tak jak před ním. Wijnaldum podává skvělé výkony i za Nizozemce a už v NU byl skvělej. Letos je to o trochu horší ale on se do toho dostane. Až na Ceballose si nedovedu představit , že by se někdo z Arsenalsky zálohy dostal do základu..
Ox takhle hrál v Arsenalu. Nikdy si neudržel konzisteni výkony a u vás to nebude jiné. Jinak já neříkám že jsou špatní,ale ani jeden z nich prostě není top. Nejsou to hráči co by udělali sami rozdíl v zápase. Třeba jako de bruyne. Spolu fungujou na výbornou,ale to je zásluha kloopa a jeho systému.
Fabinho ale ten rozdíl udělá. Měl pomalejší start ale teď hraje fakt skvěle .
Pro mě prostě neudělá. Je vyborny,ale není top. Třeba jednou bude,věk na zlepšení má. Za mě teď prostě ne. Ale nebudu ti brát tvůj názor. A už toho nechme, stejně se na tom neshodneme
+ jak Hendo začal hrát vysunutejsiho z té zálohy taky hodně povyrostl.
tak mat tam troch svetovych hracov je ti k hovnu ked nemaju system. liverpool ma zalohu a system psotaveny tak ze sa vyuzivaju ich prednosti a maskuju slabiny. úprave aj vdaka tomu je ta zaloha nad zalohou arsenalu ktory nema ziaden systema tych hracov ktori su vacisnou prinajlepsom rovnako priemerni ako hraci liverpoolu nikam neposuva, v nicom ich nezlepsil. takze na zakalde coho ma byt zaloha arsenalu lepsia ked nie je lepsia ani individualne ani systemovo?
ale ja tady nikde neříkam,že zaloha arsenalu je lepší. Individualně na tom není liverpool lip než arsenal, ale díky systemu ktery vam dal kloop ta zaloha funguje tak dobře. to je vše. Ja jsem spíše reagoval, že si někteří fanoušcí live myslí že mají na každé pozici top hrače.
top hracaov mame v utoku, okrem jedneho stoepra aj v obrane ale nie v zalohe. ale to ze povieme ze je to furt lepsie ako arsenal neznamena ze z nich robime world class
Tak ty možná ne. Ale podívej se na jiné fanoušky live tady v té debatě.
Je to vidět při těch zápasech no..
ked sa nam vrati obrana, potom robme zavery. Luizovi to "zatial" nejde. Sokratis je nevyspytatelny a AMN ma este cas (navyse hra mimo svojej pozicie). Ked budeme hrat v obrane sracku aj s navratilcami, tak nieco je ozaj chybne.
Na top4 by sme ale s tymto mali mat bez problemov.
Překvapuje mě to vysoké mínění o naší záloze. Já to spíš vidím tak, že záloha je naše slabina. Když pominu potenciál do budoucna a budu se soustředit jen na to, co nám může pomoct v této sezoně, tak:
- role Xhaky a Torreiry většinou v top týmech hrajících moderní fotbal zastává jeden hráč, který umí čistě odebrat balon a konstruktivně rozehrát nebo rozjet něco individuálně. U nás musíme nasadit víc hráčů na všemožné role a je to jako začátek nějakého vtipu typu: "kolik policajtů je potřeba k výměně žárovky". Taky Torreira měl skvělý start, ale šel výkonnostně dolů
- v souvislosti s předchozím není naše záloha schopná utvořit nějaký "dvojblok", který by se postaral o střed hřiště a dominoval v něm. To nás limituje skrz rozestavení. Když k tomu přidáš, že Kolasinac a AMN jsou lepší jako WB a ideálně musí v útoku nastoupit Auba i Laca, tak pořád jenom kompenzuješ nedostatky buď v obraně nebo v záloze a jedna z řad z toho vždycky vyjde blbě. (Tohle se snad zlepší s Bellsem a Tiernym)
- hráči v záloze mi nepřijdou moc kompatibilní jeden s druhým
- nemáme moderního tvořivého záložníka typu de Bruyneho (i když ok, to nemá ani Live)
- kromě Torreiry nemáme v záloze hráče s dobrým pressingem
mohl bych pokračovat, ale jdu brečet do rohu, protože mi chybí Santi
Poslední bod: Ceballos (nebo počítáš jen kmenový hráče?)
Ceballos se projevuje hodně energicky, ale osobně mi zatím nepřijde jako hráč, který by specificky vynikal efektivním pressingem. Uvidíme, co ukáže dál, zatím hrál jen pár zápasů.
Jinak Ceballos by byl podle mě právě super doplněk k nějakému hráči, který by byl mixem Xhaky a Torreiry (třeba se takovým hráčem jednou stane Guendouzi).
Pressing je ale spis systemova vec. Ceballos ma predpoklady vynikat (jak pises - je energickej), ale bez nejakyho systemu mu to bude uplne k hovnu.
Souhlasím, ale v současnosti máme hráče, kteří se do systému s aktivním pressingem moc nehodí. I kdyby pressovali Torreira a Ceballos, tak koho k nim? Xhaka a Ozil to vůbec neovládají a mladí často tápou pozičně. Časem se to zlepší, ale asi ještě ne letos.
U Ceballose se ale zatím zdržím nějakých velkých verdiktů, teprve se s jeho herním stylem seznamuju.
Vzdyt uz z jeho individualniho pressu vzesli dva goly. Jinak jak pise imp no.
Papírově lepší? Vždyť vyjma toho ofenzivního trojlístku by zbytek u nás seděl na lavičce, možná na tribuně. Je otázka
No tak brana je vyrovnana, oba krajni obranci co jsou momentalne zraneni by u vas dost pravdepodobne hrali zaklad(o Bellerinovi se snad ani nemusime dohadovat) Holding nebo Sokratis tezko rict, Rudiger je lepsi nez oba dva, ale zas tihle dva se podle me minimalne rovnaji Christensenovi nebo Zoumovi. V zaloze jste o neco lepsi, tam by o zaklad bojovali podle me akorat Torreira a Ceballos(pripadne Ozil) a utok mame jasne lepsi. Navic mame sirsi kadr. Proste mi to vychazi tak, ze ten tym mame silnejsi
Podle mého jsou ty kádry srovnatelné, rozhodně to není tak, že by měl Arsenal výrazně lepší kádr. To mi přijde k smíchu tvrzení. Zvlášť při všech neznámých. Je otázka, kterému týmu se podaří lépe naplnit potenciál těch hráčů.
Šířka kádru? Nám chybí jedno CM/DM na to, abychom měli všechny posty minimálně zdvojené. Respektive se tam může počítat Barkley. Ono se to možná zdá, ale to je díky 7 zraněným, jinak je ten kádr akorát...
Azpi/James, Rudiger/Zouma, Christensen/Tomori, Emerson/Alonso
Kante/Kovačič, Jorginho/Barkley
Willian/Pulišič,RLC/Mount-CHO/Pedro
Abraham/Giroud/Bats
Já třeba vůbec nevím, jaká bude ideální sestava za měsíc. Udrží si Azpi místo nebo si ho zabere James? Nepředskočí Tomori Zoumu a Christensena? Willian/Pedro vs CHO/Pulišič.
Tohleto měření pindíků je hrozně super. Spousta týmů vypadá na papíře, jak je to skvělé a pak nastoupí proti jinému a jsou fpytli. Kde bereš to, že máte jasně lepší útok?
Vysmějou se mi "znalci,", ale spolupráce Mount-Abraham je velká paráda. Jenom to, že je Auba a Laca prověřenej, neznamená, že jsou lepší. Mount+Abraham=10 golů. Laca+Auba=7 golů. Pokud se bavíme o aktuálních číslech a formě, tak pálíš vedle. A o aktuální formu v aktuální sezoně jde především.
Auba a Laca jsou prostě lepší Auba je v top2, max v top3 mezi útočníky ligy. Ale chápu, že holt hráč/tým je tak dobrý, jako jeho poslední zápas ...
Tak to je otázka, kde bude na konci sezony Abraham. Může být někde ve středu střelecké tabulky a může být před Aubou. Tohle prostě nevíme.
Jestli jednou bude lepší? Možná. Je lepším útočníkem teď, zcela určitě ne
To je právě otázka, jak to hodnotit - dlouhodobá kvalita či okamžité výkony? Podle výkonů v sezoně podává Abraham (s Mountem) excelentní na úrovni těch nejlepších hráčů. Samozřejmě je příliš brzo na to říct, že je na stejné úrovni, či dokonce lepší než Auba.
Jinak nechápu, proč mluvíš o Tierneym, který neodehrál v PL ani minutu. Případně Pepé a Ceballos, kteří také ještě v PL téměř nic za sebou nemají.
Kde mluvím o Tierneym/Pepém/Danim? Jediné o co mi tady šlo je poukázat na to, že Abraham prostě není lepší než Auba
tak Auba tie goly striela uz niekolko rokov, tak nejaka prognoza je na mieste
ty vole, ty jsi fakt tak slepý? Poslední zápas?
Okej. Ale samozřejmě je to pochopitelné, že je pro tebe Auba bůh.
Tak Auba je provereny poslednimi treba 5 sezonami, Abraham poslednimi 5 zapasy. Zatim bych s temi zavery pockal.
K Aubovi jsem dost často kritický, ale ok. Je jednodušší zahrát kartu "jsi neobjektivní, protože fandíš Arsenalu" než prostě připustit, že mám pravdu
Já o koze ty o voze.
Auba prokázal, že je to top borec.
Bavíme se tu ale o aktuální sezoně, aktuálních sestavách, aktuální formě.
A taaktuální forma Mount+ Abraham je prostě větší než Auba+ Laca.
Howgh
Ja si treba vubec nemysli., ze by v top 10 hrali v zakladu vsichni stredni zaloznici, Guendouzi a Torreira jsou perspektivni a maj potencial, ale ne nahodou se s nima furt smrdla sestavou i v Arsenalu, ani zdaleka by nemeli svy jisty v ostatnich tymech, namatkou Wolves, Leicester a Everton maj stred zalohy vyresenej velmi dobre a hosi by to tam rozhodne meli dost tezky. Ceballose nechci hodnotit, na to odehral prilis malej vzorek, proti Burnley vzpadal dobre, zapas predtim byl tu chvili na hristi dost hroznej.
holding, tierney, bele, salibka
No nevím s tou nadprůměrnou obranou, Arsenal má obranu slabší než Slavia. A záloha tedy taky není nic extra.
Naše ideální obranná čtveřice spolu kvůli zranění ještě nehrála, tak těžko říct
Průměrný tým určitě ne. Ovšem co je u Arsenalu ty celé dekády špatně je záhadou
prumerny v tuhle chvili. V zaloze maji nadejne hrace, Maitland Niles to same. Stred obrany je nic moc, zvlast ted, i kdyz si myslim, ze Luiz se zlepsi. Stred zalohy je tak nejak podobny.
nick
Arsenal už je prostě kultovním týmem a přináší spoustu legrace do fotbalového prostředí. Hráče špatné nemá, ale nejspíš ty Invincibles vykoupil duší a bude už navždy zakletý
Marto pls, zpátky k plotně, pálí se ti to!!!
Pil si?
OT: RIP Fernando Ricksen
requiescat in pace
on mal ALS strasna choroba... RIP
Hej no, diagnostikovali mu to rok pred Čišovským.
lol, Robertson zrusil twitter ucet, kvuli reakcim, ze zahral po dlouhe dobe spatne...
Nechápem.. Nespravil nič strašné, to tam boli prehnane reakcie alebo prehnane reaguje on?
netusim, videl jsem jen zpravu, ze deaktivoval twitter. Ale tak ani jsem ho nesledoval, takze nevim, jestli tam byl nejak aktivni.
A pro to hned LOL že ani nevíš jestli tam byl aktivní?
a to ti prijde jako podstatny?
No že se tomu jdeš hned vysmát ani nevíš důvod souvislost mi to přijde úsměvné
jak nevim duvod, duvod je ze mu tam fans Poolu nadavali, protoze hral spatne.
To uvedl on sám? Však jestli tam nebyl aktivní mohl se rozhodnout že to proste nemá smysl mít tam účet
Na jednu stranu se tomu jde smát, na druhou stranu to asi není úplně na škodu. Mít miliony followerů, tak ten svůj účet asi svěřím nějakému profíkovi a sám si raději založím nějaký ukrytý anonymní twitter. I když na druhou stranu z toho zas hrozí, že výsledek bude jako u Duranta, který si reagoval z anonymních účtů na diskuze pod svým reálným účtem.
to se fakt stalo?
Bohužel ano, ale je to docela pochopitelné. Ještě větší zábava byla, když si takové účty vytvořil GM 76ers, ten (nejen) za to přišel o práci.
lololol
Hraje spatne skoro celou sezonu, ale u 15bodovyho klubu usmevny.
špatně celou sezonu teda rozhodně nehraje špatný byl jen včera
To teda nesouhlasim, nesoustředěnej mi přišel už proti Norwichi i v dalších zápasech včetně úvodu s NUFC.
Hraje prumerne
Ok, abych to teda uved na pravou míru: to "špatně" bylo samozřejmě s uváženim jeho vysokýho 2018/19 standardu. Ne "špatně" jako že by měl bejt najednou nějakej ligovej podprůměr. Ten průměr sedí no.
jak píšeš, hraje špatně v kontextu toho, že by měl být nejlepší LB světa. Jinak hraje průměr.
co ze by mel byt nejlepsi??
Kdo byl loni lepší?
alba
Ty chyby co udělal jenom na Liverpoolu Rovno neudel za celej rok Nebejt Alby těžko by jsme postoupili. Kdo dál když to bylo na takovej výsměch?
i kdyby, hraje spatne pet zapasu, predtim byl dva roky skvelej. Ted teda pokels formy a hned dostane od fans na twitteru takovou sodu, ze zrusi ucet? To je proste silenost.
pro nejake soustredeni, dostani se znova do herni pohody je to za me uplne ok reakce, pokud vi, ze do toho dava maximum a proste se par zapasu nepovedlo (a treba ne uplne ani jeho vinou), tak by mu tohle taky mohlo pomoct, ignorovat cele socialni site taky neni tak lehke...
naprosto legitimni a logicky reseni, mozna mu to i nekdo doporucil
No počkej, já ty fanoušky nehájim, sám bych to nikdy neudělal. Píšu, že úsměvný.
tak zitra Romero v brane, Axel, Fred a Mason by meli byt v zakladu.
A James out
aspon si odpocine. U nej bych stejne nechtel aby hral.
jako zraněnej nebo jen není v nominaci?
údajně lehký zranění, ale stejně by podle mě nehrál
jj, ale tak snad to nebude nic vážného...
docela síla, jak rychle se z něj stal tak důležitý hráč...zatím parádní překvapení...
Jo jo vzpomínám si tady na ty komentáře, jak každej čekal hodně příchodů a nakonec jsme koupili jen 2 posily a 1 hráče na rozšíření kádru
Ted jde o to, jestli je ten kádr tak v prdeli, ze James tak vyčnívá, nebo jestli je to fakt kvalitní hráč
Jako vzdycky, kombinace obojiho, ale neni uplne tezky v soucasnym MU vyniknout, navic v podstate nema na svuj post adekvatni konkurenci.
Jakto? Tlačí se na něj naše mladá naděje Lingard
Tak to je povinnost. Ale co Gomes, Chong a Garner?
no gomes by mohol hrat od zaciatku
ten hral v príprave vynikajúco
Docela se těšim na Freda, po tom co upadl v zapomnění se mi v posledním zápase docela líbil. On je asi naše poslední záchrana, takže věřim, že se chytne a vytlačí Perreiru ze základu
snad se tam někdo chytne a docvakne to Olemu, že jim musí dát víc šancí než Matovi s Andreasem
Zabavny, jak rychle vsichni s Andreasem otocili. Par let se zadalo, aby nehostoval a hral co nejvic v acku.
Jo no, zahrál si a už zase stačilo
Já už asi 2-3 roky říkám, ze na to nemá. Strašný hráč.
coz tu rikaj tak nejak vsichni. Rozhodne tu nikdo par let nevola po tom, aby hral vic v acku.
Říkate to tady max rok dva. Já od té doby, co skončil v B týmu. Měl tam úžasné standartky, ale s přechodem do áčka na ně nějak zapomněl. Pamatuju si jak jsem se tu dohadoval s kiwwim, který mi tvrdil, že to bude dobrý hráč. Jako třeba se ještě vykope, ale nějak tomu už nevěřím.
protoze predtim nikoho moc nezajimal. Pereira nikdy nemel ten status: z toho jednou bude hvezda. Ale spis: meh, mozna z nej neco bude... takovej Cleverley.
Jo tohle beru.
ok, tak vodka se dole priznal. Jeden.
kdo to tu zadal?
já a porad dokonce verim tomu, ze u nas na acko ma..
ok,
Ja ale nemluvil o teto sezone, nybrz o poslednich par letech, kdy hodne lidi chtelo, abychom si ho stahli z hostovacek a hral co nejvic v acku. Nevim presne, kolik lidi to je tady. Spis vychazim z diskuzi na devilpage.
fajn, porad plati otazka: kdo to tu zadal? rikas hodne lidi, tak se ptam kdo? protoze podle me tady nikdy nikdo moc nevolal po tom, aby Pereira hral za acko. Spis byli lidi skepticky a max rikali: no, uvidime, jestli na to ma... Az na vodku teda.
Ja si pamatuju, ze hlavne po hostovani v Granade ten hype byl dost velkej. Konkretni nicky ti ale uz nereknu. Kdybychom si projeli stary diskuze na DP, tak jsem si jist, ze toho najdeme dost.
nevím když už se ani v tý valencii neprosadil tak už jsem to nějak tušil. Co se týče maty mám ho rád, ale věk nezastavíš ten už tu taky neměl bejt, ale my jsme pověstní, že každému tragédovi dáme novou smlouvu
Djenepo
Jinej borec
Lindelof nová smlouva
Ozil opäť nie je v traveling squad, zevraj je rested a to hral 70 min v Nedelu. Toto je uz cez čiaru fakt, nechápem
Chytil Leno v Arsenalu někdy penaltu? jakože jí na něj chodí dost.
Novej Cillessen?
Všichni golmani Arsenalu je dlouhodobě neumí.
Co chceš na penaltach jako brankář umět?
Chceš říct, že nejsou penaltoví specialisti? Že se na to trenéři gólmanů nezaměřujou?
Průměrně se promění 78 % penalt. Brankáři Arsenalu z posledních 42 zlikvidovali přesně dvě (5 %).
Tak zaměřovat se na to můžou, ale i ten nejlepší brankář bude v říti,pokud na něho půjde kopat penaltu třeba takový kane. A to ho můžou mít nastudovaneho jak chtějí. Penalta se chytit neda, pouze špatně kopnout.
V tom případě je 22% penalt špatně kopnutých a gólmani Arsenalu nejsou schopni chytt ani ty.
Těch 22% je kopnutych od hráčů United. Každý zapas dostanou jednu a stejně je nejsou schopni proměnit.
Rashford dvě proměnil a třetí minul asi o centimetr.
Jsou do toho započítané i rozstřely? Protože tam se selhává určitě častěji než normálně v zápase, ne?
Hádám, že se všechno počítá jen open play.
Tak to je teda 78 % o dost nižší číslo, než bych čekal.
Wojta je uměl dost, Čech v posledních letech je taky chytal. Ospina myslím taky nějakou chytil.
https://twitter.com/Orbinho/status/1173480396346073093?s=20
Divné. Arsenal vs Chelsea shield Cup finále. 4:1 na penalty. Navíc pamatuju jak Čech chytil 3 penalty proti Chelsea v jiném turnaji
Do tehlech statistik se klasicky pocitaj jen pentle ze hry.
To skôr Fabianski občas nejakú chytil.
Chytl syndrom Cech, ale ty, co na neho kopal Salah a Kane, na ty nemel narok
"Van Dijk popřel zprávy o nové smlouvě"
tak taky za takovou almužnu
Kdo by chtel brat mene nez DDG
Musíte zabrat
a to mi mu tu hubu zavřeme penězma, kde jsme to jen okoukali
Nasadili ste latku vysoko s tym preplacanim priemerakov. Potom si najlepsi hraci ligy samozrejme budu pytat viac.
Vsak my je klidně přivítáme, není problém...
Po vzore Sancheza, Depaya, Di Mariu atd. by ste z neho boli schopni urobit Squillaciho
Nebo po vzore Robinka vítěze PL
Jedna lastovicka leto este nerobi.
z Poolu? nemyslim si.
tak to je jasný, ale musí ho pořádně zaplatit nebo zdrhne
https://pbs.twimg.com/media/EEwa-WbXYAA2jy3?format=jpg&name=small
fakt štěstí, že to neodnesly vazy.. a smůla, že utkání pískala nula Cakir..
Hnus
Coquelin je obecně strašně vylízanej píčus. Tomu bych přál nějakou takovou podobnou rozlučku s kariérou
nechápu, jak to ta noha může vydržet
https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2016/11/nintchdbpict000282525145.jpg
https://e1.365dm.com/15/02/768x432/ashley-barnes-nemanja-matic-burnley-chelsea_3268428.jpg?20150223172854
podobné případy, prostě z prdele klika
To bylo vpodstate neúmyslně, žlutá byl adekvátní trest
Ještě aby to bylo úmyslně... adekvátní ani náhodou, je mi fuk, že to nechtěl, prostě ho málem dolámal a jasná červená
Už je to hodně let zpátky, co se začaly dávat červený za neúmyslný, byť zcela kokotský zákroky
Tak něco podobného udělal minulý rok van dijk v lize mistrů proti Neapoli a nedostal ani žlutou
A taky za to tenkrát dostal čočku.. nic víc s tím bohužel nenaděláme..
To bylo jen v PL a jen asi na 4 kola, pak s tím přestali jako vždycky, když přijdou s novým pravidlem
To vypadá jak fakt špatnej photoshop.
08:49 Scholes: Odchod Pogby by nebyl ztrátou
Bývalý vynikající záložník anglického Manchesteru United Paul Scholes se domnívá, že odchod Paula Pogby z klubu by nebyl nijak velkou ztrátou. Delší čas se hovoří o zájmu Realu Madrid o francouzského záložníka. Manchester mu chce nabídnout novou smlouvu, aby jej přesvědčil k setrvání na ostrovech.
Chape to asi kazdej, krom teda odborniku na EF.
nesouhlasim. Ztrata to bude. Je jen otazka, jak ho nahradime. Po jeho odchodu budem muset zacit hrat jinak, coz nemusi byt na skodu, ale ze bych nasemu vedeni uplne veril, ze dokaze privest adekvatni a vhodnou nahradu...
A druha vec je, ze uz ted potrebujeme dva zalozniky. Odejde Pogba, Matic, to jsou dalsi dva. Pereira na to nema, to je dohromady 5. Jeden bude Garner, druhej muze byt asi Gomes, fajn. Ale porad to znamena hledat 3 zalozniky v jednom prestupaku, pricemz si myslim, ze uz jen dva budou velkej problem privest.
pekna hlupost, nebyt Pogby tak hrate o 5-6 miesto maximalne, vid zapas proti Leicestru
Ale MU hraje o 5-6. misto i s Pogbou.
S Pogbou o 4-5 miesto
*5-7
* 8-9 misto.
to zasa nie
nejvetsi odbornik jsi prece ty
To bych netvrdil, ale aspon mam narozdil od fanousku MU oci.
tri...
Jasně no, asi každej. Novináři se můžou přetrhnout, aby ho každym článkem vyhodili
kdyby odešel už před sezonou hned ze začátku tak by za něj přišlo tak aspoň 2 kvalitní záložnící, a místo Lukakua jeden útočník, a ten tým by vypadal parádně. Skvěle to říkal Garry
OT: DISKUSE K RUGBY WC ZDE:
https://www.eurofotbal.cz/clanky/novy-zeland-v-kvalifikaci-o-ms-mozna-nasadil-neopravnene-hrace-223137/
Sledování komentářů
Chcete-li se rychle dovědět o nových komentářích k tomuto článku, přidejte si jej ke svým sledovaným. Upozornění na nové komentáře pak najdete ve svém osobním boxu Můj EuroFotbal v pravé části hlavičky webu.
Sledovat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
Nový komentář
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.
Registrace nového uživatele